Voorlopig niet meer naar de Lidl.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee was gewoon een standaard volksbuurt tokkie.
Omdat ik een griepspuit heb gehad?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:24 schreef Djnormandy het volgende:
Nu al gaan hoarden ik hoop dat het een grap is . Voor een griep epidemie ga je toch ook niet hoarden , Waarom nu wel?
Er is sowieso niks mis mee om altijd voor +/- twee weken aan eten en extra drinkwater in huis te hebben. Je weet nooit wat er kan gebeuren en de supermarkten zijn als eerste leeg mocht er wat spelen (natuurramp o.i.d.).quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:24 schreef Djnormandy het volgende:
Nu al gaan hoarden ik hoop dat het een grap is . Voor een griep epidemie ga je toch ook niet hoarden , Waarom nu wel?
Tja mainland chinezen (met name die van buiten de grote steden komen) zijn over het algemeen helaas niet zo netjes. Spugen op de grond, boeren, scheten laten in het open. En vooral het mileu vervuilen. Ze maken vooral de stereotypering waar.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:23 schreef Perrin het volgende:
Teveel moeite om in een zakdoekje of desnoods je mouw te niesen/hoesten voor de gemiddelde aso
Ja dat gaat wel rap idd. Ben benieuwd of dat een uitschieter is of vaker voor gaat komen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:25 schreef Fukushima het volgende:
1 Duitse vrouw die in China is geweest heeft het dus een week geleden doorgegeven aan 3 collega’s. Dat gaat best rap..
Waar laat jij ze dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:27 schreef Rijst het volgende:
[..]
Tja mainland chinezen (met name die van buiten de grote steden komen) zijn over het algemeen helaas niet zo netjes. Spugen op de grond, boeren, scheten laten in het open. En vooral het mileu vervuilen. Ze maken vooral de stereotypering waar.
Ga maar lekker naar huis, besmet al je familieleden, die op hun beurt ook weer heel veel mensen kunnen besmetten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:25 schreef heywoodu het volgende:
Nog een verdacht geval in Brazilië. De man is getest en naar huis gestuurd in afwachting van het resultaat
Openbaar bedoelde ikquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:28 schreef maily het volgende:
[..]
Waar laat jij ze dan?
O wacht, in het closed ....
Apart inderdaad, het is hooguit één dag, dat kan toch primaquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ga maar lekker naar huis, besmet al je familieleden, die op hun beurt ook weer heel veel mensen kunnen besmetten.
Waarom hou je die paar gevallen niet gewoon gedwongen in quarantaine? Better safe than sorry toch?
Waarom kiest men daar bewust niet voor en stuurt men zo iemand vrolijk naar huis met alle mogelijke gevolgen van dien?
Geen picnic hebbenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:27 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er is sowieso niks mis mee om altijd voor +/- twee weken aan eten en extra drinkwater in huis te hebben. Je weet nooit wat er kan gebeuren en de supermarkten zijn als eerste leeg mocht er wat spelen (natuurramp o.i.d.).
Met een paar losse mogelijke gevallen kan dat inderdaad nog prima. En dan is een mogelijke uitbraak nog te stoppen. In China stopt het nog lang niet. Beetje domme actie.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Apart inderdaad, het is hooguit één dag, dat kan toch prima
Omdat overgaan in deze situatie op panische paranoïde maatregelen eigenlijk onbegonnen werk zal zijn.... Als we de (corona)griep krijgen dan krijgen we hem.... Het kan niet zo zijn dat voor elke verdenking je de alarmbellen af laat gaan bij een virus wat zich heeft vertwintigvoudigt in een week tijd. De wereld oversteekt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ga maar lekker naar huis, besmet al je familieleden, die op hun beurt ook weer heel veel mensen kunnen besmetten.
Waarom hou je die paar gevallen niet gewoon gedwongen in quarantaine? Better safe than sorry toch?
Waarom kiest men daar bewust niet voor en stuurt men zo iemand vrolijk naar huis met alle mogelijke gevolgen van dien?
Je moet ook niet vergeten dat er gewoon een griep rondgaat zoals altijd hier in Nederland nu , Als je niet in Wuhan bent geweest of iemand uit Wuhan kan je 100% zeker zijn dat het gewoon een griep isquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij is die shit allang in Nederland, alleen is het gewoon een griepvariant. Wellicht iets agressiever, maar niet veel meer.
Paar collega's waren anderhalve week op zakenreis in China, naar een stuk of 8 steden. Dinsdag zijn ze teruggekomen en afgelopen weekend waren 2 van de 3 ziek. Maandag ook nog. Dinsdag hebben ze in opdracht van HR contact opgenomen met hun huisarts, maar die vond het niet nodig dat ze langs zouden komen, omdat het toch al beter ging. Vandaag was één van hen weer op kantoor. Inmiddels zijn er ook andere collega's met griep.
Ik ga niet beweren dat dit daadwerkelijk Corona is, maar er zijn natuurlijk duizenden van dit soort gevallen die niet getest worden. Aankomende week komen er ook weer 5 Chinese collega's terug van hun nieuwjaarsvakantie. Allicht dat er af en toe iemand bij zit met deze nieuwe griep. Met de Mexicaanse griep was het ook niet anders. Dat bleek ook gewoon een net wat minder gangbare variant.
Ik heb mij het weekend ook niet lekker gevoeld, hoeste mij een breuk en deed echt een beetje zeer bij me borst. Snotneus etc. Nu voel ik mij al weer beterquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij is die shit allang in Nederland, alleen is het gewoon een griepvariant. Wellicht iets agressiever, maar niet veel meer.
Paar collega's waren anderhalve week op zakenreis in China, naar een stuk of 8 steden. Dinsdag zijn ze teruggekomen en afgelopen weekend waren 2 van de 3 ziek. Maandag ook nog. Dinsdag hebben ze in opdracht van HR contact opgenomen met hun huisarts, maar die vond het niet nodig dat ze langs zouden komen, omdat het toch al beter ging. Vandaag was één van hen weer op kantoor. Inmiddels zijn er ook andere collega's met griep.
Ik ga niet beweren dat dit daadwerkelijk Corona is, maar er zijn natuurlijk duizenden van dit soort gevallen die niet getest worden. Aankomende week komen er ook weer 5 Chinese collega's terug van hun nieuwjaarsvakantie. Allicht dat er af en toe iemand bij zit met deze nieuwe griep. Met de Mexicaanse griep was het ook niet anders. Dat bleek ook gewoon een net wat minder gangbare variant.
Mooi verhaal hoor, maar ik vind het ronduit kansloos dat ze 1 persoon niet even een dag voor de zekerheid in quarantaine zetten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:42 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Omdat overgaan in deze situatie op panische paranoïde maatregelen eigenlijk onbegonnen werk zal zijn.... Als we de (corona)griep krijgen dan krijgen we hem.... Het kan niet zo zijn dat voor elke verdenking je de alarmbellen af laat gaan bij een virus wat zich heeft vertwintigvoudigt in een week tijd. De wereld oversteekt.
Als er een lek is in je bad ga je ook niet elke druppel water dat bad in gooien. Beter de energie zetten in t dichten van dat bad.
Hoewel ik me afvraag of deze vergelijking helemaal voor iedereen opgaat in deze zaak is t wel zo ongeveer een zelfde reden dat we niet voor elk individueel geval aan de alarmbel moeten trekken.
De wereld loopt tegenwoordig dooe globalisering op zo een manier door elkaar dat we dat nu al terugzien in hoe zo'n virus zich verspreidt.
Hoewel we denken dat onze denkbeeldige landsgrenzen zo'n virus misschien tegen kan houden is de prioriteit daar neer leggen hetzelde als een zak aardappels voor je houten tuinhek neerleggen bij een damdoorbraak om je tuin te redden.
het zit dan ook in de bginfase van besmetting. Voor het weekend waren er nog geen 1000 besmettingen. En het loopt logaritmisch op.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:38 schreef Maver24 het volgende:
Nog 1 post. Ik zit net te bedenken. In China wonen 1.4miljard mensen. Daar zijn er nu ruim 4000 van besmet. Dat is toch een zeer kleine percentage. Volgens mij wonen er in wuhan alleen al net zoveel als in heel nederland en ook kwa oppervlakte.
Negatieve test in Denemarkentwitter:ebbreaking twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 22:35:24Dansk mand er ikke smittet med coronavirus:https://t.co/Uxbxq4h9TQ reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |