Ik zeg dat de berichtgeving omtrent hun achtergrond relatief vaak negatief is. Ik zeg niet dat de berichtgeving negatief is omdat ze een zekere achtergrond hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:53 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?
Pechtolds uitspraak was discriminerend. Baudet liegt glashard, verzint/verdraait willens en wetens een situatie om daar politiek voordeel uit te trekken. Dat is echt wel een politieke doodzonde waarop politici van normale partijen doorgaans zouden sneuvelen (zie Halbe Zijlstra/ John Leerdam).quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja hij maakt te veel "foutjes" en die zijn zeker niet allemaal per ongeluk. Maar ik vind het lastig inschatten bij hem.
Wat mij ook wel wat steekt is het verschil in mediaandacht tussen deze uitspraak en de russen uitspraak van Pechtold, het verschil hiertussen rechtvaardigt dit niet naar mijn idee.
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:51 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat doet hij echt zelf. Die man zit s'avonds tot soms heel laat op zijn telefoon. Zie ook dat hilarische commentaar op de muziek voorkeur van de tweede kamer leden die hij om half 3 s'nachts per ongeluk naar de hele kamer stuurde. Op vrijdag avond stuurt hij wel vaker rare tweets. Ook dat met die ''Amsterdammer'' was op vrijdag avond. Had hij maar een mediateam, vanuit FvD oogpunt dan.
Moet hij inderdaad helemaal zelf weten. Wat mij betreft gaat hij er lekker mee door.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:59 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Meneer Baudet drinkt op vrijdagavond een glaasje dure wijn of whisky teveel dus of zou hij een 'natuurlijk' sigaretje roken om tot hogere gedachten te komen![]()
Overigens geen big deal hoor. Lekker genieten zou ik zeggen, het is alleen geen handige combi met Twitter
Iets om over na te denken;quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:53 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?
En is dat volgens jou een racistisch iets om hardop af te vragen?twitter:mariannezw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:54:51Je zal als Marokkaans jongetje maar naar zo’n koranschool gestuurd worden. Hoe moet dat dan later, als je als conducteur die ongelovige honden moet controleren of vrouwen aan moet kijken die niet eens het fatsoen hebben hun haar en hun lijf te bedekken https://t.co/FwhRhMRKVU reageer retweet
Ja, ben je gewoon je werk aan het doen en verzint e.o.a. politicus dat je mensen zou hebben bedreigd. Goeie vraag op zich, hij had alleen wat beter verwoord kunnen worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Iets om over na te denken;En is dat volgens jou een racistisch iets om hardop af te vragen?twitter:mariannezw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:54:51Je zal als Marokkaans jongetje maar naar zo’n koranschool gestuurd worden. Hoe moet dat dan later, als je als conducteur die ongelovige honden moet controleren of vrouwen aan moet kijken die niet eens het fatsoen hebben hun haar en hun lijf te bedekken https://t.co/FwhRhMRKVU reageer retweet
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Hij snijdt ook een daadwerkelijk probleem aan op een debiele manier.
De vraag is dus hoe ze hun werk deden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.
Van Marokkanen wordt door menigeen gezegd dat ze te beroerd zijn om te werken. Deze Marokkanen deden hun werk (als conducteur) en dan is het ook nog niet goed.
Zo ontstaat het Marokkanenprobleem. Niet door de Marokkanen zelf, maar door de mensen die het Marokkanenprobleem als een groot probleem achten en door hun twittergedrag een selffullfilling prophecy aan de dag leggen.
Nee sorry, dat vind ik echt complete kolder. Het is niet zo dat wanneer men louter lief sprak over deze groep er geen problemen met ze waren.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.
Van Marokkanen wordt door menigeen gezegd dat ze te beroerd zijn om te werken. Deze Marokkanen deden hun werk (als conducteur) en dan is het ook nog niet goed.
Zo ontstaat het Marokkanenprobleem. Niet door de Marokkanen zelf, maar door de mensen die het Marokkanenprobleem als een groot probleem achten en door hun twittergedrag een selffullfilling prophecy aan de dag leggen.
Treinreizigers hebben er meer belang bij dat ze snel met vragen naar een herkenbare controleur kunnen. De NS kiest hier vooral voor de eigen belangen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:14 schreef Cherni het volgende:
Ik neem toch aan dat ook Baudet voorstander is dat iedereen netjes een geldig vervoersbewijs bezit. En aangezien een conducteur herkenbaar is en makkelijk te ontwijken is etc. krijg je dit soort oplossingen waar ik ook niet vrolijk van word. Maar deze controleurs doen nu eenmaal hun werk.
Wordt dat gezegd dan ? Waar ? Er wordt vooral gesteld dat de heer Baudet in dit geval donders goed wist hoe de vork in de steel zat en doelbewust loog. Niemand heeft hier volgens mij beweerd dat er geen Marokkanenprobleem is - sterker nog; er zijn verschillende recente nieuwsartikelen gelinkt waar Baudet gebruik van had kunnen maken ipv als een zielig losertje dit verhaal de wereld in te slingeren & er is geklaagd (oa door mijzelf) dat hij hiermee de Marokkanen een "zie je wel, al die klachten over ons.zijn racistische leugens" wapen heeft gegeven.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Toch wel geinig hoe sommige hier stug blijven volhouden alsof het hele idee van criminele onbetrouwbare Marokkanen begonnen is met tweets, ooit, en van alles over ze zeggen of denken zonder enig grondslag.
Allereerst: Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee sorry, dat vind ik echt complete kolder. Het is niet zo dat wanneer men louter lief sprak over deze groep er geen problemen met ze waren.
Really?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Allereerst: Hoe weet je dat?
Ten tweede: "Deze groep" wordt constant in een kwaad daglicht geplaatst. Het continu negatief framen van een bepaalde groep is gewoon een kwalijke zaak. Ook als ze gewoon aan het werk zijn is het niet goed.
En het is niet de eerste keer dat "deze groep" onheus wordt beschuldigd.
Google maar eens op "Stijn Hesselink" en "Groepsverkrachting Den Bosch".
en bijvoorbeeld Pim Fortuyn die schreef nav de moord op Marianne Vaatstra "Een keel doorsnijden is iets dat een Fries niet doet" waarop iedereen de met de beschuldigende vinger richting de asielzoekers wees. Uiteindelijk was het dus wél een Fries, maar dan is de media stil.
En zo is er een continue stroom aan onterechte verdachtmakingen richting bepaalde groepen in de samenleving.
quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De vraag is dus hoe ze hun werk deden.
Volgens de dames dus op een manier die niet okee was. Op een manier die door de dames als lastig werd ervaren. Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig
En dan hebben deze heren dus toevallig deze "bepaalde roots".
Volgens het FvD….quote:Volgens de dames
Hier had ik graag iets meer duidelijkheid over.quote:Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig
Waarom hebben FvD'ers toch zo'n bezwaar tegen de aandacht die de pers aan zijn tweet besteedt.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het echt hilarisch hoe de pers om hem heen zwermt om excuses te maken. Al zou hij op zijn knietjes smeken om vergiffenis, dan nog zouden de boze mensen het niet accepteren. Het enige wat hij zou bereiken is dat mensen die hem wel tof vinden zich van hem afkeren.
Ja, als jij materiaal en voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen hoor ik deze graag.quote:
Ik heb niet de waan dat jij nog enigzins bij de realiteit te betrekken bent in een discussie, daar ga ik niet eens verder op in, fijne dag.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, als jij materiaal en voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen hoor ik deze graag.
Ik heb drie voorbeelden genoemd die mijn bewering ondersteunen. Dus voorlopig ga ik er van uit dat jij geen voorbeelden hebt.
Geen feiten dus.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb niet de waan dat jij nog enigzins bij de realiteit te betrekken bent in een discussie, daar ga ik niet eens verder op in, fijne dag.
Als mensen meer belasting willen betalen zodat we allemaal gratis kunnen reizen ook al maak je geen gebruik van het ov ben ik het met je eens. Helaas zal men het OV ergens van moeten betalen. Het is toch een geleverde dienst.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Treinreizigers hebben er meer belang bij dat ze snel met vragen naar een herkenbare controleur kunnen. De NS kiest hier vooral voor de eigen belangen.
Als ze moeten bezuinigen op conducteurspakken zou het wel erg gesteld zijn en is het wellicht beter om maar helemaal niet meer met de trein te reizen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als mensen meer belasting willen betalen zodat we allemaal gratis kunnen reizen ook al maak je geen gebruik van het ov ben ik het met je eens. Helaas zal men het OV ergens van moeten betalen. Het is toch een geleverde dienst.
Zowel boven mijn als onder jouw post.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wordt dat gezegd dan ? Waar ? Er wordt vooral gesteld dat de heer Baudet in dit geval donders goed wist hoe de vork in de steel zat en doelbewust loog. Niemand heeft hier volgens mij beweerd dat er geen Marokkanenprobleem is - sterker nog; er zijn verschillende recente nieuwsartikelen gelinkt waar Baudet gebruik van had kunnen maken ipv als een zielig losertje dit verhaal de wereld in te slingeren & er is geklaagd (oa door mijzelf) dat hij hiermee de Marokkanen een "zie je wel, al die klachten over ons.zijn racistische leugens" wapen heeft gegeven.
Die stropop svp dus nu maar eens met rust laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |