abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192371850
Fake News!
pi_192372620
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik wist wel dat het crisismanagement van Rutte op veel steun kan rekenen, maar van 35 zetels val ik wel even van mijn stoel.
Ik niet, zo gaat het altijd. Je zag het ook aan de peilingen vlak voor de verkiezingen in 2017 toen Rutte -in de ogen van het schaapjesvolk- zeer daadkrachtig optrad tegen het bezoek van de Turkse minister. De VVD schoot omhoog en ze hebben waarschijnlijk de verkiezingsoverwinning daar mede aan te danken.
pi_192372754
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik wist wel dat het crisismanagement van Rutte op veel steun kan rekenen, maar van 35 zetels val ik wel even van mijn stoel.

Laat ook wel zien dat de opstelling van Baudet en Wilders geen draagvlak heeft. Zoals wel vaker.
Ook geen aandacht he. Herhaling werkt. Iedereen die oplet weet dat de regering grote steken heeft laten vallen. Eerst was die veel te laat, en toen de ernst duidelijk was doorgedrongen wisten ze niet tot een consistent pakket maatregelen te komen om daar vervolgens ook nog eens verwarrend over te communiceren, ja, ook in Rutte's zogenaamd staatsmanachtige toespraak.

Wat heeft Rutte nou eigenlijk goed gedaan dan? Zelfs eraan denken om beademingsapparatuur te bestellen was te moeilijk. Dat was rond dezelfde tijd dat de coffeeshops plotseling dicht moesten zodat heel veel mensen binnen anderhalve meter afstand van elkaar stonden.

Wat we in deze peiling zien is niet alleen 'rally around the flag and follow the leader' gedrag vanuit de mensen zelf, maar ook het effect van een gezamenlijke boodschap en niet zelden leugenachtige boodschap van alle media om consent te manufacteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:43:06 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192374092
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192374309
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ik niet, zo gaat het altijd. Je zag het ook aan de peilingen vlak voor de verkiezingen in 2017 toen Rutte -in de ogen van het schaapjesvolk- zeer daadkrachtig optrad tegen het bezoek van de Turkse minister. De VVD schoot omhoog en ze hebben waarschijnlijk de verkiezingsoverwinning daar mede aan te danken.
Dat herinner ik me toch anders. Destijds werd de VVD halverwege februari - weken voor het diplomatieke conflict - al koploper in de peilingen omdat Wilders het liet afweten. Het diplomatieke conflict leverde Rutte (waarschijnlijk) een handvol extra zetels op, maar zou zonder dat incident ook gewoon de grootste zijn geworden. Het huidige verschil is toch echt groter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook geen aandacht he. Herhaling werkt. Iedereen die oplet weet dat de regering grote steken heeft laten vallen. Eerst was die veel te laat, en toen de ernst duidelijk was doorgedrongen wisten ze niet tot een consistent pakket maatregelen te komen om daar vervolgens ook nog eens verwarrend over te communiceren, ja, ook in Rutte's zogenaamd staatsmanachtige toespraak.

Wat heeft Rutte nou eigenlijk goed gedaan dan? Zelfs eraan denken om beademingsapparatuur te bestellen was te moeilijk. Dat was rond dezelfde tijd dat de coffeeshops plotseling dicht moesten zodat heel veel mensen binnen anderhalve meter afstand van elkaar stonden.

Wat we in deze peiling zien is niet alleen 'rally around the flag and follow the leader' gedrag vanuit de mensen zelf, maar ook het effect van een gezamenlijke boodschap en niet zelden leugenachtige boodschap van alle media om consent te manufacteren.
Dat het kabinet steken laat vallen met de aanpak van de crisis hoef je mij niet van te overtuigen. Blijkbaar is de kiezer daar minder in geïnteresseerd, Amerikaanse peilingen laten zien dat een stijgend aantal Amerikanen achter de crisisaanpak van Trump staat. Daadkracht en vertrouwen uitstralen is blijkbaar belangrijker.
Incelfrikandel
  dinsdag 31 maart 2020 @ 17:10:26 #281
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192374478
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Dat het kabinet steken laat vallen met de aanpak van de crisis hoef je mij niet van te overtuigen. Blijkbaar is de kiezer daar minder in geïnteresseerd, Amerikaanse peilingen laten zien dat een stijgend aantal Amerikanen achter de crisisaanpak van Trump staat. Daadkracht en vertrouwen uitstralen is blijkbaar belangrijker.
Plus dat het ook maar weinig oppositieleiders het lukt een consistent tegengeluid te laten horen wat wel tot de verbeelding spreekt. Ook Baudet, Jetten, Klaver, Marijnissen en Wilders zijn nu niet de man of vrouw waar een hoop kiezers van denken dat die het beter hadden gedaan als zij een kabinet hadden moeten aansturen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 17:46:57 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192375172
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Plus dat het ook maar weinig oppositieleiders het lukt een consistent tegengeluid te laten horen wat wel tot de verbeelding spreekt. Ook Baudet, Jetten, Klaver, Marijnissen en Wilders zijn nu niet de man of vrouw waar een hoop kiezers van denken dat die het beter hadden gedaan als zij een kabinet hadden moeten aansturen.
Ik denk ook niet dat er iemand op een "tegengeluid" zit te wachten van een stel betweters.
pi_192375357
quote:

[..]

Inderdaad, en dat is niet alleen in crisistijd. Mensen als Wilders en Klaver laten voor de kiezer weinig leiderschapskwaliteiten zien, missen leiderschapservaring en hebben geen uitstraling. Daarbij hebben uiterste standpunten zoals een Nexit, een nationaal zorgfonds en 'klimaatpositivisme' geen draagvlak onder de bevolking.
Incelfrikandel
pi_192375549
quote:

[..]

Nee, de enigen die in de schaduw van Rutte kunnen staan als leider zijn Hoekstra en De Jonge. 1 tot 2 jaar geleden had ik ook Dijkhoff genoemd, maar die is toch behoorlijk veel van zijn pluimen verloren.

Als je een leider op links wil noemen is het denk ik eerder Asscher dan Klaver, al heb ik heel weinig met Asscher.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 18:55:20 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192376346
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je een leider op links wil noemen is het denk ik eerder Asscher dan Klaver, al heb ik heel weinig met Asscher.
Aboutaleb ex machina waarschijnlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:38:33 #286
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192377634
quote:

[..]

Rutte had dat aura van leiderschap ook niet toen hij in de oppositie zat. Of staatssecretaris was.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:42:23 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192377761
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, de enigen die in de schaduw van Rutte kunnen staan als leider zijn Hoekstra en De Jonge. 1 tot 2 jaar geleden had ik ook Dijkhoff genoemd, maar die is toch behoorlijk veel van zijn pluimen verloren.

Het is heel moeilijk in de oppositie om je het pak van leider aan te meten. Balkenende had dat niet, Rutte ook niet. Bolkestein misschien, ten dele (omdat hij zich gedroeg als een extra-parlementair minister).

Wim Kok had het voordeel van een carriére in het vakbonds en organisatiewezen. Dat is dan ook de laatste verzuilde premier geweest (zoals PG Kroeger terecht zei). Die had het track record en aura van een leider dus wel, als iemand in de oppositie.

Daar komt nog bij de moderne media dynamiek (een slaafse staatsomroep, de miljardairsmedia), waar Weltschmerz naar verwijst.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:43:41 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192377785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Pardon? Welke moed?
Moed :|W _O- _O- _O- _O-
Rutte is de paling in een emmer snot die boven komt drijven :r
Moed kent hij niet net als verantwoording afleggen :')
pi_192378027
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is heel moeilijk in de oppositie om je het pak van leider aan te meten. Balkenende had dat niet, Rutte ook niet. Bolkestein misschien, ten dele (omdat hij zich gedroeg als een extra-parlementair minister).

Wim Kok had het voordeel van een carriére in het vakbonds en organisatiewezen. Dat is dan ook de laatste verzuilde premier geweest (zoals PG Kroeger terecht zei). Die had het track record en aura van een leider dus wel, als iemand in de oppositie.

Daar komt nog bij de moderne media dynamiek (een slaafse staatsomroep, de miljardairsmedia), waar Weltschmerz naar verwijst.
Het is moeilijk, maar het kan wel. Rutte was in de oppositie wel een leider. Samson is maar heel even oppositieleider geweest, maar was toen wel een leider (en dat was hij echt wel gebleven als er een ander kabinet was gekomen). Asscher heeft het een beetje. Aboutaleb zou het denk ik kunnen. Buma, hoewel wel ernstig verzuurd, had wel iets van een leider in de oppositie.

Maar Klaver is gewoon te jongensachtig, geen leidende uitstraling. Marijnissen is natuurlijk helemaal geen leider, bij haar heb ik niet eens het gevoel dat ze leiding geeft aan de partij (en dat zie je ook als er campagnes komen zoals die rond de EU waar zij gewoon niet achter stond).

En van de coalitie heeft Jetten het ook niet. Alleen als Jetten een stap opzij doet voor Kaag heeft D66 misschien een kans.

Er zit gewoon momenteel geen echte leider bij de grotere partijen in de tweede kamer. Of in elk geval niet op 1. De helaas vertrekkende Karabulut zou het misschien wel meer kunnen, of Kwint op een echte SP manier (de oude Marijnissen was ook veel meer een leider dan zijn dochter).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:54:55 #290
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192378062
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is moeilijk, maar het kan wel. Rutte was in de oppositie wel een leider.
Op basis van overspannen worden bij Unilever als HR manager?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_192378110
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Op basis van overspannen worden bij Unilever als HR manager?
Nee, op basis van wat hij in de kamer liet zien tussen 2006 en 2010.
pi_192378333
quote:

Timmermans zie ik ook nog wel een terugkeer maken naar Nederland.
Incelfrikandel
pi_192378815
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rutte had dat aura van leiderschap ook niet toen hij in de oppositie zat. Of staatssecretaris was.
En nog steeds niet. Iedereen elkaar maar napraten dat de keizer kleren aan heeft, dan gaan mensen het nog geloven ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:59:10 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192380730
quote:

En van de coalitie heeft Jetten het ook niet. Alleen als Jetten een stap opzij doet voor Kaag heeft D66 misschien een kans.

Ik verwacht dat Jetten en Kaag het gewoon tegen elkaar zullen opnemen en dat Kaag dat wint.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:03:44 #295
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192380830
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Balkenende ook niet tijdens de vorige crisis. Toen moest Bos de kastanjes uit het vuur halen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:42:17 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192381471
AnneArdon twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:19:08 Iedereen buiten Nederland: wow Nederland heeft echt een hoog sterftecijfer en doet tegen WHO-advies nauwelijks aan testen?
Rutte: haihai, verlenging maatregelen tot 28 april, marginaal meer testen
Nederlands journaille: MAAR WHAT ABOUT DE VAKANTIEHUISJES EN DE MEIVAKANTIE reageer retweet
Leiderschap hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:44:43 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192381525
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Balkenende ook niet tijdens de vorige crisis. Toen moest Bos de kastanjes uit het vuur halen.
En dat is gebaseerd op? Uiteindelijk was het Balkenende die moest onderhandelen over de prijs van Fortis, waar Bos bij de finale gesprekken niet bij was.

Natuurlijk heeft Bos wel veel werk gedaan, maar dat doen de huidige ministers ook. Zelfs in die mate dat de sluiting niet door Rutte zelf werd aangekondigd en verdedigd tegenover het journaille. De handenschudder liet deze moeilijke en impopulaire boodschap aan zijn ministers over.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 april 2020 @ 11:24:31 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192387785
Rutte in beweging

Nu de scholen nog langer dichtblijven, bezocht premier Rutte vanmorgen een school in Oegstgeest waar kinderen van ouders met cruciale beroepen worden opgevangen. Rutte gymde even mee, leerlingen konden dat ook vanuit huis volgen.

https://nos.nl/l/2328998
(Filmpje in de link)

Dit soort olijke en ludieke propaganda doet de media graag aan mee. Rutte in de supermarkt, Rutte bezoekt ziekenhuis, Rutte gaat op de foto met ADO supporters, Rutte op foto met buschauffeurs. Hongaarse en Poolse toestanden zijn dit.

DeBruijnVoetbal twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 18:43:23 Wat gaaf. Minister president Mark Rutte maakt een selfie met fans #ADOdenhaag en met 94-jarige Dolf Niezen (achter glas) de enige nog levende ADO speler van kampioensteam van 1943 https://t.co/FRDnyPY4Er reageer retweet
marcellamesker twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 19:02:01 Wat heeft Mark Rutte een energie zelfs op vrije dag selfie voor verpleegtehuis waar onze moeders zitten , veel vertrouwen in onze MP #Rutte https://t.co/XqSMUuPADp reageer retweet
De handenschudder en voortdurende 1.5 meter afstand zondaar. Het volk, waar mensen bij bosjes sterven, krijgt de leider die het verdient.

VrouwvdVrijheid twitterde op zondag 29-03-2020 om 15:56:36 Nou gaaf hoor.

Rutte roept ons op om zoveel mogelijk thuis te blijven en anderhalve meter afstand te houden maar zelf.. https://t.co/tiZKd5SVkl reageer retweet
RdeZwart twitterde op zondag 29-03-2020 om 10:50:13 Gaat goed hè, excellentie, met die minimale 1,5 meter onderlinge afstand. #SocialDistancing https://t.co/Bnz2f2gJO4 reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_192391064
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte in beweging

Nu de scholen nog langer dichtblijven, bezocht premier Rutte vanmorgen een school in Oegstgeest waar kinderen van ouders met cruciale beroepen worden opgevangen. Rutte gymde even mee, leerlingen konden dat ook vanuit huis volgen.

https://nos.nl/l/2328998
(Filmpje in de link)

Dit soort olijke en ludieke propaganda doet de media graag aan mee. Rutte in de supermarkt, Rutte bezoekt ziekenhuis, Rutte gaat op de foto met ADO supporters, Rutte op foto met buschauffeurs. Hongaarse en Poolse toestanden zijn dit.

Jij bent echt te dom om te snappen wat de baan van Rutte is, of niet?
  woensdag 1 april 2020 @ 14:14:19 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192391228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij bent echt te dom om te snappen wat de baan van Rutte is, of niet?
En jij bent te dom om de strekking van de post te lezen.

Ons is trouwens altijd verteld dat we het koningshuis al hebben voor de troostende bezoekjes, de selfies op 20 centimeter afstand en opbeurende woordjes. Daarmee wordt het bestaansrecht goedgepraat. Dat zou dan een toegevoegde waarde van het koningshuis zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')