SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo weer een paar TT voor de volgende reeksen. 1 Gebruikt ? Haal 'm er uit.
Haha hij zei "Haal 'm er uit "
[ Bericht 1% gewijzigd door Gibson88 op 03-02-2020 14:48:53 (TETTEN ) ]Ook in moeilijke tijden.
Ben ik te jong voor denk ikquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huehuehuequote:Op maandag 3 februari 2020 15:13 schreef hemarookworst het volgende:
Blijf je nog even? Nee ik ga naar Huisman.
Stukgegaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:13 schreef hemarookworst het volgende:
Blijf je nog even? Nee ik ga naar Huisman.
Als als als.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:27 schreef Filosoofert het volgende:
hier wel idd, in DTS had ik intussen bovenaan gestaan
Wat is correct: Dit voorstel is zowel economisch als politiek als maatschappelijk het overwegen waard of Dit voorstel is zowel economisch als politiek en maatschappelijk het overwegen waard?quote:
Niet gelezen.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:31 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat is correct: Dit voorstel is zowel economisch als politiek als maatschappelijk het overwegen waard of Dit voorstel is zowel economisch als politiek en maatschappelijk het overwegen waard?
Antwoord
Beide zinnen zijn correct. Een andere mogelijkheid is om het eerste als te vervangen door een komma: Dit voorstel is zowel economisch, politiek als maatschappelijk het overwegen waard.
Toelichting
Nevenschikkingen met zowel ... als ... zijn twee- of meerledig. Als een meerledige nevenschikking wordt gemaakt, kan als worden herhaald.
(1a) Zowel 's ochtends als 's middags als 's avonds is het bedrijf telefonisch bereikbaar.
(2a) Met deze kennis kun je zowel fysieke als mentale als spirituele gezondheid realiseren.
(3a) Ik heb zowel Jan als Piet als Dirk gezien.
Bij meerledige nevenschikkingen krijgen de verschillende delen van de opsomming veel nadruk. Wie dat wil vermijden, kan het laatste als vervangen door en, óf het eerste als door een komma.
(1b) Zowel 's ochtends als 's middags en 's avonds is het bedrijf telefonisch bereikbaar.
(1c) Zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds is het bedrijf telefonisch bereikbaar.
(2b) Met deze kennis kun je zowel fysieke als mentale en spirituele gezondheid realiseren.
(3b) Ik heb zowel Jan, Piet als Dirk gezien.
Een nadeel van (1b) en (2b) is dat hier ook een andere lezing mogelijk is: er kan ook sprake zijn van een tweeledige nevenschikking, waarbij 's middags en 's avonds als één periode wordt beschouwd en mentale en spirituele als bij elkaar horende eigenschappen (fysieke gezondheid aan de ene kant, mentale en spirituele gezondheid aan de andere kant).
Om eenduidig uit te drukken dat het om drie op één lijn staande leden gaat (en niet om twee), is het aan te raden om voor de herhaling van als te kiezen, of voor het alternatief met de komma in plaats van het eerste als.
Bijzonderheid
Soms worden zowel en als niet van elkaar gescheiden: Vandaag zowel als morgen. Ook deze nevenschikking kan uitgebreid worden met het voegwoord als: Vandaag zowel als morgen als overmorgen. Daarnaast komt uitbreiding met en voor: Vandaag zowel als morgen en overmorgen.
4a: Je moeder!quote:Op maandag 3 februari 2020 15:31 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wat is correct: Dit voorstel is zowel economisch als politiek als maatschappelijk het overwegen waard of Dit voorstel is zowel economisch als politiek en maatschappelijk het overwegen waard?
Antwoord
Beide zinnen zijn correct. Een andere mogelijkheid is om het eerste als te vervangen door een komma: Dit voorstel is zowel economisch, politiek als maatschappelijk het overwegen waard.
Toelichting
Nevenschikkingen met zowel ... als ... zijn twee- of meerledig. Als een meerledige nevenschikking wordt gemaakt, kan als worden herhaald.
(1a) Zowel 's ochtends als 's middags als 's avonds is het bedrijf telefonisch bereikbaar.
(2a) Met deze kennis kun je zowel fysieke als mentale als spirituele gezondheid realiseren.
(3a) Ik heb zowel Jan als Piet als Dirk gezien.
Bij meerledige nevenschikkingen krijgen de verschillende delen van de opsomming veel nadruk. Wie dat wil vermijden, kan het laatste als vervangen door en, óf het eerste als door een komma.
(1b) Zowel 's ochtends als 's middags en 's avonds is het bedrijf telefonisch bereikbaar.
(1c) Zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds is het bedrijf telefonisch bereikbaar.
(2b) Met deze kennis kun je zowel fysieke als mentale en spirituele gezondheid realiseren.
(3b) Ik heb zowel Jan, Piet als Dirk gezien.
Een nadeel van (1b) en (2b) is dat hier ook een andere lezing mogelijk is: er kan ook sprake zijn van een tweeledige nevenschikking, waarbij 's middags en 's avonds als één periode wordt beschouwd en mentale en spirituele als bij elkaar horende eigenschappen (fysieke gezondheid aan de ene kant, mentale en spirituele gezondheid aan de andere kant).
Om eenduidig uit te drukken dat het om drie op één lijn staande leden gaat (en niet om twee), is het aan te raden om voor de herhaling van als te kiezen, of voor het alternatief met de komma in plaats van het eerste als.
Bijzonderheid
Soms worden zowel en als niet van elkaar gescheiden: Vandaag zowel als morgen. Ook deze nevenschikking kan uitgebreid worden met het voegwoord als: Vandaag zowel als morgen als overmorgen. Daarnaast komt uitbreiding met en voor: Vandaag zowel als morgen en overmorgen.
Mijn vriendin had die een in het vorige huis hangenquote:
Terechtquote:Op maandag 3 februari 2020 15:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Mijn vriendin had die een in het vorige huis hangen
Ben ik goed over gepest door mijn vrienden
zeker, zeg ik ook niets van.quote:
quote:Op maandag 3 februari 2020 15:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Mijn vriendin had die een in het vorige huis hangen
Ben ik goed over gepest door mijn vrienden
hquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
quote:Op maandag 3 februari 2020 15:59 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
hSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mXdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
quote:Op maandag 3 februari 2020 16:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik dacht: huh die quote melding had ik toch al gehad?
En dan te bedenken dat ik al sinds 03.00 wakker ben.quote:Op maandag 3 februari 2020 16:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Jij bent echt veel te adrem voor een maandag
Dan is het nog nachtquote:Op maandag 3 februari 2020 16:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik al sinds 03.00 wakker ben.
Heb jij nog wat leuks te melden of iets leuks meegemaakt afgelopen dagen?quote:
Goed weekend gehad wel. En jij?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:59 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Heb jij nog wat leuks te melden of iets leuks meegemaakt afgelopen dagen?
Muah, iets minder weekend gehad, maar wel lekker uitgerust en super mooi WK veldrijden gezien.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Goed weekend gehad wel. En jij?
Hoezo minder dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Muah, iets minder weekend gehad, maar wel lekker uitgerust en super mooi WK veldrijden gezien.
Beetje ziekjes geweest en miezerig weer dus veel binnen gezeten. Maar daardoor wel lekker uitgerust en lekker in bad gezeten.quote:
Ah ja das zonde van je weekendquote:Op maandag 3 februari 2020 19:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Beetje ziekjes geweest en miezerig weer dus veel binnen gezeten. Maar daardoor wel lekker uitgerust en lekker in bad gezeten.
Achja, zulke weekenden heb je soms.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ah ja das zonde van je weekend
Si. Dierentuin was wel geinig.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Achja, zulke weekenden heb je soms.
Jij lekker van je familie genoten?
Gelukkig heb jij wel lekker genotenquote:Op maandag 3 februari 2020 19:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Si. Dierentuin was wel geinig.
Hahaha de dieren niet neequote:Op maandag 3 februari 2020 19:14 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij wel lekker genoten
Heb je die arme diertjes nu alweer anaal vernederd waar je kinderen bij waren?quote:Op maandag 3 februari 2020 19:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hahaha de dieren niet nee
quote:Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Heb je die arme diertjes nu alweer anaal vernederd waar je kinderen bij waren?
Man man man, dat jij nog in de buurt van de dierentuin mag komenquote:
Daar niet meer iigquote:Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Man man man, dat jij nog in de buurt van de dierentuin mag komen![]()
Welke dierentuin gaan jullie hierna bezoeken?quote:
Voorlopig even geen. Wel pretparkquote:Op maandag 3 februari 2020 19:23 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Welke dierentuin gaan jullie hierna bezoeken?
Oeh nice!quote:Op maandag 3 februari 2020 19:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Voorlopig even geen. Wel pretpark
Zijn er genoeg haha. Van "goedkoop" tot aan tering duurquote:Op maandag 3 februari 2020 19:24 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Oeh nice!
Ik wil van de zomer of voorjaar ook nog naar een pretpark, maar we komen er niet uit welke we beiden heen willen
En in december plakt hij een baard op.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Man man man, dat jij nog in de buurt van de dierentuin mag komen![]()
quote:Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef ToT het volgende:
[..]
En in december plakt hij een baard op.
NWS / ‘Zwartepieten met tieten’: hulpsinterklaas voor de rechter
quote:Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef ToT het volgende:
[..]
En in december plakt hij een baard op.
NWS / ‘Zwartepieten met tieten’: hulpsinterklaas voor de rechter
Hij heeft wel zijn eigen zus geneuktquote:Op maandag 3 februari 2020 19:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had zulke uitspraken eerder van deze Sinterklaas verwacht!
[ afbeelding ]
"Hee Piet: geile wijven!"
Als ik zo'n zus had gehad.................quote:Op maandag 3 februari 2020 19:30 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Hij heeft wel zijn eigen zus geneukt
Man man man.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had zulke uitspraken eerder van deze Sinterklaas verwacht!
[ afbeelding ]
"Hee Piet: geile wijven!"
Helemaal onder plamuren!quote:Op maandag 3 februari 2020 19:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ik zo'n zus had gehad.................
Nee, wat jij doet in een dierentuin is wel allemaal kosjer zekerquote:
Nou jawel..quote:Op maandag 3 februari 2020 20:22 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, wat jij doet in een dierentuin is wel allemaal kosjer zeker
Nee, had hem wel voorgelezen en goed ingestopt.....maar blijkbaar issie weer wakker geworden....quote:
quote:Op maandag 3 februari 2020 22:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nee, had hem wel voorgelezen en goed ingestopt.....maar blijkbaar issie weer wakker geworden....
Neequote:
En neequote:
Kruikje klinkt wel goedquote:Op maandag 3 februari 2020 22:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Moet ik een kruikje warm maken dan? Of melk opwarmen?
Weltrustenquote:Op maandag 3 februari 2020 22:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Watje.....maar trusten....ik kruip vast m'n slaapmandje in
Nee jammer... 3x per maand is niet genoegquote:Op maandag 3 februari 2020 22:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
hoi mag ik hier in de op ik post hier zeker 3x per maand.
hier zijn er gelukkig wel standaards.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:39 schreef engine het volgende:
[..]
Nee jammer... 3x per maand is niet genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |