Geen idee of ze die dingen nog gaan herstellen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat we een paar ICM-drietjes lange tijd moeten gaan missen. Dinsdag in Zutphen bij het rangeren een flinke klapper geweest tussen wat stellen. Twee zijn zodanig beschadigd dat ze (tijdelijk) in Amersfoort in opslag gaan.
Ik denk dat dat technisch niet kan, omdat een viertje volgens mij motoren in een middenrijtuig heeft zitten en de drietjes niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
dit is de eerste keer dat ik er van hoor. Is het niet eenvoudig om er eventueel EEN nieuwe vierbakker van te maken? Of wat is er gebeurd?
En hoe gaat dit capacitief opgelost worden? Niet, waarschijnlijk?
Het ene stel is met choppers en het andere niet. Dat kan ook nog wel eens een dingetje zijn om van twee een te kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
dit is de eerste keer dat ik er van hoor. Is het niet eenvoudig om er eventueel EEN nieuwe vierbakker van te maken? Of wat is er gebeurd?
En hoe gaat dit capacitief opgelost worden? Niet, waarschijnlijk?
meelooptussenbakken zonder stroomafnemer en zonder tractiemotoren hoeven daar toch geen last van te hebben?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ene stel is met choppers en het andere niet. Dat kan ook nog wel eens een dingetje zijn om van twee een te kunnen maken.
In principe zou je verwachten dat de stuurstroom voor de aansturing van de individuele tractiegroepen hetzelfde is als de stuurstroom voor het treinstel en dus gebruik maakt van dezelfde protocollen. Maar er kunnen ook logische redenen zijn die ik nu niet zie om dat niet te doen die zwaarder wegen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ene stel is met choppers en het andere niet. Dat kan ook nog wel eens een dingetje zijn om van twee een te kunnen maken.
En wat zou daar dan niet aan kunnen? Ik zie gewoon kansen om er een 5- of 6- baks stel van te kleien. Ik heb nog geen technisch argument gehoord waarom dat niet zou kunnen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat technisch niet kan, omdat een viertje volgens mij motoren in een middenrijtuig heeft zitten en de drietjes niet.
Tja, technisch kan je ook alle auto's geschikt maken om op spoor te rijden. Dan watquote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat zou daar dan niet aan kunnen? Ik zie gewoon kansen om er een 5- of 6- baks stel van te kleien. Ik heb nog geen technisch argument gehoord waarom dat niet zou kunnen.
ja ik weet niks hequote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tja, technisch kan je ook alle auto's geschikt maken om op spoor te rijden. Dan wat
Nou, zoals ik zei; als je voor alleen dat éne treinstel, dat verder wel rijdt zoals alle anderen, een afwijkende inspectie moet doen op een serie van grofweg 80 van de een en 40-50 van de ander. En dan is alleen déze afwijkend. Das vragen om moeilijkheden. Dan misschien beter de nog intacte onderdelen veiligstellen, helemaal omdat er binnen afzienbare tijd materieel genoeg zal zijn, en als we sprintermaterieel in bepaalde intercities accepteren is er nu ook geen materieelprobleem zonder die treinstellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik weet niks he
Maar is het verwijderen van een tractiemotor uit een draaistel zo verschrikkelijk moeilijk dat het economisch effectief onmogelijk is dan?
Geen idee wat de exacte schade is en vooral waarquote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik weet niks he
Maar is het verwijderen van een tractiemotor uit een draaistel zo verschrikkelijk moeilijk dat het economisch effectief onmogelijk is dan?
Waarom? Serieus. Waarom? Als je tientallen driebaksstellen en tientalen vierbaksstellen kunt inspecteren, en je gaat dan lopen schermen met het "feit" dat EEN vijfbaksstel moeten inspecteren "vragen om problemen" is? Dan zijn er twee conclusies mogelijk:quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
als je voor alleen dat éne treinstel, dat verder wel rijdt zoals alle anderen, een afwijkende inspectie moet doen op een serie van grofweg 80 van de een en 40-50 van de ander. En dan is alleen déze afwijkend. Das vragen om moeilijkheden.
