abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2020 @ 23:59:41 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191449683
Bijzonder dat Carnival (CCL) met 20% is gedaald sinds 17 januari. Vandaag ook weer 1%punt eraf.
Heb er niet echt een goede verklaring voor. Was altijd wel fan van dit aandeel met een vergrijzende wereld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191449697
quote:
3s.gif Op maandag 10 februari 2020 23:59 schreef GSbrder het volgende:
Bijzonder dat Carnival (CCL) met 20% is gedaald sinds 17 januari. Vandaag ook weer 1%punt eraf.
Heb er niet echt een goede verklaring voor. Was altijd wel fan van dit aandeel met een vergrijzende wereld.
Nouja, beetje Corono erin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191449705
Corona inderdaad. En daardoor cruiseschepen die bezet zijn maar niet opnieuw geboekt worden. Ik ben nog aan het wachten voordat ik instap; denk dat het nog iets lager kan. Ook pas sinds Corona op mijn watchlist overigens _O-
pi_191449736
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:02 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Corona inderdaad. En daardoor cruiseschepen die bezet zijn maar niet opnieuw geboekt worden. Ik ben nog aan het wachten voordat ik instap; denk dat het nog iets lager kan. Ook pas sinds Corona op mijn watchlist overigens _O-
Maar lijkt een goed aandeel, gezien de groeiende ongelijkheid en de toenemende oudjes inderdaad...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191449753
Yes, mee eens.
pi_191449785
quote:
3s.gif Op maandag 10 februari 2020 23:59 schreef GSbrder het volgende:
Goed moment om in te stappen denk?
pi_191449813
In hoeveel jaar schrijven ze zo'n schip af? Iedereen wil altijd met het nieuwste van het nieuwste.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 00:18:17 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191449821
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nouja, beetje Corono erin.
Kost dat 20% van de koers?
Yield van 4.74% en een pay-out van <45%, ik zie het niet vaak bij een bedrijf met een positieve revenue growth outlook.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 00:18:58 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191449824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Goed moment om in te stappen denk?
Ja, sta op het punt de trekker over te halen.
pi_191449835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:17 schreef DIJK het volgende:
In hoeveel jaar schrijven ze zo'n schip af? Iedereen wil altijd met het nieuwste van het nieuwste.
Nooit?
pi_191449841
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, sta op het punt de trekker over te halen.
Ik vind het er goed uit zien ik ga het kopen. Technische analyse klopt, fundamentals kloppen, bon.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 00:22:50 #237
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191449848
quote:
Oudste is 30 jaar.
Zo'n 30 boten, denk dat 30 jaar prudent geschat is en er komen de komende jaren 18 nieuwe bij:

quote:
Carnival has 18 new ships scheduled to be included in its portfolio of leading global cruise brands between 2018 and 2022.
Zelf vind ik het ook wel aardig om op deze manier een andere exposure naar de Holland America Line te krijgen dan via HAL Trust.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 00:23:08 #238
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_191449850
quote:

Bron: Annual report 2018
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 02:09:10 #239
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191450298
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kost dat 20% van de koers?
Yield van 4.74% en een pay-out van <45%, ik zie het niet vaak bij een bedrijf met een positieve revenue growth outlook.
Ik zie, buiten het corona virus, zo snel ook geen negatieve zaken.
De daling zal vooral op het conto van het verdachte geval op een costa cruiseschip geschreven kunnen worden (een dochtonderneming van Carnival).

Overigens:
EX-DIVIDEND DATE
Feb 20, 2020

quote:
Carnival Corporation provided adjusted earnings guidance for 2020 on today’s Q4 and year-end earnings call from $4.30 to $4.60 per share, compared to 2019 adjusted earnings of $4.40 per share.

Carnival President and CEO Arnold Donald said that he expects cruise revenues to be up approximately 5 percent on capacity growth year-over-year of 6.6 percent.

At this point, he said, the company is entering 2020 with a record booked occupancy position but at slightly lower prices.

Donald noted the headwinds Carnival has faced this year, some of which will continue into 2020, including the impact of Cuba being off limits to cruise calls, events in the Arabian Gulf, Hurricane Dorian, unscheduled drydocks and ship delays, compounded by a decline in market demand in Continental Europe, particularly Germany, while Southern Europe is also challenging.

Noting these as “unusual events,” Donald said they had had a $0.23 negative impact on 2019 earnings.

In order to improve the market situation and accelerate demand growth in Southern Europe, Donald said that two older ships are being removed from the Costa fleet in 2020, following the recent introduction of the new Costa Smeralda. He said the new ship is much more efficient than the ships being removed.

In the UK, Carnival has been able to grow revenue yield despite Brexit, and Donald noted that P&O Cruises’s New Iona is booking at a significant premium over other ships on comparable itineraries.

In North America, the Caribbean is strong and so is Alaska. However, Alaska is seeing what he called an over-concentration of capacity and will need to absorb another industrywide capacity increase of 10 percent in 2020, on top of a 15 percent capacity increase in 2019.

As for China, Donald said Carnival will focus on its new joint venture cruise line. Meanwhile, he said, Costa had a good year in China in 2019 and looks forward to another good year in 2020, with more direct business, but is also happy with its charter model.

Carnival will essentially have six new ships in six different markets for the full year in 2020, starting with the Carnival Panorama, which just entered service on the West Cost, the Costa Smeralda in Southern Europe; P&O’s Iona in the UK; the Enchanted Princess in Europe and North America; the Mardi Gras in Florida; and the Costa Firenze in China.

According to Donald, Carnival is also accelerating marketing and media spend in all of its key markets to drive demand in 2020.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 14:12:08 #240
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191455972
Er gaan wat geruchten dat Ahold op PostNL aast, dat zou voor Bol.com een prachtige toevoeging zijn,
De geruchten worden gevoed door het feit dat PostNL geen volumecijfers bekend maakt over Q4 en Ahold geheimzinnig doet over de cijfers van Bol. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de komst van Amazon, maar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door BasEnAad op 11-02-2020 14:39:17 ]
pi_191456049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het er goed uit zien ik ga het kopen. Technische analyse klopt, fundamentals kloppen, bon.
Ze stonden in oktober net zo laag, dus waarom zouden ze straks weer gaan stijgen, ik zie eerder een dalende trend?
BlaBlaBla
pi_191456194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:18 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ze stonden in oktober net zo laag, dus waarom zouden ze straks weer gaan stijgen, ik zie eerder een dalende trend?
Als je resistence lijntje trekt dan heb je inderdaad year low op oktober. Dat is een goed moment om aan te kopen / iets grotere kans op een nieuwe richting van het aandeel.

5% dividend, k/w van 10... Prima joh :) Volgens mij best steady winsten in die branche.
En dan naar de toekomst groeipotentie.

Koers ontwikkeling moet je je niet teveel mee bezighouden...
pi_191456222
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:12 schreef BasEnAad het volgende:
Er zijn wat geruchten dat Ahold op PostNL aast, dat zou voor Bol.com een prachtige toevoeging zijn,
De geruchten worden gevoed door het feit dat PostNL geen volumecijfers bekend maakt over Q4 en Ahold geheimzinnig doet over de cijfers van Bol. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de komst van Amazon, maar toch.
Nou ik hoop het _O- Doe maar weg tegen 3 euro. Ergens binnen x maanden.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:03:35 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191458919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je resistence lijntje trekt dan heb je inderdaad year low op oktober. Dat is een goed moment om aan te kopen / iets grotere kans op een nieuwe richting van het aandeel.

5% dividend, k/w van 10... Prima joh :) Volgens mij best steady winsten in die branche.
En dan naar de toekomst groeipotentie.

Koers ontwikkeling moet je je niet teveel mee bezighouden...

Een voordeel is nog dat je ze precies voor de ex-dividend datum kunt oppikken, dat scheelt weer 1,25%.
Royal Caribbean Cruises Ltd is ook een interessante optie, daar lijkt wat meer groei in te zitten, hoewel het dividend stukken lager is, maar het payout ratio ook.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191459060
Dit is ook een leuke biotech: biophytis.

Vandaag 85% gestegen na dit nieuwsbericht: https://www.reuters.com/a(...)fmps-c-idUSFWN2AA1QR
BlaBlaBla
pi_191459100
Die cruiseboten is leuk, maar als er een beetje economische tegenwind komt zinken die aandelen natuurlijk extra snel. Ik blijf er nog vanaf.
pi_191461481
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 00:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar lijkt een goed aandeel, gezien de groeiende ongelijkheid en de toenemende oudjes inderdaad...
En de uitstoot van die schepen dan?

Ik ben zelf een beetje sceptisch met alles waar olie mee gemoeid is :P.
pi_191462992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Dit is ook een leuke biotech: biophytis.

Vandaag 85% gestegen na dit nieuwsbericht: https://www.reuters.com/a(...)fmps-c-idUSFWN2AA1QR
Dik gokken joh die branche, zou alleen in dat soort dingen willen zitten via een ETF met 100+ bedrijven ofzo.
pi_191463028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:32 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

En de uitstoot van die schepen dan?

Ik ben zelf een beetje sceptisch met alles waar olie mee gemoeid is :P.
Hmmmmmm.

Moet bekennen dat we gvd een zeikerig zooitje aan het worden zijn...

Bootjes op kernenergie dan maar.
pi_191464180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dik gokken joh die branche, zou alleen in dat soort dingen willen zitten via een ETF met 100+ bedrijven ofzo.
Het is inderdaad gokken en je moet ze constant blijven volgen.
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')