abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 februari 2020 @ 15:18:45 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191327750
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191327767
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:06 schreef zoost het volgende:
zerohedgenew twitterde op maandag 03-02-2020 om 13:54:51 LEAKED VIDEO FROM A CORONAVIRUS QUARANTINE CAMP IN NINGBO, CHINA - EYEWITNESS https://t.co/NAkL2x35jF reageer retweet
Ze zijn voorbereid
Misschien, voordat je deelt, even kijken of het een beetje een betrouwbare bron is... Bij deze, nee.
  maandag 3 februari 2020 @ 15:24:31 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191327833
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
a) Een vaccin werkt niet als geneesniddel maar preventief
b) in een ziekenhuis kunnen ze aan symptoombestrijding doen en je bijvoorbeeld extra zuurstof geven

c) als het goed is ben je virusvrij na genezing maar ook daar is niet alles duidelijk nog
Thx...
a) Er is ook geen geneesmiddel, dus mensen moeten (op eigen kracht) zelf beter worden en (anderen) kunnen zich niet preventief (idd vaccin) inenten.
b) In het ziekenhuis gaat men dus "symptomen" behandelen wat dan (zie a) niets oplost noch of ze (alsnog) anderen kunnen aansteken.
c) Het woordje "als" doet het hem hier natuurlijk.... en mij niet bepaald geruststellen.
Kern is, dat iemand niet ziek is zegt totaal niets of die geen drager is en/of het kan overbrengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 3 februari 2020 @ 15:26:29 #4
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191327861
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:20 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Misschien, voordat je deelt, even kijken of het een beetje een betrouwbare bron is... Bij deze, nee.
Dit soort shit de wereld in slingeren zou strafbaar moeten zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 3 februari 2020 @ 15:30:07 #5
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191327928
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx...
a) Er is ook geen geneesmiddel, dus mensen moeten (op eigen kracht) zelf beter worden en (anderen) kunnen zich niet preventief (idd vaccin) inenten.
b) In het ziekenhuis gaat men dus "symptomen" behandelen wat dan (zie a) niets oplost noch of ze (alsnog) anderen kunnen aansteken.
c) Het woordje "als" doet het hem hier natuurlijk.... en mij niet bepaald geruststellen.
Kern is, dat iemand niet ziek is zegt totaal niets of die geen drager is en/of het kan overbrengen.
Er zijn zoveel virussen waar geen geneesmiddel voor is, en waarbij het letterlijk "zit t maar uit, gaat vanzelf weer over" is. En dat gebeurt dan nu ook.

Ik heb er ook eentje van gehad, en nee da's niet fijn. En iedereen in paniek met "O nee, wat gaan ze je geven? Wat voor medicijn?" Ja. ... niks. "Maar...niet eens anti-biotica dan?!?!".

Nee.
Het is een VIRUS. Geen BACTERIE.
Lekker uitzitten en proberen niemand anders te besmetten, gaat ie vanzelf dood.
En zolang je zelf redelijk gezond bent verder, is er niks aan de hand.

Laten we hopen dat dat bij deze ook is :P
En aangezien er al een hoop mensen genezen zijn verklaard..... is t alleen zaak dat je de besmettingen beperkt. Want hoe meer besmettingen, hoe groter de kans dat ook niet-gezonde mensen t krijgen en die kunnen er dus WEL aan sterven.

Daarna is t vooral de vraag:
Hoe VOORKOM je dat dit soort virussen steeds op de mens overspringen?
En dan komen we bij die kolere chinese marktjes uit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 3 februari 2020 @ 15:33:24 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191327984
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:20 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Misschien, voordat je deelt, even kijken of het een beetje een betrouwbare bron is... Bij deze, nee.
All caps tweet is bij voorbaat fake. Dan weet je al dat men het doet om gewoon viewers te krijgen, en niet om mensen te informeren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191328123
Heeft iemand het AD gebeld voor deze eerder gestelde vraag? :D
quote:
Action overweegt artikelen uit China elders in te kopen

De Nederlandse winkelketen Action overweegt producten die normaal uit China komen, in andere landen in te gaan kopen. Het bedrijf voorziet voorlopig geen lege schappen, maar bereidt vanwege de uitbraak van het nieuwe coronavirus wel "verschillende scenario's" voor. Of en wanneer het nodig is maatregelen te nemen, is nog niet duidelijk. Voorlopig houdt de discounter de situatie in de gaten.

Circa de helft van het assortiment van Action komt uit Azië en in vrijwel elke productcategorie zitten artikelen die in China worden gemaakt. "Dat kan dus variëren van decoratie-artikelen tot tuinstoelen, sokken en ondergoed, gereedschap, lampen, elektrische apparaten en nog veel meer", zegt een woordvoerster. "Wij kunnen geen cijfer geven van de waarde maar Action heeft inmiddels meer dan 1.500 winkels, dus je kunt je voorstellen dat het wel om een aanzienlijke hoeveelheid producten gaat."

Op korte termijn voorziet het bedrijf nog geen problemen met de levering van producten uit China. Dat komt omdat een groot deel van de met het oog op het voorjaar ingekochte producten al voor Chinees Nieuwjaar is verscheept.
pi_191328132
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:41 schreef zipcon het volgende:
Heeft iemand het AD gebeld voor deze eerder gestelde vraag? :D
[..]

:D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 3 februari 2020 @ 15:45:00 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191328182
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:06 schreef Za het volgende:
[..]Ze controleren hen telefonisch.
Goed bedoeld natuurlijk waarbij ik mij zomaar ga voorstellen dat iemand zichzelf al of niet overschattend, niet meldt met verschijnselen.

Ik kom genoeg (trotse) ouderen tegen die al je ze vraagt hoe het gaat: prima niets aan de hand terwijl ze steunend en met een pijn vertrokken gezicht rondlopen.

Bij virus/verspreiding zou je de beoordeling van "ziek" zijn imho niet moeten overlaten aan het eigen inzicht dat mensen aangaande zichzelf veelal niet hebben.

In geval van/bij repatriëring kan je beter (ik weet niet hoe moeilijk?) testen of die mensen na twee weken gedwongen quarantaine het virus (positief gezien) 100% zeker NIET hebben. Zijn ze wel ziek/besmet, hou je ze in afzondering (hoe lang :P ?) of stuur je ze beter terug naar het reeds geïnfecteerde gebied.
Dit laatste zal natuurlijk weer worden geblokkeerd omdat dit wel veiliger maar niet "ethisch" is qua verdragen. China zijn de door hun besmette buitenlanders natuurlijk liever kwijt dan rijk.

Mogelijk besmette, laat staan zieke mensen zonder stringent toezicht loslaten in de eigen (woon)omgeving is vragen om problemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191328344
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""


Dus dan weten jullie het.

"Geen commentaar."

Das ongeeveer hetzelfde als dat ik mijn zoontje naar de kinderopvang zou brengen en er hangt op de deur een briefje "wij geven geen commentaar over het feit dat er waterpokken heerst of niet. Want daar hebben jullie als ouders niks mee te maken."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191328383
Ah, dus ook in Nederland hebben we een doofpot. Ik dacht dat ze het alleen in China probeerden weg te moffelen.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_191328537
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:56 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""

Dus dan weten jullie het.

"Geen commentaar."

Das ongeeveer hetzelfde als dat ik mijn zoontje naar de kinderopvang zou brengen en er hangt op de deur een briefje "wij geven geen commentaar over het feit dat er waterpokken heerst of niet. Want daar hebben jullie als ouders niks mee te maken."
Ja. Of als je een leuke scharrel hebt opgedaan in de kroeg.

"Je hebt toch geen geslachtsziekte he?"

"Geen commentaar"
  maandag 3 februari 2020 @ 16:11:31 #13
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191328564
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:41 schreef zipcon het volgende:
Heeft iemand het AD gebeld voor deze eerder gestelde vraag? :D
[..]

Niks geks aan. Heeft niks te maken met de paniek die sommige mensen hebben over "zit er een virus op mijn pakketje?!", maar alles te maken hebben met fabrieken die nu dicht zijn in China, waardoor de supply chain in gevaar komt.

Wij hebben hetzelfde. En vele bedrijven met ons.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 3 februari 2020 @ 16:13:12 #14
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191328594
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:59 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
Ah, dus ook in Nederland hebben we een doofpot. Ik dacht dat ze het alleen in China probeerden weg te moffelen.
Met de overdreven reacties die ik hier lees, zou ik t ook in de doofpot pleuren als regering. Om onnodige landelijke paniek te voorkomen. Wat heb jij er als persoon aan om te weten of 1 van die 15 t heeft? tenzij je ze persoonlijk kent.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_191328796
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:56 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""

Dus dan weten jullie het.

"Geen commentaar."

Das ongeeveer hetzelfde als dat ik mijn zoontje naar de kinderopvang zou brengen en er hangt op de deur een briefje "wij geven geen commentaar over het feit dat er waterpokken heerst of niet. Want daar hebben jullie als ouders niks mee te maken."
Vind je? Mij lijkt het veeleer hetzelfde als dat jouw zoontje bij de kinderopvang door een journalist gevraagd wordt of er waterpokken heerst, en hij reageert met "geen commentaar".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 3 februari 2020 @ 16:31:38 #16
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_191328867
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:56 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""

Dus dan weten jullie het.

"Geen commentaar."

Das ongeeveer hetzelfde als dat ik mijn zoontje naar de kinderopvang zou brengen en er hangt op de deur een briefje "wij geven geen commentaar over het feit dat er waterpokken heerst of niet. Want daar hebben jullie als ouders niks mee te maken."
Waarschijnlijk is ze opgedragen om bij dergelijke vragen vanuit de media zoveel mogelijk te antwoorden met Geen commentaar?
Dit zegt in mijn ogen niets.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_191328903
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vind je? Mij lijkt het veeleer hetzelfde als dat jouw zoontje bij de kinderopvang door een journalist gevraagd wordt of er waterpokken heerst, en hij reageert met "geen commentaar".
Okee.

Maar misschien denkt mijn zoontje van twee wel " nou laat ik eens transparant zijn over het feit dat hier waterpokken heerst."

Dan zijn andere mensen daar ook over geinformeerd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191328961
Ik vind de kritiek op de Nederlandse aanpak een beetje overdreven. Het gaat niet enkel om die mensen op dat vliegtuig, stel dat er elders in Nederland een geval opduikt. Dan moet men op zoek naar alle mensen die in de buurt van die persoon geweest zijn (op de bus, trein, in hotel, winkel etc.). Een aantal van hen zal minder geneigd zijn zich te melden wanneer ze weten dat ze dan wekenlang "opgesloten" worden op een legerbasis.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191328977
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:56 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""


Dus dan weten jullie het.

"Geen commentaar."

Das ongeeveer hetzelfde als dat ik mijn zoontje naar de kinderopvang zou brengen en er hangt op de deur een briefje "wij geven geen commentaar over het feit dat er waterpokken heerst of niet. Want daar hebben jullie als ouders niks mee te maken."
Beetje onhandig, maar ik snap ook wel dat ze geen onnodige paniek willen zaaien?
  maandag 3 februari 2020 @ 16:38:58 #20
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191328990
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Okee.

Maar misschien denkt mijn zoontje van twee wel " nou laat ik eens transparant zijn over het feit dat hier waterpokken heerst."

Dan zijn andere mensen daar ook over geinformeerd.
Dan denkt jouw zoontje van 2 niet zo goed na over de mogelijke sociale gevolgen van het uiten van zo'n statement, of t nu waar is of niet. Soms is het NIET altijd in "the best interest of the people" om alles open en eerlijk te vertellen. Soms zijn er iets meer factoren die meespelen dan "je moet altijd open en eerlik zijn en alles vertellen".

Dat kun je doofpot noemen. Of politiek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_191329044
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan denkt jouw zoontje van 2 niet zo goed na over de mogelijke sociale gevolgen van het uiten van zo'n statement, of t nu waar is of niet. Soms is het NIET altijd in "the best interest of the people" om alles open en eerlijk te vertellen. Soms zijn er iets meer factoren die meespelen dan "je moet altijd open en eerlik zijn en alles vertellen".

Dat kun je doofpot noemen. Of politiek.
In het voorbeeld van waterpokken, denk ik wel dat de school hier transparant over zou moeten zijn.. niet?
pi_191329064
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan denkt jouw zoontje van 2 niet zo goed na over de mogelijke sociale gevolgen van het uiten van zo'n statement, of t nu waar is of niet. Soms is het NIET altijd in "the best interest of the people" om alles open en eerlijk te vertellen. Soms zijn er iets meer factoren die meespelen dan "je moet altijd open en eerlik zijn en alles vertellen".

Dat kun je doofpot noemen. Of politiek.
Heb je wel een punt. maar het zit toch in de aard van mensen om te denken bij " geen commentaar" van;

Hhhhhmmmmm........Ze zegt niet "nee."

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 03-02-2020 16:48:02 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191329087
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:37 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Beetje onhandig, maar ik snap ook wel dat ze geen onnodige paniek willen zaaien?
Daar zal het waarschijnlijk wel om gaan, ja.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 16:49:39 #24
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191329175
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:42 schreef mosrednA het volgende:

[..]

In het voorbeeld van waterpokken, denk ik wel dat de school hier transparant over zou moeten zijn.. niet?
Sure. Maar dat is iets kleinschaliger dan waar we t nu over hebben.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 3 februari 2020 @ 16:54:54 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191329251
Bij China denk iets iets te vaak aan een BBC uitzending van "Keeping up the appearances".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191329302
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Okee.

Maar misschien denkt mijn zoontje van twee wel " nou laat ik eens transparant zijn over het feit dat hier waterpokken heerst."

Dan zijn andere mensen daar ook over geinformeerd.
Als er bevestigde gevallen bij waren zou men dat zeggen. Best mogelijk dat een aantal mensen zich ziek voelden, dat verwacht je in zo'n situatie (psychosomatische symptomen, massa hysterie... ). Maar om symptomen te veroorzaken moet het virus zich voldoende vermenigvuldigd hebben, als die personen negatief testen weet je quasi zeker dat het geen coronavirus besmetting betreft. Dan meldt je zulke gevallen beter niet (aan de media), om geen onnodige paniek te veroorzaken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 3 februari 2020 @ 17:00:49 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191329325
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als er bevestigde gevallen bij waren zou men dat zeggen. Best mogelijk dat een aantal mensen zich ziek voelden, dat verwacht je in zo'n situatie (psychosomatische symptomen, massa hysterie... ). Maar om symptomen te veroorzaken moet het virus zich voldoende vermenigvuldigd hebben, als die personen negatief testen weet je quasi zeker dat het geen coronavirus besmetting betreft. Dan meldt je zulke gevallen beter niet (aan de media), om geen onnodige paniek te veroorzaken.
Om een positieve test te hebben moet het virus ook voldoende symptomen veroorzaken toch? En de incubatietijd is maximaal 14 dagen. Dus een negatieve uitslag zegt alleen dat de mensen nog geen symptomen hebben.
  maandag 3 februari 2020 @ 17:06:48 #28
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191329402
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Om een positieve test te hebben moet het virus ook voldoende symptomen veroorzaken toch? En de incubatietijd is maximaal 14 dagen. Dus een negatieve uitslag zegt alleen dat de mensen nog geen symptomen hebben.
Ik dacht dat je ook positief werd bevonden als je een drager van het virus was zonder symptomen
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191329492
quote:
99s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Ik dacht dat je ook positief werd bevonden als je een drager van het virus was zonder symptomen
een valse positief kan nog voorkomen. Een menselijke lichaam is een grote chemische fabriek.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_191329496
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Om een positieve test te hebben moet het virus ook voldoende symptomen veroorzaken toch? En de incubatietijd is maximaal 14 dagen. Dus een negatieve uitslag zegt alleen dat de mensen nog geen symptomen hebben.
Je kan positief testen zonder symptomen, maar negatief testen met symptomen is zeer onwaarschijnlijk (omdat er dan voldoende virussen (of antistoffen) aanwezig zijn om die symptomen te veroorzaken). Dus als er mensen met symptomen waren (overgeven, zich ziek voelen) maar negatief testen is er geen reden om aan te nemen dat ze met het coronavirus besmet zijn (hebben ze een andere ziekte, of zijn het psychosomatische symptomen), en zal men de pers over die gevallen niet inlichten, omdat mensen het toch zouden interpreteren als "besmettingen".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191329510
"Ik vlieg binnenkort vanuit Azië naar Nederland. Is het zinvol om me bij aankomst te laten testen?

Het heeft geen zin om u te laten testen op het moment dat u nog geen klachten heeft. De incubatietijd is te kort, na de vlucht is eenvoudigweg niet vast te stellen of u besmet zou zijn. Overigens is het nog nooit aangetoond dat iemand in een vliegtuig ziek werd van een corona-virus."

Bron: https://www.rivm.nl/coron(...)na/vragen-antwoorden
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191329515
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Sure. Maar dat is iets kleinschaliger dan waar we t nu over hebben.
Dat is waar. Ben alleen wel van mening dat iets meer transparantie dan nu wenselijk was geweest.

Bovendien; als er verder niet zo veel aan de hand is, dan heb je ook geen reden om niet transparant te zijn. Het feit dat ze niet transparant zijn, lijkt dus al te suggereren dat er wél wat aan de hand is.

Dus als het motief achter deze communicatievorm “geen paniek zaaien” is, dan vraag ik me af of dit op de langer termijn geen averechts effect heeft.

Verder boeit het me sowieso allemaal niet zo veel. De overheid vertrouw ik persoonlijk toch al niet. Als ze ademt liegt ze al imo. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2020 17:13:04 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 17:14:06 #33
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191329544
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je kan positief testen zonder symptomen, maar negatief testen met symptomen is zeer onwaarschijnlijk (omdat er dan voldoende virussen aanwezig zijn om die symptomen te veroorzaken). Dus als er mensen met symptomen waren (overgeven, zich ziek voelen) maar negatief testen is er geen reden om aan te nemen dat ze met het coronavirus besmet zijn (hebben ze een andere ziekte, of zijn het psychosomatische symptomen), en zal men de pers over die gevallen niet inlichten, omdat mensen het toch zouden interpreteren als "besmettingen".
Maar kan je ook negatief testen zonder symptomen, terwijl je nog in de incubatietijd bent?
pi_191329568
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar kan je ook negatief testen zonder symptomen, terwijl je nog in de incubatietijd bent?
Dat wel ja, normaal gezien test men op antistoffen tegen het virus, zolang je die nog niet (voldoende) aangemaakt hebt test je negatief.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 februari 2020 @ 17:16:15 #35
163650 Greys
pi_191329585
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan denkt jouw zoontje van 2 niet zo goed na over de mogelijke sociale gevolgen van het uiten van zo'n statement, of t nu waar is of niet. Soms is het NIET altijd in "the best interest of the people" om alles open en eerlijk te vertellen. Soms zijn er iets meer factoren die meespelen dan "je moet altijd open en eerlik zijn en alles vertellen".

Dat kun je doofpot noemen. Of politiek.
Grotendeels eens.

Maar op het moment dat RIVM bijvoorbeeld van die gekke onware en tegenstrijdige dingen op hun site zet als zijnde officiële informatie dan zijn mensen geneigd - en begrijpelijk - om achterdochtig te worden. Want als je de officiële informatie al niet kunt vertrouwen, wat dan wel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  User die overal opduikt 2022 maandag 3 februari 2020 @ 17:16:59 #36
186611 Haags
pi_191329592
Is dat virusje nah nog steeds niet in Nederland :?
Zonder wrijving geen glans
pi_191329618
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is dat virusje nah nog steeds niet in Nederland :?
Geduld, er wordt alles aan gedaan het virus ook hier te krijgen en te laten verspreiden :|W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191329699
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is dat virusje nah nog steeds niet in Nederland :?
Kan zijn dat het er is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191329706
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is dat virusje nah nog steeds niet in Nederland :?
Mensen die dagelijks gebruik maken van het OV, al dan niet in professionele zin, zijn als eerste aan de beurt heb ik van horen zeggen.

:P
pi_191329795
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Mensen die dagelijks gebruik maken van het OV, al dan niet in professionele zin, zijn als eerste aan de beurt heb ik van horen zeggen.

:P
Hoe zouden die mensen uit dat vliegtuig eigenlijk naar huis gaan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 17:29:40 #41
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191329825
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Mensen die dagelijks gebruik maken van het OV, al dan niet in professionele zin, zijn als eerste aan de beurt heb ik van horen zeggen.

:P
Zoals ik :X
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2020 @ 17:39:35 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191329960
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Mensen die dagelijks gebruik maken van het OV, al dan niet in professionele zin, zijn als eerste aan de beurt heb ik van horen zeggen.

:P
Sinds vorige week ga ik voor het eerst in een jaar of 10 weer met het OV, goede timing ;(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191330110
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Mensen die dagelijks gebruik maken van het OV, al dan niet in professionele zin, zijn als eerste aan de beurt heb ik van horen zeggen.

:P
Oh jee, deze maand moet ik 3 keer per week met de trein naar Utrecht CS. Ik vind het daar al verdacht druk.
pi_191330325
Jongens ik leef nog. Mijn verkoudheidje neemt af. :o
Gino ♥
pi_191330372
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:08 schreef Tjacka het volgende:
Jongens ik leef nog. Mijn verkoudheidje neemt af. :o
Ik heb ook echt gemerkt achteraf dat ik ook ziek was vorige week. Mijn longen hadden het een partij moeilijk maar nu gaat het echt zo beter.
pi_191330377
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:08 schreef Tjacka het volgende:
Jongens ik leef nog. Mijn verkoudheidje neemt af. :o
Lichtelijk teleurgesteld.

:P
pi_191330414
Geen mondmaskers in België:
quote:
‘Ik heb al van enkele klanten die op straat een mondmasker droegen, gehoord dat ze werden aangesproken door de politie: ofwel naar het ziekenhuis voor controle, ofwel binnenblijven, ofwel masker af. Je moet in het openbaar altijd te herkennen zijn.’ De Antwerpse politie bevestigt dat.
Bron: krant De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 februari 2020 @ 18:15:45 #48
163650 Greys
pi_191330428
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:14 schreef crystal_meth het volgende:
Geen mondmaskers in België:
[..]

Bron: krant De Standaard
Oh wauw. _O- :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191330450
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:14 schreef crystal_meth het volgende:
Geen mondmaskers in België:
[..]

Bron: krant De Standaard
België!! :') :') x ∞
pi_191330508
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:12 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Lichtelijk teleurgesteld.

:P
Aardig zeg.

Dacht dat wij maten waren?
Gino ♥
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 18:22:08 #51
74056 crew  ToT
pi_191330512
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:17 schreef mosrednA het volgende:

[..]

België!! :') :') x ∞
Ik denk dat dat hier ook wel zo zal zijn i.v.m. de "boerka-wet".

Hopelijk dat de politie wel wat coulance kan tonen als er echt daadwerkelijk wat aan de hand is.
Anders gewoon mondkapje voor doen en een sjaal er overheen over je smoel doen; hey, het is immers winter he! :T (Ook al is dat niet echt te merken.)
  maandag 3 februari 2020 @ 18:28:05 #52
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191330601

yuhline twitterde op zondag 02-02-2020 om 19:08:00 This is the real real about the CoronaVirus. https://t.co/qCtNJoeJbE reageer retweet
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191330613
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:22 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Aardig zeg.

Dacht dat wij maten waren?
Maatjes pesten elkaar soms eh :*
pi_191330678
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hier ook wel zo zal zijn i.v.m. de "boerka-wet".

Hopelijk dat de politie wel wat coulance kan tonen als er echt daadwerkelijk wat aan de hand is.
Anders gewoon mondkapje voor doen en een sjaal er overheen over je smoel doen; hey, het is immers winter he! :T (Ook al is dat niet echt te merken.)
Ik zou mezelf laten arresteren en het op social media dumpen onder de titel “hier is niets aan de hand”.

:T
pi_191330712
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:28 schreef Starflyer het volgende:
[ afbeelding ]
yuhline twitterde op zondag 02-02-2020 om 19:08:00 This is the real real about the CoronaVirus. https://t.co/qCtNJoeJbE reageer retweet
Sorry, is dit pamflet met suggestieve vraagstellingen voor geestelijk gestoorden?
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2020 @ 18:36:36 #56
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191330750
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Sorry, is dit pamflet met suggestieve vraagstellingen voor geestelijk gestoorden?
*mentaal beperkten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191330751
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Sorry, is dit pamflet met suggestieve vraagstellingen voor geestelijk gestoorden?
Ja, komt niet heel serieus over. En mevrouw Yuh Niou die graag wil dat we niet naar China wijzen :D
pi_191330789
Reuters twitterde op maandag 03-02-2020 om 18:25:45 WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus https://t.co/5fwTRQ8OhM https://t.co/7Yp7K1TnNF reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191330838
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

*mentaal beperkten.
Ohja, sorry :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, komt niet heel serieus over. En mevrouw Yuh Niou die graag wil dat we niet naar China wijzen :D
Echt he. Dat linker rijtje :') Letterlijk niemand denkt dat. Dus tegen wie hebben ze het?
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2020 @ 18:42:11 #60
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191330847
quote:
18s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Reuters twitterde op maandag 03-02-2020 om 18:25:45 WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus https://t.co/5fwTRQ8OhM https://t.co/7Yp7K1TnNF reageer retweet


Die vent van de WHO was toch ook die ene waar je bijna een alcoholvergiftiging door had vanwege de complete kippenren aan pluimage die die bij China in de reet stak?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191330922
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:41 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Ohja, sorry :P
[..]

Echt he. Dat linker rijtje :') Letterlijk niemand denkt dat. Dus tegen wie hebben ze het?
"we all need to panic" _O-

En dat de gewone griep 60 keer meer mensen per jaar doodt :D Dat kun je toch pas zeggen als dit virus een jaar de kans heeft gehad?

Iedereen smijt maar met feiten terwijl niemand nog een idee heeft.
pi_191331181
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

"we all need to panic" _O-

En dat de gewone griep 60 keer meer mensen per jaar doodt :D Dat kun je toch pas zeggen als dit virus een jaar de kans heeft gehad?

Iedereen smijt maar met feiten terwijl niemand nog een idee heeft.
Idd :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 19:00:56 #63
74056 crew  ToT
pi_191331279
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:28 schreef Starflyer het volgende:
[ afbeelding ]
yuhline twitterde op zondag 02-02-2020 om 19:08:00 This is the real real about the CoronaVirus. https://t.co/qCtNJoeJbE reageer retweet
_O- :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 19:07:47 #64
74056 crew  ToT
pi_191331444
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Sorry, is dit pamflet met suggestieve vraagstellingen voor geestelijk gestoorden?
Maar die antwoorden ook, dat misionformatie en racisme gevaarlijker zijn dan wat voor virus dan ook! _O-

Neuk elk Pools crackhoertje dus maar zonder condoom, want hiv is minder gevaarlijk dan racisme! ^O^
En wtf @ ideologie rondom wat je over het Corona-virus zou lezen? :') Bestaat er een wereldwijd complot tegen de chinezen of zo?
pi_191331597
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar die antwoorden ook, dat misionformatie en racisme gevaarlijker zijn dan wat voor virus dan ook! _O-

Neuk elk Pools crackhoertje dus maar zonder condoom, want hiv is minder gevaarlijk dan racisme! ^O^
En wtf @ ideologie rondom wat je over het Corona-virus zou lezen? :') Bestaat er een wereldwijd complot tegen de chinezen of zo?
Naja ik weet niet of dit een Chinese mevrouw is, maar Tussen Amerika en China rommelde het al natuurlijk. En nu dit. Ik kan me voorstellen dat ze er wel last van heeft op straat en op social media.

Maar denk dat dit niet het juiste verweer is hoor. "slechts 2% gaat dood en dat zijn toch de ouderen en zwakkeren, niet de schuld van China en de griep is erger. Mensen die China de schuld geven zijn erger. Gewoon niezen in je ellebogen en handjes wassen"
pi_191331631
https://nos.nl/artikel/23(...)e-virusuitbraak.html

d'r zouden veel artsen inmiddels zijn overleden daar in Wuhan :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191331682
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:16 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)e-virusuitbraak.html

d'r zouden veel artsen inmiddels zijn overleden daar in Wuhan :{
Veel geruchten. In dergelijke situaties is het eerste slachtoffer altijd de waarheid.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191331711
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:28 schreef Starflyer het volgende:
[ afbeelding ]
yuhline twitterde op zondag 02-02-2020 om 19:08:00 This is the real real about the CoronaVirus. https://t.co/qCtNJoeJbE reageer retweet
Is dit zo een SJW pamflet?

Ik ben persoonlijk echt blij dat er niet zoveel SJW-ers in de medische sector werken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 19:22:17 #69
74056 crew  ToT
pi_191331737
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Veel geruchten. In dergelijke situaties is het eerste slachtoffer altijd de waarheid.
Ja onbetrouwbaar obscuur website'tje ook! :Y
Maar er staat wel duidelijk dat er geen bevestiging is van dat er artsen overleden zouden zijn (hoewel een week geleden er wel eentje was overleden), maar ze zeggen wel dat er artsen ziek zijn geworden.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:25:33 #70
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191331802
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:16 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)e-virusuitbraak.html

d'r zouden veel artsen inmiddels zijn overleden daar in Wuhan :{
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Doctoren hadden in eerste instantie natuurlijk geen beschermde kleding aan en konden zo makkelijk geïnfecteerd worden.

Dit lijkt me te corresponderen met het hoge aantal slachtoffers in Wuhan en de reporteerde ondercapaciteit van ziekenhuizen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191331826
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191331973
quote:
Ik hoor bij de krappe meerderheid die zich geen zorgen maakt. Af en toe check ik hier onder het knabbelen van wat nootjes of er nog wat Chinezen het loodje hebben gelegd. De huidige tussenstand valt me wat tegen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 februari 2020 @ 19:39:23 #73
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191332003
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik hoor bij de krappe meerderheid die zich geen zorgen maakt. Af en toe check ik hier onder het knabbelen van wat nootjes of er nog wat Chinezen het loodje hebben gelegd. De huidige tussenstand valt me wat tegen.
We noteren het even.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Spellchecker maandag 3 februari 2020 @ 19:40:34 #74
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 3 februari 2020 @ 19:43:07 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191332047
De statistieken van China buiten Hubei vind ik eigenlijk wel bemoedigend:

593 (3-2)
557 (2-2)
611 (1-2)
622 (31-1)
536 (30-1)
469 (29-1)
~491 (28-1)

Het lijkt in China, buiten Hubei wel redelijk onder controle.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191332095
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:40 schreef maily het volgende:

[..]

:D
  maandag 3 februari 2020 @ 19:49:20 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191332128
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef BlaZ het volgende:
De statistieken van China buiten Hubei vind ik eigenlijk wel bemoedigend:

593 (3-2)
557 (2-2)
611 (1-2)
622 (31-1)
536 (30-1)
469 (29-1)
~491 (28-1)

Het lijkt in China, buiten Hubei wel redelijk onder controle.
Ja dit is wel hoopvol idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191332267
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die vent van de WHO was toch ook die ene waar je bijna een alcoholvergiftiging door had vanwege de complete kippenren aan pluimage die die bij China in de reet stak?
Die ja



Krijg het nog steeds misselijk als ik er aan terugdenk
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191332443
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:56 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""
Dat was vanochtend al in het nieuws dat er 20 op die vlucht zaten met symptomen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 3 februari 2020 @ 20:08:00 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191332481
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef BlaZ het volgende:
De statistieken van China buiten Hubei vind ik eigenlijk wel bemoedigend:

593 (3-2)
557 (2-2)
611 (1-2)
622 (31-1)
536 (30-1)
469 (29-1)
~491 (28-1)

Het lijkt in China, buiten Hubei wel redelijk onder controle.
Ze hebben gewoon maar 500 testkitjes per dag beschikbaar
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 3 februari 2020 @ 20:09:59 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191332521
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja dit is wel hoopvol idd.
Jammer dat de reguliere media de cijfers niet wat beter on de loup neemt. Men lijkt enkel naar het totale aantallen te kijken en de afmetingen van China niet erg goed te beseffen.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191332666
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

"we all need to panic" _O-

En dat de gewone griep 60 keer meer mensen per jaar doodt :D Dat kun je toch pas zeggen als dit virus een jaar de kans heeft gehad?

Iedereen smijt maar met feiten terwijl niemand nog een idee heeft.
inderdaad!
  maandag 3 februari 2020 @ 20:25:01 #83
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191332854
Het schijnt dat de crematoriums non stop draaien..
Ook zijn er veel branden in appartementen. Er wordt daarover veel gesuggereerd, dat er op deze manier lijken worden verbrand
pi_191332963
Heb ik niet goed opgelet, of zijn er vandaag ook geen nieuwe besmettingen in Europa?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:35:50 #85
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191333088
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:30 schreef tesssssssss het volgende:
Heb ik niet goed opgelet, of zijn er vandaag ook geen nieuwe besmettingen in Europa?
Meestal rond een uur of 23.00 komen de updates
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 3 februari 2020 @ 20:38:15 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191333162
quote:
Japan to quarantine cruise ship on which virus patient sailed



TOKYO (Reuters) - Japan’s government said it would quarantine a cruise ship that is set to dock in Yokohama on Monday after a Hong Kong man who sailed on it last month later tested positive for the coronavirus.

The 80-year-old man flew to Japan and boarded the ship, the Diamond Princess run by Carnival Japan Inc, in Yokohama on Jan 20 and disembarked on Jan. 25, NHK public broadcaster said.

He developed a cough the day before embarking but did not develop a fever until Jan. 30, a day before he was confirmed to have the virus in Hong Kong, NHK reported.

It was not immediately clear if any of the unknown number of passengers currently on the ship were aboard at the same time as the infected man, but Japan’s Chief Cabinet Secretary Yoshihide Suga told a news conference on Monday that Japanese authorities would quarantine the vessel based on the law.

Carnival Japan was not immediately available to comment.

Japan has 20 confirmed cases of the virus, all but three of them people who were in Wuhan, the central Chinese city in which it is believed to have originated, or from there.

https://www.reuters.com/a(...)sailed-idUSKBN1ZX1GI
Die mensen zullen wel veel plezier beleven aan hun cruise
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 3 februari 2020 @ 20:40:37 #87
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191333224
China neemt met geweld mensen mee mee als ze ziek zijn. Zou dit gebeuren als het werkelijke aantal geïnfecteerden en doden zo laag was als wat er wordt verteld? China is in paniek.

https://twitter.com/famous9_vlogs/status/1224416121291280384?s=20
  maandag 3 februari 2020 @ 20:41:00 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191333241
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die mensen zullen wel veel plezier beleven aan hun cruise
Die zien wel mooi hun stay extended tegen een nihil aan meerkosten. Lekker voor anker in de baai van Tokio.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191333330
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Meestal rond een uur of 23.00 komen de updates
Okee. Dank je wel :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191333532
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Meestal rond een uur of 23.00 komen de updates
Waarom dat specifiek uur?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191333810
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:52 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Waarom dat specifiek uur?
Is niet specifiek, cijfers van provincie Hubei komen meestal rond 23:00, soms kwart over, soms half 12. Dan worden ze wakker daar en het eerste wat ze doen is cijfertjes rondstrooien.

Dan pakweg anderhalf uur later, rond half 2/2 uur komt de regering zelf met hun cijfers voor de overige provincies.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2020 21:03:26 ]
pi_191334029
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:40 schreef Markesh het volgende:
China neemt met geweld mensen mee mee als ze ziek zijn. Zou dit gebeuren als het werkelijke aantal geïnfecteerden en doden zo laag was als wat er wordt verteld? China is in paniek.

https://twitter.com/famous9_vlogs/status/1224416121291280384?s=20
China heeft ook gewoon een net iets andere definitie van mensenrechten als wij.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:13:41 #93
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191334081
Kijk eens bij deze twitteraar. Heeft interessante tweets

https://mobile.twitter.com/sotiridi
pi_191334274
Dit topic wordt ook steeds rustiger, stilte voor de storm of hype en volgende week hoor je er nog amper over? :7
pi_191334336
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:20 schreef Xenorium het volgende:
Dit topic wordt ook steeds rustiger, stilte voor de storm of hype en volgende week hoor je er nog amper over? :7
Ik lees er gewoon amper iets over.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191334340
Duitsland nu naar 11 infecties, die vader met kind welke beiden geinfecteerd zijn heeft nog een kind, deze is nu ook besmet.

"Update vom Montag, 03.02.2020, 20.06 Uhr: In Bayern hat sich nachweislich ein weiteres Kind mit dem neuartigen Coronavirus infiziert. Damit steigt die Zahl der Betroffenen in Deutschland auf elf. Es handelt sich um das zweite Kind jenes Mannes aus dem Landkreis Traunstein in Bayern, dessen positiver Befund in der vergangenen Woche bekannt geworden war. Anschließend war auch bei seinem ersten Kind das Virus nachgewiesen worden."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 21:23:48 #97
74056 crew  ToT
pi_191334344
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:40 schreef Markesh het volgende:
China neemt met geweld mensen mee mee als ze ziek zijn. Zou dit gebeuren als het werkelijke aantal geïnfecteerden en doden zo laag was als wat er wordt verteld? China is in paniek.

https://twitter.com/famous9_vlogs/status/1224416121291280384?s=20
Volgens een FOK!ker die momenteel in China zit (@Maikuuul?) schijnt er van paniek juist totaal geen sprake te zijn? (Buiten de getroffen gebieden dan.)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 februari 2020 @ 21:28:09 #98
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191334425
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens een FOK!ker die momenteel in China zit (@:Maikuuul?) schijnt er van paniek juist totaal geen sprake te zijn? (Buiten de getroffen gebieden dan.)
Maar die zit in Macau (of vandaag Vietnam dan als dat door is gegaan), dat is wel heel anders dan steden als Wuhan ja :+

In/bij Shanghai gebeurt er geen ene fuck op straat hoorde ik vandaag. Twee weken thuis blijven nu en als je dan nog gezond bent mag je weer werken, boodschappen worden door een soort buurtcomité voor je gedaan :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191334485
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar die zit in Macau (of vandaag Vietnam dan als dat door is gegaan), dat is wel heel anders dan steden als Wuhan ja :+

In/bij Shanghai gebeurt er geen ene fuck op straat hoorde ik vandaag. Twee weken thuis blijven nu en als je dan nog gezond bent mag je weer werken, boodschappen worden door een soort buurtcomité voor je gedaan :D
Vraag me af wat dat voor een nut heeft. Maar soit :P
pi_191334507
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Die ja

[ afbeelding ]

Krijg het nog steeds misselijk als ik er aan terugdenk
Want?
Omdat iemand positief was over China is nu alles wat hij zegt of laat zeggen niet waar? Jullie kijken dus liever naar de boodschapper dan naar de boodschap zelf? Dat is zo Griekse tijd.

Ook wel een beetje DE reden om jullie hier niet meer serieus te nemen.
pi_191334554
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:31 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Want?
Omdat iemand positief was over China is nu alles wat hij zegt of laat zeggen niet waar? Jullie kijken dus liever naar de boodschapper dan naar de boodschap zelf? Dat is zo Griekse tijd.

Ook wel een beetje DE reden om jullie hier niet meer serieus te nemen.
:'( :'( :'( :'(
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191334555
Ik kwam vandaag iemand tegen die uit China geëvacueerd is, hij voelde zich niet ziek dus is gewoon een dagje naar de stad gegaan. :')

Moet ik me nu zorgen maken?
pi_191334605
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
Het schijnt dat de crematoriums non stop draaien..
Ook zijn er veel branden in appartementen. Er wordt daarover veel gesuggereerd, dat er op deze manier lijken worden verbrand
Hier in Nederland draaien crematoriums ook non stop.
pi_191334607
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:33 schreef Collide het volgende:
Ik kwam vandaag iemand tegen die uit China geëvacueerd is, hij voelde zich niet ziek dus is gewoon een dagje naar de stad gegaan. :')

Moet ik me nu zorgen maken?
Ja, je hebt nu vrijwel 100% zeker het nieuwe coronavirus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 3 februari 2020 @ 21:38:05 #105
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191334666
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, je hebt nu vrijwel 100% zeker het nieuwe coronavirus.
En wat is de kans op het oude coronavirus?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  maandag 3 februari 2020 @ 21:40:28 #106
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191334720
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:33 schreef Collide het volgende:
Ik kwam vandaag iemand tegen die uit China geëvacueerd is, hij voelde zich niet ziek dus is gewoon een dagje naar de stad gegaan. :')

Moet ik me nu zorgen maken?
Welke stad? :o
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191334869
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:45 schreef Zipportal het volgende:

Brilhoofd gaat straks weer live. @:powerloungen @:scrummie2.1
Die gozer lijkt ook op Benjamin Linus van Lost.
pi_191334881
Ik geloof iemand van WHO eerder dan jinternetdokters die precies weten hoe het zit.
Vooral als mensen berichten van "het schijnt enorme paniek te zijn, want China neemt de mensen ook tegen de zin mee als ze ziek zijn"... Totaal geen weet van mensenrechten in China of hoe men naar mensen kijkt daar...

Gisteren las ik nog een nono die beweerde "de lijken worden in vrachtwagens gedumpt in plaats van in lijkwagens" whoewhoe, dit is het bewijs dat er veel meer doden zijn dan gemeld.. Ook hier weer ene totaal gebrek aan kijk op China :'(
Allemaal om mensen in fucking Europa bang te maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Lonaa op 03-02-2020 21:47:56 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 21:47:53 #110
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_191334906
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:45 schreef Zipportal het volgende:

Brilhoofd gaat straks weer live. @:powerloungen @:scrummie2.1
GENOT
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 3 februari 2020 @ 21:48:32 #111
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191334922
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:35 schreef Collide het volgende:

[..]

Hier in Nederland draaien crematoriums ook non stop.
De crematoriums draaien hier niet non stop
  maandag 3 februari 2020 @ 21:51:12 #112
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191334979
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:46 schreef Fries1956 het volgende:

Ik geloof iemand van WHO eerder dan jinternetdokters die precies weten hoe het zit.
Vooral als mensen berichten van "het schijnt enorme paniek te zijn, want China neemt de mensen ook tegen de zin mee als ze ziek zijn"... Totaal geen weet van mensenrechten in China of hoe men naar mensen kijkt daar...

Gisteren las ik nog een nono die beweerde "de lijken worden in vrachtwagens gedumpt in plaats van in lijkwagens" whoewhoe, dit is het bewijs dat er veel meer doden zijn dan gemeld.. Ook hier weer ene totaal gebrek aan kijk op China :'(
Allemaal om mensen in fucking Europa bang te maken.
Ik heb hier filmpjes van gezien dat ze de lijken in bestelbusjes gooien..gewoon op elkaar.
Maar neuhhh er is niks aan de hand hoor.
Lekker blijven geloven 🧐
pi_191334984
Nou de mensen die gisteren zich volgevreten hebben in de vreetschuur in Kerkrade ( :') :') ) zullen nu wel zweten.

