abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192759689
U. kan ook probleemloos uit een open beker drinken, maar ik vind de 360 beker toch wel erg fijn. Vooral ‘s nachts. Die beker gaat dan ook altijd mee naar bed.

Overdag kiest hij nu veel vaker voor een open beker, vooral omdat wij ook uit open bekers drinken. Hij zit in z’n na-aap-fase.
Protège moi de mes désirs.
pi_192762552
M wilde die munchkin beker ook niet. Ze heeft een rietjesbeker, maar die vindt ze ook niet echt fijn.

Het liefst drinkt zij uit open bekers.

Melk drinkt ze trouwens nog wel uit flesje en op dit moment vooral live (behalve als ik echt even geen zin heb), omdat ik thuis ben.
  vrijdag 24 april 2020 @ 16:11:47 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192783697
Bekers zijn een hit. Thanks!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 april 2020 @ 07:03:03 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192794847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:11 schreef Ticootje het volgende:
Bekers zijn een hit. Thanks!
Fijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192880961
Kunnen jullie me ajb. op weg helpen? Ik geef nu zo'n 6 weken borstvoeding en ga over een ruime maand aan het werk. Weet dat ik op werk een kolfruimte nodig heb etc. Alleen hoe vlieg je 't allemaal nou precies aan? Ze zal een paar dagen door mijn man opgevangen worden en een paar dagen daadwerkelijk naar de opvang gaan.

• Ik denk dat ik moet zorgen voor een voorraadje afgekolfde melk (hoeveel voor 1 werkdag?)

• Miepie komt op dit moment een paar keer per dag (voed op verzoek). Moet ik bij gaan houden wanneer ik haar voed? Signalen zijn wel vrij duidelijk (vuistje bij mond, neh neh neh huiltje etc.)

• Hoevaak kolven jullie op werk?

• Nog andere dingen waar ik aan moet denken?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 30 april 2020 @ 21:31:38 #281
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192881527
Ik gaf drie flesjes met 150cc BV mee naar de opgang. Gemiddeld dronk hij toen nog om de 3 uur. Ik voedde ook op verzoek maar ook daar zat gemiddeld drie uur tussen overdag. Dat hielden ze dus ook aan. Vaak dronk hij het wel op, soms niet of met moeite. Voor nood had ik Nutricia 1 probeerzakjes op de opvang liggen.

In de vriezer gaf ik ongeveer één liter liggen denk ik, in verschillende zakjes. Probeer vooraf al wel een keer ontdooide melk te geven, want niet elke baby is er fan van.

Ik kolfde twee keer op het werk en plande dat in in mijn agenda. Gemiddeld had ik in die twee keer tussen de 300 en 400cc. Doordat ik een voorraad in de vriezer gaf of weleens (thuis) wat extra deed, hoefde ik geen drie keer te doen. Ik beheer m'n agenda zelf qua afspraken, dus dat scheelt. Verder was ik er gewoon open over op het werk. Ken ook mensen die er allemaal geheimzinnig over deden, maar dat snapte ik nooit goed.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_192881704
- Voor je kolfruimte, licht je werkgever z.s.m. in dat je gebruik wilt maken van je kolfrecht. Je kolfrecht is 25% van je werktijd (doorbetaald tot je kindje 9 maanden is) en er zijn wat dingen waar je kolfruimte aan moet voldoen.

- Een voorraadje is inderdaad wel handig, ik vond het nogal zoeken wat nou een handige hoeveelheid was. LLL heeft wel een mooie richtlijn, https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles . Ik had met de opvang afgesproken dat ze flesjes van 100 ml gaven en per 20 ml extra gaven mocht hij nog honger hebben na een voeding. Bas drinkt zijn melk op koelkasttemperatuur, dus geen gedoe met verwarmen. Ook heb ik daar een voeding in de vriezer liggen voor nood.
Ik kolfde een uur na de eerste ochtendvoeding om zo een voorraadje op te bouwen. Kreeg daardoor wat overproductie en tadaa, nog altijd zo'n 4 liter in de vriezer _O- .

- Ik hield globaal een beetje de drinktijden van Bas aan, voor zover dat mogelijk was. Ik zat natuurlijk in een wat andere situatie, was uren aan het opbouwen op werk en tegen de tijd dat ik volledige dagen werkte was hij alweer 8 maanden.

- Heb je al een fijne kolf? Maak filmpjes van je dochter met hongersignalen, dat vond ik heel erg fijn als ik op werk moest kolven. Laat haar ook wennen aan drinken uit de fles, ik liet dat altijd door iemand anders (man, schoonmoeder) doen.
pi_192881764
Ik heb destijds voldoende voor een dag opgespaard, ca. 1 liter. Lily dronk op dag 1 welgeteld ca. 330cc en is dat altijd blijven doen. Die liter was dus schromelijk teveel. Geef je voor en na werk meteen borstvoeding? Dan zou ik rekenen op 2 a 3 voedingen. Ik kolfde 2x 30 minuten en had dan 2x tussen de 230cc en de 120cc. In totaal genoeg voor de volgende dag. Ik heb verder niet meer aan een vriezervoorraad gewerkt, maar had wel altijd portieverpakkingen nutrilon in huis voor als het een keertje nodig was.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:25:35 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192885727
Ik kolf 2x op mn werk.

Om een voorraadje te maken ben ik in de laatste maand begonnen met elke ochtend 50 tot max 100cc af te kolven (tweeling), om niet het aanbod teveel te verstoren.

Mijn jongens zijn blij met alles, 150cc 180cc zelf 200 drinken ze wel. Ik geef mee wat ik kolf, want dat schommelt, maar dat doet het met live voeden natuurlijk ook. Mijn graadmeter is zolang ze tevreden zijn is het voldoende.

Ze dronken, toen ze nog geen bijvoeding kregen, 2 flessen op de opvang.
pi_192888092
Ha! vroeg me af of jullie ervaring/tips hebben met afbouwen van borstvoeding? Ik moet in juli weer werken (da’s een maand langer dan een normaal verlof, mijn dochter is nu 6 weken oud) en wil niet kolven dus ik wil dan voldoende afgebouwd zijn. Hoeft niet perse helemaal te stoppen, maar geloof dat het bij dochter 1 toen wel klaar was toen ik moest gaan werken, omdat je dan natuurlijk nog vrij kort gevoed hebt.
Ik weet niet meer precies hoe ik dat afbouwen gedaan heb bij dochter 1. En vooral, wanneer zou ik daarmee moeten beginnen? Geloof dat 1 voeding eraf per week goed is toch? Uitgaande van 8 voedingen moet ik dus 8 weken van tevoren beginnen?
Ik wilde eigenlijk helemaal niet borstvoeden dus dit is al heel mooi voor ons, maar vind het straks wel weer mooi geweest.

[ Bericht 9% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 01-05-2020 12:16:46 ]
pi_192888546
Waarom zou dat uit den boze zijn of zouden we je van het idee afbrengen? Iedereen moet toch een keer stoppen. :?
pi_192888753
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:05 schreef lunapuella het volgende:
Waarom zou dat uit den boze zijn of zouden we je van het idee afbrengen? Iedereen moet toch een keer stoppen. :?
Haha is zo. Ik ben gewend dat men (niet perse hier hoor), niet graag ziet dat je (al zo snel) stopt. Vandaar 😊 ik zal het even herformuleren :-)
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:31:48 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192888998
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ha! vroeg me af of jullie ervaring/tips hebben met afbouwen van borstvoeding? Ik moet in juli weer werken (da’s een maand langer dan een normaal verlof, mijn dochter is nu 6 weken oud) en wil niet kolven dus ik wil dan voldoende afgebouwd zijn. Hoeft niet perse helemaal te stoppen, maar geloof dat het bij dochter 1 toen wel klaar was toen ik moest gaan werken, omdat je dan natuurlijk nog vrij kort gevoed hebt.
Ik weet niet meer precies hoe ik dat afbouwen gedaan heb bij dochter 1. En vooral, wanneer zou ik daarmee moeten beginnen? Geloof dat 1 voeding eraf per week goed is toch? Uitgaande van 8 voedingen moet ik dus 8 weken van tevoren beginnen?
Ik wilde eigenlijk helemaal niet borstvoeden dus dit is al heel mooi voor ons, maar vind het straks wel weer mooi geweest.
Een week per voeding is meer dan genoeg volgens mijn lk. De laatste voedingen gaan vaak wat sneller zelfs. Gewoon pas de volgende laten vallen als je geen last meer hebt van de vorige.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192889107
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Een week per voeding is meer dan genoeg volgens mijn lk. De laatste voedingen gaan vaak wat sneller zelfs. Gewoon pas de volgende laten vallen als je geen last meer hebt van de vorige.
Het beste een van de voedingen midden op de dag beginnen denk ik?
  vrijdag 1 mei 2020 @ 13:48:35 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192890309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Het beste een van de voedingen midden op de dag beginnen denk ik?
Ja. En dan een voeding met de borst en dan die erna.

Er zijn wel goede schema’s te vinden ook.
  zondag 3 mei 2020 @ 08:24:03 #291
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192921375
Even een mooi plaatje, wat is het toch heerlijk en handig om altijd en overal te kunnen voeden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezee voor borstvoeding! *O*
pi_192931610
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
Even een mooi plaatje, wat is het toch heerlijk en handig om altijd en overal te kunnen voeden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd eten bij :D!

Heb 't soms met Miepie dat ze 1 borst "leegdrinkt" en dan in slaap valt, ik krijg d'r niet met zachte hand wakker...en om d'r echt wakker te gaan maken door luier verschonen of kietelen/kriebelen etc. dat zie ik niet zitten.

Nu kolf ik die niet-gebruikte borst niet af, zou dat wel moeten? Want ik merk dat de ene dag de ene kant voller is dan de ander en vraag me af of ik 't hierdoor niet ontregel ofzo :?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 3 mei 2020 @ 22:45:34 #293
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192932832
Aurum in principe regelt ze het zelf. Ze heeft dan gewoon genoeg gehad na 1 kant, helemaal prima. Als je zou gaan kolven creëer je overproductie.

Hier drinkt ze zelfs altijd maar 1 kant! (Ik kolf soms wel maar dat is om voorraad op te bouwen en enkel wat er met de siliconen kolf “vanzelf” komt. Eigenlijk alleen nog s nachts of s ochtends als ze erg lang geslapen heeft en de andere borst ploft of om dr eerste snelle stroom melk weg te krijgen en haar niet te overspoelen :o )
  zondag 3 mei 2020 @ 22:54:08 #294
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192932945
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:24 schreef Zo-is-dat het volgende:

SPOILER
O+ Genieten.

Ik merk dat m’n productie flink achteruit loopt, bijna niks meer. Tot grote verdriet van U. ;( Hopelijk kunnen we binnenkort ook even een mooie foto schieten als herinnering.
Protège moi de mes désirs.
pi_192933255
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:30 schreef _aurum_ het volgende:
Nog bedankt voor de werk kolftips, heb nog een andere vraag :P

Heb 't soms met Miepie dat ze 1 borst "leegdrinkt" en dan in slaap valt, ik krijg d'r niet met zachte hand wakker...en om d'r echt wakker te gaan maken door luier verschonen of kietelen/kriebelen etc. dat zie ik niet zitten.

Nu kolf ik die niet-gebruikte borst niet af, zou dat wel moeten? Want ik merk dat de ene dag de ene kant voller is dan de ander en vraag me af of ik 't hierdoor niet ontregel ofzo :?
Ik heb een hele tijd maar 1 kant per keer gevoed. Dan wel goed letten op het afwisselen maar dat is wel te voelen :P
Alleen voor de nacht zorgde ik altijd dat van beide kanten werd gedronken want anders was ik niet blij met een doorslaapnacht.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:54:07 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192939200
Die van mij drinken altijd maar 1 borst. :D
  maandag 4 mei 2020 @ 12:11:35 #297
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192939532
De mijne dronk er altijd twee, maar nu met afbouwen alleen nog links. Rechts was altijd minder en die is eigenlijk al klaar qua afbouw.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:22:21 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192939696
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:11 schreef automatic_ het volgende:
De mijne dronk er altijd twee, maar nu met afbouwen alleen nog links. Rechts was altijd minder en die is eigenlijk al klaar qua afbouw.
Stieftiet
  maandag 4 mei 2020 @ 12:24:39 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192939731
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Stieftiet
Ja inderdaad, dus die heb ik nu virtueel de deur gewezen :P
pi_192940330
Hier ook altijd maar 1 kant, volgende keer de andere kant. Ze valt inderdaad altijd in slaap, en wij zijn hier blij met slaap dus no way dat ik haar wakker maak 😂 ik kolf niet dus geen idee of dat wel of niet goed is.. Misschien dat alleen de druk eraf halen wel voldoende zal zijn, als je er last van hebt dat ze aan de andere kant niet drinkt, maar als je wil sparen voor de vriezer is kolven weer wel handig lijkt me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')