abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:14:29 #126
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191270370
VRAAG 2 ;



Deze vraag handelt over:
• interval act 1 / semi-final 10.05.2020
• interval act 2 / semi-final 12.05.2020
• NIET OVER İNTERVAL OP FİNALE 14/05

We weten dat het lied van CORRY BROKKEN -
“Net als toen” met PUUR toeval het allereerste
lied is in esc-geschiedenis, MAAR

NA 65 jaar hebben we weer een PUUR toeval

• het toeval wil dat burgemeester van Rotterdam
een Marokkaan is van origine
• de wethouder van Rotterdam een Marokkaan
is van origine
• de sponsor MOROCCAN OIL een Israëlisch
Amerikaans bedrijf is

Hebben jullie als team gedacht aan;
1// in dit ODE-TIJDPERK om oud-esc artiest/en
uit te nodigen uit Marokko? Samira Saïd
2// oud artiest/en refereren naar de dubbele
organisatie van DEN HAAG in ‘76 & ‘80
3// Turkije Bosnië en Monaco doen al jaren
niet meer mee, MAAR is er toch nog een kans
of optie om deze 4 landen toch nog na hun
allerlaatste deelname indirect een plaats te
geven in de interval-minuten tijdens de semi’s
zodanig dat de fans van deze landen ook blij
kunnen zijn EN tevens de nostalgie-ode op
podium te zetten? in dit geval 4 vrouwen
dit kan tevens een meer internationalere ode
en #openUP to Den-Haag nostalgie worden
Tevens toen op Nederlandse Bodem?

Zie ESF / Ideeën-discussie-topic
v/d 3 opeenvolgende blz ivm concept dossier
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 januari 2020 @ 22:40:12 #127
163650 Greys
pi_191270804
Fatix, zou je je zeer uitgebreide vragen ipv hier verder nog posten (deze kan je laten staan hoor!) ajb even willen mailen aan info@songfestivalforum.nl :) En dan met iets meer uitleg, want ik snap zelf bijvoorbeeld je eerste vraag niet met die plaatjes en de 'opening-sequence' van 8, 5, 1 jaar etc. En als ik de vraag zelf niet snap kan ik hem ook niet goed stellen. ;) Mail ons even! Dan kan je wellicht wat meer tekst kwijt. Dan voegen we je vragen erbij. We kunnen wellicht niet alles vragen want we moeten een selectie maken uit de vele vragen. Anders moeten we er drie nachten blijven slapen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:43:46 #128
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191270882
VRAAG 3 ;



Deze vraag handelt over;
EUROVISION BOOK OF RECORDS
eveneens toepasbaar tijdens de intervals v/d semi’s


>> hebben jullie als team gedacht aan;

• een nieuwe editie van esc-book-of-records?
• de meest interessante editie was in 2014: de
meeste la la la’s in esc-geschiedenis.
• als het er komt (of niet), gaan jullie iets doen
ivm “BALLS OF EUROVISION” refererend naar
de (ironie) van de lichtbol van duncan.
• is er omtrent dit een idee uitgewerkt ja of neen
• de esc-geschiedenis zit vol met ballen
en gaat misschien uren vereisen aan het
verzamelen van beeldmateriaal voor o/h scherm
• OF is er een totaal ander idee ontwikkeld?


Zie ESF / Ideeën-discussie-topic
v/d 3 opeenvolgende blz ivm concept dossier

[ Bericht 5% gewijzigd door fatix op 30-01-2020 22:49:58 ]
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:44:56 #129
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191270898
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:40 schreef Greys het volgende:
Fatix, zou je je zeer uitgebreide vragen ipv hier verder nog posten (deze kan je laten staan hoor!) ajb even willen mailen aan info@songfestivalforum.nl :) En dan met iets meer uitleg, want ik snap zelf bijvoorbeeld je eerste vraag niet met die plaatjes en de 'opening-sequence' van 8, 5, 1 jaar etc. En als ik de vraag zelf niet snap kan ik hem ook niet goed stellen. ;) Mail ons even! Dan kan je wellicht wat meer tekst kwijt. Dan voegen we je vragen erbij. We kunnen wellicht niet alles vragen want we moeten een selectie maken uit de vele vragen. Anders moeten we er drie nachten blijven slapen. :D
ok greys, ik zal dat doen 👍👍😊
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 januari 2020 @ 22:46:10 #130
163650 Greys
pi_191270927
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:44 schreef fatix het volgende:

[..]

ok greys, ik zal dat doen 👍👍😊
Super, dankjewel! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191271135
Ontzettend gaaf dat jullie mogen langskomen! *O*

Ben wel benieuwd of we die achtergrond muziekjes, die tijdens de loting te horen waren, ook gaan horen in de liveshows. :)

Veel plezier alvast! ^O^
leven zoals het leven is
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:08:24 #132
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191271342
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:40 schreef Greys het volgende:
.. want ik snap zelf bijvoorbeeld je eerste vraag niet met die plaatjes en de 'opening-sequence' van 8, 5, 1 jaar etc.
eigenlijk is het mijn fout..
elk prent is de intro-generiek van de EBU zelf



• Het 1ste prent = is totaal 8 jaar gebruikt
van 1994 in Dublin eerste keer
tot 2001 in Kopenhagen

• Het 2de generiek is 5 jaar gebruikt

• Het 3de generiek is 1 jaar gebruikt
WAAROM >> het concept 2003 in Riga ging
over “de ruimte - magical rendez-vous”
en de generiek-EBU-logo werd gecreëerd in
de ruimte .. dit was een uniqum dat jaar

• dus er kan naar aanleiding van het concept
van een jaar een specifiek-generiek ontwikkeld
worden, maar sinds 2013-Malmö is de generiek al 7 jaar gebruikt..

• als er een nieuwe komt samen met 2020
Rotterdam dan kunnen we hier ook 7 jaar mee
meegaan en kan hierin een nieuwe trend in komen

ik zal iets duidelijker op e-mail zetten 👍

[ Bericht 3% gewijzigd door fatix op 31-01-2020 11:57:43 ]
pi_191271896
Worden Chantal en Edsillia wel in mooie gala jurken van Nederlandse ontwerpers gestoken.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_191271914
Wat gebeurt er qua gezondheid sjeks etc etc nu het Corono virus een wereld probleem lijkt te worden
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_191271938
En mijn laatste vraag van vandaag...……………………

Worden de burgemeesters van de verliezende steden ook uitgenodigd, lijkt me wel zo netjes die wilde ook graag het ESF organiseren
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 januari 2020 @ 23:54:02 #136
163650 Greys
pi_191271984
Nog een vraag op Twitter. Even hier voor het overzicht.

BasVanVuren twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:32:09 @ESF_FOK @SietseBakker @BabetVerstappen Vraagje: wat gaat er allemaal in de stad gebeuren voor de mensen die geen kaartje hebben kunnen bemachtigen maar die toch ook mee willen vieren met het Songfestival? reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 00:01:07 #137
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191272073
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef fatix het volgende:

[..]

eigenlijk is het mijn fout..
elk prent is de intro-generiek van de EBU zelf

• Het 1ste prent = is totaal 8 jaar gebruikt
van 1994 in Dublin eerste keer
tot 2001 in Kopenhagen

• Het 2de generiek is 5 jaar gebruikt

• Het 3de generiek is 1 jaar gebruikt
WAAROM >> het concept 2003 in Riga ging
over “de ruimte - magical rendez-vous”
en de generiek-EBU-logo werd gecreëerd in
de ruimte .. dit was een uniqum dat jaar

• dus er kan naar aanleiding van het concept
van een jaar een specifiek-generiek ontwikkeld
worden, maar sinds 2013-Malmö is de generiek al 7 jaar gebruikt..

• als er een nieuwe komt samen met 2020
Rotterdam dan kunnen we hier ook 7 jaar mee
meegaan en kan hierin een nieuwe trend in komen

ik zal iets duidelijker op e-mail zetten 👍
Je bedoelt eigenlijk gewoon of het het eurovisiedeuntje een andere vormgeving krijg tin het filmpje, omdat deze al weer wat jaartjes oud is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191273263
Om dat de technische aspecten en backstage mij heel erg interesseren:

• In de eerste renders van de stage hebben mensen op dit forum LED-balken door de arena gezien, deze leken op en neer te kunnen bewegen. Ook lijken de middelste delen van de LED-wall te kunnen openen. Hoeveel elementen of hoeveel procent van de stage is dynamisch? Kunnen de twee verhogingen aan de weerzijde van het hoofdpodium bewegen, bijvoorbeeld.
• De LED-wall in de renders ziet er gaaf uit, en lijkt tot boven de rand van de tweede ring uit te komen. Hoe groot is de LED-wall? Komt de wall tot het plafond, bijvoorbeeld.
• In een oude versie van de "Video ESC 2020" aanbesteding op TenderNed stond dat er 750m2 aan LED panelen geleverd moest worden. Gaat dit allemaal in de muur zitten, of bestaat, net zoals in 2016 en vorig jaar, een deel van het podium ook uit LED panelen?
• De eerste renders gaven een redelijk goed beeld van wat we kunnen verwachten van de stage, maar ik vond dat de overvloed aan lichtstralen heel veel probeerde te verbergen. Kunnen we meer renders, misschien zelfs video renders, van de stage verwachten die iets meer laten zien? Zo ja, wanneer ongeveer?

• Genoeg over de stage design. Vorige jaren zijn er op het officiele kanaal meerdere Behind The Scenes videos gemaakt over verschillende elementen die belangrijk zijn om de show te maken en voor te bereiden. Kunnen we weer zulke Behind The Scenes videos verwachten? Bijvoorbeeld over wat er dit jaar anders is dan vorige jaren, of een tour van alle hallen in Ahoy en wat er in elke hal gebeurt.
Nog een ideetje voor een BTS video: Volg Jon Ola Sand voor een dag tijdens de liveshow dagen, voor zover mogelijk; we zien niet veel van wat hij doet. (Ik zal dit en meer ook nog in de exec prod leest mee topic posten)
Gebruik één statistiek of object (een prikbord bv) om aan te geven hoeveel al gedaan is en/of nog gedaan moet worden. Niet echt een vraag, maar lijkt me wel interessant.
pi_191273434
Ik zou wel willen weten of Eurovisie in 4K (UHD) wordt geschoten of toch gewoon in HD.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_191273449
Namens @ChipsZak.:

Zijn er contacten geweest met internationaal bekende Nederlanders over bijv. een kleine cameo, sketch, weet ik het?

Denk aan een: Doutzen Kroes, Carice v Houten, Michiel Huisman, NikkieTutorials, Garrix en allerhande andere dj’s zoals Hardwell of Armin v Buuren?

Doutzen die wat punten opleest - de nieuwe Wortelboer - om maar wat te noemen bijv., :@ ? Of een kek deuntje in elkaar gedraaid door een NL dj (ze hoeven niet eens op te treden!) zoals in de Efteling bij de Baron 1898 de muziek van Hardwell komt?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_191273718
Hoe verliep het selecteren van de vrijwillige hosts voor delegaties? Was het een makkelijke keuze steeds en zijn jullie tevreden met iedereen? Zijn er personen gekozen die niet de taal spreken van het bezoekende land?
Hotapnyc
pi_191273989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 02:01 schreef NeilZar het volgende:
Hoeveel elementen of hoeveel procent van de stage is dynamisch?
1) En misschien als aanvulling; stel dat het er best een aantal zijn, hoe worden delegaties gestimuleerd om al die technische hoogstandjes bij hun staging te betrekken (het zou zonde zijn als het amper wordt gebruikt, vorig jaar was België de enige die de triangels gebruikte).

2) Het is niet te zien in de renders, maar kunnen de vloeren worden gebruikt als LED-schermen? Ik zie namelijk alleen lichtstroken. Ik denk dat het veel toe kan voegen, en optredens als die van The Common Linnets hadden er heel anders uitgezien zonder

3) Hoe worden stage invaders weggehouden? Want de twee podia en het centrale verbindingspad lijken best laag en dicht tegen het publiek aan te staan. (En het liefst willen we geen invaders in 2020, ik las in 2017 en 2018 dat een hoop mensen vonden dat een editie is gefaald als een stage invader de kans krijgt het podium op te komen. Zou jammer zijn als zoiets de 2020-editie overschaduwt :))

4) Een vraagje over de puntenverdeling; is er nagedacht aan een verandering? Vorig jaar waren een hoop niet blij met de manier waarop Zweden de aandacht kreeg, terwijl Noord-Macedonië en Noorwegen die aandacht meer verdienden gezien hun eerste plek bij de jury en het publiek
pi_191274416
Wat tof!

Ik vroeg me af waarom ze de automatische finalisten ook niet tijdens de liveshow van de halve finale al laten optreden ipv enkel de clipjes en interviews? Dat scheelt ook weer een intervalact :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 januari 2020 @ 09:20:44 #144
163650 Greys
pi_191274967
Geweldige vragen komen er al voorbij zeg! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 januari 2020 @ 09:54:15 #145
487210 ReMiLa
Psych / trainer / esf fanaat
pi_191275259
Nog aanvullend aan de vraag over backstage filmpjes (wat supertof zou zijn); Ideetje om te vloggen? Zou het zo tof vinden om te zien wat jullie zoal doen in de voorbereiding. :-D
Ik ben de enige esf-fanaat in mijn vriendenkring en wil graag forummen met gelijkgestemden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 januari 2020 @ 10:36:10 #146
163650 Greys
pi_191275805
Botertuin twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 05:16:30 @ESF_FOK @SietseBakker @BabetVerstappen Het songfestival heeft altijd de nieuwste snufjes op het gebied van licht-, concert- en cameratechniek. Met wat voor nieuws gaat NL straks komen, buiten wat de landen straks zelf meenemen op het podium? (Die regen-/doucheact van Vrienden voor Amstel was bijvoorbeeld heel gaaf). reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 januari 2020 @ 11:15:50 #147
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_191276382
Ik heb aan een van mijn vragen nog een edit toegevoegd, :@.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 31 januari 2020 @ 11:25:14 #148
39237 crew  H_T
2733
pi_191276523
De acts houden nogal van special effects, waaronder vuur en vuurwerk. Is er een vaste set regels over wat wel en niet mag? Of leggen de acts hun plannen voor waarna iemand een oordeel velt?

Trakteren jullie de toegestroomde artiesten en pers bij voorkeur op Nederlandse specialiteiten (tompoucen, stroopwafels, haring, kibbeling)? Of is het gevaar dat er dan te veel overblijft te groot omdat men het niet kent en er niet aan durft?

Zijn er nationaliteiten die de naam hebben een beetje lastig of zeurderig te zijn? Waarover? En hebben ze dan gelijk of is het van het kaliber 'Italianen die zeuren dat er ook in de middag cappuccino's te krijgen zijn'?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_191276689
Wordt er gelet op extra comfort voor fan pers in de twee weken? Ik denk dat het veel kan bijdragen aan de beeldvorming van deze editie; als de fan pers positieve ervaringen heeft laten ze vaak merken dat de organisatie dit jaar beter is dan andere jaren :D

Ik kan me herinneren dat Matt van ESCUnited vorig jaar met zijn team voor twaalf middernacht de zaal uit moest van de beveiliging terwijl de rehearsals nog gaande waren (te lang duurden), en er was ook iets met oncomfortabele stoelen (of was dat nou in 2018?) En beeldschermen die te ver van de tafels stonden waardoor het lastig te zien was wat er op het podium gebeurde
pi_191277075
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:36 schreef Greys het volgende:
Botertuin twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 05:16:30 @:ESF_FOK @:SietseBakker @:BabetVerstappen Het songfestival heeft altijd de nieuwste snufjes op het gebied van licht-, concert- en cameratechniek. Met wat voor nieuws gaat NL straks komen, buiten wat de landen straks zelf meenemen op het podium? (Die regen-/doucheact van Vrienden voor Amstel was bijvoorbeeld heel gaaf). reageer retweet
Goeie vraag... Ben ook wel benieuwd of er dit jaar (weer) gebruik wordt gemaakt van augmented reality

En ik ben ook wel benieuwd naar hoe de online-offline-beleving naar het evenement wordt gehaald. Eerder werd gesproken dat online een grotere rol gaat spelen rondom en tijdens het evenement.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')