abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191337216
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek item _O-
Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.
Of of forums als je er over begint?
Of Twitter of Facebook etc.

Alles is discriminatie. :')

Zo’n fout of “framing” wat baudet zogenaamd deed, expres natuurlijk, komt dan uiteraard ook helemaal niet voort uit dat perspectief wat heerst in Nederland onder blijkbaar veel mensen en andere politici, tot jaren terug al volgens jouw eigen zeggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonaa op 04-02-2020 07:58:16 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 23:37:58 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191337260
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.
Of of forums als je er over begint?
Of Twitter of Facebook etc.

Alles is discriminatie. :')

Zo’n fout of “framing” wat baudet zogenaamd deed, expres natuurlijk, komt dan uiteraard ook helemaal niet voort uit dat perspectief wat heerst in Nederland onder blijkbaar veel mensen en andere politici, tot jaren terug al volgens jouw eigen zeggen.
Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonaa op 04-02-2020 07:58:47 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191337289
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond het meteen al een vreemde tweet.

- Hoe herken je Marokkanen aan hun uiterlijk? Het kunnnen ook andere Noord-Afrikanen zijn, Arabieren, Turken of een andere groep. Zelfs sommige Nederlanders zien er 'Marokkaans' uit.
- Hoezo is aangifte doen zinloos? In veel treinen hangen camera's, daar kun je vaak echt wel wat mee.
- En red dit land? Gaan we ten onder? En hoe gaat Baudet ons dan redden?
Dat was dus ook mijn kritiek

NWS / Forum voor Democratie heeft de meeste leden #2

Totale onzin door die gast.
Maar ja, zijn hoofd moet kost wat kost op het hakblok en dan gaan de rijen zich sluiten.
Unite the right komt niet zomaar aanwaaien en zonder overleven we het niet tegen de rood-groene-alliantie.
shift-knop defekt
pi_191337317
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.

Dat er dan fouten worden gemaakt qua conclusie trekken, is een logisch gevolg.
Heeft dan ook weinig te maken met wat je opnoemt, maar met de problematiek en het niet aan willen pakken er van omdat je afgebrand word als je toevallig ook nog eens al tegen massaimmigratie bent.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:42:26 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191337337
Hopelijk is dit gedoe over Baudet snel klaar. Ik ga nu slapen. Morgen een nieuwe dag, nieuwe kansen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191337371
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.

klopt... het probleem is dat bepaalde minderheden de problemen met andere minderheden erger maken dan het is ... dat deed Baudet dus.
pi_191337396
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt die vier NS-medewerkers?
En dat wist hij op dat moment, dat het niet om zomaar "Marokkanen" ging maar om mensen die gewoon hun werk deden.

En dan maak jij hiervan dat het niet om Marokkanen in het algemeen gaat maar om die vier specifieke Marokkanen in die trein, en dat vind je dan minder erg? :D
Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.
Laatste keer in de trein nog eens een heel onaangename ervaring gehad met een NS-controleur die overigens autochtoon was en sindsdien ga ik liever liften.
Kortom, dat iemand een baan uitoefent betekent niet automatisch dat het geen hufters kunnen zijn. En vaak zijn dit nog eens van die positief discriminerende melkert-baantjes ook nog.
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 23:50:17 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191337445
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:46 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.
Laatste keer in de trein nog eens een heel onaangename ervaring gehad met een NS-controleur die overigens autochtoon was en sindsdien ga ik liever liften.
Kortom, dat iemand een baan uitoefent betekent niet automatisch dat het geen hufters kunnen zijn. En vaak zijn dit nog eens van die positief discriminerende melkert-baantjes ook nog.
En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191337539
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?
Als peuter heb ik mijn oma's moeder nog gezien en die is ergens in 1880 geboren zo heb ik geschat.
En die sprak Nederlands en was blank en bij mijn oma hingen stokoude foto's aan de wand van familieleden in de Oost-Indies.
Dus ik neem aan dat ik geen marokkaanse afkomst heb.

Overigens werd nergens gesproken over een marokkanen-probleem, TB had het over vier marokkanen.
shift-knop defekt
pi_191338092
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Eendenkooi het volgende:
Deze Arie vertelt ons allemaal wel even hoe het zit.
[..]

