En waarom dan huilen? Klinkt beetje apartquote:Op zondag 26 januari 2020 10:25 schreef bitterbal het volgende:
Ik had gister een huilende stiefmoeder aan de lijn want die had de rekening van de notaris in Duitsland gekregen en ze denkt dat ze genaaid wordt. Nu is die ook wel hoog.
Denk dat het klopt. In Duitsland rekenen ze blijkbaar een percentage van het totale bedrag wat er geregeld moet worden.. . niet zoals hier een uurloon of vast tarief.
Dan heb je het blijkbaar nodig gehad.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ja, dat huilen snap ik ook niet zo.
Jezus, half elf en nu pas wakker
Heerlijk tochquote:Op zondag 26 januari 2020 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ja, dat huilen snap ik ook niet zo.
Jezus, half elf en nu pas wakker
quote:Op zondag 26 januari 2020 10:34 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan heb je het blijkbaar nodig gehad.
Brrr!quote:Op zondag 26 januari 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Respect trouwens voor AI en IJs die door de koude wind langs de zee aan het bikkelen zijn![]()
Ik ben Sjaak Afhaak vandaag, in pyjama op de bank
Omdat ze zegt dat deze notaris vrijwel niets heeft gedaan. 1 keer een brief gestuurd ofzo.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
En waarom dan huilen? Klinkt beetje apart
Als er veel betaald moet worden is er ook veel geld beschikbaar blijkbaar, dus dan heeft ze niks te klagen zo te horen
Uitslapen en pas brunchen als ontbijtquote:Op zondag 26 januari 2020 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]klopt ook wel.
Nu lekker aan de koffie
Jij vuige afhaker!quote:Op zondag 26 januari 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Respect trouwens voor AI en IJs die door de koude wind langs de zee aan het bikkelen zijn![]()
Ik ben Sjaak Afhaak vandaag, in pyjama op de bank
Heb je op de fiets gezeten?quote:Op zondag 26 januari 2020 10:38 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Uitslapen en pas brunchen als ontbijt![]()
Hier nu ook weer eindelijk aan de koffie
Ja, naar het werk vanmorgenquote:
Goed advies, al vrees ik dat er bij een notaris niet te pingelen valt. En als dit gebruikelijk is in Duitsland, heeft ze gewoon pech. Dan is het net zo onontkoombaar als successierecht.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Omdat ze zegt dat deze notaris vrijwel niets heeft gedaan. 1 keer een brief gestuurd ofzo.
Maar in de rekening wordt verwezen naar bepaalde paragrafen en zo van wat ik begrijp heeft die het wel dus correct gedaan. De vraag is dan alleen of zijn werkzaamheden in verhouding staan![]()
Ik heb haar gezegd dat ze in gesprek moet met de man en een native Duitser mee moet nemen voor eventuele taalproblemenMisschien is de man coulant en kan er gesproken worden over de rekening.
Nee ze zegt dat hij vrijwel niets heeft gedaan. Ze zegt dat hij 1 keer een brief naar een bank heeft gestuurd.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:43 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ja, naar het werk vanmorgen![]()
@:bitterbal als alles goed gedaan is door die notaris, waarom zou hij dan iets van de rekening af doen?
Mja k denk dat ik voor de helft dan ook pech hebquote:Op zondag 26 januari 2020 10:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Goed advies, al vrees ik dat er bij een notaris niet te pingelen valt. En als dit gebruikelijk is in Duitsland, heeft ze gewoon pech. Dan is het net zo onontkoombaar als successierecht.
Ziekquote:Op zondag 26 januari 2020 10:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Brrr!
Waarom ben je afgehaakt?
Curryworstquote:Op zondag 26 januari 2020 10:52 schreef bitterbal het volgende:
Overigens zijn de duitsers veel schappelijker met hun successierecht : p en ze hebben curryworst
In je hoofd?quote:
Ja hier gaat het niet via uurloon maar ze nemen de totale waarde van het vermogen wat de handeling vertegenwoordigt. Klinkt wat vaag deze zinquote:Op zondag 26 januari 2020 10:53 schreef Fogel het volgende:
Het uurloon van een notaris is vrij hoog... geen idee over welke bedragen het hier gaat, maar dingen kosten heel snel heel veel, zeker als ze per handeling een minimale tijd kunnen schrijven ongeacht hoe lang de handeling eigenlijk duurt. 3 minuten aan de telefoon, mooi, dat kost je 15 minuten. Zo'n dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |