abonnement Unibet Coolblue
pi_191812518
Hier nog een groot fan van het behang O+ wat een toffe sfeer! En jullie keuken is jaloersmakend _O_.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 22:28:07 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191820347
Wel grappig, die wisselende meningen :D . Ben ook heel erg benieuwd hoe ongenuanceerd mijn moeder gaat reageren komende weekend _O- .

Maar goed, die vloer... Ik ben weer een stukje verder gekomen. Zo probeer ik dus de eerste baan recht te houden:


En hier had ik er weer genoeg van voor vandaag. (Want ik moest met de belasting aanslag aan de gang. Wat echt niet grappig is als je je huis verkocht hebt en in totaal 6 hypotheken in bezit hebt gehad vorig jaar (2 vorig huis, 1 oversluit hypotheek en 3 huidige huis).)


Stiekem best een eind, 8m. De eerste rij is echt veel makkelijker leggen als je korte baantjes hebt.
pi_191820385
Gaaf hoor!

De overtollige lijm die nu op je vloer zit, krab je die weer weg voordat je verder gaat met leggen? En ben je vanuit het midden van de kamer begonnen, of gewoon een lijn getrokken en daar begonnen?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 22:36:39 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191820491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:30 schreef FranticDJ het volgende:
Gaaf hoor!

De overtollige lijm die nu op je vloer zit, krab je die weer weg voordat je verder gaat met leggen? En ben je vanuit het midden van de kamer begonnen, of gewoon een lijn getrokken en daar begonnen?
Ik ben in het midden begonnen. En overtollige lijm smeer ik uit. Is perfect om kleine oneffenheden vlak te smeren.
pi_191820718
Gaaf hoor.

Heb het nog nooit gedaan, visgraat leggen, maar is het niet makkelijker om ook opzij te gaan leggen? Dus meer als een olievlek dan in één rechte lijn? Dan heb je ook wat steun aan de latten ernaast/dan haakt het wat meer in elkaar. En kan je aan de hand daarvan ook de plek van een nieuwe plank afmeten. Toch?

Maar ik zit m'n theorie nog te overdenken hoor, want je zal toch een keer een volgende regel moeten beginnen, en die moet je sowieso afmeten, denk i k.
Somebody that I used to know
pi_191820758
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt, de achtergrondkleur van het behang is ook weer bij de eetkamerstoelen uitgezocht :)
Ah, dat vind ik dan wel weer mooi.
quote:
En de hoek om is júist gedaan om de woonkamer en de keuken meer bij elkaar te trekken. Ik ben erg blij dat ik het wel heb gedaan, anders zijn het zoveel witte muurtjes in de keuken. Plus dat we onze handdoeken en theedoeken op dat muurtje zullen moeten hangen, en die vodden vallen veel minder op tegen een druk behang dan tegen een wit muurtje ;)
Aha. Naja, ik blijf erbij dat ik het wat druk vind. Ik vind het in de kamer mooi hoe dat witte plafond het behang breekt/hoe dat behang zo zichtbaar om die hoek wordt gevouwen, en dat mis ik dan eigenlijk aan de andere kant. Maar het is altijd een beetje lastig om het totaalplaatje te zien op een foto :@
Somebody that I used to know
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:00:18 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191820837
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:50 schreef Postbus100 het volgende:
Gaaf hoor.

Heb het nog nooit gedaan, visgraat leggen, maar is het niet makkelijker om ook opzij te gaan leggen. Dus meer als een olievlek dan in één rechte lijn? Dan heb je ook wat steun aan de latten ernaast/dan haakt het wat meer in elkaar. En kan je aan de hand daarvan ook de plek van een nieuwe plank afmeten. Toch?

Maar ik zit m'n theorie nog te overdenken hoor, want je zal toch een keer een volgende regel moeten beginnen, en die moet je sowieso afmeten.
Nope, want dan komt er een punt waar je in de knoop komt met de messing & groef. Je moet ook de plankjes eerst van boven naar beneden en vervolgens van beneden naar boven leggen. Ik was 1 keer eigenwijs en heb mij zelf daarom vervloekt :P .
pi_191820909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nope, want dan komt er een punt waar je in de knoop komt met de messing & groef. Je moet ook de plankjes eerst van boven naar beneden en vervolgens van beneden naar boven leggen. Ik was 1 keer eigenwijs en heb mij zelf daarom vervloekt :P .
Ahaaa (!) Ja, ik snap. En dat van boven naar beneden en van beneden naar boven had ik hier trouwens nog niet aan afgezien.
Somebody that I used to know
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:24:55 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191821075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:28 schreef bleiblei het volgende:
Wel grappig, die wisselende meningen :D . Ben ook heel erg benieuwd hoe ongenuanceerd mijn moeder gaat reageren komende weekend _O- .

Maar goed, die vloer... Ik ben weer een stukje verder gekomen. Zo probeer ik dus de eerste baan recht te houden:


En hier had ik er weer genoeg van voor vandaag. (Want ik moest met de belasting aanslag aan de gang. Wat echt niet grappig is als je je huis verkocht hebt en in totaal 6 hypotheken in bezit hebt gehad vorig jaar (2 vorig huis, 1 oversluit hypotheek en 3 huidige huis).)


Stiekem best een eind, 8m. De eerste rij is echt veel makkelijker leggen als je korte baantjes hebt.
Kan je niet een lange plank dwars neerleggen, en dat gebruiken om alle latjes tegenaan te leggen (snap je wat ik bedoel)?

Succes met de belasting! Ben blij dat wij daar iemand voor hebben :').
KuikenGuppy
pi_191870266
Bleiblei, ff tussendoor. Meen eens gelezen te hebben in k&w dat je een adresje had geplaatst om een container te huren voor puin.

Zou ik deze mogen weten?
Thnx alvast :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:13:30 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191871451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:08 schreef Miniem het volgende:
Bleiblei, ff tussendoor. Meen eens gelezen te hebben in k&w dat je een adresje had geplaatst om een container te huren voor puin.

Zou ik deze mogen weten?
Thnx alvast :)
Pfoe, adresje toen was Reniers in Wintelre. Maar weet niet of die goedkoper zijn met puin. Wel met zand. Verder heb ik zelf veel via afvalcontainerbestellen.nl gedaan die Dikker stuurde (geen heel relaxte club, Dikker) en heb ik de laatste container via Jos van Happen uit Mierlo laten komen.
Heuvelings Eersel zou je ook kunnen bellen. Zijn online zo te zien iets goedkoper dan van Happen.
  zondag 8 maart 2020 @ 21:53:50 #162
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191911296
Gisteren laminaat in de woonkamer gelegd bij mijn zus, dus niets thuis kunnen doen. Vanmorgen toch nog een paar uurtjes gevonden en aardig tempo kunnen maken. Dus 2.5baantje extra er in gelegd:


Ik kom alleen wel 7mm lager uit met de houtenvloer tov. de tegelvloer. Dus moet ff nadenken hoe ik dat ga fixen, want ik wil geen aluminium overgangstrip oid. ertussen.
pi_191911435
Ahhhh ook weer even bijgelezen/gekeken. Wat ziet het er fantastisch uit. Behang is ook geweldig, heb zelf ook een gigantisch druk behang in de kleed/make-up kamer, love it, als iets werkt en dat doet het bij jullie duidelijk O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191912385
Kan je geen houten overgangslat maken?
pi_191917426
Dit zou een oplossing kunnen zijn:

  maandag 9 maart 2020 @ 09:29:16 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191917490
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:23 schreef evilsebaz het volgende:
Dit zou een oplossing kunnen zijn:

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Zo gaat het ook worden. Maar zo kan je niet 7mm hoogte verschil overbruggen in plm 15cm. Maar een overgangslatje klinkt wel als een idee. Ga ik nog ff op broeden.
pi_191917617
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:23 schreef evilsebaz het volgende:
Dit zou een oplossing kunnen zijn:

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Zoiets hebben wij (met exact die tegels en vloer :D ) maar dan moet de vloer al op hoogte gestort zijn, dan kun je geen 7 mm overbruggen, dan kitten ze het gewoon "aan elkaar" of zetten ze er een profiel tussen (maar onze vloerenman weigerde dat). Ik zou idd ook eens kijken of je een soort aluminium profiel kunt namaken met hout, dan zie je er het minste van denk ik. En anders eens met de winkel of iemand die vloeren legt contact opnemen om te kijken hoe zij het op zouden lossen? OF misschien, ik weet niet of het kan, de vloer een beetje op laten lopen (als de houten vloer lager ligt)?
  maandag 9 maart 2020 @ 09:54:51 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_191917814
Nee geen aluminium, ik heb zo hard mijn best gedaan om die lelijke kutprofieltjes uit mijn badkamer te houden, dan ga ik niet zo'n strip in mijn vloer leggen ;(

Ik dacht ook aan oplopen. Lijkt me het minst storend.
disclaimer
pi_191917885
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:54 schreef SQ het volgende:
Nee geen aluminium, ik heb zo hard mijn best gedaan om die lelijke kutprofieltjes uit mijn badkamer te houden, dan ga ik niet zo'n strip in mijn vloer leggen ;(

Ik dacht ook aan oplopen. Lijkt me het minst storend.
Ik heb huizen gezien tijdens onze huizenjacht waar tussen de voorkant en achterkant wel 7 cm verschil zat en die mensen die daar woonden vonden dat geen probleem (wij wel ;) ), dus dan zou 7 mm niet zo'n issue moeten zijn zou je denken ...
Maar ik weet dat het een ontzettend !@#$% werk voor de aannemer was om alles op hoogte storten met overal een paar mm verschil in de dikte van de vloeren ...

Ik denk ook dat als je 7 mm verschil houdt, dat je er nog best wel eens vaak met je teen tegenaan zou kunnen stoten ...
pi_191918677
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zo gaat het ook worden. Maar zo kan je niet 7mm hoogte verschil overbruggen in plm 15cm. Maar een overgangslatje klinkt wel als een idee. Ga ik nog ff op broeden.
Op internet zijn er ook mensen die egaline opperen. Vloer op die manier laten ophogen.
Somebody that I used to know
  maandag 9 maart 2020 @ 11:06:39 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191918755
Ik zou een schuin latje maken op het eind. Dus niet de hele vloer laten oplopen, maar een soort van minischuinrampje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191919035
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou een schuin latje maken op het eind. Dus niet de hele vloer laten oplopen, maar een soort van minischuinrampje.
Dit ja :Y

Mooi gefreesd latje er langs. Met 'mes' aan de onderkant en een groef tussen je tegels en parket. Dan trap je 'm ook niet zomaar los zoals met die aluminium 'overleg' profielen wel makkelijk gebeurd.
  maandag 9 maart 2020 @ 13:02:32 #173
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191920640
Zoiets zou nog best een oplossing zijn. Heel lichtjes omhoog en de laatste paar mm overbruggen met een gefreest eiken latje die in een gleufje gelijmd wordt van plm 0.8mm breed.
pi_191929528
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:02 schreef bleiblei het volgende:
Zoiets zou nog best een oplossing zijn. Heel lichtjes omhoog en de laatste paar mm overbruggen met een gefreest eiken latje die in een gleufje gelijmd wordt van plm 0.8mm breed.
Yep *O* een paar mm omhoog over 1-2 meter merk je niet. (Als je dat nog red)
  maandag 9 maart 2020 @ 21:26:04 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_191930096
Nee, dat redden we niet meer ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')