abonnement Unibet Coolblue
pi_191110135


Update: keuze gemaakt!


Algemene info
De eerste namen voor Dansk Melodi Grand Prix 2020 zijn bekend! De finale zal zijn op 7 maart. Er worden 10 liedjes ten gehore gebracht, onder begeleiding van een live orkest.

De liedjes
De eerste 5 liedjes zijn al door de Deense omroep geselecteerd en worden in januari bekendgemaakt.

De overige 5 nummers worden gekozen uit de volgende 9 liedjes.
- Per district gaat er 1 lied door naar de finale, dit wordt bepaald door het Deense publiek. (Dus 3 in totaal).
- Er worden 2 wildcards aangewezen door de districtsjury van de Deense omroep.

De stemming sluit 24 januari om 16:00. De winnaars worden diezelfde dag nog bekendgemaakt.

Een kiekje van de 9 halve finalisten

Lijstje met Youtube-linkjes naar de nummers *O*
quote:
DISTRICT ZUID:
Jamie Talbot - Bye Bye Heaven
(geschreven door Aron Blom, Hampus Eurenius & Tom Oehler)]

Kenny Duerlund - Forget It All
(geschreven door Henrik Tala, Kenny Duerlund, Mila Falls & Patrik Jean)

Nick Jones - 2AM
(geschreven door George Keller, Hampus Eurenius, Jon Hällgren & Lukas Hällgren)

DISTRICT OOST:
Samsara - For You
(geschreven door Chief 1, Kwamie Liv, Renee & Sara Amalie Glerup)

Søren Okholm - Impossible Dreamers
(geschreven door Nanna Supriya Wedel, Peter Jantzen, Søren Okholm & Tobias Stigaard Stenkjær)

BEN & TAN - YES
(geschreven door Email Leo, Jimmy Jansson & Linnea Deb)

DISTRICT NOORD:
Emil - Ville Ønske Jeg Havde Kendt Dig
(geschreven door Emil Vestergaard Klausen, Esben Svane, Gavyn Matthew Bailey & Tim Schou)

Sander Sanchez - SCREENS
(geschreven door Christopher Wortley, Jonas Thander & Liam Craig)

Mielou - We Could Be So Beautiful
(geschreven door Bruce R.F. Smith, Eric Lumiere, Thomas Erik & Jeppe Reil)
Nog meer linkjes
De 9 nummers zijn ook nog te beluisteren via de site van de Deense omroep en Spotify.

Over de liedjesschrijvers
Een aantal liedjesschrijvers zijn al eerder betrokken geweest bij het Songfestival.
Bruce RF Smith is een in Nederland wonende Schot en heeft o.a. My Impossible Dream geschreven voor Glennis (Nederland 2005). Schreef ook (mee aan) liedjes voor Gordon (Toppers, Nederland 2009), Pearl Jozefzoon en Hadise (Turkije 2009).

Tim Schou (Denemarken 2011) Jimmy Jansson en Linnea Deb (Zweden) en Henrik Tala (Fins en schreef mee aan Spirit In The Sky) zijn binnen het ESF-wereldje ook geen onbekenden.

Over de show
Volgens de omroepbaas Gustav Lützhøft is het deelnemersveld gevarieerder dan ooit. De Deense omroep stelde als doel om zo veel mogelijk aspecten van de hedendaagse Deense muziek te laten horen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 08-03-2020 17:28:02 ]
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191110138
Met dank aan @grazz voor de lijst met nummers en de info over de schrijvers :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191111234
https://old.reddit.com/r/(...)odi_grand_prix_five/

Hier schreven twee mensen uit Denemarken trouwens (ws hebben ze betere Deense bronnen);

quote:
Just a small correction: Only three of these songs will advance. They are split into trios:

Jamie, Kenny & Nick
SamSara, Søren & Ben + Tan
Emil, Sander & MieLou
And only one song from each trio will advance
Een ander reageerde daarop;
quote:
There is also a jury who will give two of the songs that didn't make it through a wild card. So there will be five songs that advance.
Dus toch vijf ipv drie die doorgaan ?
pi_191111332
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:24 schreef Nashipeer het volgende:
https://old.reddit.com/r/(...)odi_grand_prix_five/

Hier schreven twee mensen uit Denemarken trouwens (ws hebben ze betere Deense bronnen);
[..]

Een ander reageerde daarop;
[..]

Dus toch vijf ipv drie die doorgaan ?
Ik las net precies hetzelfde op de site van de Deense omroep, dus dan is het wel officieel :Y
Had @lashatumbai toch wel gelijk over het aantal liedjes dat doorgaat!

Ik zal het in de OP aanpassen ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191111720
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 01:11 schreef lashatumbai het volgende:
Een wetransfertje met alle liedjes!

https://wetransfer.com/do(...)0200119230252/f1ffe9
pi_191125305
Hmm, dacht dat dit al de finalisten waren. Ik vind het niveau niet slecht, maar dat vind ik van de Deense selectie nooit. Veilige radio/Spotify-pop.

Mijn 5 finalisten zijn:

Ben & Tan - Yes
Sander Sanchez - Screens
Nick Jones - 2 AM
Jamie Talbot - Bye Bye Heaven
SamSara - For You
~The present is all there is~
pi_191133394
Bye Bye Baby - Typisch Middle of the Road Deens: Doet niemand kwaad, maar doet me ook niet van mijn stoel springen, klinkt als een prima vuller maar wordt nergens spannend.

Forget it All = doet me qua stemgeluid inderdaad denken aan mix tussen Duncan en Chingiz... beter liedje dan Bye Bye Baby, catchy, maar ik vraag me af of je dit straks in een lineup van 18 of 26 liedjes de telefoon doet grijpen!

2AM - Kan bijna mijn tekst van Bye Bye Baby kopiëren, ook weer middle of the road en wordt nergens ergens spannend en mist een hook...

For You - Intro klinkt het meest interessant tot nu, en de etnische invloeden maken dit iets spannender dan 2AM en Bye Bye Baby, maar het is behalve de riedeltjes niet meteen een instant oorwurm....

Impossible Dreamers - En we zijn weer terug in het veilige MOR-niemandsland waar Denemarken zo vaak de mosterd heeft gehaald.... net als eerder klinkt dit ook nergens heel spannend...

Yes - Klinkt een beetje als een liedje zoals Chrystal Fighters / Of Monsters and Men ze ook wel eens de ether in slingert, beste liedje tot nu toe, lekker vrolijk en instrumentaal zit het goed in elkaar...

Ville Onske Jeg Havde Kendt Dig - Het Deens maakt dat het al minder generiek klinkt dan veel andere liedjes, maar voor de rest klinkt dit ook wel weer een tikkeltje te braaf en ben je dit na 3 minuten al weer vergeten

Screens - Dit klinkt een beetje als Duncan wanneer ie in het laag zingt, verder zit er iets meer pit/tempo in dan in de andere MOR-liedjes en scoort het wat hoger qua oorwurmfactor, maar dit gaat geen potten breken...

We Could Be So Beautiful - Bruce Smith staat voor mij gelijk aan al die middelmatige niet-spannende inzendingen die hij ons in de jaren 2003-2005 door de strot duwde en dit is daar eigenlijk geen uizondering op. Het is niet slecht maar het is verder een lied zoals je ze al 134 keer hebt gehoord.

Ranking:

1. Yes
2. Forget it All

De rest
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191171838
Mijn finalisten:

NOORD:
Forget It All

OOST:
YES

ZUID:
Ville Ønske Jeg Havde Kendt Dig

Wildcards:
For You
Screens

We zullen het zien vandaag :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191176781
De eerste 3 finalisten zijn bekend!
quote:
DISTRICT ZUID:
Kenny Duerlund - Forget It All

DISTRICT OOST:
BEN & TAN - YES

DISTRICT NOORD:
Sander Sanchez - SCREENS
De 2 wildcards en de overige 5 finalisten worden 31 januari bekendgemaakt :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191177243
Samsara niet gelijk door huh?
pi_191177383
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:02 schreef joko97 het volgende:
Samsara niet gelijk door huh?
Ik vermoed wel dat zij een wildcard krijgt :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191182120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:31 schreef koffieleuk het volgende:
De eerste 3 finalisten zijn bekend!
[..]

De 2 wildcards en de overige 5 finalisten worden 31 januari bekendgemaakt :)
Mijn top 2 heeft zich iig gekwalificeerd. _O_
~The present is all there is~
  zondag 26 januari 2020 @ 21:46:21 #13
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191210081
Het lijkt er op dat de wilcards per ongeluk bekend zijn gemaakt:

Dus geen Samsara... :{
pi_191272467
Alle Deense finalisten zijn bekend! Nummers volgen morgenochtend. Maar aangezien ze in Denemarken al op Spotify staan, zal het vast niet lang duren.


Ben & Tan – "Yes" (Semi-final qualifier)
Kenny Duerlund – "Forget It All" (Semi-final qualifier)
Sander Sanchez – "Screens" (Semi-final qualifier)
Emil – "Ville Ønske Jeg Havde Kendt Dig" (wildcard)
Jamie Talbot – "Bye Bye Heaven" (wildcard)
Benjamin Kissi – "Faith" (pre-qualified)
Isam B – "Bølger" (pre-qualified)
Jasmin Rose feat. RoxorLoops – "Human" (pre-qualified)
Maja og de sarte sjæle – "Den Eneste Goth i Vejle" (pre-qualified)
Sys Bjerre – "Honestly" (pre-qualifies)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 07:44:33 #15
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191273994
Human is GEWELDIG!!!!!! DIT MOET GAAN!
  vrijdag 31 januari 2020 @ 07:45:49 #16
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191274915
Ik zie dat die goths lekker the Smiths gequote hebben _O-
De rest moet ik nog luisteren.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191277645
Liedjes staan ook op de website van de Deense omroep: https://www.dr.dk/event/m(...)i-dansk-melodi-grand
~The present is all there is~
pi_191277654
Mijn top 3:

1.Ben & Tan – Yes
2.Sander Sanchez – Screens
3.Jasmin Rose feat. RoxorLoops – Human

Het lied van Isam B doet me het minst.
~The present is all there is~
pi_191278336
Ik vind Yes en Honestly echt niet om aan te horen, maar het zijn wel nummers waar Denemarken voor zal gaan. Geef mij maar Human.
  † In Memoriam † vrijdag 31 januari 2020 @ 13:43:09 #21
368283 ato
pi_191278609
Wat lijken sommige nummers op elkaar.
En Samsara eruit? Die vond ik het meest opvallendst.

Nu vind ik Human wel aardig, maar de nummers klinken voor mij bijna hetzelfde en ik ben niet zo kapot van deze liedjes. Misschien als ik de uitvoering zie dat ik er anders over ga denken?
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 18:26:35 #23
375570 crew  Cyan9
pi_191282449
Screens, Human en Honestly vind ik wel leuk. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_191282594
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 07:44 schreef lashatumbai het volgende:
Human is GEWELDIG!!!!!! DIT MOET GAAN!
Haha Human past echt zo in jouw straatje hè _O-

Maar het is ook mijn favoriet. Ondanks dat je dit eerder verwacht van Azerbeidzjan of Armenië ofzo vind ik het wel een prima nummer.
pi_191293628
Ik dacht dat Australia Decides slecht was. Dit is nog erger. Ik word echt gek van al die middelmatige rustige gitaarliedjes, ik vind ze verschrikkelijk. Kunnen we alsjeblieft de akoestische gitaar verbannen uit de muziekwereld voor goed? ALSJEBLIEFT

Anyway, Human is een geweldig lied. Ik voel zoveel nostalgie in dat lied. Straight outta 2007 maar het voelt nog steeds modern en fresh. Please Denemarken, maak de juiste keus.

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')