abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 06:20:08 #201
208890 June.
Seriously?
pi_192332023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 05:18 schreef Tink89 het volgende:
200 cc june? Das ook wel echt veel ja. In één voeding?
Ja zowel afgekolfde melk als flesvoeding, maakt niet uit. Meestal toch wel 3 van de 5 flessen zijn 200cc, andere iets minder..
Shine bright like a diamond.
  zondag 29 maart 2020 @ 06:42:46 #202
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192332070
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:57 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben tegenwoordig een eigenaardig patroon in de avond en ik vraag me af of iemand dit herkent. Hij wilt vaak lang drinken voor hij slaapt. Allemaal prima maar hij drinkt dan een hele tijd onrustig. Continu loslaten en terug aanhappen. Hij wordt dan steeds bozer tot hij helemaal over de rooie gaat met heel hard huilen en paars aanlopen. Dat duurt dan een halve minuut en als hij dan rustig is drinkt hij gewoon en valt daarbij in slaap.
Ik dacht eerst te weinig melk maar er zit zeker nog in en als hij terug kalm is drinkt hij zonder problemen.
Iemand een idee?
Wat grappig, dat was hier gisteren ook! Happen, beetje drinken, los laten en boos.
Hij huilde, voor zijn doen, nog zachtjes. Ik heb m'n borst opgeborgen (ik was er klaar mee) en toen keek hij mij echt gek aan "wat doe jij nu?” Volgens mij waar hij gewoon te moe en daardoor gefrustreerd ofzo. Hij viel namelijk wel goed in slaap. Had ook verwacht dat hij snel weer om eten zou komen maar er zat 5,5 uur tussen. M'n vriend zat te wachten tot hij BV flesje kon hebben :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 29 maart 2020 @ 08:51:28 #203
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192332420
Ik herken het niet bottems, er hangt vast wat in de lucht nu het bij automatic ook zo ging :D


Ik vroeg hier laatst tips voor het opbouwen van een reserve voorraadje in de diepvries. Ik heb net even geteld en er zit al ruim een liter melk in de vriezer ^O^ Alles bij elkaar gesprokkeld met de siliconen kolf. Mijn toeschiet reflex is nogal enthousiast vooral bij volle borsten dus om de kleine meid niet te overspoelen/helemaal onder te sproeien, vang ik de geregeld even weg, zo 20-30 cc. En ben nu begonnen met s ochtends de kant die ze niet drinkt met de siliconen kolf te doen, werkt prima!

Eens kijken of ik vandaag de echte kolf tevoorschijn haal om een flesje te proberen
  zondag 29 maart 2020 @ 08:56:20 #204
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192332446
Nog een tip trouwens. Deze gekocht laatst https://www.blabloom.com/(...)sbakje-petrol/13862/

Ideaal! Vriezen alles nu in in blokjes van 22 ml en die gaan als de tray vol is met z’n allen in een zip lock zakje. Scheelt veel plastic en ik denk dat het straks heel fijn te portioneren is! ^O^ Als ik even heet water over de achterkant laat lopen kun je ze er ook heel makkelijk uit drukken.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:40:34 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192334190
Even iets anders...
Afgelopen week op CB geweest (5 maanden) en ik vroeg mij vooral af of hij wel genoeg binnen kreeg.
Hij was niet veel aangekomen (2 maanden 650 gram), ook al komt hij in de avond én in de nacht om de 3 uur. Hij krijgt overigens ook 'oefenhapjes'. We geven nog geen rijstebloem.

Na m'n bezoek aan CB zijn we een beetje gaan denken en doen we het even anders. Voor het slapen (19/20 uur) geef ik hem nu de borst en m'n vriend geeft dan de voeding erna een flesje BV van +/- 180. Dit lijkt effect te hebben in de zin dat hij dan z'n buikje vol heeft en iets langer slaapt. In de nacht komt hij nog 1x en krijgt hij dan de borst. Daarbij weet ik dan zeker wat hij binnen heeft voor de nacht.

Ik merk aan mijzelf dat ik er een beetje klaar mee ben (kolven en de gebroken nachten), terwijl ik juist nu wel voor een avond voeding moet zorgen. Normaal kolf ik 150ml op een werkdag (en dat krijgt hij normaal op een werkdag), dus ik moet al iets extra's doen. Dat ik er klaar mee ben komt ook mede door Corona gedoe hoor. Ik ben zelf ook m'n regelmaat en structuur kwijt ;)

Ik zit nu te denken om de portie zakjes Nutrilon op te gaan maken. Die hebben we als nood. Dat is 150ml water en een zakje (23gram? Geen idee hoeveel schepjes dat zijn). Je komt dan uit rond de 165ml.
Kan ik dit dan aanvullen met een beetje BV? Of is dat stom?
Of misschien rijstebloem te gaan gebruiken...? Maar wanneer dan?

Ik wil eigenlijk proberen tot 6 maanden vooral BV te geven en dan over te stappen op opvolgmelk. Al kan ik mij ook voorstellen dat ik doorga met BV als de nachten iets fijner gaan.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 29 maart 2020 @ 11:41:09 #206
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192334202
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:56 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nog een tip trouwens. Deze gekocht laatst https://www.blabloom.com/(...)sbakje-petrol/13862/

Ideaal! Vriezen alles nu in in blokjes van 22 ml en die gaan als de tray vol is met z’n allen in een zip lock zakje. Scheelt veel plastic en ik denk dat het straks heel fijn te portioneren is! ^O^ Als ik even heet water over de achterkant laat lopen kun je ze er ook heel makkelijk uit drukken.
Handig is dat he. Voor BV gebruik ik wel zakjes, maar voor de oefen hapjes gebruik ik dit wel.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 29 maart 2020 @ 12:52:08 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192335364
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:41 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Handig is dat he. Voor BV gebruik ik wel zakjes, maar voor de oefen hapjes gebruik ik dit wel.
Ik heb ze voor 1,49 per stuk ofzo van de zeeman, met siliconen onderkant, dus supermakkelijk uitduwen. Echt ideaal, gebruikte ze voor melk en hapjes. Nu liggen ze stof te happen tot het tijd is voor ijsklontjes. Ik heb ook bakjes alleen in gebruik voor olijfolie met verse kruiden bijvoorbeeld, maar die gebruik ik daarna niet meer voor prul, dat blijf je proeven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192335686
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 06:42 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wat grappig, dat was hier gisteren ook! Happen, beetje drinken, los laten en boos.
Hij huilde, voor zijn doen, nog zachtjes. Ik heb m'n borst opgeborgen (ik was er klaar mee) en toen keek hij mij echt gek aan "wat doe jij nu?” Volgens mij waar hij gewoon te moe en daardoor gefrustreerd ofzo. Hij viel namelijk wel goed in slaap. Had ook verwacht dat hij snel weer om eten zou komen maar er zat 5,5 uur tussen. M'n vriend zat te wachten tot hij BV flesje kon hebben :+
Grappig toeval :)
Hier doet hij t al een week en slaapt pas als we de hele riedel gehad hebben. Niet echt het slaapritueel dat ik in gedachte had :')
Hebben ook al geprobeerd vriend hem in slaap te laten krijgen maar dat werkt dan maar 5 minuten en dan weer jengelen voor borst.
Gisteren was de beste nacht van de week, dus ik hoop maar dat het een fase is.

Hij wordt wel vaker snel boos, dat wil hopelijk niets zeggen over de toekomst...
  zondag 29 maart 2020 @ 13:29:46 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192335945
Automatic: niks is stom. Nog een jaar lang nachtvoedingen geven kan (dat deed ik), kv bij, mengen, kolven in de hoop hem verder af te toppen voor de nacht - het kan allemaal. Het helpt als je helder hebt wat je doel is. Als je doel is ‘op korte termijn betere nachten’ en je vindt het niet erg dat je mogelijk je productie nadelig beïnvloedt door kv bij te geven omdat je dat toch wil gaan doen binnenkort, dat lijkt me dit prima.

Zo’n siliconen kolf is echt het enige dat ik achteraf had willen hebben trouwens :Y . Dan had ik niet hoeven kolven voor het oefenen met de fles voorafgaand aan de opvang maar dat gewoon met gespaarde melk kunnen doen.

Jacob drinkt nog stug door. 2jr 8mnd, hij krijgt vrijwel altijd ‘s ochtends en ‘s avonds en als we thuis zijn ook wel halverwege. Of als hij hard is gevallen, dan roept hij gelijk om drinken en is op die manier in no time weer stil. Hij zou best mogen stoppen maar zo niet dan vind ik het voorlopig nog prima zo. Het geeft hem echt rust en ons automatische knuffeltijd. Of zingtijd of grapjestijd of bijpraattijd. Gelukkig is dat ondersproeien allang gestopt want met de frequentie waarmee hij loslaat om dingen te vertellen zou ik het anders snel zat zijn :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2020 @ 13:34:47 #210
148247 taxibabe
pi_192336023
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:40 schreef automatic_ het volgende:
Even iets anders...
Afgelopen week op CB geweest (5 maanden) en ik vroeg mij vooral af of hij wel genoeg binnen kreeg.
Hij was niet veel aangekomen (2 maanden 650 gram), ook al komt hij in de avond én in de nacht om de 3 uur. Hij krijgt overigens ook 'oefenhapjes'. We geven nog geen rijstebloem.

Na m'n bezoek aan CB zijn we een beetje gaan denken en doen we het even anders. Voor het slapen (19/20 uur) geef ik hem nu de borst en m'n vriend geeft dan de voeding erna een flesje BV van +/- 180. Dit lijkt effect te hebben in de zin dat hij dan z'n buikje vol heeft en iets langer slaapt. In de nacht komt hij nog 1x en krijgt hij dan de borst. Daarbij weet ik dan zeker wat hij binnen heeft voor de nacht.

Ik merk aan mijzelf dat ik er een beetje klaar mee ben (kolven en de gebroken nachten), terwijl ik juist nu wel voor een avond voeding moet zorgen. Normaal kolf ik 150ml op een werkdag (en dat krijgt hij normaal op een werkdag), dus ik moet al iets extra's doen. Dat ik er klaar mee ben komt ook mede door Corona gedoe hoor. Ik ben zelf ook m'n regelmaat en structuur kwijt ;)

Ik zit nu te denken om de portie zakjes Nutrilon op te gaan maken. Die hebben we als nood. Dat is 150ml water en een zakje (23gram? Geen idee hoeveel schepjes dat zijn). Je komt dan uit rond de 165ml.
Kan ik dit dan aanvullen met een beetje BV? Of is dat stom?
Of misschien rijstebloem te gaan gebruiken...? Maar wanneer dan?

Ik wil eigenlijk proberen tot 6 maanden vooral BV te geven en dan over te stappen op opvolgmelk. Al kan ik mij ook voorstellen dat ik doorga met BV als de nachten iets fijner gaan.
Ik kolf ook niet genoeg voor een volledige voeding. Ik geef rond 18.30 een fles van 200 ml kv met rijstebloem, daarna gaat hij naar bed. Alle andere voedingen zijn aan de borst, 's nachts komt hij meestal nog maar 1 keer (tussen 4 en 5).Zelf ga ik dan als ik rustig voor de tv zit ff kolven. 3 avonden kolven is 2 voedingen. Dit wordt dan mijn voorraad voor als ik weer aan het werk ben (al vraag ik mij af wanneer dat dan is :') , aangezien al onze kantoren in principe tot 1 juni dicht zijn)

Een gemiddelde dag is hier (voeding op verzoek dus er zit speling in de tijden en soms 2 x in de nacht):
7.00 - 7.30: bv en fruithapje (peer/mango/appel/framboos/soms banaan)
11.00: bv
15.00: bv
18.30: kv met rijstebloem (200 ml) en groentehapje (komkommer/bloemkool/broccoli/worteltjes/aardappelpuree
04.00: bv
  zondag 29 maart 2020 @ 19:34:30 #211
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192341858
Thnx meiden!! Hier kan ik wat mee :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 30 maart 2020 @ 18:34:54 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192357998
Je kan die zakjes kunstvoeding gewoon aanvullen met borstvoeding inderdaad.

Doen ze in het ziekenhuis ook.

Hier krijgen ze 1x per week een papfles voor het slapen. Tot nu toe slapen ze er niet beter van, maar ze vinden het wel heel lekker.

Gewoon lekker dingetjes eten en proeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192359348
M krijgt ook een papfles in de avond, voordat ze gaat slapen. Ze wordt even vaak wakker als wanneer ze borst krijgt, dus wat dat betreft is er geen verschil :')

Het voordeel is dat papa dat kan geven, zodat ik even rustig kan douchen/ bijkomen/ me-time kan hebben en het is mijn manier om de borst rustig af te bouwen.

Mijn doel was 6 maanden borstvoeding geven en ze is nu bijna 1 jaar. Ik vind het hartstikke knus, maar ik vind het ook vermoeiend om (vooral in de nacht) als speentje te worden gebruikt. En ze heeft inmiddels 3 tandjes, die vaak genoeg worden gebruikt om te bijten tijdens het drinken :')
pi_192372535
Mijn zoontje van 3 weken heeft een te kort/strak tongriempje en lipbandje. Hierdoor kan hij niet effectief uit de borst drinken. Hij hapt wel goed en mijn productie is ook goed. Ik heb de optie om het morgen te laten klieven. Ik twijfel of ik het zou doen.

Het is een simpele ingreep en het is een kans dat borstvoeden lukt.

Anderszijds kan hij ook groot worden op flesvoeding of nog even gekolfde melk en moeten we dit nu willen ivm corona? (Contacten vermijden) (het gebeurt overigens door mijn verloskundige samen met de tandarts in hun gebouw).

Wat zijn jullie ervaringen met het klieven en zouden jullie het mij nu aan- of afraden?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:56:59 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192372605
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:52 schreef Reflectionne het volgende:
Mijn zoontje van 3 weken heeft een te kort/strak tongriempje en lipbandje. Hierdoor kan hij niet effectief uit de borst drinken. Hij hapt wel goed en mijn productie is ook goed. Ik heb de optie om het morgen te laten klieven. Ik twijfel of ik het zou doen.

Het is een simpele ingreep en het is een kans dat borstvoeden lukt.

Anderszijds kan hij ook groot worden op flesvoeding of nog even gekolfde melk en moeten we dit nu willen ivm corona? (Contacten vermijden) (het gebeurt overigens door mijn verloskundige samen met de tandarts in hun gebouw).

Wat zijn jullie ervaringen met het klieven en zouden jullie het mij nu aan- of afraden?
Doen.

Ik heb het bij 4 kinderen laten doen, het is amper 1 drupje bloed. Ze vinden het vervelender dat ze even vastgehouden worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:58:28 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192372630
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
M krijgt ook een papfles in de avond, voordat ze gaat slapen. Ze wordt even vaak wakker als wanneer ze borst krijgt, dus wat dat betreft is er geen verschil :')

Het voordeel is dat papa dat kan geven, zodat ik even rustig kan douchen/ bijkomen/ me-time kan hebben en het is mijn manier om de borst rustig af te bouwen.

Mijn doel was 6 maanden borstvoeding geven en ze is nu bijna 1 jaar. Ik vind het hartstikke knus, maar ik vind het ook vermoeiend om (vooral in de nacht) als speentje te worden gebruikt. En ze heeft inmiddels 3 tandjes, die vaak genoeg worden gebruikt om te bijten tijdens het drinken :')
7 tanden elk hier.

Koos beet me laatst zo hard, ik ben uit bed uitgestapt en ben een fles gaan maken. Mn man kwam beneden vragen wat ik in godsnaam aan het doen was, ik was er echt klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:24:29 #217
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192373047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

7 tanden elk hier.

Koos beet me laatst zo hard, ik ben uit bed uitgestapt en ben een fles gaan maken. Mn man kwam beneden vragen wat ik in godsnaam aan het doen was, ik was er echt klaar mee.
Auw :X Ik vind de 2 die Bas heeft al soms best erg pijnlijk, maar 2 met 7 tanden, jeetje.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:13:10 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192373657
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Auw :X Ik vind de 2 die Bas heeft al soms best erg pijnlijk, maar 2 met 7 tanden, jeetje.
Ja hij had last van zn mondje en de melk schoot niet op ofzo dus hok werd gefrustreerd. Maar de volgende ochtend voelde ik het nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192374430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:52 schreef Reflectionne het volgende:
Mijn zoontje van 3 weken heeft een te kort/strak tongriempje en lipbandje. Hierdoor kan hij niet effectief uit de borst drinken. Hij hapt wel goed en mijn productie is ook goed. Ik heb de optie om het morgen te laten klieven. Ik twijfel of ik het zou doen.

Het is een simpele ingreep en het is een kans dat borstvoeden lukt.

Anderszijds kan hij ook groot worden op flesvoeding of nog even gekolfde melk en moeten we dit nu willen ivm corona? (Contacten vermijden) (het gebeurt overigens door mijn verloskundige samen met de tandarts in hun gebouw).

Wat zijn jullie ervaringen met het klieven en zouden jullie het mij nu aan- of afraden?
Doen!

Borstvoeding is meer dan voeding en moedermelk is meer dan gewoon voeding. Tuurlijk worden ze ook groot met de fles, maar met mogelijk andere klachten. Plus, een strakke tong-/lipriem geeft later ook weer mogelijk last met tandenpoetsen, praten.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:06:53 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192378337
Ik neem aan dat die zorgverleners geen klachten hebben, en jij ook niet? Dan zeker laten doen, dat klieven.

Over bijten: mijn zoon (allang een volledig gebit) heeft me niet vaker dan een handvol keren gebeten. @CaVaBien, hoe reageer je op het bijten? Ik weet dat sommige kinderen het meer doen dan anderen, maar 'smoren in de borst' (dus tegen je aandrukken waardoor ze geen lucht meer krijgen en loslaten) bleek hier een effectieve en makkelijk toe te passen methode.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192378521
Ook Z. heeft mij maar een aantal keer gebeten. Die keren hard ‘auw’ geroepen waar ze van schrok en gezegd dat dit pijn doet en niet mag.
Ze is nu ruim 2 en doet het al heel lang niet meer.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:15:29 #222
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192378527
Sinds een paar dagen klemt U. z’n kaken weer bij het in slaap voeden. :X Zo pijnlijk.

Ik probeer de nachtvoedingen af te bouwen, maar het wil niet zo lukken. U. zet het op een krijsen ‘s nachts. Ben aan het wachten op een appje van de buren of alles wel goed gaat. :+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:28:40 #223
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192378857
Afbouwen is misschien ook wel ingewikkeld om te snappen voor hem? Wil je niet gewoon stoppen?
Ik voel me soms wel een ambassadeur voor stoppen met nachtvoedingen bij dreumessen/peuters dus negeer dit vooral, maar het maakt het leven zoveel leuker...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:37:16 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192379084
Vind je dat echt Lemijn? Ik geniet juist wel van die (In goede tijden) een of twee keer per nacht dat prulleke me nodig heeft en heerlijk doezelig tegen me aan kruipt. Tuurlijk zou doorslapen ook fantastisch zijn (zeker nu met tandjes en bmr enzo ook al 2 weken zo'n 4 keer per nacht wakker is) maar met de borst slaapt ze na een minuut of 6 weer. Ik vind gaan slaaptrainen denk ik ingewikkelder dan die nachtvoedingen...

Overigens, als ze een uur na het in bed leggen weer wakker is, haal ik haal er niet uit, maar ga ik er wel heen, even troosten, vertellen dat alles goed is, vragen of ze weer lekker gaat slapen. En ze kan ook naar bed met een bekertje water (kwamen we laatst achter toen we die per ongeluk mee naar boven namen en het uitprobeerden). Het is dus geen groot issue als ik er een keer 's avonds niet zou zijn. Al is dat pas 1 keer voorgekomen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:37:36 #225
221912 minilot
Nancy boy
pi_192379096
Hier een zoon van tweeënhalf die nog volop borstvoeding tot zich neemt en in bezit is van al z'n melktanden en -kiezen en ook ik ben in al die tijd maar een paar keer gebeten en nu al anderhalf jaar überhaupt niet meer, afgezien van de keer dat -ie pas net in slaap was gevallen en weer wakkerschrok toen er ineens een helikopter vlak boven het huis voorbij kwam :X
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:40:42 #226
221912 minilot
Nancy boy
pi_192379163
Ik geniet overigens ook nog steeds wel van de knusse, halfslapende nachtvoedingen. :Y Keer of twee per nacht hier. Word er nauwelijks wakker van en heb er verder geen hinder van. Wat daarbij wel scheelt is dat -ie 's avonds tegenwoordig gewoon in slaap valt zonder borst en als ik het om de één of andere reden niet wil of kan 's nachts, dan wordt dat na een korte mopper gewoon geaccepteerd. Dus het hoeft niet en dat is wel prettig.
Let me see you stripped down to the bone
pi_192379299
Ik snap Lemijn wel, doorslapen staat toch hoger in mijn rijtje dan nachtvoedingen :P maar goed, hoewel ik al een paar maanden niet meer voed, slaap ik ook nog niet elke nacht door helaas :')
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:47:58 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192379310
Ja, zowel mijn als zijn kwaliteit van slaap en dus energielevel gingen heel duidelijk omhoog toen we radicaal van 2-3x per nacht naar 0x gingen. We waren gewoon duidelijk allebei fitter daarna. Bedenk wel dat ik op werkdagen om 6:15 opsta, en hij dus ook, dus compenseren met uitslapen kan niet altijd. Idealiter volgt een kind heel lang zijn/haar eigen ritme, nachtvoedingen, wakker als ze zijn uitgeslapen, maar dat kon hier dus niet. En ik vond het ook vreselijk hoor, en die nachtelijke momenten zo gezellig en belangrijk et cetera. Maar ik kon niet meer. Vervolgens bleek slaaptrainen amper trainen maar gewoon het maken van nieuwe afspraken samen en met vrij weinig gehuil hadden we binnen een week een nieuwe werkelijkheid.

edit: ik slaap tegenwoordig ook meer nachten niet dan wel door :') . Maar geen haar op mijn hoofd dat ik hem op die wakkere momenten de borst aanbied hoor. Een liter water kan ie krijgen.

edit2: wat jij vertelt klinkt wel ideaal @minilot: dat een nee wordt geaccepteerd, op die manier zou ik het ook wel hebben gewild.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192379435
Toevallig ben ik net begonnen met “trainen”, madamme is morgen 17 mnd en volgde tot zaterdag nog rustig het pasgeboren-baby-ritme: elke 2/3 u wakker en drinken. Ik werd er gek van, helemaal nu met overdag alles en iedereen thuis dus nul rust.
Ik laat haar bij het ‘s avonds naar bed gaan heus drinken maar niet meer inslapen aan de borst. Tnt wordt ze dan ergens rond 12u wakker, en dan weiger ik haar de borst. Dan is ze even boos, maar slaapt vervolgens door tot omg half 5. De eerste keer was echt wel brullen trouwens, snapte ze natuurlijk niets van. Maar, ze ligt niet alleen te brullen, ik lig er naast. Dus ja, boos-zijn mag.
Om half 5 voed ik dr wel trouwens, dan is het huilen ipv boos. Ik vermoed honger.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:56:49 #230
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192379472
Ik ben team Lemijn geloof ik :@. Ik vind borstvoeding geven heel leuk, mooi en fijn maar die nachtvoedingen, ik ben zo ontzettend blij dat het er tegenwoordig 1 en soms geen is. Ik geniet intens van de ochtendvoeding en de voeding voor het slapen gaan, want dat is gewoon een fijn knuffelmoment in het grote bed. En rond een uur of 15 lekker onderuit gezakt op de bank, ook een fijne. Maar 's nachts ben ik gewoon niet op mijn best.
pi_192380082
Sommigen kennen mijn nachtelijke avonturen met Z. en de borst wel. :')
Zij noemde het ‘eke’.
We waren elke 2 á 3 uurtjes wakker.
Ik was het na ruim 2 jaar zo beu om 2 tot 4 keer per nacht op te staan (vrijwel elke nacht) dat ik wel op een dag Z. heb vertelt dat ze geen bv meer kreeg ‘s nachts.
Alleen een kus/knuffel of iets.
Na een paar nachten sliep ze door. *O*
Ze begreep de boodschap gelukkig heel snel.
Nog steeds heel blij om want ik kan weer gewoon hele nachten slapen en dromen.
Overigens voel ik mij overdag niet perse fitter. :')
Maar dat was het doel niet perse.

Ze krijgt nog wel bv bij opstaan en slapen en die momenten koester ik ook.
We noemen het eke-feestje en dat vindt ze geweldig. ^O^
pi_192380555
Over het klieven: bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten het te doen, verloskundige kwam er wel op terug dat lipbandje niet kan, tongriempje wel. Ik ga het dus morgen gewoon laten beoordelen en baadt het niet dan schaadt het niet.

Als de borstvoeding dan niet lukt vind ik dat ik alles er aan heb gedaan. Maar ik hoop dat het gaat werken! (En anders dat ik spraak- en zoenproblemen, in de toekomst, voorkom)
pi_192380968
Ik ga mee met Lemijn voor zowel klieven als smoren bij bijten als nachtvoedingen stoppen ipv afbouwen.

Hier was de situatie met de nachten destijds onhoudbaar met elke 3kwartier drinken dus er was geen andere optie. Voor een kind is afbouwen heel lastig te begrijpen, de nachtvoedingen volledig stoppen is een stuk duidelijker. Wat hier goed werkte was een nachtlampje op tijdklok om duidelijk te maken wanneer het ochtend is en er dus weer mag worden gedronken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Sinds een paar dagen klemt U. z’n kaken weer bij het in slaap voeden. :X Zo pijnlijk.

Ik probeer de nachtvoedingen af te bouwen, maar het wil niet zo lukken. U. zet het op een krijsen ‘s nachts. Ben aan het wachten op een appje van de buren of alles wel goed gaat. :+
Zelf alvast een appje sturen dat alles oke is en dat je U. niet aan zijn lot overlaat ?
Ik heb dat toen wel aan de buren laten weten, ookal zeiden ze er geen last van te hebben voelde dat toch fijner.
pi_192381093
Typisch dat Z. nu voor het eerst in lange tijd alweer 3 keer wakker is in een half uur. :')
Oftewel: niet goed meer in slaap komt.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:52:15 #235
221912 minilot
Nancy boy
pi_192383093
Het scheelt hier voor de nachtvoedingen overigens wel dat -ie bij ons tussenin slaapt. Als ik ervoor uit bed zou moeten (huuu!) dan had ik 'm dat nachtelijke gezuip al lang geleden afgeleerd! :7

Maar het allerallergrootste verschil is uiteraard dat ik ervoor heb kunnen kiezen om met de koter thuis te zijn en pas weer ga werken als -ie zo'n beetje naar school gaat. Als ik de afgelopen bijna tweeënhalf jaar dan eens gaar was wegens zwaar onderbroken nachten, dan had niemand daar last van. Ik draai sowieso prima op weinig slaap hoor, maar geen baan hebben maakt het natuurlijk nóg een stuk beter te behappen.

[ Bericht 22% gewijzigd door minilot op 01-04-2020 00:59:28 ]
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 1 april 2020 @ 10:05:17 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192386348
Ik sta op werkdagen om 5:30 op, maar prul hoeft dan niet uit bed. Krijgt wel de borst, en dan rond 7-7:30 met papa opstaan.

En ze krijgt verder alleen 's avonds nog, terwijl papa het verhaaltje voorleest. Soms 's nachts niet, vandaag alleen om 5:30 (ze was wakker, ik ga niet naar m'n werk nu) en ze sliep tot 8:30. Dan krijgt ze geen voeding, maar gewoon ontbijt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192396701
Bedankt allemaal! Tongriempje is gelaserd vanochtend. Lipbandje vond de tandarts (nog) niet nodig, ze wilde eerst zien wat alleen het tongriempje doet.

Tot nu toe nog geen verschil in drinken helaas.. maar vk gaf aan dat dat even kon duren
pi_192428398
Vanaf welke leeftijd zijn jullie de nachtvoeding gaan weigeren? Hier naderen we de eerste verjaardag en de vroege nachtvoeding rond 1u ben ik maanden geleden gaan weigeren, omdat ik twee keer wakker per nacht gewoon niet trek. Dat pikte ze snel op. Ik heb de laatste twee weken echter dat ik super slecht weer in slaap kom na de voeding om 4u, vanacht 2 uur wakker gelegen.. en dat breekt me nu ook op. Dus het is absoluut iets dat ik overweeg. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:16:13 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192428570
Ik geloof rond 1 jr 3 mnd. Mijn bedoeling was na 1.5 of zelfs 2 jaar omdat je het dan meer zou kunnen uitleggen, maar omstandigheden dwongen me het eerder te doen en hij begreep het verbazingwekkend goed al :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:39:07 #240
208890 June.
Seriously?
pi_192429851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
Vanaf welke leeftijd zijn jullie de nachtvoeding gaan weigeren? Hier naderen we de eerste verjaardag en de vroege nachtvoeding rond 1u ben ik maanden geleden gaan weigeren, omdat ik twee keer wakker per nacht gewoon niet trek. Dat pikte ze snel op. Ik heb de laatste twee weken echter dat ik super slecht weer in slaap kom na de voeding om 4u, vanacht 2 uur wakker gelegen.. en dat breekt me nu ook op. Dus het is absoluut iets dat ik overweeg. :')
Vanaf 4 maand :P Ik merkte dat hij 's nachts gewoon amper meer dronk, een paar slokken en dan was het alweer slapen. Vriend heeft hem de nachten erna overgenomen en sindsdien slaapt hij langer. Helaas begint de dag wel al om 6u maar goed.
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 april 2020 @ 20:20:19 #241
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192484341
Wij zijn inmiddels ook begonnen met de papfles, net voor haar naar bed gaat. Voorlopig komt hij daarna nog een keer voor een late voeding (rond 23 uur) en ergens in de nacht. Alleen in de nacht lijkt het alsof hij een beetje doet wat het kindje van June. doet. Paar slokjes en klaar.

Maar goed; nu is hij weer verkouden en heeft hij een droge keel. Dus ja.. Dan zijn de slokjes weer wel lekker verzachtend.

En we zijn nu aan het combineren met flesvoeding. Ik merk dat het thuiswerken gewoon niet te doen is met tussendoor voeden en kolven. Ik voel echt wel druk om alle telefoontjes te beantwoorden etc. Ik werk in de jeugdzorg en de ene naar de andere crisis vliegt bijna om je oren. Probeer nu een beetje om en om te doen (8 uur BV, 12 uur KV, 16 uur BV, 19-20 uur KV en Pap, daarna allemaal borst).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 6 april 2020 @ 20:22:13 #242
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192484373
Wel leuk om te lezen dat het hier zo divers is qua BV-tijd. En grappig dat sommige een bepaald doel hadden en er toch overheen gaan ;-) Merk ook wel dat het mij ook echt wat doet om af te bouwen cq te stoppen. Daar had ik je een half jaar geleden om uit gelachen...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 6 april 2020 @ 20:24:29 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192484393
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:22 schreef automatic_ het volgende:
Wel leuk om te lezen dat het hier zo divers is qua BV-tijd. En grappig dat sommige een bepaald doel hadden en er toch overheen gaan ;-) Merk ook wel dat het mij ook echt wat doet om af te bouwen cq te stoppen. Daar had ik je een half jaar geleden om uit gelachen...
Ik heb mijn doel steeds opgeschoven en ging daar uiteindelijk bijna aan onderdoor. Eerst 'ik wil het geprobeerd hebben', toen 2 weken, toen tot ik weer ging werken, toen een half jaar, toen tot het einde van m'n kolfrecht, toen tot een jaar...

En nu is prul 16,5 maand en gaat het zo makkelijk dat ik het nog wel even prima vind. Ik vind flessen maken ook echt gedoe nu ofzo. En koemelk vind ik dan weer niks en ach... die twee voedingen per dag O+

En ik snap je punt heel goed hoor. Het is ook pittig en zeker in jouw vakgebied is het dan echt heel naar als je niet kunt handelen/opnemen/doenwatjewiltenmoetdoen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 april 2020 @ 21:56:42 #244
208890 June.
Seriously?
pi_192485952
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:22 schreef automatic_ het volgende:
Wel leuk om te lezen dat het hier zo divers is qua BV-tijd. En grappig dat sommige een bepaald doel hadden en er toch overheen gaan ;-) Merk ook wel dat het mij ook echt wat doet om af te bouwen cq te stoppen. Daar had ik je een half jaar geleden om uit gelachen...
Ja bizar hè hoe snel dat kan verschuiven..
Shine bright like a diamond.
  maandag 6 april 2020 @ 22:16:26 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192486290
Ik vind koemelk juist weer heel prima (en lekker). Dat kreeg Jacob al voor een jaar geloof ik, om te proeven en in de thee. En nu bij de lunch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192486757
De BV is hier na 2 jaar en 9 maanden wel zo goed als over :'( :'( :'( :'(
's Avonds "drinkt" ie nog maar een paar keer per week. Het is niet echt drinken meer, in nog geen 20-30 seconden is ie klaar met beide borsten en elke keer zegt ie dat ze het niet meer doen en dat er geen melk meer komt.

Aan de ene kant vind ik het prima, het is helemaal gegaan op aangeven van Simon, aan de andere kant vind ik het echt heel erg jammer en ben ik er wel wat verdrietig over. Daarbij speelt denk ik ook mee, dat Simon enig kind blijft en dit dus de eerste en meteen laatste BV periode is :'(

Ik ben wel echt trots op mijn lijf dat die zolang mijn lieve kleine eigenwijze baby/dreumes/peuter gevoed heeft. Ik kijk er met veel liefde en een warm gevoel op terug O+ O+ O+ O+
  maandag 6 april 2020 @ 22:54:43 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192487085
Ik begrijp sowieso de aversie tegen koemelk uit een pak niet, als je wel kunstvoeding, yoghurt en andere zuivel van koemelk gebruikt. :?
De oudste kreeg hier vanaf 1 jaar gewone koemelk op de opvang en dagen dat ik van huis was, voor zijn middagsessie. Lekker makkelijk, zo uit het pak in de fles gieten. :Y) Hij heeft het daarna trouwens heel lang niet meer gedronken, pas sinds kort vraagt hij af en toe om een glaasje melk.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zoiets afsluiten, TSF! :*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:23:37 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192491683
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 22:54 schreef Mariposas het volgende:
Ik begrijp sowieso de aversie tegen koemelk uit een pak niet, als je wel kunstvoeding, yoghurt en andere zuivel van koemelk gebruikt. :?
De oudste kreeg hier vanaf 1 jaar gewone koemelk op de opvang en dagen dat ik van huis was, voor zijn middagsessie. Lekker makkelijk, zo uit het pak in de fles gieten. :Y) Hij heeft het daarna trouwens heel lang niet meer gedronken, pas sinds kort vraagt hij af en toe om een glaasje melk.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is, zoiets afsluiten, TSF! :*
Ik vind een bakje yoghurt en wat zuivelspread op een dag wel genoeg koemelk. Dat mag je best raar vinden, ieder z'n ding. KV hebben we hier ook alleen gegeven omdat het niet anders kon, omdat prul echt niet groeide en zelfs flink afviel op alleen bv. Ze krijgt nu zuivelspread, yoghurt en bv en voor de rest water en thee. Ze groeit er prima op, dus ik zie niet in waarom er dan nog meer koemelk bij zou moeten... Ze krijgt overigens wel gewoon lasagne ofzo met kaas erop of koekjes waar boter in zit enzo, het is niet dat ik het krampachtig probeer te vermijden ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:51:16 #249
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192493167
Ach, Tolstoifan! Wat lijkt me dat raar, als het opeens stopt. Wel mooi dat hij het zo zelf heeft gedaan. Maar nooit meer, dat is toch wat. Ik lees wel vaak dat het heel snel gewoon wordt dat ze niet meer drinken, hopelijk is dat voor jullie ook zo. En 2 jaar + 9 maanden is een superlange tijd om hem wel gevoed te hebben! O+. :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf donderdag 9 april 2020 @ 21:24:25 #250
148247 taxibabe
pi_192543591
Ik heb ff een vraag over afbouwen. Al een tijdje geef ik 's avonds voor het slapen een papfles van kv en rijstebloem, kv omdat ik 's avonds niet genoeg kolf voor een volle papfles. Nu kolf ik later op de avond wel om een voorraadje te maken voor als ik weer naar kantoor zou gaan (daar zou ik overdag ook gaan kolven).

Ik ben dus sinds maandag weer aan het werk, maar thuis omdat de kantoren gesloten zijn en die blijven voorlopig ook dicht. De voorraad groeit en groeit nu.. :') Ik overweeg dus nu om 's avonds niet meer te kolven. Maar kan dat zomaar? Of moet ik dat afbouwen door wel te kolven maar steeds korter of zo?

De rest van de dag geef ik gewoon nog borstvoeding (en 's nachts als hij wakker wordt, dat is heel wisselend)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')