Dat zijn de mooiste controles ..... jammer Femke, gemiste kansquote:De hoofdstad gaat in de strijd tegen criminaliteit de ’patseraanpak’, die in Rotterdam zijn vruchten afwerpt, niet overnemen. Volgens burgemeester Femke Halsema wordt die vorm van proactief controleren in Amsterdam „al geruime tijd niet meer uitgevoerd vanwege de schijn van etnisch profileren die dat met zich mee kan brengen.”
In Rotterdam worden dikwijls automobilisten die in dure auto’s rijden staande gehouden en wordt hen de gelegenheid geboden om aan te tonen dat de auto waarin gereden wordt ook echt van hen is. Als zaken niet in de haak zijn, wordt de auto in beslag genomen. Eerder werd er door de VVD al voor gepleit om het systeem landelijk in te voeren.
Halsema heeft afgelopen jaar, nadat in de gemeenteraad hierom gevraagd werd, in de driehoek met politie en OM besproken om af te zien van dergelijke pro-actieve verkeerscontroles. Wel wil ze inzetten op ’dynamische verkeerscontroles’. Die worden uitgevoerd door rechercheurs met kennis over de zware criminaliteit. Er wordt dan op basis van meerdere omstandigheden altijd eerst een reguliere verkeerscontrole uitgevoerd, waarbij het rij- en kentekenbewijs gevorderd wordt.
Drugs of wapenbezit
De rechercheurs stellen vervolgens vragen om te onderzoeken of er sprake is van andere strafbare feiten, zoals het in bezit hebben van drugs of wapens. De automobilist hoeft hier echter niet aan mee te werken als hij of zij dat niet wil. Als er na de controle op grond van de wegenverkeerswet geen verdenking ontstaat van een strafbaar feit, zal de controle stoppen.
Idd. Ze moeten gewoon de controles zowel in west als bij de zuid-as uitvoeren en dan kan niemand zeiken over etnisch profileren.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
De schijn van etnisch profileren ook echt![]()
Je hebt Halsema en je hebt Wilders, wij willen graag er iets tussenin.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze laat wel keer op keer blijken totaal niet geschikt te zijn als burgemeester. Dit is wel een toppertje hoor.
Baudetquote:Op woensdag 22 januari 2020 18:20 schreef halfway het volgende:
[..]
Je hebt Halsema en je hebt Wilders, wij willen graag er iets tussenin.
Ik heb toch een vermoeden dat hij het bij de volgende verkiezingen nog beter gaat doen vanwege dit soort slappe hap bijvoorbeeld.quote:
Daar zorgen ze zelf wel voor. Kwestie van geduld.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
De schijn van etnisch profileren ook echtDoek deze hele gemeente op aub
Dan moet die zielige KPMG accountant misschien zijn broer maar eens aanspreken op diens betrokkenheid bij de georganiseerde misdaad, sowieso in zn eigen belang ook geen slecht idee: voor je het weet pakken contacten van je broer jou aan omdat dat hen zo uitkomt.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dit niet zo verkeerd hoor. Er zijn gewoon teveel jongens met een kleurtje die 3 keer in de week aan de kant gezet worden. Dat kkun je ook niet maken, geef dan na 3 keer dat kenteken door als in 'door laten rijden' maar dat is kennelijk te ingewikkeld.
De grap is dat ze zegt dat het leidt tot etnisch profileren. Echter, dat klopt niet. Ik ben zo vaak staande gehouden vanwege dat ik een dure auto onder mijn reet heb en ik ben zo blank als het maar kan.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dit niet zo verkeerd hoor. Er zijn gewoon teveel jongens met een kleurtje die 3 keer in de week aan de kant gezet worden. Dat kkun je ook niet maken, geef dan na 3 keer dat kenteken door als in 'door laten rijden' maar dat is kennelijk te ingewikkeld.
Kennelijk interesseert het je nog genoeg om te moeten zeggen dat het je niet interesseert.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:33 schreef asco het volgende:
Amsterdam interesseert me ondertussen net zo veel als een random ander moslimgebied op deze aarde; nul.
Dit dus, zat nette allochtoonse jongens met een nette baan die keer op keer worden gecontroleerd door de politie.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, heb je in de eigen kring criminelen die het breed laten hangen maar zwijg je daarover? Niet janken naar oom agent dan, je maakt het er echt zelf naar.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, zat nette allochtoonse jongens met een nette baan die keer op keer worden gecontroleerd door de politie.
Ga dan maar klagen tegen de andere mensen in je gemeenschap, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, zat nette allochtoonse jongens met een nette baan die keer op keer worden gecontroleerd door de politie.
Lol, ik hoor niet bij die groep hoor maar kan me wel goed inleven in die situatie na meerdere NL artikels/interviews gelezen en reportages gezien te hebben over etnisch profileren door de politie in NL en Amerika)quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ga dan maar klagen tegen de andere mensen in je gemeenschap, zou ik zeggen.
Allemaal gelul.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, ik hoor niet bij die groep hoor maar kan me wel goed inleven in die situatie na meerdere artikels/interviews gelezen en reportages gezien te hebben over etnisch profileren door de politie in NL en Amerika)
Als je een dergelijke video hebt van een situatie in Nederland, dan had je wellicht een punt.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, ik hoor niet bij die groep hoor maar kan me wel goed inleven in die situatie na meerdere artikels/interviews gelezen en reportages gezien te hebben over etnisch profileren door de politie in NL en Amerika)
Een willekeurig voorbeeld waarbij ik aan de kant sta van de zwarte bestuurder en niet de agent en zo heb ik er in de loop der jaren genoeg videos van gezien:
Ze hoeven toch helemaal niet op etniciteit aan te houden. Gewoon de formule: Als Autowaarde - leeftijdX10.000 groter is dan 40.000 dan aanhouden.quote:Op woensdag 22 januari 2020 17:58 schreef maily het volgende:
Halsema: "Geen patseraanpak wegens schijn van etnisch profileren"
[..]
Dat zijn de mooiste controles ..... jammer Femke, gemiste kans
Ik geef Halsema hier gelijk in maar niet als het gaat om etnisch profileren maar meer om het feit dat de bewijslast omgedraaid word.quote:Op woensdag 22 januari 2020 17:58 schreef maily het volgende:
Halsema: "Geen patseraanpak wegens schijn van etnisch profileren"
[..]
Dat zijn de mooiste controles ..... jammer Femke, gemiste kans
Dus iedereen aanhouden die in een auto rijdt?quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hoeven toch helemaal niet op etniciteit aan te houden. Gewoon de formule: Als Autowaarde - leeftijdX10.000 groter is dan 40.000 dan aanhouden.
Dus iemand van 20 die in een Audi van 65.000 euro rijdt wordt automatisch aangehouden. Of het nu een Marokkaan, Surinamer, Antilliaan of Turk is.
Gelukkig maar dat alle allochtonen en alle mensen met een kleurtje bevriend met elkaar zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Etnisch profileren is goed en werkt. Vind je het racisme? Zeg dan tegen je vrienden dat ze moeten ophouden met drugs dealen.
Een Nissan Micra van 10.000 euro. Een vrouwtje van 70. Dat is een waarde van -60.000. Die hoef je niet aan te houden dan!quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus iedereen aanhouden die in een auto rijdt?
3000-85*10.000=29.150.000
29.150.000>40.000 dus aanhouden. Ook al is het een bejaard vrouwtje in een 6ehands Nissan Micra.
quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:27 schreef -XOR- het volgende:
Eerst iedereen helemaal over de zeik over de belastingdienst
Spreek voor jezelf vriendje. Same same.quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets met amper verhulde (14)88 pipo's, maar is de hele toeslagenaffaire niet ontstaan door "gesloten gemeenschappen" (de zoveelste verhullende descriptor) die daadwerkelijk het sociaal stelsel hier hard aan het misbruiken/leegvreten zijn, geholpen/aangevoerd door louche kantoortjes van zaakbehartigers uit diezelfde gemeenschappen die twijfelachtige exploitatieve constructies optuigen en aan de man brengen om tegen betaling namens lieden uit die "gesloten gemeenschappen" allerhande toeslagen en subsidies aan te vragen?![]()
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)luiden-noodklok.html
![]()
10.000-70*10.000=99.300.000quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een Nissan Micra van 10.000 euro. Een vrouwtje van 70. Dat is een waarde van -60.000. Die hoef je niet aan te houden dan!
Meneer Van Dale Wacht Op Antwoordquote:Op woensdag 22 januari 2020 19:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
10.000-70*10.000=99.300.000
Wel aanhouden dus volgens je eigen formule.
quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Spreek voor jezelf vriendje. Same same.
Deugen is belangrijker dan veiligheid.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
De schijn van etnisch profileren ook echtDoek deze hele gemeente op aub
Ja en? Ze worden gecontroleerd? Niet vervolgd, opgesloten of onterecht bejegend. Als jongere werd ik ook vaker staande gehouden door de politie voor een controle dan nu, en ook toen reed ik al netjes en dronk geen alcohol achter het stuur, is dat dan ook racisme?quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:20 schreef halfway het volgende:
[..]
Je hebt Halsema en je hebt Wilders, wij willen graag er iets tussenin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |