Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
wat een genie ben je ook hèquote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:19 schreef Puntenjager het volgende:
Ik vond dit wel een belangrijke openbaring die net aan mijn brein ontsproot:
Vergeet ook niet dat het gemiddeld een aantal weken duurt voordat je overlijdt. Het aantal sterfgevallen hoort dus bij het aantal besmettingen van enkele weken geleden. Dat betekent dat de mortaliteit een stuk hoger ligt dan 1 of 2%
(post 300 in het vorige topic)
En dan nog de vraag of het überhaupt geneest zonder medicatie.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:19 schreef Puntenjager het volgende:
Vergeet ook niet dat het gemiddeld een aantal weken duurt voordat je overlijdt. Het aantal sterfgevallen hoort dus bij het aantal besmettingen van enkele weken geleden. Dat betekent dat de mortaliteit een stuk hoger ligt dan 1 of 2%
Dat doet het zeker, want er bestaat geen medicijn en er zijn toch mensen die genezen zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:24 schreef n__n het volgende:
[..]
En dan nog de vraag of het überhaupt geneest zonder medicatie.
Nu on time... 2.1 %, na wat weken gaat dat meer mijn eerder geschatte 2.8 %. Even afwachten kan zijn dat het in Europa en omstreken iets minder aanslaat. Er zit nog een redelijke foutmarge van ik schat 0,5 %.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:43 schreef Puntenjager het volgende:
Bij SARS (ook een coronavirus) overleed men overigens gemiddeld pas na 35,9 dagen. Dat geeft toch een indicatie dat ook hier het overlijden pas na aantal weken komt. Iets wat ik ook opmaak uit de berichtgeving.
Aan de andere kant is het werkelijke aantal besmettingen een stuk hoger dan het aantal gediagnosticeerde besmettingen.
Hoeveel mensen er aan overlijden is nu nog moeilijk vast te stellen. Echter een mortaliteit van een stuk meer dan 1% toch wel lichtelijk verontrustend.
Dat hoeft helemaal niet, als je een flink vercrackt immuunsysteem hebt kun je binnen een paar dagen bezwijken aan een longontsteking. En zoals al vele malen vermeld is in dit topic, gaan mensen waarschijnlijk pas naar het ziekenhuis wanneer ze écht benauwd zijn. Dus dan is de likelihood van sterfte hogen dan wanneer mensen met er thuis overheen komen. En deze gevallen worden niet geregistreerd.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:19 schreef Puntenjager het volgende:
In jouw hypothese lopen er 1-2 % zandzakken rond die toch al een longaandoening hadden. Geloof ik niet 1-2-3quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:57 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, als je een flink vercrackt immuunsysteem hebt kun je binnen een paar dagen bezwijken aan een longontsteking. En zoals al vele malen vermeld is in dit topic, gaan mensen waarschijnlijk pas naar het ziekenhuis wanneer ze écht benauwd zijn. Dus dan is de likelihood van sterfte hogen dan wanneer mensen met er thuis overheen komen. En deze gevallen worden niet geregistreerd.
En buiten dat, hetzelfde zou je (imo) beter kunnen stellen van recovered patiënten, want die worden pas gemiddeld na 3 weken genezen verklaard na aanvang symptomen, daar zijn we nog niet. (Terwijl je makkelijk eerder het loodje kunt leggen)
Klopt. Echter =>quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:57 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, als je een flink vercrackt immuunsysteem hebt kun je binnen een paar dagen bezwijken aan een longontsteking. En zoals al vele malen vermeld is in dit topic, gaan mensen waarschijnlijk pas naar het ziekenhuis wanneer ze écht benauwd zijn. Dus dan is de likelihood van sterfte hogen dan wanneer mensen met er thuis overheen komen. En deze gevallen worden niet geregistreerd.
En buiten dat, hetzelfde zou je (imo) beter kunnen stellen van recovered patiënten, want die worden pas gemiddeld na 3 weken genezen verklaard na aanvang symptomen, daar zijn we nog niet. (Terwijl je makkelijk eerder het loodje kunt leggen)
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:43 schreef Puntenjager het volgende:
Bij SARS (ook een coronavirus) overleed men overigens gemiddeld pas na 35,9 dagen. Dat geeft toch een indicatie dat ook hier het overlijden pas na aantal weken komt. Iets wat ik ook opmaak uit de berichtgeving.
Nee, kan vanalles zijn waardoor je immuunsysteem verslechterd is, bijvoorbeeld bij de 90 proefpersonen had meer dan de helft een aandoening, veel ervan diabetes bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 03:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In jouw hypothese lopen er 1-2 % zandzakken rond die toch al een longaandoening hadden. Geloof ik niet 1-2-3
Wat is je achtergrond eigenlijk, begraafplaatsslet? Iets medisch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 03:13 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Nee, kan vanalles zijn waardoor je immuunsysteem verslechterd is, bijvoorbeeld bij de 90 proefpersonen had meer dan de helft een aandoening, veel ervan diabetes bijvoorbeeld.
En ja ik geloof wel dat een groot deel van de mensen die in een ziekenhuis terecht komen (en dus als eerste gemonitord worden) al te maken hadden met kwalen of ouderdom. Dat weet ik natuurlijk niet zéker, maar daar lijkt me wel op nav de openbare cases.
Ik weet eigenlijk niks van Sars, was dat vergelijkbaar in symptomen? Eerst een hoest je, daarna wat verhogen, en als je pech hebt een longontsteking oid?quote:
Ja, zo ongeveer. Alleen een stuk hogere mortaliteit. En geen besmetting zonder symptomen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 03:18 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niks van Sars, was dat vergelijkbaar in symptomen? Eerst een hoest je, daarna wat verhogen, en als je pech hebt een longontsteking oid?
Indien ze slechts de mensen willen testen in een kring van de reeds bevestigde gevallen: dan zouden ze 550.000 mensen moeten testen met een capaciteit van iets meer dan 200 per ziekenhuis.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Heel wohan zit onder het virus. Dat wil ik alleen maar zeggen. En dat zegt de Chinese overheid niet.
Op een boot in Italië, in Finland...
Ja, maar die wonen allemaal daar in China en we weten dat het allemaal niet zo heel erg transparant is. Of er is me wellicht iets ontgaan. In Europa is tot nu toe nog niemand genezen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 02:35 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat doet het zeker, want er bestaat geen medicijn en er zijn toch mensen die genezen zijn.
Waar haal je deze cijfers vandaan overigens? 1/145.000 voor een positieve test.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 04:03 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment moet men in China 145.000 mensen testen voor 1 positieve test.
Of indien ze de mensen willen testen in een kring van de reeds bevestigde gevallen: 550.000 mensen testen met een capaciteit van iets meer dan 200 per ziekenhuis.
Was bedoeld als vergelijking (aantal inwoners etc). Maar onduidelijk, geëdit.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 05:25 schreef BlaZ het volgende:
Waar haal je deze cijfers vandaan overigens? 1/145.000 voor een positieve test.
Dank voor deze bijdrage.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 06:31 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb de gemeenten eens op een rij gezet met aantal geïnfecteerden en aantal doden (indien van toepassing):
Onderstreepte steden liggen niet in de provincie waar de initiële uitbraak plaats vond.
2639 Wuhan 173
573 Huanggang 11
541 Xiaogan 9
286 Xiangyang
228 Suizhou
227 Wenzhou
221 Jingzhou 3
214 Jingmen 4
189 Ezhou 6
169 Huangshi 1
167 Yichang 1
156 Beijing 1
150 Shiyan
135 Shanghai 1
132 Shenzhen
130 Xianning
112 Guanzhou
90 Xiantao 1
77 Tianmen 6
12 Qianjiang 1
Kijk dit zegt mij meer dan een kaart waar heel Rusland wordt gekleurd. Maar nog beter is om de landen met lage aantallen de steden te noemen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 08:45 schreef myShizzle het volgende:
Infections | Deaths | Cured
China 🇨🇳 11792 | 259 | 245
Thailand 🇹🇭 19 | 0 | 7
Japan 🇯🇵 17 | 0 | 1
Singapore 🇸🇬 16 | 0 | 0
Hong Kong 🇭🇰 13 | 0 | 0
South Korea 🇰🇷 12 | 0 | 0
Taiwan 🇹🇼 10 | 0 | 0
Australia 🇦🇺 9 | 0 | 2
Malaysia 🇲🇾 8 | 0 | 0
Macau 🇲🇴 7 | 0 | 0
United States 🇺🇸 7 | 0 | 0
Germany🇩🇪 7 | 0 | 0
France 🇫🇷 6 | 0 | 0
Vietnam 🇻🇳 5 | 0 | 1
United Arab Emirates 🇦🇪 4 | 0 | 0
Canada 🇨🇦 4 | 0 | 0
Italy 🇮🇹 2 | 0 | 0
United Kingdom 🇬🇧 2 | 0 | 0
Russia 🇷🇺 2 | 0 | 0
Nepal 🇳🇵 1 | 0 | 0
Cambodia 🇰🇭 1 | 0 | 0
Sri Lanka 🇱🇰 1 | 0 | 0
Philippines 🇵🇭 1 | 0 | 0
India 🇮🇳 1 | 0 | 0
Finland 🇫🇮 1 | 0 | 0
Sweden 🇸🇪 1 | 0 | 0
Spain 🇪🇸 1 | 0 | 0
Total: 11950 | 259 | 256
6,6% sterfgevallen in Wuhan.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 06:31 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb de gemeenten eens op een rij gezet met aantal geïnfecteerden en aantal doden (indien van toepassing):
Onderstreepte steden liggen niet in de provincie waar de initiële uitbraak plaats vond.
2639 Wuhan 173
573 Huanggang 11
541 Xiaogan 9
286 Xiangyang
228 Suizhou
227 Wenzhou
221 Jingzhou 3
214 Jingmen 4
189 Ezhou 6
169 Huangshi 1
167 Yichang 1
156 Beijing 1
150 Shiyan
135 Shanghai 1
132 Shenzhen
130 Xianning
112 Guanzhou
90 Xiantao 1
77 Tianmen 6
12 Qianjiang 1
https://automotive-online(...)europese-autobranchequote:Op zaterdag 1 februari 2020 04:24 schreef Za het volgende:
Webmasto is een beetje de Wuhan vismarkt van Duitsland, alle besmettingen daar inclusief een kind en tot in Spanje aan toe zijn ertoe terug te leiden.
Dit is de interessantste besmetting in Europa om te volgen, omdat Duitsland alles heel zorgvuldig doet inzake deze besmettingshaard, en dan zal blijken of deze aanpak effectief is.
Je snapt het niet, te weinig testkits > alleen extreme gevallen worden getest > de meeste zieken thuis uit met lichte symptomen en worden niet meegeteld in de cijfers. Zouden deze wel meegeteld worden dan ligt het percentage overledenen een stuk lager.quote:
Waarom zou je ze moeten dwingen? Mensen snappen toch zelf wat er aan de hand is. Ik gok dat ze iedereen gesproken hebben en hebben kunnen zien dat het geen klapmongolen zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 08:53 schreef vipergts het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
weet iemand hoe ze die mensen dwingen om thuis te blijven ik vind het maar een rare regel. Hoe moeilijk moet het zijn om 20 mensen ergers onder te brengen waar ze niet weg kunnen en om de dag een brood naar binnen te gooien
En op welke wettelijke basis wou je dat doen dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 08:53 schreef vipergts het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
weet iemand hoe ze die mensen dwingen om thuis te blijven ik vind het maar een rare regel. Hoe moeilijk moet het zijn om 20 mensen ergers onder te brengen waar ze niet weg kunnen en om de dag een brood naar binnen te gooien
Die Nederlandse mensen in Finland zitten ook gedwongen in quarantaine.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 08:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En op welke wettelijke basis wou je dat doen dan?
Hun lichaam heeft het virus verslagen, dus nee.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:00 schreef MichaelScott het volgende:
Zijn mensen die genezen zijn verklaard eigenlijk nog besmettelijk?
Dat is mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die Nederlandse mensen in Finland zitten ook gedwongen in quarantaine.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rantaine-toon-marjon
Ik kan me goed voorstellen dat het in Nederland gezien wettelijk niet kan, maar in dat artikel van de NOS staat dat die mensen in quaraintaine zo weinig mogelijk contact mogen hebben met gezinsleden.quote:
Je kan het mensen vertellen, je kan het ze vragen, je kan zeggen dat ze iets niet mogen, maar je bent afhankelijk van de medewerking.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat het in Nederland gezien wettelijk niet kan, maar in dat artikel van de NOS staat dat die mensen in quaraintaine zo weinig mogelijk contact mogen hebben met gezinsleden.
In 1 huis.
Bovendien dacht ik dat dat virus in die incubatietijd ook al besmettelijk was.
Dus ik snap het hele punt eigenlijk niet.
Waarop wil je controleren dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:17 schreef polderturk het volgende:
Moeten wij grenscontroles invoeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |