abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191257262
Herkenbaar. Denk dat het ook iets van de leeftijd is. Tot dan toe in je leven heb je altijd iets gehad om naar toe te werken - school, opleiding, baan vinden, woning zoeken, ervaringen opdoen... En nu heb je dat alles en is het van "ja, wat nu" :')

Heb het zelf ook een beetje, heb inderdaad een sport opgepakt. Gewoon voor de lol en om je hoofd wat leeg te maken, wat nieuwe mensen te kennen. Je hebt ook weer een doel, namelijk beter worden in de sport.

Zit nu te denken om minder te werken en er een cursus of iets bij te doen, Chinees leren ofzo.

Een baan waarin je prima verdient en redelijk stressloos je werk kan doen is overigens ook niet verkeerd hoor. Zeker als het in 4 dagen kan. Heb je daar geen mogelijkheden om door te groeien? Of een leer-werk traject ofzo. Als je hbo rechten leuk vond kan je misschien bij de Belastingdienst terecht, enorm tekort aan personeel daar.

Mja misschien zijn dit ook maar allemaal luxeproblemen van de 21e eeuw :O
pi_191259784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 17:49 schreef klaagbak92 het volgende:

[..]

Nou.. welkom bij de club zou ik haast willen zeggen! Story of my life at the moment :P Ik las ooit eens ergens dat heel veel mensen dit ondervinden als ze eind 20 zijn. Nu weet ik natuurlijk niet wat jouw leeftijd is, maar voor mij gaat dat zeker op!
Haha, ik ben 31. Ja de club... inderdaad. Het begint me steeds zwaarder te vallen, en het voelt alsof de muren op me af komen (niet dat ik thuis zit, maar gevoelsmatig, zeg maar). Tijd gaat sneller en dit is maatschappelijk zo'n leeftijd waarop je "zou moeten weten wat je wilt". Ik heb altijd wel iets gehad om naartoe te werken en daar legde ik mijn focus dan ook erg op.

Al mijn doelen van toen zijn behaald, echter merk ik nu dat ik het benauwd krijg van geen doelen hebben, ik raak er op momenten ook heel gespannen van. Ik ben hard bezig met een "zoektocht" om te kijken wat me kan bekoren om weer energie uit te krijgen en en eventueel een doel van te maken. Ik heb en wil geen kinderen, dus dat valt gelukkig al af. Verder heb ik alles wel wat je zou willen hebben, ik hoef niet persé meer ofzo, maar wel andere prikkelingen voordat dit me te erg verdoofd.

En misschien zijn het, zoals hierboven vermeld, wel luxe problemen, who knows? Ik kan jou wel adviseren maar dan adviseer ik mezelf ook... :P
pi_191259947
Hoe easy is het als je interesses liggen bij voetbal, daar kun je je letterlijk voor aanmelden en mee gaan doen.

Doe dat gewoon ! Zal de eerste keer zeker vreemd zijn, maar volgens mij bouw je daar wel vriendschappen op.
Ik was hier...
pi_191260777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:14 schreef Grayfoxhound het volgende:
Ik heb en wil geen kinderen, dus dat valt gelukkig al af.
Ik wilde net reageren dat rond de 30, het nieuwe doel vaak kinderen wordt :D
En net daarvoor een soort van 'gat' zit, tussen afstuderen, serieus werken vs de nieuwe fase in je leven.

Ik merk overigens ook dat werk (opeens) minder belangrijk wordt. Tussen 20 en 30 wil je goed presteren, groeien en zet je je hard in. Vanaf 30 wordt dat wat minder. M'n werk is nog steeds heel leuk en ik wil ook nog wel groeien en m'n best doen. Maar er is ook een stemmetje in m'n hoofd die zegt 'er is meer in het leven dan werken'.

Maar als je geen kinderen hebt / wil, dan zul je inderdaad een nieuw doel / hobby moeten zoeken. Heb ik zelf nu ook, dus ik ben me aan het oriënteren op vrijwilligerswerk en wil bijv. m'n EHBO-diploma gaan halen.
pi_191260976
Ik heb zelf geen ervaring met de website Nieuwemensenlerenkennen.nl, maar zit wel in dezelfde situatie. Vrienden zijn verhuisd naar andere landen/steden die ver weg van mijn woonplaats zijn en hebben het net als mij druk met hun werk, waardoor het contact verwaterd of je elkaar één keer in het half jaar ziet. Daarbij komt dat mijn vriend in een ander land woont, dus het grootste gedeelte van de tijd heb ik ook niks omhanden. Totdat ik me aansloot bij een Facebookgroep voor en door mensen in de stad waar ik werk. Er worden vaak events gepost en heb een aantal van die events bezocht. Ik leerde nieuwe mensen kennen en daardoor weer nieuwe activiteiten en hobbies, sloot mij aan bij de Facebookgroep van dito activiteiten en hobbies en heb nu mijn vaste bezigheden. Ik weet dat veel mensen lacherig doen over Facebook, maar het is de ideale manier om nieuwe mensen te leren kennen. Valt het tegen die dag, dan heb je in ieder geval een leuke bezigheid voor een paar uur gehad. Plus het voordeel van veel van dat soort evenementen is dat ze goedkoop zijn, waardoor je gerust een paar keer per week iets leuks kunt gaan doen zonder je zorgen te maken dat je te veel geld aan het uitgeven bent. Daarnaast kun je op zo'n Facebookgroep voor en door mensen die in dezelfde stad als jouw zitten een oproepje doen om samen naar een voetbalwedstrijd te gaan kijken of zelfs een eigen groep oprichten, als je het niet erg vind zoiets te organiseren. :) Ik ben zelf een redelijke introvert, maar heb tot nu altijd wel een leuke aansluiting kunnen vinden.
pi_191261169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik wilde net reageren dat rond de 30, het nieuwe doel vaak kinderen wordt :D
En net daarvoor een soort van 'gat' zit, tussen afstuderen, serieus werken vs de nieuwe fase in je leven.

Ik merk overigens ook dat werk (opeens) minder belangrijk wordt. Tussen 20 en 30 wil je goed presteren, groeien en zet je je hard in. Vanaf 30 wordt dat wat minder. M'n werk is nog steeds heel leuk en ik wil ook nog wel groeien en m'n best doen. Maar er is ook een stemmetje in m'n hoofd die zegt 'er is meer in het leven dan werken'.

Maar als je geen kinderen hebt / wil, dan zul je inderdaad een nieuw doel / hobby moeten zoeken. Heb ik zelf nu ook, dus ik ben me aan het oriënteren op vrijwilligerswerk en wil bijv. m'n EHBO-diploma gaan halen.
Dat stemmetje is denk ik ook wel wat al zeker dik een jaar wringt. Ik wil zeker wel werken, vind het fijn ook! Maar heb ook zeker het gevoel dat er meer is dan dat, echter werk ik 40 uur en blijft er weinig tijd over voor wat anders. Een optie is inderdaad minder werken, en meer tijd maken voor iets anders leuks, voor de nieuwe prikkeling en variatie. Dat speelt wel in mijn hoofd.

Ik zou graag veel meer ervaringen opdoen om me geprikkeld te houden en mijn leven wat meer te verrijken, ik probeer dat nu te bekijken vanuit de positie die ik nu heb en de tijd die ik nu heb, misschien moet ik daar wat meer aan schuiven en een "sprong" wagen. Ik wil me zeker orienteren maar weet niet echt waar te beginnen en welke juiste vragen ana mezelf te stellen daarin wellicht.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:59 schreef 01100101 het volgende:
Ik heb zelf geen ervaring met de website Nieuwemensenlerenkennen.nl, maar zit wel in dezelfde situatie. Vrienden zijn verhuisd naar andere landen/steden die ver weg van mijn woonplaats zijn en hebben het net als mij druk met hun werk, waardoor het contact verwaterd of je elkaar één keer in het half jaar ziet.
Dit is dus ook een probleem bij mij, alleen zijn de vrienden niet verhuist maar hebben ze vrijwel allemaal kinderen gekregen. Ik zit hierdoor totaal niet meer in hetzelfde vaarwater, afspreken is een stuk moeilijker geworden en mn vrienden zijn vaak gebonden aan tijden en afgepeigerd (wat ik wel snap, maar toch). Dit bemoeilijkt het wel voor me om sociaal gezien iets te ondernemen met mn vrienden.
pi_191261277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:13 schreef Grayfoxhound het volgende:
Ik zou graag veel meer ervaringen opdoen om me geprikkeld te houden en mijn leven wat meer te verrijken, ik probeer dat nu te bekijken vanuit de positie die ik nu heb en de tijd die ik nu heb, misschien moet ik daar wat meer aan schuiven en een "sprong" wagen. Ik wil me zeker orienteren maar weet niet echt waar te beginnen en welke juiste vragen ana mezelf te stellen daarin wellicht.
Exact! Na een dag werken dénk ik dat ik 's avonds thuis wil zijn. Maar als ik dan weer 4 avonden thuis op de bank zit, verveel ik me :') En dan als je dan een avond wél iets doet, is het ook wel weer leuk om er uit te zijn. Anders wordt elke week dezelfde sleur (zeker in de winter).
Maar ik weet inderdaad ook echt niet waar te beginnen. (team)sport hou ik niet van en vrijwilligerswerk is ook nog al een stap (en snel een verplichting). Maar wat dan...
Ik zie wel dat er mijn stad elke maand een oriëntatie voor vrijwilligerswerk is, misschien toch maar de stap wagen en gaan kijken :)

Oh, en vrienden met kinderen is inderdaad ook heel herkenbaar! Leven voorbij voor hun denk ik vaak :@
pi_191261340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:13 schreef Grayfoxhound het volgende:

Dit is dus ook een probleem bij mij, alleen zijn de vrienden niet verhuist maar hebben ze vrijwel allemaal kinderen gekregen. Ik zit hierdoor totaal niet meer in hetzelfde vaarwater, afspreken is een stuk moeilijker geworden en mn vrienden zijn vaak gebonden aan tijden en afgepeigerd (wat ik wel snap, maar toch). Dit bemoeilijkt het wel voor me om sociaal gezien iets te ondernemen met mn vrienden.

Oh, dat contact met vrienden die kinderen hebben is al een tijdje bij mij verwaterd. Ik heb na een jaar weer eens iets van ze gehoord. :') Ach, ik heb het al een tijdje losgelaten en richt mij nu op andere mensen. Of ik nu snel nieuwe vrienden vindt door die evenementen of niet, als ik maar wat leuks te doen heb na mijn werk. :P
pi_191261356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Exact! Na een dag werken dénk ik dat ik 's avonds thuis wil zijn. Maar als ik dan weer 4 avonden thuis op de bank zit, verveel ik me :') En dan als je dan een avond wél iets doet, is het ook wel weer leuk om er uit te zijn. Anders wordt elke week dezelfde sleur (zeker in de winter).
Maar ik weet inderdaad ook echt niet waar te beginnen. (team)sport hou ik niet van en vrijwilligerswerk is ook nog al een stap (en snel een verplichting). Maar wat dan...
Ik zie wel dat er mijn stad elke maand een oriëntatie voor vrijwilligerswerk is, misschien toch maar de stap wagen en gaan kijken :)
Haha, heel erg alsof ik mezelf hoor praten! Vooral dat stuk op de bank etc. Ik ben dus ook niet van de (team)sporten of vrijwilligerswerk (gebrek aan tijd en beiden worden dan een "verplichting" denk ik)

Nja, dat is ook een probleem, iets nieuws ondernemen zonder dat het een "verplichting" voelt. Dat stoort me dan meteen al, maarja ik denk ook niet dat je beide kan hebben? Als het als een verplichting voelt is het misschien ook niet je ding denk ik? So many questions haha.

quote:
Oh, en vrienden met kinderen is inderdaad ook heel herkenbaar! Leven voorbij voor hun denk ik vaak :@
Haha dat denk ik ook altijd :P Is wellicht niet zo, maar ik merk dan nog weinig persoonlijke ontwikkeling bij die mensen. :@

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:26 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Oh, dat contact met vrienden die kinderen hebben is al een tijdje bij mij verwaterd. Ik heb na een jaar weer eens iets van ze gehoord. :') Ach, ik heb het al een tijdje losgelaten en richt mij nu op andere mensen. Of ik nu snel nieuwe vrienden vindt door die evenementen of niet, als ik maar wat leuks te doen heb na mijn werk. :P
Ja ik heb wel behoefte om "vrienden" te zoeken, en dat doe ik zo nu en dan wel, wellicht via de verkeerde kanalen want daar komt soms meer van en dan wordt het messy... oops... Maar ik wil het dan eerder ook zoeken in de gezamelijke interesses van wat ik dan zou doen.

Komt erop neer dat ik net als TS me een beetje vastgeroest voel en niet echt weer waar te beginnen om wat nieuws op te doen, echter thuis op de bank liggen schimmelen zal me ook niks brengen.
pi_191261483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:27 schreef Grayfoxhound het volgende:

Ja ik heb wel behoefte om "vrienden" te zoeken, en dat doe ik zo nu en dan wel, wellicht via de verkeerde kanalen want daar komt soms meer van en dan wordt het messy... oops... Maar ik wil het dan eerder ook zoeken in de gezamelijke interesses van wat ik dan zou doen.

Komt erop neer dat ik net als TS me een beetje vastgeroest voel en niet echt weer waar te beginnen om wat nieuws op te doen, echter thuis op de bank liggen schimmelen zal me ook niks brengen.
Nou ja, zoals gezegd, struin evenementen op Facebookgroepen van jouw stad/regio af en je zult aangenaam verrast worden. Ik denk dat voor veel mensen de drempel hoog ligt om als wildvreemde daar naartoe te gaan, maar als het mij als introvert zelfs lukt om mij te vermaken tussen vreemde mensen, dan zou dat voor de minder introverten onder ons niet zo'n probleem moeten zijn. ;)
pi_191262142
quote:

[..]

De vraag is of dat echt zo is. Soms zijn mensen ontevreden over hun leven en zoeken vervolgens een egocentrische oplossing waarin ik,ik,ik centraal staat. Niks mis mee, maar uit onderzoek en eigen ervaring blijkt dat je veel voldoening kunt vinden door de aandacht eens op een ander te richten. Je leven krijgt zo betekenis, mensen zijn sociale dieren en het kan verfrissend zijn om niet altijd je eigen directe behoeften voorop te stellen. En dan kom je al gauw op vrijwilligerswerk uit. Of kinderen.
pi_191262825
quote:

[..]

Ik zou het ook weer niet zwaarder/moeillijker voor jezelf maken dan het is. Het hòeft niet, he? Het màg. Is er niet ergens nog een stille wens of een verborgen droom die je eigenlijk nog wel waar wilt maken? Iets wat je diep in je hart nog wel een keer zou willen oppakken of willen doen? Of iets dat je wil bereiken? Wat je gedaan zou willen hebben?
Somebody that I used to know
pi_191266009
Allen nogmaals bedankt voor jullie reacties. Zoals ik lees, zijn er duidelijk mensen met dezelfde struggles als ik. :9 Als ik soms naar mensen om me heen kijk lijkt hun leven zo vanzelf te gaan en lijkt het alsof ze altijd wel druk zijn en iets (nieuws)te doen hebben. Als ik dat dan reflecteer op mij eigen leven, dan ben ik stiekem soms ook wel eens jaloers. Veel mensen zijn blijkbaar constant druk en gelukkig ermee.. dat wil ik ook graag ervaren. De sleutel ligt echter natuurlijk bij jezelf! Jij moet er zelf wat van maken, niemand anders doet het voor je.
pi_191266045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:47 schreef klaagbak92 het volgende:
Allen nogmaals bedankt voor jullie reacties. Zoals ik lees, zijn er duidelijk mensen met dezelfde struggles als ik. :9 Als ik soms naar mensen om me heen kijk lijkt hun leven zo vanzelf te gaan en lijkt het alsof ze altijd wel druk zijn en iets (nieuws)te doen hebben. Als ik dat dan reflecteer op mij eigen leven, dan ben ik stiekem soms ook wel eens jaloers. Veel mensen zijn blijkbaar constant druk en gelukkig ermee.. dat wil ik ook graag ervaren. De sleutel ligt echter natuurlijk bij jezelf! Jij moet er zelf wat van maken, niemand anders doet het voor je.
Gooi je Social media door de shredder, mensen laten je alleen maar zien wat ze willen dat jij ziet.
pi_191266481
quote:
Kans is ook groot dat mensen dat over jou denken hè :P
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:39:21 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191266619
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Gooi je Social media door de shredder, mensen laten je alleen maar zien wat ze willen dat jij ziet.
Of je gaat gewoon zelf ook een leven zoeken. Een stuk betere oplossing dan je kop in het zand steken
pi_191266621
quote:
Mooie tegeltjeswijsheid, maar zeg nou eens eerlijk, was je hier niet allang achter?
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:41:11 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191266642
Overigens is dat NMLK een prima site. Gebruik ik vooral om events te bezoeken waar ik mijn vrienden niet voor gemobiliseerd krijg. Harstikke handig.

Er zitten heel verschillende mensen op. Zowel kneuzen als toffe mensen. Het is net de echte maatschappij.
pi_191267036
Wat ik wel heb.... Toen ik begin 20 was ging ik vaak bij vrienden eten. Bijna elke dag wel. Nu is dat veel minder (eind 20), geen zin in, anderen hebben er minder zin in. Heb wel een huisgenoot met wie ik vrijwel altijd eet en er komen bij ons ook eters langs doordeweeks, maar zelf weinig zin in om die moeite te doen.

Ook hebben veel gasten weinig zin meer om naar de kroeg te gaan of krijg je pas vrijdagavond 23:00 een uitnodiging, ja dan hoeft het voor mij niet meer.
pi_191267843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:18 schreef jakosi het volgende:

Ook hebben veel gasten weinig zin meer om naar de kroeg te gaan of krijg je pas vrijdagavond 23:00 een uitnodiging, ja dan hoeft het voor mij niet meer.
Wat een opa's zeg. Ik doe dat geregeld. Sinds ik weer een relatie heb is de frequentie wel wat lager maar toch...
40+ hier, evenals de meeste van mijn vrienden.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_191267894
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:18 schreef jakosi het volgende:
Wat ik wel heb.... Toen ik begin 20 was ging ik vaak bij vrienden eten. Bijna elke dag wel. Nu is dat veel minder (eind 20), geen zin in, anderen hebben er minder zin in. Heb wel een huisgenoot met wie ik vrijwel altijd eet en er komen bij ons ook eters langs doordeweeks, maar zelf weinig zin in om die moeite te doen.

Echt hè. Van die mensen die dan ineens een bom droppen ja hey feestje over 5 minuten, flikker ff lekker op.
pi_191268675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon zelf ook een leven zoeken. Een stuk betere oplossing dan je kop in het zand steken
Het is jammer dat Facebook wordt geassocieerd met de glitterplaatjes van 50-plus Anita, de boze burger rants van Henk, de instagramfoto's van middelbare scholier Tanja, en tot slotte, de kijk-mij-eens-een-perfect-leven-leiden kiekjes van corpsbal Tom of ik-wil-Afrika-redden-meisje Lieneke. Wat vergeten wordt is dat Facebook ook een mooie tool is om lid te worden van groepen waarmee je activiteiten kunt ondernemen of nieuwe mensen kunt ontmoeten. :) Als Facebooklid verkoop je sowieso al je data gratis aan Zuckerberg, dan kun je beter handig gebruik maken van de algoritmes ipv. van je te ergeren over de posts van anderen.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 00:09:55 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191272184
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:32 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het is jammer dat Facebook wordt geassocieerd met de glitterplaatjes van 50-plus Anita, de boze burger rants van Henk, de instagramfoto's van middelbare scholier Tanja, en tot slotte, de kijk-mij-eens-een-perfect-leven-leiden kiekjes van corpsbal Tom of ik-wil-Afrika-redden-meisje Lieneke. Wat vergeten wordt is dat Facebook ook een mooie tool is om lid te worden van groepen waarmee je activiteiten kunt ondernemen of nieuwe mensen kunt ontmoeten. :) Als Facebooklid verkoop je sowieso al je data gratis aan Zuckerberg, dan kun je beter handig gebruik maken van de algoritmes ipv. van je te ergeren over de posts van anderen.
Klopt bovendien makkelijk om in contact te komen met mensen die dezelfde interesses hebben.

Maargoed sommigen gaan liever de hele avond afgunstig kijken hoe anderen het leuk hebben. En er komt niet in ze op zelf eens te zorgen dat ze iets beleven. Onbegrijpelijk waarom sommigen zo redeneren.
pi_191273506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:32 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het is jammer dat Facebook wordt geassocieerd met de glitterplaatjes van 50-plus Anita, de boze burger rants van Henk, de instagramfoto's van middelbare scholier Tanja, en tot slotte, de kijk-mij-eens-een-perfect-leven-leiden kiekjes van corpsbal Tom of ik-wil-Afrika-redden-meisje Lieneke. Wat vergeten wordt is dat Facebook ook een mooie tool is om lid te worden van groepen waarmee je activiteiten kunt ondernemen of nieuwe mensen kunt ontmoeten. :)
True, dat is het enige dat ik echt mis aan Facebook.
Somebody that I used to know
pi_191292954
Nee.
pi_191294274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:14 schreef klaagbak92 het volgende:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Om nog even te reageren op de vraag wat mijn eigen interesses zijn.. Ik ben een hele grote voetbalfan *O* Misschien kan ik daar wel iets mee doen..

Het lijkt me geweldig om in de weekenden onder het genot van een biertje een wedstrijd in de voetbalkantine te kijken en ook nog eens een balletje te trappen op het veld. Maar hoe kom je daar binnen? Ik probeer echt niet te veel beren op de weg te zien, maar ik denk dat het gewoon moeilijk is om in zo'n (vrienden)club binnen te komen.
Ga gewoon eens kijken bij de lokale club. Meestal zijn nieuwe mensen gewoon welkom

Of je gaat naar de sportschool. Mountainbiken, de fotoclub, of iets anders wat je leuk lijkt.
Whatever...
pi_191297572
Wat is de definitie van een kneus? Vanwaar die angst/afkeer?
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:23:04 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191297759
quote:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Om nog even te reageren op de vraag wat mijn eigen interesses zijn.. Ik ben een hele grote voetbalfan *O* Misschien kan ik daar wel iets mee doen..

Het lijkt me geweldig om in de weekenden onder het genot van een biertje een wedstrijd in de voetbalkantine te kijken en ook nog eens een balletje te trappen op het veld. Maar hoe kom je daar binnen? Ik probeer echt niet te veel beren op de weg te zien, maar ik denk dat het gewoon moeilijk is om in zo'n (vrienden)club binnen te komen.
quote:

Gewoon lid worden bij een club waar een beetje doorstroming is.

En als je je actief opstelt door bijvoorbeeld bardiensten te draaien dan vinden ze je al snel een toffe peer.
pi_191297941
Een studie doen kan al drie problemen oplossen:
- meer sociaal contact
- meer afwisseling in de week
- betere papieren voor beter (betaald) werk
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_191303358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:41 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is dat NMLK een prima site. Gebruik ik vooral om events te bezoeken waar ik mijn vrienden niet voor gemobiliseerd krijg. Harstikke handig.

Er zitten heel verschillende mensen op. Zowel kneuzen als toffe mensen. Het is net de echte maatschappij.
Lol :D Ben jij Carlo, de narcistische oprichter? :')

Ik ben daar lid van geweest en heb tegenovergestelde ervaringen. De website zit vol met kleine bugs. Het aanmaken van eigen events kan, maar je bent een hele tijd verder voordat je voldoende aanmeldingen hebt (veel mensen zeggen af). NMLK is nogal een vergaarbak van niet zulke sociale mensen (met de meeste mensen die je ergens tegen komt heb je hooguit 1x kort contact) die moeilijk in de omgang zijn en NMLK op de allerlaatste plek in hun leven hebben staan. De gemiddelde leeftijd ligt vrij hoog, ergens rond de 40 jaar. Het is zeker geen afspiegeling van de maatschappij. Het is ook vooral geen datingwebsite, want flirten e.d. wordt beloond met waarschuwingen en bans, als iemand daar melding van maakt (moderators kunnen sowieso alles van je zien).
pi_191303430
Tip aan TS: ga gewoon iets doen waar je hart ligt. Heb schijt aan wat de communis opinio daar van vindt.

Naarmate je ouder wordt leer je dat het leven niet zo maakbaar is als dat sommigen op dit forum het doen laten lijken. Vooral nieuwe contacten maken en onderhouden is voor veel mensen een uitdaging. Soms heb je geluk, maar meestal zit het tegen. Dat is niet jouw schuld en je kunt daar weinig aan doen. Het heeft te maken met de hedendaagse maatschappij. Mensen zijn heel erg op zichzelf en hun eventuele gezin gericht. Familiebanden zijn lang niet meer zo sterk als vroeger. Eenzaamheid en leegte zijn onderdelen van het leven in de 21e eeuw.
  zondag 2 februari 2020 @ 10:10:34 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191304705
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 02:24 schreef crocidoliet het volgende:

[..]

Ik ben daar lid van geweest en heb tegenovergestelde ervaringen. De website zit vol met kleine bugs. Het aanmaken van eigen events kan, maar je bent een hele tijd verder voordat je voldoende aanmeldingen hebt (veel mensen zeggen af). NMLK is nogal een vergaarbak van niet zulke sociale mensen (met de meeste mensen die je ergens tegen komt heb je hooguit 1x kort contact) die moeilijk in de omgang zijn en NMLK op de allerlaatste plek in hun leven hebben staan. De gemiddelde leeftijd ligt vrij hoog, ergens rond de 40 jaar. Het is zeker geen afspiegeling van de maatschappij. Het is ook vooral geen datingwebsite, want flirten e.d. wordt beloond met waarschuwingen en bans, als iemand daar melding van maakt (moderators kunnen sowieso alles van je zien).
Wat een gezeur zeg :')

Het is gewoon een activiteitennetwerk waar mensen elkaar tegen kunnen komen, niks meer en niks minder. Veel mensen zie je een paar keer. Maar dat is niet erg. Als je een klik met iemand hebt kun je altijd contact houden. En anders heb je gewoon een leuke dag.

En de mods daar zijn inderdaad niet zo op figuren die wanhopig versierberichtjes naar alles dat vrouwelijk is sturen. Maar een vrouw waarmee je een leuk gesprek had vragen of ze een keer wat wil drinken. No problem.

Het klopt wel dat de gemiddelde leeftijd 35+ is. Veel gescheiden mensen en types met een rommelig liefdesverleden maar ook mensen die verhuisd zijn. Maargoed sociaa onhandig zijn vooral de types die op zaterdagavond op FOK gaan klagen dat ze niks te doen hebben en geen leuke vrienden en dan verder alles afkraken.
pi_191305383
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 02:47 schreef crocidoliet het volgende:
Tip aan TS: ga gewoon iets doen waar je hart ligt. Heb schijt aan wat de communis opinio daar van vindt.

Naarmate je ouder wordt leer je dat het leven niet zo maakbaar is als dat sommigen op dit forum het doen laten lijken. Vooral nieuwe contacten maken en onderhouden is voor veel mensen een uitdaging. Soms heb je geluk, maar meestal zit het tegen. Dat is niet jouw schuld en je kunt daar weinig aan doen. Het heeft te maken met de hedendaagse maatschappij. Mensen zijn heel erg op zichzelf en hun eventuele gezin gericht. Familiebanden zijn lang niet meer zo sterk als vroeger. Eenzaamheid en leegte zijn onderdelen van het leven in de 21e eeuw.
De tips die hier gegeven worden hebben niks met de maakbaarheid van het leven te maken. Je moet gewoon geduld hebben. Nieuwe vriendschappen opbouwen kosten tijd en afhankelijk van de intensiteit van contact kan het makkelijk een/anderhalf jaar duren eer je met iemand een goede band hebt opgebouwd. Natuurlijk heb je niet binnen een week een grote vriendengroep verzameld, daar moet je ook niet vanuit gaan wanneer je aan allerlei activiteiten deelneemt met vreemden. Het enige wat hier geadviseerd wordt is dat je open moet staan voor nieuwe contacten, dus over die drempel moet heengaan en met een groep vreemden iets ondernemen. Uiteraard kun je thuis gaan lopen huilen over vrienden die nu getrouwd zijn en kinderen hebben, maar het iedere week erop uit trekken gaat er niet meer van komen. Ik zie op alle activiteiten waar ik aan deelneem dat mensen met gezinnen ondervertegenwoordigd zijn, omdat ze het retedruk hebben met hun kinderen. Mijn oude vrienden hebben voor die reden ook geen tijd meer en ik neem het ze ook niet kwalijk. Het is niet zozeer het individualisme dat hoogtij viert, maar dat de keuze om een gezin te stichten veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Bovendien, wat heb je te verliezen op zo'n avond ? :) Het alternatief is thuiszitten en geen contact.
pi_191305994
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 02:47 schreef crocidoliet het volgende:

Dat doet hij dus vooralsnog niet. Hij is bijvoorbeeld niet gewoon bij een voetbalclub gegaan, terwijl dat is waar zijn hart ligt, maar hij ziet allemaal beren op de weg en in plaats daarvan een topic op FOK!.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:46:14 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191305997
De vrienden met een gezin ga ik ook gewoon mee om. Op de manier die bij hen past. Dus gewoon rustig een biertje drinken. En ik vind het ook prima dat de regie wat meer vanuit mij moet komen bij hen.

Als ik lekker wil gaan beesten dan verwacht ik dat niet van hen. Daar heb ik weer anderen voor.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:56:13 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191306128
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat doet hij dus vooralsnog niet. Hij is bijvoorbeeld niet gewoon bij een voetbalclub gegaan, terwijl dat is waar zijn hart ligt, maar hij ziet allemaal beren op de weg en in plaats daarvan een topic op FOK!.
Dat zie je inderdaad wel vaker. Intussen is hun saaie kutleventje zo vertrouwd dat alles daarbuiten eng en raar is. En daarom doen ze maar niks.
pi_191306394
Waarom werk je maar 4 dagen en geen 5?
pindazakje
pi_191306774
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:14 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom werk je maar 4 dagen en geen 5?
Als ik mij financieel kon veroorloven om maar 4 dagen te werken, zou ik dat ook doen.
pi_191306837
quote:
6s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Als ik mij financieel kon veroorloven om maar 4 dagen te werken, zou ik dat ook doen.
Ik kan het me makkelijk veroorloven maar doe het niet, omdat ik het ten eerste zonde vind van de misgelopen inkomsten en ten tweede me dan een luie flikker voel tov collega's. Misschien als ik 50 ben ofzo.
pindazakje
  zondag 2 februari 2020 @ 13:21:51 #91
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_191307358
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik kan het me makkelijk veroorloven maar doe het niet, omdat ik het ten eerste zonde vind van de misgelopen inkomsten en ten tweede me dan een luie flikker voel tov collega's. Misschien als ik 50 ben ofzo.
Hmm, wat verdien je dan nu? Kan het ook makkelijk doen maar is toch weer geld dat je misloopt...
pi_191307379
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Mijn werk is leuk, daar niet van, maar ik vind zo'n 40-urige werkweek best vermoeiend. Nu moet ik wel erbij zeggen dat het nu iets beter gaat in vergelijking met toen ik een jaar geleden voor het eerst begon te werken. Toen kon je me al oprapen om 9 uur :')

[ Bericht 0% gewijzigd door 01100101 op 02-02-2020 13:33:41 ]
  zondag 2 februari 2020 @ 14:02:00 #93
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191307997
De 55+ mensen voelen zich ook al zo blijkbaar.

Zoek een leuke hobby waar je je energie in kwijt kan.
Met 28 ga je geen professioneel sporter meer worden, maar zat dingen die je kan doen.
Gelieve verwijderen
pi_191321090
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 02:24 schreef crocidoliet het volgende:

[..]

Ik hoor ook dat de admin en mods al je privéberichten kunnen doorzoeken en lidmaatschap alleen mogelijk is als je HBO+ werk- en denkniveau hebt.
pi_191334223
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 04:22 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik hoor ook dat de admin en mods al je privéberichten kunnen doorzoeken en lidmaatschap alleen mogelijk is als je HBO+ werk- en denkniveau hebt.
Dat valt toch niet te controleren. Of ben je verplicht je Linkedin door te geven. :D ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')