abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191479458
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:00 schreef Phaidra het volgende:

Roxy, je bent een supervrouw en supermoeder. Jij kan dit, ik weet het zeker! :*
Dit vind ik echt zo ontzettend lief. O+ O+ O+ Dank je wel.
pi_191488373
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:33:18 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191489770
Ik moest er ook aan denken Franny!
pi_191490582
Ik vroeg me meteen af hoe ik dat kon installeren op ios.

:D

Maar daar wordt alleen het delen van icloud gegevens als optie gegeven. Nou die heb ik allemaal al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 13 februari 2020 @ 17:42:50 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191490660
Ik was eigenlijk al licht geshockeerd hoeveel ik hier al las over indirect controleren door saldi te checken biivoorbeeld. Of locaties van telefoons. Ik vroeg me daarbij af of de ander dat weet en wat die ervan vindt. Het idee dat een partner altijd alles mag weten staat me al niet aan, laat staan zulke uitwassen als in dat artikel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191490730
Het wordt alleen wat vervelend als je ergens bent terwijl je partner denkt dat je op je werk zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191497341
Ook daar kunnen allerlei redenen voor zijn :)

Het niets-te-verbergen argument is wat mij betreft nog steeds geen reden dat een partner alles maar moet weten.

Gelukkig interesseert mijn vriend zich net zo min in dit soort gadgets als ik doe ^O^
  vrijdag 14 februari 2020 @ 08:45:33 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191500109
Mijn man boeit het gelukkig ook niets, we bellen of appen wel als we willen weten waar de ander is. Geen apps of andere manieren om dat te checken. Mijn vingerafdruk staat wel in zijn telefoon voor als ik die nodig heb (onderweg, lege accu, zoiets) en we hebben er absoluut geen moeite mee als de ander even een telefoon leent ofzo. Maar mailaccounts checken en dat soort dingen of - zoals bij een vriendinnetje van mij - digid-wachtwoorden met elkaar delen hebben we allebei geen behoefte aan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191500257
Ik zou alleen zijn DigiD-wachtwoord willen hebben zodat ik gewoon zelf onze belastingaangifte kan doen zonder dat hij de hele tijd fysiek moet in- en uitloggen om alles te bevestigen. Ik doe alle financiële administratie bij ons en daarvoor zou het handig zijn, maar ach. :P

Ik kijk ook wel eens in de bank-app of hij al afgerekend heeft bij de supermarkt inderdaad, maar dat is omdat hij te lamlendig is om even te appen dat hij er aankomt. Geen halszaken volgens mij en verder vertrouw ik er volledig op dat hij geen rare dingen doet - ik wil alleen weten wanneer ik de pasta op moet zetten.
pi_191500298
Schaap is ook mijn it-er, dus hij heeft al mijn wachtwoorden enzo. Sommige kent hij beter dan ik :')
Ik ken zijn wachtwoorden ook, voor als ik eens iets op moet zoeken. In de praktijk gebruiken we altijd onze eigen laptop en telefoon, maar als het nodig is, hoeft de ander niet per se in te loggen. En aangezien hij ook onze IB-aangifte doet, kent hij ook mijn digid-d.

Voor zover ik weet hebben we alle twee geen stalkerware op de telefoon. Ik kan wel in de Tesla-app zien waar hij is. Soms wel handig als ik weet dat hij onderweg is naar huis en wil weten waar hij ongeveer is, zodat ik met koken daarmee rekening kan houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191500589
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:04 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou alleen zijn DigiD-wachtwoord willen hebben zodat ik gewoon zelf onze belastingaangifte kan doen zonder dat hij de hele tijd fysiek moet in- en uitloggen om alles te bevestigen. Ik doe alle financiële administratie bij ons en daarvoor zou het handig zijn, maar ach. :P
dat zou ik ook wel willen.. want elk jaar weer stokt de aangifte op dat hij toch zijn wachtwoord niet meer weet en een nieuwe moet aanvragen en die wordt dan per post verzonden.. aarghh .
maar ach, nu kan ik er wel om lachen en bereid me er op voor dat dat dit jaar ongetwijfeld wéér gebeurd..
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:42:20 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191500612
Maar je kunt toch iemand volmachtigen? Daar hoef je je eigen wachtwoord niet voor af te geven...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191500630
Wij delen onze locaties met elkaar uit praktisch oogpunt. Bijvoorbeeld als hij wil weten waar ik ongeveer ben als ik uit mijn werk kom, zodat hij kan zorgen dat het eten op tafel staat als ik thuiskom. O+ Je kunt zeggen, dan bel je toch even, maar ik ben dus 90% van de tijd nog zakelijk aan het bellen in de auto, dus dat werkt niet voor ons. Ik deel mijn locatie niet alleen met mijn man, maar ook nog met mijn zus en mijn dochter. Ik heb me nog geen seconde aangetast gevoeld in mijn privacy, maar dat komt denk ik ook omdat ik ervan uitga dat het puur praktisch gebruikt wordt. Mijn man heeft mij nog nooit gevraagd wat ik op een bepaalde locatie deed, puur omdat hem dat niet boeit. Onze relatie is gebaseerd op vertrouwen en zolang dat goed zit heb ik geen probleem met mijn traceerbaarheid. Ik zou het pas naar vinden als er misbruik van gemaakt wordt en in dat geval zou ik direct stoppen met het delen van dit soort gegevens.
Het digid wachtwoord heb ik ook van mijn man. Maar die heb ik zelfs van mijn zus, zwager, vader, schoonvader omdat ik de belastingaangifte en toeslagen regel voor ze. Dat is wat mij betreft gewoon een kwestie van vertrouwen, zij weten dat ik het niet voor andere doeleinden dan zaken regelen gebruik.

Nouja, wij delen dus behoorlijk veel, gewoon omdat het goed voelt. Zodra dat niet meer zo zou zijn zou ik er direct mee stoppen.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:43:53 #89
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191500635
Het enige wat wij (sporadisch) met elkaar delen is onze lokaties via Google Maps..

En dat is dan voornamelijk als we lange afstanden afleggen.. of de piepers al wel of niet op moeten..dat kan ook wel 5 tot 10 minuten later lijkt me.. of het eten is wat verder gegaard.. is geen halszaak toch?

verder hebben wij 1 gezamenlijke boodschappen rekening en de rest is allemaal gescheiden..

Nou hebben we ook handige lampen, en helpt mn lief me af en toe op afstand als de TV weer een rare reset heeft gehad .. alleen maar handig.. maar in de gaten wens ik niet te worden :{w (hij is daar zelf ook te voorzichtig mee,dat anderen (bedrijven etc) dat zouden kunnen .. dus alles is wel redelijk afgeschermd
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191500687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:43 schreef Barreltje het volgende:

En dat is dan voornamelijk als we lange afstanden afleggen.. of de piepers al wel of niet op moeten..dat kan ook wel 5 tot 10 minuten later lijkt me.. of het eten is wat verder gegaard.. is geen halszaak toch?
Dit doet er voor ons wel toe omdat de kinderen ook enigszins op tijd naar bed moeten, ik vrij laat thuiskom en we wel veel waarde hechten aan gezamenlijk eten, zodat iedereen even zijn verhaal van de dag kwijt kan. Als hij pas gaat koken als ik thuis ben dan wordt het te laat voor de kinderen en daar wordt niemand vrolijker van, want honger en moe. ;)
pi_191500697
Ja, die 5 tot 10 minuten zijn hier soms ook wel een ding. Pasta wordt niet lekkerder van 10 minuten langer koken en mijn dreumes wordt echt HANGRY als hij niet op tijd eet.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:53:29 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191500726
Ik weet niet wat er mis is met onze beveiligingsinstellingen maar locatie delen via Google lukt nooit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:06:35 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_191500868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:50 schreef lunapuella het volgende:
Ja, die 5 tot 10 minuten zijn hier soms ook wel een ding. Pasta wordt niet lekkerder van 10 minuten langer koken en mijn dreumes wordt echt HANGRY als hij niet op tijd eet.
Je kan de pasta natuurlijk gewoon op tijd afgieten en je kind alvast te eten geven. Dat doe ik ook gewoon als mijn man later is :+
disclaimer
pi_191500871
Wat mij betreft draait het met al dit soort zaken om consent. Ik deel ook mijn lokatie nog wel eens met vriendinnen via Waze (zo'n app die je aankomsttijd aangeeft en waarop je de route kunt zien) maar dan is het mijn eigen vrije keus. Het was er heel ander verhaal toen ik dat bij elk ritje moest doen omdat mijn ex anders boos of ieder geval flink chagrijnig werd.
pi_191500894
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:06 schreef Roxy_Monke het volgende:
Wat mij betreft draait het met al dit soort zaken om consent. Ik deel ook mijn lokatie nog wel eens met vriendinnen via Waze (zo'n app die je aankomsttijd aangeeft en waarop je de route kunt zien) maar dan is het mijn eigen vrije keus. Het was er heel ander verhaal toen ik dat bij elk ritje moest doen omdat mijn ex anders boos of ieder geval flink chagrijnig werd.
Precies dat!

Het gaat er niet om of je het wel of niet doet. De relatie is niet beter of slechter of je gevoel voor de ander beter of slechter als je wel of niet al die zaken deelt. Het gaat erom dat je beiden goed voelt bij hoe je het doet samen.
pi_191501063
Wat ook wel interessant is dat er stond dat mannen dit soort dingen doen uit een behoefte aan controle en macht en dat als vrouwen het gebruiken dit vaak is vanwege jaloezie.

Ik denk dat het onterecht is om je aangesproken te voelen als je hier duidelijke afspraken over hebt met je partner en er een grote basis is van vertrouwen. Het gaat hier om mensen die welbewust en ook met die intentie technologie gebruiken om iemand in de gaten te houden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191501267
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Je kan de pasta natuurlijk gewoon op tijd afgieten en je kind alvast te eten geven. Dat doe ik ook gewoon als mijn man later is :+
Ja, ik ook. Maar als hij 2 minuten later is kan het nog wel even wachten, als hij 10 minuten later is niet. Het is wel fijn te weten welke van de twee opties gaande is. :P
  vrijdag 14 februari 2020 @ 11:50:22 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191501994
Ik snap wel dat het echt praktisch kan zijn hoor. Maar wat ik er lastig aan vind is dat als de default is dat die dingen worden gedeeld, je niet makkelijk een stapje terug kan zonder toelichting. Je zal maar een verrassing willen regelen. In het geheim op dansles willen gaan. Met een ex willen afspreken zonder daar moeilijke vragen over te hoeven beantwoorden. En verslaving hebben op het randje van schadelijk en daarover niet willen praten. En affaire aangaan. Het kan gaan van onschuldige zaken tot kwalijk, maar het gaat over VRIJHEID. Autonomie.
Of wat als je partner verandert en daarmee zijn/haar motieven? Ik zeg niet dat ik het allemaal nooit zal doen maar ik vind het wel iets om heel voorzichtig mee te zijn.

Locatie delen via whatsapp vind ik dan wel weer vet handig ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191502077
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:50 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap wel dat het echt praktisch kan zijn hoor. Maar wat ik er lastig aan vind is dat als de default is dat die dingen worden gedeeld, je niet makkelijk een stapje terug kan zonder toelichting. Je zal maar een verrassing willen regelen. In het geheim op dansles willen gaan. Met een ex willen afspreken zonder daar moeilijke vragen over te hoeven beantwoorden. En verslaving hebben op het randje van schadelijk en daarover niet willen praten. En affaire aangaan. Het kan gaan van onschuldige zaken tot kwalijk, maar het gaat over VRIJHEID. Autonomie.
Of wat als je partner verandert en daarmee zijn/haar motieven? Ik zeg niet dat ik het allemaal nooit zal doen maar ik vind het wel iets om heel voorzichtig mee te zijn.

Locatie delen via whatsapp vind ik dan wel weer vet handig ^O^ .
Nou ja, ik heb ook niet op de eerste dag van onze relatie al mijn wachtwoorden, digid-d en weet ik wat overgedragen :D Dat is iets wat gaandeweg zo liep, en waar bij ieder nieuw stukje dat ik weggaf bleek dat hij daarmee te vertrouwen is. En vice versa natuurlijk.

Wij hebben wel ieder een credit card die we apart kunnen gebruiken voor verrassingsaankopen of zo. Maar in december spreken we gewoon af dat we de bankrekening niet bekijken zodat we niet weten wie waar iets gekocht heeft.

Ik heb er geen moeite mee. En als die andere zaken aan de orde zijn (afspreken ex, affaire, verslaving) dan vind ik niet dat het een goed iets is dat het verborgen kan biljven, eigenlijk.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 12:00:51 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_191502103
Voor mij zou cyberstalken een van de weinige redenen zijn om mijn relatie te verbreken. Nog veel meer dan verslaving, vreemdgaan of afspreken met een ex.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')