abonnement Unibet Coolblue
pi_191357552
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 02:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

damn... maar 31 getest dus. Maar dat zullen dan wel mensen zijn die al symptomen hadden mag ik hopen anders heeft 1/3 van het schip het...
Wat bedoel je met "maar 31 getest"?

Er zijn er zo te lezen 273 getest (samples van genomen), waarvan van 31 samples de resultaten al bekend waren. De andere resultaten komen nog.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191357598
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 07:40 schreef TLC het volgende:
Op de BBC site een verhaal van een inwoonster van Wuhan die verteld dat als je ziek bent je niet eens wordt toegelaten tot een ziekenhuis...

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51379088

ze mijden je letterlijk als de pest
Dit stukje uit het artikel is ook niet zo hoopgevend

"Since the outbreak of the coronavirus, my uncle has already passed away, my father is critically ill and my mum and aunt have started showing some symptoms.

The CT scans shows their lungs are infected. My brother is coughing too, and has some breathing difficulties.

My dad has a high fever. His temperature was 39.3C (102F) yesterday and he's constantly coughing and having breathing difficulties. We got him an oxygen machine at home and he relies on that machine twenty-four seven."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191357608
XHNews twitterde op woensdag 05-02-2020 om 07:58:19 China's Wuhan converts 11 venues into temporary hospitals https://t.co/LrT58clNKd reageer retweet
pi_191357663
Niet best dat BBC artikel. Als dat écht het 'normaal' is in die stad, kan je die hele stad over een maand of 2 afschrijven.
pi_191357693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Niet best dat BBC artikel. Als dat écht het 'normaal' is in die stad, kan je die hele stad over een maand of 2 afschrijven.
Ja, als dat alleen in haar familie al zo snel gaat, dan weet ik eigenlijk ook niet meer hoe het met de aantallen zit.

Ik bedoel die in de overzichten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191357748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, als dat alleen in haar familie al zo snel gaat, dan weet ik eigenlijk ook niet meer hoe het met de aantallen zit.
Ik bedoel die in de overzichten.
Wellicht zijn de genoemde familieleden al ver in de 80?
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:19:42 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:22:42 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191357798
Hoeveel niet-Chinezen zijn er nu overleden? En dan bedoel ik niet 'Duitsers' of 'Fransen' met een Chinese achtergrond.
pi_191357811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, als dat alleen in haar familie al zo snel gaat, dan weet ik eigenlijk ook niet meer hoe het met de aantallen zit.

Ik bedoel die in de overzichten.
Ook dat ze dus niet eens hebben kunnen testen omdat er geen testen beschikbaar zijn. Elk ziekenhuis worden ze geweigerd. En dat ze dus inderdaad niet het enige gezin zijn in die situatie, dan krijg je dat virus daar dus niet meer weg zonder heel veel mensen (de zwakkere) op te geven.
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:25:01 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191357818
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel niet-Chinezen zijn er nu overleden? En dan bedoel ik niet 'Duitsers' of 'Fransen' met een Chinese achtergrond.
0 of 1
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:25:29 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191357825
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel niet-Chinezen zijn er nu overleden? En dan bedoel ik niet 'Duitsers' of 'Fransen' met een Chinese achtergrond.
Ik denk niet dat er ergens informatie publiek beschikbaar is met de nationaliteit van (groot)ouders van slachtoffers :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191357828
Voorspelling voor de infecties vanavond: We gaan de 30k aantikken.
pi_191357862
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 04:39 schreef Za het volgende:
12 dagen geleden 495 besmettingen. Heden 24.000.

Aantal besmettingen is in 12 dagen verachtenveertigvoudigd.
Als die trend zich de komende 12 dagen doorzet dan zitten we over 12 dagen op ‭1.163.636 besmettingen.

Laten we hopen van niet :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191357868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ook dat ze dus niet eens hebben kunnen testen omdat er geen testen beschikbaar zijn. Elk ziekenhuis worden ze geweigerd. En dat ze dus inderdaad niet het enige gezin zijn in die situatie, dan krijg je dat virus daar dus niet meer weg zonder heel veel mensen (de zwakkere) op te geven.
Op een gegeven moment kan je er ook niets meer aan doen, ook niet in het ziekenhuis.
Het enige wat ze kunnen na een besmetting is de symptomen bestrijden. Als iemand met een zware longontsteking binnen komt heb je ook geen test meer nodig, dan weet je wel hoe laat het is.

Het virus gaat zich als een netwerk gedragen als het eenmaal ver genoeg verspreid is in een populatie. Dat is de reden dat ze simpelweg niet anders konden dan heel kort door de bocht een hek om de hele stad te zetten.

Ik vrees dat hiermee het kwetsbare deel van de bevolking in die stad idd is afgeschreven.

:{
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191357873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ook dat ze dus niet eens hebben kunnen testen omdat er geen testen beschikbaar zijn. Elk ziekenhuis worden ze geweigerd. En dat ze dus inderdaad niet het enige gezin zijn in die situatie, dan krijg je dat virus daar dus niet meer weg zonder heel veel mensen (de zwakkere) op te geven.
Er staat ook dat ze zelf voor die vader een zuurstof-apparaat hebben gekocht dat hij 24-7 nodig heeft. Dan komt die vader straks daar thuis te overlijden.

Dat is echt op zijn zachtst gezegd heel sneu.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191357897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:28 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Op een gegeven moment kan je er ook niets meer aan doen, ook niet in het ziekenhuis.
Het enige wat ze kunnen na een besmetting is de symptomen bestrijden. Als iemand met een zware longontsteking binnen komt heb je ook geen test meer nodig, dan weet je wel hoe laat het is.

Het virus gaat zich als een netwerk gedragen als het eenmaal ver genoeg verspreid is in een populatie. Dat is de reden dat ze simpelweg niet anders konden dan heel kort door de bocht een hek om de hele stad te zetten.

Ik vrees dat hiermee het kwetsbare deel van de bevolking in die stad idd is afgeschreven.

:{
Inderdaad. Spannend wel. Ik heb ook geen idee wat de capaciteiten zijn van die ziekenhuizen. Het aantal serieuze gevallen zit nu geloof ik rond de 2500, maar ook daar zit een max aan wat ze kunnen behandelen, en dan zal het aantal doden ook wel sneller gaan oplopen. En als dat BBC verhaal het 'normaal' is, lijkt het alsof ze al op dat punt zitten eigenlijk.
pi_191357899
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:19 schreef byah het volgende:

[..]

Wellicht zijn de genoemde familieleden al ver in de 80?
Er staat in het artikel dat haar broer ook is besmet en zij is zelf 33.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191357941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Inderdaad. Spannend wel. Ik heb ook geen idee wat de capaciteiten zijn van die ziekenhuizen. Het aantal serieuze gevallen zit nu geloof ik rond de 2500, maar ook daar zit een max aan wat ze kunnen behandelen, en dan zal het aantal doden ook wel sneller gaan oplopen. En als dat BBC verhaal het 'normaal' is, lijkt het alsof ze al op dat punt zitten eigenlijk.
quote:
What I want to say is, if I knew they were going to lock down the city on 23 January, I would have definitely taken my whole family out, because there's no help here.
Dit is ook het pijnlijke, natuurlijk kondigen ze dat niet wijdverbreid aan, want dan verspreiden de geinfecteerden zich nog even voordat de boel op slot gaat.

Overigens gingen er al dagen geruchten rond dat de stad op slot ging en zijn er alsnog veel mensen de stad ontvlucht, of nog net met een laatste vlucht naar onder andere Europa en Nederland gevlogen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:38:32 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191357990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:34 schreef Ener-G het volgende:

[..]

[..]

Dit is ook het pijnlijke, natuurlijk kondigen ze dat niet wijdverbreid aan, want dan verspreiden de geinfecteerden zich nog even voordat de boel op slot gaat.

Overigens gingen er al dagen geruchten rond dat de stad op slot ging en zijn er alsnog veel mensen de stad ontvlucht, of nog net met een laatste vlucht naar onder andere Europa en Nederland gevlogen.
Dat laatste was niet zozeer ontvluchten maar op vakantie gaan voor chinees nieuwjaar. Vrijwel heel Azie doet dat. Japan, Korea, zelfs delen van Indonesie geloof ik. Bijna al mijn aziatische vrienden uit die regio zitten nu ook in tropische landen van een vakantie te genieten.

Maar hoe dan ook, mensen in andere steden in China zullen nu wel heel erg argwanend kijken naar wat er in hun stad gebeurd. Bij de eerste tekenen van een lockdown zullen ongetwijfeld een hoop mensen direct de biezen pakken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191358019
Wat me het meest bijblijft van het artikel is dat die broer nog vrij jong zal zijn, als zij zelf 33 is, en dat die broer ook problemen heeft met ademhalen.


"Wenjun Wang is a resident of Wuhan, the Chinese city at the epicentre of the deadly coronavirus outbreak.

Ms Wang, a 33-year-old housewife, and her family have remained in the city since it was sealed off on 23 January.

Since then, the virus has infected more than 20,000 people worldwide, leading to at least 427 deaths.

In a rare interview from inside Wuhan, Ms Wang has told the BBC about her family's heart-breaking struggle for survival.

Since the outbreak of the coronavirus, my uncle has already passed away, my father is critically ill and my mum and aunt have started showing some symptoms.

The CT scans shows their lungs are infected. My brother is coughing too, and has some breathing difficulties.

My dad has a high fever. His temperature was 39.3C (102F) yesterday and he's constantly coughing and having breathing difficulties. We got him an oxygen machine at home and he relies on that machine twenty-four seven."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191358023
quote:
3s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Als die trend zich de komende 12 dagen doorzet dan zitten we over 12 dagen op ‭1.163.636 besmettingen.

Laten we hopen van niet :)
Ja, heeft er iemand nog een leuk lijstje toevallig?

Iemand?
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:41:53 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191358027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, heeft er iemand nog een leuk lijstje toevallig?

Iemand?
:D

Is er geen realistischer lijstje te maken/vinden?

Ik denk eerder dat het per dag ongeveer met 500 tot 1000 gevallen toeneemt. Dus over 12 dagen zitten we dan op 20.000 (huidig) plus ongeveer 80.000 erbij in 12 dagen = 100.000

Dat lijkt me niet onmogelijk iig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191358045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, heeft er iemand nog een leuk lijstje toevallig?

Iemand?
Ik heb wel een boodschappen-lijstje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191358048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Niet best dat BBC artikel. Als dat écht het 'normaal' is in die stad, kan je die hele stad over een maand of 2 afschrijven.
En als dat "normaal" is in die stad, wist China dan dat de poep door de ventilator aan het slingeren was en dat de situatie vele malen erger zou gaan zijn dan 2400 besmet en 42 doden op het moment van lockdown? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191358050
van een ander forum:

quote:
As many of you know, I live in Wuhan. I am currently about 15 miles outside of the quarantined area. Until today my wife has not been to awfully concerned, but she has been talking to her friends stuck quarantined in the city and getting some really big numbers for sick people, far far above what is being reported and she has been going into 911 mode, stocking up on food, we are watching helicopters flying around the area (i have never seen Helo's here, they look to be Red/White rescue type helo's not military FYI).



We know the numbers being reported are false...

1. Many people do not even bother to go to the hospital

2. Many at the hospital do not get tested (limited number of tests available)

3. They are converting buildings into temp. hospitals.



I think the government is trying hard to contain this and god knows the hospital workers are doing thier best, they are heroes. But I wish the government would stop worrying about "face", blaming others, and start letting people speak.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')