Nee de Molukse wijken bestaan 60 jaar. Jij bent 1 van de weinige die 60 jaar later jankt. Het is een Molukse wijk, er wonen geen Nederlanders in heel veel Molukse wijken.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij loopt erover te janken. Hoe dan ook, het blijft een Nederlandse wijk, want in Nederland.
Dat zijn zij juist. Heb jij het artikel wel gelezen?quote:
Snap ik. Dat wil ook niemand. Maar aangezien het nog altijd Nederlands grondgebied is, is het een Nederlandse wijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:47 schreef Oceanier het volgende:
...er wonen geen Nederlanders in heel veel Molukse wijken.
Maar je bent in de verkeerde topic, dit is corona grondgebied.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Snap ik. Dat wil ook niemand. Maar aangezien het nog altijd Nederlands grondgebied is, is het een Nederlandse wijk.
Er willen best Nederlanders, Chinezen of wat dan ook wonen.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Snap ik. Dat wil ook niemand. Maar aangezien het nog altijd Nederlands grondgebied is, is het een Nederlandse wijk.
Vind je Molukkers die anderen niet in hun wijk willen vanwege hun afkomst ook walgelijke personen?quote:Op maandag 3 februari 2020 12:46 schreef Oceanier het volgende:
Een ieder, blank of zwart, die discriminerende opmerkingen maakt tegenover Chinezen vanwege het corona virus vind ik een walgelijk persoon.
Ik zie alleen jou kutvolk roepen. Dus jij bent een racist. Ik heb het woord kutvolk nog nooit in mijn mond gehad, zal ook nooit zoiets over een volk zeggen, ongeacht hoeveel last ik ook zal hebben van bepaalde personen van dezelfde afkomst. Je gedraagt je gewoon walgelijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zijn zij juist. Heb jij het artikel wel gelezen?
Nee dat heb ik al tig keer uitgelegd aan dat kleine groepje waar jij deel van uitmaakt maar dat wilt op de een of andere manier maar niet tot je doordringen. Bovendien zijn we in een topic dat over corona gaat. Als je dieper in wilt gaan over de Molukse kwestie moet je naar die andere topic springen.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vind je Molukkers die anderen niet in hun wijk willen vanwege hun afkomst ook walgelijke personen?
Jij begint er zelf over.quote:Op maandag 3 februari 2020 12:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar je bent in de verkeerde topic, dit is corona grondgebied.
Misschien moet je er eens met professionele hulp over praten.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar Molukkers mogen dat niet met hun eigen wijken. Want dan worden de Hollanders boos, want discriminatie.
Zeker. Want volgens het artikel gedragen ze zich als racisten.quote:
quote:
Ik wees iemand alleen op haar hypocrisie. Maar als je verder op de Molukse kwestie in wilt gaan ben je hier in het verkeerde topic.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begint er zelf over.
[..]
Misschien moet je er eens met professionele hulp over praten.
Wie dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Want volgens het artikel gedragen ze zich als racisten.
Door er een ander topic bij te slepen. Moet je achteraf niet gaan zeuren als iemand er op in gaat.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:09 schreef Oceanier het volgende:
Ik wees iemand alleen op haar hypocrisie.
Zoals ik al zei; lees het artikel even.quote:
Voor sommige veel.quote:
Ja hoe moet ik haar anders wijzen op haar hypocrisie. Je leest een post te ver. Trouwens, beter dan copy paste van luxorobots en er dan nog naast zitten.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Door er een ander topic bij te slepen. Moet je achteraf niet gaan zeuren als iemand er op in gaat.
[..]
Zoals ik al zei; lees het artikel even.
Helft van het land stemt domrechts en gelooft allesquote:Op maandag 3 februari 2020 08:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Serieus? Moet ik geloven dat anno 2020 in Nederland mensen van Chinese afkomst of met een aziatisch uiterlijk worden gediscrimineerd vanwege het coronavirus? Pesterijen en flauwe grappen enzo kan ik me voorstellen, maar dat men aziaten zou wantrouwen vanwege corona?
Goedkoop. Anderen voor racist uitmaken als hun mening je niet bevalt.quote:
Cliche, vingertje wijzen en pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 3 februari 2020 13:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goedkoop. Anderen voor racist uitmaken als hun mening je niet bevalt.
En een reden waarom de term 'racisme' nog maar zo weinig voorstelt.
Met die haring heb je wel een interessant punt. Stel dat er in zo'n mislukte ton haring een dingetje zit, en er gebeurt hetzelfde hier.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:24 schreef marzman het volgende:
Ik ben net terug uit vietnam. In Hanoi staan hond en kat gewoon op de menukaart.
Van de andere kant eten wij ook gekke dingen zoals rauwe haring of drop.
Klopt, en dan zou jij het ook niet leuk vinden als je in Turkije op straat loopt en iemand langs je rijdt, het raampje opendoet en vervolgens “kankernederlander, rot op uit mijn land stomme coronavirus” roept.quote:Op maandag 3 februari 2020 14:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Met die haring heb je wel een interessant punt. Stel dat er in zo'n mislukte ton haring een dingetje zit, en er gebeurt hetzelfde hier.
Dan denk ik als dat een globaal probleem wordt, dat wij onze neus ook voorlopig in het buitenland niet hoeven te laten zien. Dan zijn wij ook gehaat.
In feite ben ik ook soort van medeplichtig door zo nu en dan haring te eten. Dus heb ik een traditie in stand gehouden waardoor in andere landen doden vallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Klopt, en dan zou jij het ook niet leuk vinden als je in Turkije op straat loopt en iemand langs je rijdt, het raampje opendoet en vervolgens “kankernederlander, rot op uit mijn land stomme coronavirus” roept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |