abonnementen ibood.com bol.com
pi_191294460
quote:
Lol... Daar hebben ze niet eens de mensen voor.
Ze hebben alleen al een schreeuwend tekort aan dierenartsen :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191294484
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lol... Daar hebben ze niet eens de mensen voor.
Ze hebben alleen al een schreeuwend tekort aan dierenartsen :')
Dat is het grappigste van alles. Dreigen heeft vooral zin wanneer er een kleine kans is dat je een dergelijk dreigement waar kunt maken. Ik weet vrijwel zeker dat Europese regeringsleiders met een zekere glimlach dit nieuws vernomen hebben. Kneus Johnson in de bocht.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:02:35 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191294516
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lol... Daar hebben ze niet eens de mensen voor.
Ze hebben alleen al een schreeuwend tekort aan dierenartsen :')
wat vroeger kon kan nu ook en automatisering doet veel
gewoon vooraf de lading hier online opgeven en kassa
incidenteel controleren


trouwens lading vooraf didtaal opgeven moet nu ook al met container nummer en opleggernummer
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_191294548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat vroeger kon kan nu ook en automatisering doet veel
gewoon vooraf de lading hier online opgeven en kassa
incidenteel controleren
Online opgeven dat de dieren niet ziek zijn :')
Online opgeven dat je varkens vervoerd en dan stiekem een lading zieke koeien sturen :')
Controle is nog steeds een fysieke aangelegenheid
Die electronische grenscontrole is allang een eenhoorn gebleken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 17:23:46 #30
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_191297109
Wat een engnek is het toch ook,die Verhofstadt. De Britten mogen blij zijn dat ze uit de EU zijn.

RPlasterk twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:44:56 Het is heel eerlijk van @guyverhofstadt. Er kan geen misverstand zijn. Het gaat, zegt hij, enkel en alleen maar om de overdracht van macht. Die macht moet naar Brussel, en weg bij de lidstaten. Er is, zegt hij, geen andere weg.https://t.co/GD1pJ1CKau reageer retweet
Ik ben een Nikon :-)
pi_191297142
Ondertussen in Zwitserland.

EPruw28W4AEJiSH?format=jpg&name=small
  zaterdag 1 februari 2020 @ 17:41:59 #32
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191297337
Edit: Ik was te laat.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_191297355
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:23 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een engnek is het toch ook,die Verhofstadt. De Britten mogen blij zijn dat ze uit de EU zijn.

RPlasterk twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:44:56 Het is heel eerlijk van @:guyverhofstadt. Er kan geen misverstand zijn. Het gaat, zegt hij, enkel en alleen maar om de overdracht van macht. Die macht moet naar Brussel, en weg bij de lidstaten. Er is, zegt hij, geen andere weg.https://t.co/GD1pJ1CKau reageer retweet
Bizar dat er nog steeds mensen zijn die pro EU zijn en deze enge club steunen.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:31:43 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191297844
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat vroeger kon kan nu ook en automatisering doet veel
gewoon vooraf de lading hier online opgeven en kassa
incidenteel controleren


trouwens lading vooraf didtaal opgeven moet nu ook al met container nummer en opleggernummer
Ik werk voor een bedrijf dat dagelijks zeker 30 trailers naar de UK brengt. En er zijn maar 2 andere bedrijven die zulke volumes naar de UK brengen. Wij gaan er niet vanuit dat het zo simpel zal zijn, in ieder geval. Op termijn vast wel maar zo ver zijn we nog niet geautomatiseerd.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:39:42 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191297923
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik werk voor een bedrijf dat dagelijks zeker 30 trailers naar de UK brengt. En er zijn maar 2 andere bedrijven die zulke volumes naar de UK brengen. Wij gaan er niet vanuit dat het zo simpel zal zijn, in ieder geval. Op termijn vast wel maar zo ver zijn we nog niet geautomatiseerd.
Dan moet iemand dat faciliteren, is niet zo complex verhaal
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:41:48 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191297948
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moet iemand dat faciliteren, is niet zo complex verhaal
'Even regelen'

Haha, leuke grap!
Resistance is futile.
pi_191298373
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

'Even regelen'

Haha, leuke grap!
Kansloos plan van BJ, dat weet iedereen die iets van logistiek en douaneprocedures begrijpt
  zaterdag 1 februari 2020 @ 19:38:13 #38
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_191298645
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

AustraliŽ en India hebben al aangegeven geen prioriteit te geven aan een trade deal met de UK.https://www-thelondonecon(...)de-deal%2F07%2F01%2F De rest van de CW is economisch niet interessant
[..]

wellicht
[..]

Succes
We zullen zien, volgens de "deskundigen" zou het licht al uit zijn gegaan in het VK :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191298894
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

We zullen zien, volgens de "deskundigen" zou het licht al uit zijn gegaan in het VK :)
Omdat men nu in een transitie periode zit waarbij alles blijft zoals het is tot 31 December. (Verdragen, regelgeving, etc... ). Als er tegen die tijd geen nieuw vrijhandelsakkoord is, of verlenging van de huidige periode is geregeld, dan wordt het weer wat "spannender".
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:07:23 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191298960
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Kansloos plan van BJ, dat weet iedereen die iets van logistiek en douaneprocedures begrijpt
Yep. Zullen we proberen om het uit te leggen? Beginnen we met nomenclatuur. :+
Resistance is futile.
pi_191299083
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yep. Zullen we proberen om het uit te leggen? Beginnen we met nomenclatuur. :+
Leesvoer:
Handboek douane en codeboeken import/export/transit en douane taric

Niet bijzonder spannend of sexy, best beetje complex.

Denken dat je tientallen procedures, honderden regels, duizenden artikelgroepen, tienduizenden artikelen elk met eigen eigenaardigheden “even” voor 100% kunt gaan controleren. 10% is al uitermate knap. En met welk personeel dan?

En wat gaan die Britten vreten terwijl de tomaten in de haven staan te verrotten, wachtend op controle?

[ Bericht 13% gewijzigd door mcmlxiv op 01-02-2020 20:20:39 ]
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:20:11 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191299148
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Leesvoer:
Handboek douane en codeboeken import/export/transit en douane taric


Niet bijzonder spannend of sexy, best beetje complex
Ik heb voor mijn vorige werkgever een project gedraaid om alle 30.000 voorradige onderdelen te classificeren. Zulke grapjes kosten best wel wat als je een externe consultant inschakelt. En dan krijg je vragen als 'kun je me de diameter van de schroef van onderdeeltje 105699 doorgeven' want anders kunnen we 'm niet correct in kaart brengen. De detail die nodig is voor een simpel exportdocumentje is pure waanzin. :+
Resistance is futile.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:23:58 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191299207
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

We zullen zien, volgens de "deskundigen" zou het licht al uit zijn gegaan in het VK :)
Yep. Eind 2016 zou de UK al in een diepe recessie zitten, voordat Brexit Łberhaupt een feit is. Want puur door de Leave vote zouden bedrijven massaal vertrekken, investeringen zouden worden ingetrokken en het algehele vertrouwen zou instorten.

Mijn voorspelling blijft staan dat over 10 jaar zal blijken dat de UK over die periode een hogere groei zal hebben dan het gemiddelde van de andere grote EU landen zoals Duitsland Frankrijk ItaliŽ, ondanks een mogelijk dipje in de overgangsfase.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191299338
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn vorige werkgever een project gedraaid om alle 30.000 voorradige onderdelen te classificeren. Zulke grapjes kosten best wel wat als je een externe consultant inschakelt. En dan krijg je vragen als 'kun je me de diameter van de schroef van onderdeeltje 105699 doorgeven' want anders kunnen we 'm niet correct in kaart brengen. De detail die nodig is voor een simpel exportdocumentje is pure waanzin. :+
Daarom. Volstrekte onzin dat de Britten ook maar in de buurt van volledige controle komen of kunnen komen.

Het werkelijke gevolg gaat zijn dat exporteurs het VK zoveel mogelijk gaan mijden. Of voor de zekerheid de tarieven alvast een beetje omhoog gooien. Dus gefeliciteerd Britse burgers, jullie leven wordt een stukje duurder
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:32:46 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191299360
Succes, als je dat als bedrijf nog niet in kaart gebracht hebt en je probeert naar je UK klanten te exporteren.

Probleem is dat als je niet exporteert of importeert omdat je alleen zaken doet binnen de EU, dan is er geen keiharde noodzaak om al je producten van zulke codes te voorzien. Binnen de EU exporteer je niets, maar sinds 1990 hebben veel bedrijven de Engelse markt aangeboord. Door Brexit ben je ineens aan het exporteren, zonder taric codes te vermelden op de factuur kŠn je niet eens een export document opmaken. Oftewel, bedrijven die zakendoen binnen de EU, zijn in de regel niet voorbereid wegens het ontbreken van deze codes.

Dus ja, het uitvoeren van NCTS regelgeving kan veel verder geautomatiseerd worden maar aan de voorkant moet er in het bedrijfsleven al vťťl meer gebeuren. En ook het automatiseren van alle processen rondom NCTS verdrag is waanzinnig complex. Een vraag die ik me wel eens stel: hoe ga je als douane bepalen welke trailers zonder fysieke controle door mogen? Hoe voorkom je wachtrijen bij de Eurotunnel en in de havens als het proces ineens 5 minuten langer duurt? Hoe los je het personeelstekort bij de douane op?

Trouwens, Eurotunnel heeft een mooie voorbereiding gedaan, ik was best onder de indruk van hun post-Brexit proces.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:34:44 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191299409
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Daarom. Volstrekte onzin dat de Britten ook maar in de buurt van volledige controle komen of kunnen komen.

Het werkelijke gevolg gaat zijn dat exporteurs het VK zoveel mogelijk gaan mijden. Of voor de zekerheid de tarieven alvast een beetje omhoog gooien. Dus gefeliciteerd Britse burgers, jullie leven wordt een stukje duurder
Die controle is een wassen neus. Ze willen gewoon Polen en Roemenen kunnen weigeren en ze zijn bereid om hun economie ervoor op te offeren.
Resistance is futile.
pi_191299444
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Yep. Eind 2016 zou de UK al in een diepe recessie zitten, voordat Brexit Łberhaupt een feit is. Want puur door de Leave vote zouden bedrijven massaal vertrekken, investeringen zouden worden ingetrokken en het algehele vertrouwen zou instorten.

Mijn voorspelling blijft staan dat over 10 jaar zal blijken dat de UK over die periode een hogere groei zal hebben dan het gemiddelde van de andere grote EU landen zoals Duitsland Frankrijk ItaliŽ, ondanks een mogelijk dipje in de overgangsfase.
Het VK is ooit uit pure armoede bij de EU gekomen. Krimp, verval, gesloten fabrieken, vakbondsstrijd vanaf pakweg 1947 t/m 1973. Wat is er veranderd dat ze nu wel de weg omhoog vinden en vasthouden? Ik zie het nog niet.

Of er een zware recessie komt? Geen idee. Maar wat maakt het VK nou precies zo competitief dat ze als winnaar uit de bus komen?
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:36:47 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191299454
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Yep. Eind 2016 zou de UK al in een diepe recessie zitten, voordat Brexit Łberhaupt een feit is. Want puur door de Leave vote zouden bedrijven massaal vertrekken, investeringen zouden worden ingetrokken en het algehele vertrouwen zou instorten.

Mijn voorspelling blijft staan dat over 10 jaar zal blijken dat de UK over die periode een hogere groei zal hebben dan het gemiddelde van de andere grote EU landen zoals Duitsland Frankrijk ItaliŽ, ondanks een mogelijk dipje in de overgangsfase.
Eens, ze komen er vast wel door uiteindelijk. Maar je weet dat het leven 10% duurder wordt? Ik vraag me af hoe lang de economie nodig heeft om daarvan te herstellen.
Resistance is futile.
pi_191299804
Naamloos.png
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')