Bedoel je nou dezelfde reden als waarom "verwachtingspatroon" het meest voorkomende woord in ongevalsrapporten van ILT in de afgelopen 20 jaar is?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat dergelijke zeldzame afwijkingen die voor individuele medewerkers zeer weinig voorkomen gewoon simpelweg vragen om problemen is. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe basale psychologie werkt bij mensen?
Kijk een paar seizoenen Air Crash Investigation zou ik zeggen
ik snap de gedachtengang op zich, maar ik vind dat gewoon kansloos. Een zwaktebod. Als je een GOED product had, moet zoiets niet uit hoeven maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
zie je echt niet hoe zo'n afwijking voor issues kan zorgen op een manier dat een bedrijf zegt; dat doen we maar niet?
Ik heb in mijn werk regelmatig te maken met dergelijke individuele abominaties en volgens mij is het maar in stand blijven houden van al die afwijkingen die niet per se nodig zijn een van de belangrijkste redenen van Het Probleem met IT in het algemeen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap de gedachtengang op zich, maar ik vind dat gewoon kansloos. Een zwaktebod. Als je een GOED product had, moet zoiets niet uit hoeven maken.
Jaquote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb in mijn werk regelmatig te maken met dergelijke individuele abominaties en volgens mij is het maar in stand blijven houden van al die afwijkingen die niet per se nodig zijn een van de belangrijkste redenen van Het Probleem met IT in het algemeen.
Welke klant boeit het in godsnaam welk exact materieel ingezet wordtquote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja
Maar ik speel nu even de klant-pet
Geen enkele. Maar elke klant boeit het als hij moet staan omdat het voor de vervoerder te moeilijk was om genoeg materieel in te zetten.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Welke klant boeit het in godsnaam welk exact materieel ingezet wordt
Mja, ik krijg toch sterk de indruk dat ik vaak moet staan op momenten dat er echt niet zoveel meer aan te doen is (calamiteiten, maximale capaciteit zoals je zelf weleens terecht opgemerkt over Arnhem-Utrecht vv), of op momenten dat er wel genoeg materieel ingezet had kunnen worden en je dus opstelterreinen vol met stilstaande meuk ziet. Ik vind 't niet zo erg dat mensen in de spits moeten staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen enkele. Maar elke klant boeit het als hij moet staan omdat het voor de vervoerder te moeilijk was om genoeg materieel in te zetten.
Nope, daar kom ik bijna nooit. Vandaag mocht ik Enschede alleen verlaten voor één ritje naar Overdinkelquote:Op vrijdag 21 februari 2020 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Reed jij zojuist door Ommen Dennis?
Ik hoefde gelukkig ook niet te staan vandaag, dat is heel vervelend met gas geven en remmen en zoquote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoef nooit te staan eigenlijk. Toevallig vanochtend de sprinter Rotterdam - Delft maar daar had ik nog een klapstoeltje
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Enschede ab 10:32 4b RB 64 (20209) Münster(Westf)Hbf an 11:44 4 Umsteigezeit 26 Min. Münster(Westf)Hbf ab 12:10 2 ERB RB89 (90021) Hamm(Westf)Hbf an 12:37 4 Umsteigezeit 30 Min. Hamm(Westf)Hbf ab 13:07 8 ABR RE11 (26717) Warburg(Westf) an 14:23 3 Umsteigezeit 15 Min. Warburg(Westf) ab 14:38 2 RE 17 (10720) Bestwig an 15:33 2 Umsteigezeit 17 Min. Bestwig ab 15:50 1 RE 57 (10767) Winterberg(Westf) an 16:24 1 Umsteigezeit 33 Min. Winterberg(Westf) ab 16:57 2 DPN RE57 (1898) Oberhausen Hbf an 19:35 13 Umsteigezeit 15 Min. Oberhausen Hbf ab 19:50 9 ABR RE19 (20034) Arnhem Centraal an 21:14 6a |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |