De beslissing om te gaan of niet is aan jou en je gezin.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:48 schreef Rijst het volgende:
[..]
Lijkt me in ieder geval verstandiger dan niks dragen.
Fixedquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:49 schreef Djnormandy het volgende:
Uitbuiters in Japan verkopen nu maskers van 120 euro die je helpen tegen het virussen (zeggen ze). Hoe bedoel je verdienen aan zieke mensen.
Het staat je vrij om uit de EU te vertrekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:49 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat we tegen onze zin in een hele dure floplaag erbij hebben gekregen en nu ze ruim de kans hebben gekregen om te laten zien dat ze WEL van enig nut kunnen zijn hoor je niets als radiostilte.
Terechte klacht dus!
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies naar China dinsdag aangescherpt. Het advies is verscherpt van 'geen bijzondere veiligheidsrisico's' naar 'let op, veiligheidsrisico's'.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:41 schreef Digi2 het volgende:
De nederlandse regering en de belangen van de bevolking zijn 2 zaken die totaal niets meer met elkaar te maken hebben mocht dat je nog niet opgevallen zijn.
Achterlijke onzin, moet natuurlijk gewoon donkerrood zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:51 schreef Za het volgende:
[..]
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies naar China dinsdag aangescherpt. Het advies is verscherpt van 'geen bijzondere veiligheidsrisico's' naar 'let op, veiligheidsrisico's'.
Naar Midden China zekerquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het staat je vrij om uit de EU te vertrekken.
ik lees op ad dat Finnair vluchten naar China al schrapt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:54 schreef syroto het volgende:
[..]
Achterlijke onzin, moet natuurlijk gewoon donkerrood zijn
Komt wel goed. Reisadvies van Hong Kong was volgens mij al geel vanwege de demonstraties.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De beslissing om te gaan of niet is aan jou en je gezin.
Als je gaat "heel veel plezier!"
Dit is pertinent niet waar.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:51 schreef Za het volgende:
[..]
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies naar China dinsdag aangescherpt. Het advies is verscherpt van 'geen bijzondere veiligheidsrisico's' naar 'let op, veiligheidsrisico's'.
De vleermuis komt hier ook langsquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:53 schreef Themeparktommy het volgende:
De film Contagion laat wel een realistisch beeld zien van de gemiddelde groepen mensen tijdens een virale crisis. Daar zie je de goede en de slechte kant van de mens mooi uitgebeeld.
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is pertinent niet waar.
Gisteren keek ik nog naar het reisadvies voor China en dat stond op code Oranje in een groot deel van midden China. Daarbij raadde het ministerie sterk af om af te reizen naar die regio en gaven ze aan dat er mogelijk geen hulp via de ambassade kan worden geboden.
Reisadvies China | Ministerie van Buitenlandse Zaken:quote:
Dat isquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:51 schreef Za het volgende:
[..]
Iedereen is dood.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:20 schreef Djnormandy het volgende:
Het lijkt wel een stuk rustiger ook qua updates vanuit de wereld
Daar heb ik acht jaar geleden drie maanden gewoond, doeiquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:21 schreef Noordzijde het volgende:
In Duitsland is een mogelijk nieuw besmettingsgeval met het coronavirus opgedoken. Het gaat om een vrouw uit het Berlijnse district Charlottenburg- Wilmersdorf. Zij was in het risicogebied en vertoont symptomen van het uiterst besmettelijke virus dat tot de dood kan leiden. Het universitair ziekenhuis Charité onderzoekt bloedmonsters van de vrouw en verwacht morgen uitsluitsel te kunnen geven.
Dus een persoon die in china is geweest. Hoe komen die nou allemaal weer terug uit China. Blijf lekker daar en weiger ze aan de douanequote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:21 schreef Noordzijde het volgende:
In Duitsland is een mogelijk nieuw besmettingsgeval met het coronavirus opgedoken. Het gaat om een vrouw uit het Berlijnse district Charlottenburg- Wilmersdorf. Zij was in het risicogebied en vertoont symptomen van het uiterst besmettelijke virus dat tot de dood kan leiden. Het universitair ziekenhuis Charité onderzoekt bloedmonsters van de vrouw en verwacht morgen uitsluitsel te kunnen geven.
