abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191204877
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191205302
Morgen is het weer maandag toch. ;( Het begon allemaal met 'mijn' crackers die uitverkocht waren. Toen een tafel die wéér verkeerd werd geleverd (we wachten nu al 26 weken op een eettafel en er komen er dus nog weer 12 bij), ongesteld en algeheel blegh. Tijd om me te herpakken dus. Niet dat het verder echt uitmaakt want afvallen gebeurd hier toch niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191206754
Zo! Een half jaar wachten op een tafel!
Mijn weekend lijst
Za
O boterham pindakaas
L Thaise soep met witte rijst
D erwtensoep (heel veel)
B 8200 stappen

Zo
O 2 gekookt ei, 2 afbakcroissants
B body balance
L Italiaanse bol met 33 g spinata romana
T 200 g cherrytomaatjes
D pompoenbloemkoolcurry met naan

Ik merk dat zo’n naanbrood per persoon eigenlijk niet nodig is. Voor mij dan, vriend heeft alweer een halve zak popcorn op :+

Heb ook bloemkoolsoep van de stronk gemaakt en de pitjes van de pompoen liggen te roosteren in de oven als snackje :9
pi_191206953
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo! Een half jaar wachten op een tafel!
Mijn weekend lijst
Za
O boterham pindakaas
D erwtensoep (heel veel)
B 8200 stappen

Zo
O 2 gekookt ei, 2 afbakcroissants
B body balance
L Italiaanse bol met 33 g spinata romana
T 200 g cherrytomaatjes
D pompoenbloemkoolcurry met naan

Ik merk dat zo’n naanbrood per persoon eigenlijk niet nodig is. Voor mij dan, vriend heeft alweer een halve zak popcorn op :+

Niet nodig maar wel heel lekker :9
  zondag 26 januari 2020 @ 19:01:21 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191207209
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
Hi hi,

Met begeleiding van een diëtist nu bezig om een soepeler dieet te volgen.
Mocht iemand ook begeleiding nodig hebben of wil je graag bij een deskundige terecht, zoek dan wel specifiek een diëtist op en géén persoon die zichzelf slechts een voedingsdeskundige noemt. De term diëtist is wettelijk beschermd voor mensen die 1 van 4 erkende opleidingen hebben gevolgd!

Maarja, ik ben bezig rustig op te bouwen naar 85 kilo, nu 75 (maand geleden 73, hiertussen steeds veel op en neer, ook de 80 gehaald), dus gaat de goede kant op. :)
Ik probeer geen kcal te tellen, maar zit nu op de 4200kcal en wel moeilijk vol te houden :{ Vooral in combinatie met sporten heb je geen zin omdat je veel op hebt.

Iemand hier die een specifiek dieet volgt en ook meer dan 30 minuten per dag aan sport doet?
75,5 :@
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 26 januari 2020 @ 19:03:32 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191207238
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Za
O boterham pindakaas
D erwtensoep (heel veel)
B 8200 stappen
Heb je hiertussen geen tussendoortjes? :o
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_191207421
quote:
11s.gif Op zondag 26 januari 2020 19:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Heb je hiertussen geen tussendoortjes? :o
Nee ik had ook keiharde honger toen ik thuis kwam. Ik wilde eigenlijk iets maken , maar zoveel trek dat ik de soep opgewarmd had.
pi_191208269
Lijstje:
O: yoghurt, muesli, banaan
T: cracker rookvlees
L: 4 speltboterhammen, 2 rookvlees 2 abrikozenjam
T: handje walnoten
D: broodje hamburger met broccoli
S: lesje hardlopen
T: kwark met extra pure chocolade

Morgen in ieder geval lijnzaad door de yoghurt, zit helemaal vast van binnen :(
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_191208828
Mijn lijstje werd ietsje anders, het kopje thee met koekje werd een cola light. En om het gebrek aan suiker daarin goed te maken, een reuze koek met chocola :9 Paste best qua kcal (schat zo'n ding op 350). Totaal zo'n 1800. En gok dat mijn zin in choco indirect ook wel verklaart waarom ik even blijf hangen qua gewicht :+
  zondag 26 januari 2020 @ 21:02:29 #10
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191209164
Winegumdag vandaag, maar ook 25ish km gewandeld, dus het kon wel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_191211205
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Winegumdag vandaag, maar ook 25ish km gewandeld, dus het kon wel. :+
Goed zeg!
Ik zit op 12k stappen, dat is 8,6 km.
Morgen uit eten met t werk dus ik moet goed kiezen. En ik twijfel of dinsdag dan deze week wel een goede weegdag is...
pi_191213620
Week praktisch stil gestaan, nu een halve kilo eraf :) heel blij mee!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_191213653
Mogge. Één ons eraf tof 6 dagen geleden :(
pi_191213729
Ik heb even een weekendje iets meer gegeten. Niet teveel of ongezond, maar even iets grotere maaltijden. Ik bleef namelijk maar honger houden de afgelopen week. Hopelijk kan ik het dan komende week wel weer wat gemakkelijker aan.
pi_191213879
Ik heb wat geleerd de afgelopen dagen. Hele week heb ik zitten mopperen dat ik maar bleef steken, nadat ik mij dagelijks gin wegen. Maandag is mijn invoerweegdag en nu gewoon een kilo eraf. Nu weegschaal even weggezet :@
pi_191213912
O havermout, chia- en lijnzaad, rozijn, kaneel, amandelmelk
L 4 mais met kipfilet/pate, handje tomaatjes, 2 gekookte eieren
T bakje skyr
D pasta met kip en groente, yakult, mandarijnen
B 2 uur fietsen
pi_191214459
Weer een halve kilo minder tegenover afgelopen maandag.

De drukte in het topic lijkt al weer wat minder geworden?
pi_191214533
Afgelopen weekend :') zaterdag een babyshower met high tea, daarna eten en stappen met vrienden, de dag erna uitgebreide brunch en in de avond patat.

Ik heb me niet gewogen 8-) doe ik volgende week wel weer, geen zin in een mogelijk demotiverend cijfer. Vandaag weer braaf aan de kwark en sla *O* en dan komt t wel weer goed :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191214627
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:19 schreef Luke83 het volgende:
Lijstje:
O: yoghurt, muesli, banaan
T: cracker rookvlees
L: 4 speltboterhammen, 2 rookvlees 2 abrikozenjam
T: handje walnoten
D: broodje hamburger met broccoli
S: lesje hardlopen
T: kwark met extra pure chocolade

Morgen in ieder geval lijnzaad door de yoghurt, zit helemaal vast van binnen :(
Is het volkoren speltbrood dat je hebt voor de lunch? :)
pi_191214733
Afgelopen weekend was prima, behalve zaterdagavond bij vrienden waar kaas en stokbrood op tafel kwamen en mijn lichaam ‘eat all the cheese’ zei.
Ik vond het lastig omdat het niet te plannen en wegen is, dus geen idee wat dan een normale portie is/ waar ik nog ruimte voor had.
pi_191214999
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Afgelopen weekend was prima, behalve zaterdagavond bij vrienden waar kaas en stokbrood op tafel kwamen en mijn lichaam ‘eat all the cheese’ zei.
Ik vond het lastig omdat het niet te plannen en wegen is, dus geen idee wat dan een normale portie is/ waar ik nog ruimte voor had.
Dat wordt niet makkelijker inschatten helaas. Accepteren dat 100% strak binnen de lijnen blijven qua eten/drinken niet gaat en dat dat ook gewoon kan met mate, wordt daarentegen wél steeds makkelijker. :+

Weegschaal niet geprobeerd vandaag, aan m'n pootjes te voelen is dat toch een hoop vocht. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191215265
Lijstje!

O: boterham met pindakaas
T: yoghurtdrink
L: 2 afbakbroodjes met ei en bacon
A: aardappels met cordonblue en sperziebonen
B: rondje wandelen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 27 januari 2020 @ 10:57:32 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191215268
Heb me dit weekend weer moeten her-motiveren, was meer van een paar kg erbij nu er weer vanaf,
tot... plateau van 76,6kg. Eigenlijk mag ik niet klagen,beweeg iets meer, weer terug op plateau gewicht, heb nu een workout voor thuis app , een carb manager app, dus dat moet goed komen.
There is only one religion
pi_191215340
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Heb me dit weekend weer moeten her-motiveren, was meer van een paar kg erbij nu er weer vanaf,
tot... plateau van 76,6kg. Eigenlijk mag ik niet klagen,beweeg iets meer, weer terug op plateau gewicht, heb nu een workout voor thuis app , een carb manager app, dus dat moet goed komen.
Met nog een paar kilo te gaan (je doel was 70kg toch?) is het serieus heel normaal dat je afvaltempo lager ligt/vaak even stilstaat. Geef je lichaam ook een beetje de tijd om te stabiliseren, heb je op lange termijn alleen maar meer profijt van.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191215378
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat wordt niet makkelijker inschatten helaas. Accepteren dat 100% strak binnen de lijnen blijven qua eten/drinken niet gaat en dat dat ook gewoon kan met mate, wordt daarentegen wél steeds makkelijker. :+

Weegschaal niet geprobeerd vandaag, aan m'n pootjes te voelen is dat toch een hoop vocht. :+
I know, dus ik wil graag leren om met laas en stokbrood niet een ‘alles of niks’ houding te hebben, maar te genieten met mate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')