abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191440107
Excuses als hier al een topic over is, maar ik heb gezocht en hier niets over gevonden en het verbaast mij dat er hier verder nog niets over gemeld is hier.

Deze zanger werd mij aanbevolen op Youtube, terwijl ik zelf niets heb met dit soort type muziek. Ik kon wel n van de liedjes die door Vitas is gezongen (Opera 2) maar verder nooit echt aandacht aan besteed.

Maar na het luisteren en zien van zijn live optreden van S.O.S. ben ik in een soort van trance geraakt van deze zanger en met mij blijkbaar duizenden andere ook. De reaction video's van vocal coaches zijn eindeloos en sindsdien staat mijn Youtube kijkgeschiedenis helemaal vol O-) en wil ik alles over hem weten.

Het gaat dus om de zanger Dimash Kudaibergen uit Aqtbe (Kazachstan):

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dimasj_Qudajbergen
https://en.wikipedia.org/wiki/Dimash_Kudaibergen

Ik zou zeggen, kijk, luister en bewonder *) je wordt echt meegesleurd tijdens zijn optreden, ook al is het je muzieksmaak totaal niet.

Met deze 3 songs is hij echt "beroemd" geworden, maar hij heeft nog veel meer gezongen en n voor n is het een meesterwerk (koptelefoon is aan te raden!).

S.O.S. Opera2: Sinful Pasion:
Ook leuk om te zien hoe vocal coaches alles compleet analyseren en totaal uit hun dak gaan en hem als een alien bestempelen :) :

Ook zijn deelname aan The World's Best is een must see, helemaal omdat hij na zijn optreden aangeeft uit de competitie te stappen omdat hij het tegen 2 kinderen moest opnemen die hij de kans tot doorbreken wilde gunnen en hem blijkbaar k was toegezegd het niet op te hoeven nemen tegen kinderen en dit leidde tot een grote discussie.

Enjoy the Dimash train ride ^O^ !
  maandag 10 februari 2020 @ 13:31:06 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 14:12:47 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191440859
Toch kan ik nooit zo veel met die "vocal coach reacts to" filmpjes. Een boel geduid maar ze zeggen vaak zo weinig.. en waarom ze bijna altijd zelf ook moeten gaan zingen erbij snap ik al helemaal niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191441167
quote:
Zeker weten, vooral bij zo'n moeilijk lied als deze! Bij Dimash lijken die hoge noten veel natuurlijker, maar dat is niet zo gek als je nagaat hoe breed zijn bereik is.

quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch kan ik nooit zo veel met die "vocal coach reacts to" filmpjes. Een boel geduid maar ze zeggen vaak zo weinig.. en waarom ze bijna altijd zelf ook moeten gaan zingen erbij snap ik al helemaal niet.
Nee is ook zo, het is vooral grappig omdat ze vooral denken dat ze zo iemand wat zouden kunnen leren. In dit geval is dat meezingen echt jezelf voor lul zetten omdat ze niet eens in de buurt komen van hem :+ maar het is wel mooi om te zien hoe zwaar ze onder de indruk raken van zo'n optreden.
pi_191442049
Ik lees op Wikipedia dat de man een bereik heeft van 6 octaven. Dat is natuurlijk krankzinnig veel en dus bewonderenswaardig. Toch vind ik dat er erg veel waarde wordt toegekend aan het aspect "goed kunnen zingen", want dat is maar een onderdeel van muziek.
pi_191442392
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik snap die trend ook niet zo inderdaad. Een beetje een video kijken van een lokale gitaarleraar die reageert op Jimi Hendrix ofzo. Ok.

Maargoed ieder z'n ding.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_191442957
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:56 schreef DJ11 het volgende:
Ik lees op Wikipedia dat de man een bereik heeft van 6 octaven. Dat is natuurlijk krankzinnig veel en dus bewonderenswaardig. Toch vind ik dat er erg veel waarde wordt toegekend aan het aspect "goed kunnen zingen", want dat is maar een onderdeel van muziek.
Hij zingt niet hij verteld een verhaal, dat maakt hem (vind ik persoonlijk) zo goed want dat brengt hij heel erg goed over met zijn mimiek, lichaamstaal, stage presence en uiteraard zijn manier van zingen wat hij ook nog is op zoveel verschillende manieren doet en tot n mooi geheel maakt.
pi_191453384
Kazachstan naar songfestival en dan met deze Dimash alsjeblieft *O*

de kazachen doen het al goed vind ik op het junior songfestival om eerlijk te zijn
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Moderator dinsdag 11 februari 2020 @ 10:45:46 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191453457
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:37 schreef TheVoice4ever het volgende:
het junior songfestival
Deze is toch niet meer te overtreffen

_O_ _O_ _O_
pi_191453693
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Moderator dinsdag 11 februari 2020 @ 12:23:32 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191454767
pi_191454899
Hij kan goed zingen maar het blijft een kwestie van persoonlijke smaak ;)
pi_191455264
Een groot bereik in je stem hebben maakt je nog geen groot artiest.

Freddie Mercury had bv. een bereik van net iets meer dan 3 octaven.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_204670317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:07 schreef Resistor het volgende:
Een groot bereik in je stem hebben maakt je nog geen groot artiest.

Freddie Mercury had bv. een bereik van net iets meer dan 3 octaven.
Freddie is voor mij de grootste (4 octaaf-bereik overigens), maar deze meneer is wel degelijk een groot artiest. Naast ongeveer met afstand de beste zanger (van een C2 tot een D8 whistletone voorbij Mariah Carey) zingt ie inmiddels voor volle stadions tot een uitschieter van 150.000 man publiek en verkoopt miljoenen albums.

Het is niet pers mijn smaak, maar altijd leuk om zang-experts die 'm voor het eerst horen helemaal WTF te zien gaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 8 mei 2022 @ 22:55:38 #15
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_204673477
Ik dacht dat dit het Mike Patton topic was.
  zondag 8 mei 2022 @ 23:47:00 #16
344469 Amsel
zonder t
pi_204674404
Wauw :o
pi_204675374
Dat SOS nummer is wel erg indrukwekkend. :)

In een ander gerne ken ik matthew barlow als iemand met een groot bereik, maar weet niet je kan zien hoeveel octaven iemand heeft. Kan iemand mij dat uitleggen?

Vocal Range: C2-B5

https://therangeplanet.proboards.com/thread/264/matt-barlow
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')