Wat een ongelofelijk overdreven kuttekst weer.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:21 schreef Noordzijde het volgende:
Dus als ik het goed begrijp dan morgen wrs 2 officieel besmet in Duitsland. Waarvan er 1 niet in China is geweest.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:21 schreef Noordzijde het volgende:
Deze is niet officieel besmet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:26 schreef Rijst het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp zijn er nu 2 officieel besmet in Duitsland. Waarvan er 1 niet in China is geweest.
"WHO verwacht dat China er een enorme teringzooi van maakt" kan natuurlijk ook niet...quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:27 schreef Za het volgende:
WHO vertrouwd erop dat China het virus onder controle kan houden.
https://www.reuters.com/a(...)s-calm-idUSKBN1ZR0K4
Heb een beetje een "wij van wc eend..." gevoel bij de WHO.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:27 schreef Za het volgende:
WHO vertrouwd erop dat China het virus onder controle kan houden.
https://www.reuters.com/a(...)s-calm-idUSKBN1ZR0K4
Het is creepy dat dit schema tot nu toe vrij aardig klopt. Over 1 week 50 duizend gevallen en meer dan 1000 doden als het zo doorgaat.quote:Op maandag 27 januari 2020 00:31 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]
We lopen al enigszins voor op schema :v
De douane kan dat niet. Moet je bij de KMAR zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:24 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus een persoon die in china is geweest. Hoe komen die nou allemaal weer terug uit China. Blijf lekker daar en weiger ze aan de douane
En als ze op de luchthaven staan is het al te laat, dan hebben ze het hele vliegtuig al besmet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De douane kan dat niet. Moet je bij de KMAR zijn.
1.1 miljoen doden over pak hem beet 3 wekenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is creepy dat dit schema tot nu toe vrij aardig klopt. Over 1 week 50 duizend gevallen en meer dan 1000 doden als het zo doorgaat.
Er is een vertragend effect omdat dit virus pas sinds een week echt bij iedereen op de radar is en de grootste maatregelen ook pas sinds kort zijn genomen terwijl de incubatieperiode tot wel max. 14 dagen is. Dus deze week en volgende week krijg je nog meer gevallen van mensen van wie je denkt "waarom ben je niet daar gebleven/waarom heb je jezelf niet opgesloten in je huis?". Maar dat is over 2-4 weken een stuk minder.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:24 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus een persoon die in china is geweest. Hoe komen die nou allemaal weer terug uit China. Blijf lekker daar en weiger ze aan de douane
Trap er niet in!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
1.1 miljoen doden over pak hem beet 3 weken![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Werken wij bij dezelfde baas? Vind het erg overdreven allemaalquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:29 schreef Vinniiee het volgende:
Kreeg vandaag een email van werk dat reizen naar en binnen China niet toegestaan is. Als je terug komt verplicht 2 weken thuis zitten.
Zou kunnen, geen idee.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:32 schreef byah het volgende:
[..]
Werken wij bij dezelfde baas? Vind het erg overdreven allemaal
Zou prettig zijn. Kunnen we ons weer druk maken om Iran en Trump. Of over een uitglijder van een staatssecretaris ofzo.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:36 schreef xzaz het volgende:
Gebeurd niet veel meer. Einde is in zicht.
Mensen raken hier nu al in paniek om niks. Gisteren te horen gekregen dat een oud collega van mij haar vakantie naar Rome heeft geschrapt vanwege dit virus.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:32 schreef byah het volgende:
[..]
Werken wij bij dezelfde baas? Vind het erg overdreven allemaal
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:38 schreef Rijst het volgende:
[..]
Mensen raken hier nu al in paniek om niks. Gisteren te horen gekregen dat een oud collega van mij haar vakantie naar Rome heeft geschrapt vanwege dit virus.
Rome?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:38 schreef Rijst het volgende:
[..]
Mensen raken hier nu al in paniek om niks. Gisteren te horen gekregen dat een oud collega van mij haar vakantie naar Rome heeft geschrapt vanwege dit virus.
Naar Romequote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:38 schreef Rijst het volgende:
[..]
[..]
Tegen die tijd is de paniek zo groot dat niemand het huis meer verlaat, dan neemt de aantallen vanzelf af.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
[..]
De kans dat je morgen kanker krijgt is groter dan dit virus.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Maarja, je weet maar nooit waar dat vliegtuig eerder is geweest he ... en/of je medepassagiers ....
nee economie mag wel stoppen, nu, niet meer groeien, we gaan verder niet meer bouwen en en is genoeg vreemd volk nuquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:49 schreef Collide het volgende:
Waarom wilt iedereen dat alles dicht gooien. De economie moet gewoon doorgaan.
Met deze gedachtegang kan je net zo goed vanaf nu heel je leven thuis blijven.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Maarja, je weet maar nooit waar dat vliegtuig eerder is geweest he ... en/of je medepassagiers ....
You mean we're not all going to die?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:50 schreef Noordzijde het volgende:
De eerste persoon in Duitsland bij wie bij het coronavirus is vastgesteld, maakt het goed. De 33-jarige man uit Starnberg (Beieren) heeft geen koorts en hoest ook niet. Dat maakte het deelstaatsministerie van Gezondheid vanmiddag bekend. De dertiger raakte waarschijnlijk besmet via een Chinese vrouw die bijscholing gaf in het bedrijf waar hij werkte. Na terugkeer in China werd bij de vrouw het coronavirus vastgesteld. Het Duitse bedrijf werd ingelicht en zo kon de link gelegd worden tussen de symptomen die de man had en het virus.
Valt me op dat allen buiten China herstellen. Is de zorg in China dan niet zo goed?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:50 schreef Noordzijde het volgende:
De eerste persoon in Duitsland bij wie bij het coronavirus is vastgesteld, maakt het goed. De 33-jarige man uit Starnberg (Beieren) heeft geen koorts en hoest ook niet. Dat maakte het deelstaatsministerie van Gezondheid vanmiddag bekend. De dertiger raakte waarschijnlijk besmet via een Chinese vrouw die bijscholing gaf in het bedrijf waar hij werkte. Na terugkeer in China werd bij de vrouw het coronavirus vastgesteld. Het Duitse bedrijf werd ingelicht en zo kon de link gelegd worden tussen de symptomen die de man had en het virus.
China is een grote tering bende ook voordat het virus er was.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Valt me op dat allen buiten China herstellen. Is de zorg in China dan niet zo goed?
Dat heeft er niet zoveel mee te maken, denk ik. Meer het verschil in aantal besmettingen. 4500+ tegen over 1 in Duitsland. Hadden er 4500 besmettingen geweest in Duitsland, had je daar ook wel meerdere doden kunnen tellen gok ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Valt me op dat allen buiten China herstellen. Is de zorg in China dan niet zo goed?
Eerder veel te veel patienten denk ik. Kunnen ze niet de juiste tijd, aandacht en ruimte geven voor een voorspoedig herstel. Denk dat het hier ook goed fout zou gaan als er ineens 2000 man hulp nodig hebben in een ziekenhuis.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja dat blijkt wel iddquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:54 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
China is een grote tering bende ook voordat het virus er was.
Scheelt een hoop bootvluchtelingenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:00 schreef Salina het volgende:
NB: Corona in Afrika zou wel serieus een grote ramp zijn.
Ja maar niet alleen in duitsland. De andere gevallen buiten China is ook nog niemand dood gegaanquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat heeft er niet zoveel mee te maken, denk ik. Meer het verschil in aantal besmettingen. 4500+ tegen over 1 in Duitsland. Hadden er 4500 besmettingen geweest in Duitsland, had je daar ook wel meerdere doden kunnen tellen gok ik.
Klopt, maar overal maar weinig besmettingen, in vergelijking met China.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:57 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja maar niet alleen in duitsland. De andere gevallen buiten China is ook nog niemand dood gegaan
Het zal wellicht meespelen, maar dit virus lijkt vooral gevaarlijk te zijn omdat het vaak longontsteking veroorzaakt en daarmee bejaarden omlegt. De mensen buiten China die op dit moment besmet zijn, zijn mensen die lange reizen maken of via hun werk met het virus in aanraking gekomen zijn, en dus waarschijnlijk niet 70+.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
I...guess. Soort van tegen spuug misschien? Je ogen zijn ook meteen beschermdquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Werkt dit wel? De lucht komt er toch nog van boven en beneden erin?
Vanaf 1 februari hoeft dat niet zo ver.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het staat je vrij om uit de EU te vertrekken.
Onder die fles hebben ze ook nog een mondkapje.....quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
I...guess. Soort van tegen spuug misschien? Je ogen zijn ook meteen beschermd
Nou wat leuk!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is waarquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
I...guess. Soort van tegen spuug misschien? Je ogen zijn ook meteen beschermd
nou nou nou...quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou wat leuk!tis vreselijk naar en heel beangstigend wat hier gebeurt.
Gewone mondkapjes zijn in principe voor eenmalig gebruik, maar die FFP2 en FFP3 dingen zijn beter en gaan langer mee.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is waarDat is het punt ook met die mondkapjes. Ik kan mij niet voorstellen dat die langer dan een week meegaan. Dus dan moet je al een hele voorraad thuis hebben liggen (wie heeft dat?), wil je daar de komende tijd genoeg aan hebben in Wuhan.
Die kun je dus net zo goed weggooienquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewone mondkapjes zijn in principe voor eenmalig gebruik, maar die FFP2 en FFP3 dingen zijn beter en gaan langer mee.
Ik heb hier een pak van die wegwerpdingen liggen (eBay), maar ze zitten voor geen meter; van alle kanten komt er nog gewoon lucht naar binnen en als je denkt dat het eindelijk een beetje matig de boel afsluit, verschuift het zo weer zodra je je hoofd beweegt.
Pak van 50 stuks voor een knaak of zo.
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die kun je dus net zo goed weggooien
Of op marktplaats zetten voor ¤50,-quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:18 schreef ToT het volgende:
[..]Ga ik waarschijnlijk ook wel doen, ja!
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of op marktplaats zetten voor ¤50,-
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of op marktplaats zetten voor ¤50,-
Zal vast beter werken dan een plastic fles over je kop!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:20 schreef Maver24 het volgende:
Mijn vriendin die in de zorg werkt heeft op haar werk een zooi van die mondkapjes liggen die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. 😀😀😀
En tot nu toe hebben we een bizar milde griep golf die alweer op zijn retour is..laat dat corona virus maar mooi wegblijven. De buiten China besmettingen zijn nog steeds zodanig dat er geen overledenen zijn. Vind ik dan wel opmerkelijk.(afzwakking virus?)quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:18 schreef Djnormandy het volgende:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt voor Europa dan, Het waait letterlijk over, in een week of 2-3 wordt het al minder hoop/denk ik . Dat een Duitser of een Fransman wat griep heeft tsjah, Meerdere Nederlanders hebben nu ook griep.
Was al debunked, Zijn slapende mensen .quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:23 schreef ToT het volgende:
Hmmmm geen idee in hoeverre dit klopt, maar als het echt is is het best redelijk freaky.....
[ afbeelding ]
He ja leuk, vage foto's die zijn gemaakt met een aardappel zonder verdere context.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:23 schreef ToT het volgende:
Hmmmm geen idee in hoeverre dit klopt, maar als het echt is is het best redelijk freaky.....
[ afbeelding ]
Leek me al sterk.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:24 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Was al debunked, Zijn slapende mensen .
Ik denk niet dat zelfs chineze mensen gewoon rustig op hun mobieltje naast dode lijken gaan appen of whatever, Als je ziet wat voor paniek een koorts kan veroorzaken zal een lijk het helemaal moeten doen .
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:26 schreef Djnormandy het volgende:
Stel je voor je krijgt een gewone verkoudheid of griep in China die kans is ook groot, Je gaat naar het ziekenhuis/dokter en je hoort , Gewoon een griep ga maar weer. En dat je dan een infectie met het corona oploopt.
Daarom krijgen we ook meer infecties.
Nu de rest van Europa nog !twitter:Breaking911 twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 17:17:19BREAKING: The White House is considering China travel restrictions amid concerns about Chinese citizens traveling to the U.S. - CNBC reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |