abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191253972
quote:
‘Vluchtelingen weren bij nieuwbouw Schiedam is discriminatie’

De petitie tegen nieuwbouw voor vluchtelingen in Schiedam heeft gisteravond voor reuring gezorgd in de gemeenteraad. De OuderenPartij Schiedam (OPS) heeft verzocht de nieuwbouw op Schieveste niet te koppelen aan vluchtelingen. Door de OPS wordt gewezen op de lange wachttijden voor een sociale huurwoning door Schiedamse ingezetenen. De gemeenteraad en het stadsbestuur keren zich gezamenlijk tegen het voorstel van de OPS.

De burgemeester vindt dat in het verzoek van de OPS discriminerende elementen zitten. De verantwoordelijk wethouder bestrijdt het idee van een ‘lange wachttijd’. Ook vanuit de gemeenteraad is er massale afkeuring. René Karens (GroenLinks): “Het is een trucje wat we kennen van landelijke partijen; de aandacht afleiden van de echte oorzaken en van de echt benodigde oplossingen, door te wijzen naar een kwetsbare groep. “

De OPS wijst op de website van corporatie Woonplus, waar staat dat de wachttijd voor een sociale huurwoning oploopt tot 10 jaar. Volgens wethouder Fahid Minhas (VVD) is dat onjuist. Minhas: “Er is een verschil tussen inschrijftijd en wachttijd. De actieve woningzoekende die wacht meestal in deze regio tussen de 1 en de 5 jaar op een sociale huurwoning.”

Recent heeft het stadsbestuur nog eens bevestigd dat vluchtelingen voorrang houden op een Schiedamse huurwoningen. De wethouder staat daar volledig achter. Minhas: “Kijk, volgens mij moeten wij ons als college en als gemeente niet ervoor lenen om discriminatie op de woningmarkt toe te passen. Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie.”

De gemeente Schiedam grijpt onderhandelingen aan voor diverse nieuwbouwlocaties in Schiedam om afspraken te maken over de huisvesting van vluchtelingen. Dat hebben burgemeester en wethouders recent laten weten in een summiere toelichting op vragen vanuit de gemeenteraad over het aan woonruimte helpen van vluchtelingen in nieuwbouwprojecten. Vorig jaar november werd al bekend dat Schiedam op langere termijn afspraken wil met partijen die nieuwbouw realiseren om een deel van de vluchtelingen te huisvesten. Het is één van de punten uit het plan van aanpak om de achterstand weg te werken bij de huisvesting van vluchtelingen in Schiedam.

Om zoveel mogelijk vluchtelingen te kunnen huisvesten volgens de opgelegde norm van het Rijk wil Schiedam ook de mogelijkheid onderzoeken om vluchtelingen rechtstreeks te laten invliegen vanuit vluchtelingenkampen uit veilige landen in de derde wereld. Dit geeft Schiedam de mogelijkheid om vluchtelingen te kiezen waarvoor een passende woning beschikbaar is. Het gaat daarbij om huishoudens die rechtstreeks vanuit het buitenland op uitnodiging naar Nederland komen. Hier kunnen gemeenten zich vrijwillig voor aanmelden.
De gemeenteraad van Schiedam spoort echt niet, ze gaan zelfs onderzoeken om rechtstreeks vluchtelingen in te laten vliegen uit vluchtelingenkampen om ze in nieuwbouwwoningen te plaatsen. Bizar.
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:36:19 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_191254085
quote:
Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie.”
Nou, spring dan maar van de brug.

Mensen die geen Nederlands Burger zijn, hebben minder rechten.

En weet je wat? Dat geldt voor elk land.
(Om even elke zeikerd voor te zijn; ik praat dus over Egyptisch, Sulawesisch of whatever. )

Noob.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_191254126
In laten vliegen naar Nederland vanuit een hutje zonder stromend water. Waar je direct in een nieuwbouwhuis terecht komt met vloerverwarming, flatscreen tv en luxe _O_ Wat lief!
Land of the free. Home of the brave.
pi_191254203
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:29 schreef Aquarii het volgende:
Om zoveel mogelijk vluchtelingen te kunnen huisvesten volgens de opgelegde norm van het Rijk wil Schiedam ook de mogelijkheid onderzoeken om vluchtelingen rechtstreeks te laten invliegen vanuit vluchtelingenkampen uit veilige landen in de derde wereld.
Zijn die mensen knettergek of wat is dat voor een achterlijk gedeug?! 8)7

DOE_GODDOMME_FF_NORMAAL!!! 8)7 8)7 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:45:03 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191254230
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En weet je wat? Dat geldt voor elk land.
(Om even elke zeikerd voor te zijn; ik praat dus over Egyptisch, Sulawesisch of whatever. )

Noob.
Het paradoxale is juist dat ze dit zeggen en vlak daarna dat ze vluchtelingen voorrang willen geven.
The End Times are wild
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:45:47 #6
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_191254243
quote:
Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie
Nu discrimineren ze dan toch de Nederlanders, of gelden daar andere criteria voor?
Prrrrr
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:46:25 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191254249
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Zijn die mensen knettergek of wat is dat voor een achterlijk gedeug?! 8)7

DOE_GODDOMME_FF_NORMAAL!!! 8)7 8)7 8)7
Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen! Die toen dr schip de grond in ging nog nooit van Nederland gehoord hadden.
The End Times are wild
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:46:47 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191254252
Andere mensen (veel) langer laten wachten omdat alle vluchtelingen voorrang krijgen is ook discriminatie.
pi_191254260
Nieuwbouw voor vluchtelingen _O- Ik ga stuk _O- Normaal ga ik niet mee in die praatjes van "10k geld om in te richten!!", maar dit is toch wel duidelijk. Laat dan Nederlanders doorstromen en stop die vluchtelingen in de woningen die vrijkomen. Dan blijven ze nog maar wat langer in een AZC.
pi_191254261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:46 schreef LXIV het volgende:
Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen!
Dit kán toch gewoon niet waar zijn???

Indien wel waar dan zouden ze goddomme allemaal uit hun functie ontheven moeten worden en een levenslang verbod moeten krijgen op dergelijke functies. Godsklere man; hoe idioot wil je het hebben :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191254294
Kijk gewoon eens naar de gemeenteraad daar; er zitten daar bijvoorbeeld vijf gemeenteraadsleden van DENK in de gemeenteraad.

https://www.schiedam.nl/a-tot-z/samenstelling-gemeenteraad
pi_191254343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:38 schreef Scarface88 het volgende:
In laten vliegen naar Nederland vanuit een hutje zonder stromend water. Waar je direct in een nieuwbouwhuis terecht komt met vloerverwarming, flatscreen tv en luxe _O_ Wat lief!
Wel eerste klas ander is het discriminatie
pi_191254359
quote:

[..]

Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen!
Dit kan alleen in Nederland.
pi_191254399
quote:

[..]

De gemeenteraad van Schiedam spoort echt niet
Vertel eens wat nieuws
Had eens relatie met een immirante, dubbele glazen, cv, en hoewel flatje alles er op en er aan.
Tegenprestatie : aankloppen bij de grens

maar wel gelachen 8-)
nou ja, meestal wel

Mary heet ze en ik mis haar

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 29-01-2020 21:16:44 ]
shift-knop defekt
pi_191254497
Rechtstreeks laten invliegen _O_
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:01:56 #16
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191254505
Welkom bij de cursus ''Hoe ruïneer ik een land''
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:08:35 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191254635
Hoezo discriminatie? Ze gaan maar lekker in een azc wachten tot ze aan de beurt zijn. Net als iedereen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin woensdag 29 januari 2020 @ 21:16:42 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191254783
Denk hier maar aan als je weer in het stemhokje staat. De gemeente voert namelijk beleid uit dat landelijk is opgesteld. De norm voor huisvesting van statushouders per gemeente.

Dat het idee compleet bezopen is, ziet ieder weldenkend mens wel in aangezien ze het niet over statushouders maar asielzoekers hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:26:33 #19
22565 asco
Los in deze tent
pi_191254977
Hahahaha, ik heb weer kostelijk gelachen, bedankt!

Deze bewaar ik voor als ik weer in Amerika ben om een willekeurige Amerikaan te vertellen.

Prachtig! 👍
pi_191255140
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:26 schreef asco het volgende:
Hahahaha, ik heb weer kostelijk gelachen, bedankt!

Deze bewaar ik voor als ik weer in Amerika ben om een willekeurige Amerikaan te vertellen.

Prachtig! 👍
Doe ik ook soms. Dan denken ze dat je aan het bullshitten bent.
pi_191255171
Rustig mensen.

Het is de historische taak van de gemeente Schiedam om mensen uit Timboektoe en Kinshasa te huisvesten.

Dat is toch logisch?
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:38:01 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191255246
quote:
Om zoveel mogelijk vluchtelingen te kunnen huisvesten volgens de opgelegde norm van het Rijk wil Schiedam ook de mogelijkheid onderzoeken om vluchtelingen rechtstreeks te laten invliegen vanuit vluchtelingenkampen uit veilige landen in de derde wereld.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191255302
Wat is dit nou weer voor raar iets :{

Werkelijk, waar haal je het lef vandaan...

[ Bericht 5% gewijzigd door rareman1 op 29-01-2020 22:17:37 ]
pi_191255487
Wordt zo moe van ..

Van alle kanten hoor je dat er huizen gebouwd moeten worden, dat er veel mensen zijn die een huis willen.... en dan ga je mensen ophalen?/ Wat is dit voor onzin??
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:10:56 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191255830
quote:

[..]

Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen! Die toen dr schip de grond in ging nog nooit van Nederland gehoord hadden.
Dit heb ik nooit geschreven. Iemand verander 'ongemerk' postings!
The End Times are wild
pi_191255873
Kakistocratie - Wikipedia

Kakistocratie is een bestuursvorm waarbij het besturen wordt gedaan door de slechtste, minst geschikte of gewetenloze inwoners.
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:13:49 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191255874
Schiedam is zo'n beetje de grootste afvoerput van Nederland.
pi_191255956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je account moet dan gehakt zijn.
Heb je griep-verschijnselen ?
shift-knop defekt
pi_191256067
In laten vliegen en in een nieuw huis stoppen.
Woow. Echt woow.

Verdwijn uit de politiek, staatsgevaarlijk stuk vreten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191256152
Is dit een artikel van Speld?
pi_191257540
Wat is er toch gebeurd in NL dat dit soort debiele besluiten genomen worden of überhaupt onderzocht gaan worden!. Realiteitsontkennende gekken zijn het.

[ Bericht 40% gewijzigd door Frutsel op 30-01-2020 08:39:04 ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  woensdag 29 januari 2020 @ 23:49:04 #32
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_191257689
_O- man man man _O-
Ik ben inmiddels overleden
  Forum Admin woensdag 29 januari 2020 @ 23:56:16 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191257772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, Het moet een mod zijn. Van de linkse signatuur.

Posts verwijderen is een ding. Ze ongevraagd en onmerkbaar veranderen weer uets anders.
Als je nog een keer zo'n valse uitlating doet gooi ik je in de kliko. Posts komen van hetzelfde IP adres als waar je nu mee post.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 30 januari 2020 @ 00:14:36 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191257922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het paradoxale is juist dat ze dit zeggen en vlak daarna dat ze vluchtelingen voorrang willen geven.
Ja dat wou ik dus ook zeggen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191258327
quote:
quote:
De meeste personen die in de afgelopen jaren voor de regeling in aanmerking kwamen zijn afkomstig uit Nepal (16.700), Maleisië (10.500), Thailand (7.300), Turkije (5,900) en Syrie (3.500). Bron: UNHCR, 2015.

bron
Zal wel wat meevallen met die hutjes.

Verder:
- vloerverwarming is de standaard momenteel aangezien nieuwe woningen gasvrij gebouwd moeten worden en dus ook met lage aanvoertemperatuur gevoed moeten worden. Dat heb ik je in een ander topic ook al uitgelegd maar ik ben niet te beroerd om dat nogmaals te doen.
- ik lees niets over TV's maar anno 2020 valt het niet mee om nog een beeldbuis-TV te vinden waar je de ondertiteling fatsoenlijk op kan lezen, dus als ze een TV kopen zal dat een flatscreen zijn
- wat versta je onder luxe? Een douche? Een toilet dat kan doorspoelen? Een keuken om te koken?
  donderdag 30 januari 2020 @ 01:31:19 #36
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191258393
quote:
Oproep: woningen alleen voor autochtone inwoners Schiedam

SCHIEDAM - Op internet circuleert en verzoekschrift waarin 'de burgers van Schiedam' het stadsbestuur verzoeken 'enkel en alleen' woningen beschikbaar te stellen aan 'autochtone en met name startende' inwoners van Schiedam.

De oproep, afgelopen vrijdag gelanceerd, is momenteel 590 keer onderschreven, zowel met naam en toenaam als anoniem.

De oproep op de site Petitie.nl gaat onder de titel 'Geen Schiedamse nieuwbouwwoningen voor vluchtelingen'. De opsteller, ene Marcel van de Vooren, stelt dat 'burgemeester en wethouders van Schiedam willen dat vluchtelingen kans maken op een opgeleverde nieuwbouwwoning en hierop voorrang krijgen boven de eigen Schiedamse burger'. Dat vindt Van de Vooren ongewenst. Hij formuleert dat 'gezien de huidige woningnood en wachtlijsten onder de eigen bevolking, het opnemen van vluchtelingen in nieuwbouwwoningen ontoelaatbaar is en dat dit de doorstroming, van met name starters, negatief beïnvloed (sic).' Hij voegt daaraan toe dat 'het opnemen van vluchtelingen rechtstreeks uit vluchtelingenkampen uit derde wereldlanden onherroepelijk zal leiden tot overlast en een nog grotere onvrede onder de bevolking'. Op basis van deze aannames stelt de opsteller te verzoeken woningen die beschikbaar te stellen zoals in de eerste zin geformuleerd.
pi_191258560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 01:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Verder:
- vloerverwarming is de standaard momenteel aangezien nieuwe woningen gasvrij gebouwd moeten worden en dus ook met lage aanvoertemperatuur gevoed moeten worden. Dat heb ik je in een ander topic ook al uitgelegd maar ik ben niet te beroerd om dat nogmaals te doen.
- ik lees niets over TV's maar anno 2020 valt het niet mee om nog een beeldbuis-TV te vinden waar je de ondertiteling fatsoenlijk op kan lezen, dus als ze een TV kopen zal dat een flatscreen zijn
- wat versta je onder luxe? Een douche? Een toilet dat kan doorspoelen? Een keuken om te koken?
Ja je hebt het vloerverwarming verhaal uitgelegd. Maar wat ze nodig hebben? Gewoon dak boven hun hoofd en warm voedsel is genoeg. En dat kun je met hulp daar in Afrika regelen maar al het geld voor goed doel verdwijnt in bodemloze put. Waarom moeten ze daar in Afrika opgehaald en krijgen een splinternieuwe nieuwbouwwoning terwijl Peter en Kim 6 jaar moeten wachten op een huurhuis en ze dan na 6 jaar een tochtig flatje krijgen op de zevende etage. Je ziet zelf toch ook wel wat daar scheef aan is? Eigen volk komt weer op de laatste plaats. Onze bejaarden zitten de hele dag in hun stront of moeten hun schijt ophouden, krijgen koud eten en mogen op een tv uit het jaar 1995 gtst kijken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 06:04:37 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191258726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Rustig mensen.

Het is de historische taak van de gemeente Schiedam om mensen uit Timboektoe en Kinshasa te huisvesten.

Dat is toch logisch?
Je kunt beter in Kinshasa wonen dan in Schiedam.
  donderdag 30 januari 2020 @ 06:25:37 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191258815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

De politiek wil een goed figuur slaan in Brussel, kun je als wethouder goed profileren voor de landelijke VVD

quote:
Recent heeft het stadsbestuur nog eens bevestigd dat vluchtelingen voorrang houden op een Schiedamse huurwoningen.
De wethouder staat daar volledig achter. Minhas: "
Kijk, volgens mij moeten wij ons als college en als gemeente niet ervoor lenen om discriminatie op de woningmarkt toe te passen.
Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191258841
Aangifte doen wegens discriminatie dan maar?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 januari 2020 @ 06:35:50 #41
323876 michaelmoore
pi_191258846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 06:34 schreef Montagui het volgende:
Aangifte doen wegens discriminatie dan maar?
als je een woning wil dan moet je eerst emigreren en dan hierheen komen met een bootje en je melden in Schiedam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191258848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:28 schreef Bottendaal het volgende:
Is dit een artikel van Speld?
Onze hele samenleving lijkt wel een speld versie intussen.
pi_191258849
quote:

[..]

[..]

Zou dat? Los van de landen gaat het om vluchtelingenkampen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2020 06:37:44 ]
  † In Memoriam † donderdag 30 januari 2020 @ 06:41:11 #44
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_191258856
quote:

[..]

De gemeenteraad van Schiedam spoort echt niet, ze gaan zelfs onderzoeken om rechtstreeks vluchtelingen in te laten vliegen uit vluchtelingenkampen om ze in nieuwbouwwoningen te plaatsen. Bizar.
Ik wist dat onze overheden veelal volkomen gestoord zijn en nog steeds hun ogen sluiten voor de problemen van deze tijd en in het bijzonder deze kwestie.

Maar dit slaat werkelijk alles en gaat volkomen buiten alle perken, en ondertussen wordt de 'inheemse' gediscrimineerd, dit verzin je toch niet, mij viel werkelijk de mond letterlijk open, dit land is verloren.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_191258857
quote:
Recent heeft het stadsbestuur nog eens bevestigd dat vluchtelingen voorrang houden op een Schiedamse huurwoningen. De wethouder staat daar volledig achter. Minhas: “Kijk, volgens mij moeten wij ons als college en als gemeente niet ervoor lenen om discriminatie op de woningmarkt toe te passen. Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie.”
Uitsluiten of gelijkstellen zijn twee verschillende dingen. Nu worden autochtonen effectief achtergesteld. Kan ieand mij uitleggen hoe dat geen discriminatie is naar autochtonen?

Wat zou de volgende stap zijn? Autochtonen voortaan 'inheemsen' noemen ofzo?
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:18:58 #46
455560 Logic91
Always stay rational
pi_191259336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 01:31 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dit vind ik weer heel jammer. Alsof er geen hardwerkende allochtonen zijn. Allochtonen worden op een hoop gegooid met asielzoekers.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_191259345
''Recent heeft het stadsbestuur nog eens bevestigd dat vluchtelingen voorrang houden op een Schiedamse huurwoningen. ''

Op dit moment zijn er plm 5000 jongeren, al dan niet met een vriend(in), in de leeftijd van 21-29 jaar die nog inwonen bij hun ouders. Die krijgen geen woning meer in Nederland.

Wel is die groep met economische potentie en zeer goed opgeleid bezig om Nederland te verlaten. Er zijn geen alternatieven meer voor hen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191259367
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Schiedam is zo'n beetje de grootste afvoerput van Nederland.
Dit ja.
Dat DENK de 1-na grootste partij is daar zegt wel genoeg. (en de bejaardenpartij op 3 :') )

https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/schiedam/GR2018
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:31:12 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191259427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:19 schreef cempexo het volgende:

Op dit moment zijn er plm 5000 jongeren, al dan niet met een vriend(in), in de leeftijd van 21-29 jaar die nog inwonen bij hun ouders. Die krijgen geen woning meer in Nederland.

Jawel hoor. Het doet verder ook niet ter zake, al die verzinsels en stokpaardjes van je. Wil je iets over Schiedam zeggen, zeg daar dan wat over.

Als gemeente moet je een bepaald percentage van huurwoningen open gesteld houden voor speciale/urgente gevallen volgens mij, dus het lijkt me stug dat ze daar in Schiedam onderuit kunnen komen.
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:34:32 #50
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191259460
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 06:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Wat zou de volgende stap zijn? Autochtonen voortaan 'inheemsen' noemen ofzo?
Inboorlingen!. Want die zijn minderwaardig en moeten dus als zodanig behandeld worden door de overheid. Vooral oudere, blanke witte mannen (ik bijvoorbeeld) moeten maar eens duidelijk worden gemaakt dat onze rechten beperkt zijn want 'buitenlandse vreemdelingen zijn zielig en wij niet'.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:35:56 #51
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191259470
Overigens verwacht ik een burgeroorlog door een krankzinnige overheid die is vergiftigd door linkse ideeën.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:36:09 #52
459912 FlippingCoin
pi_191259472
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jawel hoor. Het doet verder ook niet ter zake, al die verzinsels en stokpaardjes van je. Wil je iets over Schiedam zeggen, zeg daar dan wat over.

Als gemeente moet je een bepaald percentage van huurwoningen open gesteld houden voor speciale/urgente gevallen volgens mij, dus het lijkt me stug dat ze daar in Schiedam onderuit kunnen komen.
Maar als je nog op je 29e bij je ouders woont is dat geen urgent geval.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_191259491
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 06:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Autochtonen voortaan 'inheemsen' noemen ofzo?
Nederlanders zonder migratieachtergrond :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 30 januari 2020 @ 09:20:56 #54
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191259864
Politici trekken toch weer heel makkelijk de discriminatie kaart. Aangezien discriminatie betekent ongeoorloofd onderscheid maken is er natuurlijk helemaal niks discriminerends aan deze plannen. Dat de burgemeester en de rest van het deugvolk zich daar op beroepen geeft wel aan hoe ze er in zitten.

Ik ben persoonlijk van mening dat artikel 1 per direct afgeschaft moet worden. Mensen mogen zelf bepalen met wie ze omgaan, dat hoeven politici en D’66 rechters niet voor ze te doen.
pi_191259998
Goed voorbeeld met een gevolg, D66 is inmiddels de aanvoerder geworden van de Nederlandse splinterpartijen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:17:32 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191260479
quote:
4s.gif Op woensdag 29 januari 2020 23:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

[..]

Als je nog een keer zo'n valse uitlating doet gooi ik je in de kliko. Posts komen van hetzelfde IP adres als waar je nu mee post.
Dat lijkt me sowieso sterk, want nu zit ik op mijn iPhone 4G en gisteren op mijn laptop Wifi
The End Times are wild
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:21:27 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191260545
Weer zijn trouwens allerlei Posts verdwenen. Posts waarin ik aangaf welke Posts er veranderd waren en Posts van mensen die dit beaamden.
The End Times are wild
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:30:01 #58
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191260626
als dat vliegtuig toch vliegt kan hij ook vol de andere kant op.
Tot nooit .......
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:35:50 #59
459912 FlippingCoin
pi_191260685
quote:

[..]

[..]

Verder:
Door de woningnood begint een huis een luxe te worden voor veel mensen.
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:46:46 #60
323876 michaelmoore
pi_191260805
quote:
16s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Door de woningnood begint een huis een luxe te worden voor veel mensen.
een gezin stichten ook
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:48:46 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191260835
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden Artikel 1 van de Grondwet nog eens te lezen. Dat spreekt namelijk over 'ingezetenen', niet over 'burgers'. "Allen die zich in Nederland bevinden...."
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:53:55 #62
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_191260902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden Artikel 1 van de Grondwet nog eens te lezen. Dat spreekt namelijk over 'ingezetenen', niet over 'burgers'. "Allen die zich in Nederland bevinden...."
Volgens mij valt nationaliteit nu juist niet onder "gelijke gevallen".
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:56:10 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191260947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij valt nationaliteit nu juist niet onder "gelijke gevallen".
"Gelijke gevallen"wil zeggen 'in dezelfde situatie'. Dus als jij voor diefstal 3 jaar de bak ingaat, gaat een ander die hetzelfde gedaan heeft ook voor 3 jaar de bak in. Ongeacht wat zijn nationaliteit is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_191261030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

"Gelijke gevallen"wil zeggen 'in dezelfde situatie'. Dus als jij voor diefstal 3 jaar de bak ingaat, gaat een ander die hetzelfde gedaan heeft ook voor 3 jaar de bak in. Ongeacht wat zijn nationaliteit is.
Behalve als de verkrachter niet de Nederlandse nationaliteit heeft en zijn verblijfsvergunning dreigt kwijt te raken bij meer dan 20 maanden gevangenisstraf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 januari 2020 @ 11:07:53 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191261085
Schijnbaar komt dit niet alleen in Amsterdam voor.

Wat zit daar in het drinkwater dan? _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_191261117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Behalve als de verkrachter niet de Nederlandse nationaliteit heeft en zijn verblijfsvergunning dreigt kwijt te raken bij meer dan 20 maanden gevangenisstraf.
Klopt, gek genoeg dat is het risico als je mensen met zo'n wet komt.

Dan kan een rechter de afweging maken om een kortere straf te geven zodat de straf van het land uit moeten daar niet nog bovenop komt.

Gek genoeg is dan de kortere straf niet "gelijk" maar dat zou de langere straf ook niet zijn vanwege de gevolgen.
pi_191261126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar komt dit niet alleen in Amsterdam voor.

Wat zit daar in het drinkwater dan? _O-
Dit komt overal voor, iedere gemeente heeft die opdracht, ook die waar jij woont.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 januari 2020 @ 11:16:00 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191261198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dit komt overal voor, iedere gemeente heeft die opdracht, ook die waar jij woont.
Mijn gemeente propt ze niet allemaal bij elkaar in nieuwbouw. Er is niet eens een aangewezen plaats.

En ik doel natuurlijk ook op dat invliegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:19:25 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191261232
Stop ze gewoon lekker in wooncontainers.
pi_191261239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mijn gemeente propt ze niet allemaal bij elkaar in nieuwbouw. Er is niet eens een aangewezen plaats.
Dat doet Schiedam dus ook niet, wel moeten ze een aantal van die nieuwe woningen toewijzen aan vluchtelingen.

quote:
En ik doel natuurlijk ook op dat invliegen.
Dat invliegen doet jouw gemeente niet zelf, die asielzoekers worden ingevlogen en dan verdeeld over de Nederlandse gemeenten.

quote:
De meeste personen die in de afgelopen jaren voor de regeling in aanmerking kwamen zijn afkomstig uit Nepal (16.700), Maleisië (10.500), Thailand (7.300), Turkije (5,900) en Syrie (3.500). Bron: UNHCR, 2015.

bron
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:20:19 #71
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_191261244
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken aan bijvoorbeeld het kiesrecht, maar het lijkt erop dat gevallen waarin nationaliteit wel een rol mag spelen apart in de wetgeving (moeten) worden gespecificeerd. Zo op zichzelf is het dan inderdaad geen legitieme uitsluitingsgrond.
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:25:28 #72
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_191261315
quote:

[Schiedamse bron]

bron
Hoe zou dat nu zijn, vijf jaar later?
pi_191261370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, gek genoeg dat is het risico als je mensen met zo'n wet komt.
Nee, dat is het risico van een rechterlijke macht die het hoog in de bol heeft en eigenmachtig kan optreden.

quote:
Dan kan een rechter de afweging maken om een kortere straf te geven zodat de straf van het land uit moeten daar niet nog bovenop komt.

Gek genoeg is dan de kortere straf niet "gelijk" maar dat zou de langere straf ook niet zijn vanwege de gevolgen.
Het een is een straf en het ander niet. Natuurlijk moet de staat onderscheid maken tussen staatsburgers en vreemdelingen. Daar is het een staat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 januari 2020 @ 11:29:00 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191261378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat doet Schiedam dus ook niet, wel moeten ze een aantal van die nieuwe woningen toewijzen aan vluchtelingen.
[..]

Dat invliegen doet jouw gemeente niet zelf, die asielzoekers worden ingevlogen en dan verdeeld over de Nederlandse gemeenten.
[..]

Volgens mij staat er toch echt dat gemeentes er zelf voor kiezen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_191261399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij staat er toch echt dat gemeentes er zelf voor kiezen.
Als ze niet genoeg vluchtelingen uit AZC's kunnen herbergen ;)
Het aantal dat ze moeten onderbrengen ligt vast.

quote:
COA wijst vergunninghouders toe aan gemeenten
De Rijksoverheid bepaalt elk half jaar het aantal vergunninghouders dat gemeenten moeten huisvesten. Grotere gemeenten moeten meer asielzoekers huisvesten dan kleinere gemeenten. Om te bepalen bij welke gemeente de vergunninghouder past, heeft het COA informatie nodig.
pi_191261482
Grootste probleem is dat de overheid het tekort aan betaalbare woonruimte decennia heeft laten oplopen.

Dan krijg je dit soort onrust en onvrede.
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:36:31 #77
323876 michaelmoore
pi_191261509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Grootste probleem is dat de overheid het tekort aan betaalbare woonruimte decennia heeft laten oplopen.

sterker nog, men heeft bewust de bejaarden huizen gesloten om de ouderen te dwingen thuis te blijven wonen, uit angst voor leegstand

De overheid zei de ouderen willen dat graag, 8)7 8)7 8)7 8)7 :W
Nou in een bejaardenhuis gaan was een vrije keuze hoor,
Er was geen ene plek vrij in een bejaardenhuis, mijn moeder vond het prima gezellig

Sloop en sluiting van bejaardenhuizen was een hele domme zet en nu kost het veel meer met al die traplift subsidies en schoonmaakhulp van de gemeente
pi_191261582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sterker nog, men heeft bewust de bejaarden huizen gesloten om de ouderen te dwingen thuis te blijven wonen, uit angst voor leegstand
Nou ja, even los van de motivatie om dat wel of niet te doen, we hebben nu energiezuinige woningen nodig die probleemloos gasloos kunnen worden verwarmd. Dus ik weet niet of men massaal staat te springen om 60's bungalows en flatjes.
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:42:04 #79
323876 michaelmoore
pi_191261604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nou ja, even los van de motivatie om dat wel of niet te doen, we hebben nu energiezuinige woningen nodig die probleemloos gasloos kunnen worden verwarmd. Dus ik weet niet of men massaal staat te springen om 60's bungalows en flatjes.
mijn woning is helemaal gerenoveerd en is van D naar A gegaan en scheelt me 100 euro per maand

Laat men dan energiezuinig bejaardenflat bouwen met centrale ruimte voor avondeten, dan hoef ik de subside van tafeltje dekje ook niet meer

Weet je wat dat kost< al die leaseauto zorg criminelen die overal langs moeten om kousen aan te doen en uit te doen
Om niet te spreken van de Marokkanen die aanbellen om bloed af te nemen en je pasje te stelen
pi_191261665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn woning is helemaal gerenoveerd en is van D naar A gegaan en scheelt me 100 euro per maand

Laat men dan energiezuinig bejaardenflat bouwen met centrale ruimte voor avondeten, dan hoef ik de subside van tafeltje dekje ook niet meer

Weet je wat dat kost< al die leaseauto zorg criminelen die overal langs moeten om kousen aan te doen en uit te doen
Nou, je zou met wat meer respect over die mensen kunnen praten, ten eerste.

Het is keihard werken en er is amper personeel te vinden.
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:48:25 #81
323876 michaelmoore
pi_191261682
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nou, je zou met wat meer respect over die mensen kunnen praten, ten eerste.

Het is keihard werken en er is amper personeel te vinden.
nou laat men dan maar weer bejaardenflats gaan bouwen , dan hebben we die niet meer nodig
ouderen kunnen ook elkaar helpen , maar daar denkt de tweede kamer niet aan
makkelijke oplossingen is te simpel
pi_191261697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou laat men dan maar weer bejaardenflats gaan bouwen , dan hebben we die niet meer nodig
Thuiszorg zal altijd nodig blijven, het zijn niet alleen "bejaarden" die deze hulp krijgen.
Het zijn ook 30'ers met MS of mensen die herstellen van een gebroken rug of heup.

Daarnaast zijn veel bejaarden prima in staat om op zich zelf te wonen en willen ze ook niet anders.

Je generaliseert nogal.
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:49:58 #83
323876 michaelmoore
pi_191261703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Thuiszorg zal altijd nodig blijven, het zijn niet alleen "bejaarden" die deze hulp krijgen.
Het zijn ook 30'ers met MS of mensen die herstellen van een gebroken rug of heup.

Je generaliseert nogal.
het zal zeker de helft schelen
pi_191261712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het zal zeker de helft schelen
Je zei "dan hebben we die niet meer nodig".

Nu de helft. We gaan vooruit.
pi_191261734
quote:
Dit kan niet waar zijn _O-

Dit volk in een notendop, eerst zelf nadrukkelijk discrimineren, want vluchtelingen hebben immers voorrang en mensen die van mening zijn dat vluchtelingen geen voorrang verdienen zijn weer een racist, te dom om zijn eigen ziekelijke hypocrisie door te hebben. Dit soort mensen zijn echt een probleem aan het worden in deze samenleving, die dienen geen platform te krijgen maar geestelijke hulp.
pi_191261737
Ik begrijp er niets meer van. Vliegen was toch slecht. Voor het milieu en de klimaatnoodtoestand en dergelijke.
pi_191261767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Om niet te spreken van de Marokkanen die aanbellen om bloed af te nemen en je pasje te stelen
mm, komt deze discussie nu ook in dit topic? Vrijwel precies dezelfde posts zie ik ook in 'kwaliteit voor ouderenzorg niet vol te houden'.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:12:28 #88
323876 michaelmoore
pi_191262126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:53 schreef nietzeuren het volgende:
Ik begrijp er niets meer van. Vliegen was toch slecht. Voor het milieu en de klimaatnoodtoestand en dergelijke.
vliegen is slecht voor de PFAS omdat de materialen in de vliegtuigen ook in de lucht komen die neerslaat

Net als ik de Tefal pan niet meer leeg gooi in de groene kliko maar in de plastic bak
pi_191262163
Daar mag de gemeente Scheitdam dan mooi zelf voor betalen.
pi_191262179
quote:

[..]

Als gemeente moet je een bepaald percentage van huurwoningen open gesteld houden voor speciale/urgente gevallen
Een jong stel dat geen woning kan vinden valt daar dus niet onder. Zou wat zijn ook :')
pi_191262223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:16 schreef Drxx het volgende:

[..]

Een jong stel dat geen woning kan vinden valt daar dus niet onder. Zou wat zijn ook :')
Die zijn niet dakloos. Die kunnen gewoon bij hun ouders wonen.
pi_191262249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:18 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Klopt.
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:22:58 #93
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191262305
quote:

[..]

Migranten kunnen ook gewoon thuis blijven.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:23:38 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191262316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:16 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ja dat klopt. De speciale gevallen zijn in dit geval ook de statushouders die niet uitgesloten mogen worden.
pi_191262342
Het uitsluiten van Nederlanders, de 'positieve' discriminatie (wat dus ook gewoon discriminatie is) is pas echt crimineel. Vuile land- en volksverraders.
pi_191262357
quote:

[..]

Hier worden dus huizen gebouwd voor daklozen elders (niet Nederland)? Of hoe moet ik dit zien?
pi_191262375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja dat klopt. De speciale gevallen zijn in dit geval ook de statushouders die niet uitgesloten mogen worden.
Ah, zo. Het kwam op mij over alsof je bedoelde dat een thuiswonend stel van 29 daar ook onder viel vandaar mijn reactie.
pi_191262567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:24 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Het uitsluiten van Nederlanders, de 'positieve' discriminatie (wat dus ook gewoon discriminatie is) is pas echt crimineel.
Nederlanders worden niet uitgesloten, er is alleen een aantal woningen voor statushouders gereserveerd.
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:36:31 #99
323876 michaelmoore
pi_191262604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nederlanders worden niet uitgesloten, er is alleen een aantal woningen voor statushouders gereserveerd.
nee dat staat er niet

je verzint ze waar ze bij staan he
pi_191262651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat staat er niet

je verzint ze waar ze bij staan he
Oh?
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:05:31 #101
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191263143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het grootste probleem is niet dat de bevolking door migratie te hard gegroeid is voor de groei in de huizenvoorraad?
pi_191263377
Als het niet zo triest zou zijn zou ik me een ongeluk lachen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191263448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Worden niet uitgesloten? Zal ik je zeggen hoe dit in de praktijk gaat? 8/9 jaar lang op een wachtlijst staan, voor het ontzettend populaire en drukke zuid-Limburg :') en keer op keer afgewezen worden en zien dat er weer een asielzoekersgezin in de woning is geplaatst. Maakt niet uit hoe hoog je op de lijst staat of stond, er kwamen nog niet eens huizen beschikbaar. Mijn ouders hadden een kennis bij de woningvereniging en we wisten dus op voorhand al dat een woning beschikbaar zou komen, en keer op keer werd er een asielzoekersgezin in geplaatst. En dit was in 1998, vanaf 1989 ingeschreven staan in krimpregio Zuid-Limburg dik 20 jaar geleden al.

Ow en prio werden wij niet, ondanks dat we moesten "vluchten" in Nederland voor de radicale en criminele import die continue in die huizen werden gezet, de ironie.
pi_191263468
Monkey see, monkey do. Want het ziet er in Zweden ook zo froiking geweldig uit.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:40:11 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191263664
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Worden niet uitgesloten? Zal ik je zeggen hoe dit in de praktijk gaat? 8/9 jaar lang op een wachtlijst staan, voor het ontzettend populaire en drukke zuid-Limburg :') en keer op keer afgewezen worden en zien dat er weer een asielzoekersgezin in de woning is geplaatst.

Keer op keer afgewezen worden ten faveure van een bevolkingsgroep die in Zuid-Limburg amper voorkomt. 'De praktijk' als je gewoon achter je beeldscherm zit en generalisaties uit je duim gaat zuigen.

Kom maar met cijfers die je verhaal ondersteunen.

Ik vond in ieder geval al dit:

Al 20 jaar huizen toekennen aan asielzoekersgezinnen en nog steeds maar 1% niet-veilige landimmigranten in het grootste deel van Zuid-Limburg. Lekker geloofwaardige leugen ben je weer aan het verspreiden.
pi_191263715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Worden niet uitgesloten? Zal ik je zeggen hoe dit in de praktijk gaat? 8/9 jaar lang op een wachtlijst staan, voor het ontzettend populaire en drukke zuid-Limburg :') en keer op keer afgewezen worden en zien dat er weer een asielzoekersgezin in de woning is geplaatst. Maakt niet uit hoe hoog je op de lijst staat of stond, er kwamen nog niet eens huizen beschikbaar. Mijn ouders hadden een kennis bij de woningvereniging en we wisten dus op voorhand al dat een woning beschikbaar zou komen, en keer op keer werd er een asielzoekersgezin in geplaatst. En dit was in 1998, vanaf 1989 ingeschreven staan in krimpregio Zuid-Limburg dik 20 jaar geleden al.

Ow en prio werden wij niet, ondanks dat we moesten "vluchten" in Nederland voor de radicale en criminele import die continue in die huizen werden gezet, de ironie.
Zoals ik zeg, de overheid bouwt al decennia te weinig betaalbare woonruimte, daarnaast zijn er afgelopen 10 jaar ruim 100.000 sociale huurwoningen uit de woningvoorraad gehaald door verkoop of sloop. Sterker nog, ik moest in 2009 mijn huurwoning uit om die reden (sloop) en heb toen maar wat gekocht in een klein dorpje.

Het is makkelijk om vluchtelingen daar de schuld van te geven maar het is niet zo alsof er niet meerdere oorzaken zijn.

Ook als je 0 vluchtelingen zou hebben, heb je nog mensen die hier mogen komen werken (net als dat jij in Frankrijk, Italië, Duitsland of Polen mag werken) en ook daar zijn te weinig woningen voor.

3% landbouwgrond minder (1,62% van het oppervlak van Nederland) betekent dat we 25% meer woningen kunnen bijbouwen dan dat er nu staan. Dan wordt Nederland echt nog geen "blokkendoos", nee... gebieden genoeg waar dat prima kan... Desnoods polderen we wat in...

Zo weinig grond is er nodig om de komende 35 jaar méér dan voldoende betaalbare woningen te kunnen bouwen.

In de praktijk blijft de grond in handen van gemeenten die er woekerprijzen voor willen hebben om hun prestigeprojecten te kunnen neerzetten.
pi_191263821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is makkelijk om vluchtelingen daar de schuld van te geven maar het is niet zo alsof er niet meerdere oorzaken zijn.
Ik denk dat er weinig zijn die de vluchtelingen daar de schuld van geven, het is gewoon belabberd overheids/gemeentebeleid. Ik maak dat trouwens ook niet op uit de post van Jarvis.
pi_191263899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Keer op keer afgewezen worden ten faveure van een bevolkingsgroep die in Zuid-Limburg amper voorkomt. 'De praktijk' als je gewoon achter je beeldscherm zit en generalisaties uit je duim gaat zuigen.

Kom maar met cijfers die je verhaal ondersteunen.

Ik vond in ieder geval al dit:

[ afbeelding ]

Al 20 jaar huizen toekennen aan asielzoekersgezinnen en nog steeds maar 1% niet-veilige landimmigranten in het grootste deel van Zuid-Limburg. Lekker geloofwaardige leugen ben je weer aan het verspreiden.
Lekker geloofwaardige leugen? Kan ik er wat aan doen dat de cijfers niet kloppen, ipv. mij te beschuldigingen van liegen bij nieuws wat jou niet uitkomt zou je misschien eens kunnen klagen over die cijfers die keer op keer niet blijken te kloppen.

Hier trouwens een wat recenter artikel van 2018:

Maar hier zijn de cijfers die wederom eens gaan aantonen dat jij, VoMy, keer op keer op keer op keer onzin lult waarvoor je nu ook weer zeer je best gaat doen om dat te ontkrachten door met allerlei bijzaken, kul argumenten en andere onzin.

Aantal niet-westerse migranten in Limburg in twintig jaar verdubbeld

En wat lezen we in die cijfers:

quote:
Waarbij allereerst de vraag rijst: hoeveel allochtonen zijn er eigenlijk in deze provincie?
Het antwoord: eigenlijk nul. Want de definities zijn pasgeleden veranderd. Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) registreert tegenwoordig alleen nog ‘mensen met een migratieachtergrond’. Binnen Limburg zijn dat er bijna een kwart miljoen, ofwel ruim 21 procent van de totale bevolking (CBS-cijfers 2017). Dat komt aardig overeen met het landelijke beeld: in 2016 was 22,1 procent van alle inwoners van Nederland ‘allochtoon’ – die term werd toen wel nog gehanteerd.

Eenderde
Van de nieuwkomers (of hun nazaten) binnen Limburg is bijna éénderde van niet-westerse afkomst: in totaal 76.436 personen.
Maar het addertje in jouw uitspraak zal wel weer zitten in "1% niet-veilige landimmigranten" want die trucjes kennen we ondertussen wel.

Je hebt die kans om die opmerking over "liegen" eruit te halen, anders zal ik de mods dit verzoeken. Die onzin hier moet kappen met mensen die anderen maar blijven beschuldigen omdat ze het zelf nooit hebben meegemaakt, het maakt mij best kwaad dat ik zo voor gek wordt versleten terwijl het toch echt feiten zijn, en dan voor gek wordt versleten door volk wat weigert de problematiek in te zien en er zelf ook grotendeels voor verantwoordelijk is. En zich dan afvragen waarom mensen zich niet gehoord voelen en steeds drastischer worden.
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:28:39 #109
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191264149
En het erge hiervan is dat dit soort nieuws in deze tijden in een mum bekend is in Afrika via social media. En anders zorgen mensensmokkelaars daar wel voor. "In Nederland bouwen ze nieuwe huizen voor vluchtelingen". Het resultaat kun je je inbeelden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:36:31 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191264253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar het addertje in jouw uitspraak zal wel weer zitten in "1% niet-veilige landimmigranten" want die trucjes kennen we ondertussen wel.

Je hebt die kans om die opmerking over "liegen" eruit te halen, anders zal ik de mods dit verzoeken. Die onzin hier moet kappen met mensen die anderen maar blijven beschuldigen omdat ze het zelf nooit hebben meegemaakt, het maakt mij best kwaad dat ik zo voor gek wordt versleten terwijl het toch echt feiten zijn, en dan voor gek wordt versleten door volk wat weigert de problematiek in te zien en er zelf ook grotendeels voor verantwoordelijk is. En zich dan afvragen waarom mensen zich niet gehoord voelen en steeds drastischer worden.
Mensen uit veilige landen zijn over het algemeen geen vluchtelingen. Zie de TT nog even waarom dat onderscheid relevant is. Je pakt een of ander obscure, niet te checken anekdote over hoe in Zuid-Limburg al sinds 1998 alle huurwoningen met voorrang naar asielzoekers gaan, ondertussen wonen er in hetzelfde Zuid-Limburg zeer weinig buitenlanders, hoewel jij je ene, oncontroleerbare gerucht, al hebt doorgegeneraliseerd naar de staande praktijk :'). Als je nou met cijfers komt die verklaren hoe de bevolkingsgroep die amper aanwezig is in Zuid-Limburg beslag leggen op alle sociale huurwoningen, dan zou je nog ergens staan. Nu hebben we enkel jouw persoonlijke verhaal, een overhaaste veralgemenisering en cijfers die dit alles totaal niet ondersteunen.

Weet je waarom daar zo weinig naar geluisterd wordt? Omdat je je verhaal niet kan onderbouwen. Omdat het allemaal oncontroleerbaar is. Omdat het allemaal: 'ik ken iemand die heeft gezegd dat...'. Geen wonder dat daar niet naar wordt geluisterd, beleid wordt gebaseerd op data die bestaat en op zaken die daadwerkelijk gebeuren, niet op tamtam gesprekken die je enkel onthoudt en doorverteld omdat ze het beeld verspreiden dat je toch al wilde verspreiden - of het nou waar is of niet.
pi_191264397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mensen uit veilige landen zijn over het algemeen geen vluchtelingen. Zie de TT nog even waarom dat onderscheid relevant is. Je pakt een of ander obscure, niet te checken anekdote over hoe in Zuid-Limburg al sinds 1998 alle huurwoningen met voorrang naar asielzoekers gaan, ondertussen wonen er in hetzelfde Zuid-Limburg zeer weinig buitenlanders, hoewel jij je ene, oncontroleerbare gerucht, al hebt doorgegeneraliseerd naar de staande praktijk :'). Als je nou met cijfers komt die verklaren hoe de bevolkingsgroep die amper aanwezig is in Zuid-Limburg beslag leggen op alle sociale huurwoningen, dan zou je nog ergens staan. Nu hebben we enkel jouw persoonlijke verhaal, een overhaaste veralgemenisering en cijfers die dit alles totaal niet ondersteunen.

Weet je waarom daar zo weinig naar geluisterd wordt? Omdat je je verhaal niet kan onderbouwen. Omdat het allemaal oncontroleerbaar is. Omdat het allemaal: 'ik ken iemand die heeft gezegd dat...'. Geen wonder dat daar niet naar wordt geluisterd, beleid wordt gebaseerd op data die bestaat en op zaken die daadwerkelijk gebeuren, niet op tamtam gesprekken die je enkel onthoudt en doorverteld omdat ze het beeld verspreiden dat je toch al wilde verspreiden - of het nou waar is of niet.
Negeer je nou bewust dit stukje...

Waarbij allereerst de vraag rijst: hoeveel allochtonen zijn er eigenlijk in deze provincie?
Het antwoord: eigenlijk nul. Want de definities zijn pasgeleden veranderd. Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) registreert tegenwoordig alleen nog ‘mensen met een migratieachtergrond’. Binnen Limburg zijn dat er bijna een kwart miljoen, ofwel ruim 21 procent van de totale bevolking (CBS-cijfers 2017).

Komt er dus op neer dat meer dan 20% uit mensen met een migratie achtergrond bestaat, bijna gelijk aan het landelijke gemiddelde. Waar jij dan vervolgens de conclusie vandaan haalt dat het om een bevolkingsgroep gaat die in dat deel van Nederland amper aanwezig is, is mij een raadsel.
pi_191264450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je blijft maar onzin lullen, amper aanwezig? in 2017 had ruim 21% van de bevolkingsgroep een migratieachtergrond, waarvan een groot deel een niet-westerse, dat is idd bijna niet aanwezig.

Maar dat oncontroleerbare is zo mooi, iets waar mensen zoals jou zich zo graag achter verschuilen. Van wie mogen zulke cijfers niet bijgehouden worden omdat het "racistisch" zou zijn? En wie is de groep die dan ook jengelt dat we niks mogen/kunnen beweren want er zijn geen cijfers beschikbaar? Juist ja!

Mijn verhalen gaan nooit over "iemand die ik ken" nee ze gaan altijd over eigen ervaringen, eigen ervaringen die veel mensen in dit land ondervinden maar ervaringen die jij voor leugens uitmaakt omdat jij het immers niet meemaakt en ze niet in je persoonlijke straatje passen.

Maar eh, je bent opvallend stil over die cijfers die ik heb gepost waar je wel weer over zeurt? De stad in Zuid-Limburg waar ik het over heb is Geleen, (toen nog gewoon Geleen en niet Sittard-Geleen) Een stad wat altijd grote aantallen allochtonen had, nee niet in de betere wijken zoals bij de bloemenmarkt of rond het stadcentrum maar vooral op Lindenheuvel en Geleen-Zuid en laat dat nu juist één van de wijken zijn waar ik woonde. Noemde we zelfs "liefkozend" klein Marokko, maar dat zal ik mij ook maar "verbeeld" hebben of een leugen zijn zeker.

Voor mij houd deze discussie ook op, merk dat ik ook steeds extremer wordt in mijn gedachtes richting volk zoals jou. Jaren mensen zoals mij voor gek verklaren, als leugenaar wegzetten terwijl de laatste 20 jaar op alle "onderbuik-onderwerpen" volk zoals jou keer op keer ongelijk had en toch blijven verketteren en doen alsof mensen zoals mij liegen. Dan zit je al met een hoop irritatie hoe "oneerlijk" het gaat de laatste 20/30 jaar, dan kies je al je hele leven voor een nette democratische manier om de problemen aan te pakken en ipv. dat er eindelijk eens wordt geluisterd wordt je steeds vaker voor gek versleten of voor leugenaar uitgemaakt.
pi_191264463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Lekker geloofwaardige leugen? Kan ik er wat aan doen dat de cijfers niet kloppen, ipv. mij te beschuldigingen van liegen bij nieuws wat jou niet uitkomt zou je misschien eens kunnen klagen over die cijfers die keer op keer niet blijken te kloppen.

Hier trouwens een wat recenter artikel van 2018:

Maar hier zijn de cijfers die wederom eens gaan aantonen dat jij, VoMy, keer op keer op keer op keer onzin lult waarvoor je nu ook weer zeer je best gaat doen om dat te ontkrachten door met allerlei bijzaken, kul argumenten en andere onzin.

Aantal niet-westerse migranten in Limburg in twintig jaar verdubbeld

En wat lezen we in die cijfers:
[..]

Die 21% gaat over migranten, en die krijgen geen voorrang. Vluchtelingen kunnen voorrang krijgen van gemeenten. Vomy heeft het over vluchtelingen.

Als je een bewering maakt over vluchtelingen die voorrang krijgen, kan je niet aan komen zetten met cijfers over migranten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191264526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je blijft maar onzin lullen, amper aanwezig? in 2017 had ruim 21% van de bevolkingsgroep een migratieachtergrond, waarvan een groot deel een niet-westerse, dat is idd bijna niet aanwezig.
Een bewering over vluchtelingen die voorrang krijgen op de huizenmarkt, kan je niet ondersteunen door met bevolkingscijfers over ALLE migranten te komen. Dat is gewoon vrij irrelevant, want je wilt immers alleen de grootte weten van de groep die in aanmerking kwam voor enige voorrang (waarbij het dan ook nog eens de vraag is of ze die ook daadwerkelijk gekregen hebben).
pi_191264533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Die 21% gaat over migranten, en die krijgen geen voorrang. Vluchtelingen kunnen voorrang krijgen van gemeenten. Vomy heeft het over vluchtelingen.

Als je een bewering maakt over vluchtelingen die voorrang krijgen, kan je niet aan komen zetten met cijfers over migranten.
De meeste vluchtelingen zijn gewoon migranten, alleen Syriers en/of Irakezen kon je tot voor kort die status geven, Eritreers, Somaliers, Senegalezen en al het andere uit dat continent zijn gewoon migranten.
pi_191264591
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

De meeste vluchtelingen zijn gewoon migranten, alleen Syriers en/of Irakezen kon je tot voor kort die status geven, Eritreers, Somaliers, Senegalezen en al het andere uit dat continent zijn gewoon migranten.
Alle vluchtelingen zijn migranten, maar niet alle migranten zijn vluchtelingen.

Dus een bewering over het al dan niet voorrang krijgen van vluchtelingen heeft niet veel aan een argument wat met cijfers over alle migranten komt. Daar zitten dan immers enorm veel mensen tussen die wel migrant, maar geen vluchteling zijn.

Ter vergelijking; Als ik iets wil beweren over 'mannen met blauwe ogen' is het raar als ik vervolgens met data over 'alle mannen' aan kom zetten.
  donderdag 30 januari 2020 @ 15:21:37 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191264822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Niet elke migrant is een statushouder met voorrang op de huurmarkt. :W
quote:
Maar eh, je bent opvallend stil over die cijfers die ik heb gepost waar je wel weer over zeurt? De stad in Zuid-Limburg waar ik het over heb is Geleen, (toen nog gewoon Geleen en niet Sittard-Geleen) Een stad wat altijd grote aantallen allochtonen had, nee niet in de betere wijken zoals bij de bloemenmarkt of rond het stadcentrum maar vooral op Lindenheuvel en Geleen-Zuid en laat dat nu juist één van de wijken zijn waar ik woonde. Noemde we zelfs "liefkozend" klein Marokko, maar dat zal ik mij ook maar "verbeeld" hebben of een leugen zijn zeker.

Ja, maar Marokkanen zijn dus doorgaans niet degenen met voorrang op de huurmarkt bijvoorbeeld, dus dat zal best Klein Marokko zijn, maar ook die mensen staan gewoon op wachtlijsten voor sociale huurwoningen zoals iedereen.

Dit zegt de gemeente er zelf over:
quote:
Statushouders
Naast ons voornemen om mensen in nood op te vangen, zijn we net als alle andere gemeenten in Nederland verplicht een vastgesteld aantal statushouders (vluchtelingen met een verblijfsstatus) binnen een daarvoor vastgestelde termijn te huisvesten en te begeleiden. In 2016 zijn dat voor onze gemeente 238 mensen. Samen met de woningcorporaties werken we er hard aan om deze mensen te huisvesten. De corporaties houden daarbij vanzelfsprekend rekening met alle mensen die op de wachtlijst staan voor een woning.
De gemeente moest 238 mensen uit azc's (statushouders) huisvesten in 2016 - een jaar met relatief veel vluchtelingen.

Er zijn in Sittard-Geleen 13.450 sociale huurwoningen aldus (let op, pdf download):
https://www.sittard-gelee(...)d976922d0be&type=pdf

quote:
In de gemeente zijn 5 woningcorporaties actief: ZOwonen, Wonen Limburg, Stichting Woningbeheer Born-Grevenbicht, Woonpunt en Woningstichting Obbicht-Papenhoven. Zij zijn verantwoordelijk voor de sociale huurvoorraad. Het aantal sociale huurwoningen bedraagt 13.450.
Hoeveel procent van het jaarlijkse aanbod sociale huur gaat dan op aan statushouders:

quote:
De gemeente krijgt halfjaarlijks een huisvestingsopgave opgelegd vanuit het Rijk voor het huisvesten en begeleiden van statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning). De afgelopen jaren is de instroom sterk toegenomen. De huisvesting voor deze doelgroep wordt geaccommodeerd door de woningcorporaties. Met woningcorporaties en huurdersorganisaties is afgesproken dat 10% van het aantal mutaties aangewezen mag worden voor de huisvesting van deze doelgroep en dat wanneer het aantal toewijzingen hierboven dreigt te komen gekeken zal worden naar aanvullende maatregelen. Dit wordt actief gemonitord door beide partijen. Daarnaast worden particulieren met een leegstaande woning aangemoedigd om deze te verhuren aan statushouders. De gemeente zorgt voor de begeleiding van de statushouders.
Ten hoogste 10%. Dus, niet alle, niet bijna alle, maar ten hoogste 10% van het aanbod gaat naar statushouders.

Misschien dat het vooral frustrerend is voor Henk en Ingrid dat mensen uit Klein Marokko ook wachttijd op kunnen bouwen en geven ze daar de vluchtelingen de schuld van?
pi_191264886
Jaaaaaaaaaaaaaa, alle vluchtelingen een gasloze A+++++ nieuwbouwwoning met een marktwaarde van + 300.000 euro. Geen gezeik iedereen rijk *O* *O* *O*

8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 30-01-2020 15:34:56 ]
pi_191269058
-

[ Bericht 100% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-01-2020 20:53:49 ]
pi_191275461
Ik had een tijd geleden hoge woningnood aangezien mijn moeder overleden was. Zelfs toen was het voor mij moeilijk als Nederlands staatsburger om een huisje te krijgen en dan dit soort types krijgen gewoon gratis een huis.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:16:10 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191275512
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:12 schreef Pendule het volgende:
Ik had een tijd geleden hoge woningnood aangezien mijn moeder overleden was. Zelfs toen was het voor mij moeilijk als Nederlands staatsburger om een huisje te krijgen en dan dit soort types krijgen gewoon gratis een huis.
Gratis? Het gaat om huurhuizen... en dit soort types? Mensen die oorlog ontvlucht zijn enzo bedoel je?
pi_191276054
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Gratis? Het gaat om huurhuizen... en dit soort types? Mensen die oorlog ontvlucht zijn enzo bedoel je?
En dat zeg je tegen iemand die in nood zit omdat hij zijn moeder is verloren?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:55:45 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:54 schreef Tris het volgende:

[..]

En dat zeg je tegen iemand die in nood zit omdat hij zijn moeder is verloren?
Ja. Hij haaalt er zelf mensen bij die er niets mee te maken hebben.
pi_191276090
quote:
Recent heeft het stadsbestuur nog eens bevestigd dat vluchtelingen voorrang houden op Schiedamse huurwoningen. De wethouder staat daar volledig achter.
quote:
Tering.

Ik neem aan dat de meeste mensen met een gezond verstand hier hele grote vraagtekens bij zetten / bedenkingen bij hebben?

Ja toch?

Hoop ik.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:00:15 #125
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191276152
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:56 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Tering.

Ik neem aan dat de meeste mensen met een gezond verstand hier hele grote vraagtekens bij zetten / bedenkingen bij hebben?

Ja toch?

Hoop ik.
Ik ga er nog steeds van uit dat het een grap of miscommunicatie is. Anders is het te absurd voor woorden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:01:10 #126
459912 FlippingCoin
pi_191276165
quote:

[..]

Je moet het maar van je landgenoten hebben hè de tering. :{
pi_191276211
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja. Hij haaalt er zelf mensen bij die er niets mee te maken hebben.
Trol
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:04:11 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276214
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:56 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Tering.

Ja toch?

Hoop ik.
De altijd betrouwbare vrije interpretatie van schiedamsnieuws.nl :') ik zie ook nu pas de waardeloze bron waarmee dit topic begonnen is.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:04:26 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276221
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je moet het maar van je landgenoten hebben hè de tering. :{
?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:05:26 #130
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191276228
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

De altijd betrouwbare vrije interpretatie van schiedamsnieuws.nl :') ik zie ook nu pas de waardeloze bron waarmee dit topic begonnen is.
quote:
Oproep: woningen alleen voor autochtone inwoners Schiedam

SCHIEDAM - Op internet circuleert en verzoekschrift waarin 'de burgers van Schiedam' het stadsbestuur verzoeken 'enkel en alleen' woningen beschikbaar te stellen aan 'autochtone en met name startende' inwoners van Schiedam.

De oproep, afgelopen vrijdag gelanceerd, is momenteel 590 keer onderschreven, zowel met naam en toenaam als anoniem.

De oproep op de site Petitie.nl gaat onder de titel 'Geen Schiedamse nieuwbouwwoningen voor vluchtelingen'. De opsteller, ene Marcel van de Vooren, stelt dat 'burgemeester en wethouders van Schiedam willen dat vluchtelingen kans maken op een opgeleverde nieuwbouwwoning en hierop voorrang krijgen boven de eigen Schiedamse burger'. Dat vindt Van de Vooren ongewenst. Hij formuleert dat 'gezien de huidige woningnood en wachtlijsten onder de eigen bevolking, het opnemen van vluchtelingen in nieuwbouwwoningen ontoelaatbaar is en dat dit de doorstroming, van met name starters, negatief beïnvloed (sic).' Hij voegt daaraan toe dat 'het opnemen van vluchtelingen rechtstreeks uit vluchtelingenkampen uit derde wereldlanden onherroepelijk zal leiden tot overlast en een nog grotere onvrede onder de bevolking'. Op basis van deze aannames stelt de opsteller te verzoeken woningen die beschikbaar te stellen zoals in de eerste zin geformuleerd.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:06:55 #131
459912 FlippingCoin
pi_191276242
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:04 schreef Quasimoto het volgende:

[..]

Trol
Nee en dat is nog het erge.
pi_191276259
quote:

[..]

Het zijn vooral mensen die beroerde economien zonder sociale zekerheid ontvluchten, al dan niet na een vlucht uit oorlogsgebied. Het zijn ook vaak mensen die in eerste instantie de dienstplicht zijn ontdoken, om vervolgens ook hun veilige plek te verlaten voor Nederland. Het zijn vooral mensen die vrouwen en kinderen hebben achtergelaten in al dan niet oorlogsgebied.

De waarde die de asielzoekers en asielverstrekkers delen is dat ze het land en de mensen daar die het het moeilijkst hebben in de steek laten om zich daar vervolgens goed over te voelen.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:08:24 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

[..]

Ja, het is dus weer kansloze paniekzaaierij uit de hoek waar kansloze paniekzaaierij de enige manier van deelnemen aan een publiek debat lijkt te zijn. Het hele topic is dus gebaseerd op een ongefundeerde tekst bij een petitie geschreven door iemand voor wie de wereld net te snel draait :')
pi_191276312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, het is dus weer kansloze paniekzaaierij uit de hoek waar kansloze paniekzaaierij de enige manier van deelnemen aan een publiek debat lijkt te zijn. Het hele topic is dus gebaseerd op een ongefundeerde tekst bij een petitie geschreven door iemand voor wie de wereld net te snel draait :')
Welk gedeelte in de tekst betreft paniekzaaierij?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:14:01 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276351
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn vooral mensen die beroerde economien zonder sociale zekerheid ontvluchten, al dan niet na een vlucht uit oorlogsgebied. Het zijn ook vaak mensen die in eerste instantie de dienstplicht zijn ontdoken, om vervolgens ook hun veilige plek te verlaten voor Nederland. Het zijn vooral mensen die vrouwen en kinderen hebben achtergelaten in al dan niet oorlogsgebied.

Aan de ene kant komen ze uit veilige landen maar tegelijkertijd moeten we niet vergeten dat ze hun gezin achter lieten in oorlogsgebied. Mooie spagaat hoor.

Je verzint allemaal zaken omdat de cijfers je verhaal uiteindelijk niet ondersteunen. Mensen uit veilige landen krijgen vrijwel nooit een verblijfsvergunning, het zijn toch echt de vluchtelingen die daadwerkelijk als statushouder een urgentie op de woningmarkt hebben. Maarja, dat onderscheid maak je liever niet want dat komt je verhaal niet ten goede.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:15:40 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276378
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:11 schreef Tris het volgende:

[..]

Welk gedeelte in de tekst betreft paniekzaaierij?
Het deel vanaf de eerste hoofdletter tot de laatste punt. Het zijn de hersenspinsels van zomaar iemand die hier als Schiedams beleid worden neergezet.
pi_191276400
quote:

[..]

Ze betalen die huur van een uitkering dus ja gratis.

Denk eerst maar eens aan studenten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:19:12 #138
459912 FlippingCoin
pi_191276430
Goedkoop altruïsme wel om deze vluchtelingen te helpen over de rug van anderen, je eigen woonruimte afstaan zie je dan weer nooit gebeuren.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:21:40 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276469
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Och kijk, je moet dingen verzinnen om wat terug te kunnen zeggen.
pi_191276581
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het deel vanaf de eerste hoofdletter tot de laatste punt. Het zijn de hersenspinsels van zomaar iemand die hier als Schiedams beleid worden neergezet.
Die iemand is/zijn de burgers van Schiedam. Dus die zullen zich bewust zijn van het reilen en zeilen in hun woonplaats. Het zijn meerdere mensen die hun zorgen uiten.
Wat precies vind je hersenspinsels in dit stuk?
pi_191276720
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aan de ene kant komen ze uit veilige landen maar tegelijkertijd moeten we niet vergeten dat ze hun gezin achter lieten in oorlogsgebied. Mooie spagaat hoor.
Het is niet mijn spagaat.

quote:
Je verzint allemaal zaken omdat de cijfers je verhaal uiteindelijk niet ondersteunen. Mensen uit veilige landen krijgen vrijwel nooit een verblijfsvergunning,
Er liggen een heleboel veilige landen tussen Eritrea en Nederland, dus ze komen vanuit een veilig land naar Nederland.

quote:
het zijn toch echt de vluchtelingen die daadwerkelijk als statushouder een urgentie op de woningmarkt hebben. Maarja, dat onderscheid maak je liever niet want dat komt je verhaal niet ten goede.
Ik maak dat onderscheid wel, maar ik zou dat onderscheid graag anders gemaakt zien. Ik vind dat wereldverbeteraars de verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gevolgen van opstelling. Wat je doet moet daadwerkelijk een positieve bijdrage aan de wereld leveren, en niet alleen maar goed zijn voor je gevoel.

Die urgentie hebben ze niet op de woningmarkt, maar in de toewijzing van corporatiewoningen. Velen daarvan zijn met privaat geld gebouwd om Nederlanders fatsoenlijk te huisvesten en gekaapt voor dubieus overheidsbeleid. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend om daar los van de oorspronkelijke doelstelling over te beschikken.

Daarnaast is die urgentie kunstmatig. De opvang van vluchtelingen wordt beeindigd in de wetenschap dat ze voorrang krijgen en Nederlanders dus nog wat langer op de wachtlijst moeten blijven staan. Daarmee wordt dan ook de asielzoeker in kwestie van opgevangen vluchteling tot economische migrant gemaakt.

Ik zie de voordelen daarvan op zich ook wel in, maar het zijn wel gewoon keuzes die ook anders gemaakt zouden kunnen worden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:36:21 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:29 schreef Tris het volgende:

[..]

Die iemand is/zijn de burgers van Schiedam. Dus die zullen zich bewust zijn van het reilen en zeilen in hun woonplaats. Het zijn meerdere mensen die hun zorgen uiten.
Wat precies vind je hersenspinsels in dit stuk?
Nee totaal niet, het hele stuk is opgesteld door 1 iemand en die heeft wat onzinzinnetjes aaneengeplakt die het goed doen bij mensen die liever niet teveel nadenken maar wel graag boos zijn. Het is gewoon een groot verzinsel waar dit topic op gebaseerd is.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:44:55 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191276908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet mijn spagaat.
[..]

Er liggen een heleboel veilige landen tussen Eritrea en Nederland, dus ze komen vanuit een veilig land naar Nederland.
Het klassieke 'opvang in de regio'-argument dat alleen maar werkt als je negeert dat de meeste vluchtelingen al in de regio worden opgevangen.

quote:
Ik maak dat onderscheid wel, maar ik zou dat onderscheid graag anders gemaakt zien. Ik vind dat wereldverbeteraars de verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gevolgen van opstelling. Wat je doet moet daadwerkelijk een positieve bijdrage aan de wereld leveren, en niet alleen maar goed zijn voor je gevoel.

Die urgentie hebben ze niet op de woningmarkt, maar in de toewijzing van corporatiewoningen. Velen daarvan zijn met privaat geld gebouwd om Nederlanders fatsoenlijk te huisvesten en gekaapt voor dubieus overheidsbeleid. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend om daar los van de oorspronkelijke doelstelling over te beschikken.

Ze hebben die urgentie wel, aangezien asielzoekerscentra voor asielzoekers bedoeld zijn en niet voor mensen die dat stadium gepasseerd zijn en een verblijfsvergunning hebben.
quote:
Daarnaast is die urgentie kunstmatig. De opvang van vluchtelingen wordt beeindigd in de wetenschap dat ze voorrang krijgen en Nederlanders dus nog wat langer op de wachtlijst moeten blijven staan. Daarmee wordt dan ook de asielzoeker in kwestie van opgevangen vluchteling tot economische migrant gemaakt.

?

Uiteindelijk gaat maar een paar procent van het jaarlijks vrijkomende huuraanbod naar deze speciale gevallen. Maar een paar procent. Niet alles, niet bijna alles, maar maar een paar procent. Al die indianenverhalen over alle huizen die worden weggegeven en die zo gretig gedeeld worden, zijn niets meer dan dat:indianenverhalen.
pi_191277012
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee totaal niet, het hele stuk is opgesteld door 1 iemand en die heeft wat onzinzinnetjes aaneengeplakt die het goed doen bij mensen die liever niet teveel nadenken maar wel graag boos zijn. Het is gewoon een groot verzinsel waar dit topic op gebaseerd is.
Ik lees nergens dat het het afkomstig is van mensen die niet teveel nadenken maar wel graag boos zijn. Sowieso boos lees ik nergens terug. Mensen maken zich zorgen, dat is iets anders dan boos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2020 11:50:20 ]
pi_191277041
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Studenten hoeven maar tijdelijk ergens te wonen om te kunnen studeren. Dat mag dus wel krap zijn, weten ze tenminste hoe het is om krap te wonen, iets dat minimuminkomens hun hele leven moeten, zonder vooruitzichten op een enorme kast van een woning. Want in die enorme kasten van woningen wonen de rijken of de hogere inkomens.
pi_191277174
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:51 schreef torentje het volgende:

[..]

Studenten hoeven maar tijdelijk ergens te wonen om te kunnen studeren. Dat mag dus wel krap zijn, weten ze tenminste hoe het is om krap te wonen, iets dat minimuminkomens hun hele leven moeten, zonder vooruitzichten op een enorme kast van een woning. Want in die enorme kasten van woningen wonen de rijken of de hogere inkomens.
Wanneer is iets "een kast van een woning"?

En het is logisch dat grote, mooie, vrijstaande woningen duurder zijn dan tussenwoningen of appartementen.

Wil je meer ruimte dan verhuis je naar het platteland of emigreer je naar Scandinavië.
pi_191277274
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het klassieke 'opvang in de regio'-argument dat alleen maar werkt als je negeert dat de meeste vluchtelingen al in de regio worden opgevangen.
Nee, het argument is dat ze niet naar Nederland hoeven om veilig te zijn. Ze waren al veilig, en komen dan toch in Nederland asiel aanvragen.

quote:
Ze hebben die urgentie wel, aangezien asielzoekerscentra voor asielzoekers bedoeld zijn en niet voor mensen die dat stadium gepasseerd zijn en een verblijfsvergunning hebben.
Dat doet er niet aan af dat die urgentie een bureaucratisch fenomeen is. Zo'n statushouder krijgt urgentie omdat hij het AZC uit moet, ook staat zijn kamer daarna leeg.

quote:
?

Uiteindelijk gaat maar een paar procent van het jaarlijks vrijkomende huuraanbod naar deze speciale gevallen. Maar een paar procent. Niet alles, niet bijna alles, maar maar een paar procent. Al die indianenverhalen over alle huizen die worden weggegeven en die zo gretig gedeeld worden, zijn niets meer dan dat:indianenverhalen.
7% is niet een paar procent. Het betekent dat mensen die al jaren op de wachtlijst staan nog een stuk langer moeten wachten. De urgentie is ook niet zodanig dat de statushouder zelf of vluchtelingenwerk in zijn naam hard op zoek gaat naar woonruimte op de particuliere markt. Dat moet een Nederlander die weer naar achter geschoven wordt op de wachtlijst maar doen.

Dat schuurt, en dat zal blijven schuren zolang er geen onderscheid wordt gemaakt tussen asielzoekers die via een veilig land komen en welke niet. Tussen het opvangen van vluchtelingen en het maken van vluchtelingen tot Nederlanders en dus economische migranten, tussen de wereld verbeteren en jezelf een goed gevoel geven, tussen de hele bevolking van een land in problemen helpen of alleen de gelukkigen die Europa hebben weten te halen.
pi_191277566
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Och kijk, je moet dingen verzinnen om wat terug te kunnen zeggen.
Wat 'verzin' ik dan bijgoochemerd?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:36:15 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191277646
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:29 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat 'verzin' ik dan bijgoochemerd?
Dat 'ze' allemaal een uitkering hebben bijvoorbeeld.
pi_191277675
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hebben ze ook. Of ze doen een 'vrijwillige' tegenprestatie zoals koffie inschenken in het bejaardentehuis.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:40:17 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191277699
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hebben ze ook. Of ze doen een 'vrijwillige' tegenprestatie zoals koffie inschenken in het bejaardentehuis.
Ga gerust door met verzinsels plaatsen.
pi_191277752
quote:

[..]

Nee je snapt best wat ik bedoel. Ik heb het niet over asielzoekers maar over gelukszoekers. Mensen die hierheen komen omdat ze weten alles te krijgen. Heel veel van die mensen willen maar geen bijdrage leveren aan onze economie maar er van profiteren. Verder vind ik dat ik, als Nederlands staatsburger voorrang heb als ik met mijn 8 broertjes dakloos ben. Gelukkig was dat met veel getouwtrek ook het geval. Op het werk slapen was namelijk niet echt prettig.
pi_191278025
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

quote:
Anderhalf jaar na het verkrijgen van de verblijfsvergunning in 2014 ontving gemiddeld 90 procent van de 18- tot 65-jarigen een uitkering, in de meeste gevallen bijstand. Een jaar later was dit gedaald naar 84 procent. Analoog aan het hogere aandeel werkenden zijn Afghanen het minst afhankelijk van een uitkering. Van de Syriërs en Eritreeërs kreeg na tweeënhalf jaar nog steeds bijna 90 procent bijstand. In de eerste maanden na het verkrijgen van de vergunning verblijven veel statushouders nog in de asielopvang, waar zij geen uitkering ontvangen, maar leefgeld. Pas wanneer statushouders de asielopvang hebben verlaten, komen ze in aanmerking voor een bijstandsuitkering.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ushouders-heeft-werk
Als 7% minder sociale huurwoningen verwaarloosbaar is, is 10% asielzoekers die wél werkt dat dan ook.

Maar 7% is natuurlijk niet verwaarloosbaar. Ja, wellicht in dorpen waar de wachttijden zo laag zijn dat 7% vermindering van het aanbod neer komt op enkele dagen/weekjes langer wachten. Zeg maar, dat je dan de 1e keuze bent voor de volgende woning die vrij komt.

Maar in een stad waar de wachttijd 8-10 jaar is, komt er gerust een half jaar (zo niet langer) bij wanneer het aanbod met 7% krimpt. In Utrecht zou dat neerkomen op zo'n 10 maanden extra.

En ik snap wel dat mensen daar veel moeite mee hebben.

Edit: Bijkomend ... Ik gok dat de doorstroom uit een sociale huurwoning ook niet zo hoog zal zijn bij die groep mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 31-01-2020 13:19:31 ]
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:27:13 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191278384
quote:

[..]

Klopt. Die special urgente gevallen zijn voor huiselijk geweld zaken, scheidingen.. bla.
Allochtonen hoeven geen voorrang gegeven te worden. Landelijk bepaald. Mogen gewoon achterin in de rij aansluiten bij alle andere niet spoedjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191278620
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Die special urgente gevallen zijn voor huiselijk geweld zaken, scheidingen.. bla.
Allochtonen hoeven geen voorrang gegeven te worden. Landelijk bepaald. Mogen gewoon achterin in de rij aansluiten bij alle andere niet spoedjes.
Allochtonen en autochtonen hebben inderdaad dezelfde wachtrijen voor een woning.

Alleen statushouders die (al dan niet) nog in een AZC verblijven (momenteel zo'n 5.500 mensen) zullen via het COA een woning toegewezen krijgen. Maar ook daar is een flinke achterstand omdat er te weinig woningen worden gebouwd en de doorstroming op de woningmarkt aardig vast zit.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:47:21 #156
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191278666
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Alleen statushouders die (al dan niet) nog in een AZC verblijven (momenteel zo'n 5.500 mensen) zullen via het COA een woning toegewezen krijgen. Maar ook daar is een flinke achterstand omdat er te weinig woningen worden gebouwd en de doorstroming op de woningmarkt aardig vast zit.
En wat vind jij daarvan?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:55:54 #157
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191278773
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zeg jij dit soort bagatelliserende teksten nooit over of tegen asielzoekers, “wat doe je moeilijk, blijf gewoon lekker thuis in je eigen land, niets aan de hand “ ??
pi_191278803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom noem jij alles wat niet in jouw straatje past een verzinsel?
Een beetje nuance zou je sieren.
pi_191278896
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tsja, vond ik een beetje symboolpolitiek van de landelijke overheid. Want diezelfde overheid laat de gemeenten wel vrij in het toekennen van urgentie, terwijl het ze verplicht tot het jaarlijks huisvesten van x aantal statushouders.

Kortom, verantwoordelijkheden doorgeschoven naar de gemeenten, zodat het kabinet mooie sier kan maken.
pi_191279016
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Daar heb ik jou voor.

Het is en blijft een schande.
pi_191279483
Urgentie zou alleen moeten gelden voor mensen die echt geen dak boven hun hoofd hebben. Niet voor mensen die dat wel hebben, maar het met velen gedeeld moet worden en veel ongemakken kent. Er zijn namelijk wel meer mensen in zo'n positie, maar dan zonder urgentie.

Nu wordt 'als statushouder nog in een azc zitten' gelijk getrokken met 'als alleenstaande moeder naar de daklozenopvang moeten', terwijl ik het toch eerder te vergelijken vind met 'noodgedwongen weer op je kinderkamer bij je ouders wonen'; problematisch en zeer vervelend, maar geen reden voor urgentie.

Daar staat tegenover dat er dan wel flink in het COA geinvesteerd zal moeten worden, om diens mogelijkheid tot huisvesten en het woongenot in azc's te vergroten.

[ Bericht 21% gewijzigd door probeer op 31-01-2020 15:18:34 ]
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:02:08 #162
323876 michaelmoore
pi_191279731
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 14:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Daar heb ik jou voor.

Het is en blijft een schande.
er zijn geen woningen en er gaat ook niet meer gebouwd worden , alleen in de gemeente een paar hokjes voor ouderen op als er een school gesloopt kan worden
er is geen ruimte om woningen te bouwen , Nederland is vol

Wie dat niet wil begrijpen moet emigreren
Voor statushouders is ook geen woonruimte te bouwen nog

De woningcorporaties hebben geen geld ervoor

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2020 15:11:01 ]
pi_191279977
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:47 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

En wat vind jij daarvan?
Dat je selectief quote? Dat is vervelend.

Ik vind er verder van dat er in veel hoger tempo betaalbare woningen bijgebouwd moeten worden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:19:42 #164
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280055
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat je selectief quote? Dat is vervelend.
doe ik niet, ik maak alleen maar duidelijk waar mijn vraag op slaat

quote:
Ik vind er verder van dat er in veel hoger tempo betaalbare woningen bijgebouwd moeten worden.
Maar waarom niet iets aan de toestroom op de woonmarkt doen en dus de migratie beteugelen?
pi_191280267
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:19 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

doe ik niet, ik maak alleen maar duidelijk waar mijn vraag op slaat
[..]

Maar waarom niet iets aan de toestroom op de woonmarkt doen en dus de migratie beteugelen?
Ik weet dat "migratie" zo'n beetje jouw (en van nog enkelen hét) one issue topic is op FOK! en dat mag natuurlijk.

Als je puur kijkt naar de woningnood dan is dat een structureel probleem voor iedereen die in dit land aanwezig is.

En zo'n structureel probleem pak je aan door iets te doen dat decennia achterwege is gelaten: het bouwen van betaalbare woningen. En dan met de nadruk op "betaalbaar".
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:33:31 #166
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280283
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je puur kijkt naar de woningnood dan is dat een structureel probleem voor iedereen die in dit land aanwezig is.

En zo'n structureel probleem pak je aan door iets te doen dat decennia achterwege is gelaten: het bouwen van betaalbare woningen. En dan met de nadruk op "betaalbaar".
Maar migratie aanpakken werkt ook. Waarom wil je dat niet toegeven?
pi_191280414
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:33 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Maar migratie aanpakken werkt ook. Waarom wil je dat niet toegeven?
Migratie is ook niet meer dan een verzamelnaam.

- EU arbeiders en expats: geen prioriteit maar wel woningen nodig, deze mensen werken voor onze bedrijven
- statushouders: relatief de kleinste groep maar ook woningen nodig

Je kan woningen vrijmaken door:

- samenwonen voor AOW'ers minder te ontmoedigen (scheelt fors in uitkering, men blijft latten)
- meer bejaardenwoningen te bouwen, komen meer gezinswoningen vrij
- campussen te bouwen voor studenten zodat ze minder woningen (studentenhuizen) bezet houden

En er moeten betaalbare woningen bijgebouwd worden, zowel in huur- als koopsegment.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:45:19 #168
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280446
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Migratie is ook niet meer dan een verzamelnaam.

- EU arbeiders en expats: geen prioriteit maar wel woningen nodig, deze mensen werken voor onze bedrijven
- statushouders: relatief de kleinste groep maar ook woningen nodig

Je kan woningen vrijmaken door:

- samenwonen voor AOW'ers minder te ontmoedigen (scheelt fors in uitkering, men blijft latten)
- meer bejaardenwoningen te bouwen, komen meer gezinswoningen vrij
- campussen te bouwen voor studenten zodat ze minder woningen (studentenhuizen) bezet houden

En er moeten betaalbare woningen bijgebouwd worden, zowel in huur- als koopsegment.
Waarom draai je er zo omheen ? Ik wil andersom best toegeven dat meer woningen bouwen zeker een oplossing is, maar andere oplossingen zijn er ook, alleen niet voor jou. Dat is toch raar.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:47:52 #169
323876 michaelmoore
pi_191280481
quote:

[..]

Ik weet dat "migratie" zo'n beetje jouw (en van nog enkelen hét) one issue topic is op FOK! en dat mag natuurlijk.

quote:

[..]

er zin geen bouw locaties meer kennelijk

j e moet wel grond hebben om te bouwen anders moeten we op het water gaan bouwen

we kune moeilijk alle koeien opruimen , dan is er niets te eten meer
pi_191280497
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:45 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Waarom draai je er zo omheen ? Ik wil andersom best toegeven dat meer woningen bouwen zeker een oplossing is, maar andere oplossingen zijn er ook, alleen niet voor jou. Dat is toch raar.
Ik kan wel zeggen dat ik graag zie dat kansloze gelukszoekers uit Marokko en andere veilige landen teruggestuurd worden maar aangezien dat geen statushouders zijn die recht krijgen op een woning, is die groep niet van belang.

Statushouders krijgen doorgaans een status voor 5 jaar en komen vanaf dat moment in aanmerking voor een woning en ook daar lopen de wachttijden op.

Er zijn meer woningen nodig.
pi_191280512
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

j e moet wel grond hebben om te bouwen anders moeten we op het water gaan bouwen

Die koeien kunnen toch prima ook in duitsland leven.
pi_191280526
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Er is in Nederland genoeg te eten ;) Boeren in Nederland produceren hoofdzakelijk voor de export en houden op die manier kostbare grond bezet. We zijn #2 netto exportland in landbouwproducten in de wereld, na de USA, terwijl we 237x kleiner zijn qua landoppervlak.

Ik pleit er echt niet voor om heel Nederland vol te bouwen, hoeft ook niet.

Slechts 3% landbouwgrond minder (1,62% van het oppervlak van Nederland) betekent dat we 25% meer woningen kunnen bijbouwen dan dat er nu staan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Klopt, Duitsland heeft 4x minder vee dan Nederland per vierkante kilometer.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:51:06 #173
323876 michaelmoore
pi_191280539
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

dan hebben we hier geen meilk meer en de boeren krijgen daar geen subsidie
pi_191280570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kopen een optie?
pi_191280577
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Boeren in Nederland produceren hoofdzakelijk voor de export.
pi_191280579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik kan wel zeggen dat ik graag zie dat kansloze gelukszoekers uit Marokko en andere veilige landen teruggestuurd worden maar aangezien dat geen statushouders zijn die recht krijgen op een woning, is die groep niet van belang.

Statushouders krijgen doorgaans een status voor 5 jaar en komen vanaf dat moment in aanmerking voor een woning en ook daar lopen de wachttijden op.

Er wordt je rechtstreeks gevraagd naar je mening over toewijzingsbeleid van 5-10% van het woonaanbod binnen sociale huur, en dat blijft dan bij 'er zijn meer woningen nodig'?
pi_191280594
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Er wordt je rechtstreeks gevraagd naar je mening over toewijzingsbeleid van 5-10% van het woonaanbod binnen sociale huur, en dat blijft dan bij 'er zijn meer woningen nodig'?
De grap is, als je het aantal woningen bouwt dat er écht nodig is om de komende 20 jaar aan de groei te voldoen, dan is die groep van dat toewijzingsbeleid ineens nog maar 1 tot 1,5%.

De vergrijzingspiek ligt rond 2040, daarna is het koffiedik kijken.
pi_191280618
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wanneer is iets "een kast van een woning"?

En het is logisch dat grote, mooie, vrijstaande woningen duurder zijn dan tussenwoningen of appartementen.

Wil je meer ruimte dan verhuis je naar het platteland of emigreer je naar Scandinavië.
Kasten van woningen zijn ruime villa's, bungalows, kastelen, kerken, moskeeën met tuinen, boerderijen etc. Duidelijk? Maar waardoor is het logisch dat slechts de minimuminkomens niet zo ruim hoeven te wonen?
pi_191280630
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De grap is, als je het aantal woningen bouwt dat er écht nodig is, dan is die groep van dat toewijzingsbeleid ineens nog maar 1 tot 1,5%.
Weer dat totale ontwijken.

En nee. Wanneer nu 5% van alle sociale huurwoningen nodig is om die groep mensen te huisvesten, en na die enorme bouw daar opeens nog maar 1% voor nodig zou zijn, dan betekent dat dat we 9 miljoen sociale huurwoningen bij moeten bouwen. (dat zijn er in Nederland nu namelijk 2,25 miljoen.)

Dus de cijfers in je grap zijn complete onzin.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:57:31 #180
323876 michaelmoore
pi_191280634
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Boeren in Nederland produceren hoofdzakelijk voor de export.
maar als er boeren grond verkopen dan moeten we er natuur van maken om tegen de stikstof te helpen
pi_191280635
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:56 schreef torentje het volgende:

[..]

Kasten van woningen zijn ruime villa's, bungalows, kastelen, kerken, moskeeën met tuinen, boerderijen etc. Duidelijk? Maar waardoor is het logisch dat slechts de minimuminkomens niet zo ruim hoeven te wonen?
Je zou kunnen stemmen op een communistische partij ;)

Het is nu eenmaal zo dat partijen / mensen met veel geld grotere en mooiere spullen kopen dan mensen met weinig geld.

Je zal zelden iemand met een baan bij Harry's Snackbar in een nieuwe Lambo zien.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:58:10 #182
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Of minder migratie. Je draait er weer om heen. Het gaat natuurlijk niet om die paar statushouders maar om het totale plaatje van decennia lang exoten en MOE landers toelaten. Daar steek jij bewust je kop voor in het zand. En waarom?! Dat durf je niet toe te geven.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:59:29 #183
323876 michaelmoore
pi_191280655
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:58 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Of minder migratie. Je draait er weer om heen. Het gaat natuurlijk niet om die paar statushouders maar om het totale plaatje van decennia lang exoten en MOE landers toelaten. Daar steek jij bewust je kop voor in het zand. En waarom?! Dat durf je niet toe te geven.
statushouders dienen gehuisvest te worden , dat is niet anders , en boeren verkopen de grond voor nieuwe natuur aan te leggen
pi_191280695
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:58 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik heb meermalen uitgelegd waar het knelpunt zit en wat de oplossing is; meer woningen bouwen.
pi_191280762
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar als er boeren grond verkopen dan moeten we er natuur van maken om tegen de stikstof te helpen
Dat kan deels ook. Het is niet "of / of", het is "en / en".

Je kan prima een weiland bij de Drents Friese Wold in een stuk bos of heide veranderen.
Maar je kan ook prima een weiland bij Biddinghuizen of Schijndel inrichten als een nieuwe woonwijk.

Je doet alsof er altijd maar 1 optie is.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:05:42 #186
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280772
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb meermalen uitgelegd waar het knelpunt zit en wat de oplossing is; meer woningen bouwen.
Maar waarom focus je je maar op 1 oplossing? Daar draai je om heen.
pi_191280781
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

statushouders dienen gehuisvest te worden , dat is niet anders
Dat ontkent niemand. De vraag uit de OP is of ze in nieuw gebouwde sociale huurwoningen gehuisvest moeten worden. De discussie in het topic richt zich meer op urgentie.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:06:36 #188
323876 michaelmoore
pi_191280786
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

j ekunt ook flats slopen en er mooie woningen boor terug bouwen en als compensatie een weiland opofferen voor woningbouw

Mits er geen protest komt van de boeren hierom
pi_191280791
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Waarom focus jij je maar op 1 deel van het probleem? Daar draai jij omheen.

Ik hoor je niet over de structurele hoofdoplossing. De bevolking zal groeien zolang de economie groeit, vluchtelingen zijn daar maar een klein percentage van.
pi_191280834
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

j ekunt ook flats slopen en er mooie woningen boor terug bouwen en als compensatie een weiland opofferen voor woningbouw

Mits er geen protest komt van de boeren hierom
Met het opkopen van emissierechten (fosfaat / eventueel straks ook stikstof) van boeren die willen stoppen en ruilverkaveling om tot logische bouwlocaties te komen kan je mss al heel wat bereiken.

Die 3% minder landbouwgrond kan verspreid worden over een periode van 20 jaar... dan kan er volop gebouwd worden en dan is het echt niet zo ingrijpend als dat het nu lijkt.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:10:54 #191
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280860
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom focus jij je maar op 1 deel van het probleem? Daar draai jij omheen.
Kort samengevat: de combi bouwen + migratie is keiharde degeneratie van ons land.

quote:
Ik hoor je niet over de structurele hoofdoplossing. De bevolking zal groeien zolang de economie groeit, vluchtelingen zijn daar maar een klein percentage van.
Per direct je stemrecht inleveren. Zoveel domheid en foute aannames, zo iemand hoort niet mee te mogen beslissen in dit land. Of je zit je zelf voor de gek te houden, of ons.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:11:03 #192
323876 michaelmoore
pi_191280862
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met het opkopen van emissierechten (fosfaat / eventueel straks ook stikstof) van boeren die willen stoppen en ruilverkaveling om tot logische bouwlocaties te komen kan je mss al heel wat bereiken.

Die 3% minder landbouwgrond kan verspreid worden over een periode van 20 jaar... dan kan er volop gebouwd worden en dan is het echt niet zo ingrijpend als dat het nu lijkt.
Maar de provincies die willen alleen in de stad bouwen , die moeten er ook mee eens zijn dan
pi_191280907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:10 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Doe ik niet, heb al gezegd dat bouwen een oplossing is. Alleen niet één die ik prefereer.
[..]
Bouwen zal moeten, er is 100% geen kans dat je het tekort aan woningen kan oplossen zonder bij te bouwen. Zeker nu er in 1 decennium 100.000 sociale huurwoningen uit de voorraad zijn onttrokken (deels door sloop, deels door verkoop).

quote:
Per direct je stemrecht inleveren. Zoveel domheid en foute aannames, zo iemand hoort niet mee te mogen beslissen in dit land. Of je zit je zelf voor de gek te houden, of ons.
Er is weinig mis met mijn aannames, ze lijken je echter niet goed uit te komen in de discussie.

Nogmaals, je bent op FOK! nogal "one issue" en dat is prima maar ik ga daar niet in mee.
pi_191280924
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar de provincies die willen alleen in de stad bouwen , die moeten er ook mee eens zijn dan
Provincies zullen vanuit Den Haag een schop onder de kont moeten krijgen dan.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:16:26 #195
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191280949
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Bouwen zal moeten, er is 100% geen kans dat je het tekort aan woningen kan oplossen zonder bij te bouwen. Zeker nu er in 1 decennium 100.000 sociale huurwoningen uit de voorraad zijn onttrokken (deels door sloop, deels door verkoop).
[..]

Het is gewoon aantoonbaar niet waar. Waarom reageer je zo??? Bouwen moet niet, bouwen kan. Zucht.

quote:
Er is weinig mis met mijn aannames, ze lijken je echter niet goed uit te komen in de discussie.
Ze kloppen gewoon niet. Een appel valt toch ook niet omhoog?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:16:55 #196
323876 michaelmoore
pi_191280959
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Provincies zullen vanuit Den Haag een schop onder de kont moeten krijgen dan.
de bestuurders hebben zelf geen woning nodig, ik vress dat dat het probleem is
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:20:33 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191281013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de bestuurders hebben zelf geen woning nodig
Alle mensen die een woning hebben voegen ook wat toe aan de economie.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:22:01 #198
323876 michaelmoore
pi_191281034
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Alle mensen die een woning hebben werken voegen ook wat toe aan de economie.
edit
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:23:03 #199
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191281047
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

edit
Sommige werken om te werken maar niet om maar iets toe te voegen aan de economie.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:24:36 #200
323876 michaelmoore
pi_191281081
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Sommige werken om te werken maar niet om maar iets toe te voegen aan de economie.
o ja sommigen werken voor salaris

ik werk niet , voeg ook niks toe, en heb toch een mooie woning met tuin op het zuiden, hoe kan dat dan ??
pi_191281133
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:16 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het is gewoon aantoonbaar niet waar. Waarom reageer je zo??? Bouwen moet niet, bouwen kan. Zucht.
[..]
Wat is aantoonbaar niet waar? Dat er geen woningtekort is? Dat er geen 100.000 sociale woningen aan de voorraad ontrokken zijn?

quote:
Ze kloppen gewoon niet. Een appel valt toch ook niet omhoog?
Ik beweer nergens dat appels zich keren tegen "Newton's Law".

Ik beweer slechts dat de bevolking (inwonertal) zal blijven groeien zolang de economie groeit en dat er woonruimte nodig is.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:28:17 #202
323876 michaelmoore
pi_191281153
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat is aantoonbaar niet waar? Dat er geen woningtekort is? Dat er geen 100.000 sociale woningen aan de voorraad ontrokken zijn?
[..]

Ik beweer nergens dat appels zich keren tegen Newton.

Ik beweer slechts dat de bevolking (inwonertal) zal blijven groeien zolang de economie groeit en dat er woonruimte nodig is.
zolang Nederland een groeiland is binnen de Europese Unie zal Nederland blijven groeien in inwoneraantal , net als de randstad binnen Nederland
pi_191281203
Hopelijk pleegt het leger ooit nog eens een coup hier, hard nodig.
pi_191281230
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hopelijk pleegt het leger ooit nog eens een coup hier, hard nodig.
Hoe zie je dat voor je?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:34:35 #205
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281255
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat is aantoonbaar niet waar?
Dat bouwen moet

quote:
Dat er geen woningtekort is? Dat er geen 100.000 sociale woningen aan de voorraad ontrokken zijn?
[..]

Ik beweer nergens dat appels zich keren tegen "Newton's Law".

Dat is gewoon niet waar, voor zover ik begrijp wat je bedoelt.
pi_191281274
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat bouwen moet
[..]
Er is geen woningtekort?

quote:
Het inwonertal groeit niet? Meer inwoners betekent niet "meer woningen nodig"?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:36:35 #207
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zolang Nederland een groeiland is binnen de Europese Unie zal Nederland blijven groeien in inwoneraantal , net als de randstad binnen Nederland
Daar heb je in principe gelijk in, daarom moeten we dus met onszelf in overleg over wat we nu willen met dit land.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:36:42 #208
323876 michaelmoore
pi_191281283
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:34 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat bouwen moet
[..]

er komt ieder jaar 100.000 inwoners bij

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:36 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Daar heb je in principe gelijk in, daarom moeten we dus met onszelf in overleg over wat we nu willen met dit land.
ja uit de EU en de haven van Riotterdam blokkeren of woningen gaan bouwen of alle kinderen > 20 jaar verbieden om te neuken
pi_191281296
quote:

[..]

Je bedoelt dat we uit de EU moeten? Ja, dan zijn we geen groeiland meer.

Dat is als het afbranden van je woning omdat je last van spinnen hebt.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:38:01 #210
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281303
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er is geen woningtekort?
ik beschuldig je van discussie sabotage of gewoon complete onnozelheid. :N

quote:
[..]

Het inwonertal groeit niet? Meer inwoners betekent niet "meer woningen nodig"?
:?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:38:34 #211
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281311
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je bedoelt dat we uit de EU moeten? Ja, dan zijn we geen groeiland meer.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:38:52 #212
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191281317
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:38 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

[..]

Als 1000 mensen een eengezinswoning hebben zonder kinderen en die 1000 mensen krijgen ieder een kind heb je 2000 mensen. Heb je dan een te kort?
pi_191281326
quote:

[..]

[..]

quote:

[..]

En dan vind je dat ik me van de domme hou? :?

Het inwoneraantal groeit met 100.000 mensen, er worden 70.000 woningen gebouwd (waarvan een substantieel deel op plek van gesloopte woning, dus geen netto groei).

Dan krijg je tekorten, dus zal je meer moeten bouwen.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:39:32 #214
323876 michaelmoore
pi_191281329
quote:

[..]

ja uit de EU of gaan bouwen

er zijn te veel ouderen als ik die in hun eentje een hele grote woning bezet houden

dat komt omdat de politiek besloten heeft om bejaardenhuizen te sluiten omdat wij dat willen kennelijk
Ik ben kennelijk de enige oudere die het daar niet mee eens is ,
Oja mijn tweelingszus die ook alleen woont is het er ook me eens
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:41:53 #215
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281379
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er komt ieder jaar 100.000 inwoners bij
[..]

ja uit de EU en de haven van Riotterdam blokkeren of woningen gaan bouwen of alle kinderen > 20 jaar verbieden om te neuken
Laten we beginnen met nadenken en een discussie voeren en vooral niet onconventionele maatregelen schuwen zoals stemrecht afpakken van migranten.

We maken ons eigen land kapot door gebruik van foutieve economische argumentatie en de drang om te deugen. :r
pi_191281390
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja uit de EU of gaan bouwen

er zijn te veel ouderen als ik die in hun eentje een hele grote woning bezet houden

dat komt omdat de politiek besloten heeft om bejaardenhuizen te sluiten omdat wij dat willen kennelijk
Ook omdat AOW'ers flink gekort worden als ze samenwonen.
Ik ken zo al 2 stelletjes die "latten" omdat ze dan netto meer te besteden hebben en nu in een afgeloste woning zitten.

Zouden ze samenwonen dan zijn er alweer 2 gezinswoningen vrij...
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:42:46 #217
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

En dan vind je dat ik me van de domme hou? :?

Het inwoneraantal groeit met 100.000 mensen, er worden 70.000 woningen gebouwd (waarvan een substantieel deel op plek van gesloopte woning, dus geen netto groei).

Dan krijg je tekorten, dus zal je meer moeten bouwen.
Of iets aan de mensengroei moeten doen, zoals 1000x gezegd.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:43:20 #218
323876 michaelmoore
pi_191281404
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ook omdat AOW'ers flink gekort worden als ze samenwonen.
Ik ken zo al 2 stelletjes die "latten" omdat ze dan netto meer te besteden hebben en nu in een afgeloste woning zitten.

Zouden ze samenwonen dan zijn er alweer 2 gezinswoningen vrij...
ik ken ook een stel dat is gaan scheiden hiervoor echt waar, die hehben nu allebei een huurwoning en in de een wonen hun kinderen en de ander wonen ze zelf

De kinderen kregen geen woning en zij wel met urgentie
pi_191281413
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:42 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het grootste deel van de groei van het inwonertal komt door de economische groei, ofwel: arbeiders van binnen (en deels buiten) de EU.

Die groei stuit je niet, je zal moeten bijbouwen.
pi_191281428
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ken ook een stel dat is gaan scheiden hiervoor echt waar, die hehben nu allebei een huurwoning en in de een wonen hun kinderen en de ander wonen ze zelf
Naja, dat is dan alleen "uitkeringsfraude" maar netto houden ze geen extra woning bezet ;)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:44:42 #221
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281431
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Als 1000 mensen een eengezinswoning hebben zonder kinderen en die 1000 mensen krijgen ieder een kind heb je 2000 mensen. Heb je dan een te kort?
Nee, dan niet. Voor tekorten in Randstad zijn uiteraard meerdere redenen. Maar migratie van de afgelopen decennia speelt zeker mee.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:45:08 #222
323876 michaelmoore
pi_191281441
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:42 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

zoalng we een groeiland zijn binnen de EU blijven we groeien in inwoneraantal
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:45:33 #223
323876 michaelmoore
pi_191281454
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Naja, dat is dan alleen "uitkeringsfraude" maar netto houden ze geen extra woning bezet ;)
nee de kinderen hebben nu dan ook een woning
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:46:10 #224
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281464
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het grootste deel van de groei van het inwonertal komt door de economische groei, ofwel: arbeiders van binnen (en deels buiten) de EU.
Dus mensen groei

quote:
Die groei stuit je niet, je zal moeten bijbouwen.
Die stuit je wel maar je moet willen en jij wilt niet en ik ben er nog steeds niet achter waarom.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:46:16 #225
323876 michaelmoore
pi_191281467
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:44 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Nee, dan niet. Voor tekorten in Randstad zijn uiteraard meerdere redenen. Maar migratie van de afgelopen decennia speelt zeker mee.
en Bulgarije en Roemenie en zuid italie lopen leeg
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:48:40 #226
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en Bulgarije en Roemenie en zuid italie lopen leeg
Bizarre situatie inderdaad. De EU heeft natuurlijk flink wat weeffouten. Beter hadden we het op samenwerken gehouden i.p.v. integratie.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:52:21 #227
323876 michaelmoore
pi_191281541
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:48 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Bizarre situatie inderdaad. De EU heeft natuurlijk flink wat weeffouten. Beter hadden we het op samenwerken gehouden i.p.v. integratie.
We hadden de EEG dat was samenwerken , nu is er de EU met de Euro

er is vrij verkeer en vestiging van goederen en personen , dat is vastgelegd in de " EU grondwet""
dus blijven we groeien als zijnde de RANDSTAD van Europa
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:57:19 #228
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191281598
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

We hadden de EEG dat was samenwerken , nu is er de EU met de Euro

er is vrij verkeer en vestiging van goederen en personen , dat is vastgelegd in de " EU grondwet""
dus blijven we groeien als zijnde de RANDSTAD van Europa
Ik keten mezelf ook altijd vast, geen seks voor het huwelijk, altijd voor 22u naar bed. Alleen op zondag zoetigheid.

Zucht
  vrijdag 31 januari 2020 @ 17:03:15 #229
323876 michaelmoore
pi_191281654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:57 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik keten mezelf ook altijd vast, geen seks voor het huwelijk, altijd voor 22u naar bed. Alleen op zondag zoetigheid.

Zucht
klopt jonge mensen mogen geen kinderen meer maken, geen woning voor hen, werknemers importeren we nu , scheelt kinderopvangtioeslag

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2020 17:20:00 ]
pi_191281956
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 15:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je zou kunnen stemmen op een communistische partij ;)

Het is nu eenmaal zo dat partijen / mensen met veel geld grotere en mooiere spullen kopen dan mensen met weinig geld.

Je zal zelden iemand met een baan bij Harry's Snackbar in een nieuwe Lambo zien.
Maar je ontwijkt de vraag, waarom is het logisch dat minimuminkomens geen kast hoeven?
pi_191281974
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 17:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar je ontwijkt de vraag, waarom is het logisch dat minimuminkomens geen kast hoeven?
Ik zeg niet dat ze geen kast "hoeven" maar dat het logisch is dat ze geen kast van een woning kunnen kopen.

De gemeentelijke belastingen zouden op basis van de OBZ al 10% van het jaarinkomen zijn, daar word je niet vrolijk van.

Ik betaal voor 2 woningen ook al ~ ¤1200
pi_191281989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Naar binnen marcheren in die tweede kamer met geweren in de aanslag, Tanks en al op het binnenhof en klaar.

Daarna tijdelijke grenzen dicht, totdat we controle krijgen, asielzoekers er uit.
Linkserds die niet meewerken.. ook er uit.
Die gaan zelf maar lekker ergens "asiel shoppen", want dat is fantastisch in de EU.
pi_191282047
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 17:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Naar binnen marcheren in die tweede kamer met geweren in de aanslag, Tanks en al op het binnenhof en klaar.

Daarna tijdelijke grenzen dicht, totdat we controle krijgen, asielzoekers er uit.
Linkserds die niet meewerken.. ook er uit.
Die gaan zelf maar lekker ergens "asiel shoppen", want dat is fantastisch in de EU.
Klinkt wel als een heel realistisch scenario, je zou een boek moeten schrijven :+
pi_191282322
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 17:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klinkt wel als een heel realistisch scenario, je zou een boek moeten schrijven :+
Natuurlijk is het niet realistisch, maar als de overheid schijt heeft aan eigen bevolking en land, zal iemand toch een keer wat moeten ondernemen.

De moedercultuur of "parent culture' verloren laten gaan ter faveure van een hoop inboorlingen culturen.. ja dat is slim.
We verliezen elke vorm van identiteit als land, worden links en rechts beroofd waar je letterlijk en figuurlijk bij staat.

Dan is er een hele kliek, die totaal buiten schot zal blijven staan, van zowel links als rechtse partijen, maar wel die hele hordes bewust binnen laten.

Het is echt te idioot voor woorden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 18:22:54 #235
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191282397
Hoor ik hier een coup poging? Ik ben van de partij.
pi_191282444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet realistisch, maar als de overheid schijt heeft aan eigen bevolking en land, zal iemand toch een keer wat moeten ondernemen.

De moedercultuur of "parent culture' verloren laten gaan ter faveure van een hoop inboorlingen culturen.. ja dat is slim.
We verliezen elke vorm van identiteit als land, worden links en rechts beroofd waar je letterlijk en figuurlijk bij staat.

Dan is er een hele kliek, die totaal buiten schot zal blijven staan, van zowel links als rechtse partijen, maar wel die hele hordes bewust binnen laten.

Het is echt te idioot voor woorden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:22 schreef Eendenkooi het volgende:
Hoor ik hier een coup poging? Ik ben van de partij.
Ik zie een bromance opbloeien.
pi_191282566
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze geen kast "hoeven" maar dat het logisch is dat ze geen kast van een woning kunnen kopen.

De gemeentelijke belastingen zouden op basis van de OBZ al 10% van het jaarinkomen zijn, daar word je niet vrolijk van.

Ik betaal voor 2 woningen ook al ~ ¤1200
Maar hoe komen dan al degene welke al een enorme kast hebben dan aan het geld om die enorme kasten te betalen? Is nooit met zelf werken.
pi_191282979
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar hoe komen dan al degene welke al een enorme kast hebben dan aan het geld om die enorme kasten te betalen? Is nooit met zelf werken.
Dat is weer een heel andere discussie.

De verdeling van rijkdom is niet eerlijk, dat lijkt me geen nieuws.
pi_191286164
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:58 schreef Tris het volgende:

[..]

Waarom noem jij alles wat niet in jouw straatje past een verzinsel?
Een beetje nuance zou je sieren.
Het is de eeuwige stuip / tactiek die in dit soort discussies betreffende islam, vluchtelingen en immigranten te zien is.

Zo wordt menig zinnige discussie (vaak bewust) onmogelijk gemaakt en gesaboteerd.

Alles dat niet in het eigen (policor) straatje past meteen "verzinsels" , "extreem" en "verdacht" noemen.

En alles wat wel in het eigen straatje past "de waarheid".

En oh jee, als de ander iets "verzinsels" noemt dan liegt die opnieuw want dat doet die ander altijd : waarheden als verzinsels bestempelen.

Zo zitten ze vast in hun eigen waarheid, de cirkel waar ze graag in blijven draaien.

Dat het veelal de eigen maakbare waarheid is en veelal selectief toegepast ook, dat doet er niet toe.

De ander MOET en ZAL immers liegen.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 04:45:19 #240
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191290291
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

.... het zijn toch echt de vluchtelingen die daadwerkelijk als statushouder een urgentie op de woningmarkt hebben.
En Nederlanders die al 8 jaar of meer op een wachtlijst staan voor een woning mogen verrekken want die zijn niet zielig. Nee, die vluchtelingen zijn pas zielig ... geef hen maar een woning, een uitkering, onderwijs en medische zorg. Tot blijkt dat er onder die vluchtelingen veel criminelen, terroristen en oorlogsmisdadigers zijn. Maar dan is het te laat.

Nederland gaat langzaam maar zeker helemaal kapot aan de instroom van buitenlandse vreemdelingen.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 07:24:04 #241
323876 michaelmoore
pi_191290569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 04:45 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En Nederlanders die al 8 jaar of meer op een wachtlijst staan voor een woning mogen verrekken want die zijn niet zielig. Nee, die vluchtelingen zijn pas zielig ... geef hen maar een woning, een uitkering, onderwijs en medische zorg. Tot blijkt dat er onder die vluchtelingen veel criminelen, terroristen en oorlogsmisdadigers zijn. Maar dan is het te laat.

Nederland gaat langzaam maar zeker helemaal kapot aan de instroom van buitenlandse vreemdelingen.
Nederland gaat kapot aan de 4 miljoen subsidie koeien

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)oeien-en-meer-geiten

quote:
Nederland telde op 1 april 2018 bijna 4 miljoen runderen, ruim 178 duizend (4 procent) minder dan een jaar eerder.
Het aantal geiten nam met 12 procent toe, het aantal schapen bleef nagenoeg gelijk.
Dat blijkt uit de voorlopige cijfers van de CBS Landbouwtelling 2018.
pi_191292759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 04:45 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En Nederlanders die al 8 jaar of meer op een wachtlijst staan voor een woning mogen verrekken want die zijn niet zielig. Nee, die vluchtelingen zijn pas zielig ... geef hen maar een woning, een uitkering, onderwijs en medische zorg.
Nogmaals, men staat 8 jaar op een wachtlijst omdat er te weinig gebouwd word.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 12:48:34 #243
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191293536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Onwaar, je kan net zo goed zeggen omdat de bevolking te hard gegroeid is door migratie voor het huidige woningaanbod. Waarom hou jij jezelf voor de gek?
pi_191293589
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:48 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Onwaar, je kan net zo goed zeggen omdat de bevolking te hard gegroeid is door migratie voor het huidige woningaanbod. Waarom hou jij jezelf voor de gek?
Omdat er alleen maar wachtlijsten zijn omdat er te weinig gebouwd wordt. De vraag naar woningen is er, het aanbod niet.
pi_191293725
Laat maar gaan.
Zie mijn huis verkoop prijs alleen maar stijgen .
Zelf mijn ouwe flatje wat ik verhuur is gewoon met 20k gestegen in waarde in de laatste 3 jaar.
Aangezien ik toch van plan bent om te gaan vertrekken was het een goede investering geweest .

En ja het huis was zelfs eerst gezakt met 20k 8 jaar terug en is totaal gestegen naar 40k in die 8 jaar naar de plus van die 20k

Gewoon ziek eigenlijk.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:52:30 #246
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191295269
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Omdat er alleen maar wachtlijsten zijn omdat er te weinig gebouwd wordt. De vraag naar woningen is er, het aanbod niet.
Dan kan het probleem toch ook aan de vraagzijde opgelost worden?! Dat negeer je bewust.
pi_191295835
Allemaal deel van de omvolkingspolitiek, nu maken ze het gewoon iets duidelijker dat dat het doel is. Dat Nederlandse studenten straks geen huis meer kunnen krijgen en dus liever emigreren naar het buitenland is een welkome versnelling van dit proces.
  zondag 2 februari 2020 @ 05:46:20 #248
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191303686
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Onzin, er zijn genoeg sociale huurwoningen als er niet zo veel ongewenste buitenlandse vreemdelingen zouden worden toegelaten.
  zondag 2 februari 2020 @ 07:10:04 #249
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191303783
Bevolkingsgroei Nederland vooral door immigratie: 'Geen bovengrens, dat is zorgelijk'
https://www.nporadio1.nl/(...)ens-dat-is-zorgelijk

quote:
zaterdag 1 februari 2020 | WNL | Diederik Wentink

In de toekomst zijn er in Nederland veel meer woningen, meer huisartsen en verpleegkundigen nodig vanwege bevolkingsgroei. Dat melden deskundigen aan de Telegraaf. Demograaf Jan Latten vindt het zorgelijk dat er zoveel groei verwacht wordt door immigratie, dat zegt hij in WNL op Zaterdag op NPO Radio 1.

"Het komt met name door immigratie en het lijkt erop dat daar totaal geen grip op is. Hebben wij nog wel enige zeggenschap over de mate van groei? Het lijkt alsof er geen bovengrens is, dat vind ik wel zorgelijk." De bevolking groeit volgens deskundigen tot 2030 jaarlijks met maar liefst 105.000 personen, dat betekent jaarlijks ongeveer een stad als Delft erbij. 82.000 hiervan komt Nederland binnen via immigratie.

VVD-Kamerlid Bente Becker twijfelt over de nieuwe plannen van de Europese Commissie die een einde aan de grote migratie moet maken, volgens haar moet Nederland met de vuist op tafel slaan. "70% van die migranten heeft geen recht op asiel, dat is weer een nieuwe soort crisis. Je zou als maatregel visa niet meer kunnen verstrekken."

Becker roept op om niet meer naïef te zijn. "Legale migratie is niet per se een probleem, maar wel als er mensen naar ons toe komen voor onze voorzieningen. Die mensen komen aan de zijlijn van de samenleving en de voorzieningen worden onbetaalbaar. 75% van de mensen die hier naartoe komen sinds 2014 zit in de bijstand, ondanks dat we zeiden: die komen wel aan de bak. We moeten hier veel meer grip op hebben."
Dat zal niet gebeuren want de linkse partijen hebben baat bij zoveel mogelijk immigratie. Nou ja, het is gewoon wachten op een burgeroorlog.
pi_191303880
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 07:10 schreef NoPicNic het volgende:
Bevolkingsgroei Nederland vooral door immigratie: 'Geen bovengrens, dat is zorgelijk'
[..]

Dat zal niet gebeuren want de linkse partijen hebben baat bij zoveel mogelijk immigratie. Nou ja, het is gewoon wachten op een burgeroorlog.
Het ergste is nog wel dat het allemaal kansloze nietsnutten zijn. Mensen met opleiding die wat toe voegen en legaal het land binnen willen komen moeten een ingewikkelde procedure volgen. Maar voor Eritreeërs en Somaliers met laag IQ en geen skills die de hele dag niks anders doen dan qat kauwen staan de grenzen wagenwijd open.
  zondag 2 februari 2020 @ 09:31:47 #251
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191304365
Ik ben allang bezig met de volgende vraag, zijn we bereid met terugwerkende kracht een hele hoop mensen terug te sturen?
  zondag 2 februari 2020 @ 09:42:18 #252
323876 michaelmoore
pi_191304467
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:31 schreef Eendenkooi het volgende:
Ik ben allang bezig met de volgende vraag, zijn we bereid met terugwerkende kracht een hele hoop mensen terug te sturen?
Het beste is dat de economie in een forse recessie komt dan gaan er wel weer terug naar Bulgarije en Roemenië, nu zit de hele bouw en distributie vol met mensen van daar
  zondag 2 februari 2020 @ 13:18:56 #253
323876 michaelmoore
pi_191307306
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 07:10 schreef NoPicNic het volgende:
[..]

Dat zal niet gebeuren want de linkse partijen hebben baat bij zoveel mogelijk immigratie.
waarom , ik denk dat de werkgevers belang hebben bij binnenhalen van mensen, dat ze hier na een paar jaar blijven omdat de kinderen vriendjes hebben ja
pi_198753453
quote:
Inderdaad, leuke nieuwbouw inclusief zonnepanelen, warmtepomp, elektrische wagen, jacuzzi, volledig uitgeruste keuken, pooltafel, mini bar, boxspring _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')