Het hele epistel

Ik heb nog nooit zo'n zwak verweer gezien. Een beetje snuggere linkse gast was hier mee aan de haal gegaan maar dit maakt weinig indruk.
Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.

Hier zie je wat het met mensen doet als zij hun leven lang worden beoordeeld op hun afkomst i.p.v. op hun daden en persoonlijkheid. Afkomst doet ertoe, niet het wel/niet harde werk wat zij verrichten of hoe goed/slecht zij zijn voor de medemens. Een voorbeeld van hoe destructief generaliseren is.

Deze man voelt zich Nederlander, Rotterdammer en ook Marokkaan. Hij is trots op al deze roots, maar dat mag niet in dit land volgens een bepaalde groep. Hij moet perse kiezen tussen 2 culturen.
En zelfs al zou hij volledig voor NL kiezen en alle Marokkaanse dingen uit zijn leven bannen, dan nog ziet een bepaalde groep hem louter en alleen als Marokkaan en niet als Nederlander.

Lijkt mij heel onprettig om altijd maar tegen die generalisatie te moeten vechten.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:21:57 #71
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:16 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.

Hier zie je wat het met mensen doet als zij hun leven lang worden beoordeeld op hun afkomst i.p.v. op hun daden en persoonlijkheid. Afkomst doet ertoe, niet het wel/niet harde werk wat zij verrichten of hoe goed/slecht zij zijn voor de medemens. Een voorbeeld van hoe destructief generaliseren is.

Deze man voelt zich Nederlander, Rotterdammer en ook Marokkaan. Hij is trots op al deze roots, maar dat mag niet in dit land volgens een bepaalde groep. Hij moet perse kiezen tussen 2 culturen.
En zelfs al zou hij volledig voor NL kiezen en alle Marokkaanse dingen uit zijn leven bannen, dan nog ziet een bepaalde groep hem louter en alleen als Marokkaan en niet als Nederlander.

Lijkt mij heel onprettig om altijd maar tegen die generalisatie te moeten vechten.
Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.
pi_191338140
Baudet schreef dat de controleurs intimideerden met wapengerei

NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07 @Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:29:19 #73
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet schreef dat de controleurs intimideerden met wapengerei

NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07 @:Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.
pi_191338166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.
Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.
Ik durf alleen over straat, ook in het donker.

Op mijn hoede ben ik altijd, maar dat zijn wij vrouwen sowieso wel meer.
Er kan altijd wat gebeuren, maar ik loop niet met angst buiten voor rovende of verkrachtende bendes.

Tuurlijk word ik als vrouw wel lastiggevallen en nageroepen, dat wordt echter door zowel allochtonen als autochtonen gedaan.

Heb twee keer meegemaakt dat er was ingebroken. Beide keren autochtoon, 1 keer zelfs een bekende.

Verder ben ik 1 keer beroofd en dat was door een vrouw :o

Edit: er is overigens wel 1 doelgroep waar ik meer voor uitkijk en dat zijn junks/alcoholisten. Die zijn doorgaans heel onvoorspelbaar en agressief.
Vooral in de lente en zomer heb ik daar als vrouw meer last van.
pi_191338169
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.
Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.
NS zegt dat er geen wapengerei was.
Wat is de waarheid ?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:34:18 #76
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338178
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.
Ik durf alleen over straat, ook in het donker.

Op mijn hoede ben ik altijd, maar dat zijn wij vrouwen sowieso wel meer.
Er kan altijd wat gebeuren, maar ik loop niet met angst buiten voor rovende of verkrachtende bendes.

Tuurlijk word ik als vrouw wel lastiggevallen en nageroepen, dat wordt echter door zowel allochtonen als autochtonen gedaan.

Heb twee keer meegemaakt dat er was ingebroken. Beide keren autochtoon, 1 keer zelfs een bekende.

Verder ben ik 1 keer beroofd en dat was door een vrouw :o
Yeah right
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:35:28 #77
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.
NS zegt dat er geen wapengerei was.
Wat is de waarheid ?
Dat gaan we zien komende tijd toch?
pi_191338197
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat gaan we zien komende tijd toch?
Dat zou mooi zijn ....
Maar dan moet Baudet wel uitleggen wat hij van de dames hoorde welk wapengerei er was.
Doet hij dat ?
Of de dames zelf moeten naar voren stappen en hun verhaal vertellen, inclusief wapengerei, hoeveel controleurs er waren en hoe wisten ze dat het alle 4 marokkanen waren?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:40:51 #79
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn ....
Maar dan moet Baudet wel uitleggen wat hij van de dames hoorde welk wapengerei er was.
Doet hij dat ?
Of de dames zelf moeten naar voren stappen en hun verhaal vertellen, inclusief wapengerei, hoeveel controleurs er waren en hoe wisten ze dat het alle 4 marokkanen waren?
Yep, allemaal vragen en ik wil daar zeker antwoord op
pi_191338211
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:34 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Yeah right
Hmm, ik geef jou een normaal en werkelijk antwoord (op overigens een zeer kinderachtige post van jou) en je reageert met "yeah right".

Als je niets wil geloven van een ander, wat doe je dan op een forum? Zit je hier dan alleen om de boel te verzieken en TR's te verzamelen?

Sowieso begrijp ik het niet. Als jij werkelijk zoveel angst hebt en je hoort van een ander een veel minder enge ervaring, waarom dan zo paniekerig blijven i.p.v. opgelucht zijn dat het ook anders kan?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:43:32 #81
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:41 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hmm, ik geef jou een normaal en werkelijk antwoord (op overigens een zeer kinderachtige post van jou) en je reageert met "yeah right".

Als je niets wil geloven van een ander, wat doe je dan op een forum? Zit je hier dan alleen om de boel te verzieken en TR's te verzamelen?

Sowieso begrijp ik het niet. Als jij werkelijk zoveel angst hebt en je hoort van een ander een veel minder enge ervaring, waarom dan zo paniekerig blijven i.p.v. opgelucht zijn dat het ook anders kan?
Huh in het kwadraat
pi_191338231
Ik zit nu al met smart te wachten op een uitglijder van iemand uit 'links'. Dit topic gaat een goudmijn worden.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191338235
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:43 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Huh in het kwadraat
Leg het uit dan i.p.v. weer een nietszeggende reactie te plaatsen.

Wat bedoelde je met yeah right en wat was het doel dan van deze post van je?
pi_191338238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef Red_85 het volgende:
Ik zit nu al met smart te wachten op een uitglijder van iemand uit 'links'. Dit topic gaat een goudmijn worden.
Nee, want blijkbaar zijn de aanhangers van Baudet van mening dat dit incidentje geen woorden waard is, dus waarom zouden ze dan bij een linkse politicus wel reageren.

:+
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:48:52 #85
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338243
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef FYazz het volgende:

[..]

Leg het uit dan i.p.v. weer een nietszeggende reactie te plaatsen.

Wat bedoelde je met yeah right en wat was het doel dan van deze post van je?
Relax, mens. Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, dus krijg geen beroerte ofzo :D
pi_191338259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:45 schreef Red_85 het volgende:
:D en dan met zo'n gedachtegang en wens anderen beschuldigen het probleem te zijn in dit land.

Dit is precies het probleem hier op FOK! alsook in de samenleving. Een deel van de mensen wil enkel de ander zien vallen en kapot zien gaan i.p.v. dat ze met de ander willen samenwerken naar een beter resultaat. Het gaat alleen maar om wij-tegen-hen. Of 'hen' inhoudelijk goede punten heeft maakt niet uit, de haat is groter dus we willen ze op hun bek zien gaan en verheugen ons daar nu al op.

Gaat nergens over en is vooral destructief.
pi_191338268
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:54 schreef FYazz het volgende:

[..]

:D en dan met zo'n gedachtegang en wens anderen beschuldigen het probleem te zijn in dit land.

Dit is precies het probleem hier op FOK! alsook in de samenleving. Een deel van de mensen wil enkel de ander zien vallen en kapot zien gaan i.p.v. dat ze met de ander willen samenwerken naar een beter resultaat. Het gaat alleen maar om wij-tegen-hen. Of 'hen' inhoudelijk goede punten heeft maakt niet uit, de haat is groter dus we willen ze op hun bek zien gaan en verheugen ons daar nu al op.

Gaat nergens over en is vooral destructief.
pi_191338281
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:48 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Relax, mens. Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, dus krijg geen beroerte ofzo :D
Dit is een verkapte manier van je om te zeggen dat je wat onwetend bent en dat wat je hierover zegt eigenlijk nergens over gaat? :D
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:59:21 #89
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dit is een verkapte manier van je om te zeggen dat je wat onwetend bent en dat wat je hierover zegt eigenlijk nergens over gaat? :D
Een hoop aannames _O_
  dinsdag 4 februari 2020 @ 02:01:00 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191338292
Het is een interessante situatie waarin een hele zooi onderwerpen tegelijkertijd samen komen.

- criminaliteit/overlast van Marokkanen
- vrouwen die liegen/overdrijven over hun ervaringen
- de NS die blijkbaar conducteurs in burger heeft :')
- fake news
- Twitter actie reactie mobs.
- Links/Rechts

En iedereen heeft wel een hoek om het te benaderen.

De chaos is compleet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191338296
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat er dan fouten worden gemaakt qua conclusie trekken, is een logisch gevolg.
Heeft dan ook weinig te maken met wat je opnoemt, maar met de problematiek en het niet aan willen pakken er van omdat je afgebrand word als je toevallig ook nog eens al tegen massaimmigratie bent.
40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 09:01:05 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_191338302
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:59 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Een hoop aannames _O_
Tja, je hebt inmiddels 5 kansen gehad om het goed toe te lichten, maar je blijft met ontwijkende oneliners komen ;)

Overigens staat er een vraagteken achter mijn zin, het is dus geen conclusie maar een vraag (die je wederom niet beantwoordt :{ )
  dinsdag 4 februari 2020 @ 02:10:10 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191338321
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:02 schreef probeer het volgende:

[..]

40% komt in aanraking met de politie, dus het is doodnormaal als we de overige 60% ook behandelen alsof ze crimineel zijn.

40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.

Kan je een individuele Marokkaan aanspreken op dit feit? Nee. Kan je een Marokkaan aanspreken op zijn cultuur binnen dit land en de voedingsbodem voor crimineel en agressief gedrag en wat zijn bijdrage is binnen deze eventuele interne discussie? Zeker wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 09:01:13 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191338385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

40% is echt bizar hoog en zeker wel indicatief van een cultureel probleem wat dieper gaat dan alleen die 40% die toevallig zich schuldig maakt. Zoals het normaliseren van crimineel gedrag of het doodzwijgen. Zulke problemen hebben wortels in de gemeenschap waar deze mensen zich begeven.

Kan je een individuele Marokkaan aanspreken op dit feit? Nee. Kan je een Marokkaan aanspreken op zijn cultuur binnen dit land en de voedingsbodem voor crimineel en agressief gedrag en wat zijn bijdrage is binnen deze eventuele interne discussie? Zeker wel.
Hmm, je hebt wel een punt, maar ik vind het ook een lastige.

Mag ik aan jou, als man zijnde, dan bijvoorbeeld ook vragen wat je bijdrage is binnen deze interne discussie als het gaat om het gegeven dat 90% van de delicten wereldwijd worden gepleegd door een man.
Mag ik jou aanspreken op de daden van een ander of op het gegeven dat jij door gebrek aan activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.

Ik vind het dus een lastige. Als er een Marokkanen-probleem is dan moet je ook met deze gemeenschap in gesprek kunnen en deze collectief kunnen aanspreken, maar als een deel van die gemeenschap daadwerkelijk zijn/haar best doet en een verandering in gang probeert te zetten, maar een klein deel werkt niet mee dan kunnen we niet deze gehele groep als probleem blijven wegzetten.

Uiteindelijk denk ik dan ook dat je alleen individuen kunt aanspreken op het eigen gedrag.
pi_191338418
Ik denk trouwens dat een deel van de oplossing van het Marokkanen-probleem ligt bij de emancipatie van de vrouwen in deze gemeenschap. Als zij de taal beter leren kennen, goed onderwijs krijgen en meer participeren binnen een dynamische omgeving i.p.v. de eigen culturele kring dan zullen zij meer zelfvertrouwen krijgen, meer kennis ontwikkelen en meer middelen en steun hebben om zich los te weken van de traditionele rolverdeling en de culturele belemmeringen en zullen mogelijk ook assertiever zijn in de communicatie en acties richting de man en zonen.

Je denkt toch niet dat bij een Nederlandse trouwstoet de bruidegom een agent gaat meppen. Als hij dat doet krijgt hij zelf klappen van zijn vrouw en gaat het hele huwelijk niet door ;)
pi_191338425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.

quote:
Ook nee. Je hebt tenslotte geen idee in wat voor kringen diegene zich begeeft. Iemand die een eventuele opleiding heeft gevolgd en netjes z'n geld verdient en waar datzelfde ook geld voor diens omgeving kun je moeilijk verantwoordelijk stellen voor een bepaalde cultuur. Het is niet dat alle Marokkanen elkaar op vrijdag tegenkomen in de moskee ofzo. Kom je jongens tegen uit bijvoorbeeld de Schilderswijk die zich met meer louche zaken bezighouden en snel geld hebben verdiend of aan het verdienen zijn dan zou je daar zeker een interessant gesprek over kunnen voeren. Maar het is onzin om iedere Marokkaan verantwoordelijk te houden voor een bepaalde cultuur.
pi_191338428
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:02 schreef probeer het volgende:

[..]

40%.

Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.

De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.

Goh waar komt het wantrouwen vandaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 04-02-2020 09:01:34 ]
pi_191338446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

40%.

Achterlijk veel.
Praktisch 50/50 kans dat je een criminele Marokkaan voor je neus hebt staan dus.
Kun je wel proberen te bagatelliseren maar dat komt omdat je volgens mij niet door hebt wat je schrijft.

De verhouding is compleet scheef en Marokkanen zijn volgens het cbs dan ook naar verhouding compleet oververtegenwoordigd qua criminaliteit in Nederland.

Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Is het 40% van alle Marokkanen in NL of 40% van alle Marokkanen binnen een bepaalde leeftijdscategorie?
pi_191338447
quote:

[..]

40%.

Achterlijk veel.

Nee, maar ik ben dan zogenaamd racist “the usual suspect”.. geinig dat je dat zegt, dat zijn namelijk de Marokkanen keer op keer.
Die cijfers kloppen niet geloof ik.

quote:
In 2012 werden gemiddeld 572 van de 10.000 inwoners van Marokkaanse herkomst in Nederland verdacht van een misdrijf. Onder autochtonen zijn dit er 106 per 10.000 inwoners. Onder mensen van Nederlands-Antilliaanse herkomst is dit aantal overigens hoger: 656.

Met name mannen van Marokkaanse herkomst tussen de 18 en 25 worden vaak van misdrijven verdacht. 20,3 procent van hen werd in 2012 van een of meer misdrijven verdacht. Dat is meer dan vier keer zo veel als bij autochtone mannen van dezelfde leeftijd (4,5 procent).

Van de jongens van Marokkaanse herkomst tussen de 12 en de 17 werd 13,1 procent in 2012 verdacht van een misdrijf. Dat is vijf keer zo veel als onder autochtone jongens (2,6 procent).
Dat was in 2012.

Dat is dus sowieso al niet (bijna) 50%, want nu gooi je zowel jongeren als volwassenen / ouderen / vrouwen op één hoop. Als je het strikt bekijkt voor jongeren gaat het om 1 op de 5.

En nu zijn die cijfers nog verder afgenomen, zie o.a. hier:
https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/

Overigens wel maf dat Marokkanen hier worden neergezet als dé probleemgroep, terwijl - als ik dat hier en daar goed lees - niet Marokkanen maar Antillianen bovenaan staan wat dat betreft.
pi_191338448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Is het 40% van alle Marokkanen in NL of 40% van alle Marokkanen binnen een bepaalde leeftijdscategorie?
Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.
De maatschappij meestal wel qua fraude en oplichting, wat je ook bijv bij Turken veel ziet, als in, wel een uitkering genieten, maar in thuisland allerlei bezittingen hebben van waarde.
Zoals Bijv., appartement wat verhuurd word etc.

Maar nogmaals, Marokkanen zijn compleet oververtegenwoordigd.
Voor elke veroordeelde Nederlander zijn er 7 marokkaans, dat is idioot veel.
pi_191338449
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die cijfers kloppen niet geloof ik.
[..]

Dat was in 2012.

Dat is dus sowieso al niet (bijna) 50%, want nu gooi je zowel jongeren als volwassenen / ouderen / vrouwen op één hoop. Als je het strikt bekijkt voor jongeren gaat het om 1 op de 5.

En nu zijn die cijfers nog verder afgenomen, zie o.a. hier:
https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/

Overigens wel maf dat Marokkanen hier worden neergezet als dé probleemgroep, terwijl - als ik dat hier en daar goed lees - niet Marokkanen maar Antillianen bovenaan staan wat dat betreft.
Moet je wel dat hele bericht lezen.

Ze staan met kop en schouders bovenaan op ieder vlak.
pi_191338455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Moet je wel dat hele bericht lezen.

Ze staan met kop en schouders bovenaan op ieder vlak.
Wat precies zie ik over het hoofd?
pi_191338459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat precies zie ik over het hoofd?
Elke grafiek volgens mij.
pi_191338460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Elke grafiek volgens mij.
Ah, hier kan ik wel even mee uit de voeten. Thanks voor het leesvoer.
pi_191338462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Laat ik het voor mijzelf zo zeggen, van een ouder iemand heb ik meestal geen last.
De maatschappij meestal wel qua fraude en oplichting, wat je ook bijv bij Turken veel ziet, als in, wel een uitkering genieten, maar in thuisland allerlei bezittingen hebben van waarde.
Zoals Bijv., appartement wat verhuurd word etc.

Maar nogmaals, Marokkanen zijn compleet oververtegenwoordigd.
Voor elke veroordeelde Nederlander zijn er 7 marokkaans, dat is idioot veel.
Fijn dat je het nuanceert en bij jezelf houdt want de 50/50 kans dat je een Marokkaan voor je hebt die crimineel is klopt dus niet.

Ik vind het percentage ook veel, net als bij Antillianen overigens.

Het is wellicht voor jou interessant om te lezen wat de oorzaken hiervan zijn, is hier veel over te vinden.
Wat je bij beide groepen bijvoorbeeld ziet is de impact van de afwezigheid van een vader of de sociale achterstand van beide ouders. Bij Marokkanen speelt ook nog een stuk erkenning krijgen mee en de worsteling met de eigen identiteit.
pi_191338488
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen?
Ik heb zo even de bron niet (CBS) maar dat ging over 'in aanraking met de politie'. Dus niet verdachte of veroordeelde.
pi_191338544
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 40% gaat over ooit aangehouden zijn of een of meerdere daadwerkelijke veroordelingen? Overigens zie je juist dat dat gedrag zich vooral voordoet onder jongeren, vanaf een jaar of 22 schiet dat cijfer vrij hard naar beneden.
In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).

Als we het over het % jongeren met een Marokkaanse achtergrond hebben die daadwerkelijk verdachte is/was, dan is dat ~10% (van alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond) volgens https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2016.

quote:

[..]

40%.
In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.

quote:
Achterlijk veel.
Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.

Als het gaat om 'verdachte zijn', dan is dat eerder 1 op de 10.

quote:
Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.

quote:
Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.

quote:
Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.

quote:
Ja, dat ben je ja.

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zijn relatief gezien veel te veel jongeren met een Marokkaanse achtergrond die op een negatieve manier met de politie in aanraking komen. En dat is een serieus probleem.

Maar jij en ik verschillen onder andere nogal (understatement) over 1) de mate van invloed die hun Marokkaanse achtergrond heeft op dat in aanraking komen met de politie, en 2) in hoeverre we daar andere Marokkanen verantwoordelijk moeten houden en/of dat ook op hun mogen projecteren.

Al heb ik nu helaas wel weer gehapt op je poging om de discussie af te leiden van Baudet's fout, door het alweer over immigratie / marokkanen / insert racistische onzin, te hebben.
quote:
Uit: CBS Jaarrapport Integratie 2016

Een op de tien Marokkaanse jongvolwassenen geregistreerd als verdachte
Van jonge personen met een Marokkaanse achtergrond (18–25 jaar) staat een
op de tien geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Dit is bijna tweemaal
zo vaak als de gehele niet-westerse groep en meer dan vijf maal zo vaak als
personen met een Nederlandse achtergrond van dezelfde leeftijd.

[..]

Het blijkt echter wel dat in de afgelopen tien jaar zowel bij personen van Nederlandse als van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse achtergrond het aandeel verdachten met bijna de helft is afgenomen. Dit geldt ook voor de vluchtelingengroepen.
Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.

Maar ja, met '5x vaker verdachte' is er inderdaad sprake van een probleem. Maar dat is geen rechtvaardiging voor racisme.
pi_191338560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:53 schreef probeer het volgende:

[..]

In aanraking komen met de politie. (kan helaas zo 123 de bron niet vinden).

Als we het over het % jongeren met een Marokkaanse achtergrond hebben die daadwerkelijk verdachte is/was, dan is dat ~10% (van alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond) volgens https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2016.
[..]

In aanraking komen met de politie =/ verdachte zijn. Maar ja, inderdaad nog steeds achterlijk veel.
[..]

Nee, bijna 1 op de 2 Marokkaanse Nederlanders is in aanraking gekomen met de politie.

Als het gaat om 'verdachte zijn', dan is dat eerder 1 op de 10.
[..]

Ik snap prima wat ik schrijf. Jij lijkt echter al een poosje niet door te hebben wat racisme is.
[..]

Voor autochtone Nederlanders ligt het % wat verdachte is/was, ietsjes onder de 2%.
[..]

Van jou en je onvermogen om mensen die dezelfde afkomst delen, toch als individuen te zien.
[..]

Ja, dat ben je ja.
[..]

[..]

Dus ja, als iemand onschuldige / niet-verdachte mensen gaat discrimineren op basis van een gedeelde afkomst met schuldige / wel-verdachte mensen, dan is dat racisme ja. Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde users zich hier schuldig aan maken. Heb de term ook niet bedacht.

Maar ja, met '5x vaker verdachte' is er inderdaad sprake van een probleem. Maar dat is geen rechtvaardiging voor racisme.
85% was het trouwens.

Van allochtone jongeren in aanraking met justitie, een deel daarvan is dan marokkaan.

Het is onevenredig veel, 5x vaker verdachte.
Je snapt hopelijk dat het voor zo’n kleine groep, een enorm aantal is?

Dat je me voor racist blijft uitmaken moet je zelf weten, kan me ergens totaal niet schelen.
Zolang we maar hier van de Marokkaanse criminele overlast in dit land afkomen, dan mag je me noemen wat je wil.

Idem voor Turken en Antilianen en al die andere “niet westerse” vertegenwoordigers op gebied.
Hoewel in mindere mate Surinamers en Antillianen, gezien dat toch Nederlanders zijn uiteindelijk qua koloniaal verleden.

De rest mag weer terug naar huis.
pi_191338653
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.

In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Men valt hem aan omdat hij WIST dat er in dit specifieke geval niets aan de hand was maar het toch probeerde te framen. Er was geen sprake van een "fout" maar van een doelbewuste gerichte actie om politieke puntjes te scoren.

Daarmee geef je mocros macht. Die kunnen nu weer roepen dat alle klachten over hen gebaseerd zijn op leugenaars zoals Baudet.
pi_191338941
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Dit.
pi_191339042
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:56 schreef recursief het volgende:

[..]

Ach komop. Hier zijn vier mensen die hun werk doen. De enige reden dat Baudet over ze loopt te janken is omdat het Marokkanen zijn. Dus puur vanwege hun afkomst, die hier volkomen irrelevant is. Dat is zo ongeveer de definitie van discriminatie.
Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.

Dat het hier om een aantal mensen gaat die "gewoon" werk doen is een beetje flauw, want het gaat dus om mensen die voor hun werk normaal gesproken geüniformeerd erbij lopen en nu dus niet.

Maar ik vind het allemaal niet zo "gewoon"; kaartjes controleurs in burger? Wat een slecht idee van de NS dan. Als dit werknemers betroffen die deel uitmaken van een groep die geen oververtegenwoordiging van ongewenst/crimineel gedrag, ook dan zou ik m'n twijfels hebben. Ook na het tonen van een plastic kaartje. Maar nu gaat het dus ook over jongeren die deel uitmaken van een groep waarvan men weet dat ze deel uitmaken van een groep die gewoon een slechtere naam hebben.

En dat is echt niet de schuld van iemand anders.

En heeft niets te maken met discriminatie.

Maar wij waren niet bij het voorval, dus is het woord tegen woord. Als jongere, ogenschijnlijk deel uitmakend van de groep die voor een negatieve relatieve oververtegenwoordiging zorgt, sta je al met 1-0 achter. Of je nu Marokkaan, turk, of Surinaams bent.

En dan helpen de vage gekopieerde berichten op sociaal media, die dienst moeten doen als een soort van getuigenverklaring, niet echt.
pi_191339069
Mijn god de bidet fanboys blijven maar drogredenen bedenken waarom dit geen discriminatie zou zijn geweest. De NS de schuld te geven dat ze undercover controleurs gebruiken. En zich druk maken over de afgifte van een vervoersbewijs aan een controleur. Als een groepje mensen in de trein op komt dagen en overal een vervoersbewijs vraagt en iedereen werkt mee en krijgt het terug dan nog vertrouwen deze mensen het niet. 8)7
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:35:35 #113
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191339164
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens inderdaad. Mijn enige punt is, in hoeverre mag je negatieve kenmerken van een groep meewegen in de eerste interactie met die betreffende groep. Mijn inziens wel enigszins, maar ik snap dat mensen zeggen dat je dat idealiter helemaal niet moet doen. En ik snap dat wel degelijk omdat die groep ook bestaat uit individuen. Echter snap ik ook dat het voor velen lastig blijft en dat de praktijk soms anders uitwijst.

Let's just agree to disagree for now then :)
Idealiter gezien niet natuurlijk, al is het wel menselijk om dat te doen. Het grootste probleem is het pappen en nathouden van de overheid. Als criminelen en profiteurs worden aangepakt en uitgezet, heeft vrijwel niemand nog een probleem met de goede welwillende allochtonen. Op een kleine groep hardcore racisten misschien.
pi_191339230
Zijn er inmiddels al getuigen naar voren gekomen die het verhaal van deze twee FvD grietjes onderschrijven? Die door dezelfde controleurs ‘geïntimideerd ‘ werden?
pi_191339560
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat is niet volkomen irrelevant, want Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd in hun aandeel betreffende overlast, ten opzichte van de Nederlandse blankboys.
Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191339845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:15 schreef recursief het volgende:

[..]

Mannen zijn overtegenwoordigd in de criminaliteit en overlast. De gevangenissen zitten vol mannen. Ik denk dat het goed is om argwanend te zijn als een man je plaatsbewijs wil controleren, niet omdat ze je willen beroven of in elkaar slaan, maar omdat ze man zijn. Ik vertrouw mannen voor geen meter. Mannen staan er immers om bekend verantwoordelijk te zijn voor verreweg de meeste criminaliteit en overlast.
Ja en mensen dan. Mensen zijn pas erg. Mensen zijn eng! Brrr

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.

Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen! :'( :'( :'(
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:45:41 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191339895
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers. Daar is die community zelf grotendeels verantwoordelijk voor.

Ga huilen dan over de vervelende gevolgen daarvan. Pjuuu zooo oneerlijk. Gemene racisten...beetje anderen op de feiten wijzen! :'( :'( :'(
Baudet wees in zijn tweet niet op feiten, die heeft bewust een voorraad BS verzonnen en de wereld ingeslingerd met als doel te polariseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 08:47:54 #118
5428 crew  miss_sly
pi_191339926
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191340012
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom is de Marokkaanse community in zij geheel verantwoordelijk voor een aanspreekbaar op gedrag van een al dan niet grote groep die uit hun community komt? Waarom zijn dan niet alle mannen als geheel verantwoordelijk voor en aanspreekbaar op het gedrag van mannen die zich misdragen?
Niet zo'n moeilijke filosofische vragen stellen de oogkleppen moeten op blijven staan en het gaat om een subgroep die ze willen blijven discrimineren met de al meermaals bewezen drogredenen. :D
pi_191340016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kijk, iemand met gezond verstand;
Samira_Tarrass twitterde op zondag 02-02-2020 om 03:05:18 Er werden 4 marokkanen genoemd. 399.996 dus niet. Ik voel mij totaal niet aangesproken. Bovendien weten we allemaal dat er een grote probleemgroep bestaat.Spreek daarom niet namens mij want wij kennen elkaar niet.Blijf vooral wegkijken.Deuger. https://t.co/xLSTSI14OJ reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')