abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191341418
https://www.nu.nl/gezondh(...)en-in-nederland.html

quote:
Nederland moet volgens het Integraal Kankercentrum Nederland anders gaan denken over het gebruik van zonnebanken en het schoonheidsideaal van een zongebruinde huid. Voorzitter Peter Huijgens pleit dinsdag in het AD zelfs voor een verbod op zonnebanken. Hij reageert op het nieuws dat het aantal gevallen van huidkanker in Nederland blijft toenemen.

Uit cijfers van de Nederlandse Kankerregistratie bleek vorige week dat het aantal gevallen van huidkanker de afgelopen jaren flink is toegenomen. In 2019 zijn 118.000 mensen gediagnosticeerd met kanker.

Volgens cijfers van het IKNL gaat het in meer dan de helft van de gevallen om huidkanker. Het is daarmee de meest voorkomende kankersoort in Nederland.

Huijgens stelt in een interview in het AD dat mensen elkaar niet zouden moeten complimenteren met een "lekker kleurtje" als zij na een zonvakantie bruinverbrand terugkeren. Hij zou het een goed idee vinden als de overheid hier een campagne over initieert.

'Minister De Jonge geeft heel slecht voorbeeld'
De expert stond jarenlang aan het hoofd van het kankeronderzoek in het VU Medisch Centrum en is nu emeritus hoogleraar. De resultaten van een groot Europees onderzoek naar kanker ondersteunen zijn pleidooi. Hieruit bleek dat de kans op kanker bij regelmatig gebruik van de zonnebank met 16 tot 20 procent toeneemt.

De kankerexpert heeft ook kritiek op minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, die vorig jaar bij Jinek vertelde regelmatig onder de zonnebank te stappen. "Een bruingebrande minister is een slecht voorbeeld", stelt Huijgens met klem. "Dat is de beste reclame om het gebruik van de zonnebank níet naar beneden te krijgen."

Dat een woordvoerder van De Jonge het zonnebankbezoek van de vicepremier afdoet als een 'privézaak', vindt Huijgens onzin: "Je kunt niet zeggen 'dat is privé'. Je hebt maar één leven. Je moet als arts ook niet in een rookzone gaan staan."
Na vuurwerk, hard rijden, vlees, tabak, suiker, open haarden en bbq's hebben de magnieters weer een slachtoffer gevonden. De zonnebank. Ben er zelf niet zo van en heb er zelf nooit onder gelegen, maar kan me best voorstellen dat het in de winter wel even lekker is om hier even onder te stappen.

Het gaat mij dan ook niet om de zonnebank zelf, maar om het continu roepen van '[insert iets] verbieden!'. Waarom moeten organisaties, bepaalde groepen mensen en ook individuen maar continu blijven roepen dat iets wat ze niet zint verboden moet worden?

Waarom toch het willen opleggen van jouw normen, waarden, levensstijl en overtuigingen op die van een ander die daar niets mee te maken wil hebben?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191341442
Weinig schokkend dat een Kankercentrum pleit voor een verbod op zonnebanken. Net zoals dat het niet gek is dat een tandarts roept dat kinderen moeten stoppen met het eten van zoetigheid.

Volgens mij is deze oproep ook niet nieuw. Lekker boeiend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:43:34 #3
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191341446
Een zonnebank is dan ook voor tokkies. Stop de vertokkiesering van onze samenleving!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 februari 2020 @ 10:44:47 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191341458
Zonnebanken staan vooral uiterst hoog op het lijstje van treurige tokkiemeuk. Weg ermee *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191341459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Weinig schokkend dat een Kankercentrum pleit voor een verbod op zonnebanken. Net zoals dat het niet gek is dat een tandarts roept dat kinderen moeten stoppen met het eten van zoetigheid.

eens met koos
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191341513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:44 schreef heywoodu het volgende:
op het lijstje van treurige tokkiemeuk.
Ja daarom is TS zo woest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191341608
Ik mis het stuk waar ze oproepen tot een verbod, of ben ik scheel?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_191341626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik mis het stuk waar ze oproepen tot een verbod, of ben ik scheel?
Ja.

Zin 2.
1947-2016
pi_191341634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja daarom is TS zo woest
Euh, nee.
Blijkbaar lees je niet en denk je 'laat ik eens lekker mijn onderbuik lopen'.
1947-2016
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:59:27 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_191341640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja.

Zin 2.
Pleiten is wat anders dan oproepen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191341641
Owh nu stort Barbie helemaal in. -O-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191341642
Inderdaad TS, voordat je meteen in een blinde stuip schiet, kun je best even nadenken van wie deze oproep komt en wat ze precies zeggen. Er is nog geen wetsvoorstel geschreven en de SWAT teams zijn ook de zonnecentra nog niet ingestormd om iedereen te arresteren. Rustig maar.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 februari 2020 @ 11:00:15 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191341648
Hoe is dit erg of schokkend? Wat verwacht je dan van een kankercentrum? En waar roept men op tot een verbod?

Misleiding in de TT/OP.

quote:
Nederland moet volgens het Integraal Kankercentrum Nederland anders gaan denken over het gebruik van zonnebanken
Anders gaan denken... Jezus wat een achterlijke TS.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191341650
quote:

Dit.
pi_191341660
Gewoon negeren. Nederlandse wetten stellen toch niets meer voor, want soevereiniteit is ingeleverd aan de ondemocratische EU.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:01:23 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191341661
Zeer eens met TS. Die "Ik vind het niet leuk, dus het mag wel verboden worden" en voortdurende bemoeienis met andermans leefgewoonten moet eens keihard tegengas krijgen.

Los daarvan, zonnebanken zijn een beetje jaren 80. Ik denk dat ze het beter kunnen ontmoedigen door te melden dat je er vooral een ouwe kop van krijgt. :')
pi_191341674
Ik hoorde trouwens dat zonnebanken tegenwoordig helemaal niet meer nodig zijn, je kan ook een paar keer per dag een spuit met bruiningsmiddel in je buik zetten en voor je het weet ben je poep- en poepbruin!
pi_191341675
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:00 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe is dit erg of schokkend? Wat verwacht je dan van een kankercentrum? En waar roept men op tot een verbod?

Misleiding in de TT/OP.
[..]

Anders gaan denken... Jezus wat een achterlijke TS.
Dit is gewoon de titel uit nu.nl hoor.

https://www.nu.nl/gezondheid/6028288/kankerexpert-pleit-voor-verbod-op-zonnebanken-in-nederland.html

JeMoeder is zelf achterlijk.
1947-2016
pi_191341683
Kankercentrum pleit voor een verbod op zonnebanken.
De NS pleit voor een verbod op vliegtuigen.
Groningen pleit voor een verbod op gasboringen.
Ik pleit voor een verbod op mijn irritante buurman.
Next.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:03:42 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191341696
Nou ja, in ieder geval iets dat ook vrouwen raakt. Syp Winia kan opgelucht ademhalen.
pi_191341698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Zeer eens met TS. Die "Ik vind het niet leuk, dus het mag wel verboden worden" en voortdurende bemoeienis met andermans leefgewoonten moet eens keihard tegengas krijgen.

Los daarvan, zonnebanken zijn een beetje jaren 80. Ik denk dat ze het beter kunnen ontmoedigen door te melden dat je er vooral een ouwe kop van krijgt. :')
Hexa.. damn, dat deze dag ooit nog eens zou komen ^O^

Zelf heb ik er helemaal niets mee, zoals in de OP staat, maar waar komt die drang tot het opleggen van je eigen levensstijl aan een ander toch continu vandaan?
1947-2016
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:04:21 #22
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191341702
quote:

Die zonnebank toko's zien er ook altijd een beetje louche uit
pi_191341707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja.

Zin 2.
Echt drie keer gelezen en niet gezien :')

Nog maar een koffie dan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:04:43 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191341708
Misschien is de oproep van deze meneer wel goed om deze zonnebankpromotors voorgoed in de ban te doen.

pi_191341711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nou ja, in ieder geval iets dat ook vrouwen raakt. Syp Winia kan opgelucht ademhalen.
:D
pi_191341712
quote:

De overheid is vooral bezig met het verbieden van dingen die slecht zijn voor de volksgezondheid. Minder slimme mensen moeten helaas vaak tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:04:57 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191341713
Overigens kruipt mijn Antilliaanse vriendin ook regelmatig onder de zonnebank, omdat donkere mensen met name in de winter een vitamine D-tekort kunnen oplopen in ons land. Dan kan je supplementen slikken, maar onder de zonnebank liggen werkt ook.

Plus het is lekker warm, terwijl het buiten regenachtig kutweer is.
pi_191341719
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hexa.. damn, dat deze dag ooit nog eens zou komen ^O^

Zelf heb ik er helemaal niets mee, zoals in de OP staat, maar waar komt die drang tot het opleggen van je eigen levensstijl aan een ander toch continu vandaan?
Je snapt niet waarom een professional een dergelijke oproep doet?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:05:37 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191341722
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:04 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Zijn een makkelijke manier om wit te wassen inderdaad
pi_191341723
quote:

Dit.
pi_191341731
quote:

Hier gaat het om koosje:

quote:
Het gaat mij dan ook niet om de zonnebank zelf, maar om het continu roepen van '[insert iets] verbieden!'. Waarom moeten organisaties, bepaalde groepen mensen en ook individuen maar continu blijven roepen dat iets wat ze niet zint verboden moet worden?

Waarom toch het willen opleggen van jouw normen, waarden, levensstijl en overtuigingen op die van een ander die daar niets mee te maken wil hebben?
1947-2016
pi_191341748
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja daarom is TS zo woest
:D ~O>
pi_191341757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:04 schreef Hexagon het volgende:
Misschien is de oproep van deze meneer wel goed om deze zonnebankpromotors voorgoed in de ban te doen.

Hey niet haten op Modern Talking o|O o|O

Goden zijn het _O_ _O_
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:08:49 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191341759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:41 schreef Red_85 het volgende:
kan me best voorstellen dat het in de winter wel even lekker is om hier even onder te stappen.
Ik niet eigenlijk, wat heb je eraan om een bruin kleurtje te hebben dankzij een machine :?
pi_191341760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je snapt niet waarom een professional een dergelijke oproep doet?
Je kan ook zeggen als professional 'hey mensen, uit onderzoek blijkt dat het niet zo heel gezond is, wij maken een handleiding zodat je niet in de gevarenzone komt van het ontwikkelen van kanker door dit ding. We zorgen er ook voor dat dit bij iedere zonnestudio ligt en bank wordt meegeleverd'.

Nee in plaats van dat schieten ze gelijk in een verbodsstuip.
1947-2016
  Redactie Frontpage dinsdag 4 februari 2020 @ 11:08:53 #36
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191341761
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is gewoon de titel uit nu.nl hoor.

https://www.nu.nl/gezondh(...)en-in-nederland.html

JeMoeder is zelf achterlijk.
Ik zie het nergens in het bericht terug, achterlijke misleiding dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191341773
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hier gaat het om koosje:
[..]

Dus je verontwaardiging heeft helemaal niks met het artikel te maken.

Kan je net zo goed een artikel over de brandweer die de kat van tante Sjaan uit de boom heeft gehaald posten en daaronder je verontwaardiging over dat iedereen alles maar wil verbieden neerplempen. Heeft óók niks met elkaar te maken.
pi_191341774
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:08 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik niet eigenlijk, wat heb je eraan om een bruin kleurtje te hebben dankzij een machine :?
Wat vader aardbei zegt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Overigens kruipt mijn Antilliaanse vriendin ook regelmatig onder de zonnebank, omdat donkere mensen met name in de winter een vitamine D-tekort kunnen oplopen in ons land. Dan kan je supplementen slikken, maar onder de zonnebank liggen werkt ook.

Plus het is lekker warm, terwijl het buiten regenachtig kutweer is.
1947-2016
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:09:59 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191341785
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:02 schreef Farenji het volgende:
Ik hoorde trouwens dat zonnebanken tegenwoordig helemaal niet meer nodig zijn, je kan ook een paar keer per dag een spuit met bruiningsmiddel in je buik zetten en voor je het weet ben je poep- en poepbruin!
En in Aziatische landen willen ze juist zo wit mogelijk zijn...
pi_191341790
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Echt drie keer gelezen en niet gezien :')

Nog maar een koffie dan.
Lekker hoor c_/
1947-2016
pi_191341795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zie het nergens in het bericht terug, achterlijke misleiding dus.
Vraag Purrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr anders maar even als je het niet van mij wil aannemen.
1947-2016
pi_191341799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hier gaat het om koosje:
[..]

Het ene pleidooi is het andere niet. Het gaat hier om een Kankercentrum dat zich zorgen maakt over de toename van Nederlanders die lijden aan huidkanker. Deze oproep sluit dus naadloos bij de reden dat deze organisatie in het leven is geroepen.

Vind je klaagzang persoonlijk dus wat onzinnig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:11:07 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191341800
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:04 schreef Asjemenou_ het volgende:

Zwart geld witwas panden net zoals de matraszaken, belwinkels en wasserettes waar nooit iemand komt :Y
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:12:33 #44
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191341818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Zwart geld witwas panden net zoals de matraszaken, belwinkels en wasserettes waar nooit iemand komt :Y
Ja precies. Met zo'n te bruine Anita achter de balie die de hele dag geen reet te doen heeft.
pi_191341851
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus je verontwaardiging heeft helemaal niks met het artikel te maken.

Kan je net zo goed een artikel over de brandweer die de kat van tante Sjaan uit de boom heeft gehaald posten en daaronder je verontwaardiging over dat iedereen alles maar wil verbieden neerplempen. Heeft óók niks met elkaar te maken.
Ik vond dit wel een mooie. Iets onbenulligs als een zonnebank. Beetje symbolisch voor de doorgeslagen drang tot het continu willen opleggen van bepaalde gedragingen. Niks tussenoplossingen, grijs gebied of waarschuwingen. Nee, direct 'mag niet!!!' roepen.

Waarom toch?
1947-2016
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:15:14 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191341854
Goedzo, het kabinet doet toch nog goeie dingen. Afgezien van het feit dat het er onnatuurlijk en afzichtelijk uitziet zo'n barbielook past het ook niet meer in de tijd dat we verstandiger en duurzamer met energie moeten omgaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:17:50 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191341884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:15 schreef Tengano het volgende:
Goedzo, het kabinet doet toch nog goeie dingen. Afgezien van het feit dat het er onnatuurlijk en afzichtelijk uitziet zo'n barbielook past het ook niet meer in de tijd dat we verstandiger en duurzamer met energie moeten omgaan.
Mensen betalen zelf voor de zonnebank, en ''de barbielook vind ik niet mooi' is natuurlijk een ook een kulargument om mensen hun vrijheden af te pakken.
pi_191341889
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vond dit wel een mooie. Iets onbenulligs als een zonnebank. Beetje symbolisch voor de doorgeslagen drang tot het continu willen opleggen van bepaalde gedragingen. Niks tussenoplossingen, grijs gebied of waarschuwingen. Nee, direct 'mag niet!!!' roepen.

Waarom toch?
Er wordt al jaaaaren gewaarschuwd voor de negatieve effecten van zonnebanken.
pi_191341896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ene pleidooi is het andere niet. Het gaat hier om een Kankercentrum dat zich zorgen maakt over de toename van Nederlanders die lijden aan huidkanker. Deze oproep sluit dus naadloos bij de reden dat deze organisatie in het leven is geroepen.

Vind je klaagzang persoonlijk dus wat onzinnig.
Je kan ook zeggen als zo'n centrum: we zijn begaan met uw gezondheid en maken nu een richtlijn zodat u alsnog kunt genieten van een lekkere zonnebanksessie, maar het wel veel gezonder is.

Dat klinkt een stuk positiever. Nu gelijk verontwaardigd doen omdat iemand in de politiek een kleurtje heeft, pleiten voor een verbod.

Beetje hetzelfde als de tandartsen inderdaad. Niet komen met oplossingen komen hoe je wel een snoepje kunt pakken en je gebid het beste kunt reinigen. Nee, gelijk roepen 'verbiedt suiker!!!'.

Waar gaat dat over?
1947-2016
pi_191341906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mensen betalen zelf voor de zonnebank, en ''de barbielook vind ik niet mooi' is natuurlijk een ook een kulargument om mensen hun vrijheden af te pakken.
Mensen betalen ook zelf voor illegale drugs. Je punt is?

Zonnebanken zijn slecht voor de volksgezondheid dus niets mis mee als de overheid zich daarmee bemoeid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')