abonnement Unibet Coolblue
pi_191462580
Er zitten hier echt een paar gekken :')
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:39:01 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191462597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:38 schreef kurk_droog het volgende:
Er zitten hier echt een paar gekken :')
Je zit dus op je plek :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191462612
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:24 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben benieuwd, hebben jullie wat ingeslagen?

Ik heb:

-3 kilo zilvervliesrijst
-2 kilo volkoren spaghetti
-2 kilo suiker
-3 kilo bosbessen
-1 kilo spinazie
-1 kilo brocolli
-6 kilo havermout
-8 blikken kokosmelk
-4 potten curry
-4 kilo tomaten in blik

-3 kilo mais in blik
-2.5 kilo stroop
-1.5 kilo pindakaas
-2 kilo rozijnen
-Crackers voor twee maanden
-Koffie en thee voor twee maanden
-Wc papier, tandpasta voor twee maanden
-30 ffp3 maskers, veiligheidsbril en 100 disposable handschoenen

Koste nog geen 100 euro en worst case heb ik heel lang ontbijt en avondeten. Misschien nog water om het compleet te maken
Je kan ook nog wat kant en klare pannenkoeken-mix halen, je hebt genoeg stroop :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191462630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Beterschap!! :Y

Ik denk dat een Magnum Almond nu niet zo goed gaat vallen. :N
Ik zie een beker B&J wel zitten eigenlijk.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:42:05 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191462644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In het geval dat een paar vrachtwagenchauffeurs besmet raken en de andere collega's niet meer op werk durven te verschijnen , dan heb je een groot probleem

Supermarkten die leeg zijn, medicijnen die niet meer geleverd kunnen worden ect

Onderschat niet hoe snel dingen kunnen escaleren
Het virus is niet het grootste probleem idd, dat overleven "we" wel. Het is idd het moment waarop de lokale bevolking opeens massaal besluit dat ze moeten gaan hamsteren. Of dat nou terecht is of niet maakt geen moer uit. Uit het niets gaan mensen als idioten in paniek handelen en daar kan chaos van komen.

Als iedereen hier kalm blijft zal het zonder al te grote problemen overwaaien. Alleen sinds wanneer doet "het volk" normaal?

Dus hamsteren is niet tegen de gevolgen van het virus per se, maar tegen de gevolgen van massahysterie. Of het nodig is? Ik denk het niet, maar kan het nu kwaad om wat extra blikken bonen te kopen, ook niet ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_191462701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het virus is niet het grootste probleem idd, dat overleven "we" wel. Het is idd het moment waarop de lokale bevolking opeens massaal besluit dat ze moeten gaan hamsteren. Of dat nou terecht is of niet maakt geen moer uit. Uit het niets gaan mensen als idioten in paniek handelen en daar kan chaos van komen.

Als iedereen hier kalm blijft zal het zonder al te grote problemen overwaaien. Alleen sinds wanneer doet "het volk" normaal?

Dus hamsteren is niet tegen de gevolgen van het virus per se, maar tegen de gevolgen van massahysterie. Of het nodig is? Ik denk het niet, maar kan het nu kwaad om wat extra blikken bonen te kopen, ook niet ;).
Ja en het vervelende is ook als je tegen mensen zegt " geen paniek."

Dan komt er paniek.

Dat is net zoiets als je man die belt en het gesprek begint met " niet schrikken maar......"

Dan schrik je. :o :o :o :o :o :o
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191462706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In het geval dat een paar vrachtwagenchauffeurs besmet raken en de andere collega's niet meer op werk durven te verschijnen , dan heb je een groot probleem

Supermarkten die leeg zijn, medicijnen die niet meer geleverd kunnen worden ect

Onderschat niet hoe snel dingen kunnen escaleren
Maar zulke problemen in het buitenland doen onze export dalen, niet stijgen. Het idee dat hier schaarste zou optreden doordat de zwaarst getroffen landen in Azië alles opkopen lijkt me dan ook vergezocht.
Eens het hier uitbreekt kunnen er wel aanvoerproblemen ontstaan. In het extreme geval wordt het leger ingezet om voedselrantsoenen te verdelen. Dan is het misschien gratis. :+
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191462728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het virus is niet het grootste probleem idd, dat overleven "we" wel. Het is idd het moment waarop de lokale bevolking opeens massaal besluit dat ze moeten gaan hamsteren. Of dat nou terecht is of niet maakt geen moer uit. Uit het niets gaan mensen als idioten in paniek handelen en daar kan chaos van komen.

Als iedereen hier kalm blijft zal het zonder al te grote problemen overwaaien. Alleen sinds wanneer doet "het volk" normaal?

Dus hamsteren is niet tegen de gevolgen van het virus per se, maar tegen de gevolgen van massahysterie. Of het nodig is? Ik denk het niet, maar kan het nu kwaad om wat extra blikken bonen te kopen, ook niet ;).
Ik was al langer van plan een nood voorraad te hamsteren maar nooit van gekomen dit leek mij wel een goed moment heel mijn kelder zit stampus vol _O-
I will do what i must !!
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:48:51 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191462747
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja en het vervelende is ook als je tegen mensen zegt " geen paniek."

Dan komt er paniek.

Dat is net zoiets als je man die belt en het gesprek begint met " niet schrikken maar......"

Dan schrik je. :o :o :o :o :o :o
Dat dus.

Op dit moment is er geen Nederlander die zich echt druk maakt, en terecht.

Tot het eerste geval in woonplaats X komt, dan zal je daar zien dat mensen toch een beetje voorzichtig worden en toch maar wat inslaan.

En als er dan meer gevallen komen slaat dat overal om zich heen, en dat is het grootste gevaar, dat mensen uit angst gaan handelen en dan gaat alle ratio overboord.

Mensen zijn rare dieren :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:50:58 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191462785
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:47 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik was al langer van plan een nood voorraad te hamsteren maar nooit van gekomen dit leek mij wel een goed moment heel mijn kelder zit stampus vol _O-
Ach, als het echt een wereldramp is stel je dingen hooguit een paar dagen/weken uit O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:52:34 #161
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191462823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, als het echt een wereldramp is stel je dingen hooguit een paar dagen/weken uit O-).
Als het echt een wereldramp is ga ik naar Drenthe. Daar gebeurt nooit wat 8-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:53:19 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191462837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Als het echt een wereldramp is ga ik naar Drenthe. Daar gebeurt nooit wat
Ik blijf gewoon hier, ik zou het moeten kunnen overleven en daarna zien we wel weer ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_191462849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Als het echt een wereldramp is ga ik naar Drenthe. Daar gebeurt nooit wat 8-)
Ik woon in Zeeland/Walcheren lekker rustig hier
I will do what i must !!
pi_191462908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, als het echt een wereldramp is stel je dingen hooguit een paar dagen/weken uit O-).
Ik heb ook een zooi luxe artikelen ingeslagen perfect ruilmiddel
I will do what i must !!
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:56:36 #165
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191462912
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Waar heb jij dit alles gehaald voor nog geen 100 euro? En dan vooral die 30 FFP3 maskers.
Sorry ik bedoelde de boodschappen. Die waren 70. FFP3 waren 45, bril en handschoenen 10 erbij. Dus in totaal voor 125 klaar.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:58:47 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191462954
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, als het echt een wereldramp is stel je dingen hooguit een paar dagen/weken uit O-).
Kan prima genoeg zijn in alles behalve de meest zwarte (en onwaarschijnlijkste) scenario's.

En naast dit virus zijn er genoeg redenen om het een paar weken uit te kunnen houden met je voorraden.

Slimste is om telkens ook de oudste zaken af en toe te verwerken in maaltijden en te vervangen door nieuwe. Hoef je niks weg te gooien en heb je altijd zo lang mogelijk houdbare spullies op voorraad.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:58:56 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191462958
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:56 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik heb ook een zooi luxe artikelen ingeslagen perfect ruilmiddel
Ik denk, als ik even serieus doe, dat er weinig is dat mensen nuttiger vinden dan eten ;).

Al zie ik wel allerlei types pleiten voor het inslaan van jodiumhoudend zout, wat zou dat voor zin hebben per se? (serieuze vraag).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:59:01 #168
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191462961
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Als China over een tijdje echt begint met al het voedsel op te kopen kan je van die 3kg rijst waar je max 2 weken mee doet beter 50kg maken.

Hopelijk komt het niet zo ver en kunnen ze hun productie 100% herstellen maar ik betwijfel het, we zitten in de beginfase van een pandemie die makkelijk 2 jaar kan aanhouden.
Op zich een goed idee, alleen gaat China onze supermarkten niet leeg kopen. Dus rijst kan ook voor Spaghetti worden ingewisseld.
pi_191462968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Sorry ik bedoelde de boodschappen. Die waren 70. FFP3 waren 45, bril en handschoenen 10 erbij. Dus in totaal voor 125 klaar.
Die pbms heb ik allemaal van mijn werk meegenomen _O-
I will do what i must !!
pi_191462969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat dus.

Op dit moment is er geen Nederlander die zich echt druk maakt, en terecht.

Tot het eerste geval in woonplaats X komt, dan zal je daar zien dat mensen toch een beetje voorzichtig worden en toch maar wat inslaan.

En als er dan meer gevallen komen slaat dat overal om zich heen, en dat is het grootste gevaar, dat mensen uit angst gaan handelen en dan gaat alle ratio overboord.

Mensen zijn rare dieren :').
Hamsteren gedraagt zich ook als een epidemie. Daarom best nu reeds beginnen, dan piekt het waarschijnlijk voordat het virus hier echte problemen veroorzaakt, is er nog tijd om de voorraden weer aan te vullen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:00:01 #171
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191462987
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb alvast heel veel Magnums Almond gekocht. :Y
😂😂😂
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:00:26 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191462995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk, als ik even serieus doe, dat er weinig is dat mensen nuttiger vinden dan eten ;).

Al zie ik wel allerlei types pleiten voor het inslaan van jodiumhoudend zout, wat zou dat voor zin hebben per se? (serieuze vraag).
Drank, pleepapier, snoep, zeep. :Y

Jodium is lastig aan te komen, miljarden mensen hebben nu al een jodiumtekort. En zout is ongeveer onbeperkt houdbaar, ook praktisch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:01:04 #173
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191463010
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:56 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik heb ook een zooi luxe artikelen ingeslagen perfect ruilmiddel
Amerikaanse preppers slaan munitie in als ruilmiddel :7
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:01:19 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191463017
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kan prima genoeg zijn in alles behalve de meest zwarte (en onwaarschijnlijkste) scenario's.

En naast dit virus zijn er genoeg redenen om het een paar weken uit te kunnen houden met je voorraden.

Slimste is om telkens ook de oudste zaken af en toe te verwerken in maaltijden en te vervangen door nieuwe. Hoef je niks weg te gooien en heb je altijd zo lang mogelijk houdbare spullies op voorraad.
Tuurlijk, maar als de pleuris echt uitbreekt heb je meer aan wapens dan aan een blik bonen :P.

Je houdt het lang vol zonder eten, maar water zou een probleem kunnen zijn als bijv de waterzuiveringsinstallaties besmet zouden zijn. Dan heb je meer aan een waterfilter dan aan een aansteker ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_191463025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk, als ik even serieus doe, dat er weinig is dat mensen nuttiger vinden dan eten ;).

Al zie ik wel allerlei types pleiten voor het inslaan van jodiumhoudend zout, wat zou dat voor zin hebben per se? (serieuze vraag).
Ik durf er om te wedden dat je een goede fles whiskey kan ruilen
I will do what i must !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')