Maar daar worden vrouwen tegenwoordig voor ingeënt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:05 schreef Halimede het volgende:
[..]
Van HPV kan je anders wel kanker krijgen als je pech hebt.
Klopt ook niet helemaal, ik was net te oud om ingeënt te worden daar tegen, en de inenting is maar voor een paar verschillende soorten HPV, lang niet alle! Het kan idd tot keelkanker, maar ook tot anuskanker leiden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar daar worden vrouwen tegenwoordig voor ingeënt.
Mannen niet. Kan tot keelkanker leiden als je beft zonder beflapje, wat nu eenmaal gebruikelijk is (en terecht, ik moet er niet aan denken).
Tja. Wie laat zich nou keuren als hij/zij met condoom neukt? Iedereen gaat ervan uit dat het alles tegen houd. Ik toendertijd niet in ieder geval.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hangt van de ziekte af.
Overigens condoom niet testen vs regelmatig testen geen condoom.
HPV is niet eens een SOA. Ongeveer 90% vd mensen heeft 1 van de ongeveer 100 varianten en het is 1 vd duizenden virussen waarmee de mens samenleeft. Condooms helpen er niet goed tegen en je kan het ook krijgen van handdoeken delen bijvoorbeeld. Er wordt niet op getest bij een SOA test (want vrijwel iedereen heeft het) en voor mannen is er niet eens een test. Tevens kan je bij de ene test wel HPV hebben en 3 weken later opeens weer niet en een maand later opeens weer wel.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:05 schreef Halimede het volgende:
[..]
Van HPV kan je anders wel kanker krijgen als je pech hebt.
De inenting beschermt ongeveer 70 vd 100 varianten. En het is geen redelijk risico hoor, het is zeer klein en duurt, als je al de pech hebt de slechte variant te krijgen en ook nog eens de pech dat je lichaam het niet zelf opruimt, dan duurt het 10-15 jaar voor het tot kanker kan lijden. Daarom worden vrouwen om de 5/10 jaar getest.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:16 schreef Halimede het volgende:
[..]
Klopt ook niet helemaal, ik was net te oud om ingeënt te worden daar tegen, en de inenting is maar voor een paar verschillende soorten HPV, lang niet alle! Het kan idd tot keelkanker, maar ook tot anuskanker leiden.
Gelukkig ruimt het lichaam het virus over het algemeen gewoon netjes op, maar het is toch wel een redelijk risico wat je loopt als je HPV hebt.
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM):quote:
Soa Aids Nederland:quote:HPV humaan papillomavirus (Humaan papillomavirus) wordt overgedragen door seksueel contact
Bron: https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillomavirus.
quote:HPV (humaan papillomavirus) is een soa die veel voorkomt in Nederland
Bron: https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/hpv.
Ik vind alles dat de kans verhoogt op een ernstige ziekte een redelijk risico, maar you do you.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De inenting beschermt ongeveer 70 vd 100 varianten. En het is geen redelijk risico hoor, het is zeer klein en duurt, als je al de pech hebt de slechte variant te krijgen en ook nog eens de pech dat je lichaam het niet zelf opruimt, dan duurt het 10-15 jaar voor het tot kanker kan lijden. Daarom worden vrouwen om de 5/10 jaar getest.
Leven verhoogt de kans op een ernstige ziekte.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:22 schreef Halimede het volgende:
[..]
Ik vind alles dat de kans verhoogt op een ernstige ziekte een redelijk risico, maar you do you.
Beetje semantische discussie. Ja het kan overgedragen worden via seksueel contact, maar dat kunnen schimmels bv ook. Die worden niet tot soa's gerekend. 80-90% vd mensen heeft op 1 of meerdere momenten 1 vd 100 HPV varianten. Het zit ook niet in SOA-test omdat dan vrijwel iedereen positief zou testen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM):
[..]
Soa Aids Nederland:
[..]
https://www.rivm.nl/bevol(...)elde-vragen-hpv#hpv3[/quote]quote:Het virus is erg besmettelijk: van iedere 100 seksueel actieve vrouwen worden er 80 besmet met het virus. Dit betekent dat 80 procent van deze vrouwen een keer besmet wordt met een van de HPV-typen. Bijna altijd wordt het door het eigen lichaam opgeruimd.
Het is echt heel normaal, net zoals vrijwel iedereen wel eens griep krijgt (en in zich draagt).quote:Bijvoorbeeld aan de handen en in de mond.
U kunt niet voorkomen dat u besmet raakt.
quote:Om het hpv-virus - dat overigens geen seksueel overdraagbare aandoening is - op te lopen, hoef je niet heel hard je best te doen. Het is een extreem besmettelijk virus, dat je al kunt krijgen door tegen iemand aan te liggen! Voorkomen dat je dit krijgt, kan dus eigenlijk niet. Maar als je een condoom gebruikt, wordt de kans wel 70% kleiner.
Oké, het is dus geen soa. Maar hpv is wél venijnig. Dit virus kun je lange tijd in je lichaam hebben zonder dat je het merkt. Het is dus vaak niet te achterhalen wanneer iemand besmet is geraakt met het virus. Dat kan zelfs al tien jaar geleden zijn.
Blijft staan dat vrijwel niemand bij orale seks bescherming gebruikt en vervolgens ook niet test ‘want ik neuk met condoom’ en dat is naar mijn mening echt niet verstandiger dan regelmatig testen en niet altijd veilig vrijen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:16 schreef Halimede het volgende:
[..]
Klopt ook niet helemaal, ik was net te oud om ingeënt te worden daar tegen, en de inenting is maar voor een paar verschillende soorten HPV, lang niet alle! Het kan idd tot keelkanker, maar ook tot anuskanker leiden.
Gelukkig ruimt het lichaam het virus over het algemeen gewoon netjes op, maar het is toch wel een redelijk risico wat je loopt als je HPV hebt.
Ja, maar dat is dus niet zo. Het houdt zeker niet alle besmettingen tegen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:23 schreef Vlicious87 het volgende:
[..]
Tja. Wie laat zich nou keuren als hij/zij met condoom neukt? Iedereen gaat ervan uit dat het alles tegen houd. Ik toendertijd niet in ieder geval.
Je kunt je bij de huisarts laten vaccineren, de adviesleeftijd is tussen 12 en 45 jaar, als ik mij niet vergis.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:16 schreef Halimede het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De prevalentie is zelfs in de risicoleeftijd onder de 20%.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
HPV is niet eens een SOA. Ongeveer 90% vd mensen heeft 1 van de ongeveer 100 varianten en het is 1 vd duizenden virussen waarmee de mens samenleeft. Condooms helpen er niet goed tegen en je kan het ook krijgen van handdoeken delen bijvoorbeeld. Er wordt niet op getest bij een SOA test (want vrijwel iedereen heeft het) en voor mannen is er niet eens een test. Tevens kan je bij de ene test wel HPV hebben en 3 weken later opeens weer niet en een maand later opeens weer wel.
In zeer uitzonderlijke gevallen kan het idd 1 vd oorzaken van baarmoederhalskanker zijn. Echter daar zijn ook vele andere oorzaken voor en daar is het rijksprogramma voor baarmoederhalskanker voor.
Exact, bijna iedereen krijgt het op een gegeven moment in zijn leven. Het is geen big deal.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:11 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De prevalentie is zelfs in de risicoleeftijd onder de 20%.
Je verwart het percentage mensen dat ooit besmet is geweest met de prevalentie (hoeveel er nu besmet zijn)
Hier te vinden: https://www.rivm.nl/documenten/factsheet-hpv
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact, bijna iedereen krijgt het op een gegeven moment in zijn leven. Het is geen big deal.
Gast. Zoals gezegd: 90% vd mensen krijgt het een keer in het leven (SOA AIDS: De meeste mensen die seks hebben zijn drager van dit virus. HPV kun je niet voorkomen door veilige seks. HPV is meestal ongevaarlijk. Je hoeft je er niet op te laten testen. ) https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/hpvquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:28 schreef Zilverberk het volgende:
[..]Behalve dat je er allerlei soorten kanker van kan krijgent valt HPV best mee ja.
hoe kun je dat bagatelliseren?
Ik ben geen 'gast'.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gast. Zoals gezegd: 90% vd mensen krijgt het een keer in het leven (SOA AIDS: De meeste mensen die seks hebben zijn drager van dit virus. HPV kun je niet voorkomen door veilige seks. HPV is meestal ongevaarlijk. Je hoeft je er niet op te laten testen. ) https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/hpv
Van die 100 zijn er maar 12 gevaarlijk en zelfs als je die gevaarlijke hebt wordt die in 99% vd gevallen door het lichaam zelf opgeruimd.
Maar ga vooral heel bang zijn. Geen seks hebben, ook geen handdoeken delen en ook niet naar de sauna, te dicht tegen mensen aanlopen etc
Van de 100 soorten zijn er
quote:
Griep zorgt voor meer doden.quote:En zie het risico ook in perspectief. Maar HPV is geen griepje. Ik heb gewoon geen zin in kanker, dat is toch niet vreemd?
Dat gaat mij echt niet meer lukken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
[..]
Griep zorgt voor meer doden.
En niemand heeft zin in kanker, maar heel bang zijn voor HPV en als maagd sterven is de moeite niet waard. Je komt (honderd)duizenden virussen in je leven tegen.
Nou als je geen maagd meer bent, is er een 80-90% kans dat je al eens HPV hebt opgelopen of nog gaat oplopen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:41 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat gaat mij echt niet meer lukken.![]()
En tevens wel eens gehoord van het fenomeen 'vrouw'? Die noem je geen gast, met je smalende reactie. Prutser.
Nope, mijn kans is veel lager omdat ik niet rondslet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:43 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou als je geen maagd meer bent, is er een 80-90% kans dat je al eens HPV hebt opgelopen of nog gaat oplopen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Nope, mijn kans is veel lager omdat ik niet rondslet.
quote:17. Ik heb bijna nooit seks gehad. Kan ik besmet zijn geraakt?
Ja, het virus is erg besmettelijk. Als u één keer gevreeën heeft zonder condoom met iemand die besmet was, heeft u 50% kans dat u ook besmet bent geraakt. Als u een condoom heeft gebruikt, is de kans kleiner. Maar ook dan kunt u besmet zijn geraakt. Het virus zit op en rond de penis of de vagina. Tijdens het vrijen kan het ook op andere plekken komen. Bijvoorbeeld aan de handen en in de mond..
Als je seks hebt met iemand die besmet is ja. Als je een maagd van zijn maagdelijkheid afhelpt is er geen vuiltje aan de lucht.quote:
Mja. Maar daar is geen reet aan.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:28 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als je seks hebt met iemand die besmet is ja. Als je een maagd van zijn maagdelijkheid afhelpt is er geen vuiltje aan de lucht.
De meeste maagden zijn er niet mee bezig en die ruiken van beneden meestal meer, dus geen vuiltje aan de lucht.. Ik betwijfel hetquote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:28 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als je seks hebt met iemand die besmet is ja. Als je een maagd van zijn maagdelijkheid afhelpt is er geen vuiltje aan de lucht.
Goed verhaal manquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Leven verhoogt de kans op een ernstige ziekte.
Je hebt meer kans op longfalen door hier gewoon in NL te ademen.
Eens. Maar als zij de pil slikt of een spiraaltje heeft is dat ook anders.quote:Op donderdag 23 januari 2020 07:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wel balen als je dan een keer de verkeerde treft en er opeens een kind aan overhoudt.
Thanks voor deze tipquote:Op donderdag 23 januari 2020 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Kan hier ook: https://www.soapoli-online.nl/
Supersnel.
Zeker de pil is onbetrouwbaar. Wie zegt dat ze hem daadwerkelijk (goed en consequent) slikt?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 14:52 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens. Maar als zij de pil slikt of een spiraaltje heeft is dat ook anders.
De pil is zeer betrouwbaar (>99%).quote:Op zondag 26 januari 2020 01:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker de pil is onbetrouwbaar. Wie zegt dat ze hem daadwerkelijk (goed en consequent) slikt?
Heerlijk is het!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Mja. Maar daar is geen reet aan.
Seks met maagden
Diep triest ben je dan!quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets met stoer te maken. Als het gebeurt deal je daarmee.
Maar goed, zo normaal is het niet dat vrouwen zichzelf door een ONS zwanger laten schoppen.
Verstandigquote:Op zondag 26 januari 2020 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik vertrouw slikstertjes gewoon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |