abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191218435
Komend weekend staat het hoogtepunt van het seizoen voor de veldrijders op het programma; het WK. Vorig jaar waren Mathieu van der Poel en Sanne Cant de besten bij de elite. Dit jaar is Van der Poel weer topfavoriet bij de mannen, maar bij bij de Belgische liep het lang van geen Cant dit jaar.

Bij de vrouwen zijn wel de Nederlandse dames favoriet, waarbij Alvarado, Worst en Brand de beste vorm etaleren. Gaan we 2 keer het Wilhelmus horen? Of steekt Cant toch weer haar neus tegen het venster? En wat gebeurd er bij de jeugd-categorieën? Allemaal vragen waar we zondag antwoord op hebben.

Ook weten we dan of het parcours echt ultra-snel is, of dat er toch nog wat uitdaging is te vinden in het Zwitserse Dübendorf.

Het programma;

quote:
Saturday, 1 February 2020
Time Activity
11:00 U19 Women
13:00 U23 Men
15:00 Elite Women

Sunday, 2 February 2020
Time Activity
11:00 U19 Men
13:00 U23 Women
14:30 Elite Men
We gaan JUICHEN voor w/ w/

quote:
Selectie Elite-mannen

1. Mathieu van der Poel
2. Lars van der Haar
3. Corné van Kessel
4. Joris Nieuwenhuis
5. David van der Poel
6. Sieben Wouters
7. Stan Godrie

Selectie Elite-vrouwen

1. Ceylin del Carmen Alvarado
2. Annemarie Worst
3. Lucinda Brand
4. Yara Kastelijn
5. Geerte Hoeke

Selectie U23-mannen

1. Ryan Kamp
2. Pim Ronhaar
3. Tim van Dijke
4. Mees Hendrikx
5. Kyle Agterberg

Selectie U23-vrouwen

1. Inge van der Heijden
2. Manon Bakker
3. Aniek van Alphen

Selectie Junior-mannen

1. Hugo Kars
2. Tibor del Grosso
3. Danny van Lierop
4. Lucas Janssen
5. Bailey Groenendaal

Selectie junior-vrouwen

1. Shirin van Anrooij
2. Puck Pieterse
3. Fem van Empel
4. Ilse Pluimers
5. Isa Nomden
6. Senne Knaven
Het parcours

Het parcours is gesitueerd rond een vliegveld en is daardoor voornamelijk vlak. De bruggen die er wel zijn neergezet zullen er niet voor zorgen dat de renners niet hard over het parcours zullen vliegen.

De organisatie zegt er zelf het volgende over;
quote:
Due to aviation regulations, the Dübendorf airfield site is flat. However, the barriers and bridges used in the course ensure a variety of altitudes.

The fast-paced course promises exhilarating races with plenty of lead changes. The flat nature of the site provides spectators with an almost perfect view over the entire course.
Dat ziet er dan als volgt uit

Game on!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 15:44:12 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191218653

Een impressie van de hoogteverschillen die het parcours rijk is. Niet veel, dus. Het lijkt me echt een vreselijk parcours. Veel lange stukken rechtdoor en op het oog weinig kansen om het verschil te maken. Er is wel zo ongeveer de hele week kans op regen, dus het kan een modderige bende worden.

Een paar selecties:

De Spanjooltjes, zou het wat uitmaken? Niet echt, waarschijnlijk. Vriend Orts komt er de laatste tijd niet echt aan te pas. De Spaanse beloften zijn dan wel weer een beetje interessant. Feijo werd gisteren 10e in Hoogerheide, Cullell 17e. Cullell is eigenlijk vooral een mountainbiker en daarom zien we hem weinig in het veld, maar hij doet het meestal wel goed als ie er is. Murias is dan weer de Bask van het stel, maar op papier iets minder dan die andere twee. Canal is eerstejaars belofte en fietst voor Burgos. Eigenlijk vreemd dat hij er bij is, want leeftijdgenoot Gonzalo Inguanzo is een stuk beter. De Spaanse junioren zijn dan weer minder goed, in Hoogerheide was Alain Suarez de beste op een bescheiden 33e plaats. Igor Arrieta was er niet in Hoogerheide, van hem mogen we wel verwachten dat hij het iets beter gaat doen. 19e in Nommay, zoiets zal het nu dan ook wel worden.

Duitsland:
Männer Elite:
Marcel Meisen (Alpecin-Fenix)
Sascha Weber (LC Tetange)

Frauen Elite:
Elisabeth Brandau (RSC Schönaich)

Männer U23:
Tom Lindner (P&S Metalltechnik)
Maxililian Möbis (Gunsha-KMC CX/Gravel Team)
Pascal Tömke (Kurschat Consulting Cyclocross Team)

Frauen U23:
Judith Krahl (RSV Finsterwalde)

Junioren:
Marco Brenner (RSG Ansbach/Team Beacon U19)
Luca Harter (STEVENS Racing Team Junioren)
Tim Neffgen (WAC Team)
Jasper Levi Pahlke (Stevens Racing Team Junioren)

Juniorinnen:
Clea Seidel (RadTeam Seidel Luckenwalde)

Brenner _O_ Verder ja, geen idee.

Groot-Britannië:

Zwitserland:

Frankrijk:
Juniors Femmes
Burquier Line (VTT Pays de Gavot ) et Duraffourg Lauriane (VC Ornans)

Juniors Hommes
Ananie Ugo (Flandres Lys Cyclisme), Castille Noé (CC Igny Palaiseau 91), Lelandais Rémi (VC Annemasse), Richard Andrade Florian (US Metro Transports) et Vadic Baptiste (Creuse Oxygène)

U23 Femmes
Curinier Léa (Arkéa Samsic), Fouquenet Amandine (Team Chazal Canyon 3G Immo) et Norbert Riberolle Marion (Experza CX Team)

U23 Hommes
Benoist Antoine (Alpecin Fenix), Bonnet Thomas (Vendée U), Crispin Mickael (Hennebont Cyclisme), Delbove Joris (SCO Dijon), Gagnaire Maxime (Vélo Club d’Amberieu) et Thomas Théo (CC Etupes le Doubs Pays de Montbéliard)

Élites Femmes
Clauzel Perrine (AS Bike Cross Team), Mani Caroline (AC Bisontine) et Petit Marlène (Team Podiocom)

Élites Hommes
Chainel Steve (Team Chazal Canyon 3G Immo) et Menut David (Scott Creuse Oxygène Guéret)

België:

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_191218665
Hopen op modder, zodat het nog een beetje leuk wordt. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_191218710
zes gouden PLAKKEN voor TeamNL kan niet mis gaan
pi_191219604
De kleine? stukjes op dijk kan nog leuk worden als het modderig is maar verder is het troosteloos.
  maandag 27 januari 2020 @ 18:03:03 #6
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_191220527
Waar kan ik de junioren zien?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 18:06:32 #7
pi_191220603
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:03 schreef Koffieplanter het volgende:
Waar kan ik de junioren zien?
Canvas.
pi_191221621
Hopelijk hebben de vrouwen dit keer wel een duidelijk strijdplan, anders zie ik Cant nog wel eens winnen.
pi_191221943
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:06 schreef L_auteur het volgende:
Hopelijk hebben de vrouwen dit keer wel een duidelijk strijdplan, anders zie ik Cant nog wel eens winnen.
Die gaan allemaal tegen elkaar rijden omdat iedereen zelf wil winnen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_191222741
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Canvas.
Die zenden weer alles live uit?
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 20:23:00 #11
pi_191222854
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die zenden weer alles live uit?

En donderdag om 21:20 is er ook nog eens Extra Time Cross, jawel.
pi_191222877
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En donderdag om 21:20 is er ook nog eens Extra Time Cross, jawel.
_O_
pi_191231107
quote:
Op Instagram zijn de eerste beelden van het parcours van het WK veldrijden opgedoken. Te zien is hoe men op het vliegveld van Dübendorf bezig is het gebied klaar te maken voor het evenement. Bij Sporza reageert Mathieu van der Poel op de situatie: hij vindt het toch maar wat gek.

Te zien op de beelden is dat de ondergrond volledig vlak is en dat alle hindernissen kunstmatig zijn. Verder is het hele parcours voorlopig nog droog. Van der Poel zal ongetwijfeld de beelden bekijken: 'Ik heb de 3D-animatie gezien, maar daar kon ik niks uit opmaken. Ik vind het heel vreemd om naar een plek te gaan waar nog nooit een cross is gereden.'

De huidig wereldkampioen legt zijn standpunt uit: 'Ik denk dat het WK in Bièles een voorbeeld was dat er toch al een keer gecrosst zou moeten zijn, maar ik zal het me niet aantrekken.' Volgens Van der Poel had Zwitserland genoeg andere mooie plekken gekend om het WK op te organiseren: 'Maar het zal wel weer om geld draaien.' (Foto: ProShots)
https://www.indeleiderstr(...)-wel-om-geld-draaien

https://sporza.be/nl/2020(...)jden-eerste-beelden/
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:00:43 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191231183
Het ziet er gortdroog uit op eerste foto's... Mag wel heel heel heel veel gaan vallen komende dagen dan...
pi_191231433
droog en bijna compleet vlak. beetje vreemd parkoers.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:10:29 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191237165
Vlaggetjestopic.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:28:47 #17
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191237438
Ze verwachten de komende dagen toch wat neerslag in Dübendorf:

https://www.yr.no/place/Switzerland/Zürich/Dübendorf/long.html

Betwijfel of het genoeg zal zijn. Zo'n Zwitsers vliegveld zal na een paar buitjes waarschijnlijk niet blank staan.
pi_191241131
Dat WK in 2015 was fantastisch, met een heel jonge Van der Poel en Van Aert:

Toen was Van der Haar ook nog uitstekend.
Album top 100 2024
pi_191245229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:41 schreef Felagund het volgende:
Dat WK in 2015 was fantastisch, met een heel jonge Van der Poel en Van Aert:

Toen was Van der Haar ook nog uitstekend.
Vd Haar kreeg een jaar later ook nog dé kans van z'n leven op een wereldtitel.. maar toen stortte hij behoorlijk in in de slotfase.
pi_191245353
TVP voor 21.20 Extra Time Cross op donderdag
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:25:27 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191267790
BasTietema twitterde op donderdag 30-01-2020 om 18:33:36 Vanavond gaan ze in Belgie om 21:20 een héérlijke zestig minuten ouwehoeren over veldrijden in Extra Time Cross! ❤️ #WKVeldrijden reageer retweet
edit Oh wacht ik ben blind, nouja een extra reminder :P
pi_191267833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:25 schreef Momo het volgende:
BasTietema twitterde op donderdag 30-01-2020 om 18:33:36 Vanavond gaan ze in Belgie om 21:20 een héérlijke zestig minuten ouwehoeren over veldrijden in Extra Time Cross! ❤️ #WKVeldrijden reageer retweet
edit Oh wacht ik ben blind, nouja een extra reminder :P
^O^, ik was het alweer vergeten.
Album top 100 2024
pi_191267971
Bart Wellens denkt dat het heel lastig is, Sven Vanthourenhout vind er niets moeilijks aan, Gerben de Knegt vind het beter dan verwacht:
https://sporza.be/nl/2020(...)kenning-parcours-wk/
Album top 100 2024
pi_191269144
Zo eens horen welke scenario’s de Belgen bedenken om Mathieu te gaan kloppen zondag _O-
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:01:25 #25
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_191269193
Ik zit klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')