abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191444057
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ikzelf neig naar het standpunt dat het VUMC al sinds de 70er jaren medisch exerimenteert op mensen met een psychiatrische problematiek.
Kan je hier wat meer over vertellen?
pi_191444062
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:26 schreef _I het volgende:

[..]

Wat zou jij omschrijven als een “daadwerkelijke geslachtsverandering”? Het aanpassen van de XY naar XX, want dat lijkt me praktisch onmogelijk.

Het is lastig oordelen als je geen onderdeel bent. Ik ben zelf homoseksueel en weet hoe dat voelt in mijn hoofd, maar kan me niets voorstellen bij het gevoel ”een vrouw te zijn”. Waarmee ik het dus ook heel lastig vind om te oordelen of een persoon er goed aan doet om een operatie aan te gaan.

Zelf zou ik willen zeggen dat men niet in een verkeerd lichaam is geboren, maar dat de geest niet klopt, omdat ik lichamelijke integriteit heel belangrijk vind. Plus dat ik het heel lastig vind om te rijmen dat wetenschappers ons aan de ene kant wijs willen maken dat gender een construct is en aan de andere kant dat geslachtsveranderingen bestaansrecht hebben. Zo tegenstrijdig als maar kan, want hoe kan je je “vrouw” voelen, als de inhoudelijke vrouw niet bestaat buiten de geslachtskenmerken om.

Raarrrrr
Geslachtsdelen die functioneren als normaal zonder speciale gebruiksaanwijzing, zelfs zonder vruchtbaarheid, zou een mooi begin zijn.
pi_191444089
quote:
3s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Geslachtsorganen die functioneren als normaal zonder speciale gebruiksaanwijzing, zelfs zonder vruchtbaarheid, zou een mooi begin zijn.
Dan zou je al een hele “onderkant” moeten transplanteren en functioneel zien te krijgen. Donorvagina/penis.

Hm. Weet niet of ik daar enthousiast van word. (Wat losstaat van jouw antwoord :P )
pi_191444099
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:30 schreef _I het volgende:

[..]

Dan zou je al een hele “onderkant” moeten transplanteren en functioneel zien te krijgen. Donorvagina/penis.

Hm. Weet niet of ik daar enthousiast van word. (Wat losstaat van jouw antwoord :P )
Had m'n verwoording al iets aangepast maar transplanteren was nou niet per se waar ik aan zat te denken..
pi_191444100
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:29 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Ik mag toch wel gewoon mijn mening hier kwijt? Ik draai er niet omheen zoals Niels.
Nou.... het voelt meer alsof je je aangetast voelt in je manzijn. Dat je je even moet manifesteren. ‘Oh jongens, kijk mij eens een echte vent zijn, ik zeg gewoon hem en hij.’ En het is uiteraard ook enorm puberaal.
pi_191444118
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Had m'n verwoording al iets aangepast maar transplanteren was nou niet per se waar ik aan zat te denken..
Dat snap ik. Het was meer mijn associatie, omdat ik niet zo snel zou weten hoe je anders een goed functionerend geslachtsdeel zou kunnen maken.

Maar begrijp je punt.
  maandag 10 februari 2020 @ 18:33:48 #57
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191444125
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Maar zou je die ook een kerel noemen? Of is dat alleen omdat je je tot nikkie niet aangetrokken voelt?
Voel me meer aangetrokken tot Loiza.
Als je zoiets doet pak dan een mooie trans
pi_191444126
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Een mening kan je trouwens ook op een fatsoenlijke manier uiten.

Tip van de dag.
Mootie. O+
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 18:33:49 #59
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191444127
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:29 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Ik mag toch wel gewoon mijn mening hier kwijt? Ik draai er niet omheen zoals Niels.
Weinig menig aan hem en hij zeggen, da's gewoon lekker onbeschoft zijn over iemand die liever zij heeft. (en ovegiens inmiddels veel meer weg heeft van een zij ook nog eens)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 10 februari 2020 @ 18:33:58 #60
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191444131
Het Songfestival, tja dat lag voor de hand. Lekkur in-kloe-sieve.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 18:34:36 #61
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191444138
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het Songfestival, tja dat lag voor de hand. Lekkur in-kloe-sieve.
Mooie is wel dat ze al benaderd was voor die hele coming out. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191444141
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Voel me meer aangetrokken tot Loiza.
Als je zoiets doet pak dan een mooie trans
Ik denk persoonlijk dat nikkie een veel groter bereik heeft en dus een stuk interessanter is.
pi_191444150
Hoe DURVEN mensen daar toch een mening over te hebben. Echt, schandalig gewoon! Deze arme zielige minderheidsgroepering MOET door iedereen op handen gedragen worden, enige vorm van kritiek is VERBODEN!

[ Bericht 71% gewijzigd door Frutsel op 11-02-2020 11:27:00 ]
pi_191444152
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Weinig menig aan hem en hij zeggen, da's gewoon lekker onbeschoft zijn over iemand die liever zij heeft. (en ovegiens inmiddels veel meer weg heeft van een zij ook nog eens)
Mwa..
pi_191444154
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Geen idee wat hun drijfveren zijn, maar grooming is aanwezig.

En inderdaad, chronisch ontevreden zijn zie je regelmatig. En dan denken dat het alles gaat oplossen, precies zoals de andere voorbeelden die je noemt.

Dat laatste is juist wat veel transgenders dus wel denken, dat het een feestje is om een vrouw te zijn. Omdat ze vanuit een zwakke positie komen. Die zien vrouwen die alles hebben, vrouwen die wél aantrekkelijk worden gevonden. Vrouwen die positieve aandacht krijgen, die in een relatie zitten. Terwijl zij als "witte man" worden gediscrimineerd, incel worden genoemd omdat ze geen vriendin kunnen krijgen, dus worden ze zelf maar de vriendin. En als transgender ben je weer een zwakke minderheid, dus meer aandacht, bescherming en positieve discriminatie.
En jij denkt serieus dat zorgverleners dat een goede reden vinden?
Ik weet oprecht niet hoe het in andere landen geregeld is, maar in Nederland duurt de procedure best lang. Eerst wordt er gekeken of de persoon daadwerkelijk trans is en geen andere psychische problemen heeft. Vervolgens wordt er eerst alleen hormonen gegeven. Reageert de persoon goed op de hormonen, dan wordt er pas gekeken naar een mogelijke operatie.
En dit verzin ik niet. Ik ken daadwerkelijk mensen die trans zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_191444158
quote:
17s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:33 schreef _I het volgende:

[..]

Mootie. O+
Dat is lief! :@
pi_191444167
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

So fucking what.
Aardig zijn kost niks *O*
pi_191444182
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:36 schreef mootie het volgende:

[..]

Aardig zijn kost niks *O*
Klopt. Onaardig zijn ook niet :).
pi_191444188
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit zijn echt kansloze reacties :').

Iemand die durft :'). Iemand die zichzelf wil zijn :').

Hoe DURVEN mensen daar toch een mening over te hebben. Echt, schandalig gewoon! Deze arme zielige minderheidsgroepering MOET door iedereen op handen gedragen worden, enige vorm van kritiek is VERBODEN!
Maar ik lees hier verdomd weinig kritiek. Merendeels onbeschofte en bekrompen opmerkingen.
pi_191444190
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:36 schreef _I het volgende:

[..]

Haar een hem noemen is geen kritiek, dat is je eigen beperking tentoonspreiden.

Je kan beter!
Is ook jezelf zijn. Waarom wordt dat niet aangemoedigd?
pi_191444201
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:35 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is lief! :@
Haha, besef me nu dat ik een naamswijziging heb doorgevoerd. :+

Kill Bill zou een belletje moeten doen rinkelen. O+
  maandag 10 februari 2020 @ 18:40:01 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191444213
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:34 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Mooie is wel dat ze al benaderd was voor die hele coming out. :+
Zoveel wereldberoemde Nederlanders hebben we niet, dus logische keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191444222
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is ook jezelf zijn. Waarom wordt dat niet aangemoedigd?
Omdat niet alle facetten van jezelf zijn even positief zijn. Vooral niet die zaken die zich richten op anderen. :+
pi_191444239
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:37 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar ik lees hier verdomd weinig kritiek. Merendeels onbeschofte en bekrompen opmerkingen.
Tussen de wat onbeschofte dingen staan er ook wel wat goede posts (niet die van mij overigens).

Verder blijft het wel FOK! natuurlijk, onbeschofte reacties zie je bij elk publiek figuur wel. Dagelijks bij Trump en Baudet bijvoorbeeld, nu hier wat.
pi_191444250
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat zorgverleners dat een goede reden vinden?
Ik weet oprecht niet hoe het in andere landen geregeld is, maar in Nederland duurt de procedure best lang. Eerst wordt er gekeken of de persoon daadwerkelijk trans is en geen andere psychische problemen heeft. Vervolgens wordt er eerst alleen hormonen gegeven. Reageert de persoon goed op de hormonen, dan wordt er pas gekeken naar een mogelijke operatie.
En dit verzin ik niet. Ik ken daadwerkelijk mensen die trans zijn.
Klopt, in Nederland is het op dat gebied goed geregeld. Veel betere controle, monitoring en niet zomaar even een operatie om snel te cashen of direct aan de hormonen.

In de VS lijkt het een stuk ongecontroleerder te gaan en worden er zelfs puberty blockers aan jonge kinderen gegeven, zoals die Jazz Jennings van dat programma op TLC.

Ken zelf ook ene transgender, komt uit een rijke familie uit Brazilië dus heeft de ingreep in Thailand laten doen op eigen kosten. Merkte daar wel dat hij als jongen heel gesloten en stil was en als vrouw helemaal opbloeide. Toen zag ik dat iemand dus echt psychisch het gevoel kan hebben in het verkeerde lichaam te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')