abonnement Unibet Coolblue
pi_191423809
Al meer dan anderhalf jaar geleden schreven we ons in op een aantal nieuwbouwprojecten buiten Amsterdam, op zoek naar wat meer ruimte, rust en groen. We werden bij een van die projecten ingeloot op het huis van onze keuze: een tweekapper met de mogelijkheid voor een fijne ruime keuken, een flinke tuin en vlakbij zee, bos en duin.

In juli 2018 zetten we onze eerste handtekening, in september kozen we onze keuken en diverse opties m.b.t. elektriciteit, in oktober werden we eigenaar van de grond, en in november werd begonnen met bouwen. We besloten de badkamer en twee toiletten casco te laten opleveren, dus bij oplevering krijgen we een volledig casco huis. Wel lieten we als meerwerk een uitbouw plaatsen en LTV door de hele woning aanbrengen.

En toen begon het grote wachten...
We namen een interieurstylist in de arm om ons te adviseren over kleuren en combinaties, materialen en indelingen, en waren heel blij met haar advies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen wachtten we nog maar wat meer...

De woning is inmiddels opgeleverd *O* Er wordt al hard gewerkt: op de begane grond en eerste verdieping zijn ze bijna klaar met stuken.

Wat moet er nog worden gedaan::
- op zolder worden twee slaapkamers en een extra badkamer gebouwd, met een vliering erboven.
- alles moet nog worden geschilderd
- We moeten nog bepalen welke kleur wit er komt op de muren die geen kleur krijgen en op de plafonds
- er moet bestrating worden aangelegd voor de oprit en het terras direct achter het huis, en tevens een pad van voor naar de schuur achterin de tuin, zodat we altijd zonder moddervoeten de tuin door kunnen. Hiervoor komt er waarschijnlijk aankomende week iemand langs om door te spreken en een offerte te maken
- badkamers en toiletten moeten worden gemaakt
- 9 maart wordt gestart met het plaatsen van de keuken
- 16 maart wordt gestart met het leggen van de houten vloer beneden.
- we moeten nog een afspraak plannen voor de gietvloer, maar dat kan pas als de aannemer de indeling op zolder heeft staan, het stuken gedaan is en de eerste laag verf erop zit

- 26 maart moeten we uit het vakantiehuisje *O* De aannemer gaat proberen ervoor te zorgen dat we dan in ieder geval een douche en toilet hebben die bruikbaar zijn, zodat we in ieder geval kunnen kamperen in ons huis. Zo niet, zoeken we nog wel wat AirBnb voor een paar dagen of een hotel. We gaan hier sowieso weg dan *O*


Plaatjes bij het praatje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kleuren voor de begane grond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit is een van de redenen waarom we die kant op gaan: de prachtige omgeving, groen, rust, ruimte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door miss_sly op 09-02-2020 12:49:48 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191423836
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 12:36 schreef BE het volgende:
Ik zou de lamp juist 250 doen en dan gecentreerd boven het eiland. Net wat minder statisch en vakkerig, zie ook de voorbeeldfoto.

Stik -O-
Open jij zelf een nieuwe?
Daar is op zich ook iets voor te zeggen. En eventueel maken ze ook op maat andere afmetingen, dus we zouden ook nog kunnen gaan voor 270 of zo.

Ik denk dat het nu vooral belangrijk is te weten hoe groot de lampen zijn die erin komen. Misschien dat te veel lampjes ook wel erg druk en rommelig wordt boven het eiland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 februari 2020 @ 12:48:26 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191423952
Ik zou ze even mailen over de lampen en het formaat vragen.

Van kleinere lampen kan je er meer doen, van grote minder.
Ik ga mee met het oneven aantal trouwens. :Y En dimbaar lijkt me ideaal.
***
pi_191423993
Ik heb de OP even wat aangepast aan de huidige situatie: er zit vooruitgang in *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191424006
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 12:48 schreef BE het volgende:
Ik zou ze even mailen over de lampen en het formaat vragen.

Van kleinere lampen kan je er meer doen, van grote minder.
Ik ga mee met het oneven aantal trouwens. :Y En dimbaar lijkt me ideaal.
We zijn het eens!

Mailen is wel een goed idee. Ook al zoeken we de lampen elders, is het wel fijn te weten wat voor formaat zij in gedachten hebben bij dit model.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191425286
Even nog uit het vorige deel.

We waren gisteren nog even in het huis om nog een keer de temperatuur van de ketel te verhogen. De stucadoor was geweest *O* De begane grond is op twee muurtjes na ook helemaal gestuukt. Wat een verschil is dat toch. Het was al te schemerig om foto's te maken, helaas.

Verder bestelden we gisteren behang voor de zithoek:



Het is behang van een Amerikaans merk, en deze houden er rare maten op na: de rollen zijn 8.20 m lang. In ons beval, met een patroon van 64,1 cm, komt dat heel onvoordelig uit en hebben we drie rollen nodig waarvan we met wat pecht best wat overhouden. Gelukkig doen we maar een klein wandje met een raam erin :+

En toch de vilten lamp voor S, maar dan in petrol, de andere accentkleur van haar kamer:


Ze (en wij ook) vond de lamp zo leuk, dat we het dan maar een beetje anders doen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191425524
We kozen ook wat verfkleuren, namelijk voor het toilet boven en voor de badkamers.

Het toilet boven krijgt een grijze gietvloer.
Met deze tegels wordt het deel van het reservoir betegeld:



We twijfelden wat over de kleur van de muur, en gisteren besloten we deze kleur te nemen:



Officieel heet het Cool Blue (Sigma) zag ik, het ziet eruit als een zachte kleur grijs.

Voor de badkamer hadden we al dezelfde grijze gietvloer, deze tegel in het douchegedeelte :



en houten planken voor de waskommen en handdoeken.

Het was een beetje lastig om daar een kleur bij te zoeken, omdat we niet te grijs en donker wilden, maar ook geen knalkleur die te veel af zou steken.

Voorlopig hebben we nu deze kleur gekozen:


Als ik deze kleur nu zo zie, komt ie me wat saai voor, maar gisteren in combinatie met de tegel en het stukje gietvloer vonden we het erg mooi.

Rest ons nog de kleur wit te bepalen voor plafonds en de muren die wit worden (wat er niet zo heel veel zijn).

We twijfelen tussen 9003, 9010 en 9016.



We dachten dat we 9016 wilden, en toen liet de man van de verfwinkel ons gisteren ook 9003 zien en dat is ook een kanshebber. Hij noemde 9003 wat meer grijswit, maar dat zie ik op het kaartje dat we meekregen en op de foto hierboven niet zo terug. Hierover moeten we dus nog een ei leggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191425584
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Oh miss, wat fijn dat jullie eindelijk lekker aan de slag kunnen! *O*
Ja, eindelijk O+
Ik heb vanmorgen even liggen rekenen in bed, maar het is nog 6,5 week tot 26 maart. 6,5 week in dit huis en dan is het ergste leed echt geleden *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191425672
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 12:02 schreef Leandra het volgende:
Die bubble van een Scandinavisch design is dimbaar!
Ik weet even het merk niet maar dat komt zo wel weer ;)

https://nudcollection.com/

De rest is wellicht ook dimbaar maar ik ben verliefd op de Bubble sinds ik die bij Loods 5 zag :')
Mooi inderdaad!
Het lastigste is niet een LED-bol te vinden die aan alle voorwaarden voldoet, maar juist de andere vorm, zoals de kegel die bij de loftbar wordt geleverd.
Ik zoek daar nog even naar, maar anders is het wellicht het verstandigste om voor alleen bollen te gaan. Is misschien ook wel wat rustiger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 februari 2020 @ 19:42:22 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191431052
9003 O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191468416
De stucadoor is klaar met de begane grond en eerste verdieping. Hij is alsnog twee muurtjes vergeten, maar dat bespreek ik vrijdag even met de aannemer.

Morgen komt de loodgieter om de eerste inbouwwerkzaamheden te doen: de inbouwkranen in toiletten en badkamer, de drain in de badkamer, de reservoirs van de toiletten en de benodigde werkzaamheden voor de douche-wc.

Vanmiddag heb ik een afspraak met een tuinman voor een offerte voor de bestrating van oprit en terras.

Vrijdag begint de aannamer met de indeling op zolder *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191468431
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:42 schreef Tink89 het volgende:
9003 O+ O+
Als ik er nu weer naar kijk, is 9003 ook wel mijn favoriet inderdaad!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:23:34 #13
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191472855
Top 3: 9010, 9003 en dan 9016 :P
pi_191487219
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Top 3: 9010, 9003 en dan 9016 :P
Ik vind 9010 te geel, dus die wordt het niet.
Het gaat nu echt tussen 9003 en 9016. Vandaag neig ik naar 9003, dat kan morgen anders zijn. Ik ben benieuwd waar ik naar neig op de dag dat ik echt de beslissing moet nemen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191487344
Vandaag gaat de stucadoor weer verder. Wat een vakman is dat. Ik heb heel even gekeken, maar zo secuur! En hij werkt ook echt heel erg netjes, ruimt alles netjes op.

De loodgieter is ook aan de slag.



De inbouw op de badkamer is bijna klaar. Erg lastig vind ik de beslissingen on the spot, die voortkomen uit het zelf uitdenken van de badkamer in een tamelijk kleine ruimte. Maar goed, komt allemaal goed. Paar voorzetwandjes en alles is oké :')

Verder werden vandaag de tegels geleverd:



Ik ben toch wel erg blij met de keuze voor de kleine tegels op het toilet boven O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:30:33 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191487363
Mooi idd Sly! Ziet er sjiek uit zo! :Y
***
pi_191487383
Oeh.... leuk hoor, die tegeltjes O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191487402
De man van de bouwer is vandaag ook langs geweest voor het raam dat niet sluit. Hij kreeg hem wel dicht (zul je altijd zien :') ), dus ik heb hem laten zien dat ik die niet, en de andere twee wel, dichtkrijg. Hij heeft het gesmeerd, even kijken of het nu beter gaat.
Met betrekking tot de lekkage heeft hij het raam en dak goed bekeken. Hij kwam tot de conclusie dat het geen lekkage is, maar dat het regeninslag is door de wind op het dwarse dak van de buren. Ik moet toegeven dat dat niet helemaal onlogisch klinkt. Even aankijken dus of het nog gaat lekker als het raam dicht is.

De loodgieter trok de man ook nog even aan zijn jas, want kennelijk was de afvoer van het toilet boven ontzettend slecht opgeleverd. Met veel passen en meten gaat hij het wel in orde krijgen, maar de man van de bouwer moest toegeven dat het niet al te best was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191498477
Zijn je kozijnen zo opgeleverd in die kleur of heb je ze zelf gescjilderd. Ik denk er ook aan om mijn kozijnen zwart te schilderen. En dan heb ik zelf ook met de vraag of ik de buitenkant ook moet doen.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191499679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 01:19 schreef imgoddamnugly het volgende:
Zijn je kozijnen zo opgeleverd in die kleur of heb je ze zelf gescjilderd. Ik denk er ook aan om mijn kozijnen zwart te schilderen. En dan heb ik zelf ook met de vraag of ik de buitenkant ook moet doen.
Dat is zo opgeleverd, inderdaad. In de stenen geveldelen zitten witte kozijnen, in de geveldelen met gevelbeplating zitten antraciete kozijnen.
Ik vind het erg mooi. Ik denk dat het wel het mooiste is om binnen en buiten hetzelfde te hebben, maar misschien is dat helemaal niet per se nodig.

Zijn je kozijnen weer aan schilderen toe?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191500103
We hadden nog een gelukje. We wilden dit bueautje graag, maar konden dat natuurlijk nog niet bestellen, omdat het anders in de weg zou staan. Ons kleine vakantiehuisje begint al steeds meer op een opslag te lijken :D



Nu kwam ik het tegen op Marktplaats! Pas een jaar oud, overbodig sinds een verhuizing en voor bijna de helft van de nieuwprijs. Schaap gaat het vanmiddag halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191500307
En de aannemer facetimede net even om de indeling op zolder te laten zien en goedkeuren *O* Er wordt echt gewerkt O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:11:20 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191500314
Oh geweldig, facetimen met de aannemer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191500327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:11 schreef Leandra het volgende:
Oh geweldig, facetimen met de aannemer :D
Ja, hahaha, hij belde om te vragen of ik in de buurt was en even langs kon komen, maar ik werk vandaag. Schaap is onderweg naar een garage voor iets, dus die kon er ook niet heen. En stiekem denk ik dat de aannemer liever met mij overlegt, omdat ik altijd degene ben die contact heeft en aanstuurt, dus stelde hij voor te facetimen :D (sorry lief :* )

Wel fijn, ik heb gezien dat het traphekje (aan de andere kant, helaas, het verkeerde hekje blijft staan) al weg is en ze zijn bezig de indeling uit te leggen. Beslissingen zijn genomen, en doorrr!s
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:24:00 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191500407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:
We hadden nog een gelukje. We wilden dit bueautje graag, maar konden dat natuurlijk nog niet bestellen, omdat het anders in de weg zou staan. Ons kleine vakantiehuisje begint al steeds meer op een opslag te lijken :D

[ afbeelding ]

Nu kwam ik het tegen op Marktplaats! Pas een jaar oud, overbodig sinds een verhuizing en voor bijna de helft van de nieuwprijs. Schaap gaat het vanmiddag halen.
Oh, wat een leuk bureau! O+
***
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:25:10 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_191500421
Het gaat lekker, sly! Toffe tegels allemaal, ik ben echt heel benieuwd hoe het er straks allemaal uit komt te zien O+
En wat een leuk bureautje!
disclaimer
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:17:59 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191500987
Die tegels zijn vet O+
pi_191500991
quote:
Verder werden vandaag de tegels geleverd:

[ afbeelding ]

Ik ben toch wel erg blij met de keuze voor de kleine tegels op het toilet boven O+
[ afbeelding ]
Ik ben ook op zoek naar dat soort tegels, wil mijn toilet gaan renoveren had mijn oog al laten vallen op 6-hoekige marmeren tegeltjes. Vraagje, hoe groot zijn deze?
pi_191501052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:18 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Ik ben ook op zoek naar dat soort tegels, wil mijn toilet gaan renoveren had mijn oog al laten vallen op 6-hoekige marmeren tegeltjes. Vraagje, hoe groot zijn deze?
10x10, dus niet heel groot, maar ook niet van die hele kleintjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:24:17 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191508025
Mooie tegeltjes, mooi bureautje. Top!
Resistance is futile.
pi_191514231
Ziet er allemaal mooi uit!

Team ral9016 hier trouwens. :P
In mijn beleving is dat juist een heel klein beetje grijzig en 9003 niet.
Het combineert erg mooi met antraciet en andere grijstinten iig.
pi_191519385
Er wordt keihard gewerkt aan de zolder *O*

De indeling staat, de vliering is dicht, op het luik voor de vlizotrap na. De wand langs de trap staat er.

Kamer voor, logeer/gameroom


Trapopgang


Kamer achter, hobbykamer


Badkamer


Luik voor vlizotrap

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_sly op 15-02-2020 13:06:18 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191520134
Wat een goede indeling voor jullie zolder!
Succes!!
Met een meidenkwartet
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 15 februari 2020 @ 14:47:25 #34
95752 crew  Chell
Kluns
pi_191520483
Dat schiet op!

En dat hekje blijft stom :X
  Moderator zaterdag 15 februari 2020 @ 17:04:52 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_191521880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:47 schreef Chell het volgende:
Dat schiet op!

En dat hekje blijft stom :X
Typisch voorbeeldje van fouten in de werkvoorbereiding :X
  zaterdag 15 februari 2020 @ 17:11:20 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191521968
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:47 schreef Chell het volgende:
Dat schiet op!

En dat hekje blijft stom :X
Ik bedacht me ook dat ik me daar aan zou blijven storen en dat ik op enig moment een timmerman zou laten komen om het bij de laatste 2-3 spijlen schuin naar beneden af te laten lopen ofzo.

Maar ik snap dat dat nu geen prioriteit heeft.
***
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 10:58:54 #37
5428 crew  miss_sly
pi_191534100
Het hekje blijft inderdaad stom. Ik probeer het maar niet te zien, want het heeft momenteel inderdaad geen prioriteit. Hoewel ik het er we even met de aannemer over zou kunnen hebben, misschien, gewoon om te bespreken of hij er iets mee kan.

Gisteren waren we bij mijn collega die vorig jaar ook een huis kocht, dat bijna helemaal sloopte en weer heeft opgebouwd. Wat was het mooi O+ Het doet ons nog meer verlangen naar wonen in ons huis. Zo fijn dat het einde in zicht begint te komen.

Zometeen nog even kijken hoever ze gisteren uiteindelijk gekomen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 11:03:33 #38
5428 crew  miss_sly
pi_191534149
Ik wil trouwens de technische ruimte zelf schilderen. Ik heb daar te maken met twee verschillende oppervlakten, namelijk kalkzandstenen blokken en iets van geperst hout?

Kalkzandsteen?


Geperst hout?


Kan ik daar gewoon latex op schilderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191535323
Die blokken eerst even voorstrijken en bereid je er op voor dat je de blokken met een beetje pech weer 'door' de verf heen gaat zien. Maar goed, technische ruimte, mij zou dat niet boeien. Dat geperste hout ken ik niet, dus geen idee.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 12:41:27 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_191535549
Die groene platen zijn volgens mij de binnenafwerking van een "klapdak".

Een klapdak is een zadeldak dat kant-en-klaar in de werkplaats wordt gemaakt en met een grote kraan boven het metselwerk wordt "uitgeklapt" en dan laat men het zakken op z'n plaats ;).

Die binnenkant van je prefab dak kun je het beste in de grondverf zetten (om zuiging te verminderen) en daarna een keer sauzen.
  zondag 16 februari 2020 @ 14:24:34 #41
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_191537137
Voorstrijk werkt na mijn idee beter als grondverf voor het sauzen :)
  zondag 16 februari 2020 @ 15:08:39 #42
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191537742
Voor de technische ruimte zou ik gewoon verfen. Wil je T mooi dan kun je de platen T beste met waterbasis grondverf verfen voor de latex.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 16:08:04 #43
5428 crew  miss_sly
pi_191538581
Aangezien het de technische ruimte is, hoeft het niet superieures, uiteraard. Het is ook meer voor mezelf, dat in iets kan doen en kennis opdoen over materialen en dergelijke.

Dus wel even voorbewerken met voorstrijk en daarna verven. 👍
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191538687
Ik heb goede ervaring met primer van sps, verkopen ze oa bij bouwmaat. Voorstrijk en grondverf ineen.
  zondag 16 februari 2020 @ 16:28:19 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191538913
Een echte Fokker ! Woont op zolder :7
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 17:54:35 #46
5428 crew  miss_sly
pi_191540318
quote:
6s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een echte Fokker ! Woont op zolder :7
Ik ken mijn man via Fok en we hebben een Fok-kind, dus de zolder is uiteraard van groot belang :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191548653
We zijn er gisteren nog even gaan kijken, en de indeling is volgens mij helemaal klaar. Het luik voor de vlizotrap (en ik denk de trap zelf ook dan, want die zit erop als het goed is) zat er ook al in.

Nu moet de loodgieter weer aan de slag, en de electricien kan op zolder alle electrapunten, plaatsen voor spotjes, wcd's aanleggen.

Inmiddels heb ik ook de offerte voor de gordijnen boven goedgekeurd.
We hadden ook een keus voor gordijnen beneden, maar die stof blijkt toch niet helemaal de juiste. Ten eerste is het stof die voor een groot deel linnen is, en linnen verkleurt snel in de zon. De kleur is al vrij licht, en ik wil niet over 2 jaar al witte in plaats van groene gordijnen hebben. Daarnaast is hij misschien ook wel wat lichtdoorlatend; ze zouden ook voor de hoge ramen aan de voorkant komen, en daar zal veel zon op vallen. Toch wel handig als het dan ook een beetje de zon buiten kan sluiten. Op zoek dus naar een nieuwe stof voor beneden.

Vandaag over 3 weken starten ze met de keuken *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191583362
Vandaag is de electricien begonnen. We hebben samen het huis nog even helemaal doorgelopen en alles besproken wat gedaan moet worden. Er komen in totaal 30 spotjes :') De zolder spant de kroon met in totaal 14 spotjes. Ik vind ze wel handig, al die spotjes, hoef je niet nog hanglampen te zoeken.
Ik geloof dat Schaap er hue-led lampjes voor heeft gekocht zodat we ze allemaal kunnen bedienen met een app en ze verschillende kleuren wit licht hebben en dimbaar.

Which reminds me, ik moet nog even een tekening opvragen bij de sanitair leverancier mbt de electra voor de douche-wc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 06:27:02 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_191610707
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag is de electricien begonnen. We hebben samen het huis nog even helemaal doorgelopen en alles besproken wat gedaan moet worden. Er komen in totaal 30 spotjes :') De zolder spant de kroon met in totaal 14 spotjes. Ik vind ze wel handig, al die spotjes, hoef je niet nog hanglampen te zoeken.
Ik geloof dat Schaap er hue-led lampjes voor heeft gekocht zodat we ze allemaal kunnen bedienen met een app en ze verschillende kleuren wit licht hebben en dimbaar.

Which reminds me, ik moet nog even een tekening opvragen bij de sanitair leverancier mbt de electra voor de douche-wc.
Heeft de zolder veel schuine plafonds dan is het toch logisch dat je voor het uitlichten voor spotjes kiest ?

Wat voor schakelmateriaal gaat het worden ? Neem aan iets strak qua design ?

Hoeveel wandcontactdozen heb je wel niet ;)
pi_191610844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 06:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heeft de zolder veel schuine plafonds dan is het toch logisch dat je voor het uitlichten voor spotjes kiest ?

Wat voor schakelmateriaal gaat het worden ? Neem aan iets strak qua design ?

Hoeveel wandcontactdozen heb je wel niet ;)
De zolder geeft veel schuine plafonds en stukjes recht waar de nieuwe vliering zit. De spotjes komen telkens zo’n beetje op de grens tussen schuin en recht.

Het schakelmateriaal wordt niets bijzonders. Gewoon hetzelfde als er bij de bouw in is gedaan en wat onze eigen aannemer ook levert. Op dit moment gebruiken we onze middelen liever voor andere zaken; schakelmateriaal staat niet hoog op het prioriteitenlijstje.

De hele zolder staat vol met hartjes O+
De electricien gebruikt dat als teken om aan te geven dat zaken in het hart van een bepaalde lijn moeten komen. Hij zegt dan ook “dit komt dan in het hartje”. Klinkt zo lief :D

Wcd’s hebben we we veel, hopelijk voldoende :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 08:53:24 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_191611440
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De zolder geeft veel schuine plafonds en stukjes recht waar de nieuwe vliering zit. De spotjes komen telkens zo’n beetje op de grens tussen schuin en recht.

Het schakelmateriaal wordt niets bijzonders. Gewoon hetzelfde als er bij de bouw in is gedaan en wat onze eigen aannemer ook levert. Op dit moment gebruiken we onze middelen liever voor andere zaken; schakelmateriaal staat niet hoog op het prioriteitenlijstje.

De hele zolder staat vol met hartjes O+
De electricien gebruikt dat als teken om aan te geven dat zaken in het hart van een bepaalde lijn moeten komen. Hij zegt dan ook “dit komt dan in het hartje”. Klinkt zo lief :D

Wcd’s hebben we we veel, hopelijk voldoende :’)
Wat voor schakelmateriaal zit er vanaf de bouw dan in ? Kan mij voorstellen dat je natuurlijk allemaal hetzelfde wilt houden en dat er wel andere prioriteiten zijn om geld aan uit te geven.

Mooi hè, zo'n universeel teken om het midden van iets aan te geven :p
pi_191611523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 08:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat voor schakelmateriaal zit er vanaf de bouw dan in ? Kan mij voorstellen dat je natuurlijk allemaal hetzelfde wilt houden en dat er wel andere prioriteiten zijn om geld aan uit te geven.

Mooi hè, zo'n universeel teken om het midden van iets aan te geven :p
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens echte aandacht aan het schakelmateriaal heb besteed :@
Ik weet dat veel mensen dat wel doen, maar mij doet het niet zoveel. Ik zie het wel als er ergens iets heel moois is gemonteerd, maar als het gewoon is, zoals dat van ons, valt het me niet op.

Ik kreeg de offerte voor het aanleggen van de oprit en een terras achter het huis. Inclusief afgraven, nieuw zand, een laagje steen onder de oprit ter versteviging, exclusief materiaal. Heel Veel Geld. Maar het is ook best een klus (oprit 9,5x5,5 en terras 6,5x5) en dan gebeurt het meteen goed.

Ik was wel op de hoogte van het hart van de ruimte, en de hart-op-hart van balken, bijvoorbeeld, maar hij noemde het ook zo schattig 'hartje van de lijn', dat klinkt zo lief :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191612870
Morgen heb ik een afspraak met de tegelzetter. Hij gaat na volgend weekend beginnen met het tegelwerk. Hij moet ook nog de afdekvloer in de badkamer op de 1e verdieping maken. Ik hoop dat hij dat al wat eerder doet, zodat deze kan beginnen met drogen.

Ik wilde graag een gietvloer voor de bovenverdiepingen, maar gezien hoeveel gedoe het geeft met de planning heb ik er een beetje spijt van. Een houten vloer laten leggen was echt gemakkelijker te plannen, denk ik. Maar goed, het wordt denk ik wel heel erg mooi.

We hebben gisteren even een voorbeeldje van de tegels en hoe ze gezet moeten worden uitgelegd en gefotografeerd. Morgen dit ook even laten zien zodat hij weet wat hij moet doen en het niet vergeet. (ik moet maar telkens aan jouw tegels denkenk, @Claudia_x )

Zo moet het worden:



Bovenste achter toilet boven, middelste in de douchegedeelten van de badkamers en de onderste achter toilet beneden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191613038
Toffe tegels! Hoe ga je verder met het groen? Ik zou verwachten dat die linkse 3 al gedraaid zouden zijn om een visgraat te krijgen.
pi_191613155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:34 schreef Puala het volgende:
Toffe tegels! Hoe ga je verder met het groen? Ik zou verwachten dat die linkse 3 al gedraaid zouden zijn om een visgraat te krijgen.
Goed dat je het zegt! Ik denk dat je gelijk hebt. Schaap en ik kwamen er niet helemaal uit en hebben wat geschoven hier en daar tot we het idee hadden dat het goed was. Maar dat is niet zo.
Bedankt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191613213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt! Ik denk dat je gelijk hebt. Schaap en ik kwamen er niet helemaal uit en hebben wat geschoven hier en daar tot we het idee hadden dat het goed was. Maar dat is niet zo.
Bedankt!
Je gaat het beter zien als je nog een rij er naast gaat leggen :Y
pi_191613386
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Je gaat het beter zien als je nog een rij er naast gaat leggen :Y
Ja, dat is bij deze belangrijker dan bij die hexagons, natuurlijk. Moeten we echt even doen. Ik ga ervan uit dat de tegelzetter wel weet wat er bedoeld wordt met visgraat, maar toch...better safe than sorry :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 februari 2020 @ 13:00:14 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191614110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat is bij deze belangrijker dan bij die hexagons, natuurlijk. Moeten we echt even doen. Ik ga ervan uit dat de tegelzetter wel weet wat er bedoeld wordt met visgraat, maar toch...better safe than sorry :)
Das een heel gevaarlijke aanname :P .

Die van ons schreef ook op alle muren wissegraad, ben toch erbij blijven staan tot ik zag dat ie het juiste op de muur plakte :')
pi_191615027
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Das een heel gevaarlijke aanname :P .

Die van ons schreef ook op alle muren wissegraad, ben toch erbij blijven staan tot ik zag dat ie het juiste op de muur plakte :')
Ik herinnerde me ook dat het bij Claudia_x niet goed was gegaan. En ik kan er bij de start van de tegelwerkzaamheden niet bij zijn, dus het is echt van belang dat we het morgen goed doorspreken en ik hem een goede foto app.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 februari 2020 @ 14:16:40 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_191615173
Ja, of dat de visgraat de verkeerde kant op wijst bijvoorbeeld. Dit soort zaken zijn écht essentieel :D

Verder: donkergroene visgraat O+
disclaimer
pi_191615736
Cool!
pi_191617043
Verbeterde versie!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 22 februari 2020 @ 19:09:11 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191633617
Echt tof. Bijna jammer dat ik geen muur heb om te betegelen. De tegelman noemde groene kleine tegels op de muur en zwarte kranen 'typische modedingen die mensen er na een paar jaar weer uit willen' maar ik zou er zeker ook voor kunnen kiezen. Wel komisch dat het nu in veel topics hier langs komt :s) .

Moet je nog iets expliciet maken over de bovenrand van de tegels misschien? Hoe ze moeten stoppen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191633668
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:09 schreef Lemijn het volgende:

Moet je nog iets expliciet maken over de bovenrand van de tegels misschien? Hoe ze moeten stoppen?
Goed punt!
pi_191633837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:09 schreef Lemijn het volgende:
Echt tof. Bijna jammer dat ik geen muur heb om te betegelen. De tegelman noemde groene kleine tegels op de muur en zwarte kranen 'typische modedingen die mensen er na een paar jaar weer uit willen' maar ik zou er zeker ook voor kunnen kiezen. Wel komisch dat het nu in veel topics hier langs komt :s) .

Moet je nog iets expliciet maken over de bovenrand van de tegels misschien? Hoe ze moeten stoppen?
Voor het toilet met de groene tegels hebben we sowieso geen gebruikelijke keuze gemaakt door ook nog eens te kiezen voor een zwart toilet :D Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe dat gaat worden.

Bedoel je met het stoppen het patroon?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191634010
Wij hadden vanmorgen een afspraak met de tegelzetter om de boel door te spreken. Toen we arriveerden, bleek de aannemer al emt een aantal mensen aan het werk. Ze hadden inmiddels de zolder al dichtgezet met gipsplaten en begonnen met stuken.

Vanmiddag was het grootste gedeelte gestuukt *O*


De kamer voor wordt echt een fijne ruimte, waar we prima een tweepersoons logeerbed neer kunnen zetten en een bank en tv om te gamen.


Het kleine kamertje aan de achterkant wordt hobby/naaikamer. Eindeiljk mijn naarmachines weer opzetten en aan de slag *O*

We hebben vanmorgen ook besloten om de vloeren van de badkamers toch te betegelen ipv de gietvloer te laten leggen. We maken het ons met de planning echt een stuk gemakkelijker, want de badkamers kunnen dan al heel snel klaar zijn.

De planning is nu als volgt:

- aankomende week nog wat afmaken aan timmer- en stuukwerk.
- de week erna begint de tegelzetter aan alle te betegelen oppervlakten (toiletten en badkamers). In die week willen we ook het werkbezoek voor de gietvloer laten plaatsvinden (die beoordeelt of de vloer in orde is om gegoten te worden), zodat hij 3-4 weken later daadwerkelijk kan komen gieten
- week later wordt beneden gestart met het plaatsen van de keuken en boven gestart met schilderen
- week daarna wordt de houten vloer beneden gelegd en waarschijnlijk de oprit en het terras getegeld

Voor de weken erna hebben we nog niets vast liggen. Er zal nog wat geschilderd worden, vermoed ik, want dat is nog een beste klus.
26 maart gaan we uit het vakantiehuis en kamperen in het nieuwe huis. Als ze de gietvloer gaan leggen, gaan we nog even een paar dagen in een hotel in de buurt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191634192
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden vanmorgen een afspraak met de tegelzetter om de boel door te spreken. Toen we arriveerden, bleek de aannemer al emt een aantal mensen aan het werk. Ze hadden inmiddels de zolder al dichtgezet met gipsplaten en begonnen met stuken.

Vanmiddag was het grootste gedeelte gestuukt *O*

[ afbeelding ]
De kamer voor wordt echt een fijne ruimte, waar we prima een tweepersoons logeerbed neer kunnen zetten en een bank en tv om te gamen.

[ afbeelding ]
Het kleine kamertje aan de achterkant wordt hobby/naaikamer. Eindeiljk mijn naarmachines weer opzetten en aan de slag *O*

We hebben vanmorgen ook besloten om de vloeren van de badkamers toch te betegelen ipv de gietvloer te laten leggen. We maken het ons met de planning echt een stuk gemakkelijker, want de badkamers kunnen dan al heel snel klaar zijn.

De planning is nu als volgt:

- aankomende week nog wat afmaken aan timmer- en stuukwerk.
- de week erna begint de tegelzetter aan alle te betegelen oppervlakten (toiletten en badkamers). In die week willen we ook het werkbezoek voor de gietvloer laten plaatsvinden (die beoordeelt of de vloer in orde is om gegoten te worden), zodat hij 3-4 weken later daadwerkelijk kan komen gieten
- week later wordt beneden gestart met het plaatsen van de keuken en boven gestart met schilderen
- week daarna wordt de houten vloer beneden gelegd en waarschijnlijk de oprit en het terras getegeld

Voor de weken erna hebben we nog niets vast liggen. Er zal nog wat geschilderd worden, vermoed ik, want dat is nog een beste klus.
26 maart gaan we uit het vakantiehuis en kamperen in het nieuwe huis. Als ze de gietvloer gaan leggen, gaan we nog even een paar dagen in een hotel in de buurt.
Tsss kunnen jullie dat zelf niet?
Vakman pur sang
pi_191634469
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tsss kunnen jullie dat zelf niet?
Wij zijn liever lui dan moe
  zaterdag 22 februari 2020 @ 19:59:07 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191634543
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor het toilet met de groene tegels hebben we sowieso geen gebruikelijke keuze gemaakt door ook nog eens te kiezen voor een zwart toilet :D Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe dat gaat worden.

Bedoel je met het stoppen het patroon?
Gaat het tegen de hele muur of moet het bijvoorbeeld halverwege stoppen? Moeten ze dan op de grens die je aangeeft stoppen met 100% groen, of 100% wit? Zoiets. Het lijkt me dat je sowieso niet wil dat het als een horizontale lijn eindigt, al is er vast al iemand die dat wel heeft gedaan.

Verder: goede update! Fijn dat je zo last minute nog kon wisselen van badkamervloer. En verhuizen over ruim een maand, dat wordt heel echt *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191634576
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Wij zijn liever lui dan moe
Jammer. Je hebt veel meer eer van je werk als je ook dingen zelf doet.
Tegelen, vloeren leggen en schilderen kunnen mensen met linkerhanden nog.
Vakman pur sang
pi_191634617
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jammer. Je hebt veel meer eer van je werk als je ook dingen zelf doet.
Tegelen, vloeren leggen en schilderen kunnen mensen met linkerhanden nog.
Ik doe ander werk waar ik voldoende eer behaal. Heb niet nog meer eer nodig.
pi_191634636
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tsss kunnen jullie dat zelf niet?
Nee, wij hebben andere kwaliteiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191634665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik doe ander werk waar ik voldoende eer behaal. Heb niet nog meer eer nodig.
Creëren met je handen is de grootste eer die er is.
Vakman pur sang
pi_191634693
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Creëren met je handen is de grootste eer die er is.
Ben je goedkoper dan onze aannemer ? :P
pi_191634728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:07 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ben je goedkoper dan onze aannemer ? :P
Nee.
Mijn blote klauwen gebruik ik alleen in ons eigen stulpje. :P
Vakman pur sang
pi_191634746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Gaat het tegen de hele muur of moet het bijvoorbeeld halverwege stoppen? Moeten ze dan op de grens die je aangeeft stoppen met 100% groen, of 100% wit? Zoiets. Het lijkt me dat je sowieso niet wil dat het als een horizontale lijn eindigt, al is er vast al iemand die dat wel heeft gedaan.

Verder: goede update! Fijn dat je zo last minute nog kon wisselen van badkamervloer. En verhuizen over ruim een maand, dat wordt heel echt *O* .
Op de toilet beneden wordt getegeld tot het plateau en op het plateau. Op de rand komt een strip om het af te werken.
Op het toilet boven wordt tot ongeveer 1.20 getegeld. Daar zit geen plateau, omdat het reservoir echt in de muur is weggewerkt.
Badkamers gewoon tot het plafond; vindt schaap het mooiste.

Het gaat hard, en ik ben erg blij. Met de badkamervloer komt het zo gewoon beter uit en ik denk dat het zeker zo mooi wordt. We kunnen ook een iets andere kleur tegel nemen dan het grijs van de gietvloer, waardoor de badkamer eigenlijk beter uitkomt met kleuren.

We moeten wel even doorpakken met de keuzes, want alles moet volgende week duidelijk en aanwezig zijn voor zover we het zelf aanleveren.

En we moeten nu definitieve keuzes maken voor de kleuren verf en voor zover we die zelf bestellen, dat ook gaan regelen.

Ik wil eigenlijk voor de muren die niet een bepaalde kleur krijgen een lichgrijze kleur zoeken. De plinten en plafonds dan wit, zodat het mooi afsteekt ook. Nog even zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:12:09 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_191634783
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jammer. Je hebt veel meer eer van je werk als je ook dingen zelf doet.
Tegelen, vloeren leggen en schilderen kunnen mensen met linkerhanden nog.
Tegelen met twee linkerhanden? Lolbroek :')
disclaimer
pi_191634813
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Tegelen met twee linkerhanden? Lolbroek :')
Bij een mooie vlakke rechte wand is het toch niet moeilijk :?
Vakman pur sang
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:16:04 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_191634855
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Bij een mooie vlakke rechte wand is het toch niet moeilijk :?
Voor jou is dat kennelijk niet zo moeilijk. Maar je doet wel een hoop aannames. Dat niemand het moeilijk moet vinden bijvoorbeeld.
Ik kan en durf behoorlijk veel, maar loeistrak tegelen is echt een kunst, en daar zal ik me niet zo snel aan wagen. Voor een tijdelijk hok met goedkope tegels, wellicht, maar niet met dure tegels in mijn droombadkamer. En zéker niet als je het nog nooit gedaan hebt.

Of wat dacht je van al die passtukjes maken.
disclaimer
pi_191634894
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Voor jou is dat kennelijk niet zo moeilijk. Maar je doet wel een hoop aannames. Dat niemand het moeilijk moet vinden bijvoorbeeld.
Ik kan en durf behoorlijk veel, maar loeistrak tegelen is echt een kunst, en daar zal ik me niet zo snel aan wagen. Voor een tijdelijk hok met goedkope tegels, wellicht, maar niet met dure tegels in mijn droombadkamer. En zéker niet als je het nog nooit gedaan hebt.

Of wat dacht je van al die passtukjes maken.
Nah premium badkamer kan ik me indenken.
Maar doe dan 1 ruimte zelf zoals een toiletruimte ofzo.

Dit is meer Klussen door Aanbesteding. _O-
Vakman pur sang
pi_191634926
Op zoek naar tegels voor de tuin kwam ik erachter dat een beetje online rondkijken wel erg kan lonen. De tegels voor de oprit komen we voor de helft tegen en bij dezelfde leverancier de andere tegel ook behoorlijk goedkoper. Je vraagt je bijna af hoe het kan, zo goedkoop.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191634961
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nah premium badkamer kan ik me indenken.
Maar doe dan 1 ruimte zelf zoals een toiletruimte ofzo.

Dit is meer Klussen door Aanbesteding. _O-
Ik kan andere dingen. Zo heeft iedereen zijn kwaliteiten. Dan kun je natuurlijk een beetje denigrerend doen over ander. Dat heb je dan nu gedaan, waarvoor dank.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191634965
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nah premium badkamer kan ik me indenken.
Maar doe dan 1 ruimte zelf zoals een toiletruimte ofzo.

wij hebben ook een premium toilet :{w
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:21:38 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_191634970
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nah premium badkamer kan ik me indenken.
Maar doe dan 1 ruimte zelf zoals een toiletruimte ofzo.

Dit is meer Klussen door Aanbesteding. _O-
Het forum heet klussen & wonen en is er zéker niet alleen voor de dhz-er ;)
disclaimer
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:21:43 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191634973
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nah premium badkamer kan ik me indenken.
Maar doe dan 1 ruimte zelf zoals een toiletruimte ofzo.

Dit is meer Klussen door Aanbesteding. _O-
Dit is straks de W van Wonen, who cares?
Waar komt die zendingsdrang vandaan dat mensen van alles moeten dat ze eigenlijk niet willen?
***
pi_191634995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wij hebben ook een premium toilet :{w
Schijthok. :{w
Vakman pur sang
pi_191635009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wij hebben ook een premium toilet :{w
Wat zal dat lekker poepen :Y)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191635029
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Het forum heet klussen & wonen en is er zéker niet alleen voor de dhz-er ;)
Er staan wat mooie plaatjes en ideeën in het topic. ^O^
Vakman pur sang
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:31:26 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191635183
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:10 schreef miss_sly het volgende:

En we moeten nu definitieve keuzes maken voor de kleuren verf en voor zover we die zelf bestellen, dat ook gaan regelen.

Ik wil eigenlijk voor de muren die niet een bepaalde kleur krijgen een lichgrijze kleur zoeken. De plinten en plafonds dan wit, zodat het mooi afsteekt ook. Nog even zoeken.
Ik vind dit ook zo lastig om te kiezen! Ben benieuwd welke lichtgrijs je neemt. Ik wil ook graag niet gewoon wit op de restmuren. Heb allerlei dingen meegekregen van Little Green. Veel te veel keus....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:33:36 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_191635246
Onze interieurstylist kwam ook met grijs voor op de muren. Ik moet het nog even bekijken denk ik. Denk zelf wel absoluut dat het beter is dan wit.
disclaimer
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:34:33 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191635274
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:33 schreef SQ het volgende:
Onze interieurstylist kwam ook met grijs voor op de muren. Ik moet het nog even bekijken denk ik. Denk zelf wel absoluut dat het beter is dan wit.
Ja maar zo saai, grijs ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191635285
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Schijthok. :{w
Premium Schijthok *O*
pi_191635358
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:33 schreef SQ het volgende:
Onze interieurstylist kwam ook met grijs voor op de muren. Ik moet het nog even bekijken denk ik. Denk zelf wel absoluut dat het beter is dan wit.
Wij waren vorige week bij mijn collega en die had overal grijs (wel een wat meer aanwezige dan ik wil) en daarbij staken de plinten en plafonds prachtig wit af. Vooral de plinten kregen daardoor echt een mooi accent.
Ik wil niet echt heel erg grijs, wel lichtgrijs.


Denk ik :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:39:20 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_191635380
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja maar zo saai, grijs ;(
Ja ho maar dan is niet alles grijs he. Ik maak een paar muren petrol, dan mijn enigszins opvallende behang daarbij, en goudgele kamerhoge (3.20m ) gordijnen :P
Gecombineerd met een zeegroene bank, gele fauteuil, walnootkleurig parket en nog wat planten en vloerkleden lijkt het me niet zo mooi om daar nóg weer een andere kleur bij in de mix te gooien. Maar wellicht onderschat ik dat.
disclaimer
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:43:07 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191635477
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja ho maar dan is niet alles grijs he. Ik maak een paar muren petrol, dan mijn enigszins opvallende behang daarbij, en goudgele kamerhoge (3.20m ) gordijnen :P
Gecombineerd met een zeegroene bank, gele fauteuil, walnootkleurig parket en nog wat planten en vloerkleden lijkt het me niet zo mooi om daar nóg weer een andere kleur bij in de mix te gooien. Maar wellicht onderschat ik dat.
Ik vind grijs daar niet bij passen, eerder een natuurlijke tint. Plus gruwelijke hekel gewoon aan grijs.

Mijn kuthaar is al grijs, het is al erg zat.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191636032
Met je lakschoentjes binnen komen en vertellen wat je hebt ingekocht op basis van de interieurarchitect en aanwijzen waar het moet komen?
Nee deze vakmensen hebben ontiegelijk veel respect voor jullie.
Zeker ook niet eens per week een vette vis of schnitzel menu langsbrengen? :{w
Vakman pur sang
pi_191636099
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Met je lakschoentjes binnen komen en vertellen wat je hebt ingekocht op basis van de interieurarchitect en aanwijzen waar het moet komen?
Nee deze vakmensen hebben ontiegelijk veel respect voor jullie.
Zeker ook niet eens per week een vette vis of schnitzel menu langsbrengen? :{w
We weten het nu. Dus dit topic is helemaal niets voor jou. Ik zou zeggen: kom voora niet meer terug 👍
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191636175
Nee nee het staat nu in myactivetopics *)
Vakman pur sang
  zaterdag 22 februari 2020 @ 21:10:40 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191636264
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Met je lakschoentjes binnen komen en vertellen wat je hebt ingekocht op basis van de interieurarchitect en aanwijzen waar het moet komen?
Nee deze vakmensen hebben ontiegelijk veel respect voor jullie.
Zeker ook niet eens per week een vette vis of schnitzel menu langsbrengen? :{w
Die mensen verdienen er goud geld aan dus zul je neem ik aan niet horen klagen

Vroeger werd veel meer dan nu werk uitbesteed trouwens.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191636351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Die mensen verdienen er goud geld aan dus zul je neem ik aan niet horen klagen

Vroeger werd veel meer dan nu werk uitbesteed trouwens.
Daar geloof ik dan weer niks van.
Tenminste kan me heugen van vroeger dat iedereen (ook mensen met veel geld) iig de dingen zelf deden die ze konden doen.
Vaak behangen en schilderen.
Vroeger kon elke vrouw strak behangen ^)
Vakman pur sang
  zaterdag 22 februari 2020 @ 21:14:01 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191636362
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daar geloof ik dan weer niks van.
Tenminste kan me heugen van vroeger dat iedereen (ook mensen met veel geld) iig de dingen zelf deden die ze konden doen.
Vaak behangen en schilderen.
Vroeger kon elke vrouw strak behangen ^)
Welnee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191636397
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daar geloof ik dan weer niks van.
Tenminste kan me heugen van vroeger dat iedereen (ook mensen met veel geld) iig de dingen zelf deden die ze konden doen.
Vaak behangen en schilderen.
Vroeger kon elke vrouw strak behangen ^)
Deze vrouw kan dan weer heel goed koken, kleding maken en dingen regelen.

Kortom, wij zijn klussers van niks, jij een topper. Dat hebben we nu geconstateerd en wij voelen ons daar prima bij. Jouw flauwe opmerkingen kun je nu verder achterwege laten. Of open een topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191636522
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze vrouw kan dan weer heel goed koken, kleding maken en dingen regelen.

Kortom, wij zijn klussers van niks, jij een topper. Dat hebben we nu geconstateerd en wij voelen ons daar prima bij. Jouw flauwe opmerkingen kun je nu verder achterwege laten. Of open een topic.
Okay prima, je denkt wel aan die schnitzel op vrijdagmiddag?
Dan laat ik het topic met rust :+
Vakman pur sang
pi_191636613
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Okay prima, je denkt wel aan die schnitzel op vrijdagmiddag?
Dan laat ik het topic met rust :+
Onze aannemer en zijn mensen zijn Turks. Ze eten geen varkensschnitzel 😎
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191642504
Leuke tegels heb je uitgezocht. O+ En team grijs op de muren! Ik ben nog steeds blij met het grijs in onze woonkamer. Doordat we al veel kleur in meubels en accessoires hebben, was het maar een bonte boel geworden met kleur op de muren. En wit vond ik kil.



Zelfs de kat is grijs. :+

Wel heel jammer dat je de gietvloer niet door laat lopen in de badkamer. Dat is iets waar ikzelf nog steeds zo blij mee ben, het gemak van het schoonmaken. Nooit meer groezelige voegen. Maar ik snap het wel, want een gietvloer vraagt tijd voor zowel het gieten als het drogen. Ons heeft dat veel kopzorgen opgeleverd.

Lees ik goed dat je een paar dagen in een huisje gaat zitten voor de gietvloer? Is dat genoeg?

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 23-02-2020 11:12:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191642642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze vrouw kan dan weer heel goed koken, kleding maken en dingen regelen.

Kortom, wij zijn klussers van niks, jij een topper. Dat hebben we nu geconstateerd en wij voelen ons daar prima bij. Jouw flauwe opmerkingen kun je nu verder achterwege laten. Of open een topic.
Ha, zie. Ik kook niet eens en kleding maken of repareren kan ik ook al niet. Maar als je iets wil weten over het existentialisme of tips wil krijgen over het ordenen van je huis - dan ben je bij mij aan het juiste adres.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 12:02:53 #107
5428 crew  miss_sly
pi_191643210
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Leuke tegels heb je uitgezocht. O+ En team grijs op de muren! Ik ben nog steeds blij met het grijs in onze woonkamer. Doordat we al veel kleur in meubels en accessoires hebben, was het maar een bonte boel geworden met kleur op de muren. En wit vond ik kil.

[ afbeelding ]

Zelfs de kat is grijs. :+

Wel heel jammer dat je de gietvloer niet door laat lopen in de badkamer. Dat is iets waar ikzelf nog steeds zo blij mee ben, het gemak van het schoonmaken. Nooit meer groezelige voegen. Maar ik snap het wel, want een gietvloer vraagt tijd voor zowel het gieten als het drogen. Ons heeft dat veel kopzorgen opgeleverd.

Lees ik goed dat je een paar dagen in een huisje gaat zitten voor de gietvloer? Is dat genoeg?
Eigenlijk krijgen alle kamers een kleur. De kamer van S krijgt zelfs grijs als basis :)
Ik wil ook graag in de hal, overloop en de muren op zolder iets grijs. Ik vind die kleur grijs van jou op de foto erg mooi; welke is dat?

We wonen nu al tijdelijk in een vakantiehuis. En hoewel we erg blij zijn dat we het zo konden regelen en het voor S heel erg goed is geweest ivm de schoolwissel, trekt het ook een behoorlijke wissel op ons. Het valt echt wel tegen. We willen dus de huur hier niet nog even verlengen, maar einde huur hieruit gaan en dan even kamperen in het nieuwe huis tot de gietvloer gelegd wordt. Dat is het enige dat nu nog niet gepland is. We hopen dit de eerste week van april te kunnen plannen. Een eventuele dekvloer van de badkamer is dan nooit meer droog genoeg. Op zolder moeten we sowieso met tegels aan de slag, omdat daar op de dekvloer met vloerverwarming een drain koet worden ingebouwd. Die moet er dus op worden gelegd, daarin gaan frezen is hachelijk.
Dus als ze dan begin april de gietvloer leggen, gaan we een kleine week naar een hotel hier in de buurt.

Als de gietvloer dan betreden kan worden, gaan wij er terug in, komen de schilders afwerken en kunnen we eindelijk onze spullen afroepen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191643245
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ha, zie. Ik kook niet eens en kleding maken of repareren kan ik ook al niet. Maar als je iets wil weten over het existentialisme of tips wil krijgen over het ordenen van je huis - dan ben je bij mij aan het juiste adres.
Ik vind de gietvloer geweldig _O_ praktisch ook.
Groene stoel ook mooi.
De foto van Hitler een beetje vreemd. :?
Maar die rommelige boekenkast, Nee, dvan jou neem ik geen ordening tips. ;)
Vakman pur sang
  zondag 23 februari 2020 @ 12:09:28 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191643274
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vind de gietvloer geweldig _O_ praktisch ook.
Groene stoel ook mooi.
Maar die rommelige boekenkast, Nee, dvan jou neem ik geen ordening tips. ;)
Sommige mensen hebben boeken echt om te lezen cq in te zien, dat zijn de mensen die ze niet op kleur of formaat sorteren en ook niet (de meest bizarre trend van dit moment) achterstevoren in de kast zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191643287
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben boeken echt om te lezen cq in te zien, dat zijn de mensen die ze niet op kleur of formaat sorteren en ook niet (de meest bizarre trend van dit moment) achterstevoren in de kast zetten.
Wtf, achterstevoren? Waarom?

Fictie vs. non-fictie overigens, gesorteerd op auteursnaam. Non-fictie onderverdeeld in diverse categorieën. We hebben nu geen enorme boekenkast meer, dus de noodzaak van een goede ordening is wel verdwenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191643317
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:

Als de gietvloer dan betreden kan worden, gaan wij er terug in, komen de schilders afwerken en kunnen we eindelijk onze spullen afroepen O+
Vier dagen gieten en twee dagen drogen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 12:15:43 #112
5428 crew  miss_sly
pi_191643328
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vier dagen gieten en twee dagen drogen?
Zoiets. Een week, zeiden we. Doen we een weekje hotel. Of we logeren de weekends bij mijn ouders en een midweek hotel. Het is niet anders :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 23 februari 2020 @ 12:17:01 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191643341
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wtf, achterstevoren? Waarom?

Fictie vs. non-fictie overigens, gesorteerd op auteursnaam. Non-fictie onderverdeeld in diverse categorieën. We hebben nu geen enorme boekenkast meer, dus de noodzaak van een goede ordening is wel verdwenen.
Weet ik veel, die stylisten denken kennelijk dat mensen geen boeken hebben om te lezen maar alleen maar om interessant te doen van "kijk mij boeken hebben".

Ik orden ook op soort en auteur, de enige logische manier met boeken, als je andere boeken hebt dan een 300-delige Winkler Prins, die kun je prima achterstevoren zetten, want Google.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191643345
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoiets. Een week, zeiden we. Doen we een weekje hotel. Of we logeren de weekends bij mijn ouders en een midweek hotel. Het is niet anders :)
Ja, het is schipperen. En na een dag of 2-3 kun je er wel op, maar moet je nog steeds heel voorzichtig zijn. Zo mag er de eerste week geen water op de vloer blijven liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191643380
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben boeken echt om te lezen cq in te zien, dat zijn de mensen die ze niet op kleur of formaat sorteren en ook niet (de meest bizarre trend van dit moment) achterstevoren in de kast zetten.
We hebben op zolder een grote boekenkast.
Enige reden dat je boeken in zicht plaatst is om mensen te laten zien dat je "belezen" bent m.i.
Mooi is het toch niet?
Vakman pur sang
pi_191643399
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

We hebben op zolder een grote boekenkast.
Enige reden dat je boeken in zicht plaatst is om mensen te laten zien dat je "belezen" bent m.i.
Mooi is het toch niet?
Ik vind het gezellig, een boekenkast. Helaas hebben wij er in ons nieuwe huis te weinig ruimte voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191643433


Fascinerend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 23 februari 2020 @ 12:23:05 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191643449
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

We hebben op zolder een grote boekenkast.
Enige reden dat je boeken in zicht plaatst is om mensen te laten zien dat je "belezen" bent m.i.
Mooi is het toch niet?
Wat een BS... je boeken in zicht om te laten zien dat je belezen bent :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191643489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:09 schreef Lemijn het volgende:
Echt tof. Bijna jammer dat ik geen muur heb om te betegelen. De tegelman noemde groene kleine tegels op de muur en zwarte kranen 'typische modedingen die mensen er na een paar jaar weer uit willen' maar ik zou er zeker ook voor kunnen kiezen. Wel komisch dat het nu in veel topics hier langs komt :s) .

#teamtegelman. Ik zie het hier idd in allemaal topics voorbij komen maar ik vind het zo modegevoelig :N en daarmee al niet mooi. Weet niet wat ik zelf zou kiezen, maar wel iets neutralers (en nee, grijs /wit is net zo modegevoelig en daarmee dus ook niet neutraal).
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 12:25:46 #120
5428 crew  miss_sly
pi_191643494
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]

Fascinerend.
Why?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191643579
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

#teamtegelman. Ik zie het hier idd in allemaal topics voorbij komen maar ik vind het zo modegevoelig :N en daarmee al niet mooi. Weet niet wat ik zelf zou kiezen, maar wel iets neutralers (en nee, grijs /wit is net zo modegevoelig en daarmee dus ook niet neutraal).
Ik heb wel rekening geprobeerd te houden met modegevoeligheid. Zo vind ik zwarte kranen heel mooi maar heb ik die bewust niet gekozen. Maar uiteindelijk wil je ook iets kiezen waar je blij van wordt. En dus werden het toch hexagontegels, bijvoorbeeld.

Wat zou je zelf voor badkamer kiezen? Inspiratieplaatje?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 12:35:39 #122
5428 crew  miss_sly
pi_191643659
Ik denk dat het best een illusie is dat je iets echt tijdloos’ kunt kiezen. Alles wat je kunt kopen is immers van deze tijd. Je kunt wel meer en minder trendgevoelige keuzes maken.
Ik vind onze keuzes voor de badkamers en toilet boven niet eens zo heel gewaagd. Onze badkamer in het appartement in Watergraafsmeer was ook antraciet, dat is tien jaar geleden.

De toilet beneden is zeker gewaagd en ik denk trendgevoelig. Wij vinden het echter wel erg mooi en leuk, denken we :P

Overigens vind ik het vreemd om iets wat modegevoelig is ‘sowieso niet mooi’ te vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 23 februari 2020 @ 12:35:44 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_191643661
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

#teamtegelman. Ik zie het hier idd in allemaal topics voorbij komen maar ik vind het zo modegevoelig :N en daarmee al niet mooi. Weet niet wat ik zelf zou kiezen, maar wel iets neutralers (en nee, grijs /wit is net zo modegevoelig en daarmee dus ook niet neutraal).
Ik ben dan wel benieuwd wat voor jou dan "neutraal" betekent en ook waarom neutraal voor jou beter is.

Persoonlijk word ik suïcidaal van neutraal, dus ik heb er echt geen beeld bij verder :')
disclaimer
pi_191644028
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zou je zelf voor badkamer kiezen? Inspiratieplaatje?
Goede vraag! Zal straks eens plaatjes googlen. Maar weet nu al dat het moeilijk wordt, want mijn smaak is nooit in de mode. (weet niet eens wat mijn smaak ongeveer is :') weet alleen wel dat als ik het zie, dat ik weet of ik het mooi vind)

(en ook eens met dat het wel iets moet zijn waar je blij van wordt.)
Somebody that I used to know
pi_191644488
Dingen die ik zou kunnen uitkiezen:

Maar dan met een ander meubel :X (vooral een andere kleur. Ik vind deze te hard)

Of zoiets, al vind ik de wand nog wat twijfelachtig, zo met die laminaatlook. Oh, op de grond trouwens ook. En wederom een ander meubel.

En ik zou ook graag meer kastruimte enzo willen heben (en nóóit handdoeken in een open kast willen hebben :X Trekt stof en vocht en alles)
Maar bij dit soort dingen heb ik tenminste het idee dat ik me er prettig voel voor de komende tien jaar, dat het me niet gaat vervelen of tegenstaan of dat ik erop uitgekeken raakt. Dat het me niet stoort, zeg maar.
Edit: oh, en zie nu pas in de spiegel de douchetegeltjes. Die absoluut niet :X

Zoiets?
Somebody that I used to know
pi_191644552
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik ben dan wel benieuwd wat voor jou dan "neutraal" betekent en ook waarom neutraal voor jou beter is.

Persoonlijk word ik suïcidaal van neutraal, dus ik heb er echt geen beeld bij verder :')
Denk meer naturel ofzo? Niet teveel uitgesproken? En om deze reden dus:
quote:
Maar bij dit soort dingen heb ik tenminste het idee dat ik me er prettig voel voor de komende tien jaar, dat het me niet gaat vervelen of tegenstaan of dat ik erop uitgekeken raakt. Dat het me niet stoort, zeg maar.
Somebody that I used to know
  zondag 23 februari 2020 @ 13:52:37 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_191644706
Nou ja, maar is dat dan persé dat jij neutraal mooi vindt, of is het gewoon dat jij vooral lichte zandkleuren mooi vindt? Want de dingen die jij post vind ik ook zeker niet tijdloos.
(Maar goed, wat sly ook zegt, tijdloosheid bestaat eigenlijk niet ;))

Wat ik onder neutraal versta is vooral de dertien in een dozijn eenheidsworst. Je hele woonkamer inrichten met meubels van 1 serie, 30x60 witte tegels all over je natte ruimtes, grijs gordijntje, grijze hoekbank. Iedereen heeft het, niemand vindt het écht lelijk, en het zegt helemaal niets.
disclaimer
pi_191644728
Begrijp me goed, ik vind die groene badkamers wel mooi, maar op de meeste raak ik uitgekeken. Dan heb ik het wel gezien. En dan zit je met zo'n badkamer (die van SQ zou nog wel potentie hebben om blijvend mooi gevonden te worden. Die vind ik ook ècht mooi).

Maar zoals dit:

vind ik wel mooi, maar dan met een andere kleur kastjes en niet al dat industriele spul en lampen. Die ben ik eerlijk gezegd nu al zat (omdat elk woonprogramma daar weer mee komt aanzetten.)

En deze vind ik ook mooi

al zou ik twijfelen bij zo'n stenen look wastafel, maar dat kan in het geheel dan wel weer mooi uitpakken. En sowieso geen waskommen, en dat donkere van die douche zou ik ook niet zo doen. Maar verder vind ik het wel tof en tijdloos.
Somebody that I used to know
  zondag 23 februari 2020 @ 13:58:25 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_191644780
En dat er op FOK nu een paar mensen voor dat donkergroene gaan in de badkamer is echt toeval, want bij onze (tamelijk grote) badkamerwinkel hadden ze het nog nooit eerder verkocht. Dus dat iederéén er voor gaat nu is niet helemaal waar, maar ik snap wel dat de huidige kluspopulatie op FOK dat beeld wat vertekent ;)
disclaimer
  zondag 23 februari 2020 @ 14:02:36 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191644855
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:54 schreef Postbus100 het volgende:
Begrijp me goed, ik vind die groene badkamers wel mooi, maar op de meeste raak ik uitgekeken. Dan heb ik het wel gezien. En dan zit je met zo'n badkamer (die van SQ zou nog wel potentie hebben om blijvend mooi gevonden te worden. Die vind ik ook ècht mooi).

Maar zoals dit:
[ afbeelding ]
vind ik wel mooi, maar dan met een andere kleur kastjes en niet al dat industriele spul en lampen. Die ben ik eerlijk gezegd nu al zat (omdat elk woonprogramma daar weer mee komt aanzetten.)

En deze vind ik ook mooi
[ afbeelding ]
al zou ik twijfelen bij zo'n stenen look wastafel, maar dat kan in het geheel dan wel weer mooi uitpakken. En sowieso geen waskommen, en dat donkere van die douche zou ik ook niet zo doen. Maar verder vind ik het wel tof en tijdloos.
Ik snap er doordat je je voorbeelden driekwart afkraakt eigenlijk vooral niets meer van wat je wel mooi vindt

Ja, wit, ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191644865
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:52 schreef SQ het volgende:

Wat ik onder neutraal versta is vooral de dertien in een dozijn eenheidsworst. Je hele woonkamer inrichten met meubels van 1 serie, 30x60 witte tegels all over je natte ruimtes, grijs gordijntje, grijze hoekbank. Iedereen heeft het, niemand vindt het écht lelijk, en het zegt helemaal niets.
Maar iedereen heeft nu toch ook die zwarte kranen enzo? Dan wordt het toch op een gegeven moment ook eenheidsworst? :D
Over tien jaar herken je precies de badkamers die in 2019/2020 zijn gebouwd aan de hand van bijv. de zwarte kranen of die groene tegels. Dat noem ik tijdgebonden. (evenals die zwarte industriële kozijnen in een woonkamer).
Een vergelijkbaar voorbeeld: een heel aantal jaar geleden (2005 ofzo) gingen de ouders van mijn oppaskinderen de badkamer verbouwen. Ze hadden hartstikke leuke tegels uitgezocht, ik weet ook nog wel dat ik ze ook verrassend en verfrissend en mooi vond. Maar op datzelfde moment, zag ik het ineens veel meer om me heen. En toen vond ik het al direct niet zo mooi meer.
Sinds een paar maanden woon ik in een huurhuis. En guess what? PRECIES dezelfde tegeltjes in de badkamer als destijds bij die oppaskinderen. Oftewel, ik kan precies zeggen hoe oud deze badkamer is. Verder een prima mooie badkamer, maar die tegeltjes, destijds zo modern, maakt het nu wel gedateerd. En dat voorkom je misschien niet altijd, maar dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden in mijn badkamer.
Somebody that I used to know
  zondag 23 februari 2020 @ 14:05:12 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_191644895
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar iedereen heeft nu toch ook die zwarte kranen enzo? Dan wordt het toch op een gegeven moment ook eenheidsworst? :D
Over tien jaar herken je precies de badkamers die in 2019/2020 zijn gebouwd aan de hand van bijv. de zwarte kranen of die groene tegels. Dat noem ik tijdgebonden. (evenals die zwarte industriële kozijnen in een woonkamer).
Een vergelijkbaar voorbeeld: een heel aantal jaar geleden (2005 ofzo) gingen de ouders van mijn oppaskinderen de badkamer verbouwen. Ze hadden hartstikke leuke tegels uitgezocht, ik weet ook nog wel dat ik ze ook verrassend en verfrissend en mooi vond. Maar op datzelfde moment, zag ik het ineens veel meer om me heen. En toen vond ik het al direct niet zo mooi meer.
Sinds een paar maanden woon ik in een huurhuis. En guess what? PRECIES dezelfde tegeltjes in de badkamer als destijds bij die oppaskinderen. Oftewel, ik kan precies zeggen hoe oud deze badkamer is. Verder een prima mooie badkamer, maar die tegeltjes, destijds zo modern, maakt het nu wel gedateerd. En dat voorkom je misschien niet altijd, maar dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden in mijn badkamer.
Maar dat heb je toch áltijd? Met alles?

Ja, of je koopt van die dingen die in alle sociale huurhuizen zitten. Die zijn inderdaad écht tijdloos :P
disclaimer
pi_191644936
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat heb je toch áltijd? Met alles?

Ja, of je koopt van die dingen die in alle sociale huurhuizen zitten. Die zijn inderdaad écht tijdloos :P
Maar er is toch ook nog wel zoiets als trendoverstijgend? Smaak bijvoorbeeld? :P

(en klopt dat heb je ook altijd. Heb ik ook met kleding)
Somebody that I used to know
  zondag 23 februari 2020 @ 14:09:15 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191644967
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat heb je toch áltijd? Met alles?

Ja, of je koopt van die dingen die in alle sociale huurhuizen zitten. Die zijn inderdaad écht tijdloos :P
Die rechter vloertegels, volgens mij niet eens te koop voor particulieren, maar wat heb ik die vaak gezien in sociale huurwoningen :D

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 februari 2020 @ 14:09:53 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_191644975
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar er is toch ook nog wel zoiets als trendoverstijgend? Smaak bijvoorbeeld? :P

(en klopt dat heb je ook altijd. Heb ik ook met kleding)
Ik vind het nogal wat dat je er automatisch van uit gaat dat de meesten hun beslissingen baseren op trend en niet op smaak. En dat smaak niet kan veranderen ;)

Ik vond 20 jaar geleden grenen met rotan echt het allermooiste van de wereld, maar daar moet ik nu toch ook echt niet meer aan denken. En dat is toch niet iets wat recent nog heel erg in de mode was.
disclaimer
  zondag 23 februari 2020 @ 14:12:25 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191645010
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar er is toch ook nog wel zoiets als trendoverstijgend? Smaak bijvoorbeeld? :P

(en klopt dat heb je ook altijd. Heb ik ook met kleding)
Je hebt dus een hele matte smaak, ofzo?
Prima, maar dat is gewoon anders.
Snap je kritiek op anderen niet zo goed.
Als op punt staat om paar duizend euro te gaan neerklappen voor iets denk je er vast wel over na. En zo niet, dan niet
Wonen doe je toch vaak voor jezelf, niet voor de huizenmarkt, qua badkamer en zulks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 februari 2020 @ 14:28:25 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191645204
Ik heb ook donkergroene tegels in de badkamer, origineel 1971, hoezo niet tijdloos :+

Maar goed, op sociale huurwoningen na kun je aan badkamers en keukens over het algemeen prima zien wanneer een huis gebouwd of verbouwd is.
En waarom zou je gaan voor saai en degelijk in het huis waar je nog jaren wilt wonen?

Ook als je om een of andere reden de hut wel binnen 10 jaar verkoopt is de kans groot dat een volgende bewoner er sowieso een andere badkamer en keuken in zet, heb jij 8 jaar in een saaie maar neutrale badkamer gewoond zodat de volgende bewoner die er gelijk uit kan rammen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 februari 2020 @ 14:36:31 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191645278
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:38 schreef Postbus100 het volgende:
Dingen die ik zou kunnen uitkiezen:
[ afbeelding ]
Maar dan met een ander meubel :X (vooral een andere kleur. Ik vind deze te hard)

Of zoiets, al vind ik de wand nog wat twijfelachtig, zo met die laminaatlook. Oh, op de grond trouwens ook. En wederom een ander meubel.
[ afbeelding ]
En ik zou ook graag meer kastruimte enzo willen heben (en nóóit handdoeken in een open kast willen hebben :X Trekt stof en vocht en alles)
Maar bij dit soort dingen heb ik tenminste het idee dat ik me er prettig voel voor de komende tien jaar, dat het me niet gaat vervelen of tegenstaan of dat ik erop uitgekeken raakt. Dat het me niet stoort, zeg maar.
Edit: oh, en zie nu pas in de spiegel de douchetegeltjes. Die absoluut niet :X

Zoiets?
Die bovenste is over 15 jaar prima te pinpointen naar tussen 2015 en 2020.
Die douchetegeltjes die je in de spiegel ziet die zijn dan precies wel weer tijdloos..... witte 15*15 daar valt geen era op te duiden, dat kan van alles van de laatste 100 jaar zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 15:50:40 #139
5428 crew  miss_sly
pi_191646789
Echt tijdloos bestaat denk ik echt niet. Bepaalde kleuren of materialen blijven wel altijd verkrijgbaar, maar toch zit ook daar vaak een trend van dat moment in.

En ik hoef ook niet tijdloos, eigenlijk. Ik word nu erg blij van zwarte kranen enzo. Misschien zou ik daar eerder ook al heel blij van geworden zijn, maar ze waren er nog niet :)
We hebben hier en daar best uitgesproken keuzes en wij zijn daar erg happy mee. Mochten we ze op termijn (5-10-15 jaar) niet meer mooi vinden, kunnen we natuurlijk altijd veranderen. Weinig is echt voor eeuwig en altijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 15:52:28 #140
5428 crew  miss_sly
pi_191646824
Waar ik overigens niet blij van word, is de zoektocht naar dé kleur grijs in combinatie met de juiste kleur wit. Ik denk dat ik wat testers op ga vragen of zo, want we komen er maar niet uit.

Wel hebben we net de goede tegels gevonden voor de badkamers. En tevens bij Praxis een prima optie om op een nog redelijk betaalbare manier mooie, houten planken voor de waskommen te realiseren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191647485
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Echt tijdloos bestaat denk ik echt niet. Bepaalde kleuren of materialen blijven wel altijd verkrijgbaar, maar toch zit ook daar vaak een trend van dat moment in.

En ik hoef ook niet tijdloos, eigenlijk. Ik word nu erg blij van zwarte kranen enzo. Misschien zou ik daar eerder ook al heel blij van geworden zijn, maar ze waren er nog niet :)
We hebben hier en daar best uitgesproken keuzes en wij zijn daar erg happy mee. Mochten we ze op termijn (5-10-15 jaar) niet meer mooi vinden, kunnen we natuurlijk altijd veranderen. Weinig is echt voor eeuwig en altijd.
Welke kleur is kalk en andere mineralen in water? En hoe denk je dat zo'n kraan er over 3 jaar uitziet?
Goede keuze dus ^O^
Vakman pur sang
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 16:28:37 #142
5428 crew  miss_sly
pi_191647706
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Welke kleur is kalk en andere mineralen in water? En hoe denk je dat zo'n kraan er over 3 jaar uitziet?
Goede keuze dus ^O^
O hemeltje, daar heb ik helemaal niet aan gedacht :o O wat vreselijk! Nu heb ik zo'n spijt van mijn keuze en kan ik niet meer terug.
Toch bedankt dat je me er even op gewezen hebt. Kan ik me voorbereiden op heel veel poetsen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 23 februari 2020 @ 16:30:15 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191647740
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O hemeltje, daar heb ik helemaal niet aan gedacht :o O wat vreselijk! Nu heb ik zo'n spijt van mijn keuze en kan ik niet meer terug.
Toch bedankt dat je me er even op gewezen hebt. Kan ik me voorbereiden op heel veel poetsen O+
Hoe hard is het water daar eigenlijk, want mijn 50 jaar oude donkergroene tegeltjes in de badkamer zien er nog keurig uit... zacht water immers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191647746
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O hemeltje, daar heb ik helemaal niet aan gedacht :o O wat vreselijk! Nu heb ik zo'n spijt van mijn keuze en kan ik niet meer terug.
Toch bedankt dat je me er even op gewezen hebt. Kan ik me voorbereiden op heel veel poetsen O+
Oh dacht dat je juist geen zwarte kranen had.
Euhm die zijn idd wel mooi en met een ionen-ontharder is de boel wel netjes te houden. ^O^
Vakman pur sang
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 16:31:50 #145
5428 crew  miss_sly
pi_191647775
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe hard is het water daar eigenlijk, want mijn 50 jaar oude donkergroene tegeltjes in de badkamer zien er nog keurig uit... zacht water immers.
Hier is het ook vrij zacht, volgens de waterleverancier. Kalk zie je natuurlijk altijd overal op, daar doe je op zich niet heel veel aan. Behalve regelmatig even poetsen. En even poetsen lijkt me sowieso een regelmatig terugkerend iets. Wel zo fris ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Jubileum moderator zondag 23 februari 2020 @ 16:57:27 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_191648236
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier is het ook vrij zacht, volgens de waterleverancier.
Het water is hier, en in de hele omgeving vrij hard. Ik vrees dat dat niet waar is, zacht komt in deze provincie niet voor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 17:06:59 #147
5428 crew  miss_sly
pi_191648444
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:57 schreef Lois het volgende:

[..]

Het water is hier, en in de hele omgeving vrij hard. Ik vrees dat dat niet waar is, zacht komt in deze provincie niet voor.
Ik vind het een bijzonder fenomeen.
In sommige rijtjes is hardheid rond 8 zacht water, in andere hard water.
Wij zitten rond de 8. Dat zaten we in Amsterdam ook, en ik heb er nooit echt last van gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 23 februari 2020 @ 17:56:54 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191649500
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:57 schreef Lois het volgende:

[..]

Het water is hier, en in de hele omgeving vrij hard. Ik vrees dat dat niet waar is, zacht komt in deze provincie niet voor.
Ik weet niet waar je dat op gevonden hebt, maar alleen de sites van firma's voor waterontharders geeft voor nagenoeg heel NL "hard" aan, ze noemen dan ook 5dh al hard water :')

Alle waterleveranciers:


De waterontharderfabrikanten:


En ter aanvulling ook nog de Duitse wikipagina over waterhardheid, we gebruiken in NL immers Duitse Hardheid om aan te duiden hoe hard het is.

Nederland volgens zowel de leidingwaterbedrijven als de waterontharderverkopers:

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 februari 2020 @ 18:06:05 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191649726
Grappig trouwens dat die waterontharderverkopers de woorden "tamelijk" en "behoorlijk" gebruiken om verschillende waardes te duiden, het zijn nota bene synoniemen van elkaar.
Dan weet je dat er vooral BS verkocht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191649821
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Waar ik overigens niet blij van word, is de zoektocht naar dé kleur grijs in combinatie met de juiste kleur wit. Ik denk dat ik wat testers op ga vragen of zo, want we komen er maar niet uit.

Wel hebben we net de goede tegels gevonden voor de badkamers. En tevens bij Praxis een prima optie om op een nog redelijk betaalbare manier mooie, houten planken voor de waskommen te realiseren.
Oef, inderdaad. Ik vond het ook moeilijk om een goede kleur grijs te kiezen. Bij ons zit in de woonkamer op de muren Pavillion Gray van Farrow & Ball.

En je bent altijd welkom om hier naar het grijs en het wit te komen kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191649826
Wat maakt het uit hoe je het noemt?
Het gaat om opgeloste zouten/mineralen in het water en het residu wat achter blijft na verdamping.

Daarom is de enige ontharder die werkt de zoutionen ontharder met harskern die de deeltjes bint en afvoert.
Vakman pur sang
pi_191654536
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:06 schreef Leandra het volgende:
Grappig trouwens dat die waterontharderverkopers de woorden "tamelijk" en "behoorlijk" gebruiken om verschillende waardes te duiden, het zijn nota bene synoniemen van elkaar.
Dan weet je dat er vooral BS verkocht wordt.
Maakt het uit of je water ‘tamelijk’, ‘behoorlijk’ of ‘vrij’ hard is voor je keuze om wel of geen waterontharder te kopen? Je hebt last van kalkaanslag, of niet, dat heeft meer met je eigen poetsgebruiken en irritatieniveau aan kalk te maken dan met de Duitse Hardheid lijkt me.
  zondag 23 februari 2020 @ 23:00:47 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191655178
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 22:20 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Maakt het uit of je water ‘tamelijk’, ‘behoorlijk’ of ‘vrij’ hard is voor je keuze om wel of geen waterontharder te kopen? Je hebt last van kalkaanslag, of niet, dat heeft meer met je eigen poetsgebruiken en irritatieniveau aan kalk te maken dan met de Duitse Hardheid lijkt me.
Als je zacht water hebt dan heb je daar sowieso amper tot geen last van, maar dat noemen zij al wel "tamelijk hard".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191655490
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je zacht water hebt dan heb je daar sowieso amper tot geen last van, maar dat noemen zij al wel "tamelijk hard".
Maar wat jij ‘geen last’ vindt, kan voor een ander zo’n vreselijke irritatie zijn dat ze een waterontharder kopen. Een ander met 20 DH kan wel eens helemaal geen last van kalkaanslag hebben (want die houdt van poetsen of vindt een matglazen douchedeur wel mooi ofzo) en die koopt geen waterontharder. Zo’n getalletje op een kaart verandert toch niks aan het subjectieve ‘last hebben’ van iets?
  maandag 24 februari 2020 @ 00:36:28 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191656447
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:19 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Maar wat jij ‘geen last’ vindt, kan voor een ander zo’n vreselijke irritatie zijn dat ze een waterontharder kopen. Een ander met 20 DH kan wel eens helemaal geen last van kalkaanslag hebben (want die houdt van poetsen of vindt een matglazen douchedeur wel mooi ofzo) en die koopt geen waterontharder. Zo’n getalletje op een kaart verandert toch niks aan het subjectieve ‘last hebben’ van iets?
Ik heb hier donkergroene tegeltjes van 50 jaar oud in de badkamer zitten, het is geen kwestie van "geen last" of "poetsdiscipline", de tegeltjes in mijn badkamer, ook in de douchecabine, zien er nog keurig uit. Dat komt omdat het water hier zacht (5,8 D) is.

Als het er niet is omdat het water zacht is dan heb je er geen last van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191658592
Het was toch de bedoeling om heel Nederland op of onder de 10 te houden? Een ontharder heeft dan weinig extra toe te voegen. Te weinig kalk in het water is ook weer niet goed voor de smaak.

In plaats van een ontharder kan je ook een klein scheutje schoonmaakazijn in je schoonmaak water (of een druppel melkzuur in je fluitketel) doen. Vele malen goedkoper dan een ontharder.
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 09:11:39 #157
5428 crew  miss_sly
pi_191658636
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:07 schreef qajariaq het volgende:
Het was toch de bedoeling om heel Nederland op of onder de 10 te houden? Een ontharder heeft dan weinig extra toe te voegen. Te weinig kalk in het water is ook weer niet goed voor de smaak.

In plaats van een ontharder kan je ook een klein scheutje schoonmaakazijn in je schoonmaak water (of een druppel melkzuur in je fluitketel) doen. Vele malen goedkoper dan een ontharder.
NIet alleen is een ontharder niet goed voor de smaak, ook voor een heleboel apparaten is heel zacht/kalkloos water niet goed, alsook voor de gezondheid.

We hebben een en ander uitgezocht, staat in een eerder deel denk ik, en daaruit kwam dat we beter hardheid 8 kunnen hebben en de ontharder achterwege laten.

Ik heb inderdaad altijd een spuitfles met water en schoonmaakazijn om mee te poetsen. Works like a charm ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191658687
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 23:19 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Maar wat jij ‘geen last’ vindt, kan voor een ander zo’n vreselijke irritatie zijn dat ze een waterontharder kopen. Een ander met 20 DH kan wel eens helemaal geen last van kalkaanslag hebben (want die houdt van poetsen of vindt een matglazen douchedeur wel mooi ofzo) en die koopt geen waterontharder. Zo’n getalletje op een kaart verandert toch niks aan het subjectieve ‘last hebben’ van iets?
Wij hebben hier 13Dh en eigenlijk nergens aanslag :?
Onze douchedeur is wel melk/mat achtig :+
pi_191658839
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:16 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Wij hebben hier 13Dh en eigenlijk nergens aanslag :?
Onze douchedeur is wel melk/mat achtig :+
En wij hebben 12 DH en kregen elk jaar een espressokopje vol kalkbrokken terug na onderhoud van onze espressomachine, ik moest elk half jaar alle zeefjes van de kranen een dag in azijn weken om ze doorgankelijk te houden, mijn douchedeur was binnen 3 maanden ondoorzichtig geworden. Dat getal zegt dan misschien ‘vrij hard’, ik had daar (subjectief dus) heel veel last van.
Maar laten we vooral teruggaan naar de vorderingen in dit mooie huis, deze discussie hoeft hier niet, miss_sly koopt geen waterontharder.
pi_191658849
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:29 schreef Merel1808 het volgende:

[..]
verhaal
Wel bijzonder dat getallen avenant zijn, en dan toch nog zo'n verschil in beleving...
Maar eens, laten we dit topic niet kapen over kalk gebeuren :)
pi_191658864
Ik heb zelf ook nooit of nauwelijks kalkaanslag gehad. De bediening van de douche neem ikzelf 's ochtends af en daarmee voorkom ik kalk. Alleen onder shampooflessen komen wel eens plekken. Daar heb ik een anti-kalkreiniger voor. Werkt prima. Ik heb de ophef nooit gesnapt en ik ben nog wel een muggenzifter als het gaat om opruimen en schoonmaken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 12:30:45 #162
5428 crew  miss_sly
pi_191661340
In overleg met de gietvloerleverancier en de aannemer gaan we erop mikken om, als de vloer na het werkbezoek akkoord bevonden wordt, de gietvloer in de week van 23 maart te laten leggen.
Dat is qua planning echt heel fijn, als dat lukt. Moeten we de 26e uit het huis, maar hoeven we maar een paar dagen in een hotel.

Verder hebben we gisteren iets van 10 staaltjes 'grijs'' opgevraagd :') Eens kijken of we er verder mee komen. Zo niet, kom ik misschien echt bij je langs, @Claudia_x om jouw grijze muren te bekijken :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191697248
Er is weer gewerkt. Zolder is nu ook helemaal gestuukt en de loodgieter heeft ook de inbouwdelen op de badkamer op zolder aangebracht.







Vandaag zijn de tegels voor de badkamers gebracht.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 19:53:08 #164
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_191701140
Zijn die tegels grijs ? De kleur laat zich niet fantastisch op de foto zien.
Mooie vorderingen hier ! ^O^
pi_191701683
Wordt mooi! 👍
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_191754154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn die tegels grijs ? De kleur laat zich niet fantastisch op de foto zien.
Mooie vorderingen hier ! ^O^
De tegels zijn inderdaad grijs met een vleug zand en wat donkers.

Ik vind kleuren op de foto altijd moeilijk echt goed in te schatten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191754391
Er is weer hard gewerkt.

De tegelzetter heeft de zandcementvloer gelegd in de badkamers. De aannemer heeft de spiegelkasten geplaatst en ingebouwd.







Spiegelkast is ingebouwd in de voorzetwand zo ongeveer in het midden van de wand. Aan de rechterkant komt het bad, aan de linkerkant de douche. Uiteraard zit er een nisje in de wand O+

Dit is de badkamer op zolder. Gelijk aan de eerste alleen een kleinere spiegelkast en geen bad.



Daarnaast hebben we met de schilder het hele huis doorgelopen en aangewezen wat welke kleur moet worden. Op zich is het niet heel spannend. Op zolder alle muren grijzig en plafonds, plinten, deuren en architraven wit. Ik zocht de kleurnummers op van Sikkens en het blijkt dat we gekozen hebben voor RAL 9002 (grijswit) en RAL 9003.(signaalwit).



Alleen op het toilet met de marmeren tegeltjes hebben we een andere kleur gekozen, omdat deze grijstint echt veel te licht is daarbij. We hebben daar RAL 7040 gekozen



In combinatie weer met witte plafonds en witte plinten.

De schilder begint ook donderdag al aan de eerste laag in de keuken, omdat daar vanaf vrijdag moeilijker werken is, aangezien dan de keuken geleverd wordt en de maandag erop gestart wordt met plaatsen.

Nu gaan we de werkzaamheden zien die echt verschil gaan maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 29-02-2020 17:24:37 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191754631
Het meeste is nu gepland en besteld. De laadpaal is gisteren geplaatst.




De tegels voor oprit en terras worden deze week bezorgd. Na volgend weekend gaat de tuinman daarmee aan de slag.
De verf die ik zelf besteld heb, wordt woensdag geleverd. De schilder start daar donderdag mee.

Wat we nog moeten doen, is een aantal vragen stellen over het leggen van de gietvloer in verband met de werkzaamheden van de schilder. En we moeten nog iets bedenken om planken in de badkamer te bevestigen voor de kommen. We moeten hiervoor nog planken bestellen en bevestigingsmateriaal. Omdat er toch best zware kommen op komen, het bevestigd wordt aan de houten platen achter de gipsplaten en gestuukt wordt ipv betegeld, is dat wat lastiger. Mooi onzichtbaar bevestigen wordt voor de stevigheid vrij lastig. We gaan even kijken of we iets kunnen vinden van een stalen frame dat passend is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191755035
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:08 schreef miss_sly het volgende:
Er is weer hard gewerkt.

Nu gaan we de werkzaamheden zien die echt verschil gaan maken.
Je kunt nu nog een seksbankje in de douche maken hè. :P

Maar strak werk, en die inbouwspiegelkast vind ik een leuk idee.

[ Bericht 35% gewijzigd door Lospedrosa op 29-02-2020 18:29:27 ]
Vakman pur sang
pi_191755565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Er is weer gewerkt. Zolder is nu ook helemaal gestuukt en de loodgieter heeft ook de inbouwdelen op de badkamer op zolder aangebracht.

[ afbeelding ]

Erg mooi allemaal, deze foto heb ik wel een vraag over. Waarom heb je die lijsten op de muur zaten zitten terwijl ze het toch gingen stuccen? Vind je dat niet zonde of heeft het een reden? Ik heb ze ook nog hangen op mijn nieuwbouwzolder maar moet het allemaal nog laten stuccen.
pi_191755611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:22 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Erg mooi allemaal, deze foto heb ik wel een vraag over. Waarom heb je die lijsten op de muur zaten zitten terwijl ze het toch gingen stuccen? Vind je dat niet zonde of heeft het een reden? Ik heb ze ook nog hangen op mijn nieuwbouwzolder maar moet het allemaal nog laten stuccen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met lijsten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191756550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met lijsten.
De witte houten panelen welke op de muur gemonteerd zitten en een scheiding maken tussen de zolder en de eerste verdieping.Op je foto net een stukje boven de uitstekende plug voor de trapleuning.
pi_191756603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

De witte houten panelen welke op de muur gemonteerd zitten en een scheiding maken tussen de zolder en de eerste verdieping.Op je foto net een stukje boven de uitstekende plug voor de trapleuning.
Ah, dat is de houten afwerking van de verdiepingsvloer. Dat zit er standaard in en we vinden dat prima. Alle houten delen laten we nu wit schilderen en de gestuukte delen grijs.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191756933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, dat is de houten afwerking van de verdiepingsvloer. Dat zit er standaard in en we vinden dat prima. Alle houten delen laten we nu wit schilderen en de gestuukte delen grijs.


Ja idd, je had de houten plaat kunnen vervangen door gips en dan de hele muur gladstucen. Was wel iets mooier denk ik.
Vakman pur sang
pi_191757931
Ik denk dat het laten stucen van zo'n stuk enorm gevoelig is voor scheuren. Sowieso, de werking van de trap tegen de muur geeft al scheuren en het beton daar beweegt dan ook nog. Bij ons was het ook geen optie geweest om er 'gewoon' overheen te stucen. Zo netjes was die rand niet.

Ziet er mooi uit Miss, ben benieuwd naar de vorderingen volgende week.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_191758754
Die plaat zit er uiteraard niet voor niets. Zat in onze vorige nieuwbouw ook. Ik kan me voorstellen dat d.k. gelijk heeft en het te maken heeft met de werking in zo’n nieuwbouwwoning.

Ik vind het ook niet lelijk, zeker straks als het allemaal mooi geschilderd is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 16:06:40 #177
5428 crew  miss_sly
pi_191796222


Past net *O*
Tafelblad 90x200 gaan we gebruiken voor wastafelbladen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 17:07:04 #178
5428 crew  miss_sly
pi_191797348
Intussen is de schilder vandaag al langs geweest en heeft alle plafonds al 9003 geschilderd O+



En is de tegelzetter begonnen aan de badkamer:



We vinden de tegels echt heel mooi, en hij heeft het keurig met de punt omhoog getegeld O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 maart 2020 @ 17:09:21 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191797384
Oeh O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 maart 2020 @ 17:09:30 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_191797389
Ooooh mooie tegels O+
disclaimer
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 17:15:23 #181
5428 crew  miss_sly
pi_191797522
Ze pakken nog mooier uit dan we hadden gedacht O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 maart 2020 @ 17:15:48 #182
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191797528
Nisje is erg vet gedaan!
Heeft ie trouwens de tegels in de hoeken van de nis (buitenkant) een keer extra door moeten zagen? Of is het wel uit 1 stuk?
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 17:18:31 #183
5428 crew  miss_sly
pi_191797591
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:15 schreef bleiblei het volgende:
Nisje is erg vet gedaan!
Heeft ie trouwens de tegels in de hoeken van de nis (buitenkant) een keer extra door moeten zagen? Of is het wel uit 1 stuk?
Ik heb geen idee :D
Ik kon ook niet echt dichtbij kijken, want ik wilde maar liever niet op de zandcementvloer stappen die er pas een paar dagen in ligt.

Als ik inzoom op mijn toestel denk ik dat er wel een extra naadje in zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 maart 2020 @ 17:18:59 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_191797601
Na een paar dagen kun je er echt meer dan prima op lopen hoor! :D
disclaimer
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 17:20:42 #185
5428 crew  miss_sly
pi_191797637
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:18 schreef SQ het volgende:
Na een paar dagen kun je er echt meer dan prima op lopen hoor! :D
Ik ben zo bang iemand zijn goede werk te verpesten :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 maart 2020 @ 17:21:10 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_191797647
De tegelzetter staat er toch ook op :D
disclaimer
  maandag 2 maart 2020 @ 17:24:54 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191797722
Zandcement is na een dag hard genoeg om er er voorzichtig op te staan (dus niet met hakken aan gaan springen). Na een paar dagen zéker hard genoeg om er over heen
te banjeren :) .
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 17:30:12 #188
5428 crew  miss_sly
pi_191797830
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:21 schreef SQ het volgende:
De tegelzetter staat er toch ook op :D
Hij heeft die zandcementvloer gelegd, dus hij mag dat :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 maart 2020 @ 17:35:52 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191797944
De tegels in het nisje lijken iig perfect aan te sluiten op de omringende tegels naast het nisje, prachtig gedaan zo O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 maart 2020 @ 17:50:40 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191798177
Geweldig zeg! Ziet er mooi uit _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191798668
Heel mooi <3
  maandag 2 maart 2020 @ 19:28:27 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191799994
Gave tegels!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Hoofdredactie Fotografie maandag 2 maart 2020 @ 20:44:01 #193
95752 crew  Chell
Kluns
pi_191801592
Super mooie tegels!!
pi_191804423
Ooo die tegels!
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 07:49:51 #195
5428 crew  miss_sly
pi_191807163
Vandaag heb ik stress. Vorige week heb ik straatstenen besteld, met ‘levering eind week 10’. Op maandag en dinsdag werken we allebei de hele dag, dus dan laten we als het even kan nooit iets bezorgen. De andere drie dagen van de week is het geen probleem.
Kreeg ik gisteren een mailtje dat ze vandaag een deel van de straatstenen komen bezorgen. Nee! Dus ik heb gebeld, gemaild (naar drie adressen) en ge-sms’t, maar so far niemand te pakken gekregen. Even kijken hoe zich dit ontwikkelt. Wel heel irritant dit soort dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:21:53 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191809752
Oh, dat is balen.

Wat is die wand in de badkamer prachtig! O+ Mooie schakeringen in de tegels en dat nisje is echt 'pure porno', zo mooi doorlopend. :Y _O_

Sorry, zo worden hier thuis mooi gelegde hoekjes en plintjes in vloeren benoemd en ik vond het hier ook wel toepasselijk. ;)
***
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 18:38:48 #197
5428 crew  miss_sly
pi_191815945
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:21 schreef BE het volgende:
Oh, dat is balen.

Wat is die wand in de badkamer prachtig! O+ Mooie schakeringen in de tegels en dat nisje is echt 'pure porno', zo mooi doorlopend. :Y _O_

Sorry, zo worden hier thuis mooi gelegde hoekjes en plintjes in vloeren benoemd en ik vond het hier ook wel toepasselijk. ;)
Ik vind het ook echt prachtig en de tegelzetter levert heel mooi werk af O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 18:44:45 #198
5428 crew  miss_sly
pi_191816040
De stress bleek onnodig. Toen ik vanochtend eindelijk iemand aan de telefoon kreeg werd me verteld dat het toch geleverd zou worden, maar omdat het om een deellevering ging, was het niet per se nodig dat er iemand was om te tekenen en de restbetaling kon bij de volgende levering. Enige vraag die nog onbeantwoord bleef, was of de trailer van 18 meter waarmee ze bezorgen in de straat zou passen.

Het paste *O*





Intussen heeft de tegelzetter vandaag ook weer verder gewerkt.

De achterwand van de douche is gedaan:



Het toilet beneden heeft mooie groene tegeltjes in visgraat O+



Kleur komt nog niet zo goed uit, want er was geen licht.

En het toilet boven:



Morgen wordt de rest van de tegels voor de bestrating geleverd, en ook de Lifestyle verf voor bepaalde ruimtes die we zelf hebben besteld. Ook alle sanitair wordt als het goed is morgenmiddag geleverd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:35:59 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191817063
Zit er nou een vleugje groen in die marmeren hexagons, of is dat lichtval cq weerkaatsing?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191817227
Volgens mij zijn het hele mooie stenen Miss_sly. Welke afmetingen hebben ze?

en je tegels, gaaf! O+
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 19:46:23 #201
5428 crew  miss_sly
pi_191817233
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:35 schreef Leandra het volgende:
Zit er nou een vleugje groen in die marmeren hexagons, of is dat lichtval cq weerkaatsing?
Lichtval, denk ik, want er zou geen groen in moeten zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:49:07 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191817289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lichtval, denk ik, want er zou geen groen in moeten zitten.
Jammer, het oogde wel fraai.
Was mobiel trouwens, nu op de laptop ziet het er wel gewoon zonder groen uit :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04:24 #203
207727 Smallish
Kleintje!
pi_191817558
Die marmeren tegels zijn niet met de punt naar boven aangebracht, dat is de bedoeling neem ik aan? Mooi allemaal hoor!
Is dat zo?
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 20:17:39 #204
5428 crew  miss_sly
pi_191817817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:46 schreef Puala het volgende:
Volgens mij zijn het hele mooie stenen Miss_sly. Welke afmetingen hebben ze?

en je tegels, gaaf! O+
De stenen voor de oprit zijn 31,5x10,5x7. Groter dan klinkers, maar geen tegel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 20:18:01 #205
5428 crew  miss_sly
pi_191817823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jammer, het oogde wel fraai.
Was mobiel trouwens, nu op de laptop ziet het er wel gewoon zonder groen uit :D
Ik vind het zo ook fraai ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 20:19:55 #206
5428 crew  miss_sly
pi_191817867
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:04 schreef Smallish het volgende:
Die marmeren tegels zijn niet met de punt naar boven aangebracht, dat is de bedoeling neem ik aan? Mooi allemaal hoor!
Niet met de punt omhoog, inderdaad. We hebben dat besproken, en dat was lastig voor de bovenkant. Als ze met de punt naar boven zouden zijn getegeld, zou hij heel onhandig uitkomen om met een rechte lijn te eindigen. Dan moet je van die vrij kleine, marmeren tegel een kleine hoek afsnijden. Dat zou heel lastig worden en niet heel mooi. Vandaar gekozen voor deze manier van tegelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:28:07 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191818036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het zo ook fraai ;)
Oh, absoluut ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191818269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet met de punt omhoog, inderdaad. We hebben dat besproken, en dat was lastig voor de bovenkant. Als ze met de punt naar boven zouden zijn getegeld, zou hij heel onhandig uitkomen om met een rechte lijn te eindigen. Dan moet je van die vrij kleine, marmeren tegel een kleine hoek afsnijden. Dat zou heel lastig worden en niet heel mooi. Vandaar gekozen voor deze manier van tegelen.
Hoe het nu getegeld is ziet er prachtig uit, maar je kan met de punt boven toch ook op een halve tegel beginnen/eindigen? Of snap ik het niet :P .
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 20:49:33 #209
5428 crew  miss_sly
pi_191818465
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:39 schreef Tegan het volgende:

[..]

Hoe het nu getegeld is ziet er prachtig uit, maar je kan met de punt boven toch ook op een halve tegel beginnen/eindigen? Of snap ik het niet :P .
We hebben er nog even naar gekeken, en bij nader inzien heb je denk ik gelijk.

Ach ja, ik vind deze tegeltjes zo mooi dat de richting me eigenlijk niet zo uitmaakt. Ze hebben weinig extra’s nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191818551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben er nog even naar gekeken, en bij nader inzien heb je denk ik gelijk.

Ach ja, ik vind deze tegeltjes zo mooi dat de richting me eigenlijk niet zo uitmaakt. Ze hebben weinig extra’s nodig.
Dat laatste is het belangrijkste en helemaal mee eens.
pi_191824973
Ik vind het mooi, hoor! Mooie rechte rand aan de bovenkant, prima. Sowieso mooie tegels, zowel in douche als in toilet! ^O^
Is dat zo?
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:07:07 #212
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_191827612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:44 schreef miss_sly het volgende:
Het toilet beneden heeft mooie groene tegeltjes in visgraat O+

[ afbeelding ]
Heel mooi die tegels! Welke zijn dat en waar heb je die vandaan?
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:13:14 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_191827699
Worden chique tronen zo! Erg gaaf!
disclaimer
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 16:23:04 #214
5428 crew  miss_sly
pi_191830504
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:07 schreef AceHighHugo het volgende:

[..]

Heel mooi die tegels! Welke zijn dat en waar heb je die vandaan?
https://tegelstee.com/nl/(...)-75x15-emerald-green

Het zijn deze in formaat 7,5x15. Ze zijn er ook in andere formaten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 16:38:13 #215
5428 crew  miss_sly
pi_191830722
Op deze foto is de kleur van te groene tegels wat duidelijk te zien:



Bovenop een zwart plateau om af te werken:



Met een bouwlamp erop gericht, zie je goed hoeveel verschillende tinten de hexagon tegels hebben O+



En intussen liggen in de badkamer op de eerste verdieping ook vloertegels:



En vandaag werd, behalve de Lifestyle verf, ook de rest van de tegels voor de bestrating geleverd. Gebracht met een trailer van 18 meter met een chauffeur met verdomd goede stuurcapaciteiten.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191833683
Ohh, jullie tegelkeus is heel mooi! O+
E.
pi_191834267
Zou ik misschien mogen weten waar jullie de bestrating gekocht hebben? Wij zoeken ook nog en hebben ook erg veel nodig, vind die van jullie heel mooi!
E.
pi_191834370
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Zou ik misschien mogen weten waar jullie de bestrating gekocht hebben? Wij zoeken ook nog en hebben ook erg veel nodig, vind die van jullie heel mooi!
https://slimbestraten.nl
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 11:03:56 #219
5428 crew  miss_sly
pi_191898299
Er gebeurt van alles in het huis! We zitten nu echt in de opbouwfase.

De badkamers en toiletten zijn gevoegd:



De keuken is gebracht *O* Ik vroeg me af of het niet een beetje weinig is voor de hoeveelheid keuken die ze gaan bouwen, en schaap stelde me gerust met de woorden dat met een keuken toch echt een en ander fout moet tijdens het opbouwen :')



Aanrechtbladen:



Kleur:


Blad voor het eiland en douchewanden:


Bestekbakken O+


Verder is al het sanitair geleverd; Ik wilde niet alle dozen openmaken, maar kon me niet helemaal bedwingen: we hebben echt een enorme regendouche O+



Verder is de schilder weer aan het werk gegaan en heeft in de keuken en in de woonkamer een deel geverfd:

Lichtgroen in de keuken



En de donkergroene kleur van de woonkamer:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 11:04:42 #220
5428 crew  miss_sly
pi_191898314
Gisteren zijn we, als de offerte inderdaad zo goed uitvalt als we verwachten op basis van wat hij heeft gezegd, eindelijk geslaagd voor de gordijnen voor beneden. We hadden een adres gekregen van vrienden van iemand die echt goedkoop levert, maar ook echt heel goed. Hij was al eens bij ons geweest om te meten, we waren voor de gordijnen boven toch voor iemand anders gegaan.

Gisteren dus bij hem geweest, stoffen bekeken, wensen doorgesproken en op basis van zijn vorige metingen een voorlopige offerte gemaakt. Hij was bijna de helft goedkoper dan anderen!
Om een goede offerte op te kunnen maken, reed hij gistermiddag meteen nog mee naar het huis om opnieuw te meten. Wat een service.

We hebben een donkergroene stof uitgezocht waarvan gewone lange gordijnen worden gemaakt voor de raampartij voor en de tuindeuren, en vouwgordijnen voor de overige ramen. Het mooie is dat hij tegenwoordig ook vouwgordijnen kan maken die top down en bottom up zijn, net als Duettes! Echt geweldig.

Voor de grote ramen in de voorgevel gaan we ook duettes plaatsen, zodat we op die manier de inkijk kunnen wegnemen.

[ Bericht 90% gewijzigd door miss_sly op 08-03-2020 11:10:37 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 maart 2020 @ 11:12:08 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191898430
Oh,dat gaat hard!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 11:21:13 #222
5428 crew  miss_sly
pi_191898557
Voor de badkamer hadden we al wel een tafelblad gekocht dat in delen wordt verwerkt als wastafelblad. Er kunnen vier bladen uitgehaald worden: 2 voor de wastafelkommen en 2 voor een plank eronder voor handdoeken of zo. We wisten alleen nog niet zo goed hoe we het op zouden hangen, omdat er geen beton was om ze aan op te hangen. Blind ophangen was volgens de aannemer niet echt een optie.

UIteindelijk gaan we voor deze:



Voor de onderste planken moet we nog een goede beugel zoeken, maar die heeft minder haast. De loodgieter komt aankomende week, dus dan moet de plank en de waskommen kunnen worden gemonteerd en op alles wat we wilden, zit een behoorlijke levertijd. Deze beugels kon de leverancier van onze overige spullen leveren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 11:26:39 #223
5428 crew  miss_sly
pi_191919090
Vanmorgen stond de man die de keukenmontage ging doen al om 7.26 voor de deur *O*

Ik kan niet wachten om er vanavond langs te rijden.s
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 12:24:17 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_191920066
Oeh ja, keuken! Dan wordt het wel echt!

Maar gieten ze nu de vloer ná het plaatsen van de keuken dan :?
disclaimer
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 12:26:58 #225
5428 crew  miss_sly
pi_191920096
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:24 schreef SQ het volgende:
Oeh ja, keuken! Dan wordt het wel echt!

Maar gieten ze nu de vloer ná het plaatsen van de keuken dan :?
Beneden bij de keuken komt een houten vloer. Die leggen ze volgende week.
Boven en op zolder komt de gietvloer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 12:27:16 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_191920103
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beneden bij de keuken komt een houten vloer. Die leggen ze volgende week.
Boven en op zolder komt de gietvloer.
Ah oké! Maar de houten vloer komt dan om het eiland heen ofzo? Hoe krijg je dat mooi afgewerkt aan de randen?
disclaimer
  maandag 9 maart 2020 @ 12:29:06 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191920127
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Ah oké! Maar de houten vloer komt dan om het eiland heen ofzo? Hoe krijg je dat mooi afgewerkt aan de randen?
Plint er onderuit trekken ;) .
  maandag 9 maart 2020 @ 12:41:15 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_191920303
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Plint er onderuit trekken ;) .
Ja dat zie ik wel voor me, maar die zijkanten niet.
disclaimer
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 12:47:17 #229
5428 crew  miss_sly
pi_191920400
We hebben een zogenaamd zwevend eiland, waarbij rondom een plint ligt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 12:49:20 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_191920429
Ah, kijk, dat verklaart :)
disclaimer
  maandag 9 maart 2020 @ 13:03:27 #231
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191920658
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dat zie ik wel voor me, maar die zijkanten niet.
Ook de zijkanten worden later gemonteerd. In ons vorige huis duurde de vloer wat langer, hier hadden we twee jaar geen zijwanden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 18:53:23 #232
5428 crew  miss_sly
pi_191926259
De keuken staat er al bijna O+

Dit is de eerste blik als je vanuit de hal binnenkomt:



Zo kijk je naar buiten als je hier aan het barretje zit O+



Ik vind deze hoek ook erg mooi. Voldoende blad om een en ander neer te zetten van apparaten of kruiden of planten of wat dan ook:



In de kastjes zitten de prullenbakjes:



Waar de keuken eindigt, komt de Amerikaanse koelkast te staan:



En dit zie je als je bij de voordeur naar binnen kijkt :D

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 19:09:52 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_191926596
Oh wauw, wat compleet al! Gaaf!

Ik vraag me wel af waarom jullie spoelbak over 2 kastjes loopt? Zo verlies je toch onnodig veel ruimte?

-edit- niet dat je gebrek aan ruimte zal hebben _O-
disclaimer
pi_191926659
Zo mooi zeg! En wat heerlijk veel ruimte!
Die hoek en dan nog die vensterbank, mooi veel ruimte idd. Ik zou met mijn 1,63 m denk ik wel een krukje nodig hebben om in die diepe hoek de spullen te pakken (of de plantjes water te geven :D ) Althans, het ziet er diep uit.
pi_191926740
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:11 schreef NedKelly het volgende:

Die hoek en dan nog die vensterbank, mooi veel ruimte idd. Ik zou met mijn 1,63 m denk ik wel een krukje nodig hebben om in die diepe hoek de spullen te pakken (of de plantjes water te geven :D ) Althans, het ziet er diep uit.
:o
Wij zijn ook niet zo groot, daarom geen hoge kastjes. Zul je zien dat we nu hier weer niet bij kunnen. Nou ja, plantje in de hoek. Gieter met lange tuit.

Komt goed :P
pi_191926790
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

:o
Wij zijn ook niet zo groot, daarom geen hoge kastjes. Zul je zien dat we nu hier weer niet bij kunnen. Nou ja, plantje in de hoek. Gieter met lange tuit.

Komt goed :P
Goed punt, ik heb in al mijn bovenkastjes de planken bijgesteld naar zo laag mogelijke tussenruimte zodat ik bij 1 plank extra de voorkant nog net bij kan. _O-
Grote machines in de hoek zetten die je makkelijk naar voren kan trekken!
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 19:18:54 #237
5428 crew  miss_sly
pi_191926874
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:09 schreef SQ het volgende:
Oh wauw, wat compleet al! Gaaf!

Ik vraag me wel af waarom jullie spoelbak over 2 kastjes loopt? Zo verlies je toch onnodig veel ruimte?

-edit- niet dat je gebrek aan ruimte zal hebben _O-
Ik kan me niet meer herinneren wat hier de reden van is :')
Ik vind het geen probleem, dat bewuste kastje is echt áltijd een chaotische bende; misschien kan ik het nu wat beter organiseren :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 19:20:02 #238
5428 crew  miss_sly
pi_191926919
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Goed punt, ik heb in al mijn bovenkastjes de planken bijgesteld naar zo laag mogelijke tussenruimte zodat ik bij 1 plank extra de voorkant nog net bij kan. _O-
Grote machines in de hoek zetten die je makkelijk naar voren kan trekken!
Een groter apparaat wat ik gemakkelijk naar voren kan trekken inderdaad. Of een sanseveria in de hoek, die hoeft zelden water. Tenminste, de sanseveria die we meenamen uit het oude huis kwam ik hier deze week tegen en die leeft nog steeds, ziet er prima uit en heeft echt al maaaaaanden geen water gehad :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191927286
Ik vind die badkamertegels echt heel gaaf. Als de geschubde huid van een prehistorische diersoort.
  maandag 9 maart 2020 @ 19:55:41 #240
207727 Smallish
Kleintje!
pi_191928120
Wat een heerlijke ruime keuken en wat een licht! Die sanseveria kan mooi in dat hoekie dan....

En wat fijn dat het nu zo rap gaat allemaal. Leuk hoor!
Is dat zo?
  maandag 9 maart 2020 @ 19:57:17 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191928165
Wow, way to go!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 20:13:44 #242
5428 crew  miss_sly
pi_191928557
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:09 schreef SQ het volgende:
Oh wauw, wat compleet al! Gaaf!

Ik vraag me wel af waarom jullie spoelbak over 2 kastjes loopt? Zo verlies je toch onnodig veel ruimte?

-edit- niet dat je gebrek aan ruimte zal hebben _O-
Ik vermoed, nu ik erover nadenk, dat het iets te maken heeft met het blad. Dat moest sowieso in twee delen vanwege de lengte en ik wilde de gootsteen wel voor het raam en ongeveer tegenover de kookplaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 20:16:03 #243
5428 crew  miss_sly
pi_191928613
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 19:29 schreef RB42 het volgende:
Ik vind die badkamertegels echt heel gaaf. Als de geschubde huid van een prehistorische diersoort.
Wat grappig. Ik denk dat het komt door de schijn van parelmoer door de verschillende kleuren van de tegels die aan schubben doen denken. Ik heb dat ook wel een beetje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 20:45:09 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191929251
Oh wauw, prachtig zeg!
Ik snap alleen de foto van het uitzicht vanuit het barretje niet. Waar zit dat barretje dan? Niet in het eiland toch?
***
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 20:56:00 #245
5428 crew  miss_sly
pi_191929489
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 20:45 schreef BE het volgende:
Oh wauw, prachtig zeg!
Ik snap alleen de foto van het uitzicht vanuit het barretje niet. Waar zit dat barretje dan? Niet in het eiland toch?
Het barretje zit er nog hierbij, maar links vooraan op het eiland komen een houten plank die een barretje gaat vormen en een paar barkrukken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 21:17:19 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191929910
Ah, ok, ik snap het!
***
  maandag 9 maart 2020 @ 21:27:05 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_191930120
Ik ben toch wel benieuwd hoe dat gaat hoor, krukken voor je kastjes. Maar goed, laten we het het voordeel van de twijfel gunnen ;)
disclaimer
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 21:53:29 #248
5428 crew  miss_sly
pi_191930573
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 21:27 schreef SQ het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe dat gaat hoor, krukken voor je kastjes. Maar goed, laten we het het voordeel van de twijfel gunnen ;)
Ik ga natuurlijk niets in die kastjes zetten dat ik vaak moet hebben. En de plank ligt natuurlijk een stuk over de rand.

Ik denk dat het prima gaat, maar we zullen zien :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 07:13:07 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191934301
Mooi hoor. Niet mijn smaak, maar het past wel in je huis enzo O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 maart 2020 @ 08:46:41 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_191935252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 07:13 schreef Tink89 het volgende:
Mooi hoor. Niet mijn smaak, maar het past wel in je huis enzo O+
Je hebt toch zelf ook een greeploze witte keuken met eiland en barretje :?
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 08:50:08 #251
5428 crew  miss_sly
pi_191935306
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Je hebt toch zelf ook een greeploze witte keuken met eiland en barretje :?
:D

Ik vroeg me vooral af wat er zo specifiek is aan deze keuken qua smaak. Hij is juist, bewust ook, vrij veilig qua keuzes in kleur en uitvoering. We willen de sfeer en onze smaak aanbrengen met andere dingen, zoals de gordijnen, planten, aankleding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 09:19:09 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191935663
:D
Ik deed ook al een :?
Deze keuken is best heel veilig qua kleur en indeling (waar niks mis mee is!! O+ ) dat je hooguit kan zeggen ‘niet mijn smaak’ als je zelf voor pimpelaars met een oranje randje gaat.

En dan nog, ik snap de toevoeging ‘niet mijn smaak’ sowieso niet.
***
pi_191935707
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:19 schreef BE het volgende:

En dan nog, ik snap de toevoeging ‘niet mijn smaak’ sowieso niet.
Smaken verschillen, dus kan. En misschien gaat het niet over de keuken :P
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 09:47:20 #254
5428 crew  miss_sly
pi_191936104
Smaken verschillen inderdaad, en daar is niets mis mee :)
Het voegt alleen zo weinig toe om het te melden, maar ook dat is natuurlijk gewoon wel oké.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191936142
Wat een heerlijke ruime en lichte keuken O+
  dinsdag 10 maart 2020 @ 09:53:33 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191936185
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Je hebt toch zelf ook een greeploze witte keuken met eiland en barretje :?
True, maar ik vind het aanrechtblad echt, echt niet mooi, maakt de sfeer in de keuken heel anders dan in die van mijn. En de spoelbak op twee kastjes ook niet.


Edit; en dat had ik inderdaad helemaal niet hoeven melden. Sorry.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 10:27:21 #257
5428 crew  miss_sly
pi_191936639
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

True, maar ik vind het aanrechtblad echt, echt niet mooi, maakt de sfeer in de keuken heel anders dan in die van mijn. En de spoelbak op twee kastjes ook niet.

Edit; en dat had ik inderdaad helemaal niet hoeven melden. Sorry.
Het mag, je hoeft het niet mooi te vinden, hoor :) En je mag het ook melden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:32:56 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_191936701
ik denk dat we het totaalplaatje moeten zien :+ Net geplaatste keukens die nog half in aanbouw staan op een betonvloer stromen meestal nog niet over van de sfeer en gezelligheid. Maar straks die mooie eiken vloer er bij, barblad, krukjes en planten en alles, dan wordt het echt wel een heel gaaf en fijn plekje O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 10:37:35 #259
5428 crew  miss_sly
pi_191936764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:32 schreef SQ het volgende:
ik denk dat we het totaalplaatje moeten zien :+ Net geplaatste keukens die nog half in aanbouw staan op een betonvloer stromen meestal nog niet over van de sfeer en gezelligheid. Maar straks die mooie eiken vloer er bij, barblad, krukjes en planten en alles, dan wordt het echt wel een heel gaaf en fijn plekje O+
Dat sowieso :D Ik vind hem nu ook meer een grote keuken voor een cateringbedrijf, maar ik heb natuurlijk in mijn hoofd meer het totale plaatje met het hout van vloer en barretje, de krukken, een en ander aan apapraten, de vouwgordijnen, planten, etc. De koelkast komt er nog in, straks kijk je niet meer bij de buren in de keuken naar binnen.

Dit is heel nadrukkelijk een eerste kijkje op een keuken in aanbouw :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 maart 2020 @ 10:38:44 #260
95752 crew  Chell
Kluns
pi_191936790
Ik vind het fantastisch! Die RUIMTE! WOW! Mag ik bij jou komen koken? O+ O+ O+
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:39:06 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_191936794
Ja precies! Maar het maakt het al wel meteen weer meer huis! En je kunt je loopje alvast oefenen :+
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 10:39:53 #262
5428 crew  miss_sly
pi_191936803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:38 schreef Chell het volgende:
Ik vind het fantastisch! Die RUIMTE! WOW! Mag ik bij jou komen koken? O+ O+ O+
Gezellig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191936807
Wordt mooi Sly! Het raam de hoek zo vind ik mooi. Succes komende weken!
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 10:41:56 #264
5428 crew  miss_sly
pi_191936830
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:39 schreef SQ het volgende:
Ja precies! Maar het maakt het al wel meteen weer meer huis! En je kunt je loopje alvast oefenen :+
Dat ook. We zijn bijvoorbeeld erg blij dat we de deur van de hal naar de andere kant hebben laten openen. Eigenlijk gaat die open zodat je richting de woonkamer naar binnen stapt, en nu richting de achterkant, keuken en eettafel. Dat voelt echt al veel beter dan de andere kant zou zijn.
Het is ook praktischer, wanneer je met tassen vol binnenkomt en je meteen de keuken in loopt, in plaats van om de deur heen moeten lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:59:22 #265
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191937082
Wat voor aanrechtblad en hoe dik is het? Voor mij ter illustratie van ons eigen aanrechtblad aangezien wij daar ook zo’n greeprand hebben.

Enne ziet er nu al goed uit!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 11:35:24 #266
5428 crew  miss_sly
pi_191937597
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:59 schreef SV-tje het volgende:
Wat voor aanrechtblad en hoe dik is het? Voor mij ter illustratie van ons eigen aanrechtblad aangezien wij daar ook zo’n greeprand hebben.

Enne ziet er nu al goed uit!
1 cm dik en keramiek, dus onverwoestbaar...wordt gezegd :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 11:45:05 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_191937750
Het zou nog best kunnen dat jullie precies hetzelfde werkblad hebben als wij, als ik zo eens kijk :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 11:50:04 #268
5428 crew  miss_sly
pi_191937838
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:45 schreef SQ het volgende:
Het zou nog best kunnen dat jullie precies hetzelfde werkblad hebben als wij, als ik zo eens kijk :P
Zoiets dacht ik ook al toen ik foto's van jou zag :Y

Goede smaak :7
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 19:38:42 #269
5428 crew  miss_sly
pi_191946535
En de keuken is klaar *O*



Morgen zal ik nog wat betere foto's maken, zoals van de plank en hoeveel ruimte er is om te zitten.

De schilder is ook hard aan het werk geweest vandaag en het grootste deel van het huis is geschilderd *O* Het was al wat donker om goede foto's te maken en de kleuren goed te zien, maar zo op het eerste gezicht is de kleur grijs erg mooi, onze kamer prachtig groen en kamer van dochter heel mooi warm donkerder grijs.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 19:52:48 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191946877
Prachtig! O+
Wát een ruimte! _O_
***
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:07:19 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191947215
Oh, zucht... O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:34:02 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_191947817
Dit is toch geen grijs?
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 20:35:59 #273
5428 crew  miss_sly
pi_191947861
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:34 schreef SQ het volgende:
Dit is toch geen grijs?
De muur? Nee, die is lichtgroen. De overige muren in huis die geen andere kleur hebben gekregen (hal, overloop, etc) zin grijs geschilderd. Ik was erg benieuwd hoe dat geworden is, en in het halfduister zag het er erg mooi uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:38:36 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_191947905
Ik vind deze kleur groen eerlijk gezegd wel wat kil aandoen. Beetje ziekenhuisgroen. Wat voor kleur gordijnen komen daar bij?
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 20:41:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_191947957
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:38 schreef SQ het volgende:
Ik vind deze kleur groen eerlijk gezegd wel wat kil aandoen. Beetje ziekenhuisgroen. Wat voor kleur gordijnen komen daar bij?
Warm donkergroen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:43:30 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191947992
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:38 schreef SQ het volgende:
Ik vind deze kleur groen eerlijk gezegd wel wat kil aandoen. Beetje ziekenhuisgroen. Wat voor kleur gordijnen komen daar bij?
Daar moest ik ook aan denken, maar ik denk dat het er al heel anders uit ziet met een warme houten vloer er bij.
***
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:44:49 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_191948013
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:43 schreef BE het volgende:

[..]

Daar moest ik ook aan denken, maar ik denk dat het er al heel anders uit ziet met een warme houten vloer er bij.
Ja dat zal zeker veel verschil maken :y
disclaimer
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 20:45:40 #278
5428 crew  miss_sly
pi_191948029
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 20:43 schreef BE het volgende:

[..]

Daar moest ik ook aan denken, maar ik denk dat het er al heel anders uit ziet met een warme houten vloer er bij.
Die houten vloer zal ook nog veel verschil maken, inderdaad. De kille betonnen vloer heeft nul warmte en uitstraling natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191948157
Ik zie het wel heel mooi worden met een mooie houten vloer erbij :)
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 12:50:18 #280
5428 crew  miss_sly
pi_191957795
Vanmorgen even bji mooi daglicht terug gegaan. De schilder was er alweer voor de volgende laag verf, en ik heb de reeds geverfde wanden even bekeken. Wat een mooie kleuren en wat werken ze netjes O+

Om te beginnen, speciaal voor @:SQ een foto van het barretje met de ruimte die het overhangend blad biedt:



Als ik me goed herinner is het blad 50 cm diep en hangt er ruim 30 cm over waar je met je kruk onder kan. Maar goed, we gaan het in de praktijk uitproberen over een paar weken :)

Overzicht met de twee ovens en kookplaat:



De Amerikaanse koelkast wordt een zwarte versie, dat lijkt me mooier dan een RVS.

En de warmhoudlade O+



De combinatie grijs en wit op de overige muren die geen kleurtje krijgen valt ook erg mooi uit, vind ik:



RAL 9003 en 7035 zijn dit.

Dan de grijze kleur in de kamer van S. Die is een tikje donkerder en warmer, wordt straks gecombineerd met petrol en okergeel.



En onze slaapkamer, geschilderd tot 30 cm onder het plafond. Erboven en het plafond zijn 9003.:



Ik vind deze erg mooi O+

Drie wanden zijn zo geverfd, de vierde wand, waar ons bed tegenaan komt te staan, wordt behangen:



met dit behang:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:18:02 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191958280
Wat een mooie combinatie Sly! O+
En wat heerlijk toch ook om
Dit allemaal te kunnen laten doen! _O_
***
pi_191958333
Dat behang! Prachtig!
pi_191958366
Gaaf :Y
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 13:36:13 #284
5428 crew  miss_sly
pi_191958574
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:18 schreef BE het volgende:
Wat een mooie combinatie Sly! O+
En wat heerlijk toch ook om
Dit allemaal te kunnen laten doen! _O_
We zijn dadelijk we blut, hoor. Onze spaarcentjes gaan er in rap tempo doorheen, maar ik denk dat het in een heel goed doel wordt gestopt. Zo fijn dat het allemaal zo fijn uitpakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:50:12 #285
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191958811
Ziet er mooi uit, behang is ook tof!
Wat ik mij afvraag, hoe zit dat "bar"blad vast? Dat lijkt mij nog best fragiel zo.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 14:02:50 #286
5428 crew  miss_sly
pi_191959062
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:50 schreef bleiblei het volgende:
Ziet er mooi uit, behang is ook tof!
Wat ik mij afvraag, hoe zit dat "bar"blad vast? Dat lijkt mij nog best fragiel zo.
Dat is verlijmd en oogt fragieler dan het is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191961886
Wij hebben ook een warmhoudlade. Gebruiken ‘m iedere dag om de borden te warmen. Superblij mee!
Is dat zo?
pi_191961899
En het spat ervan af dat je heel blij bent met alles, erg leuk om te lezen! *O*
Is dat zo?
pi_191961975
Welke kleur groen zit op jullie slaapkamer muren? Heel mooi!
De rest ook echt prachtig O+
  woensdag 11 maart 2020 @ 16:49:52 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_191962081
Oh ja, nu krijgt het écht vorm!
Mooie kleur groen in de slaapkamer!
Waarom is er voor gekozen om niet helemaal tot het plafond te doen? Maak je zo je plafond optisch niet lager? :D
disclaimer
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 17:37:19 #291
5428 crew  miss_sly
pi_191963011
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:40 schreef Smallish het volgende:
Wij hebben ook een warmhoudlade. Gebruiken ‘m iedere dag om de borden te warmen. Superblij mee!
Ik verheug me er echt op om het in gebruik te nemen. En het lijkt me ook heel gemakkelijk met een bord eten voor dochter als zij pastoraat terug is van voetbaltraining ❤
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:41 schreef Smallish het volgende:
En het spat ervan af dat je heel blij bent met alles, erg leuk om te lezen! *O*
Heel blij ❤❤
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 17:37:35 #292
5428 crew  miss_sly
pi_191963022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Welke kleur groen zit op jullie slaapkamer muren? Heel mooi!
De rest ook echt prachtig O+
Histor frivool is dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 17:38:06 #293
5428 crew  miss_sly
pi_191963040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef SQ het volgende:
Oh ja, nu krijgt het écht vorm!
Mooie kleur groen in de slaapkamer!
Waarom is er voor gekozen om niet helemaal tot het plafond te doen? Maak je zo je plafond optisch niet lager? :D
Daar is voor gekozen omdat het behang ook niet groen tot het plafond is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191964685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef SQ het volgende:
Oh ja, nu krijgt het écht vorm!
Mooie kleur groen in de slaapkamer!
Waarom is er voor gekozen om niet helemaal tot het plafond te doen? Maak je zo je plafond optisch niet lager? :D
Nee, volgens mij maak je het juist optisch hoger? Alsof het op de rand van het schilderen zou stoppen, maar je er 30cm bij krijgt...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_191964686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik verheug me er echt op om het in gebruik te nemen. En het lijkt me ook heel gemakkelijk met een bord eten voor dochter als zij pastoraat terug is van voetbaltraining ❤
[..]

Heel blij ❤❤
:D O+
Is dat zo?
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 20:45:48 #296
5428 crew  miss_sly
pi_192013431
De drie kleuren van de begane grond op één foto.


De gordijnen voor de slaapkamers zijn al geleverd.




Kijk hem shinen, de sanseveria in de vensterbank O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 14:03:09 #297
5428 crew  miss_sly
pi_192025569
En ondanks de corona-crisis gaat het werk in ons huis gelukkig nog steeds door.

Vandaag werd de vloer geleverd, maandag starten ze met leggen.

De ondervloer:


En de planken:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:29:41 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192026153
Je plant in de vensterbank :D O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 16:21:36 #299
5428 crew  miss_sly
pi_192028172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 14:29 schreef Leandra het volgende:
Je plant in de vensterbank :D O+
Mooi hè? O+ :D
Echt een sterke plant. We hebben hem al zes jaar en hij wordt af en aan vertroeteld en verwaarloosd en toch doet ie het nog. Als we straks verhuisd zijn, krijgt ie een mooie grotere nieuwe pot van me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192028227
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi hè? O+ :D
Echt een sterke plant. We hebben hem al zes jaar en hij wordt af en aan vertroeteld en verwaarloosd en toch doet ie het nog. Als we straks verhuisd zijn, krijgt ie een mooie grotere nieuwe pot van me.
Zijn ideale planten inderdaad O+ je zou ook nog kunnen kijken om hem te splitsen. Dan heb je er 2 en die kun je dan in dezelfde maat pot zetten als je nu al hebt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie vloer. De kleuren groen vind ik ook erg mooi :Y
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 16:35:31 #301
5428 crew  miss_sly
pi_192028464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Zijn ideale planten inderdaad O+ je zou ook nog kunnen kijken om hem te splitsen. Dan heb je er 2 en die kun je dan in dezelfde maat pot zetten als je nu al hebt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie vloer. De kleuren groen vind ik ook erg mooi :Y
O, dat lijkt me wel wat, splitsen. Is dat moeilijk, of kan ik dat als leek ook?

Ik vind ze behalve ideaal ook echt mooi O+

En dicht. Ik maak even een nieuwe!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')