abonnementen ibood.com bol.com
pi_191440537
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:34 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Wat waren ze toen? 5e of 6e? Dan hebben ze een flinke taak te pakken hoor.
4e zelfs :o Ja, dat is een behoorlijke uitdaging. Maar deze manier van selecteren heeft Zwitserland ook geen windeieren gelegd vorig jaar. Natürlich ist das ja keine garantie (:')) , maar die internationale muziekkenners zullen de Duitsers vast niet hebben geholpen aan een schijtlied.
pi_191440555
In dat geval moet er natuurlijk wel ook iets potentieels tussen zitten. Als er niks leuks tussenzit, is die hele actie nog voor helemaal niks want als er 20x iets van Sisters-niveau tussenzit dan komt die top 10-notering (en zelfs de top 20-notering) niet eens in zicht.
pi_191440564
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:45 schreef molloot200 het volgende:
In dat geval moet er natuurlijk wel ook iets potentieels tussen zitten. Als er niks leuks tussenzit, is die hele actie nog voor helemaal niks want als er 20x iets van Sisters-niveau tussenzit dan komt die top 10-notering (en zelfs de top 20-notering) niet eens in zicht.
In het ergste geval zit Aly Ryan er tussen en dan komt het vast goed :+
pi_191441211
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:43 schreef grazz het volgende:

[..]

4e zelfs :o Ja, dat is een behoorlijke uitdaging. Maar deze manier van selecteren heeft Zwitserland ook geen windeieren gelegd vorig jaar. Natürlich ist das ja keine garantie (:')) , maar die internationale muziekkenners zullen de Duitsers vast niet hebben geholpen aan een schijtlied.
Maar een internationale jury gaf vorig jaar ook de meeste punten aan Sisters, dusja :{
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 14:48:17 #30
255123 crew  iBenny
pi_191441313
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:59 schreef koffieleuk het volgende:
@:iBenny misschien voor in de OP?
Eurovision twitterde op maandag 10-02-2020 om 09:30:48 Germany🇩🇪 | @:eurovisionde have chosen their #ESC2020 song & artist by putting expert juries in charge!🤓The entry will be revealed on 27 February📅Find out about the new selection process👉 https://t.co/Pskgigmj2n#Eurovision | #OpenUp | #Germany https://t.co/Uvzd5m6Lfp reageer retweet
Aber naturlich
[b]Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:[/b]
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_191441323
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:41 schreef Em31 het volgende:

[..]

Maar een internationale jury gaf vorig jaar ook de meeste punten aan Sisters, dusja :{
Daar hadden ze onder meer de netmanager van 3FM voor ingezet. Dan vraag je er ook om.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191441393
Interview met Thomas Schreiber (head of Entertainment at NDR). Wel interessant om te lezen. Vertaald door iemand op escforum:
quote:
Mr. Schreiber, how long does it take to process a dark ESC evening like last year?
Rationally it comes quite quickly - it never comes as a complete surprise, but from an emotional point of view it takes a bit longer. However, we already started with the preparations for ESC 2020 far before the 2019 contest even took place.

Why so early?
We know how quickly a year passes and above all, how much time is required for certain things like staging. Hence we’ve started already in March last year - right after the so-called HoD meeting in Tel Aviv, we selected nineteen of the songs competing in the contest and got in touch with about 2,26 million people via social networks with videos of their live performances. From this, 15.000 people have taken their time to give us their personal ranking of their ten favourites. At a time when only those within the core fan group had their clear favourites, we already had the most unbiased possible judgment about the songs. We kept hold of this information and took it out again after the ESC final.

What happened next?
We compared which of our survey participants came closest to the televoting result of the Tel-Aviv contest with their personal ranking. From this, we then selected the best 100 people which reflect the taste of the viewers, the so-called “Eurovision-Jury”.

Are these 100 voices worth more than the votes of the viewers that took part in the televoting during the national selection in previous years?

I don’t want to compare that. These votes simply represent a different approach.

So will there be no traditional national selection on TV this year?
The national selection was put together with a great deal of effort, but it did not have the reach that we would have liked. For the viewing public, the show was simply not as relevant as the actual song contest. In addition to that, there was also the question of who was actually watching the national selection. So it’s worth taking a look at the exact numbers of televotes.

What do you mean with that?
Last year, we compared the telephone numbers of the people who voted in the national selection with the telephone numbers of the people who voted in the ESC final in Germany. We found that there was only a small overlap. In absolute numbers - at the national selection, there was 163.102 callers, who cast a total of 374.313 votes. Of these callers, only 26.794 people also voted in the actual contest - out of a total 406.886 voters in Germany. That means that 93,4% of all callers in Germany didn’t actually have a say in the preliminary decision. In addition to that, the ratio of SMS votes to calls shows that the audience tends to be older at the national selection, whereas the opposite is true at the ESC.

What does that tell you?
It seems that for the most part, both shows appeal to a very different audience group. For a successful showing at ESC, it’s rather crucial to have an opinion from those voting at the ESC final. This lead us to the 100-member audience jury, which this year, together with the 20 person expert jury, will determine the German act. Its important for me to emphasise that nobody from NDR and none of our partners took part in the decision. By restricting things like this to reflect the audience taste, I’m sure that I have found an act and song that won’t be chance-less on the international stage.

But how do you want to trigger Euphoria from the audience when only 100 fans took part in the selection process?
Of course I know that we pissed some people off with the lack of information so far. At the same time, I hope that this has created some curiosity from what’s to come. On February 27 we will present the act and song that will represent us in the form of an event and show on ONE, with which we will travel to Rotterdam. In the course of this we hope for.broad coverage from the media - and furthermore the song will be played on the radio from this day on. In addition to that, we’ll be making appearances on TV and we are also working on attracting international attention. The video with Barbara Schöneberger, which we just released, is also available in an English version and a Dutch-subtitled version. In this way, we want to create transparency in our process and bring the ESC fans on board without a classic NF.

How exactly was the artist and song found then?
I would like you to wait until next Monday to find this out - from now on, we’ll publish a small video explaining our procedure. Next week it’s in the form of a specialist in the fictitious ESC “institute” who gives the fans a small taste of how the juries worked and from what pool of artists and songs they made their decisions from. Everything will be known by February 27th.

Since when was the decision known?
We’ve known our act and the song that will represent us since December 12. Immediately after this we met with all of the parties involved and discussed how to move forward. Due to the fact we made this decision so early, we also approached some internationally renowned people who have experience with staging a musical act on such a stage - much earlier than we usually would. This is a big advantage compared to the previous years, since it’s important that those working on the staging know exactly what they are working with. So since the beginning of the year there have been a number of meetings, in order to see what approach is best for the song.

How big is the importance of staging to the success at ESC?

There hasn’t been any scientific investigation, but from my experience the staging is of course extremely important. Obviously the person on stage must be able to sing live. If you cant sing, things are going to be harder. And of course the song has to be engaging and appeal to the audience. But first of all, the ESC is a television show - and the image is more important than anything else. One of the greatest television moments of recent years was certainly the production of “Heroes” by Måns Zelmerlow. The song was probably not the most interesting of all time, but the performance was brilliant. At the end of the day, there are many different forms of staging - think of Loreen or Conchita. It’s crucial that the song, the singer and the staging are all coherent. With Michael Schulte we succeeded with this excellently, but unfortunately that hasn’t happened every year.

Where do you personally get the motivation to try something new every year at the ESC?
For me, the ESC is the greatest TV show in the world. The show features 40 European countries and Australia - it’s the only evening where the whole of Europe comes together in front of the TV. Unlike the World Cup, where you’re usually excited by your own team, every viewer here gets really excited. The intimate moments like with Salvador Sobral and the political gestures like Conchita are being seen at the same time by everyone across Europe. This European moment, the colourfulness and diversity - this is an expression of freedom. And when you get success and see the smiles that a good result can bring to people, it really shows - TV is still alive and can be a campfire today. Across all generations.
pi_191441487
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:55 schreef Em31 het volgende:
Interview met Thomas Schreiber (head of Entertainment at NDR). Wel interessant om te lezen. Vertaald door iemand op escforum:
[..]

Ze zijn dus al bijna een jaar bezig met de hun inzending van 2020! Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de NDR er geen moeite in gestoken heeft :)
pi_191441573
quote:
The video with Barbara Schöneberger, which we just released, is also available in an English version and a Dutch-subtitled version.
Welk filmpje is dat? Ik zie er wel één op YouTube waarbij ze zingt maar daar zit geen ondertiteling bij. Is er nog een ander filmpje?

Zul je zien op 27 februari dat dit de Duitse inzending is (lied+artiest);

De reactie eronder: "Was man doch so alles für ein bisschen Geld macht" :')
pi_191441590
quote:
What happened next?
We compared which of our survey participants came closest to the televoting result of the Tel-Aviv contest with their personal ranking. From this, we then selected the best 100 people which reflect the taste of the viewers, the so-called “Eurovision-Jury”.
Ok, mijn vorige post kan genegeerd worden, want het kan blijkbaar nog gekker. Uit 15.000 mensen zijn er 100 geselecteerd die een dusdanige smaak hebben dat zowel Hatari, Duncan, KEiiNO, Sergey Lazarev als Kate Miller-Heidke hoog scoren. Ik ben benieuwd was für ein Königslied daar als grote gemene deler uitkomt. :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191441799
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:14 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Welk filmpje is dat? Ik zie er wel één op YouTube waarbij ze zingt maar daar zit geen ondertiteling bij. Is er nog een ander filmpje?

Zul je zien op 27 februari dat dit de Duitse inzending is (lied+artiest);

De reactie eronder: "Was man doch so alles für ein bisschen Geld macht" :')
Op deze pagina de vertaling, maar het filmpje nog niet kunnen vinden.
https://www.eurovision.de(...)hoeneberger1102.html
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_191441917
^^ ah okay bedankt :)
Ik vind het wel grappig dat het specifiek in het Nederlands is vertaald
pi_191441955
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:45 schreef Nashipeer het volgende:
^^ ah okay bedankt :)
Ik vind het wel grappig dat het specifiek in het Nederlands is vertaald
De vertaling is door een computer gedaan, als ik het zo lees. :')
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  ESF Reporter maandag 10 februari 2020 @ 15:48:45 #40
87554 Cee
Welluk?
pi_191441960
Oh God. Hebben ze in 2017 ook niet iets soortgelijks geprobeerd door een lied uit te kiezen gebaseerd op Spotify algoritmen en dat soort dingen? En we weten hoe dat afliep.
Ik zie dit echt helemaal de mist in gaan. ;(
  maandag 10 februari 2020 @ 16:09:46 #41
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191442212
Ik ben echt heeeel erg positief gestemd. Het feit dat ze al zo lang geleden zijn begonnen met de voorbereidingen. Ze hebben er echt werk van gemaakt. Ik geloof dat en dergelijke aanpak best kan helpen. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik authenticiteit mis. Veel van de afgelopen winnaars hebben (gedeeltelijk) hun eigen nummer geschreven. Ik heb het idee dat dat hier niet het geval gaat zijn.
pi_191442271
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:48 schreef Cee het volgende:
Oh God. Hebben ze in 2017 ook niet iets soortgelijks geprobeerd door een lied uit te kiezen gebaseerd op Spotify algoritmen en dat soort dingen? En we weten hoe dat afliep.
Ik zie dit echt helemaal de mist in gaan. ;(
Nee dat was juist bij het nummer van Michael Schulte als ik het goed heb.
  ESF Reporter maandag 10 februari 2020 @ 16:15:20 #43
87554 Cee
Welluk?
pi_191442284
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:14 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee dat was juist bij het nummer van Michael Schulte als ik het goed heb.
Ah oké! Dan snap ik het ein bisschen besser. Dacht dat Perfect Life dat nummer was.
pi_191442359
Ik heb ook wel stiekeme hoop. Duitsland doet het of goed (1e 2010, 10e 2011, 8ste 2012, 4e 2018) of onderaan in de andere jaren (waarbij ik sommige onterecht vond, zoals 2015). Ik denk dat er wel genoeg competente mensen in de organisatie zitten die het serieus nemen. In de selectie vorig jaar zaten best wel veel goede. Het lijkt alleen slecht omdat Sister won. Maar dat kwam voornamelijk door de televoters.

Ik denk dat de organisatie niet nog eens voor schut wil staan met een boze Duitse menigte, dus ik geloof dat ze nu extra hun best doen achter de schermen.
pi_191442388
quote:
quote:
Really many information in this video. The video was with head of delegation Alexandra Wolfslast and ESC chef (with Schreiber) Christian Blenker.
They told us that they know the act since December with 2 jurys. Because they have so much time they wanted to create all the stuff around the act and the song like a promotour with Amsterdam and so on and the staging. They asked many (who we dont know) to create a staging for Rotterdam.

The panel got choosen from people who had to say with song will get which place in Tel Aviv. The best 100 got into the panel.
The jury got choosen from people who had already voted in the ESC and picked them out to get "our" jury.

At 27nd february they will be shown the song, a video, the act, (live performance I guess), how they got the act and so on.

They wanted to delete the pre selection because they dont want to ruin the acts who lost because of the career. A internal selection is different because it´s behind close doors. They say that a pre selection like Melo isnt possible because the itnerest is not big enough and many singers are scared to sing at a pre selection because of not winning and hurting the career.
pi_191446152
Dit lijkt wel een plausibele methode. :)
Hotapnyc
pi_191454872
Ze steken er duidelijk moeite in, en richten zich op een positief resultaat. Beiden stemmen hoopvol voor Duitsland.

De vraag is vooral die publieksjury. Ik begrijp wat ze willen bereiken (representatief voor publiek tijdens ESF, ipv kijkers naar NSF), maar er zitten nogal wat haken en ogen aan om dat goed voor elkaar te krijgen, en wat ik uit de beschrijvingen hoor laat me betwijfelen of ze dat volledig beseffen.
  maandag 17 februari 2020 @ 15:06:55 #48
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191552674
Vandaag zou er toch weer meer nieuws komen?
pi_191552705
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:06 schreef lashatumbai het volgende:
Vandaag zou er toch weer meer nieuws komen?
Ik denk dit
  maandag 17 februari 2020 @ 15:13:04 #50
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191552754
Er staat ook een nieuw artikel op de duitse eurovisie site.

bron https://www.eurovision.de(...)prozess,jury440.html

quote:
Op 27 februari wordt de Duitse ESC-wet gepresenteerd in "Our Song for Rotterdam".

Op het Eurovisie Songfestival belonen twee verschillende groepen twaalf punten per land: ten eerste de televisiekijkers die stemmen via sms of bellen; anderzijds een vijfkoppige jury van experts per land, zogenaamde professionals in de muziekindustrie. Soms verschillen de beoordelingen enorm. Het doel van de Duitse 2020-procedure is het stemgedrag van deze twee groepen in kaart te brengen. Dat betekent dat de Duitse bijdrage aan het Eurovisie Songfestival 2020 dit jaar is geleverd twee onafhankelijke jury's geselecteerd door experts : een "Eurovisie-jury" met 100 ESC-experts uit heel Duitsland, die zijn bedoeld om de smaak van het internationale publiek weer te geven, en een internationale jury van experts van 20 muziekprofessionals. Barbara Schöneberger zal presenteren wie om welke titel zal strijden in de ESC-finale voor Duitsland om donderdag op 27 februari om 21:30 uur in ONE in "Our Song for Rotterdam". Maar hoe werkte de selectie precies? Dit zijn de feiten en cijfers:
De jury's

De jury van Eurovisies: van april tot mei vorig jaar werden mensen in Duitsland uitgenodigd om deel te nemen aan de jury van Eurovisies via Facebook en Instagram. Iedereen kon meedoen. Ongeveer 2,26 miljoen werden bereikt. Uiteindelijk namen 15.000 mensen deel aan het online onderzoek. 100 van hen werden geselecteerd - het criterium: in de aanloop naar de ESC 2019 in Tel Aviv voorspelde het beste het Europese televotingresultaat uit tien willekeurig weergegeven ESC-bijdragen.

De expertjury : de 20 muziekprofessionals van de expertjury behoorden allemaal tot de nationale ESC-jury in hun thuisland. Met hun beoordeling en de punten die ze gaven, kwamen ze bijzonder dicht in de buurt van het werkelijke eindresultaat van alle vakjury's.
De artiesten
Meer informatie
Sky Du Mont alias Prof. Satellite im ESC-Institut. Foto: Screenshot
Het ESC-instituut met professor Satellite

02/17/20 | Acteur Sky Du Mont aka Professor Satellite verklaart het Duitse ESC-selectieproces. Wat zijn de componenten van het perfecte ESC-uiterlijk? | video

Van april tot juni 2019 werden veelbelovende jonge artiesten gezocht op YouTube, Facebook en Instagram. Er waren ook directe aanvragen, die allemaal in aanmerking werden genomen. Bovendien werden sommige handelingen die in het verleden al waren toegepast, aangemoedigd om opnieuw een aanvraag in te dienen. In totaal konden de jury's 607 artiesten beoordelen voor de ESC 2020.
De liedjes

Om veelbelovende ESC-nummers te vinden, werden ongeveer 100 nationale en internationale songwriters en producenten gevraagd om in een vroeg stadium geschikte titels in te dienen. Daarbij zochten ze specifiek naar songwriters die in het verleden door succes met het ESC of door chartersucces hadden opgemerkt. Met hun liedjes en inzendingen op de site mein-esc-lied.de kwamen meer dan 460 liedjes samen. Bovendien was het belangrijk voor het ESC-team dat vooral goed gewaardeerde artiesten ook hun eigen nummers bijdragen. Voor dit doel werden individuele sessies en meerdaagse songwritingskampen gehouden met nationale en internationale songwriters en producers. Tussen juni en oktober werden 84 individuele nummers geschreven, geproduceerd en opgenomen in de studio in de songwritingkampen. Bovendien werden meer dan 20 andere eigen nummers binnengebracht door deze artiesten. Uiteindelijk hadden de jury's 568 verschillende liedjes.
Het selectieproces
Meer informatie
Barbara Schöneberger steht hinter dem Logo des Eurovision Song Contest 2020 in Rotterdam. Foto: NDR
Barbara Schöneberger zingt over "Ons lied voor Rotterdam"

10.02.20 | Duitsland en het ESC: een eeuwige ups en downs. Om ervoor te zorgen dat de punten dit jaar werken, zullen twee jury's beslissen wie voor ons zal strijden. Barbara Schöneberger legt het uit met een lied. | video

Alle artiesten en alle nummers werden in verschillende stappen beoordeeld: in juli werden alle 607 artiesten vooraf beoordeeld door een minipanel met 30 topjuryleden van de jury van Eurovisies. De 100 beste werden vervolgens geëvalueerd door de hele jury van Eurovisies en teruggebracht tot 50. Deze 50 werden vervolgens ook geëvalueerd door de experts in augustus. Daarna werd het totale resultaat van de top 50 artiesten bepaald. De evaluatie van de nummers werd uitgevoerd in analogie met de evaluatie van de artiesten in verschillende fasen door de leden van de Eurovisies-jury en de internationale jury van experts op basis van pure audiobestanden. De juryleden wisten niet wie de titels zongen.

In oktober selecteerde een minipaneel de beste 74 nummers. Deze werden beoordeeld door de jury van Eurovisies en teruggebracht tot 34. Deze 34 nummers werden ook geëvalueerd door de deskundige jury. Daarna werd het totale resultaat van de 34 beste nummers bepaald. De beste combinaties van topartiesten en topnummers werden bepaald in een zogenaamde combinatie. Combinaties van zeer goed beoordeelde artiesten met zeer hoog gewaardeerde eigen nummers gingen automatisch vooruit. Zeer goed beoordeelde nummers die naar ons zijn verzonden, moesten nog worden gevuld met geschikte topartiesten, wat niet altijd mogelijk was omdat er geen geschikte vocale kleur beschikbaar was of artiesten zich niet op hun gemak voelden met de respectieve titels.

De sterkste 20 combinaties (tien artiesten, 17 nummers) werden opgenomen in een videostudio in Keulen onder vergelijkbare omstandigheden in 20 video's in november. Sommige nummers werden ook gezongen door verschillende artiesten. Elke artiest had slechts drie live-runs per nummer en kon toen de beste versie kiezen.

Beide jury's beoordeelden deze 20 video's vervolgens in november en december. De Duitse bijdrage aan de ESC 2020 overtuigde beide jury's en ontving de meeste stemmen en werd op 12 december 2019 beslist. In december 2019 was het ESC-team in staat om nationaal en internationaal ervaren en gerenommeerde choreografen en staging-experts aan te spreken om het toneelbeeld voor Rotterdam te ontwikkelen.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')