quote:Eerste landelijke storm sinds augustus heet Ciara
De storm die na dit weekend voor onstuimig weer in Nederland gaat zorgen, heeft de naam Ciara gekregen. Het is de eerste storm in Nederland sinds het KNMI is begonnen met het geven van namen aan stormen.
De weerdiensten meldden dinsdag dat er na zondag een grote kans is op onstuimig weer. Zowel aan de kust als landinwaarts worden zware windstoten van zeker 100 kilometer per uur verwacht.
Hoewel het volgens Weerplaza nog afwachten is of het echt gaat stormen, ziet het ernaar uit dat het na het weekend flink gaat waaien.
Als het daadwerkelijk gaat stormen, dan zou Ciara de eerste grote landelijke storm sinds augustus zijn.
Stormen krijgen vanaf september 2019 een naam van het KNMI
Het KNMI geeft stormen sinds afgelopen september een naam. Het weerinstituut werkt daarbij samen met de weerdiensten in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
Het geven van namen zorgt er volgens Brits onderzoek voor dat het publiek zich bewuster is van gevaarlijk weer. Bovendien kunnen de instanties makkelijker over gevaarlijk weer communiceren via media en overheidsinstanties. Een storm krijgt een naam bij een code oranje of code rood voor windstoten.
Kitty, Jan en Samir staan in de namenlijst
Elk jaar verschijnt een namenlijst met de stormnamen. Voor dit stormseizoen, dat in september is begonnen, zijn dat de namen Atiyah, Brendan, Ciara, Dennis, Ellen, Francis, Gerda, Hugh, Iris, Jan, Kitty, Liam, Maura, Noah, Olivia, Piet, Róisín, Samir, Tara, Vince en Willow.
De letters Q, U, X, Y en Z worden volgens het KNMI vanwege internationale afspraken niet voor stormnamen gebruikt.
Maar eens afwachten of dit een 'storm in een glas water' wordt of dat deze er nu echt gaat komen. Sommige weerkaarten komen met een zeer zware storm, andere zijn wat voorzichtiger. Dat het flink onstuimig gaat worden lijkt zeker...twitter:Talpaweer twitterde op woensdag 05-02-2020 om 10:46:36Het wordt onstuimig! Hier zien we de 'windpluim' voor De Bilt: windstoten in km/u. Dit zijn 51 berekeningen, die maandag allemaal boven 85 km/u uitkomen. En maar liefst 70% van de berekeningen komt met zeer zware windstoten van ruim 100 km/u. #storm #windstoten https://t.co/8QtGkdONkh reageer retweet
Tja, Belgen hè.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kijk voor uit het raam en heb dan zicht op België en wat windmolens, die draaien gewoon. Kijk ik in de achterkamer uit het raam zie ik in de verte windmolens die dan in Nederland staan en die staan stil.
Bij windkracht 10 moeten ze worden stilgelegd lees ik zo op internet, Belgen lopen dus weer wat achter.
Koekoekquote:Op zondag 9 februari 2020 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Das pech, muur weg in IJmuiden
Sensatie jaaaquote:Op zondag 9 februari 2020 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:GeeJee058 twitterde op zondag 09-02-2020 om 17:04:21Hoek Mesdag- & Ruysdaelstraat #stormschade #Leeuwarden https://t.co/GEMwZSgsmt reageer retweet
Die stond vast al jaren op scherp!quote:Op zondag 9 februari 2020 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een dikkequote:Op zondag 9 februari 2020 17:15 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]twitter:GeeJee058 twitterde op zondag 09-02-2020 om 17:04:21Hoek Mesdag- & Ruysdaelstraat #stormschade #Leeuwarden https://t.co/GEMwZSgsmt reageer retweet
Lekker je eigen kanaaltje aan het promoten?quote:
Mooi dat je het zo bijhoudt!quote:
Onweer.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:20 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi dat je het zo bijhoudt!
Wat moeten die gele 'plusjes' voorstellen die vanuit GB aan komen waaien?
Onweerquote:Op zondag 9 februari 2020 17:20 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi dat je het zo bijhoudt!
Wat moeten die gele 'plusjes' voorstellen die vanuit GB aan komen waaien?
RIPquote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
Het begint hier in Den Helder nou toch wel serieus te worden![]()
[ afbeelding ]
Van nu?quote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Tering. Is dat gewoon een flat die ingestort is? Hopelijk geen gewondenquote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Sow, dat ziet er serieus uit...hopelijk geen slachtoffers.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker maatquote:Op zondag 9 februari 2020 17:22 schreef fetX het volgende:
Ik ga voor vanavond mijn schuilkelder in Ruinerwold opzoeken.
Oppassen voor reli-gekkiesquote:Op zondag 9 februari 2020 17:22 schreef fetX het volgende:
Staat 2016 in de link gewoonquote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh anders had dat inmiddels wel op Twitter gestaanquote:
Moet om 13.30 uur beginnen, wederhelft rijdt echter om 05.30 uur wegquote:Op zondag 9 februari 2020 17:24 schreef Sucuk het volgende:
Wie gaan er morgen werken? Wordt wel knap lastig zo.
Lijkt verdomd veel op die gasexplosie in Drachten paar jaar terug. Fakenieuws!quote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is daar lastig aan?quote:Op zondag 9 februari 2020 17:24 schreef Sucuk het volgende:
Wie gaan er morgen werken? Wordt wel knap lastig zo.
wauw lijkt wel veel op een explosiequote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:kisseswithamor twitterde op zondag 09-02-2020 om 16:38:53Stuck on a @TLRailUK train that’s stopped because a trampoline has hit it 😫 #StormCiara https://t.co/PgWTcN99tk reageer retweet
https://www.omropfryslan.(...)plofte-flat-drachtenquote:Op zondag 9 februari 2020 17:21 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de mensen die dachten lekker even niet te koken vanavond.quote:18 minuten geleden
Maaltijdbezorgers blijven binnen
Thuisbezorgd heeft besloten om de eigen medewerkers voorlopig niet meer op pad te sturen. Ook bezorgdienst Deliveroo stopt vanaf 17.30 uur met bezorgen in Den Haag, Rotterdam, Leiden en Haarlem. Ze vinden het niet verantwoord om hun personeel door de storm te laten rijden. Of de bezorging later vanavond opnieuw wordt opgestart is nog niet bekend. Restaurants met hun eigen bezorgers maken deze keuze zelf.
Toch knap met wind tegen.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:25 schreef SeLang het volgende:
De weggewaaide trampoline heeft inmiddels Engeland bereikt[ afbeelding ]twitter:kisseswithamor twitterde op zondag 09-02-2020 om 16:38:53Stuck on a @:TLRailUK train that’s stopped because a trampoline has hit it 😫 #StormCiara https://t.co/PgWTcN99tk reageer retweet
twitter:10betSports twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:24:04Despite the heavy rain and winds, there is still some racing going ahead this afternoon in Britain 👀😉#StormCiara https://t.co/AgYsNHa7Rz reageer retweet
twitter:regio15 twitterde op zondag 09-02-2020 om 16:53:22In de #Bosschestraat in #DenHaag staat een steiger op (verder) instorten. De straat is uit veiligheidsoverwegingen afgesloten. https://t.co/BMZaOZcl5Z reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:22 schreef fetX het volgende:
Windlaanquote:Op zondag 9 februari 2020 17:29 schreef hjansen82 het volgende:
Muur ingestort. Kruising muurweg en windlaan.
[ afbeelding ]
Er komt nog meer narigheid aan.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:31 schreef Enchanter het volgende:
Ik vind het tot nu toe allemaal erg mee / tegen vallen , of moet het ergste nog komen (Noord Holland in de buurt van Amsterdam) ?
Het moet nog komen. Als het komt.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:31 schreef Enchanter het volgende:
Ik vind het tot nu toe allemaal erg mee / tegen vallen , of moet het ergste nog komen (Noord Holland in de buurt van Amsterdam) ?
En Muurwegquote:
Ik was er wel ingetraptquote:Op zondag 9 februari 2020 17:32 schreef heywoodu het volgende:
En ja ik snap dat het ongetwijfeld geen echte namen zijn
Despite the negative weather, covfefe.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:27 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
twitter:10betSports twitterde op zondag 09-02-2020 om 14:24:04Despite the heavy rain and winds, there is still some racing going ahead this afternoon in Britain 👀😉#StormCiara https://t.co/AgYsNHa7Rz reageer retweet
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:27 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze bestaan wel allebei hoorquote:Op zondag 9 februari 2020 17:32 schreef heywoodu het volgende:
En ja ik snap dat het ongetwijfeld geen echte namen zijn
Het hoogtepunt werd tussen 20.00u en 23.00u verwacht.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:31 schreef Enchanter het volgende:
Ik pak er hier ook net een randje van mee denk ikquote:Op zondag 9 februari 2020 17:36 schreef Zipportal het volgende:
Die onweerslijn lijkt mijn kant op te komen. Binnen dat onweer kan het wel eens flink losgaan.
Dat is toch vooral in de zuidelijke provincies? Voor NH en Flevoland geldt code Oranje tot 22:00.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het hoogtepunt werd tussen 20.00u en 23.00u verwacht.
Fijn, dan moet ik net met Jim naar buiten.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het hoogtepunt werd tussen 20.00u en 23.00u verwacht.
Dat is die van mij!quote:Op zondag 9 februari 2020 17:25 schreef SeLang het volgende:
De weggewaaide trampoline heeft inmiddels Engeland bereikt[ afbeelding ]twitter:kisseswithamor twitterde op zondag 09-02-2020 om 16:38:53Stuck on a @:TLRailUK train that’s stopped because a trampoline has hit it 😫 #StormCiara https://t.co/PgWTcN99tk reageer retweet
?????quote:Op zondag 9 februari 2020 17:41 schreef Nikonlover het volgende:
Ah we krijgen in de nacht nog een kanaalrat![]()
![]()
quote:
Ik kan niet luisteren naar dat jongetje, werkt mij steeds op de zenuwen met zijn gejank over zijn abonneesquote:
hype!quote:Op zondag 9 februari 2020 17:43 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan niet luisteren naar dat jongetje, werkt mij steeds op de zenuwen met zijn gejank over zijn abonnees
Dat is enorm irritant inderdaad, maar inhoudelijk wel erg goed. Denk ik tenminste, het klinkt in ieder geval zo.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:43 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan niet luisteren naar dat jongetje, werkt mij steeds op de zenuwen met zijn gejank over zijn abonnees
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is enorm irritant inderdaad, maar inhoudelijk wel erg goed. Denk ik tenminste, het klinkt in ieder geval zo.
Delft heeft nog steeds Deliveroo actiefquote:Op zondag 9 februari 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de mensen die dachten lekker even niet te koken vanavond.
Voor niks afspraken afgezegd en morgen gewoon werken.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:46 schreef RAVW het volgende:
waar blijven die rukwinden .... en tornado .. hier nog redelijk rustig , omgeving 010
Bel de media even dat het allemaal wel meevalt. Dan neem je een hoop zorgen weg voor heel Nederland.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Voor niks afspraken afgezegd en morgen gewoon werken.
Maar ik had dus weer gelijk he?
Het oog zit duizenden kilometers boven ons, dus hoe kun je in godsnaam gaan beweren dat het erg wordt?
Die weermensen snappen er niks van.
Allemaal drukte om niks. Deze zondag is een doodnormale herfstdag. Die hele knmi is niks gewend meer.
Dit.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het oog zit duizenden kilometers boven ons, dus hoe kun je in godsnaam gaan beweren dat het erg wordt?
Allemaal drukte om niks. Deze zondag is een doodnormale herfstdag. Die hele knmi is niks gewend meer.
Van jou kan ik het begrijpen, je hebt immers je werknemer vrij gegeven.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:56 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dit.
Met enigszins knikkende knieën net naar buiten. Blijkt dat er gewoon een flinke wind staat, meer niet. Hooguit vervelend als je per ongeluk een biljet van ¤10 laat vallen op de grond.
Omdat dit te weinig gebeurt is het zo ‘speciaal’. Als je dit 1x in de maand hebt kijkt niemand er meer van op
Ben al bezig met een e-mailquote:Op zondag 9 februari 2020 17:56 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Bel de media even dat het allemaal wel meevalt. Dan neem je een hoop zorgen weg voor heel Nederland.
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:56 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Van jou kan ik het begrijpen, je hebt immers je werknemer vrij gegeven.
Zullen die mensen waarvan het dak is weggewaaid fijn vinden om te horen.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:56 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Bel de media even dat het allemaal wel meevalt. Dan neem je een hoop zorgen weg voor heel Nederland.
Doe even rustig, code oranje is pas 3 minuten geleden ingegaan daar.quote:Op zondag 9 februari 2020 17:46 schreef RAVW het volgende:
waar blijven die rukwinden .... en tornado .. hier nog redelijk rustig , omgeving 010
nog maar 55 km p uur wind hier
Meeste waarschuwingen van het KNMI zijn van 19:00/20:00 - 23:00 oid...quote:Op zondag 9 februari 2020 17:59 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
Had zelf lekker thuis kunnen rondhangen, zit me nu te vervelen omdat geen volk. Wel weer wat karmapuntjes opgedaan, maar toch.
Wie weet komt het ergste nog...
Ergste komt nogquote:Op zondag 9 februari 2020 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Tsja, ik ben niet de boodschapper van dat het wel meevalt. Ik geef enkel tips naar aanleiding van.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zullen die mensen waarvan het dak is weggewaaid fijn vinden om te horen.
quote:17:40 Windkracht 12 op de Noordzee
Ten westen van Texel is op een booreiland windkracht 12 gemeten! Deze orkaankracht werd veroorzaakt door een felle buienlijn. Daarbij kwamen windstoten voor van maar liefst 192 km/uur
twitter:weeronline twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:05:10Zelfs windkracht 12 is nu gemeten op de Noordzee! https://t.co/Rfun2jMD4q reageer retweet
Genotquote:Op zondag 9 februari 2020 18:08 schreef Nikonlover het volgende:
Koufront trekt bijna de wadden binnen. Het gaat niet lang duren voor het losgaat
Dit ja! Heb zwaardere stormen meegemaakt, kan natuurlijk ook nog altijd losgaan. Maar valt reuze mee, ook de wind. Heb het idee dat ze er nu zo'n ophef over maken gezien alle klimaathysterie, nog wat meer mensen bang maken. Dit stormpje heeft een naam, terwijl vele zwaardere stormen jaren geleden gewoon "storm" werden genoemd en je de kleurcodes ook niet om de oren vlogen.quote:
Nah laat maar, denk ook eens aan al het hulppersoneel wat de straat op moet.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:12 schreef Draak31 het volgende:
Mag van mij nog wel veel harder los gaan.
STORMEN AFSCHAFFEN!quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nah laat maar, denk ook eens aan al het hulppersoneel wat de straat op moet.
Als ze zeggen dat het hoogtepunt "laat in de avond" ligt vind ik het eigenlijk een beetje vreemd dat mensen om 1500 of 1800 roepen dat het allemaal wel meevalt.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit ja! Heb zwaardere stormen meegemaakt, kan natuurlijk ook nog altijd losgaan. Maar valt reuze mee, ook de wind. Heb het idee dat ze er nu zo'n ophef over maken gezien alle klimaathysterie, nog wat meer mensen bang maken. Dit stormpje heeft een naam, terwijl vele zwaardere stormen jaren geleden gewoon "storm" werden genoemd en je de kleurcodes ook niet om de oren vlogen.
Tja.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nah laat maar, denk ook eens aan al het hulppersoneel wat de straat op moet.
Inderdaad, nooit meer waarschuwen bij potentieel gevaarlijk weer!quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit ja! Heb zwaardere stormen meegemaakt, kan natuurlijk ook nog altijd losgaan. Maar valt reuze mee, ook de wind. Heb het idee dat ze er nu zo'n ophef over maken gezien alle klimaathysterie, nog wat meer mensen bang maken. Dit stormpje heeft een naam, terwijl vele zwaardere stormen jaren geleden gewoon "storm" werden genoemd en je de kleurcodes ook niet om de oren vlogen.
Ach ja, er moet gezeurd worden op de altijd aanwezige 'ze' die 'weer paniek zaaien' he.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat het hoogtepunt "laat in de avond" ligt vind ik het eigenlijk een beetje vreemd dat mensen om 1500 of 1800 roepen dat het allemaal wel meevalt.
Dat kan morgen pas
Hoe durven ze!quote:Op zondag 9 februari 2020 18:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad, nooit meer waarschuwen bij potentieel gevaarlijk weer!
Het is 1 groot complot van de slinkse media om de klimaathysterie door te drammenquote:Op zondag 9 februari 2020 18:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat het hoogtepunt "laat in de avond" ligt vind ik het eigenlijk een beetje vreemd dat mensen om 1500 of 1800 roepen dat het allemaal wel meevalt.
Dat kan morgen pas
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Heb het idee dat ze er nu zo'n ophef over maken gezien alle klimaathysterie, nog wat meer mensen bang maken.
Ja, inderdaad!quote:Op zondag 9 februari 2020 18:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is 1 groot complot van de slinkse media om de klimaathysterie door te drammen
Het is algemeen bekend dat de Algemeen Directeur van het KNMI lid is van GroenLinks.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is 1 groot complot van de slinkse media om de klimaathysterie door te drammen
Gillende mensen op straat, huilende moeders, krijsende kinderen, echt paniek inderdaad.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:18 schreef BoneThugss het volgende:
Man man man een beetje wind en iedereen is gelijk in paniek
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.lvnl.nl/omgeving/baangebruik
Schiphol is dicht
Schiphol is dicht
Schiphol is dicht
Foutje op die site lijkt mequote:Op zondag 9 februari 2020 18:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol is dicht
Dit jaquote:Op zondag 9 februari 2020 18:31 schreef Nikonlover het volgende:
Buienlijn trekt nu de wadden op. BEn benieuwd naar de windsnelheden
https://www.telegraaf.nl/(...)and-door-storm-ciaraquote:UPDATE 18:00 uur - De zuidwesterstorm Ciara is tot dusver zwaarder dan verwacht. Op de Noordzee wordt nu op verscheidene plaatsen windkracht 11 gemeten, meldt Weeronline. Eerder was uitgegaan van een storm met ruim windkracht 10.
twitter:StormchaserNL twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:28:49Waddeneilanden opgelet! Een zeer actief koufront nadert het noordwesten en zorgt boven open zee voor extreem hoge windsnelheden. Op boorplatform EHJR (west van Texel) is zojuist een schuiver van 192 km/uur gemeten! 😱 #Ciarastorm https://t.co/PE171Jh9zh reageer retweet
Wowquote:Op zondag 9 februari 2020 18:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)and-door-storm-ciara
Geeft niks als de dammen straks breken is er nog genoeg te zien.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:39 schreef R-woud93 het volgende:
Ergens wel jammer dat het al donker is
Daar zal ik niks van merkenquote:Op zondag 9 februari 2020 18:40 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Geeft niks als de dammen straks breken is er nog genoeg te zien.
Dat maakt het wel spannend. Al die stormgeluiden nu in het donker, best engquote:Op zondag 9 februari 2020 18:39 schreef R-woud93 het volgende:
Ergens wel jammer dat het al donker is
Ja dat is zoquote:Op zondag 9 februari 2020 18:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat maakt het wel spannend. Al die stormgeluiden nu in het donker, best eng
twitter:SytseSchoustra twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:40:22Koufront komt over nu. #Ciara #Terschelling, hoosbuien met hagel en veel wind ook, ZW 10 Bft #storm reageer retweet
https://www.flightradar24.com/AEA65BB/23cede22twitter:Mark_Haagen twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:40:45Niet tof dit. Vijf keer doorstart gemaakt op Schiphol. Vliegen nu weer terug naar Madrid. Was paniek in het vliegtuig. Nu alles weer rustig. #UX1093 reageer retweet
Niet dicht, maar de capaciteit gaat naar 10 arrivals per uur.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol is dicht
Haha bange poeperts in dat vliegtuig.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Vliegtuig uit Madrid keert weer terug.https://www.flightradar24.com/AEA65BB/23cede22twitter:Mark_Haagen twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:40:45Niet tof dit. Vijf keer doorstart gemaakt op Schiphol. Vliegen nu weer terug naar Madrid. Was paniek in het vliegtuig. Nu alles weer rustig. #UX1093 reageer retweet
Waarom hebben ze daar een landingsbaan die eruit ziet als een Belgische snelweg?quote:Op zondag 9 februari 2020 18:42 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)itsland-en-frankrijk
Spectaculaire beelden van de landing van een vliegtuig in Birmingham. Daar zullen de inzittenden destijds anders over gedacht hebben.
Weer terug naar Madridquote:Op zondag 9 februari 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Vliegtuig uit Madrid keert weer terug.https://www.flightradar24.com/AEA65BB/23cede22twitter:Mark_Haagen twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:40:45Niet tof dit. Vijf keer doorstart gemaakt op Schiphol. Vliegen nu weer terug naar Madrid. Was paniek in het vliegtuig. Nu alles weer rustig. #UX1093 reageer retweet
Stel je voor dat je bijna bent geland in Nederland en misschien je huis hebt gezien vanuit de lucht en dan vlieg weer helemaal terug naar Madridquote:Op zondag 9 februari 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.flightradar24.com/TRA2B/23cee689quote:Op zondag 9 februari 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zou echt zo boos zijnquote:Op zondag 9 februari 2020 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Stel je voor dat je bijna bent geland in Nederland en misschien je huis hebt gezien vanuit de lucht en dan vlieg weer helemaal terug naar Madrid
Mensen hebben toch paprika chips en piepschuim nodig.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:37 schreef Minimunt het volgende:
... Toch nog best wat vrachtwagens op de weg.
Het is een vliegtuig van Wizz-Air. Dan mag je blij zijn dat je überhaupt een verharde landingsbaan heb.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Waarom hebben ze daar een landingsbaan die eruit ziet als een Belgische snelweg?
Gemiddeld gaan er ongeveer 400 mensen per dag dood in Nederland, dus ik denk dat de statistische kans vrij hoog is, ja.quote:
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:45 schreef hjansen82 het volgende:
Dat wordt nog wat. Vanavond gaat het dak eraf.
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mensen hebben toch paprika chips en piepschuim nodig.
Kan bij AZ niet meer gebeurenquote:Op zondag 9 februari 2020 18:45 schreef hjansen82 het volgende:
Dat wordt nog wat. Vanavond gaat het dak eraf.
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Kan bij AZ niet meer gebeuren
Jawel hoor, een deel van het dak is nog gewoon intactquote:Op zondag 9 februari 2020 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Kan bij AZ niet meer gebeuren
Wow en de NS rijdt nogtwitter:krone_at twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:45:00Sturmtief "Sabine" rollt an: Deutsche Bahn stellt Fernverkehr bundesweit einhttps://t.co/udS9eh5X48 https://t.co/RIb2ifNqF9 reageer retweet
Mensen maar klagen over de NSquote:Op zondag 9 februari 2020 18:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Wow en de NS rijdt nogtwitter:krone_at twitterde op zondag 09-02-2020 om 18:45:00Sturmtief "Sabine" rollt an: Deutsche Bahn stellt Fernverkehr bundesweit einhttps://t.co/udS9eh5X48 https://t.co/RIb2ifNqF9 reageer retweet
![]()
![]()
![]()
In Duitsland hebben ze het treinverkeer stilgelegd.
Niet lang meer. Denk ik.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:50 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
![]()
![]()
In Duitsland hebben ze het treinverkeer stilgelegd.
De Telegraaf.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ben je geland op Schiphol en heb een bruine onderbroek........
De telegraaf wil het weten![]()
Zat u in een vliegtuig dat moeite had met landen? Laat het ons weten via onze . Zet het nummer in je telefoon: +31613650952
https://www.telegraaf.nl/(...)itsland-en-frankrijk
Of juist wel, gewoon een verhaal bedenken.. Zou me wel leuk lijken overigensquote:Op zondag 9 februari 2020 18:53 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De Telegraaf.Zou nooit contact opnemen met dat vodje.
Neem contact op met de telegraafquote:Op zondag 9 februari 2020 18:54 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben een keertje jaren geleden met dit soort wind met zo'n propeller fokker van VLM geland op London City Airport.
Dat was.. ja... dat was wat.
Gewoon zeggen dat je vier Marokkanen aan de andere kant van de oceaan hebt gezien met ventilatoren die uiteindelijk deze storm hebben veroorzaakt.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:54 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Of juist wel, gewoon een verhaal bedenken.. Zou me wel leuk lijken overigens
quote:
Hey....quote:
Niets aan de hand hier, licht briesje.quote:
twitter:RWS_WNZ twitterde op zondag 09-02-2020 om 17:48:36Na middernacht, ca. 00.30 sluit de Hollandsche IJsselkering vanwege de hoge waterstanden/springtij. De torens zijn dan rood verlicht, zodat mensen in de omgeving weten dat er sprake is van hoogwater: https://t.co/degCMOQg9J https://t.co/ndRbYxpx2r reageer retweet
Die staan uit met windkracht 10 of harder. Las ik in een eerder bericht in dit draadje.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de windmolens nu
Zijn die op hol geslagen, of worden ze uit de wind gedraait of draaien ze gewoon records nu
Onderbroekje volquote:Op zondag 9 februari 2020 18:54 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben een keertje jaren geleden met dit soort wind met zo'n propeller fokker van VLM geland op London City Airport.
Dat was.. ja... dat was wat.
"Ik werd lastig gevallen door een Marokkaanse storm"quote:Op zondag 9 februari 2020 18:54 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Of juist wel, gewoon een verhaal bedenken.. Zou me wel leuk lijken overigens
Dat komt niet vaak voor toch?quote:Op zondag 9 februari 2020 18:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RWS_WNZ twitterde op zondag 09-02-2020 om 17:48:36Na middernacht, ca. 00.30 sluit de Hollandsche IJsselkering vanwege de hoge waterstanden/springtij. De torens zijn dan rood verlicht, zodat mensen in de omgeving weten dat er sprake is van hoogwater: https://t.co/degCMOQg9J https://t.co/ndRbYxpx2r reageer retweet
Nee ik geef me vrij snel over aan mijn lot... doe ik ook tijdens het fietsen in Amsterdam.. soms denk ik "ah... eindelijk ontmoet ik de autorijder die mij gaat doodrijden.. ik zat al te wachten". "jezus,.. zo'n Turkenbak? Ik had beter verwacht. Welk een teleurstelling..."quote:
Omdat Duitsland voor zichzelf kan denken en Nederland Amerika copycat isquote:Op zondag 9 februari 2020 18:56 schreef mschol het volgende:
waarom heet de storm in duitsland sabine?
Daarom wil ik nooit vliegen. Kotsende mensenquote:Op zondag 9 februari 2020 18:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee ik geef me vrij snel over aan mijn lot... doe ik ook tijdens het fietsen in Amsterdam.. soms denk ik "ah... eindelijk ontmoet ik de autorijder die mij gaat doodrijden.. ik zat al te wachten".
Maar de passegier naast me was echt totaal over zijn nek gegaan dat hele vliegtuig stonk naar kots. Gelukkig waren we er al.
Omdat Duitsland niet meedeed met namen verzinnen. Ciara is voor Ierland, Uk en Nederland de naam van de stormquote:Op zondag 9 februari 2020 18:56 schreef mschol het volgende:
Worden stilgezet. Kunnen dit niet aan.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de windmolens nu
Zijn die op hol geslagen, of worden ze uit de wind gedraait of draaien ze gewoon records nu
https://www.libelle.nl/hu(...)ra-duitsland-sabine/quote:Op zondag 9 februari 2020 18:56 schreef mschol het volgende:
quote:Sabine Kaufmann
Het is namelijk mogelijk om Duitsers lage- en hogedrukgebieden te 'adopteren' (kopen, dus), zodat ze er hun eigen naam aan kunnen verbinden. Ene Sabine Kaufmann heeft het lagedrukgebied dat de huidige storm veroorzaakt 'gekocht', en dus komt de naam van de storm op Sabine uit.
Prijskaartje
Het adopteren van een lagedrukgebied kost 236,81 euro en voor een hogedrukgebied 355,81 euro. Hogedrukgebied is duurder omdat ze populairder zijn en langer zichtbaar blijven op de weerkaart, aldus het Duitse Instituut voor Meteorologie. Dat geld gaat vervolgens naar een goed doel.
De naam komt uit de UKquote:Op zondag 9 februari 2020 18:57 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Omdat Duitsland voor zichzelf kan denken en Nederland Amerika copycat is
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:56 schreef mschol het volgende:
quote:De Wereld Meteorologische Organisatie heeft een systeem bedacht om orkanen een naam te geven. Voor "gewone" Europese stormen bestond er lange tijd geen officiële naamgeving.
En dus zagen de Duitsers in 1954 een kans: vorsers van het Institut für Meteorologie (Vrije Universiteit Berlijn) begonnen dat jaar op eigen houtje namen te geven aan lage- en hogedrukgebieden. In 2002 commercialiseerden ze het systeem: je kan dus namen voorstellen én er voor betalen.
Een hogedrukgebied kost 299 euro, een depressie 199 euro. Een hogedrukgebied is duurder omdat het meestal langer op de kaarten aanwezig blijft. Via eBay wordt de prijs soms nog verder opgedreven. Vanaf 2014 kwam bij de depressiekost van 199 euro en de hogedrukprijs van 299 euro nog eens 19% BTW ;-) En als je de naam op je site wil gebruiken, moet je er nog eens 23,80 euro voor ophoesten.
In 2009 plaatste men 132 depressies op de weerkaarten en 59 hogedrukgebieden. Reken zelf uit... een aardig extra centje om de waarnemers te betalen.
In 2010 waren er namen voor 127 depressies en 53 hogedrukgebieden.
In 2011 verkochten ze 125 depressies en 56 hogedrukgebieden.
2012 was goed voor 50 hogedrukgebieden en 125 depressies.
In 2013 telde men 137 lagedrukgebieden en 51 hogedrukgebieden.
