abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191144249
4 gangen eten bij Mamma Rosa van Sapori in Enschede op 1 februari 2020 om 17:30: *O*

-Reservering is gedaan-

* Lonaa
* PdeHoog+G
* Z80
* Kaatje
* minilot
* Lucky_Strike+J
* Candaasje
* Borisz
* Uhmmpie
* Anthraxx
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie
* Whiskers
* Blues en golfer
* Isa
* Annex + 1

Sta je er niet bij, even melden bij een blauwe
----------
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_191144285
Ik lees net dat volgende week de Geluksroute in Haarlem is, allemaal gratis geluk! *O*
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_191144305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:11 schreef Barreltje het volgende:
En wat voor bedrag Komt er dan iedere maand bij op de spaar rekening? 100? 250? 500? 1000? 2500?
Ik hou niet zo van bedragen online zetten. Ook niet altijd hetzelfde, want met vakantiegeld of 13e maand gaat alles ook naar de spaarrekening. Ongeveer de helft van ons maandinkomen in normale maanden. Maar we zijn dan natuurlijk ook nog wel veel hier in huis aan het doen, dus het gaat er ook rap weer uit.
pi_191144335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van bedragen online zetten. Ook niet altijd hetzelfde, want met vakantiegeld of 13e maand gaat alles ook naar de spaarrekening. Ongeveer de helft van ons maandinkomen in normale maanden. Maar we zijn dan natuurlijk ook nog wel veel hier in huis aan het doen, dus het gaat er ook rap weer uit.
Dus 50% van de inkomsten gaat naar de spaarrekening? :o Maar als je dat ook weer in je huis pompt, dan staat dat er niet heel lang op, denk ik?

Ik heb even gerekend en hier gaat 6 a 7% van wat er per maand binnenkomt naar de spaarrekening :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191144411
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:29 schreef Lonaa het volgende:
Dus 50% van de inkomsten gaat naar de spaarrekening? :o Maar als je dat ook weer in je huis pompt, dan staat dat er niet heel lang op, denk ik?

Ik heb even gerekend en hier gaat 6 a 7% van wat er per maand binnenkomt naar de spaarrekening :')
We zorgen wel dat er altijd iets blijft staan, maar vaak is het inderdaad wel eventjes sparen en opbouwen en dan een bedrag eruit halen voor een klus of vakantie. Het belangrijkste doel is vooral om het overzicht een beetje te bewaren en te voorkomen dat het geld spontaan verdwijnt aan nutteloze dingen. Ik vind het gewoon fijn om aan het eind van de maand het gevoel te hebben van 'oeps, het geld is bijna op' in plaats van 'joh, wat maakt het uit, koop maar gewoon'.
pi_191144417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:41 schreef minilot het volgende: [..] Hoe vaak ga jij zowat? :) Ik zit momenteel op een gemiddelde van ongeveer anderhalf keer per maand - het komt er lang zo vaak niet meer van als een paar jaar geleden :)
Zeker één keer in de maand. In de zomer maanden elke week wel. Dan is het wat langer open en gaan we zodra de kinderen uit school komen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191144435
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

We zorgen wel dat er altijd iets blijft staan, maar vaak is het inderdaad wel eventjes sparen en opbouwen en dan een bedrag eruit halen voor een klus of vakantie. Het belangrijkste doel is vooral om het overzicht een beetje te bewaren en te voorkomen dat het geld spontaan verdwijnt aan nutteloze dingen. Ik vind het gewoon fijn om aan het eind van de maand het gevoel te hebben van 'oeps, het geld is bijna op' in plaats van 'joh, wat maakt het uit, koop maar gewoon'.
Was ook geen verwijt hoor. :)
pi_191144466
Wij sparen veel. Voor alles een klein beetje en wat we overhouden. 13de maand en bonussen storten we normaal gesproken in de hypotheek maar dit jaar voor het eerst niet. Dus onze spaarrekening werd flink gespekt. We zijn nog aan het zoeken naar een bestemming :P
pi_191144473
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:36 schreef Lonaa het volgende:
Was ook geen verwijt hoor. :)
Oh, zo vatte ik hem ook niet op hoor! :D

Ik heb ook weleens overwogen een extra spaarrekening te maken, door bijvoorbeeld huis, vakantie en écht spaargeld te scheiden in aparte potjes. Maar dat vond ik teveel gedoe.
pi_191144490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb ook weleens overwogen een extra spaarrekening te maken, door bijvoorbeeld huis, vakantie en écht spaargeld te scheiden in aparte potjes. Maar dat vond ik teveel gedoe.
Wij hebben wel één spaarrekening maar man houd alles bij in excel. Mja boekhoudert he :P
pi_191144509
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wij hebben er wel een paar. 1 generieke, 1 voor de huisdieren. F. heeft nog een eigen potje. Ik had er 1 omdat ik m'n vader terug moest betalen en er was er 1 voor de zomer wb vakanties en festivals enzo.
pi_191144526
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:41 schreef Tally het volgende:
Wij hebben wel één spaarrekening maar man houd alles bij in excel. Mja boekhoudert he :P
Oh, daar zou ik heel blij van worden. _O_

Ik wil ook wel weer een keer zo'n overzichtje laten maken. Ik weet dat bij de ABN kon, even kijken of de Knab het ook kan. Gewoon om te kijken waar ik op zou kunnen besparen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:46:19 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191144544
Ik spaar 10% van mijn salaris op mijn eigen spaarrekening en 7% op de gezamenlijke spaarrekening.. en dan de "oeps ik heb teveel geld op mn rekening" daar gaat sporadisch wat op dus.. :+
Eigen spaarrekening is nu voor wintersport en trouwjurk .. gezamenlijke spaar moet gevoed gaan worden voor de bruiloft ^)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:48:12 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191144564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, daar zou ik heel blij van worden. _O_

Ik wil ook wel weer een keer zo'n overzichtje laten maken. Ik weet dat bij de ABN kon, even kijken of de Knab het ook kan. Gewoon om te kijken waar ik op zou kunnen besparen.
Ik heb K. De opdracht gegeven om eens uit te zoeken waar wij ons geld op de gezamenlijke (boodschappen) rekening aan uit geven.. want dat wordt ZEKER niet alleen aan boodschappen uitgegeven.. ook aan etentjes, kadootjes, benzine en andere fratsen.. en daar ben ik het niet helemaal mee eens..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:07:59 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191144802
Wij sparen niks per maand, want komen altijd precies uit, qua inkomen.
Enige wat jaarlijks (voor een weekje vakantie) op een spaarrekening gaat (met bijna 0 % rente) is vakantiegeld, B. haar 13e maand en de jaarlijkse belastingteruggave.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191144813
Ik spaar iedere maand een vast bedrag om het laatste stukje hypotheek in één klap af te betalen (Hypotheek aanpassen was veel duurder), dan spaar ik iets opneen rekening om een leuk feest te geven als ik 60 word, en wat er verder overblijft gaat naar de normale spaarrekening.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:09:20 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191144814
Inkomsten en uitgaves staan hier ook keurig nerderig in een excel-sheet. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191144827
Hier ook alles in een excel sheet. Wel zo fijn voor het overzicht.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2020 @ 15:11:33 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191144833
Gelukkig ziet Gratiz er net zo uit als vroegah https://www.gratiz.nl/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191144839
Excelsheet + 1 :')
pi_191144846
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:11 schreef borisz het volgende:
Gelukkig ziet Gratiz er net zo uit als vroegah https://www.gratiz.nl/
Oh wauw. Ja. :D
pi_191144849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier ook alles in een excel sheet. Wel zo fijn voor het overzicht.
Excel hater hier, maar ook alleen dus weet ik exact wat erin en eruit gaat
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:15:33 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191144884
Op dit moment diep gelukkig, hoog in de bergen, in de sneeuw en zon in T-shirt O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 januari 2020 @ 15:17:46 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191144910
Ik heb wel spaargeld maar ik maak mijn salaris zo goed als op. Ik spaar elke maand wel 10% maar er zijn ook genoeg maanden dat dat weer terug gaat. Fuck it. Ik leef nu.
Ik geef veel geld uit aan eten en drinken. Lunch, uit eten, drankje doen. Heerlijk.

Als ik in Excel invul waar ik mijn geld aan uitgeef, dan realiseer ik me weer dat ik veel kan besparen. Maar daar heb ik geen zin in.
pi_191145106
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:17 schreef Kreator het volgende:
Ik heb wel spaargeld maar ik maak mijn salaris zo goed als op. Ik spaar elke maand wel 10% maar er zijn ook genoeg maanden dat dat weer terug gaat. Fuck it. Ik leef nu.
Ik geef veel geld uit aan eten en drinken. Lunch, uit eten, drankje doen. Heerlijk.

Als ik in Excel invul waar ik mijn geld aan uitgeef, dan realiseer ik me weer dat ik veel kan besparen. Maar daar heb ik geen zin in.
Oh, waar ik het aan uitgeef doe ik hier ook niet. Er is een rijtje 'in' en een rijtje 'vaste lasten' (daar zit sparen ook in.) Dat wat er onder de streep over blijft = yolo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')