abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191457197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zielig voor het kind, met dank aan mama dat 10 veilige landen perse heen moest reizen "om hem hier te krijgen".

Ik ben misschien compleet afgestompt maar het kan me niks meer schelen.
Misschien kun je hulp gaan zoeken of misschien ben je gewoon verstandelijk beperkt. Dan kun je subsidie krijgen.

Echt, wat een staatsmongolen zijn er toch op het internet. :')
Go hard or go home
pi_191457244
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lokaal nieuws. Omdat iedereen weet dat het gewoon een ongeluk was en niemans twijfelt aan de bedoelingen van de betrokkenen.
lokaal nieuws als het gebeurt in een buitenwater. In een zwembad is vrij uniek hoor.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191457694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:50 schreef Noek het volgende:

[..]

Misschien kun je hulp gaan zoeken of misschien ben je gewoon verstandelijk beperkt. Dan kun je subsidie krijgen.

Echt, wat een staatsmongolen zijn er toch op het internet. :')
Oh nee ik word beledigd op het internet, help! :'(
pi_191457860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat sneu :{
Wat ik vooral sneu vind is dat dat kind kosten wat kost naar Nederland gesleurd moet worden en dan direct nadat ie dood is middels crowdfunding geld bij elkaar leuren om hem vooral terug te krijgen naar Eritrea.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191457935
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 16:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat ik vooral sneu vind is dat dat kind kosten wat kost naar Nederland gesleurd moet worden en dan direct nadat ie dood is middels crowdfunding geld bij elkaar leuren om hem vooral terug te krijgen naar Eritrea.

Ah ja, dát vind je sneu ipv het mannetje wat overleden is.

Toch ff je realistische punt gemaakt ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 16:47:18 #231
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191457950
Triest, sluit dat zwembad maar gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 11 februari 2020 @ 16:48:18 #232
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191457959
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 16:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Zo gaat dat toch, die lui zijn hier alleen voor de sociale voorzieningen. Verdere binding met Nederland is er niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191458034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 16:46 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ah ja, dát vind je sneu ipv het mannetje wat overleden is.

Toch ff je realistische punt gemaakt ^O^
Nouja dat is ook sneu ja.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191458069
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 16:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja dat is ook sneu ja.
Inderdaad. Wie weet wat deze jongen allemaal voor Nederland had kunnen betekenen. Misschien had hij wel een Nobelprijs gewonnen.
pi_191458125
Treurig voor het jongetje, maar aan hem kan ik geen medeleven meer tonen. Wel eventueel aan de nabestaanden en de moeder.

Maar dan zie ik dat er een geldinzamelingsactie is gestart voor repatriatie naar Eritrea. De moeder zal ongetwijfeld wel teruggaan voor de begrafenis. Naar het land waar ze zogenaamd de doodstraf vreest en daarvoor een levenslange uitkering heeft gekregen.

Nee, mijn medeleven krijgt ze niet.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 17:01:10 #236
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191458154
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 16:56 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Inderdaad. Wie weet wat deze jongen allemaal voor Nederland had kunnen betekenen. Misschien had hij wel een Nobelprijs gewonnen.
Los van het vreselijke voorval, kan ik je wel vertellen dat die kans 0 was. Ik heb tijdens mijn tijd bij vluchtelingenwerk met allerlei nationaliteiten/etniciteiten mogen werken en Eritreeërs en Somaliërs waren vrijwel zonder uitzondering niet vooruit te branden. Maar goed dit is wel volledig offtopic van deze trieste gebeurtenis. :N

Edit: Het is natuurlijk wel bijzonder vreemd dat moeders wil dat het jongetje in Eritrea begraven wordt nadat ze naar eigen zeggen 3 jaar heeft gevochten om hem hierheen te krijgen. Gaat ze dan zelf ook 'met gevaar voor eigen leven' naar de begravenis? :?
pi_191458226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Badmeesters moeten voortaan van alle talen basiskennis bevatten voor ze hun functie kunnen vervullen!
Nee gewoon vertaalhulp inroepen en extra alert zijn
  dinsdag 11 februari 2020 @ 17:07:05 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191458238
Zie een paar posts hierboven, ze gaat niet naar de begrafenis.

Waarom het jong dan zo nodig in Eritrea begraven moet worden ontgaat me trouwens volledig, maar goed. Triest verhaal.

En ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 11 februari 2020 @ 17:09:15 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191458267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 16:59 schreef Confetti het volgende:
Treurig voor het jongetje, maar aan hem kan ik geen medeleven meer tonen. Wel eventueel aan de nabestaanden en de moeder.

Maar dan zie ik dat er een geldinzamelingsactie is gestart voor repatriatie naar Eritrea. De moeder zal ongetwijfeld wel teruggaan voor de begrafenis. Naar het land waar ze zogenaamd de doodstraf vreest en daarvoor een levenslange uitkering heeft gekregen.

Nee, mijn medeleven krijgt ze niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:01 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Los van het vreselijke voorval, kan ik je wel vertellen dat die kans 0 was. Ik heb tijdens mijn tijd bij vluchtelingenwerk met allerlei nationaliteiten/etniciteiten mogen werken en Eritreeërs en Somaliërs waren vrijwel zonder uitzondering niet vooruit te branden. Maar goed dit is wel volledig offtopic van deze trieste gebeurtenis. :N

Edit: Het is natuurlijk wel bijzonder vreemd dat moeders wil dat het jongetje in Eritrea begraven wordt nadat ze naar eigen zeggen 3 jaar heeft gevochten om hem hierheen te krijgen. Gaat ze dan zelf ook 'met gevaar voor eigen leven' naar de begravenis? :?
Ze gaat niet terug voor de begrafenis: https://www.lc.nl/friesla(...)nay-11-25331706.html?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191458398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Zie een paar posts hierboven, ze gaat niet naar de begrafenis.

Waarom het jong dan zo nodig in Eritrea begraven moet worden ontgaat me trouwens volledig, maar goed. Triest verhaal.

En ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
In sommige culturen moeten mensen vanwege religieuze redenen in hun geboortegrond begraven worden.
Ookal is dat niet jouw/onze opvatting, je kan dan toch wel begrijpen dat zo’n moeder dat wenst. En dat zit blijkbaar best diep als de moeder het slikt dat ze zelf niet eens aanwezig is op de begrafenis van haar eigen kind
  dinsdag 11 februari 2020 @ 17:29:07 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191458519
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:19 schreef _Lily_ het volgende:
In sommige culturen moeten mensen vanwege religieuze redenen in hun geboortegrond begraven worden.
Ja, dat weet ik wel, maar ik begrijp daar vrij weinig van. Zeker als het betekent dat je er zelf niet bij kan zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 11 februari 2020 @ 17:29:58 #242
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191458531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ookal is dat niet jouw/onze opvatting, je kan dan toch wel begrijpen dat zo’n moeder dat wenst. En dat zit blijkbaar best diep als de moeder het slikt dat ze zelf niet eens aanwezig is op de begrafenis van haar eigen kind
Het zijn toch christenen?
pi_191458710
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn toch christenen?
Het is ook geen geloofsding, het is cultureel. Je wordt begraven in de plaats waar je geboren bent.
pi_191458802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een kind dat niet kan zwemmen te laten verdrinken. :') Ze zijn echt niet lekker daar in Lemmer.
Is lastiger met een kind dat wel kan zwemmen hoor.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:03:20 #245
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_191458916
Vreselijk.

Maak er maar van dat hij helemaal geen Nederlands sprak ipv niet goed. Hij woonde net 4 maanden in NL

Ik snap niet helemaal waarom er niet wordt gezorgd door middel van cursussen dat kinderen eerst de taal machtig zijn voor ze hier naar school gaan of naar zwemles.

Er zou natuurlijk best uitgelegd kunnen zijn niet in het diepe deel te gaan of dat hij gewaarschuwd is maar dat gewoon niet heeft verstaan.
pi_191458931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:03 schreef SugeLucky het volgende:
Vreselijk.

Maak er maar van dat hij helemaal geen Nederlands sprak ipv niet goed. Hij woonde net 4 maanden in NL

Ik snap niet helemaal waarom er niet wordt gezorgd door middel van cursussen dat kinderen eerst de taal machtig zijn voor ze hier naar school gaan of naar zwemles.

Er zou natuurlijk best uitgelegd kunnen zijn niet in het diepe deel te gaan of dat hij gewaarschuwd is maar dat gewoon niet heeft verstaan.
Kinderen leren de taal echt heel snel als ze in een klas met Nederlandssprekende kinderen zitten.
Voor zwemmen zou het wel een stuk beter zijn als ze de instructies kunnen verstaan.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:06:26 #247
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_191458951
Opkomen voor buitenlandse ouders '''die vrezen voor de veiligheid van hun kind' is natuurlijk volkomen overtrokken.
Vergeleken met het land van herkomst waar ze vandaan zijn gevlucht, zijn ze hier bijzonder veilig.

Alsof er ook nog nooit een autochtoon kind in een zwembad is verdronken.
pi_191458984
Moeder spreekt na 5 jaar nog geen Nederlands. :')
pi_191459080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:09 schreef Nober het volgende:
Ik heb het idee dat het ook verdomd moeilijk is voor Eritreërs. Mijn overburen zijn hier nu 5 jaar. Hij heeft vanaf het begin af aan vrijwilligerswerk gedaan, om sneller de taal te leren. En dan natuurlijk nog de verplichte lessen. Hij is best goed verstaanbaar meestal, maar het blijft wel puzzelen soms.
En ik geloof dat de meeste vluchtelingen uit Eritrea van het platteland komen. Weinig opleiding, en als ze al lezen en schrijven is dat in Tigrinya, wat ook nog eens een ander schrift heeft.

Maar de kinderen spreken allemaal vloeiend Nederlands, dat gaat razendsnel.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:17:04 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191459102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:09 schreef Nober het volgende:
Jij spreekt natuurlijk gelukkig vloeiend Eritrees inmiddels.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')