abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:19:30 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196673310
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:15 schreef Scrummie het volgende:
De boeren hoeven alleen maar een demonstratie aan te kondigen en het leger staat klaar.
Een handjevol chauffeurs met Scania's tijdens reguliere werktijden... Denk je dat je die om 2300 oudjaarsavond nog op kunt bellen?
pi_196673311
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:59 schreef Haags het volgende:

[..]

Een avondklok of zo, leger op straat. Lekker man.

Ik ga deze avond/nacht met een HELE grote bak popcorn volgen op social media. :)
Zitten we straks naar wat verstrooide agentjes te kijken terwijl iedereen op een livestream naar de ‘rellen’ zit te kijken :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196673347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Leger zou denk ik wel de enige optie zijn om zo'n avondklok in die periode te handhaven _O- Maar inderdaad, ik ben waarschijnlijk rond 1 uur thuis van mijn ouders, vanaf dat moment gaan de livestreams aan waarschijnlijk.
[..]

Dat laatste kan je je tegenwoordig zo vaak afvragen :D. Ik snap het niet, het is zo kinderlijk amateuristisch allemaal.
Als je als land het leger gaat inzetten tegen je eigen bevolking is het land kapot.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196673401
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als je als land het leger gaat inzetten tegen je eigen bevolking is het land kapot.
Mag dat wel volgens de grondwet?
  vrijdag 11 december 2020 @ 15:32:18 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196673734
https://nos.nl/artikel/23(...)s-jaarwisseling.html

Ik snap dit niet zo goed. Waarom is dit nu nodig, juist terwijl vuurwerk verboden is? Dat wilde de politie toch graag?
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:49:31 #207
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196674662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)s-jaarwisseling.html

Ik snap dit niet zo goed. Waarom is dit nu nodig, juist terwijl vuurwerk verboden is? Dat wilde de politie toch graag?
Ja, maar sterretjes zijn nog niet verboden, dus dan wordt het allemaal veel te lastig. Snap dat dan!
pi_196675701
Ik lees vaak van hondenbezitters dat ze vinden dat de honden er te angstig van worden etc. (ik heb overigens een kat gehad die het maar al te leuk vond die gillende, vliegende dingen in de lucht, en die knallen, en zo zijn er veel honden). Maar wat als ik even chargeer, en zeg: en de overlast van die honden dan? Dagelijks blaffen, schijt op de stoep, etc. Wordt het niet eens tijd om honden ook te verbieden?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_196675983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:03 schreef Bensel het volgende:
Ik lees vaak van hondenbezitters dat ze vinden dat de honden er te angstig van worden etc. (ik heb overigens een kat gehad die het maar al te leuk vond die gillende, vliegende dingen in de lucht, en die knallen, en zo zijn er veel honden). Maar wat als ik even chargeer, en zeg: en de overlast van die honden dan? Dagelijks blaffen, schijt op de stoep, etc. Wordt het niet eens tijd om honden ook te verbieden?
Er zijn alleen maar argumenten voor een hondenverbod inderdaad. Bijvoorbeeld de enorme impact op het milieu omdat honden zoveel vlees eten. Kunnen we flink besparen ^O^
pi_196675993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, maar sterretjes zijn nog niet verboden, dus dan wordt het allemaal veel te lastig. Snap dat dan!
Ik vind het redelijk belachelijk dat de politie denkt dat er nu zonder vuurwerk veel méér politie nodig is.
pi_196676750
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:03 schreef Bensel het volgende:
Ik lees vaak van hondenbezitters dat ze vinden dat de honden er te angstig van worden etc. (ik heb overigens een kat gehad die het maar al te leuk vond die gillende, vliegende dingen in de lucht, en die knallen, en zo zijn er veel honden). Maar wat als ik even chargeer, en zeg: en de overlast van die honden dan? Dagelijks blaffen, schijt op de stoep, etc. Wordt het niet eens tijd om honden ook te verbieden?
Verbied ze maar, want de meeste honden blaffen toch niet langer als ze een van de vele boeren zien. Verraden dus nooit de boeren.
pi_196701016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zolang er een groot aanbod is in de ons omringende landen komt er helemaal niks goed, er zal beleid op Europees niveau moeten komen anders kun je wel verbod zus en verbod zo blijven roepen maar zal er nooit niks veranderen. Vuurwerk is veel te simpel om te kopen, online of zelf even de grens over wippen. Verder zullen ze ook actief moeten gaan handhaven en dat gebeurt dus ook totaal niet, ze lopen hier al wekenlang ongestoord te knallen en de politie is in geen velden of wegen te bekennen. Dat hele verbod is een grote wassen neus.
Het is een wassen neus omdat er niet genoeg politie voor is? Nou dan maar winkeldiefstal ook legaliseren? Wat een onzin. De boetes gewoon omhoog en als je als handelaar gepakt wordt, wordt je uit huis gezet zoals in Arnhem en Rotterdam. En steek je het af dan krijg je gewoon de rekening. Het eerste jaar zal men wel denken dat het los loopt tot de boetes vallen.
En bijtend haar stapje erop. Ook dat Lidl vuurwerk afschaffen.
pi_196701282
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 06:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het is een wassen neus omdat er niet genoeg politie voor is? Nou dan maar winkeldiefstal ook legaliseren? Wat een onzin. De boetes gewoon omhoog en als je als handelaar gepakt wordt, wordt je uit huis gezet zoals in Arnhem en Rotterdam. En steek je het af dan krijg je gewoon de rekening. Het eerste jaar zal men wel denken dat het los loopt tot de boetes vallen.
En bijtend haar stapje erop. Ook dat Lidl vuurwerk afschaffen.
Cat1 vuurwerk kan men niet verbieden. dat is europees geregeld
pi_196701528
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 07:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Cat1 vuurwerk kan men niet verbieden. dat is europees geregeld
Ja, jammer dan maar dat kan je dan wel op pakken op EU niveau. Het is gewoon te gek voor woorden dat je het hele jaar door allerlei milieu regels na moet leven en met oud en nieuw mag je ineens alles aan je laars lappen.
  zondag 13 december 2020 @ 09:22:26 #215
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_196701791
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 08:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja, jammer dan maar dat kan je dan wel op pakken op EU niveau. Het is gewoon te gek voor woorden dat je het hele jaar door allerlei milieu regels na moet leven en met oud en nieuw mag je ineens alles aan je laars lappen.
Als je overlast ervaart van dat lidl vuurwerk vraag ik me af of je geen grotere problemen hebt in het leven.

Laat die kinderen toch lekker bezig. Hier in de speeltuin achter mijn huis zijn ze al dagen met dat spul bezig, heerlijk om te zien.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_196701886
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 08:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja, jammer dan maar dat kan je dan wel op pakken op EU niveau. Het is gewoon te gek voor woorden dat je het hele jaar door allerlei milieu regels na moet leven en met oud en nieuw mag je ineens alles aan je laars lappen.
:'( :'( :'(
  zondag 13 december 2020 @ 11:16:12 #217
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_196702983
Hier in de buurt was er vorige maand veel vuurwerk. Als in: meer dan normaal in november. Nu eigenlijk al een paar weken zo goed als stil.
Misschien is de voorraad van vorig jaar op, want ik heb nergens popo gezien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_196703094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind het redelijk belachelijk dat de politie denkt dat er nu zonder vuurwerk veel méér politie nodig is.
Dit ja. Vuurwerk moet verboden, want anders kunnen we niet handhaven. Nu is vuurwerk verboden en dan kunnen we niet handhaven, want mensen hebben na een jaar lockdown toch iets van een uitlaatklep nodig. Wat is het?
pi_196703111
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hier in de buurt was er vorige maand veel vuurwerk. Als in: meer dan normaal in november. Nu eigenlijk al een paar weken zo goed als stil.
Misschien is de voorraad van vorig jaar op, want ik heb nergens popo gezien.
Hier is het afsteken net begonnen. Heb wel zin in oud en nieuw. Verwacht minder vuurwerk, maar het spul wat er is gaat een spektakel worden.
pi_196705195
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hier is het afsteken net begonnen. Heb wel zin in oud en nieuw. Verwacht minder vuurwerk, maar het spul wat er is gaat een spektakel worden.
Wel even afstand nemen als je brave buurman met shell zonder buis naar buiten komt omdat ie denkt dat het een knetterbal XXL is.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 13 december 2020 @ 13:35:17 #221
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196705274
Hopelijk wordt het een grote puinzooi dit jaar. Dat zal de overheid leren met haar kromme beleid.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196707223
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:35 schreef PzKpfw het volgende:
Hopelijk wordt het een grote puinzooi dit jaar. Dat zal de overheid leren met haar kromme beleid.
Mark Rutte zal zijn oog niet kwijtraken en de puinzooi zal aangegrepen worden om alleen maar strenger te worden.
pi_196707325
Hier (klein dorpje in de Peel), was weer flink vuurwerk van het weekend. En mooi ook nog.
pi_196709489
Gewoon alle tokkies opsluiten incl mensen die vuurwerk goed praten.

Altijd zelfde soort tokkies. Ze betekenen ook niets voor de maatschappij.
  zondag 13 december 2020 @ 17:08:10 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196709569
quote:
Kabinet denkt aan avondklok met oud en nieuw

Het kabinet denkt aan een avondklok met oud en nieuw. Het is een van de maatregelen die morgen wordt besproken in een extra crisisoverleg en ministerraad, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Andere maatregelen waar het kabinet nu aan denkt zijn toch een langere kerstvakantie voor middelbare scholen, sluiting van niet-essentiële winkels en sluiting van hotels.

Dit zijn de maatregelen waar morgen over gesproken wordt. Het is nog niet besloten. Wat er besloten wordt, zal waarschijnlijk morgenavond al bekendgemaakt worden in een extra persconferentie. "Dat geeft wel echt de urgentie van het probleem aan", zegt politiek verslaggever Frits Wester. "Je wil niet dat er enkele dagen overheen gaan als je besloten hebt dat winkels dichtmoeten, want dan krijg je een stormloop op de winkels."

Vuurwerkverbod beter te handhaven

Het kabinet zou vooral denken aan een avondklok omdat er dan beter kan worden gehandhaafd op het vuurwerkverbod.


Sluiting van niet-essentiële winkels ligt vooral op tafel, omdat Duitsland daartoe heeft besloten. Hubert Bruls, voorzitter van het landelijk veiligheidsberaad stelde vandaag al dat Nederland eigenlijk niet achter kan blijven, omdat Duitsers anders massaal naar de Nederlandse grensstreek komen om hun kerstinkopen te doen.

Over een langere kerstvakantie voor middelbare scholen wordt al langer gespeculeerd, nadat enkele weken geleden duidelijk werd dat onder tieners het aantal besmettingen fors toeneemt. Ook wordt gespeculeerd dat een tijdelijke flinke neergang in het aantal besmettingen mogelijk was toe te schrijven aan de herfstvakantie.
RTL Nieuws

Gvd, echt he... :') _!

Wat heeft vuurwerk met corona te maken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')