quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:38 schreef Rijst het volgende:
[..]
Mensen raken hier nu al in paniek om niks. Gisteren te horen gekregen dat een oud collega van mij haar vakantie naar Rome heeft geschrapt vanwege dit virus.
Tegen die tijd is de paniek zo groot dat niemand het huis meer verlaat, dan neemt de aantallen vanzelf af.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
1.1 miljoen doden over pak hem beet 3 weken![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:38 schreef Rijst het volgende:
[..]
Mensen raken hier nu al in paniek om niks. Gisteren te horen gekregen dat een oud collega van mij haar vakantie naar Rome heeft geschrapt vanwege dit virus.
De kans dat je morgen kanker krijgt is groter dan dit virus.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Maarja, je weet maar nooit waar dat vliegtuig eerder is geweest he ... en/of je medepassagiers ....
nee economie mag wel stoppen, nu, niet meer groeien, we gaan verder niet meer bouwen en en is genoeg vreemd volk nuquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:49 schreef Collide het volgende:
Waarom wilt iedereen dat alles dicht gooien. De economie moet gewoon doorgaan.
Met deze gedachtegang kan je net zo goed vanaf nu heel je leven thuis blijven.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Maarja, je weet maar nooit waar dat vliegtuig eerder is geweest he ... en/of je medepassagiers ....
You mean we're not all going to die?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:50 schreef Noordzijde het volgende:
De eerste persoon in Duitsland bij wie bij het coronavirus is vastgesteld, maakt het goed. De 33-jarige man uit Starnberg (Beieren) heeft geen koorts en hoest ook niet. Dat maakte het deelstaatsministerie van Gezondheid vanmiddag bekend. De dertiger raakte waarschijnlijk besmet via een Chinese vrouw die bijscholing gaf in het bedrijf waar hij werkte. Na terugkeer in China werd bij de vrouw het coronavirus vastgesteld. Het Duitse bedrijf werd ingelicht en zo kon de link gelegd worden tussen de symptomen die de man had en het virus.
Valt me op dat allen buiten China herstellen. Is de zorg in China dan niet zo goed?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:50 schreef Noordzijde het volgende:
De eerste persoon in Duitsland bij wie bij het coronavirus is vastgesteld, maakt het goed. De 33-jarige man uit Starnberg (Beieren) heeft geen koorts en hoest ook niet. Dat maakte het deelstaatsministerie van Gezondheid vanmiddag bekend. De dertiger raakte waarschijnlijk besmet via een Chinese vrouw die bijscholing gaf in het bedrijf waar hij werkte. Na terugkeer in China werd bij de vrouw het coronavirus vastgesteld. Het Duitse bedrijf werd ingelicht en zo kon de link gelegd worden tussen de symptomen die de man had en het virus.
China is een grote tering bende ook voordat het virus er was.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Valt me op dat allen buiten China herstellen. Is de zorg in China dan niet zo goed?
Dat heeft er niet zoveel mee te maken, denk ik. Meer het verschil in aantal besmettingen. 4500+ tegen over 1 in Duitsland. Hadden er 4500 besmettingen geweest in Duitsland, had je daar ook wel meerdere doden kunnen tellen gok ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Valt me op dat allen buiten China herstellen. Is de zorg in China dan niet zo goed?
Eerder veel te veel patienten denk ik. Kunnen ze niet de juiste tijd, aandacht en ruimte geven voor een voorspoedig herstel. Denk dat het hier ook goed fout zou gaan als er ineens 2000 man hulp nodig hebben in een ziekenhuis.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja dat blijkt wel iddquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:54 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
China is een grote tering bende ook voordat het virus er was.
Scheelt een hoop bootvluchtelingenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:00 schreef Salina het volgende:
NB: Corona in Afrika zou wel serieus een grote ramp zijn.
Ja maar niet alleen in duitsland. De andere gevallen buiten China is ook nog niemand dood gegaanquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat heeft er niet zoveel mee te maken, denk ik. Meer het verschil in aantal besmettingen. 4500+ tegen over 1 in Duitsland. Hadden er 4500 besmettingen geweest in Duitsland, had je daar ook wel meerdere doden kunnen tellen gok ik.
Klopt, maar overal maar weinig besmettingen, in vergelijking met China.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:57 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja maar niet alleen in duitsland. De andere gevallen buiten China is ook nog niemand dood gegaan
Het zal wellicht meespelen, maar dit virus lijkt vooral gevaarlijk te zijn omdat het vaak longontsteking veroorzaakt en daarmee bejaarden omlegt. De mensen buiten China die op dit moment besmet zijn, zijn mensen die lange reizen maken of via hun werk met het virus in aanraking gekomen zijn, en dus waarschijnlijk niet 70+.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |