Ik heb even gevoeld bij Piep, dat is nog niet zo makkelijk. Bij de 'pols' kan ik net twee botjes ontdekken.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik moest ook even kijkenRadius eindigt onderaan bij de pols (alle?) zoogdieren aan de binnenzijde van de arm. Maar bij koeien en paarden kruisen de botten niet, de ulna zit daar de hele tijd heel sterk aan de buitenzijde (en versmelt zelfs richting de pols met de radius) Bij Honden, katten en kennelijk dus ook primaten kruisen de beenderen elkaar wel. Verwarrend!
Ik had vooral moeite met de NL naamgeving. Sternum...sternum........ ohja, borstbeen!
Gelukkig hoefden we niet het antwoord te typen maar konden we kiezen, haha.
Maar waar ben je dan mee bezig gedurende de dag?quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, ik heb dus helemaal niet het idee dat dát nou is waar ik het overgrote deel van mijn dag mijn grijze massa aan moet besteden.
Wellicht scheelt het dat hier maar één kind rondhobbelt en dat vergt tot dusver helemaal niet zoveel organisatie mijnerzijds. Heb je zelf het idee dat het anders was toen alleen je oudste er nog was?
Hoooi!quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef minilot het volgende:
Ola Tele!Nog nieuws over je zonerbaantje?
Inzake alle vogels-in-tuin-fans hier: momenteel in de achtertuin één vinkje, twee koolmezen en een bijna lichtgevend groene halsbandparkiet
Ik weet het niet eens precies meer hoe lang we ermee deden. Wel lang, hoor. We waren ook voornamelijk eerstejaars die in het weekend naar hun ouders gingen. Ik denk dat we twee keer (in het jaar dat ik er woonde) zo'n bestelling gedaan hebben. Er is ook een tijd geweest dat het zo'n chaos op de gang was dat iedereen campingstijl met z'n rolletje naar het toilet liep.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
En hoe lang deden jullie daarmee?![]()
Multiquote is onoverzichtlijk.
Weet je wat...jullie doen het er maar mee...
Veel plezier, vandaag
Ken alleen de mens en botten en spieren en organen, en dan vnl de medische teminologie. En heel veel ezelsbruggetjes.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik moest ook even kijkenRadius eindigt onderaan bij de pols (alle?) zoogdieren aan de binnenzijde van de arm. Maar bij koeien en paarden kruisen de botten niet, de ulna zit daar de hele tijd heel sterk aan de buitenzijde (en versmelt zelfs richting de pols met de radius) Bij Honden, katten en kennelijk dus ook primaten kruisen de beenderen elkaar wel. Verwarrend!
Ik had vooral moeite met de NL naamgeving. Sternum...sternum........ ohja, borstbeen!
Gelukkig hoefden we niet het antwoord te typen maar konden we kiezen, haha.
Dochterlief had een “handig” ezelsbruggetje in dr bioboek: de ellepijp zit bij je pols aan de kant van je pink.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Uitdaging.
Natuurlijk ellepijp en spaakbeen omgedraaid.Ulna en radius.
[..]
Is heel moeilijk te voelen inderdaad! Wat je vaak bij de elleboog op het uiteinde voelt, die grote knobbel, is de ulna (of nouja het olecranon van de ulna, om preciezer te zijn.)quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb even gevoeld bij Piep, dat is nog niet zo makkelijk. Bij de 'pols' lukt kan ik net twee botjes ontdekken.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoooi!
"Sollicitatiegesprek" ging heel goed, waarschijnlijk mag ik yogales geven en zwembadonderhoud doen, maar ze sturen me uiterlijk eind van deze maand een mail met meer info, als ze het rooster rond hebben.
Jaquote:
Snap dat wel ja...quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat snap ik ook wel, het thuisblijven. Ik ben nu sinds november 2017 thuis, en ik merk dat ik er langzaam wel klaar mee ben. Ik heb zin om m'n wereld weer te vergroten en m'n hersenen weer te gebruiken.
Aan de andere kant vind ik het ook heel fijn dat ik door thuis te blijven alle rust kan brengen in het gezin, dat de kinderen elke dag na school gewoon thuis kunnen komen, etc. etc. Soms denk ik ook wel dat dit een betere oplossing is. Ik vind het maar lastig! Maar goed, eerst maandag het gesprek maar eens afwachten.
Ik mag niet meer voelen. Er moet hard geslapen worden. Voorbereiding voor weer een zware nacht op muizenjacht denk ik.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Is heel moeilijk te voelen inderdaad! Wat je vaak bij de elleboog op het uiteinde voelt, die grote knobbel, is de ulna (of nouja het olecranon van de ulna, om preciezer te zijn.)
En die loopt dan vanaf een beetje de buikzijde richting 'lateraal', oftewel naar de buitenzijde.
De radius ligt ervoor tegen de ulna aan, en loopt richting de binnenzijde van de pols.
Ploatje bij het praatje; weliswaar van een hond, maar zelfde idee:
[ afbeelding ]
geel = olecranon = onderdeel van ulna
Oranje/rood = ulna
Gewoon bot = radius
Craniaal = als je voor Piep staat en zo naar haar pootjes kijkt
Caudaal = als je achter Piep gaat staan
Mediaal = vanaf de buik (lichaams-as) gezien
Lateraal = richting de buik (lichaams - as) kijkend.
Uhmpie's schuld hoor, dat ik weer los ga![]()
Ik zocht nog het liedje waar ik ooit botjes mee moest leren, maar ik kom nu toch een beetje een euh, vreemde versie tegen (wat de animatie betreft)![]()
[youtube][/
Nou wedstrijd... vandaar het 'gewonnen' tussen haakjesquote:Op donderdag 23 januari 2020 11:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat voor wedstrijd was het? Wel leuk!
En hopelijk bevalt de nieuwe poets!
Ze hadden er dus 100, maar ruim 250 aanvragenquote:Win een gratis nestkastje
Wist je dat een nest mezen wel 500 rupsen per dag eet? Zowel koolmezen als pimpelmezen eten rupsen. Ook de eikenprocessierups en de rups van de buxusmot. Om die reden heeft de gemeente 100 nestkastjes ingekocht bij de Vogelbescherming om weg te geven aan onze inwoners.
Wil je ook zo'n nestkastje in de tuin? Vul dan het formulier in: http://bit.ly/2MoVcmR. Meedoen kan tot en met 12 januari 2020. Winnaars kunnen hun kastje ophalen in
Nee dat tweaken was juist -de bedoeling-quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:12 schreef minilot het volgende:
@:Fietsie Tof dat je dochter ook zo met die printer bezig is. Samen nerden.Wel jammer dat de kwaliteit van het ding, als ik je berichten zo als leek inschat, wat tegenvalt en je er zelf nog een hoop aan moet tweaken.. Wat heb je ervoor betaald?
Daar ging mijn theequote:Op donderdag 23 januari 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn neef heeft teruggebeld en er is een heuse afspraak gemaaktIk heb nog meer geleerd over hem: hij is niet in de Heere, alleen zijn vrouw. En hij heeft geen mobiele telefoon.
Meer geluksmomenten bedacht. Was gisteren niet fit en dan zie ik het leven tegenwoordig toch iets donkerder in. Vandaag niet meer.
- Vogeltjes dus
- Uit eten met J
- Road trip met J
- Seks (ook met J)
- Zaadjes planten (niet van J)
Oeh, dat is fijn!quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja
Het voordeel van zwembadonderhoud is dat dat 's ochtends is voordat het zwembad opengaat. Ze willen de yoga ook 's ochtends inplannen. Dat betekent dat ik vrije middagen heb![]()
Helemaalquote:Op donderdag 23 januari 2020 11:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja
Het voordeel van zwembadonderhoud is dat dat 's ochtends is voordat het zwembad opengaat. Ze willen de yoga ook 's ochtends inplannen. Dat betekent dat ik vrije middagen heb![]()
Dat is best bewonderingswaardigquote:Op donderdag 23 januari 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
En hij heeft geen mobiele telefoon.
Ik weet niet of ik het bewonder. Ik vind het wel bijzonder. Ik ken niemand zonder mobiel geloof ik. Nou ja, nu dus wel.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is best bewonderingswaardig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |