abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191222170
Hebben jullie ook al geprobeerd Fok! ingebroken..eens kijken hoe goed beveiligd ze is?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_191222171
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wat voor soort kwetsbaarheden tref je wel eens aan?
Och, van alles. Slech beveiligde beheerpanelen van websites, SQL injections (nog steeds) tot aan complete datasets met klantgegevens die onbeveiligd online staan.
pi_191222173
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hebben jullie ook al geprobeerd Fok! ingebroken..eens kijken hoe goed beveiligd ze is?
Nee, ik niet in ieder geval :D
pi_191222188
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het viel me al meteen op dat je wachtwoord plaintext in een emailtje wordt verstuurd. Misschien toch eens met de mods praten hier...
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 19:42:34 #55
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_191222244
Worden jullie ook zo gek van al die eisen aan je wachtwoord op sommige sites :T?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_191222255
Hoe begin je in vredesnaam met hacken?

Kennen jullie die kerel van Oplichters van Kees van de Spek? Die gast hacked iedereen wereldwijd om toegang te krijgen tot bv smartphones
pi_191222256
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Worden jullie ook zo gek van al die eisen aan je wachtwoord op sommige sites :T?
Ja, het is heel vervelend als websites geen wachtwoorden langer dan 16 tekens accepteren! :(
pi_191222259
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:57 schreef Donny_ESET het volgende:
Hallo ,ik ben Donny. Ik heb ongeveer 10 jaar als “aanvaller” gewerkt, en zowel digitaal als fysiek ingebroken bij de grootste bedrijven van Nederland. Wel met toestemming uiteraard. Nu probeer ik alles wat ik daar geleerd heb toe te passen bij het beveiligen van netwerken en systemen.
Bij welke bedrijven heb je zoal ingebroken?

En kunnen jullie eigenlijk alles hacken? Dus bijv. Ook geld bijschrijven van een bank naar je eigen rekening als je zou willen? :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_191222272
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ja, sommige zijn ook totaal doelloos. Soms heb ik een wachtwoord van 24 karakters, maar is ie " niet veilig genoeg " omdat er geen speciaal teken in zit. Maar de echte zonde is websites die het plakken van wachtwoorden verbieden zodat ik als een monnik mijn wachtwoord moet overtikken uit m'n wachtwoordkluis.

Als ze zich nou eens zouden focussen op het veilig opslaan van wachtwoorden, dan kan ik gewoon Zomer2019! blijven gebruiken.
pi_191222290
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:43 schreef Miniem het volgende:

[..]

Bij welke bedrijven heb je zoal ingebroken?

En kunnen jullie eigenlijk alles hacken? Dus bijv. Ook geld bijschrijven van een bank naar je eigen rekening als je zou willen? :P
Specifieke namen kan ik je niet geven (iets met geheimhoudingen), maar denk aan banken, overheidsinstellingen, vliegvelden, verzekeraars, etc.

En ja, we hebben ooit wel eens in de situatie gezeten dat we geld konden overmaken naar willekeurige rekeningen ;).
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 19:47:07 #61
pi_191222300
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:44 schreef Donny_ESET het volgende:

[..]

Ja, sommige zijn ook totaal doelloos. Soms heb ik een wachtwoord van 24 karakters, maar is ie " niet veilig genoeg " omdat er geen speciaal teken in zit. Maar de echte zonde is websites die het plakken van wachtwoorden verbieden zodat ik als een monnik mijn wachtwoord moet overtikken uit m'n wachtwoordkluis.

Als ze zich nou eens zouden focussen op het veilig opslaan van wachtwoorden, dan kan ik gewoon Zomer2019! blijven gebruiken.
Daarover gesproken, Chrome heeft legio wachtwoorden van mij, wordt ook gesynct met de Chrome app op mijn smartphone. Allemaal erg handig, maar hoe veilig is dat nou eigenlijk
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_191222315
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hoe begin je in vredesnaam met hacken?

Kennen jullie die kerel van Oplichters van Kees van de Spek? Die gast hacked iedereen wereldwijd om toegang te krijgen tot bv smartphones
Het is vooral heel veel doen. Begin met super simpele dingen zoals DVWA (Damn Vulnerable Web Application) en een guide. Maak het vervolgens steeds iets moeilijker voor jezelf.

Oplichters heb ik ook wel eens gezien inderdaad, maar ze laten helaas niks zien over hun methodes. Ik ga er van uit dat ze daar social engineering voor gebruiken, meestal zijn het niet de meest tech-savvy personen aan de andere kant. ;)
  maandag 27 januari 2020 @ 19:49:41 #63
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191222335
Over wachtwoorden gesproken, zijn jullie fan van lastpass?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191222343
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:47 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Daarover gesproken, Chrome heeft legio wachtwoorden van mij, wordt ook gesynct met de Chrome app op mijn smartphone. Allemaal erg handig, maar hoe veilig is dat nou eigenlijk
Ik hoop dat je hier een sterk master password op hebt ingesteld? In dat geval is het vergelijkbaar met een service als Lastpass.
pi_191222344
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:47 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Iemand met toegang tot jouw pc kan ze zeer waarschijnlijk inzien, net als iemand met toegang tot je Google account. Zorgen dat beide niet gecompromiteerd worden dus :D.

Het is trouwens wel zo dat de gegevens die door de browser lokaal opgeslagen worden, versleuteld worden met een sleutel die uniek is aan de computer. Dus op een andere computer kunnen ze (theoretisch) niet ontsleuteld worden.

Maar als iemand toegang heeft tot je Google account en jij synchroniseert de wachtwoorden, dan zijn ze gewoon te downloaden naar een nieuwe computer natuurlijk. Des te meer reden om twee-factor authenticatie te gebruiken.
pi_191222357
quote:
16s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:49 schreef FlippingCoin het volgende:
" Ik heb 'm zelf ook ".

Ja, ik heb ooit bij een opdracht de LastPass kluis van gebruikers moeten aanvallen, en was onder de indruk over hoe het in elkaar zat. Dus ik ben het daarna ook gaan gebruiken. Uiteraard met twee-factor authenticatie.
  maandag 27 januari 2020 @ 19:51:45 #67
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191222367
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:51 schreef Donny_ESET het volgende:

[..]

" Ik heb 'm zelf ook ".

Ja, ik heb ooit bij een opdracht de LastPass kluis van gebruikers moeten aanvallen, en was onder de indruk over hoe het in elkaar zat. Dus ik ben het daarna ook gaan gebruiken. Uiteraard met twee-factor authenticatie.
Ah oké top. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191222385
quote:
16s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Heel graag! Dat soort services verhelpen een van de grotere problemen. Als ik heel strikt kijk biedt een programma als KeePass een betere beveiliging (afhankelijk van hoe je zelf met je opslag om gaat). Maar het gebruiksgemak wat een Lastpass of Onepass levert kan er voor zorgen dat veel meer personen sterke en verschillende wachtwoorden gebruiken.
pi_191222406
quote:
16s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké top. :P
Als je nog wat extra beveiliging wil trouwens, je kunt volgens mij aanpassen hoeveel " rondes " encryptie LastPass gebruikt voor het versleutelen. Hoe meer, hoe langer het kraken duurt. Maar ook hoe langer het inloggen: https://support.logmeinin(...)-iterations-lp030027
pi_191222419
Jullie zijn er vast bewust van dat er tools zijn die Eset producten activeren zonder te betalen. Doen jullie hier iets bewust tegen of houden jullie deze gebruikers bij?
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 19:54:52 #71
pi_191222432
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:50 schreef Robin_ESET het volgende:

[..]

Ik hoop dat je hier een sterk master password op hebt ingesteld? In dat geval is het vergelijkbaar met een service als Lastpass.
Ik heb vrij goede wachtwoorden die nog nooit zijn gehackt. En dat laatste, is dat positief?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_191222455
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:39 schreef Robin_ESET het volgende:

[..]

Het viel me al meteen op dat je wachtwoord plaintext in een emailtje wordt verstuurd. Misschien toch eens met de mods praten hier...
Redenen voor in dit geval, lang verhaal enzo. Ik zat al op een opmerking van jullie te wachten, lol.
Ben het er ook niet mee eens ;)

Ik ga er vanuit dat je dat al lang hebt aangepast ;)
Spoilers!
pi_191222494
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Jullie zijn er vast bewust van dat er tools zijn die Eset producten activeren zonder te betalen. Doen jullie hier iets bewust tegen of houden jullie deze gebruikers bij?
Hier zijn we inderdaad van op de hoogte en treden we ook actief tegenop. Een licentie wat misbruikt wordt zal worden gedeactiveerd. De meeste tools werken ook alleen nog maar op verouderde versies waardoor je met een minder goede bescherming zit.
  Forum Admin maandag 27 januari 2020 @ 20:07:15 #74
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_191222587
Dat verhaal laatst met Citrix. Ik begreep dat het in December al was ontdekt en er pas een week geleden er echt wat aan gedaan is. Als leek vind ik dat eigenlijk best traag en ietwat laks als je als dergelijk bedrijf toch vaak de toegangsdeur bent naar en van internet.
Wat denken jullie daarvan?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 27 januari 2020 @ 20:07:28 #75
485843 crew  Jippie
pi_191222590
Leuk dat jullie meewerken aan deze Q en A op FOK! ^O^

Ik werk zelf al jaren met ESET maar ik vind het steeds ingewikkelder worden om te snappen welke instelling leidt tot welke actie. Zijn jullie ervan bewust dat ook 'niet whizzkids' jullie programma's willen gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')