abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191156587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moest ook even kijken :D Radius eindigt onderaan bij de pols (alle?) zoogdieren aan de binnenzijde van de arm. Maar bij koeien en paarden kruisen de botten niet, de ulna zit daar de hele tijd heel sterk aan de buitenzijde (en versmelt zelfs richting de pols met de radius) Bij Honden, katten en kennelijk dus ook primaten kruisen de beenderen elkaar wel. Verwarrend!

Ik had vooral moeite met de NL naamgeving. Sternum...sternum........ ohja, borstbeen!
Gelukkig hoefden we niet het antwoord te typen maar konden we kiezen, haha.
Ik heb even gevoeld bij Piep, dat is nog niet zo makkelijk. Bij de 'pols' kan ik net twee botjes ontdekken.
Spoilers!
pi_191156626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, ik heb dus helemaal niet het idee dat dát nou is waar ik het overgrote deel van mijn dag mijn grijze massa aan moet besteden.

Wellicht scheelt het dat hier maar één kind rondhobbelt en dat vergt tot dusver helemaal niet zoveel organisatie mijnerzijds. Heb je zelf het idee dat het anders was toen alleen je oudste er nog was?
Maar waar ben je dan mee bezig gedurende de dag?

Ik kan enorm genieten van dagen zoals gister, heerlijk met de oudste onderweg. Maar, over het algemeen merk ik dat ik een uitdaging mis. Daarnaast mis ik het ook om actief wat bij te dragen aan de maatschappij. Natuurlijk, mijn kinderen opvoeden en er voor ze zijn is super belangrijk, en indirect ook voor de maatschappij om goed opgevoede maatschappelijk bewuste kinderen 'af te leveren', maar ik zou daarnaast ook nog wat willen bijdragen.

Maar goed, daar zit ook het conondrum, aan de ene kant vind ik het super belangrijk om er voor m'n kinderen te zijn, ze die huiselijkheid te bieden die ik als kind ook altijd gehad heb, en veel tijd met ze door te brengen. De duutser is niet echt in een plaats om veel minder te gaan werken, en zijn carrière geeft ons natuurlijk heel veel stabiliteit. Maar, aan de andere kant heb ik meer nodig. Ik speel ook met het idee om bewust te zeggen dat ik de komende 5 jaar niet ga werken, een actieve vrijwilligersfunctie zoek, en me na 5 jaar ga omscholen tot leraar. Maar daar ben ik nog niet 100% van overtuigd...
pi_191156636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef minilot het volgende:
Ola Tele! :W Nog nieuws over je zonerbaantje? :)

Inzake alle vogels-in-tuin-fans hier: momenteel in de achtertuin één vinkje, twee koolmezen en een bijna lichtgevend groene halsbandparkiet :)
Hoooi! :W

"Sollicitatiegesprek" ging heel goed, waarschijnlijk mag ik yogales geven en zwembadonderhoud doen, maar ze sturen me uiterlijk eind van deze maand een mail met meer info, als ze het rooster rond hebben. ^O^
pi_191156660
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

En hoe lang deden jullie daarmee? _O-

Multiquote is onoverzichtlijk.
Weet je wat...jullie doen het er maar mee...

Veel plezier, vandaag :W
Ik weet het niet eens precies meer hoe lang we ermee deden. Wel lang, hoor. We waren ook voornamelijk eerstejaars die in het weekend naar hun ouders gingen. Ik denk dat we twee keer (in het jaar dat ik er woonde) zo'n bestelling gedaan hebben. Er is ook een tijd geweest dat het zo'n chaos op de gang was dat iedereen campingstijl met z'n rolletje naar het toilet liep. :')
pi_191156681
Leuk, een vogelhuisje @Blues
Hopelijk bevalt de nieuwe poets :*
pi_191156693
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moest ook even kijken :D Radius eindigt onderaan bij de pols (alle?) zoogdieren aan de binnenzijde van de arm. Maar bij koeien en paarden kruisen de botten niet, de ulna zit daar de hele tijd heel sterk aan de buitenzijde (en versmelt zelfs richting de pols met de radius) Bij Honden, katten en kennelijk dus ook primaten kruisen de beenderen elkaar wel. Verwarrend!

Ik had vooral moeite met de NL naamgeving. Sternum...sternum........ ohja, borstbeen!
Gelukkig hoefden we niet het antwoord te typen maar konden we kiezen, haha.
Ken alleen de mens en botten en spieren en organen, en dan vnl de medische teminologie. En heel veel ezelsbruggetjes.
raDIUs = duimzijde ellepijP = pinkzijde . Vermoeiend en dan ben ik slecht in allerlei puzzels.
pi_191156730
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Uitdaging.
Natuurlijk ellepijp en spaakbeen omgedraaid. 8)7 Ulna en radius.
[..]

Dochterlief had een “handig” ezelsbruggetje in dr bioboek: de ellepijp zit bij je pols aan de kant van je pink.

Ik had het allemaal nog redelijk in mn hoofd zitten trouwens. Viel me niet tegen.
Alleen de schedeldelen zegmaar... wiggebeen enzo.. het KLONK niet eens bekend _O-
Gelukkig lukten voor- en achterhoofd nog prima... boven- en onderkaak bleek ook niet zo’n probleem.

[ Bericht 15% gewijzigd door Uhmmpie op 23-01-2020 11:35:16 ]
pi_191156772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb even gevoeld bij Piep, dat is nog niet zo makkelijk. Bij de 'pols' lukt kan ik net twee botjes ontdekken.
Is heel moeilijk te voelen inderdaad! Wat je vaak bij de elleboog op het uiteinde voelt, die grote knobbel, is de ulna (of nouja het olecranon van de ulna, om preciezer te zijn.)

En die loopt dan vanaf een beetje de buikzijde richting 'lateraal', oftewel naar de buitenzijde.
De radius ligt ervoor tegen de ulna aan, en loopt richting de binnenzijde van de pols.

Ploatje bij het praatje; weliswaar van een hond, maar zelfde idee:

geel = olecranon = onderdeel van ulna
Oranje/rood = ulna
Gewoon bot = radius

Craniaal = als je voor Piep staat en zo naar haar pootjes kijkt
Caudaal = als je achter Piep gaat staan
Mediaal = vanaf de buik (lichaams-as) gezien
Lateraal = richting de buik (lichaams - as) kijkend.

Uhmpie's schuld hoor, dat ik weer los ga :D

Ik zocht nog het liedje waar ik ooit botjes mee moest leren, maar ik kom nu toch een beetje een euh, vreemde versie tegen (wat de animatie betreft) :')
[youtube][/
pi_191156800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoooi! :W

"Sollicitatiegesprek" ging heel goed, waarschijnlijk mag ik yogales geven en zwembadonderhoud doen, maar ze sturen me uiterlijk eind van deze maand een mail met meer info, als ze het rooster rond hebben. ^O^
*O* Klinkt goed!
pi_191156831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*O* Klinkt goed!
Ja O+

Het voordeel van zwembadonderhoud is dat dat 's ochtends is voordat het zwembad opengaat. Ze willen de yoga ook 's ochtends inplannen. Dat betekent dat ik vrije middagen heb O+ *O*
pi_191156859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat snap ik ook wel, het thuisblijven. Ik ben nu sinds november 2017 thuis, en ik merk dat ik er langzaam wel klaar mee ben. Ik heb zin om m'n wereld weer te vergroten en m'n hersenen weer te gebruiken.

Aan de andere kant vind ik het ook heel fijn dat ik door thuis te blijven alle rust kan brengen in het gezin, dat de kinderen elke dag na school gewoon thuis kunnen komen, etc. etc. Soms denk ik ook wel dat dit een betere oplossing is. Ik vind het maar lastig! Maar goed, eerst maandag het gesprek maar eens afwachten.
Snap dat wel ja...
beetje de spaghaat van het ouderschap denk ik

Het is niet dat wat je thuis doet niet leuk is.. of niet belangrijk...
maar gewoon even geen mama af en toe maar je druk maken over andere dingen is ook weleens fijn.

En als je werkt... ben je juist weer wat liever vaker thuis..

Maar goed.. ik heb uiteindelijk een baan gevonden waarbij ik na schooltijd gewoon thuis was... terwijl het werk wel echt heel leuk was.
pi_191156870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Is heel moeilijk te voelen inderdaad! Wat je vaak bij de elleboog op het uiteinde voelt, die grote knobbel, is de ulna (of nouja het olecranon van de ulna, om preciezer te zijn.)

En die loopt dan vanaf een beetje de buikzijde richting 'lateraal', oftewel naar de buitenzijde.
De radius ligt ervoor tegen de ulna aan, en loopt richting de binnenzijde van de pols.

Ploatje bij het praatje; weliswaar van een hond, maar zelfde idee:

[ afbeelding ]

geel = olecranon = onderdeel van ulna
Oranje/rood = ulna
Gewoon bot = radius

Craniaal = als je voor Piep staat en zo naar haar pootjes kijkt
Caudaal = als je achter Piep gaat staan
Mediaal = vanaf de buik (lichaams-as) gezien
Lateraal = richting de buik (lichaams - as) kijkend.

Uhmpie's schuld hoor, dat ik weer los ga :D

Ik zocht nog het liedje waar ik ooit botjes mee moest leren, maar ik kom nu toch een beetje een euh, vreemde versie tegen (wat de animatie betreft) :')
[youtube][/
Ik mag niet meer voelen. Er moet hard geslapen worden. Voorbereiding voor weer een zware nacht op muizenjacht denk ik.

Edit: lol, dat filmpje :D
Spoilers!
pi_191157054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat voor wedstrijd was het? Wel leuk!

En hopelijk bevalt de nieuwe poets!
Nou wedstrijd... vandaar het 'gewonnen' tussen haakjes :D
Het was op de fbsite van de gemeente, je moet aan een paar voorwaarden voldoen. Veel eiken in de buurt en een tuin hebben en veel mezen etc hebben in die tuin.
Tijdje met die man staan praten over onze groene gemeente (Bloemendaal). Hele enthousiaste man die 'bovenop de groene gemeente zit met groen en dier' :D
Dit was de tekst op fb:
quote:
Win een gratis nestkastje
Wist je dat een nest mezen wel 500 rupsen per dag eet? Zowel koolmezen als pimpelmezen eten rupsen. Ook de eikenprocessierups en de rups van de buxusmot. Om die reden heeft de gemeente 100 nestkastjes ingekocht bij de Vogelbescherming om weg te geven aan onze inwoners.

Wil je ook zo'n nestkastje in de tuin? Vul dan het formulier in: http://bit.ly/2MoVcmR. Meedoen kan tot en met 12 januari 2020. Winnaars kunnen hun kastje ophalen in
Ze hadden er dus 100, maar ruim 250 aanvragen :+
pi_191157124
Mijn neef heeft teruggebeld en er is een heuse afspraak gemaakt :o Ik heb nog meer geleerd over hem: hij is niet in de Heere, alleen zijn vrouw. En hij heeft geen mobiele telefoon.

Meer geluksmomenten bedacht. Was gisteren niet fit en dan zie ik het leven tegenwoordig toch iets donkerder in. Vandaag niet meer.
- Vogeltjes dus
- Uit eten met J
- Road trip met J
- Seks (ook met J)
- Zaadjes planten (niet van J)
Spoilers!
pi_191157134
Pluk dezen dag Lucky en leef je naam :*
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:01:38 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191157137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:12 schreef minilot het volgende:
@:Fietsie Tof dat je dochter ook zo met die printer bezig is. Samen nerden. O+ Wel jammer dat de kwaliteit van het ding, als ik je berichten zo als leek inschat, wat tegenvalt en je er zelf nog een hoop aan moet tweaken.. Wat heb je ervoor betaald? :)
Nee dat tweaken was juist -de bedoeling- :)

Apparaten die dit kunnen en niet getweakt hoeven te worden kun jij onder de naam “ultimaker” met personeelskorting kopen :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191157139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn neef heeft teruggebeld en er is een heuse afspraak gemaakt :o Ik heb nog meer geleerd over hem: hij is niet in de Heere, alleen zijn vrouw. En hij heeft geen mobiele telefoon.

Meer geluksmomenten bedacht. Was gisteren niet fit en dan zie ik het leven tegenwoordig toch iets donkerder in. Vandaag niet meer.
- Vogeltjes dus
- Uit eten met J
- Road trip met J
- Seks (ook met J)
- Zaadjes planten (niet van J)
Daar ging mijn thee _O-
pi_191157149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja O+

Het voordeel van zwembadonderhoud is dat dat 's ochtends is voordat het zwembad opengaat. Ze willen de yoga ook 's ochtends inplannen. Dat betekent dat ik vrije middagen heb O+ *O*
Oeh, dat is fijn! O+
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 12:02:34 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191157157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daar ging mijn thee _O-
Neusholte ook goed ontsmet :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191157167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja O+

Helemaal ^O^ en *O*
pi_191157173
Oh en dagen als afgelopen zaterdag zijn ook geweldig, dus het hek afmaken met J en Fiets. Lekker hard aan de slag met zijn allen en aan het eind van de dag zo'n enorme gelukzalige vermoeidheid voelen doet ook echt veel voor me.
Spoilers!
pi_191157174
Dan ga ik nu de botjesles van little Uhmp maken :B
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 12:05:13 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191157192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
En hij heeft geen mobiele telefoon.

Dat is best bewonderingswaardig :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191157199
Benedenverdieping opgeruimd, afgestoft, gestofzuigd en gedweild.

Tijd om de hond uit te laten en alles weer smerig te maken. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191157217
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is best bewonderingswaardig :Y
Ik weet niet of ik het bewonder. Ik vind het wel bijzonder. Ik ken niemand zonder mobiel geloof ik. Nou ja, nu dus wel.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')