(sorry als dit al eerder gemeld is hier)

https://www.1limburg.nl/l(...)rus?context=topstory

Limburgse kok uit voorzorg in quarantaine om coronavirus

Een Chinese kok van restaurant Parkstad Plaza in Kerkrade zit uit voorzorg in quarantaine vanwege het coronavirus.

Dat meldt de NOS.

Vijf dagen thuis
De kok heeft geen symptomen van de ziekte, maar is voorlopig door zijn baas naar huis gestuurd omdat hij vorige week terugkwam uit China. Daar had hij samen met zijn familie het Chinese nieuwjaar gevierd. "Ik zit nu vijf dagen thuis", laat de kok weten aan de publieke omroep. "Het is even wennen, maar het gaat wel. Ik ben nog nooit zo lang alleen thuis geweest."

Beter overdreven dan te laat
De man werd uit voorzorg naar huis gestuurd door zijn baas, de Limburgse horeca-ondernemer Denny Deng. "Ik heb de GGD gebeld en meer informatie gekregen. Het was niet nodig hem thuis te laten, maar uit voorzorg doen we het toch. Beter overdreven dan te laat."

Strenger
Deng volgt daarmee de lijn van de Vereniging Chinese Horeca-ondernemers, die de maatregelen van de Chinese overheid volgen. "We volgen de berichtgeving in China en daar is het veel ernstiger", legt Liping Lin van de vereniging uit. "Daar zijn de maatregelen strenger en die nemen we bewust of onbewust over."
Alpha kenny one
  maandag 3 februari 2020 @ 21:53:38 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191335048
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:46 schreef Fries1956 het volgende:

Ik geloof iemand van WHO eerder dan jinternetdokters die precies weten hoe het zit.
Vooral als mensen berichten van "het schijnt enorme paniek te zijn, want China neemt de mensen ook tegen de zin mee als ze ziek zijn"... Totaal geen weet van mensenrechten in China of hoe men naar mensen kijkt daar...

Gisteren las ik nog een nono die beweerde "de lijken worden in vrachtwagens gedumpt in plaats van in lijkwagens" whoewhoe, dit is het bewijs dat er veel meer doden zijn dan gemeld.. Ook hier weer ene totaal gebrek aan kijk op China :'(
Allemaal om mensen in fucking Europa bang te maken.
who is een corrupt zooitje
  maandag 3 februari 2020 @ 21:54:52 #115
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191335078
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:51 schreef falling_away het volgende:
Nou de mensen die gisteren zich volgevreten hebben in de vreetschuur in Kerkrade ( :') :') ) zullen nu wel zweten.

(sorry als dit al eerder gemeld is hier)

https://www.1limburg.nl/l(...)rus?context=topstory

Limburgse kok uit voorzorg in quarantaine om coronavirus

Een Chinese kok van restaurant Parkstad Plaza in Kerkrade zit uit voorzorg in quarantaine vanwege het coronavirus.

Dat meldt de NOS.

Vijf dagen thuis
De kok heeft geen symptomen van de ziekte, maar is voorlopig door zijn baas naar huis gestuurd omdat hij vorige week terugkwam uit China. Daar had hij samen met zijn familie het Chinese nieuwjaar gevierd. "Ik zit nu vijf dagen thuis", laat de kok weten aan de publieke omroep. "Het is even wennen, maar het gaat wel. Ik ben nog nooit zo lang alleen thuis geweest."

Beter overdreven dan te laat
De man werd uit voorzorg naar huis gestuurd door zijn baas, de Limburgse horeca-ondernemer Denny Deng. "Ik heb de GGD gebeld en meer informatie gekregen. Het was niet nodig hem thuis te laten, maar uit voorzorg doen we het toch. Beter overdreven dan te laat."

Strenger
Deng volgt daarmee de lijn van de Vereniging Chinese Horeca-ondernemers, die de maatregelen van de Chinese overheid volgen. "We volgen de berichtgeving in China en daar is het veel ernstiger", legt Liping Lin van de vereniging uit. "Daar zijn de maatregelen strenger en die nemen we bewust of onbewust over."
ben daar vaker weleens gaan eten, is best een sjiek ding
pi_191335307
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:47 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

GENOT
Google Maps erbij.
pi_191335368
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:04 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Google Maps erbij.
Hij kan gelukkig ook geen nieuws vinden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191335397
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:48 schreef Markesh het volgende:

[..]

De crematoriums draaien hier niet non stop
Nou... wel bijna hoor ( ken iemand die er werkt)
  maandag 3 februari 2020 @ 22:11:49 #119
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_191335479
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:04 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Google Maps erbij.
Lekker langzaam lullen
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 3 februari 2020 @ 22:18:58 #120
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191335648
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:08 schreef quirina het volgende:

[..]

Nou... wel bijna hoor ( ken iemand die er werkt)
Bij het crematorium hier in de buurt worden er snachts geen lijken verbrand. De oven moet eerst smorgens opwarmen voor de eerste. Ook in het weekend niet
pi_191335699
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:11 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Lekker langzaam lullen
Al.s hij het zo vertelt klinkt het ineens niet zo positief meer als daarnet.

In mijn beleving.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191335720
Kut chinees die dat hele bedrijf en familie in Duitsland heeft aangestoken met haar gekut. Vind je het gek dat chinezen worden gemeden... hier wordt ik eerder boos dan bang van.
pi_191335722
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:51 schreef falling_away het volgende:

Beter overdreven dan te laat
De man werd uit voorzorg naar huis gestuurd door zijn baas, de Limburgse horeca-ondernemer Denny Deng. "Ik heb de GGD gebeld en meer informatie gekregen. Het was niet nodig hem thuis te laten, maar uit voorzorg doen we het toch. Beter overdreven dan te laat."

Gelukkig dat de baas voorzichtiger is dan de GGD. Het lijkt bijna alsof de GGD wil dat het virus hier uitbreekt. Hebben ze geldtekort ofzo?
  Redactie Frontpage maandag 3 februari 2020 @ 22:23:06 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191335730
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:23 schreef G3rtonimo het volgende:
Duitsland nu naar 11 infecties, die vader met kind welke beiden geinfecteerd zijn heeft nog een kind, deze is nu ook besmet.

"Update vom Montag, 03.02.2020, 20.06 Uhr: In Bayern hat sich nachweislich ein weiteres Kind mit dem neuartigen Coronavirus infiziert. Damit steigt die Zahl der Betroffenen in Deutschland auf elf. Es handelt sich um das zweite Kind jenes Mannes aus dem Landkreis Traunstein in Bayern, dessen positiver Befund in der vergangenen Woche bekannt geworden war. Anschließend war auch bei seinem ersten Kind das Virus nachgewiesen worden."
Er is er nog eentje bijgekomen, nu 12 besmettingen in Duitsland: https://www.stmgp.bayern.(...)heitsministerium-10/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191335733
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:51 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik heb hier filmpjes van gezien dat ze de lijken in bestelbusjes gooien..gewoon op elkaar.
Maar neuhhh er is niks aan de hand hoor.
Lekker blijven geloven 🧐
En op die busjes staat "$#@%^&%$#@?
Want dat betekent in het Chinees dood door coronavirus...
pi_191335777
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:18 schreef Markesh het volgende:

[..]

Bij het crematorium hier in de buurt worden er snachts geen lijken verbrand. De oven moet eerst smorgens opwarmen voor de eerste. Ook in het weekend niet
Je zus, je weet dus echt niet het verschil tussen China en Nederland? Man, verdiep je eens in de cijfers van hoeveel chinezen er wonen en hoeveel in Nederland. Hoeveel er dood gaan. Wat ze doen bij de dood (in China is crematie veel meer in dan in Nederland)... En ga dan weer verder bang zijn.
pi_191335783
Waar is dat filmpje dan?
pi_191335817
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:18 schreef Markesh het volgende:

[..]

Bij het crematorium hier in de buurt worden er snachts geen lijken verbrand. De oven moet eerst smorgens opwarmen voor de eerste. Ook in het weekend niet
Op zaterdag zijn er ook crematies tegenwoordig.
pi_191335839
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:25 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Je zus, je weet dus echt niet het verschil tussen China en Nederland? Man, verdiep je eens in de cijfers van hoeveel chinezen er wonen en hoeveel in Nederland. Hoeveel er dood gaan. Wat ze doen bij de dood (in China is crematie veel meer in dan in Nederland)... En ga dan weer verder bang zijn.
En laten we niet vergeten, gemiddeld gaan er normaliter minstens 250 mensen dood per dag in de stad van Wuhan (11 miljoen inwoners) aan andere oorzaken, ouderdom, andere ziektes enzovoorts.

Dus dat gaat ook gewoon door natuurlijk..
pi_191335898
Ik kijk niet eens meer naar geinfecteerde , Mij gaat het meer om de doden alleen. Voor de rest volg ik het nieuws ook niet meer, Allemaal speculaties omdat niemand weet we aan het doen zijn, Trek die Great wall of China lekker door rond om heel China en laat ze daar nu maar voordat ze de wereld infecteten , Stelletje onhygienische mensen.
pi_191335988
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:45 schreef Zipportal het volgende:

Brilhoofd gaat straks weer live. @:powerloungen @:scrummie2.1
Oe!! Die was ook tof toen met die bommen!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191336086
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:30 schreef Djnormandy het volgende:
Ik kijk niet eens meer naar geinfecteerde , Mij gaat het meer om de doden alleen. Voor de rest volg ik het nieuws ook niet meer, Allemaal speculaties omdat niemand weet we aan het doen zijn, Trek die Great wall of China lekker door rond om heel China en laat ze daar nu maar voordat ze de wereld infecteten , Stelletje onhygienische mensen.
Ik had helemaal geen nieuws gezien of gelezen en die gast in dat filmpje zit al een half uur te ratelen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:40:11 #133
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191336099
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:23 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

En op die busjes staat "$#@%^&%$#@?
Want dat betekent in het Chinees dood door coronavirus...
Dat zijn allemaal mensen in lijkenzakken die van een keukentrapje zijn afgevallen.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:44:44 #134
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191336190
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:25 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Je zus, je weet dus echt niet het verschil tussen China en Nederland? Man, verdiep je eens in de cijfers van hoeveel chinezen er wonen en hoeveel in Nederland. Hoeveel er dood gaan. Wat ze doen bij de dood (in China is crematie veel meer in dan in Nederland)... En ga dan weer verder bang zijn.
Man? Ga jij lekker verder met je aannames. Knap dat jij hieruit op maakt dat ik bang ben. Bang ben ik totaal niet. Ik vind het alleen erg interessant om volgen.
Dat je Ad hominem moet gaan bezigen zegt voldoende
pi_191336235
WOW WOW WOW :') _O-

Aardappelhoofd had zn geluid te hard staan en schrok zich de tering omdat bij filmpje ineens keihard geluid was :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191336245
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

who is een corrupt zooitje
Met hun vaccins :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_191336274
famous9_vlogs twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:35:26 Police in #China are rounding people up and taking them by force if they are sick. #Wuhan #coronavirus #2019nCoV.Would this be happening if the actual numbers of the infected and the dead were as low as what is being told? China is in panic. https://t.co/Z1ErSqMeeO reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191336316
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Ali_boo het volgende:
famous9_vlogs twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:35:26 Police in #China are rounding people up and taking them by force if they are sick. #Wuhan #coronavirus #2019nCoV.Would this be happening if the actual numbers of the infected and the dead were as low as what is being told? China is in panic. https://t.co/Z1ErSqMeeO reageer retweet
Die man heeft echt een hele grote scheur in zijn pak.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191336350
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die man heeft echt een hele grote scheur in zijn pak.
De patiënt stel zijn aanwezigheid niet op prijs ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191336370
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Ali_boo het volgende:
famous9_vlogs twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:35:26 Police in #China are rounding people up and taking them by force if they are sick. #Wuhan #coronavirus #2019nCoV.Would this be happening if the actual numbers of the infected and the dead were as low as what is being told? China is in panic. https://t.co/Z1ErSqMeeO reageer retweet
Ja dat zal gebeuren, Hier ook als je ziek bent en je woont in een gebied dat je kans heb op infectie , Laat je testen en ga mee. Je kan beter daar nog dood gaan in een ziekenhuis mocht het uit de hand lopen dan eenzaam thuis.
pi_191336467
https://www.volkskrant.nl(...)-tegen-ons~b61c7f66/

Die ambassadeur ís me toch een partijtje viesmad :D _O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_191336499
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-tegen-ons~b61c7f66/

Die ambassadeur ís me toch een partijtje viesmad :D _O-
Had hij het maar niet moeten maken.
pi_191336516
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:54 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Ja dat zal gebeuren, Hier ook als je ziek bent en je woont in een gebied dat je kans heb op infectie , Laat je testen en ga mee. Je kan beter daar nog dood gaan in een ziekenhuis mocht het uit de hand lopen dan eenzaam thuis.
Dat laatste ben ik niet met je eens, ik zou liever doodgaan in mn eigen bedje dan in een ziekenhuisbed.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191336584
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Ali_boo het volgende:
famous9_vlogs twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:35:26 Police in #China are rounding people up and taking them by force if they are sick. #Wuhan #coronavirus #2019nCoV.Would this be happening if the actual numbers of the infected and the dead were as low as what is being told? China is in panic. https://t.co/Z1ErSqMeeO reageer retweet
Jep... Of, het was een man die op mensen spuugde, of hij was andere dingen aan het doen die niet mogen. Dit filmpje heeft weer eens geen context. En het feit dat hij ook andere nepfilmpjes deelt doet mij denken dat dit ook niet is wat hij zegt.
pi_191336753
2345 besmettingen erbij en 64 doden. Hubei alleen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191336768
Hubei 2345

Wuhan 1242

64 deaths.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:16:50 #147
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191336811
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:14 schreef tesssssssss het volgende:
Hubei 2345

Wuhan 1242
Bizar, de aantallen worden dagelijks hoger
64 deaths.
pi_191336845
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:14 schreef vosss het volgende:
2345 besmettingen erbij en 64 doden. Hubei alleen.
Ik vind het niet zo heel goed klinken, en jij?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:18:22 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191336853
oef...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191336856
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo heel goed klinken, en jij?
Misschien als ik het zing?
pi_191336876
Het zal vast nog wel blijven stijgen hoor :). Lockdown is nog lang geen 2 weken actief tot die tijd zal het blijven stijgen.
pi_191336901
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:18 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Misschien als ik het zing?
Kweenie, die andere provincie klonk ook niet zo heel goed.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:20:58 #153
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191336907
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:19 schreef Djnormandy het volgende:
Het zal vast nog wel blijven stijgen hoor :). Lockdown is nog lang geen 2 weken actief tot die tijd zal het blijven stijgen.
Denk het ook...

En ook, steeds minder doktoren beschikbaar per 1000 man zeg maar. Ten eerste omdat er nog steeds zoveel patienten bijkomen en ten tweede moeten doktoren in andere provincies steeds meer daar blijven om hun eigen patienten op te vangen.

In het begin kon alles gefocussed worden op Wuhan, maar naarmate het zich verspreid wordt het managen van personeel en apparatuur steeds moeilijker
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191336955
En als dat ziekenhuis morgen erbij komt met 1000 plaatsen zal het sneller hoger worrden vanwege meer mensen.. Dus ik zou hier nog steeds niet van schrikken. Er zijn ook 300 recovered in Hubei. Tegen 430 deaths en die recovered stijgt ook aardig snel, Jammer dat ze geen risicogroepen of leeftijd vrijgeven . Dat zou ook geruststellender werken.
pi_191336990
Mss zal de detectie sneller gaan nu de 2 tijdelijke ziekenhuizen gaan openen. Er kunnen maar een beperkt aantal mensen getest worden. Er worden wel meer testkits klaargestoomd maar het duurt een tijdje.

Het aantal recovered zal wel gradueel toenemen, de gemiddelde ziekteperiode lijkt ook ongeveer 2 weken te zijn voordat ze ontslagen worden.
pi_191336991
300 recovered?! holy shit wat veel ineens!

edit: het waren er 100
  maandag 3 februari 2020 @ 23:25:20 #157
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191337002
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo heel goed klinken, en jij?
Het klinkt zeker niet best.. iedere dag meer besmettingen en doden..als dit zo doorgaat zijn er straks 15000 of meer besmettingen per dag, om.over het aantal doden maar te zwijgen
pi_191337022
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk het ook...

En ook, steeds minder doktoren beschikbaar per 1000 man zeg maar. Ten eerste omdat er nog steeds zoveel patienten bijkomen en ten tweede moeten doktoren in andere provincies steeds meer daar blijven om hun eigen patienten op te vangen.

In het begin kon alles gefocussed worden op Wuhan, maar naarmate het zich verspreid wordt het managen van personeel en apparatuur steeds moeilijker
Wordt het dan ook niet moeilijker om die verspreiding te stoppen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191337027
quote:
From 04:00 to 24:00 on February 3, 2020 , 2345 new cases of pneumonia with new coronavirus infection were added in Hubei Province (among them: 1242 in Wuhan, 71 in Huangshi, 35 in Shiyan, 84 in Xiangyang, and Yichang 60 cases, 114 cases in Jingzhou City, 55 cases in Jingmen City, 26 cases in Ezhou City, 202 cases in Xiaogan City, 176 cases in Huanggang City, 52 cases in Xianning City, 183 cases in Suizhou City, 12 cases in Enshi Prefecture, 19 cases in Xiantao City, and Tianmen City 2 cases, 9 cases in Qianjiang City, and 3 cases in Shennongjia Forest District). There were 64 new deaths in the province (among them: 48 in Wuhan, 1 in Xiangyang, 2 in Yichang, 1 in Jingzhou, 3 in Jingmen, 3 in Ezhou, 3 in Xiaogan, 2 in Huanggang, 1 case in Suizhou). 101 new patients were discharged (among them: 79 in Wuhan, 1 in Huangshi, 4 in Shiyan, 1 in Yichang, 3 in Jingzhou, 2 in Ezhou, 2 in Xiaogan, and 9 in Huanggang).

As of 24:00 on February 3, 2020, Hubei Province has reported 13,522 cases of pneumonitis with new type of coronavirus infection (including 6384 in Wuhan, 405 in Huangshi, 291 in Shiyan, 632 in Xiangyang, and 452 in Yichang. 613 cases in Jingzhou City, 400 cases in Jingmen City, 332 cases in Ezhou City, 1120 cases in Xiaogan City, 1422 cases in Huanggang City, 348 cases in Xianning City, 641 cases in Suizhou City, 123 cases in Enshi Prefecture, 188 cases in Xiantao City, and 117 cases in Tianmen City , 44 cases in Qianjiang City, 10 cases in Shennongjia Forest District), 396 cases have been discharged from hospital and 414 have died (among them: 313 in Wuhan, 2 in Huangshi, 1 in Xiangyang, 3 in Yichang, 7 in Jingzhou) (14 cases in Jingmen City, 18 cases in Ezhou City, 17 cases in Xiaogan City, 19 cases in Huanggang City, 6 cases in Suizhou City, 3 cases in Xiantao City, 10 cases in Tianmen City, and 1 case in Qianjiang City). At present, 10,990 cases are still being treated in the hospital (including 1567 cases of severe illness and 576 cases of critical illness), all of whom are receiving isolation treatment at designated medical institutions. A total of 68988 close contacts have been tracked, and 58544 people are still undergoing medical observation.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:26:40 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337030
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wordt het dan ook niet moeilijker om die verspreiding te stoppen?
Eigenlijk wel, beetje een vicieuze cirkel...

Het virus lijkt onder goede logistiek en zorg makkelijk houdbaar te zijn, maar zodra het chaos wordt neemt het aantal doden ook flink toe.

Misschien is een minder besmettelijk maar dodelijker virus eigenlijk beter omdat dat minder druk zet op alle resources. Dit virus lijkt niet zo dodelijk maar heel besmettelijk, en zet daardoor het hele zorgsysteem onder druk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337048
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:25 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het klinkt zeker niet best.. iedere dag meer besmettingen en doden..als dit zo doorgaat zijn er straks 15000 of meer besmettingen per dag, om.over het aantal doden maar te zwijgen
Dat denk ik niet,Er komt een piek over 1-2 weken vanwege alle maatregels (lockdown , geen treinen ). Het blijft niet vermenigvuldigen, Volgens alle lijstjes hadden nu tegen de 40.000 moeten zitten nu we zitten pas op de helft. Ik wil ook niet raar klinken maar 430 doden op 11.000.000 is bijna niets natuurlijk. Ik weet dat er critical bij zit, Maar die kunnen ook beter worden. Dus ik baseer het alleen op deze cijfers.
pi_191337052
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo heel goed klinken, en jij?
Ik ook niet. Geen idee of er al grafiekjes zijn met de nieuwe updates, maar volgens mij vlakt het nog steeds nieg af.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191337067
Nog even als het erger wordt en er wordt een bom per ongeluk gegooid op die stad. :{
  maandag 3 februari 2020 @ 23:30:40 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337104
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:28 schreef Djnormandy het volgende:
Nog even als het erger wordt en er wordt een bom per ongeluk gegooid op die stad. :{
Dat zal economisch nog veel meer schade doen. Kan je beter mensen gewoon doodschieten hoe gruwelijk dat ook klinkt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337118
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:27 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet,Er komt een piek over 1-2 weken vanwege alle maatregels (lockdown , geen treinen ). Het blijft niet vermenigvuldigen, Volgens alle lijstjes hadden nu tegen de 40.000 moeten zitten nu we zitten pas op de helft. Ik wil ook niet raar klinken maar 430 doden op 11.000.000 is bijna niets natuurlijk. Ik weet dat er critical bij zit, Maar die kunnen ook beter worden. Dus ik baseer het alleen op deze cijfers.
Een probleem is dat ze die lockdown en andere maatregelen niet heel lang vol kunnen houden. Als iedereen straks weer aan het werk gaat, bestaat de kans dat het opeens weer verkeerd gaat.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:33:09 #166
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191337164
2 februari:
22:08: 2,103 new cases and 56 new deaths in Hubei province, China. (Source)

3 februari:
22:10: 2,345 new cases and 64 new deaths in Hubei province, China. (Source)

Om het ik perspectief te zien, t.o.v. gisteren.
pi_191337186
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:33 schreef NaturalScience het volgende:
2 februari:
22:08: 2,103 new cases and 56 new deaths in Hubei province, China. (Source)

3 februari:
22:10: 2,345 new cases and 64 new deaths in Hubei province, China. (Source)

Om het ik perspectief te zien, t.o.v. gisteren.
Dan is het 10% omhoog gegaan voor allebei ongeveer, Vind ik niet zo erg als je het zo bekijkt, Voor Hubei dan.
pi_191337204
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:34 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dan is het 10% omhoog gegaan voor allebei ongeveer, Vind ik niet zo erg als je het zo bekijkt, Voor Hubei dan.
Die meneer in het filmpje is er niet zo blij mee.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:36:05 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337213
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:34 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dan is het 10% omhoog gegaan voor allebei ongeveer, Vind ik niet zo erg als je het zo bekijkt, Voor Hubei dan.
Kan ook een toename zijn van 10% in het aantal beschikbare testing kits. We weten dus eigenlijk niets als het aantal beschikbare testing kits steeds de max confirmed cases op een dag bepalen.

Als er een tekort op testing kits zou komen zal het lijken alsof het opeens beter gaat terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 februari 2020 @ 23:36:50 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191337228
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:34 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dan is het 10% omhoog gegaan voor allebei ongeveer, Vind ik niet zo erg als je het zo bekijkt, Voor Hubei dan.
10% groei per dag is verdubbeling in een week...
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191337263
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

10% groei per dag is verdubbeling in een week...
In een week verdubbeling valt nog mee, Er waren eerst hier lijstjes dat we met dagen 4x zouden krijgen en in de 100.000 meteen naar 250.000 zouden gaan in 1 dag.
pi_191337273
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die meneer in het filmpje is er niet zo blij mee.
Aardappelhoofd dus express dramatisch zodat mensen blijven kijken en doneren , Hij slaat er gewoon een slaatje uit bij de amerikanen die nu al aan het preppen zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:39:11 #173
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191337282
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:27 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet,Er komt een piek over 1-2 weken vanwege alle maatregels (lockdown , geen treinen ). Het blijft niet vermenigvuldigen, Volgens alle lijstjes hadden nu tegen de 40.000 moeten zitten nu we zitten pas op de helft. Ik wil ook niet raar klinken maar 430 doden op 11.000.000 is bijna niets natuurlijk. Ik weet dat er critical bij zit, Maar die kunnen ook beter worden. Dus ik baseer het alleen op deze cijfers.
Maar wat denk je als het zich snel gaat uitbreiden in India en ander soortgelijke landen?
pi_191337285
Brilhoofd is er nog.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:39:59 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337301
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:38 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

In een week verdubbeling valt nog mee, Er waren eerst hier lijstjes dat we met dagen 4x zouden krijgen en in de 100.000 meteen naar 250.000 zouden gaan in 1 dag.
Dat waren zinloze lijstjes.

Als ik aan het begin een lijstje had gemaakt met:

dag 1: 1 dode
dag 2: 8 miljard doden

Dan was het altijd meegevallen ookal hadden we op dag 2 maar 10 miljoen doden :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 februari 2020 @ 23:40:11 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191337304
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:39 schreef Markesh het volgende:

[..]

Maar wat denk je als het zich snel gaat uitbreiden in India en ander soortgelijke landen?
Als het daar losgaat is er echt geen stoppen meer aan, lijkt me.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191337316
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191337335
Stijging aantal bevestigde gevallen en aantal doden:
29/1: +32.0% +24.5%
30/1: +28.9% +28.8%
31/1: +25.7% +25.3%
1/2: +21.6% +21.6%
2/2: +21.8% +17.8%
3/2: +19.5% +18.7%
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 3 februari 2020 @ 23:42:24 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 3 februari 2020 @ 23:42:45 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191337343
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191337379
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Whistleblower is arrested in China after secretly filming ‘piles of body bags at a hospital in coronavirus ground zero Wuhan’

https://www.dailymail.co.(...)avirus-hospital.html

https://www.reddit.com/r/(...)hina_after_secretly/

Filmpje:
https://twitter.com/jenniferatntd/status/1223639844829769734?s=20
Is dat filmpje echt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:46:46 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191337427
quote:
"Worldwide 17459 cases, 1 death"...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191337436
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Is dat filmpje echt?
Ja maar geen lichamen in die zakken, Dan zijn het wel midget chinezen.. Het filmpje klopt maar is uit zijn verband gerukt, Maar ik ga twitter niet meer op , Die comments zitten echt vol met trolls en paniek mensen. Iedereen gelooft een account met 6 volgers ook meteen na een filmpje. :') |:(
pi_191337489
Mevrouw vleermuissoep bleek ook van een filmpje uit 2017 in de Filipijnen. Ze is wel door het stof moeten kruipen omdat het niet meer door de beugel kan.

De filmpjes zijn gemengd met die van overijverige ambtenaren die mensen opsluiten zonder mondkapjes of juist buiten winkels jagen en dan volop bespuiten met desinfecterend middel. Het is niet altijd af te leiden of het van deze periode is of van andere gelegenheden om iets heel anders.
pi_191337503
Nieuwe cijfers bekend:

Aantal geïnfecteerden wereldwijd: 19.843
Aantal doden: 426 (waarvan 1 buiten China)
Cindy De Vuyst
pi_191337504
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

"Worldwide 17459 cases, 1 death"...
Ja. Het is echt een drama in Hubei vanwege dat het Hubei is. In de rest van de landen lijkt het nog mee te vallen..
Gino ♥
  maandag 3 februari 2020 @ 23:55:50 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191337513
Hoeveel mensen worden geweigerd bij het ziekenhuis omdat er geen plaats meer is, overlijden thuis en worden dan niet meegeteld in de cijfers?
==============================

CORONAVIRUS OUTBREAK IN CHINA 'MUCH WORSE' THAN OFFICIALLY REPORTED, CLAIM WUHAN RESIDENTS
https://www.newsweek.com/(...)idemic-wuhan-1485354
https://www.reddit.com/r/(...)ina_much_worse_than/

The coronavirus has already claimed more lives in mainland China than the SARS epidemic, amid reports the country's authorities are not being transparent about the scale of the epidemic and that people are finding it hard to get treatment.

The official death toll in mainland China, according to state-run news agency Xinhua, is 361, with more than 17,000 confirmed cases of the disease. The coronavirus is continuing to spread beyond China and is now present in more than 25 countries.

This figure has overtaken the death toll from SARS, which in 2003 killed 349 people in China and infected 5,327 people.

However, a study published in the medical journal The Lancet estimated that the number of coronavirus infections could be more than four times higher than the number given by Chinese authorities. It said its "baseline scenario" put the figure in the city of Wuhan at 75,815 as of January 25.

The Lancet report also projected the "epidemics are already growing exponentially in multiple major cities of China with a lag time behind the Wuhan outbreak of about 1–2 weeks."

There is an apparent discrepancy between the Chinese government's insistence that it can cope with the crisis and other forecasts about its deadliness. This is borne out by anecdotal evidence from residents in Wuhan at the center of the outbreak, who say there is difficulty in getting diagnosis and treatment.

Long Jian, 32, told The New York Times his father had to wait a week and visit half a dozen hospitals before he could even get a coronavirus test.

"The situation that we've seen is much worse than what has been officially reported," he told the paper.

"Those who can get diagnosed and treated are the lucky ones. In our neighborhood, many who weren't able to get diagnosed ended up dying at home."

According to official guidelines, patients in Wuhan are encouraged to go to their local hospitals first for initial assessments and sometimes prescriptions.

Patients then have to give the results to one of around 1,000 neighborhood committees, which coordinate treatment with the hospitals.

The trouble is a ban on transportation makes it difficult to get to the hospitals. When citizens arrive, the hospitals are overrun with patients. Compounding the problem is a shortage of medical kits and supplies, according to The Times.

Amy Hu told the paper her 64-year-old mother could not be admitted to hospital without a test, despite a doctor telling her she had contracted the coronavirus. "I'm very dissatisfied with the government. It's like only when the patients are close to death can they be admitted to a hospital," she said.

Gan Hanjiang, who displayed coronavirus symptoms, said: "Getting treatment is so difficult. We can't get admitted to the hospitals. And there's not enough medicine."

State-run news outlets in China have insisted that the country will be able to cope with the outbreak. New hospitals are being built, with a 1,000-bed facility called Huoshenshan being erected in 10 days. It started to treat patients on Monday, according to Xinhua.

A second facility, Leishenshan Hospital, which will have more than 1,300 beds, will open on Wednesday.

The government mouthpiece pointed to how authorities had taken "unprecedented measures to contain the outbreak," including pooling national medical personnel and supplies to the hardest-hit regions, building new hospitals, extending the Chinese Lunar New Year holiday and imposing travel restrictions.

Meanwhile, the state-run newspaper China Daily reported how the government had confidence it could contain the outbreak, citing a report by the Shanghai Institutes for International Studies saying the "entire nation has been mobilized to fight against the epidemic, with 6,097 medical professionals working in Wuhan and other places in Hubei province."
pi_191337522
@Tjacka ON TOUR.
pi_191337523
In Thailand waren er 19 besmettingen, 7 personen zijn intussen genezen. Er is geen enkele gestorven en 12 ervan liggen in het ziekenhuis.
Cindy De Vuyst
pi_191337526
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:56 schreef einzeinz het volgende:
In Thailand waren er 19 besmettingen, 7 personen zijn intussen genezen.
Maar dat mag heul niet.
pi_191337568
In China gaan er volgens mij mensen dood vanwege de slechte zorg en onderbemanning of omdat de overheid het niet boeit dat ze maar wat minder mensen hebben want ze zijn al met zoveel.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:03:12 #193
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191337573
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:33 schreef Collide het volgende:
Ik kwam vandaag iemand tegen die uit China geëvacueerd is, hij voelde zich niet ziek dus is gewoon een dagje naar de stad gegaan. :')

Moet ik me nu zorgen maken?
Are you serious!??
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191337583
nvm
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191337588
Nog steeds niet een geval in Nederland helaas.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191337603
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:56 schreef einzeinz het volgende:
In Thailand waren er 19 besmettingen, 7 personen zijn intussen genezen. Er is geen enkele gestorven en 12 ervan liggen in het ziekenhuis.
In het slechtste geval gaan die 12 dood.
In het gunstigste geval niet.

63% dood in slechtste geval
100% genezen in het gunstigste geval

Ok met deze getallen kunnen we niks :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191337610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
Nog steeds niet een geval in Nederland helaas.
Geef het 14 dagen. Die komt er echt wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191337612
https://www.sfchronicle.c(...)ernight-15026758.php

Vrouw en man zijn opgenomen in het ziekenhuis nadat hun toestand verergerde. (San Francisco)
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:10:31 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191337623
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:14 schreef vosss het volgende:
2345 besmettingen erbij en 64 doden. Hubei alleen.
wtf?? keihard stijgend per dag, dit virus gaat een echte killer worden!!!!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:11:30 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191337632
https://www.reddit.com/r/(...)_worse_than/fgftphj/

So I’m an instructor for Chinese students. One of them used to be a doctor, and his girlfriend is a nurse in wuhan. Like a week ago she said the deaths were at about 5000.

So it’s a lot worse then what’s being reported.
pi_191337662
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_worse_than/fgftphj/

So I’m an instructor for Chinese students. One of them used to be a doctor, and his girlfriend is a nurse in wuhan. Like a week ago she said the deaths were at about 5000.

So it’s a lot worse then what’s being reported.
Ik krijg die link van dat lancet onderzoek niet gekopieerd.

Maar in ieder geval, in dit artikel staat de link naar het Lancet onderzoek.

https://www.newsweek.com/(...)idemic-wuhan-1485354

Voor wie dat interessant vindt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191337667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wtf?? keihard stijgend per dag, dit virus gaat een echte killer worden!!!!
Nouja get gros denkt gewoon een griepje, niks aan de hand.

Die vergeten ff dat je met een flinke griep minimaal een week plat ligt. Die verwarren griep met een verkoudheid van een paar dagen. Waarmee het gros zich ziek meldt als "ik heb de griep".

En dan vergeten ze ook nog eens dat als je een longontsteking bovenop je griep krijgt dat dat dan doorgaans een bacterie is. Waarvoor medicijnen beschikbaar zijn.

Met dit virus krijgen heel veel mensen een longontsteking. Van een virus. Waar geen medicijnen voor zijn.

En ze vergeten ook dat dit virus uiterst besmettelijk is gebleken en dat virussen muteren over tijd. En dat een van de mutaties ook zomaar ineens veel dodelijker kan zijn.

Maar hey, waar maken we ons druk om, is maar een griepje. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191337668
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:03 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Are you serious!??
Waarom niet?
Cindy De Vuyst
pi_191337682
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja get gros denkt gewoon een griepje, niks aan de hand.

Die vergeten ff dat je met een flinke griep minimaal een week plat ligt. Die verwarren griep met een verkoudheid van een paar dagen. Waarmee het gros zich ziek meldt als "ik heb de griep".

En dan vergeten ze ook nog eens dat als je een longontsteking bovenop je griep krijgt dat dat dan doorgaans een bacterie is. Waarvoor medicijnen beschikbaar zijn.

Met dit virus krijgen heel veel mensen een longontsteking. Van een virus. Waar geen medicijnen voor zijn.

En ze vergeten ook dat dit virus uiterst besmettelijk is gebleken en dat virussen muteren over tijd. En dat een van de mutaties ook zomaar ineens veel dodelijker kan zijn.

Maar hey, waar maken we ons druk om, is maar een griepje. }:|
Eerste vaccins waren in China anders wel al succesvol!
Cindy De Vuyst
pi_191337685
BNODesk twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 00:02:39 Because we keep getting asked about this, the daily updates from China are at:- Hubei province: 6 a.m. (5 p.m. ET)- National: 8 a.m. (7 p.m. ET)Smaller updates in between reageer retweet
01:00 nationaal dus.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:19:35 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_worse_than/fgftphj/

So I’m an instructor for Chinese students. One of them used to be a doctor, and his girlfriend is a nurse in wuhan. Like a week ago she said the deaths were at about 5000.

So it’s a lot worse then what’s being reported.
Ja mja, dus een reddit post van een instructeur die een dokter kende die een vriendin had zei dat ze gehoord had van iemand dat... er 5000 doden waren..
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337703
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja get gros denkt gewoon een griepje, niks aan de hand.

Die vergeten ff dat je met een flinke griep minimaal een week plat ligt. Die verwarren griep met een verkoudheid van een paar dagen. Waarmee het gros zich ziek meldt als "ik heb de griep".

En dan vergeten ze ook nog eens dat als je een longontsteking bovenop je griep krijgt dat dat dan doorgaans een bacterie is. Waarvoor medicijnen beschikbaar zijn.

Met dit virus krijgen heel veel mensen een longontsteking. Van een virus. Waar geen medicijnen voor zijn.

En ze vergeten ook dat dit virus uiterst besmettelijk is gebleken en dat virussen muteren over tijd. En dat een van de mutaties ook zomaar ineens veel dodelijker kan zijn.

Maar hey, waar maken we ons druk om, is maar een griepje. }:|
Dit is niet helemaal waar, Niet de meeste krijgen er longonsteking van, De zwakkere en hele jonge mensen hebben meer kans om een longontsteking te krijgen, Het virus zelf zal zeker niet de meeste gevallen een longonsteking veroorzaken bij jongeren en gezonde mensen.
pi_191337706
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Eerste vaccins waren in China anders wel al succesvol!
Vaccins?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191337712
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_worse_than/fgftphj/

So I’m an instructor for Chinese students. One of them used to be a doctor, and his girlfriend is a nurse in wuhan. Like a week ago she said the deaths were at about 5000.

So it’s a lot worse then what’s being reported.
Reddit, Het 2de twitter, Ik kan ook een oud account weer terug halen claimen dat ik van alles ben en iets zeggen, Mensen zullen mij toch eerder geloven dan de chinese overheid, Ik hou het wel gewoon bij het nieuws en meer niet meer tegenwoordig.
pi_191337713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:20 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar, Niet de meeste krijgen er longonsteking van, De zwakkere en hele jonge mensen hebben meer kans om een longontsteking te krijgen, Het virus zelf zal zeker niet de meeste gevallen een longonsteking veroorzaken bij jongeren en gezonde mensen.
Ik zeg nergens "de meeste".
Ik zeg "heel veel".
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:23:13 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191337724
https://www.reddit.com/r/(...)_worse_than/fgg6lbz/

according to several ways of reports, many death were simply mark with a irrelevant death reason, like pneumonia or maybe myocarditis. If ppl can't get a confirmed diagnosis before pass away, then they won't be died from coronavirus. And it's quite difficult for common ppl to get a confirmed diagnosis these days. Only thing I know is the official Funeral Associations were asking for more donation of body bags.
pi_191337726
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zeg nergens "de meeste".
Ik zeg "heel veel".
Heel veel - de meeste klinkt echt hetzelfde.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:27:14 #214
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337768
over een half uur een nieuwe ronde cijfers
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337778
Eer klopt iets niet met de tijdlijn, Eind december eerste dodelijk slachtoffer door dit Wuhan-Virus. En daar heeft 3 weken tussen gezeten van niets? Incubatie van 2 weken? Volgens mij is dit echt human made hoor. Ook weer toevallig net zoals SARS en MERS zijn daar ook begonnen.

Ik ga er nu vanuit dat het gewoon in het lab gemaakt is en ze het willen testen op eigen mensen met het risico dat mensen gaan reizen (Chinees nieuwjaar) om te kijken of het in het westen ook een beetje aanslaat.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:28:19 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337783
Ligt reddit er bij jullie ook constant uit trouwens? Lijkt wel alsof het alleen Nederland is als op de error meldingen kaart kijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:28:55 #217
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191337788
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:16 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Waarom niet?
Troll
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:29:50 #218
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337796
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:28 schreef Djnormandy het volgende:
Eer klopt iets niet met de tijdlijn, Eind december eerste dodelijk slachtoffer door dit Wuhan-Virus. En daar heeft 3 weken tussen gezeten van niets? Incubatie van 2 weken? Volgens mij is dit echt human made hoor. Ook weer toevallig net zoals SARS en MERS zijn daar ook begonnen.

Ik ga er nu vanuit dat het gewoon in het lab gemaakt is en ze het willen testen op eigen mensen met het risico dat mensen gaan reizen (Chinees nieuwjaar) om te kijken of het in het westen ook een beetje aanslaat.
En ze zagen in dit meesterplan niet het risico dat hun hele economie op hun gat komt te liggen, zoals nu gebeurd?

Er zijn tegenwoordig ook zat manieren om virussen te testen zonder mensen. Kan zelfs met simulaties...

Kan trouwens makkelijk die tijdlijn. Eerste patient steekt 2 mensen aan, maar die krijgen geen symptomen en gaan dus vrolijk verder. Met een een incubatie tijd van 2 weken zit je dan op bijna 4 weken. En dan heb je dus 3 mensen met het virus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Vaccins?
remdesivir lijkt te werken.
Cindy De Vuyst
pi_191337811
De Chinese stad Wuhan is sinds de uitbraak van het coronavirus afgesloten van de buitenwereld. Er mag niemand uit, maar ook niemand in. Veel Chinezen die rond 23 januari hun huis verlieten om elders Chinees Nieuwjaar te vieren, kunnen daarom niet terug naar hun woning. Én hun huisdieren. Naar schatting zijn in Wuhan zo'n 50.000 huisdieren moederziel alleen thuis.
----

Ik vind dit eerlijk gezegd erger.
pi_191337843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:31 schreef Djnormandy het volgende:
De Chinese stad Wuhan is sinds de uitbraak van het coronavirus afgesloten van de buitenwereld. Er mag niemand uit, maar ook niemand in. Veel Chinezen die rond 23 januari hun huis verlieten om elders Chinees Nieuwjaar te vieren, kunnen daarom niet terug naar hun woning. Én hun huisdieren. Naar schatting zijn in Wuhan zo'n 50.000 huisdieren moederziel alleen thuis.
----

Ik vind dit eerlijk gezegd erger.
Ja, maar in China gaat niemand wakker liggen vanwege huisdieren.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:36:44 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337848
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, maar in China gaat niemand wakker liggen vanwege huisdieren.
Behalve de eigenaren van die huisdieren
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:38:16 #223
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337852
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Behalve de eigenaren van die huisdieren
Denk het niet.
pi_191337857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:30 schreef einzeinz het volgende:

[..]

remdesivir lijkt te werken.
https://www.limburger.nl/(...)oronavirus-op-mensen

Owh, jah.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:39:07 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:38 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Denk het niet.
Ik zou het flink kut vinden als m'n trouwe viervoeter dood zou gaan door ondervoeding hoor...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337861
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou het flink kut vinden als m'n trouwe viervoeter dood zou gaan door ondervoeding hoor...
Zou ik persoonlijk ook veel erger vinden! Zou me van die quarantaine ook niet veel aantrekken, elk moment op de uitkijk staan om te kunnen ontsnappen!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:39:48 #227
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337863
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou het flink kut vinden als m'n trouwe viervoeter dood zou gaan door ondervoeding hoor...
Jij ja ;)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:40:19 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337870
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Jij ja ;)
Een Chinees heeft geen gevoel voor zijn/haar huisdier? apart.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ja, maar in China gaat niemand wakker liggen vanwege huisdieren.
Nee in China eten ze het huisdier nog waarschijnlijk op ook al ligt het te rotten onder de bank .
pi_191337875
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Zou ik persoonlijk ook veel erger vinden! Zou me van die quarantaine ook niet veel aantrekken, elk moment op de uitkijk staan om te kunnen ontsnappen!
Ik vind het afschuwelijk, die dieren sterven dus een langzame hongerdood. :{
pi_191337877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:40 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Nee in China eten ze het huisdier nog waarschijnlijk op ook al ligt het te rotten onder de bank .
Ik had net nog iets te snacken gepakt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:41:36 #232
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337880
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een Chinees heeft geen gevoel voor zijn/haar huisdier? apart.
Wel? Ok, ik lees andere dingen
pi_191337886
Ik denk niet dat de gemiddelde Chinees een huisdier als hun kind beschouwt, zoals sommige Nederlanders.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:43:43 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337896
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:41 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wel? Ok, ik lees andere dingen
Oh? Meestal als mensen een huisdier nemen doen ze dat uit liefde of omdat ze het leuk vinden.

Maar ik neem aan dat jij denkt dat ze alleen maar vetgemest worden voor de pot?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:44:51 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337900
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:42 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk niet dat de gemiddelde Chinees een huisdier als hun kind beschouwt, zoals sommige Nederlanders.
Ik heb zelf in Zuid-Korea gewoond. Daar eten ze (en slaan) ze ook honden op het platteland. Toch zie ik jonge mensen in de stad met enorm veel liefde voor hun trouwe viervoeters zorgen.Ik ben ook 2 keer in China geweest en je ziet daar ook gewoon mensen hun hond uitlaten. Maargoed blijkbaar is dat opeens anders dan en is het eigenlijk allemaal 'nep' ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:44:55 #236
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191337901
Jezus wat een uitspraken hier, schaam je. Ook Chinezen zijn inmiddels moderne mensen die ook gevoelens voor huisdieren hebben, net als wij kaaskoppen.
Vraag maar raak! :)
pi_191337904
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:28 schreef Djnormandy het volgende:
Eer klopt iets niet met de tijdlijn, Eind december eerste dodelijk slachtoffer door dit Wuhan-Virus. En daar heeft 3 weken tussen gezeten van niets? Incubatie van 2 weken? Volgens mij is dit echt human made hoor. Ook weer toevallig net zoals SARS en MERS zijn daar ook begonnen.

Ik ga er nu vanuit dat het gewoon in het lab gemaakt is en ze het willen testen op eigen mensen met het risico dat mensen gaan reizen (Chinees nieuwjaar) om te kijken of het in het westen ook een beetje aanslaat.
MERS is ontstaan in Saoedi-Arabië.
Het staat voor Middle East respiratory syndrome.

SARS is wel ontstaan in China.

Ook snap ik best dat er complotten ontstaan door de vage communicatie erover en i.v.m. het instituut voor virologie in Wuhan, maar je moet er niet vanuit gaan dat China moedwillig bio-wapens test op haar eigen burgers.

Heel misschien kun je nog denken dat er iets is misgegaan tijdens research en dat een medewerker onbewust gezorgd heeft voor een besmetting buiten de deur, maar vooralsnog gaat het om een virus wat te herleiden is naar een niet man-made bron.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:45:35 #238
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337907
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Oh? Meestal als mensen een huisdier nemen doen ze dat uit liefde of omdat ze het leuk vinden.

Maar ik neem aan dat jij denkt dat ze alleen maar vetgemest worden voor de pot?
Ja, dat denk ik :+
pi_191337912
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb zelf in Zuid-Korea gewoond. Daar eten ze (en slaan) ze ook honden op het platteland. Toch zie ik jonge mensen in de stad met enorm veel liefde voor hun trouwe viervoeters zorgen.Ik ben ook 2 keer in China geweest en je ziet daar ook gewoon mensen hun hond uitlaten. Maargoed blijkbaar is dat opeens anders dan en is het eigenlijk allemaal 'nep' ofzo.
Dat is toch een beetje een cultuur-ding dat ze van die rare rauwe beesten eten?

Geen honden, maar van die beesten waarvan je het bestaan nog niet afwist.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:47:01 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:45 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik :+
Dat zijn geen mensen met huisdieren. Je hebt ongetwijfeld hondenfokkers die het niet zal uitmaken of ze sterven, maar dat is niet de gewone stadsmens die een hondje of kat thuis hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:47:44 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191337918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:45 schreef FYazz het volgende:

[..]

MERS is ontstaan in Saoedi-Arabië.
Het staat voor Middle East respiratory syndrome.

SARS is wel ontstaan in China.

Ook snap ik best dat er complotten ontstaan door de vage communicatie erover en i.v.m. het instituut voor virologie in Wuhan, maar je moet er niet vanuit gaan dat China moedwillig bio-wapens test op haar eigen burgers.

Heel misschien kun je nog denken dat er iets is misgegaan tijdens research en dat een medewerker onbewust gezorgd heeft voor een besmetting buiten de deur, maar vooralsnog gaat het om een virus wat te herleiden is naar een niet man-made bron.
vraag me weleens af wat er echt gebeurd in die level 5 hermetisch afgesloten labs?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:49:11 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is toch een beetje een cultuur-ding dat ze van die rare rauwe beesten eten?
Maar wat heeft dat te maken met het hebben van huisdieren, zeker in een land met 1,3 miljard mensen. In China heb je ook gewoon dierenactivisten die dagelijks strijden tegen het eten van hond of vlees in het algemeen. En juist mensen die dol zijn op dieren nemen doorgaans een huisdier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:44 schreef syroto het volgende:
Jezus wat een uitspraken hier, schaam je. Ook Chinezen zijn inmiddels moderne mensen die ook gevoelens voor huisdieren hebben, net als wij kaaskoppen.
Dus je wilt ontkennen dat het helemaal niet meer gebeurd?
pi_191337935
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:56 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-uiteraard-bezorgd

"De vijftien Nederlandse evacués die vanwege het coronavirus vanuit China naar Huis ter Heide zijn overgebracht, gaan ervan uit dat ze vandaag nog naar huis mogen. Dat zegt een van hen tegen RTL Nieuws. Hij wil niet zeggen of er zieken aan boord waren van de evacuatievlucht. "Geen commentaar.""

Dus dan weten jullie het.

"Geen commentaar."

Das ongeeveer hetzelfde als dat ik mijn zoontje naar de kinderopvang zou brengen en er hangt op de deur een briefje "wij geven geen commentaar over het feit dat er waterpokken heerst of niet. Want daar hebben jullie als ouders niks mee te maken."
Die Duitsers waren positief getest en ze zaten op hetzelfde vliegtuig! Ik geef het een week vooraleer het dus in NL opduikt!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:51:47 #245
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:50 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Die Duitsers waren positief getest en ze zaten op hetzelfde vliegtuig! Ik geef het een week vooraleer het dus in NL opduikt!
Ik ben er klaar voor!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:51:50 #246
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:49 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dus je wilt ontkennen dat het helemaal niet meer gebeurd?
Je veranderd van punt.

Tuurlijk geven mensen om hun huisdieren en zijn verdrietig als die te liggen sterven! Jezus tering jantje. Ja zelfs in China. Dat er ook mensen zijn die gruwelijk met dieren omgaan heeft toch geen invloed op hoe andere mensen zich voelen voor een huisdier

Oja ik zag laatst hoe ze op sommige Nederlandse slachthuizen met dieren omgaan. Denk dat ik straks mn kat maar ff een paar trappen ga geven. Tenslotte is dat blijkbaar de traditie in Nederland?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191337945
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat te maken met het hebben van huisdieren, zeker in een land met 1,3 miljard mensen. In China heb je ook gewoon dierenactivisten die dagelijks strijden tegen het eten van hond of vlees in het algemeen. En juist mensen die dol zijn op dieren nemen doorgaans een huisdier.
Ja, dat geloof ik wel.

Ik bedoelde eigenlijk, dat sommige (dus niet alle) Chinezen echt geloven dat het goed voor je is om zo een rauw dier op te eten.

Omdat veel mensen hier zeggen " ja waarom doen ze dat dan?"

Nou, daarom.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191337962
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik heb zelf in Zuid-Korea gewoond. Daar eten ze (en slaan) ze ook honden op het platteland. Toch zie ik jonge mensen in de stad met enorm veel liefde voor hun trouwe viervoeters zorgen.Ik ben ook 2 keer in China geweest en je ziet daar ook gewoon mensen hun hond uitlaten. Maargoed blijkbaar is dat opeens anders dan en is het eigenlijk allemaal 'nep' ofzo.
Het is niks tegen de Chinees. De gemiddelde Nederlandse plattelander geeft een huisdier ook een spuitje als het te duur wordt, terwijl sommige stedelingen duizenden euros aan hun huisdier besteden. Een kwestie van prioriteit stellen.
pi_191337969
3235 gevallen erbij in heel China
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:56:20 #250
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337975
Maar anyway, dit gaat over de gigantische uitbraak van het corona-virus. Wat is de stand?
pi_191337982
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vraag me weleens af wat er echt gebeurd in die level 5 hermetisch afgesloten labs?
Ik ook en toch ook weer niet. Volgens mij willen wij dat eigenlijk helemaal niet weten :o

Wat ik overigens wel interessant vind om te onderzoek is het gegeven dat zowel SARS, MERS en nCov zijn ontstaan in de best ontwikkelde landen van die regio.

Als kamelen, wilde katten en vleermuizen de bronnen zijn verwacht ik dat juist in de armere landen eromheen het virus als 1e opduikt daar deze mensen mogelijk als eerste grijpen naar alternatief vlees alsook i.v.m. de slechtere hygiëne en medische voorzieningen.

Of komt het juist door de welvaart in die landen en kunnen daardoor de rijken 'genieten' van exclusief kamelen- en kattenvlees.
pi_191337990
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
Maar anyway, dit gaat over de gigantische uitbraak van het corona-virus. Wat is de stand?
20733 besmettingen, 426 doden wereldwijd
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:57:56 #253
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191337991
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:
3235 gevallen erbij in heel China
Wauw
pi_191337993
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:55 schreef Houtenbeen het volgende:
3235 gevallen erbij in heel China
Ja, dat is niet goed, maar weet jij of het in de andere provincies ook is gestegen?

andere dan Hubei?

Ik bedoel, veel gestegen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 00:58:31 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191337997
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vraag me weleens af wat er echt gebeurd in die level 5 hermetisch afgesloten labs?
Een hoop ongetwijfeld. Virussen kunnen met de juiste aanpassingen ook mensen helpen schijnbaar dus er wordt veel onderzoek naar gedaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191338007
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat is niet goed, maar weet jij of het in de andere provincies ook is gestegen?

andere dan Hubei?
3235-2345=890 gevallen buiten Hubei erbij gekomen, gisteren was dat 593
pi_191338017
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:00 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

3235-2345=890 gevallen buiten Hubei erbij gekomen, gisteren was dat 593
Owh dan mogen ze wel heel vlug opschieten met dat vaccin.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:03:49 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191338023
Tijdlijntje van de duitse gevallen

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:04:24 #259
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191338025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat is niet goed, maar weet jij of het in de andere provincies ook is gestegen?

andere dan Hubei?

Ik bedoel, veel gestegen.
22:10: 2,345 new cases and 64 new deaths in Hubei province, China. (Source)
Nog altijd vrijwel alle doden in Wuhan (41)

Jan. 29: 315 new cases. 19 new deaths.
Jan. 30: 356 new cases and 25 deaths.
Jan. 31: 378 new cases. 30 new deaths.
Feb. 01: 576 new cases. 33 new deaths.
Feb. 02: +894, 32 deaths.
Feb. 03: +1,033, highest daily number of cases. 41 deaths, highest daily number of deaths.

Lijkt me steeds sterker bewijs dat als er niet teveel gevallen zijn en ziekenhuizen gewoon werken er amper tot geen doden vallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:06:24 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191338034
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tijdlijntje van de duitse gevallen

[ afbeelding ]
Als ik het goed zie heeft patient 2 al symptomen gekregen 3 dagen na de eerste dag van de vergadering. Zo snel al.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191338038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

22:10: 2,345 new cases and 64 new deaths in Hubei province, China. (Source)
Nog altijd vrijwel alle doden in Wuhan (41)

Jan. 29: 315 new cases. 19 new deaths.
Jan. 30: 356 new cases and 25 deaths.
Jan. 31: 378 new cases. 30 new deaths.
Feb. 01: 576 new cases. 33 new deaths.
Feb. 02: +894, 32 deaths.
Feb. 03: +1,033, highest daily number of cases. 41 deaths, highest daily number of deaths.

Lijkt me steeds sterker bewijs dat als er niet teveel gevallen zijn en ziekenhuizen gewoon werken er amper tot geen doden vallen.
Ja, maar als het in die andere provincies ook drukker wordt met het aantal besmettingen gaan ze dat qua medische zorg niet meer redden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:12:42 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191338070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar als het in die andere provincies ook drukker wordt met het aantal besmettingen gaan ze dat qua medische zorg niet meer redden.
Daar ben ik ook bang voor
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191338077
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor
Vooral niet als het net zo snel gaat als bij die Duitsers.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:22:01 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191338117
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar als het in die andere provincies ook drukker wordt met het aantal besmettingen gaan ze dat qua medische zorg niet meer redden.
Vooralsnog is er geen indicatie dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. De cijfers van buiten de Hubei provincie zijn al een dag of 5/6 vrij stabiel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191338125
Maar waar maak je je het meeste druk over, Dat er mensen dood gaan daar? Dat het hier heen komt?

Dat er zoveel infecties plaatsvinden over de hele wereld? Dat China liegt over de echte cijfers? (misschien) ?
pi_191338130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:23 schreef Djnormandy het volgende:
Maar waar maak je je het meeste druk over, Dat er mensen dood gaan daar? Dat het hier heen komt?

Dat er zoveel infecties plaatsvinden over de hele wereld? Dat China liegt over de echte cijfers? (misschien) ?
Dat het een pandemie wordt. Dat wil ik niet. Voor de duidelijkheid.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:25:00 #267
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191338132
jenniferatntd twitterde op donderdag 30-01-2020 om 15:30:57 A crematorium in #Wuhan. Trash bins full of used bags. If one crematorium cremates so many bodies, given there are 5, 6,7 crematoriums in the city, how many actually die everyday from #coronavirus? (I cannot find info re. No of crematorium. There are over 60 funeral paroles) https://t.co/ks0OMcKBm4 reageer retweet
Een crematorium in Wuhan. Tien vuilnisbakken gevuld met lijkzakken.
Er zijn veel meer doden dan dat ze vertellen.
pi_191338150
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Vooralsnog is er geen indicatie dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. De cijfers van buiten de Hubei provincie zijn al een dag of 5/6 vrij stabiel.
Dank je :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:30:08 #269
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_191338159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

22:10: 2,345 new cases and 64 new deaths in Hubei province, China. (Source)
Nog altijd vrijwel alle doden in Wuhan (41)

Jan. 29: 315 new cases. 19 new deaths.
Jan. 30: 356 new cases and 25 deaths.
Jan. 31: 378 new cases. 30 new deaths.
Feb. 01: 576 new cases. 33 new deaths.
Feb. 02: +894, 32 deaths.
Feb. 03: +1,033, highest daily number of cases. 41 deaths, highest daily number of deaths.

Lijkt me steeds sterker bewijs dat als er niet teveel gevallen zijn en ziekenhuizen gewoon werken er amper tot geen doden vallen.
Ik geloof hier niks van. Volgens de fok experts moet het aantal doden logaritmisch toenemen.
pi_191338162
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:25 schreef Markesh het volgende:
jenniferatntd twitterde op donderdag 30-01-2020 om 15:30:57 A crematorium in #Wuhan. Trash bins full of used bags. If one crematorium cremates so many bodies, given there are 5, 6,7 crematoriums in the city, how many actually die everyday from #coronavirus? (I cannot find info re. No of crematorium. There are over 60 funeral paroles) https://t.co/ks0OMcKBm4 reageer retweet
Een crematorium in Wuhan. Tien vuilnisbakken gevuld met lijkzakken.
Er zijn veel meer doden dan dat ze vertellen.
Ik kan het niet ontkennen of zeggen dat het niet zo is, Misschien is het een chinese reporter die wil dat China veranderd dus verdraaid een verhaal, Of ze spreekt de waarheid , Wie zal het zeggen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:30:43 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191338167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:25 schreef Markesh het volgende:
jenniferatntd twitterde op donderdag 30-01-2020 om 15:30:57 A crematorium in #Wuhan. Trash bins full of used bags. If one crematorium cremates so many bodies, given there are 5, 6,7 crematoriums in the city, how many actually die everyday from #coronavirus? (I cannot find info re. No of crematorium. There are over 60 funeral paroles) https://t.co/ks0OMcKBm4 reageer retweet
Een crematorium in Wuhan. Tien vuilnisbakken gevuld met lijkzakken.
Er zijn veel meer doden dan dat ze vertellen.
moeten die lijkzakken ook gewoon niet verbrand worden?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:32:16 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191338174
het lijkt mij duidelijk dat men in China grote ondercapaciteit heeft om de zieken te verwerken. Buiten China heeft men alle goede zorg en herstellen er heel veel
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:37:51 #273
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat het een pandemie wordt. Dat wil ik niet. Voor de duidelijkheid.
Je laat je echt teveel opjagen, maar je weet dat ik dat vind.
pi_191338203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:25 schreef Markesh het volgende:
jenniferatntd twitterde op donderdag 30-01-2020 om 15:30:57 A crematorium in #Wuhan. Trash bins full of used bags. If one crematorium cremates so many bodies, given there are 5, 6,7 crematoriums in the city, how many actually die everyday from #coronavirus? (I cannot find info re. No of crematorium. There are over 60 funeral paroles) https://t.co/ks0OMcKBm4 reageer retweet
Een crematorium in Wuhan. Tien vuilnisbakken gevuld met lijkzakken.
Er zijn veel meer doden dan dat ze vertellen.
Ik denk ook dat er een hele hoop mensen overlijden die niets met het virus te maken hebben, maar dat ze geen risico willen lopen. Mensen die flauwvallen/ hartstilstand krijgen geen CPR door omstanders vanwege de angst het virus op te lopen.

Ik geloof best dat er veel doden zullen zijn, maar ik denk niet dat het alleen van het virus is.

Er wonen in Wuhan alleen al +/-11 miljoen mensen (NL +/-17.08 miljoen in een kleiner oppervlak - 1.386 miljard in heel China), per dag overlijden er (op een doorsnee dag) zo'n 450 mensen (in Nederland). Die getallen zullen in Wuhan wellicht wat hoger liggen vanwege de voorzieningen en mogelijk ook een oudere bevolking, maar dat is een aanname (even exclusief het virus gezien dan he).

https://www.worldometers.info/coronavirus/
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  dinsdag 4 februari 2020 @ 02:05:16 #275
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191338307
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:32 schreef THEFXR het volgende:
het lijkt mij duidelijk dat men in China grote ondercapaciteit heeft om de zieken te verwerken. Buiten China heeft men alle goede zorg en herstellen er heel veel
Dit geld voor hooguit 3 steden in China zelf. Wuhan heeft duidelijk last van ondercapaciteit en wellicht Huanggang en Xiaogan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191338390
In Frankrijk nieuws, van de 2 in serieuze toestand is 1 nu stabiel. De 80 jarige man ligt nog in de intensive care.

Van de mensen die aangekomen zijn, lijken er honderden testen negatief uit te vallen. I.t.t. Duitsland is er geen chain besmetting naar voren gekomen:

Bron: https://www.francetvinfo.(...)a-sante_3811051.html

Sorry voor de brakke vertaling, ben moe.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  dinsdag 4 februari 2020 @ 03:05:25 #277
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191338461
Gister aangekomen in Vietnam. Op onze vlucht van Hong Kong naar Nha Trang zaten totaal 14 mensen :D ik was verbaast dat ze zo'n vlucht met HK Express gewoon laten doorgaan.

Temperatuur werd bij aankomst gemeten. Je moest een formulier ondertekenen dat je wel/niet in de regio van Wuhan/Hubei was geweest. Ik zie hier in de stad zelf amper mensen met mondkapjes. Er zitten hier veel Russen die daar uiteraard niet aan meedoen. Verder hangt er een relaxte sfeer en het wordt gewoon een mooie vakantie. Mijn kamaraad en ik dragen de mondkapjes op drukkere plekken zoals marktjes of shopping centres.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_191338465
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 19:14 schreef Paganitzu het volgende:


https://www.thelancet.com(...)0%2930211-7/fulltext

Van de eeste 99 patienten die zijn opgenomen zijn er 11 overleden (11%), 31 genezen (31%) en ligt 58% nog in het ziekenhuis.

Dit zijn niet de eerste 99 patiënten.
Er zitten er wel bij met langdurige blootstelling aan de vismarkt.
Tevens zijn de gegevens van 25 januari, dus niet up to date.

De eerste 40 waren er al begin-half december, het moet bekend zijn hoe het met hen is.

Het aantal genezen is aan het stijgen (3% nu), ook in landen buiten China worden mensen uit het ziekenhuis ontslagen, dus dat is positief.

[ Bericht 6% gewijzigd door Za op 04-02-2020 03:18:18 ]
pi_191338674
1e dode in Hong Kong gemeld. 39 jarige man. Gemeld wordt dat hij iets onderliggend had. Wat staat er niet bij. (15 cases, 1 overleden in HK nu. Ik kon geen serious case vinden voorheen, snel gegaan dan :/.

https://news.rthk.hk/rthk/en/component/k2/1506503-20200204.htm
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191338851
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tijdlijntje van de duitse gevallen

[ afbeelding ]
Kijk en daarom hebben mensen zoiets van Chinezen blijf nu thuis...

Maar dan ben je volgens sommigen hier een angsthaas.
pi_191338853
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:33 schreef NaturalScience het volgende:
2 februari:
22:08: 2,103 new cases and 56 new deaths in Hubei province, China. (Source)

3 februari:
22:10: 2,345 new cases and 64 new deaths in Hubei province, China. (Source)

Om het ik perspectief te zien, t.o.v. gisteren.
De stijging zet zich nu al weer twee dagen door :'(
Terwijl de vier dagen daarvoor het aantal doden zich stabiliseerde tussen de 40 en 45 per dag
  dinsdag 4 februari 2020 @ 06:21:20 #282
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191338911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 06:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De stijging zet zich nu al weer twee dagen door :'(
Terwijl de vier dagen daarvoor het aantal doden zich stabiliseerde tussen de 40 en 45 per dag
Gezien het aantal kritieke gevallen was het ook wel logisch dat het nog wel even blijft stijgen.
Het aantal dat uit het ziekenhuis ontslagen is neemt echter ook steeds sneller toe.

632 recovered nu.

671 kritieke gevallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191338974
in Hubei zijn meer dan 50 doden gevallen en desondanks stijgt het aantal kritieke gevallen van 475 naar 575. Je kan er dus wel vanuit gaan dat het aantal doden nog even op zal lopen.
pi_191338991
Bizarre beelden gezien op BBC News van de situatie in Wuhan ; mannen in witte pakken die een hele familie naar buiten sleepten uit hun huis, agenten die een deur vergrendelde van een huis waar een besmette oude man in zat (ze vroegen gelukkig nog wel of hij voldoende rijst in huis had) en iemand die op de grond werd gehouden om gedisinfecteerd te worden.

:{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191338995
quote:
De academische wereld door de bocht. We gooien onze reputatie ten grabbel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191339002
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 03:05 schreef Maikuuul het volgende:
Gister aangekomen in Vietnam. Op onze vlucht van Hong Kong naar Nha Trang zaten totaal 14 mensen :D ik was verbaast dat ze zo'n vlucht met HK Express gewoon laten doorgaan.

Temperatuur werd bij aankomst gemeten. Je moest een formulier ondertekenen dat je wel/niet in de regio van Wuhan/Hubei was geweest. Ik zie hier in de stad zelf amper mensen met mondkapjes. Er zitten hier veel Russen die daar uiteraard niet aan meedoen. Verder hangt er een relaxte sfeer en het wordt gewoon een mooie vakantie. Mijn kamaraad en ik dragen de mondkapjes op drukkere plekken zoals marktjes of shopping centres.
Macau op slot voor halve maand:

https://twitter.com/bnodesk/status/1224562144450097152?s=21
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191339006
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:44 schreef syroto het volgende:
Jezus wat een uitspraken hier, schaam je. Ook Chinezen zijn inmiddels moderne mensen die ook gevoelens voor huisdieren hebben, net als wij kaaskoppen.
Idd, en ook Japanners, ik kan nog altijd niet goed kijken naar de film waar een hond steeds terugkomt op het treinstation om op zijn -overleden- baasje te wachten :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191339012
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 06:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De academische wereld door de bocht. We gooien onze reputatie ten grabbel.
De academische wereld doet tegenwoordig mee met de populistische trend zo snel mogelijk wat roepen en later pas falcificeren. :D
pi_191339015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:01 schreef TLC het volgende:

[..]

Idd, en ook Japanners, ik kan nog altijd niet goed kijken naar de film waar een hond steeds terugkomt op het treinstation om op zijn -overleden- baasje te wachten :'(
Hachi ;(. Prachtige film.
pi_191339023
Chinese ambassadeur is boos op europese corona cartoons. :D
Het lijken wel gelovigen die daar ook niet mee om kunnen gaan.

https://www.volkskrant.nl/cs-b61c7f66
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:28:19 #292
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_191339113
quote:
Net optijd weg dus, prima vertoeven in Vietnam

[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 februari 2020 @ 07:30:45 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191339128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:28 schreef Djnormandy het volgende:
Eer klopt iets niet met de tijdlijn, Eind december eerste dodelijk slachtoffer door dit Wuhan-Virus. En daar heeft 3 weken tussen gezeten van niets? Incubatie van 2 weken? Volgens mij is dit echt human made hoor. Ook weer toevallig net zoals SARS en MERS zijn daar ook begonnen.

Ik ga er nu vanuit dat het gewoon in het lab gemaakt is en ze het willen testen op eigen mensen met het risico dat mensen gaan reizen (Chinees nieuwjaar) om te kijken of het in het westen ook een beetje aanslaat.
Huh wat? Je weet dat de ME in MERS staan voor Middle East...omdat het daar begonnen is?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191339134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De academische wereld doet tegenwoordig mee met de populistische trend zo snel mogelijk wat roepen en later pas falcificeren. :D
Alles voor de likes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:37:33 #295
22565 asco
Los in deze tent
pi_191339178
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:28 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Net optijd weg dus, prima vertoeven in Vietnam

[ afbeelding ]
Vietnam confirms 9th case of coronavirus

16 minutes ago · Vietnam Net
pi_191339286
Op de vlucht met Nederlanders zat minstens 1 geïnfecteerde, namelijk de eerste in België.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)met-met-coronavirus/

De Nederlandse mensen zitten ondertussen lekker thuis, met de nodige anxiety mss...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:11:40 #297
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191339512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:52 schreef zipcon het volgende:
Op de vlucht met Nederlanders zat minstens 1 geïnfecteerde, namelijk de eerste in België.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)met-met-coronavirus/

De Nederlandse mensen zitten ondertussen lekker thuis, met de nodige anxiety mss...
quote:
Uit dit geval kunnen geen andere gevallen voortkomen
Jaja
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:13:29 #298
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191339537
Nu zijn we echt omsingeld!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191339690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:52 schreef zipcon het volgende:
Op de vlucht met Nederlanders zat minstens 1 geïnfecteerde, namelijk de eerste in België.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)met-met-coronavirus/

De Nederlandse mensen zitten ondertussen lekker thuis, met de nodige anxiety mss...
Wie stuurt het RIVM het plaatje met tijdslijnen van de Duitse cases?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:30:46 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191339720
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu zijn we echt omsingeld!
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu zijn we echt omsingeld!
Gelukkig doet zich in Afrika geen enkel geval voor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191339724
Gebeurt niks mee. Stelletje angsthazen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')