De cijfers voor 2014: er waren 115 depressies en 50 hogedrukgebieden.
In 2015 verkocht men namen voor 138 lagedrukgebieden en 75 hogedrukgebieden.
133 lagedrukgebieden en 52 hogedrukgebieden kregen een naam in 2016.
In 2017 waren er 140 lagedrukgebieden en 59 hogedrukgebieden.
In 2018 waren er namen voor 130 depressies en 61 hogedrukgebieden.
2019 leverde namen voor 136 depressies en 50 hogedrukgebieden.
Belangrijk: het ene jaar krijgen alle depressies vrouwennamen en alle hogedrukgebieden mannennamen. Het daaropvolgende jaar is het net omgekeerd.
Jawohl. Sabine ist sehr nass und feurig.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:56 schreef mschol het volgende:
Die eikels houden ook nooit hun tandjes op elkaar .............quote:Op zondag 9 februari 2020 18:58 schreef Nikonlover het volgende:
Daarom wil ik nooit vliegen. Kotsende mensen![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klikken op eigen risico![]()
Nee je kan in duitsland hoge en lage luchtdruk gebieden adopteren voor ee bedrag en dit gaat naar een goed doel.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Omdat Duitsland niet meedeed met namen verzinnen. Ciara is voor Ierland, Uk en Nederland de naam van de storm
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gillende mensen op straat, huilende moeders, krijsende kinderen, echt paniek inderdaad.
Toch mooi dat je met een hyperbool een niet-bestaande hyperbool afkraakt.
quote:Op zondag 9 februari 2020 18:57 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Omdat Duitsland voor zichzelf kan denken en Nederland Amerika copycat is
En dan erachter komen dat je wel een heel zuur persoon bentquote:Op zondag 9 februari 2020 18:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Omdat Duitsland niet meedeed met namen verzinnen. Ciara is voor Ierland, Uk en Nederland de naam van de storm
https://windstats.nlquote:Op zondag 9 februari 2020 18:59 schreef Red_85 het volgende:
Worden stilgezet. Kunnen dit niet aan.
Geen grap.
Besef even wat er gebeurt als je maag en slokdarm met grote kracht vloeistof naar boven duwen en jij bij je mond daar een opstopping veroorzaakt.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die eikels houden ook nooit hun tandjes op elkaar .............![]()
Zuur niet. Wel uitgewaaidquote:Op zondag 9 februari 2020 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
En dan erachter komen dat je wel een heel zuur persoon bentnog voor goed doel ook. Mooi man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Check it out
Er is nooit gezegd dat je de hele dag binnen moet blijven zitten.quote:
squirten 2.0 dusquote:Op zondag 9 februari 2020 19:05 schreef SpecialK het volgende:
Dat wordt tussen de tanden door een fijne nevel waar iedereen van mee mag genieten.
Dit is pas 60% capaciteit blijkbaar. Zelfs die windmolens vinden dit stormpje homoseksueel.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://windstats.nl
Toch recordopbrengst vandaag
en morgen nog meer
Tijdens het rukken laat je ook wel eens winden.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je bent toch wel met je broek op je enkels buiten gaan staan voor die rukwinden
Hilarisch.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:10 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Tijdens het rukken laat je ook wel eens winden.
Dat vraagt natuurlijk om een foto of filmpjequote:Op zondag 9 februari 2020 19:13 schreef Rewimo het volgende:
Hier waaien de stroomdraden tegen elkaarZodat we telkens even zonder stroom zitten. Wel mooi vuurwerk.
Wees maar blij dat in NL vrijwel alle kabels ondergronds liggen.
waar?quote:Op zondag 9 februari 2020 19:14 schreef RensAjacied het volgende:
Het gaat nu toch behoorlijk los hier
Heb er in mijn rit door noord holland vandaag niet 1 aan zien staan.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://windstats.nl
Toch recordopbrengst vandaag
en morgen nog meer
MY BODY IS READY !quote:Op zondag 9 februari 2020 19:16 schreef Nikonlover het volgende:
Het zuidwesten krijgt straks de volle laag![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat is uit 2008 in Denemarken en een windmolen met een storing.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb er in mijn rit door noord holland vandaag niet 1 aan zien staan.
Jouw probleemquote:Op zondag 9 februari 2020 19:21 schreef mosrednA het volgende:
Hier al een paar dakpannen verloren.
RIP dak
Ik blijf lekker binnenquote:Op zondag 9 februari 2020 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Dat vraagt natuurlijk om een foto of filmpje
Idem hier. Lekkage langs de plafondlamp.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:21 schreef mosrednA het volgende:
RIP dak
Ik wel, langs de N9 stonden er een aantal aan, maar de meeste wel uit. Langs de A7 stonden er genoeg aan.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb er in mijn rit door noord holland vandaag niet 1 aan zien staan.
quote:Op zondag 9 februari 2020 19:21 schreef mosrednA het volgende:
RIP dak
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik de deur niet open kon krijgen en dat het dreunde van de storm.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En toen er 17 doden vielen kwamen ze op het idee om een beter waarschuwingsysteem te gaan gebruiken. Waarvan akte.quote:Op zondag 9 februari 2020 18:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
... terwijl vele zwaardere stormen jaren geleden gewoon "storm" werden genoemd en je de kleurcodes ook niet om de oren vlogen.
quote:De zware zuidwesterstorm Ciara was even voor 19.00 uur aan de kust op het hoogtepunt, met zeer zware windstoten van meer dan 120 kilometer per uur.
De verwachting is dat komende uren de wind aan de kust afneemt, maar dat het binnenland de zwaarste windstoten nog krijgt. ,,Hierbij is grote kans op stormschade en tijdens de buienlijn is het echt beter om binnen te blijven", aldus de weerdienst.
Dan precies op het binnenhofquote:Op zondag 9 februari 2020 19:17 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
MY BODY IS READY !
Hopelijk waait het over naar de randstad
en veel regenquote:
quote:Op zondag 9 februari 2020 19:10 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Tijdens het rukken laat je ook wel eens winden.
Je kunt je gerust inschrijven voor zo'n stand-up comedian avond. Zelden zo gelachen.quote:
Eens. De klimaat activisten zitten weer met glijmiddel klaar om deze wind te hypen tot iets extreems. Kunnen ze straks weer climate change de schuld geven.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:52 schreef DevFreak het volgende:
Storm Katrina verdiende een eigen naam. Niet dit zuchtje wind.
Het systeem waar 'iedereen' tot de dag van vandaag op zit te ********.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toen er 17 doden vielen kwamen ze op het idee om een beter waarschuwingsysteem te gaan gebruiken. Waarvan akte.
Jep, ik was net op de Tweede Maasvlakte en het viel me echt mee. Had het veel zwaarder verwacht. Typisch Nederland weer...quote:Op zondag 9 februari 2020 19:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Eens. De klimaat activisten zitten weer met glijmiddel klaar om deze wind te hypen tot iets extreems. Kunnen ze straks weer climate change de schuld geven.
Ach, het maximum zou nu ongeveer het land moeten binnenkomen. Dus we zullen zien hoe extreem het is.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Eens. De klimaat activisten zitten weer met glijmiddel klaar om deze wind te hypen tot iets extreems. Kunnen ze straks weer climate change de schuld geven.
quote:
quote:Op zondag 9 februari 2020 19:37 schreef mspoez het volgende:
[..]
Idem hier. Lekkage langs de plafondlamp.
Nu moet je ophouden hoor. We hebben het over een serieuze storm.quote:
https://www.nu.nl/binnenl(...)torm-breekt-aan.htmlquote:In Lieren is een auto met twee inzittenden in het water gereden, meldt Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland. Het tweetal is uit de auto gehaald. Een van hen wordt gereanimeerd.
Ik leef met jullie mee.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ach, het maximum zou nu ongeveer het land moeten binnenkomen. Dus we zullen zien hoe extreem het is.
Nouja. Wij dan. In ons land. Jij niet.
Het Binnenhof zou sowieso verbouwd worden.quote:Op zondag 9 februari 2020 19:53 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat zou genieten zijn. Torentje van Rutte compleet weg.
quote:Op zondag 9 februari 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
In Fluitenberg is een koeienstal deels ingestort. Meerdere koeien raakten gewond, 1 koe is dood
https://nos.nl/liveblog/2(...)hinder-op-spoor.html
En in de VS bouwen ze huizen van hout.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:05 schreef DevFreak het volgende:
In de VS zouden ze het niet eens een categorie 1 noemen:
Het is geen orkaan, dus die zouden ze sowieso niet categoriseren, ook niet als het 300 km/uur zou gaan waaien.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:05 schreef DevFreak het volgende:
In de VS zouden ze het niet eens een categorie 1 noemen:
quote:Ikea Barendrecht ontruimd en gesloten vanwege loshangende reclameborden
De Ikea in Barendrecht is vanmiddag ontruimd. Vanwege de storm waren enkele reclameborden in de parkeergarage losgeraakt. Uit voorzorg is de winkel ontruimd en blijft deze voor de rest van de dag gesloten.
https://www.ad.nl/dossier(...)lameborden~a6b2a407/
Ik vind het ook erg meevallen nog in de Achterhoek. Zojuist even op de fiets weg geweest maar het is te doen, de wind tegen is wel even extra kut zonder versnellingen en ondersteuning, maar toch, heb nergens echt schade gezien. Kan nog komen, het hoogtepunt is er nog niet en de nacht zal ook niet rustig zijn, denk ik dan maar zo.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:06 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb hier in het oosten nog niet veel gemerkt. Het waait wel hard, maar niet extreem.
Hier lijkt het zelfde te zijn of het is er nog niet. Op een na de minst harde windstoot gemeten.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:22 schreef Dagoduck het volgende:
In Den Helder hadden we precies een gat in die buitenlijn te pakken, toch jammer.
Volgens mij trekt dat oranje gebied linksboven nog over het oosten langs.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:23 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Hier lijkt het zelfde te zijn of het is er nog niet. Op een na de minst harde windstoot gemeten.
[ afbeelding ]
Ik zit er heel de dag op te wachten, van mij mag het.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:31 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Volgens mij trekt dat oranje gebied linksboven nog over het oosten langs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |