abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2020 @ 08:06:51 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_191466979
In het Engels heet het gewoon maternity leave, da's veel makkelijker ook.
disclaimer
pi_191467015
Ik ga er maar vanuit dat ze hier ook niet zagen dat ik zwanger was toen ze me geen zitplekje gaven in de metro en ik op een gegeven moment bijna flauwviel door te lang staan in een te warme metro :')

Wat een leuke foto trouwens taxi, zo schattig O+

Verder heb ik wel bijgelezen, maar ben het alweer vergeten :P

Het gaat hier gelukkig alweer iets beter. M wordt minder vaak wakker in de nacht, waardoor ik uitgeruste wakker word. En het eerste tandje is eindelijk door! Vandaag ga ik tandpasta halen, maar ik was eigenlijk benieuwd wat voor/welke tandpasta jullie gebruiken voor de baby? Met/ zonder fluoride? En hoe doen jullie het met uitspoelen?

Ooh en Rebubbled, partner en ik gaan ook beginnen met relatietherapie. Volgende week eerste sessie. Ik hoop dat we er iets mee bereiken.
pi_191467183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:11 schreef CaVaBien het volgende:
Het gaat hier gelukkig alweer iets beter. M wordt minder vaak wakker in de nacht, waardoor ik uitgeruste wakker word. En het eerste tandje is eindelijk door! Vandaag ga ik tandpasta halen, maar ik was eigenlijk benieuwd wat voor/welke tandpasta jullie gebruiken voor de baby? Met/ zonder fluoride? En hoe doen jullie het met uitspoelen?
Fijn dat de nachten minder zwaar worden :*
Ik poets bij A. met Elmex, met fluoride. Spoelen na t poetsen is niet nodig. Bij volwassenen ook niet, maar bijna iedereen is gewend om te spoelen na t poetsen dus bijna niemand spoelt niet :D
pi_191469085
Cava, ik heb de eerste beste tandpasta van 0 tot 2 jaar gegrepen. Is met fluoride en hoeft inderdaad niet gespoeld te worden. De eerste paar keer zal er vooral heftig op de tandenborstel gesabbelt en gekauwd worden, maar dat gaat vanzelf over. Wij zingen overigens een tandenpoetsliedje, zodat ze weet hoe lang nog. En we nemen de hele mond mee, dan went ze daar meteen aan.

Hier maandag de eerste sessie gehad. Was vooral kijken wat er mis is, dus allemaal oud nieuws. Vind het jammer dat we nu weer 2 weken moeten wachten op de volgende sessie.

Welke baby fietshelm hebben jullie?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191469137
Mijn man heeft tandpasta gehaald voor bas. Staat Woezel en Pip op de tube en hij ruikt bijzonder. We poetsen zijn 2 tandjes met een liedje erbij en daarna mag hij nog even zelf met de borstel in zijn mond spelen.
pi_191469168
Hier elmex. De rest ruikt/smaakt zo snoepig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191469776
Wij hebben tandpasta met bananensmaak. :’)

Qua voeding indikken bij spugers. Mijn redenatie om het niet te doen bij Kotskoos is 1. Hij heeft er geen last van 2. Als je dan toch kotst dan maar liever eruit ipv dat het blijft hangen in de slokdarm. Vanmorgen heb im m met trui nr 3 afgeleverd, dat was om 8 uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 februari 2020 @ 12:23:32 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191470170
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zolang goed plassen en er geen last van hebben is het vooral een was probleem.

Koos noemde we hier gewoon op een gegeven moment kotskoos. Of kooskots.
Hahaha, heerlijke naam!
Ja, plassen gaat gelukkig prima. Hij lijkt er nu weer geen last meer van te hebben.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2020 @ 13:08:18 #134
148247 taxibabe
pi_191470674
Thomas geeft ook bijna elke dag wel wat melk terug. Hij is ook gewoon te gulzig met drinken.
De afgelopen week heeft hij trouwens een paar dagen achter elkaar gepoept en 1 keer na 2 dagen, maar daar had hij gelukkig geen last van. Het gaat dus weer de goede kant op. :s)

Hij begint nu wel echt te klein te worden voor de wieg :{ , dus hij zal ook 's nachts in het ledikantje moeten gaan slapen en dat vind ik kut. Het ledikantje past waarschijnlijk niet op onze kamer, maar als ik het niet trek dat hij 's nachts op zijn eigen kamertje slaapt dan moeten we maar ff kijken hoe die wel op onze kamer past.
  woensdag 12 februari 2020 @ 13:23:29 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191470865
Bij ons past geen ledikant. Of we moeten het bed tegen de muur schuiven, maar daar heb ik geen zin in. Dus de baby slaapt lekker tussen ons in. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2020 @ 13:26:00 #136
148247 taxibabe
pi_191470909
Dat durf ik dus niet.. Ons bed is vrij smal en manlief is behoorlijk druk in zijn slaap. Soms moet ik 's nachts ook Thomas bij het voeden beschermen tegen rondzwaaiende armen van manlief. :')
pi_191471868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:08 schreef taxibabe het volgende:
Thomas geeft ook bijna elke dag wel wat melk terug. Hij is ook gewoon te gulzig met drinken.
De afgelopen week heeft hij trouwens een paar dagen achter elkaar gepoept en 1 keer na 2 dagen, maar daar had hij gelukkig geen last van. Het gaat dus weer de goede kant op. :s)

Hij begint nu wel echt te klein te worden voor de wieg :{ , dus hij zal ook 's nachts in het ledikantje moeten gaan slapen en dat vind ik kut. Het ledikantje past waarschijnlijk niet op onze kamer, maar als ik het niet trek dat hij 's nachts op zijn eigen kamertje slaapt dan moeten we maar ff kijken hoe die wel op onze kamer past.
Fijn dat het beter gaat met Thomas!

Volgens mij ga ik jou precies achterna. Smurf poept nu juist slecht en begint net met spugen. En hij groeit ook in rap tempo zijn wiegje uit. Kun je geen groter wiegje vinden op marktplaats?
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2020 @ 15:38:50 #138
148247 taxibabe
pi_191473071
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Fijn dat het beter gaat met Thomas!

Volgens mij ga ik jou precies achterna. Smurf poept nu juist slecht en begint net met spugen. En hij groeit ook in rap tempo zijn wiegje uit. Kun je geen groter wiegje vinden op marktplaats?

Hij is ook een stuk vrolijker de laatste week, de charmeur O+
Heeft smurf er ook echt last van dan? Ik drink nu elke dag een kop venkelthee (vind ik niet superlekker, maar met suiker goed te doen) en neem elke dag die Orthiflor. Of dat nu helpt.. geen idee.. zolang het maar met Thomas goed gaat.

En dat slokjes melk terug geven doet hij al vanaf de geboorte, de ene dag meer dan de andere.

Qua wieg.. volgens mij zijn dat standaardmaten? Ik zal eens kijken, maandag weer naar het cb, ben wel benieuwd hoeveel hij nu weegt. Op onze weegschaal, totaal niet secuur, zit hij rond de 7,5 kilo, onze buddhababy.
  FOK!fossiel woensdag 12 februari 2020 @ 16:29:04 #139
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191473870
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:22 schreef Ceviche het volgende:
Sommige mensen zien het ook echt niet, ik zei dat ik in m'n verlof zat toen ik een praatje maakte met de kapster, die praatte er overheen met 'oh ja, lekker vakantie, hahah' of zoiets.
Die zag pas m'n buik toen ik wegging.
Drie dagen later werd m'n zoon geboren :+
En ik ga er maar vanuit dat alle mensen die voordringen bij de c&a het ook niet zagen :(
Ik moest ook hard lachen toen een dakloze/gekkie iets riep in de trant van “Hee dame, ga je met me mee”, vervolgens mijn buik ontwaarde en heel geschrokken riep: “Oh! Eh sorry sorry sorry!”.
Chick on a mission
pi_191474747
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:38 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Hij is ook een stuk vrolijker de laatste week, de charmeur O+
Heeft smurf er ook echt last van dan? Ik drink nu elke dag een kop venkelthee (vind ik niet superlekker, maar met suiker goed te doen) en neem elke dag die Orthiflor. Of dat nu helpt.. geen idee.. zolang het maar met Thomas goed gaat.

En dat slokjes melk terug geven doet hij al vanaf de geboorte, de ene dag meer dan de andere.

Qua wieg.. volgens mij zijn dat standaardmaten? Ik zal eens kijken, maandag weer naar het cb, ben wel benieuwd hoeveel hij nu weegt. Op onze weegschaal, totaal niet secuur, zit hij rond de 7,5 kilo, onze buddhababy.
Woah, lekkere dikkerd O+
Ik heb niet echt het gevoel dat hij er last van heeft, maar de laatste poep was zondagochtend dus het mag écht wel weer! Hij laat wel sinds een week enorm vieze scheten en daar heeft hij wel last van. Dan zet hij een keel op die meteen over is zodra de scheet eruit is. Of hij laat ze aan de borst want dan ontspant hij natuurlijk. Helaas betekent dat ook dat hij ze precies onder mijn neus laat :') :r
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:29 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik moest ook hard lachen toen een dakloze/gekkie iets riep in de trant van “Hee dame, ga je met me mee”, vervolgens mijn buik ontwaarde en heel geschrokken riep: “Oh! Eh sorry sorry sorry!”.
_O-
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2020 @ 19:29:07 #141
148247 taxibabe
pi_191476552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:27 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Woah, lekkere dikkerd O+
Ik heb niet echt het gevoel dat hij er last van heeft, maar de laatste poep was zondagochtend dus het mag écht wel weer! Hij laat wel sinds een week enorm vieze scheten en daar heeft hij wel last van. Dan zet hij een keel op die meteen over is zodra de scheet eruit is. Of hij laat ze aan de borst want dan ontspant hij natuurlijk. Helaas betekent dat ook dat hij ze precies onder mijn neus laat :') :r
[..]

_O-
Herkenbaar!! Wat een lucht kan er uit zulke kleintjes komen :%
  woensdag 12 februari 2020 @ 19:39:27 #142
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191476711
Nou inderdaad! Wij hebben echt een poepmonster (soms 2 of 3x per dag) en damn...
En soms ook van die harde scheten. Dat je eigenlijk denkt dat het een volwassene is _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191477053
Haha ja +1 op stinkscheten tijdens het voeden :D wat een lucht en geluid kan er uit zo een kleintje komen he! Ik doe het soms gewoon terug hoor :6 Door de druk van haar lijfje op mn buik en mijn ontspanning ontsnapt er bij mij ook wel eens wat valse lucht haha! Zo romantisch man, dat borstvoeden :s)

Mijn baby is stuk, ze wil niet meer op mij in slaap vallen ;( . Na het voeden knuffelen we wat, daarna wil ze de wereld ontdekken en chilt ze vaak even in de wipper met haar babygym en dan begint ze wat te gapen en te mopperen. Dan neem ik haar lekker bij me en gaan we knuffelen, maar dan gaat ze na een aantal minuutjes echt huilen tot ik haar op haar buikje in de box leg. Dan valt ze als een blok in slaap. Bij oudste had ik dat echt geniaal gevonden, maar dit is echt echt echt de laatste keer een baby hier in huis en ik wil dus zo lang mogelijk baby knuffelen. Zo flauw dat ze niet mee doet }:| Nu heb ik geen excuus en moet ik huishouden enzo.. :')
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_191477827
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:23 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons past geen ledikant. Of we moeten het bed tegen de muur schuiven, maar daar heb ik geen zin in. Dus de baby slaapt lekker tussen ons in. O+
X2

Alleen j is het daarmee niet eens dus ik schuif wel op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel woensdag 12 februari 2020 @ 20:47:19 #145
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191477996
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

X2

Alleen j is het daarmee niet eens dus ik schuif wel op.
Hier vrees ik ook de dag dat ze niet meer in de co-sleeper past. Ik heb het nog niet durven opmeten maar met een ledikant op de slaapkamer gaat het wel heel krap worden. Als het al lukt... en we hebben gewoon niet meer (slaap)kamers. We zijn wel aan het om ons heen kijken, maar een nieuwe woning heb je ook niet zo.

Dus nu doe ik maar een beetje aan struisvogelpolitiek.

(Bij ons slapen is niet echt een optie, smal bed waar we met z’n tweeën maar net in passen #unsuccesfuladulting)
Chick on a mission
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:17:51 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191478578
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:47 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hier vrees ik ook de dag dat ze niet meer in de co-sleeper past. Ik heb het nog niet durven opmeten maar met een ledikant op de slaapkamer gaat het wel heel krap worden. Als het al lukt... en we hebben gewoon niet meer (slaap)kamers. We zijn wel aan het om ons heen kijken, maar een nieuwe woning heb je ook niet zo.

Dus nu doe ik maar een beetje aan struisvogelpolitiek.

(Bij ons slapen is niet echt een optie, smal bed waar we met z’n tweeën maar net in passen #unsuccesfuladulting)
Breder bed? Als een cosleeper past, past 40 cm extra bed ook :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191479456
Ow hoi, ik ben zo te lezen team balzaal aan slaapkamer :+. Bed van 1.80m breed, ledikant staat er naast en er is nog genoeg ruimte.
pi_191479839
Aww Sicilia, wat jammer ;(
  donderdag 13 februari 2020 @ 07:46:34 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191483395
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:58 schreef douche-eendje het volgende:
Ow hoi, ik ben zo te lezen team balzaal aan slaapkamer :+. Bed van 1.80m breed, ledikant staat er naast en er is nog genoeg ruimte.
Ontlurk: Hadden wij ook hoor. Kledingkast, bed van 180, twee nachtkastjes, ledikantje, ladenkast en twee boekenkasten. Moest ik wel via het voeteneinde m'n bed in (want ledikant ernaast), maar verder past het prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191484121
Ik vind het wel een mooie mijlpaal, als hij te groot wordt gaat hij naar zijn ledikant in zijn eigen kamer.
Dan hebben wij onze slaapkamer weer terug en, indien nog steeds nachtvoeding, doen we het dan om en om.

Maar zo te lezen ben ik de enige? :P
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')