Dat heeft ook geen zin die mensen hebben tijdens de incubatietijd nog geen symptomen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:17 schreef polderturk het volgende:
Moeten wij grenscontroles invoeren?
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtigquote:Mogelijk wettelijke maatregelen: gedwongen opname tot isolatie of thuisisolatie, gedwongen onderzoek, gedwongen quarantaine (inclusief medisch toezicht), verbod van beroepsuitoefening. Dit geldt voor:
2019-nCoV
MERS-coronavirus
Pokken
Polio
Severe acute respiratory syndrome (SARS)
Virale hemorragische koorts
Thanksquote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:23 schreef Benger het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtig
Dat is een veel te grote logistieke organisatie, en dat kost ook heel veel geld.quote:
Ik geloof gewoon niet dat die mensen binnen blijven oid. Er zijn er altijd die denken zulke regels gelden niet voor mij.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 08:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom zou je ze moeten dwingen? Mensen snappen toch zelf wat er aan de hand is. Ik gok dat ze iedereen gesproken hebben en hebben kunnen zien dat het geen klapmongolen zijn.
Vooral wij Nederlanders zijn eigenwijs als de pest haha, "wat maak alleen ik nou uit", "ik pas toch op", "ach 1 blokje om naar de supermarkt"quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:06 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon niet dat die mensen binnen blijven oid. Er zijn er altijd die denken zulke regels gelden niet voor mij.
Lekker carnaval gaan vierenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef syroto het volgende:
[..]
Vooral wij Nederlanders zijn eigenwijs als de pest haha, "wat maak alleen ik nou uit", "ik pas toch op", "ach 1 blokje om naar de supermarkt"
NL kan echt wel mensen gedwongen opsluiten. Maar dat is een laatste redmiddel.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan het mensen vertellen, je kan het ze vragen, je kan zeggen dat ze iets niet mogen, maar je bent afhankelijk van de medewerking.
Je kan mensen niet zomaar gedwongen opsluiten. Dat is waar ik op reageerde
Verder vraag ik me sterk af of die mensen echt gedwongen opgesloten zitten in Finland of dat een dokter enkel heeft gezegd dat ze er moeten blijven ivm besmettingsgevaar.
Maar om nou als een stel chinezen koortsverlagende medicijnen te gaan slikken om door de controles heen te kunnen komen om het land uit te kunnen is ook weer zowat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef syroto het volgende:
[..]
Vooral wij Nederlanders zijn eigenwijs als de pest haha, "wat maak alleen ik nou uit", "ik pas toch op", "ach 1 blokje om naar de supermarkt"
Tja, of mensen denken: ik ziek het wel uit, omdat ze niet naar de dokter willen i.v.m. de mogelijke kosten van het eigen risico. Er loopt natuurlijk ook een topicreeks dat vreselijk veel mensen geen financiële reserves hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef syroto het volgende:
[..]
Een bezoek aan de huisarts gaat niet ten koste van je eigen risico. Mogelijk de test wel (ik betaal regelmatig eigen bijdragen voor labtesten).quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, of mensen denken: ik ziek het wel uit, omdat ze niet naar de dokter willen i.v.m. de mogelijke kosten van het eigen risico. Er loopt natuurlijk ook een topicreeks dat vreselijk veel mensen geen financiële reserves hebben.
Welke chat?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:38 schreef Djnormandy het volgende:
Al die mensen in die chat, We are doomed! , It's all Trumps fault! We are gonna die! Politicians are lying!.
Het zit diep bij die mensen.
Ah, oké. Een eventueel vervolgtraject natuurlijk dan weer wel. Het zal geen cruciale rol spelen wereldwijd trouwens hoor.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:18 schreef Benger het volgende:
[..]
Een bezoek aan de huisarts gaat niet ten koste van je eigen risico. Mogelijk de test wel (ik betaal regelmatig eigen bijdragen voor labtesten).
De Spaanse Griep verspreidde zich wel makkelijk door de verplaatsing van grote hoeveelheden militairen tijdens en na de Eerste Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, oké. Een eventueel vervolgtraject natuurlijk dan weer wel. Het zal geen cruciale rol spelen wereldwijd trouwens hoor.
En ben nu Pandemic aan het kijken op Netflix. Een aanrader. Wordt ook gezegd dat aan de Spaanse griep 50 tot 100 miljoen mensen overleden, en dan nog erbij zeggen: Goh en toen hadden we nog geen vliegtuigen die elke dag mensen over de hele wereld vervoeren. Tja.
Ik heb het even opgezocht. Jaarlijks 30 miljoen vluchten en 2 miljard passagiers.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:37 schreef Jano9 het volgende:
[..]
De Spaanse Griep verspreidde zich wel makkelijk door de verplaatsing van grote hoeveelheden militairen tijdens en na de Eerste Wereldoorlog.
Dit natuurlijk. Vroeger rond 1914 waren er maar weinig mensen die reisden, de meeste mensen bleven gewoon in hun dorp of kwamen hooguit in naburige dorpen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht. Jaarlijks 30 miljoen vluchten en 2 miljard passagiers.
Dan zijn ruim 80.000 vluchten per dag.
Lijkt me iets grootschaliger dan de treinen met militairen.
twitter:parool twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 11:17:40Duizenden Chinezen kloppen in de afgesloten miljoenenstad Wuhan aan bij de ziekenhuizen. Chen Nini zoekt vergeefs naar een bed voor haar zieke moederhttps://t.co/tthWBu3L6y reageer retweet
Jah. 'DAT BEPAAL IK ZELF WEL OF IK NAAR BUITEN GA OF NIET!'quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef syroto het volgende:
[..]
Heb je niet gewoon griep?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:19 schreef Noordzijde het volgende:
Voelde me maandag en dinsdag niet lekker, keelpijn hoesten. Woensdag en donderdag kwam daar nog hoofdpijn nu. Nu koorts, ik maak me sowieso niet snel zorgen maar klinkt wel zorgwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |