Nietquote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:22 schreef Modus het volgende:
Werk tijdelijk (kantoorbaan) via een uzb voor een bedrijf dat voor allerlei applicaties 2-way authentication afdwingt (ww + code per SMS, om de dag ongeveer). De meeste vaste (ik denk alle) mensen krijgen een 06 van de zaak voor hun werk, ik dus niet, en met mij nog een aantal andere tijdelijke collega's.
In hoeverre (AVG?) mag/kan dit bedrijf mij dan 'verplichten' hiervoor mijn privé 06 te gebruiken?
Verder even los van of ik daar ook iets mee zou doen, als ik een punt mocht hebben.
Ja dat zou me verder weinig boeien want hij is ook echt alleen daarvoor nodig. Tot nu toe dan.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:45 schreef Arkai het volgende:
Je kunt weigeren inderdaad maar dan kun je ook verwachten dat je dan een simpele telefoon krijgt als het alleen voor 2-way-authentication nodig is. Moet je dat weer gaan onderhouden etc.
Dat snap ik, en daarom mijn disclaimer (laatste zin in OP). Ik weet ook wel dat het zo kan werken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, hoor, dat kun je gewoon weigeren. Hebben ze volgende week alleen wel iemand anders die jouw werk komt doen en niet gaat lopen zeuren over een sms-code.
Overigens: voor mijn werk zit ik ook aan zo'n tweestaps verificatie vast die via een app op je telefoon (google authenticator) werkt. Voor degenen die toch weigeren die te gebruiken zijn er een soort sleutelhangers beschikbaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:04 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat snap ik, en daarom mijn disclaimer (laatste zin in OP). Ik weet ook wel dat het zo kan werken.
Het is alleen zo dat ze hier overduidelijk totaal niet over nagedacht hebben.
Maar mobiel van zaak neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overigens: voor mijn werk zit ik ook aan zo'n tweestaps verificatie vast die via een app op je telefoon (google authenticator) werkt. Voor degenen die toch weigeren die te gebruiken zijn er een soort sleutelhangers beschikbaar.
Alleen als ik mijn loonstrook wil bekijken zit ik vast aan een sms-code.
Oh.. eh zo ja.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Hoeft ook niet, ze bieden immers een alternatief.
Dat ligt in deze tijd, dat iedereen toch wel een smartphone heeft net even wat genuanceerder. https://blog.iusmentis.co(...)eapp-te-installeren/quote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:52 schreef baskick het volgende:
Als het noodzakelijk is voor de uitvoering van je werk, heeft de werkgever dit te verzorgen.
Dat is de afweging inderdaad. Ik snap heel goed dat het in de praktijk soms een beetje geven en nemen is; ook al ben ik wel een beetje van de regels. En alhoewel ik denk dat ze niet zomaar een ander hebben, ben ik ook weer niet bepaald onvervangbaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
Maar uiteindelijk is het een simpel spelletje van vraag en aanbod dat het wint van de regels, zelfs als die al bestaan op dit vlak. Als de werkgever jou wil hebben of houden dan komt ie je wel tegemoet, maar zijn er voor jou tien anderen dan kun je kiezen of delen.
Tsja, ik krijg 'm iedere ochtend en als ik later op de dag nog eens thuis inlog nog een keer. Achter mijn wachtwoord zit nogal een vracht aan persoonlijke en gevoelige informatie en er zit ook nog een fraudegevoelige kant aan, dus ik kan daar prima mee leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:35 schreef Modus het volgende:
Ik vind het wel schijtirritant dat het ongeveer om de dag is, dat maakt het werken ook gewoon niet handiger. Maar was company policy en niet uit te zetten.
Het is een onderdeel van een groter geheel dat gewoon heel slecht geregeld is door deze werkgever. Ze hebben in totale paniek met spoed een groep tijdelijke mensen binnengeharkt die daardoor tegen allerlei facilitaire praktische bezwaren aan lopen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:37 schreef trein2000 het volgende:
Belangrijk in deze casus. Is er een reden waarom je dit niet wil die verder gaat dan 'omdat ik het niet wil'. Is er iets wat dit voor jou extra bezwarend maakt?
Maar vervolgens zegt werkgever: "Werknemer heeft toch al z'n telefoon mee en kan daar prima een sms'je op ontvangen. Het is een zeer kleine moeite voor hem. De kosten die wij aan aanschaf, beheer en onderhoud van telefoons voor al het personeel zouden hebben staan daartoe niet in verhouding. Ik vind dan ook dat hij als goed werknemer in de zin van 7:611 BW gewoon even dat SMSje moet ontvangen". Dan denk ik dat je daar net iets meer tegenover moet zetten dan alleen "het is bij jou een teringbende en ik wil niet".quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:48 schreef Modus het volgende:
[..]
Het is een onderdeel van een groter geheel dat gewoon heel slecht geregeld is door deze werkgever. Ze hebben in totale paniek met spoed een groep tijdelijke mensen binnengeharkt die daardoor tegen allerlei facilitaire praktische bezwaren aan lopen.
En daar komt idd bij dat ik vind dat als ik iets nodig zou hebben voor mijn werk, de werkgever daar voor zou moeten zorgen. Hij ws ook, want ze geven de vaste mensen niet voor niks wel allemaal een telefoon. Mede ook omdat er geloof ik uberhaupt geen vaste lijnen meer zijn.
Dat is een ander verhaal. Dat jaagt je gewoon op kosten. Dat zou ik ook niet pikken.quote:En op basis van wat ik volgens hun ongeveer nog aan werk kan verwachten, zou het me niks verbazen als er een keer een taak bij zit waarbij bellen eik onontkoombaar is. En dat gaan we dus sowieso niet doen (bij 1 van de collega's is dit al min of meer gebeurd).
Nou ja ik moet dus gewoon Windows inloggen maar daar eenmaal binnen moet ik dus een aantal (Windows)applicaties (Sharepoint/Office onderdelen) regelmatig nog een keer extra inloggen met 2WA. Dat vind ik ergens wat dubbelop.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tsja, ik krijg 'm iedere ochtend en als ik later op de dag nog eens thuis inlog nog een keer. Achter mijn wachtwoord zit nogal een vracht aan persoonlijke en gevoelige informatie en er zit ook nog een fraudegevoelige kant aan, dus ik kan daar prima mee leven.
Ja en nee. Werkgever kan dat makkelijk zo stellen maar dat is gewoon een beetje gebruik maken van zijn macht. Beetje grijs gebied denk ik zo.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar vervolgens zegt werkgever: "Werknemer heeft toch al z'n telefoon mee en kan daar prima een sms'je op ontvangen. Het is een zeer kleine moeite voor hem. De kosten die wij aan aanschaf, beheer en onderhoud van telefoons voor al het personeel zouden hebben staan daartoe niet in verhouding. Ik vind dan ook dat hij als goed werknemer in de zin van 7:611 BW gewoon even dat SMSje moet ontvangen". Dan denk ik dat je daar net iets meer tegenover moet zetten dan alleen "het is bij jou een teringbende en ik wil niet".
Je zult iets van een argument moeten hebben.
[..]
Klopt. Dat heeft die collega dan ook niet gedaan. Maar het leek erop dat degene die dat min of meer voorstelde daar totaal niet bij stil had gestaan. Of dat ie het juist wel bewust probeerde, zou me ook niet verbazen.quote:Dat is een ander verhaal. Dat jaagt je gewoon op kosten. Dat zou ik ook niet pikken.
De belangenafweging van 611 is inderdaad grijs gebied. Alhoewel hij vrij snel doorslaat naar het voordeel van de werknemer. Maar dan moet je wel iets van een argument hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja en nee. Werkgever kan dat makkelijk zo stellen maar dat is gewoon een beetje gebruik maken van zijn macht. Beetje grijs gebied denk ik zo.
Dat is dan het probleem van werkgever.quote:En wat gebeurt er als ie kapot gaat. Ben ik dan de lul als ik niet meteen de volgende dag een andere heb (want ik bepaal zelf wel hoe snel er een nieuwe moet komen), omdat ik dan niet meer kan inloggen? Wat gaat hij dan doen?
[..]
Klinkt als een toko waar je niet wil werken.quote:Klopt. Dat heeft die collega dan ook niet gedaan. Maar het leek erop dat degene die dat min of meer voorstelde daar totaal niet bij stil had gestaan. Of dat ie het juist wel bewust probeerde, zou me ook niet verbazen.
Dus als ik dat maandag zeg is het probleem opgelost? Dat is wel de moeite van het proberen waard.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:11 schreef trein2000 het volgende:
Dat is dan het probleem van werkgever.
[..]
Klopt. Maar je wordt overal genaaid.quote:Klinkt als een toko waar je niet wil werken.
Dat gaat over het gebruik van een app, is interpretatie en geen bewezen werkelijkheid. Hier moet het privé 06 verstrekt worden aan derden. Lijkt me anders, of zie je dat niet zo?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ligt in deze tijd, dat iedereen toch wel een smartphone heeft net even wat genuanceerder. https://blog.iusmentis.co(...)eapp-te-installeren/
Goed werknemerschap is ook een ding.
Dat lijkt me zeker de moeite waard. Moet je alleen wel zorgen dat je je telefoon ook echt een tijdje thuis laat. Zeggen dat je telefoon stuk is en vervolgens tijdens de lunchpauze je ontvangen berichtjes gaan lezen is natuurlijk niet zo slim.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:19 schreef Modus het volgende:
[..]
Dus als ik dat maandag zeg is het probleem opgelost? Dat is wel de moeite van het proberen waard.
[..]
Klopt. Maar je wordt overal genaaid.
Mensen die louter door de werkgever over zich heen laten lopen, schoppen het ook niet ver in het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 08:45 schreef XDo het volgende:
Mensen die louter uit ‘principe kwestie’ overal tegenaan schoppen, schoppen het in de regel niet ver in het bedrijfsleven.
Jouw keuze natuurlijk.
Als iedereen alles maar accepteert is het einde snel zoek.quote:
Dit ja. Sommige mensen hebben een mening.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mensen die louter door de werkgever over zich heen laten lopen, schoppen het ook niet ver in het bedrijfsleven.
Jullie hebben allebei een punt.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mensen die louter door de werkgever over zich heen laten lopen, schoppen het ook niet ver in het bedrijfsleven.
Zolang het jou geen geld kost vind ik dat je wat moeilijk doet om weinig.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:53 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou ja ik moet dus gewoon Windows inloggen maar daar eenmaal binnen moet ik dus een aantal (Windows)applicaties (Sharepoint/Office onderdelen) regelmatig nog een keer extra inloggen met 2WA. Dat vind ik ergens wat dubbelop.
Draai het eens om, vind je het wel normaal dat mensen hun zakelijke laptop privé gebruiken?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Maar mobiel van zaak neem ik aan?
Ze hebben een aantal van die mensen zelfs gevraagd of ze een eigen laptop konden meenemen en dat hebben sommigen dus ook gedaan. Nou geef ik dat bedrijf even het voordeel van de twijfel en leek dat gewoon met spoed te maken te hebben, maar ik had dat dus nooit gedaan (als ik er 1 gehad zou hebben). Zijn precies die mensen die begin carričre staan en dus heel veel denken te moeten pikken.
Ja, dat dubbelop is dus precies bewust. Het heet niet voor niets 2WA (of 2FA). Als je een beetje nieuws volgt dan weet je dat hacken een steeds serieuzer risico wordt, en dat daarmee zaken als 2FA essentieel worden, hoe vervelend ze ook zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:53 schreef Modus het volgende:
Nou ja ik moet dus gewoon Windows inloggen maar daar eenmaal binnen moet ik dus een aantal (Windows)applicaties (Sharepoint/Office onderdelen) regelmatig nog een keer extra inloggen met 2WA. Dat vind ik ergens wat dubbelop.
Nee dat heeft er niks mee te maken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:37 schreef trein2000 het volgende:
Belangrijk in deze casus. Is er een reden waarom je dit niet wil die verder gaat dan 'omdat ik het niet wil'. Is er iets wat dit voor jou extra bezwarend maakt?
Een SMS ontvangen privacy noemen, wat een sneeuwvlokjes gelulquote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:08 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nee dat heeft er niks mee te maken.
Je werkgever heeft niks met je privé telefoon te maken.
Hou op met het steeds maar goedpraten van inbreuk op privacy !
Ben jij nou zo dom of ...?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een SMS ontvangen privacy noemen, wat een sneeuwvlokjes gelul
Dat gaat om een app, niet om het ontvangen van sms.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:53 schreef CoExist het volgende:
Ik zou het pertinent weigeren.
https://www.security.nl/p(...)2FA+app+op+mijn+privételefoon+installeer_+Mag+ik+dit+weigeren%3F
Voor zakelijk gebruik is daar niets mis mee. En aangezien TS kennelijk de voorkeur heeft om zakelijk en privé gescheiden te houden, zie ik geen bezwaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:04 schreef Fer het volgende:
Het alternatief is een IPhone van de zaak met beveiliging software erop die de telefoon in de gaten houdt en een laptop van de zaak, die alle netwerkverkeer via een van laat lopen en het zo controleert.
Wil je dat dan?
Om een sms te kunnen ontvangen moet de ander jouw telefoonnummer kennen. Dus ja, ik snap die insteek heel goed.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een SMS ontvangen privacy noemen, wat een sneeuwvlokjes gelul
Dit en HR. En dan alleen voor noodgevallen, niet voor reguliere werkzaamheden.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of ...?
Het gaat erom dat je werkgever je 06 nummer heeft en koppelt aan hun systemen (die vaak zo lek zijn als een mandje) Waardoor iedereen in het bedrijf je 06 kan vinden dit moet niet!
Alleen iemand van de roosterplanning en je directe manager zouden je 06 mogen hebben de rest heeft geen inzage in jou eigen 06 nodig.
Echt joh? Ik vroeg waarom je zou willen weigeren om je prive tel voor een SMS te gebruiken. Niet om alles maar te accepteren.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:31 schreef baskick het volgende:
Als iedereen alles maar accepteert is het einde snel zoek.
Juist daarom, wellicht? Het is handig als mensen duidelijke grenzen stellen. Later is het lastiger. Omdat het naast de privé-telefoon ook het privé-telefoonnummer is. En om een sms te kunnen ontvangen moet de ander jouw telefoonnummer kennen. Enkel omdat de werkgever geen privacy-vriendelijk alternatief implementeert? Hij kan prima een hardware-token verstrekken als een telefoon + abonnement te kostbaar is...quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Echt joh? Ik vroeg waarom je zou willen weigeren om je prive tel voor een SMS te gebruiken. Niet om alles maar te accepteren.
Geen sprake van; geen optie ook.quote:a) de betrokkene heeft toestemming gegeven voor de verwerking van zijn persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;
Geen sprake van.quote:b) de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;
Geen sprake van.quote:c) de verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust;
Geen sprake van.quote:d) de verwerking is noodzakelijk om de vitale belangen van de betrokkene of van een andere natuurlijke persoon te beschermen;
Geen sprake van.quote:e) de verwerking is noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan de verwerkingsverantwoordelijke is opgedragen;
Enige die zou kunnen slagen. Maar dan moet er wel een gedocumenteerde belangenafweging hebben plaatsgevonden. Enkel "iedereen heeft er een en dit is makkelijker en goedkoper" is wat mager, zeg maar...quote:f) de verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke of van een derde, behalve wanneer de belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden van de betrokkene die tot bescherming van persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen, met name wanneer de betrokkene een kind is.
Het is geen aanstellen.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:39 schreef The_End het volgende:
Stel je niet zo aan joh.
Daarnaast slaat je reactie nergens op. Alleen al bij a. Je werkgever is zelfs verplicht je persoonsgegevens te verwerken. Dus je mag niet eens ergens werken als je weigert je persoonsgegevens af te staan aan de werkgever. c,d,e zijn vaak van toepassing als b.v. medische gegevens beveiligd moeten worden of andermans persoonsgegevens.
Iemand dom noemen en dan zelf allemaal zaken opnoemen die met een 2FA koppeling niets te maken hebben. Een 06 nummer gebruiken voor 2FA zorgt er geenszins voor dat iedereen in het bedrijf je 06 nummer kan vinden. Hoe kom er je erbij.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je werkgever je 06 nummer heeft en koppelt aan hun systemen (die vaak zo lek zijn als een mandje) Waardoor iedereen in het bedrijf je 06 kan vinden dit moet niet!
Alleen iemand van de roosterplanning en je directe manager zouden je 06 mogen hebben de rest heeft geen inzage in jou eigen 06 nodig.
Duidelijk gevalletje klok en klepel, en dan nog heel arrogant ‘Ben jij nou zo dom’. Hahaha. Succes met je miserabele leventje in de productiehal, laat je de grote mensen nu weer op niveau praten?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ook succes met pallets sorteren broquote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Duidelijk gevalletje klok en klepel, en dan nog heel arrogant ‘Ben jij nou zo dom’. Hahaha. Succes met je miserabele leventje in de productiehal, laat je de grote mensen nu weer op niveau praten?
Lezen is niet je sterkste punt.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:42 schreef Dennism het volgende:
[..]
Iemand dom noemen en dan zelf allemaal zaken opnoemen die met een 2FA koppeling niets te maken hebben. Een 06 nummer gebruiken voor 2FA zorgt er geenszins voor dat iedereen in het bedrijf je 06 nummer kan vinden. Hoe kom er je erbij.
Privacy kan een argument zijn, maar beargumenteer dat dan met wel argumenten die daadwerkelijk relevant zijn.
Je werkgever is verplicht om bepaalde persoonsgegevens te verwerken voor specifieke doeleinden. Het gebruik van het telefoonnummer voor het hier beoogde doel valt niet onder die specifieke doeleinden.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:39 schreef The_End het volgende:
Stel je niet zo aan joh.
Daarnaast slaat je reactie nergens op. Alleen al bij a. Je werkgever is zelfs verplicht je persoonsgegevens te verwerken. Dus je mag niet eens ergens werken als je weigert je persoonsgegevens af te staan aan de werkgever. c,d,e zijn vaak van toepassing als b.v. medische gegevens beveiligd moeten worden of andermans persoonsgegevens.
Ik zie niet direct het verschil tusssen een sms’je en een app installeren. Gevoelsmatig zou ik zelfs zeggen dst die sms een lichtere inbreuk is. Maar goed. Het blijft grijs gebied. Dus jij kunt er anders over denken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 07:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat gaat over het gebruik van een app, is interpretatie en geen bewezen werkelijkheid. Hier moet het privé 06 verstrekt worden aan derden. Lijkt me anders, of zie je dat niet zo?
Voor een paar tientjes heeft werkgever een hardware token. Dan valt het kostenaspect uit de afweging waarschijnlijk al heel anders uit.
Lijkt me prima...maar dan wil ik geen gezeik over die blonde dame met dubbel d als achtergrond.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Draai het eens om, vind je het wel normaal dat mensen hun zakelijke laptop privé gebruiken?
Voor het één moet je mogelijk machtigingen geven, voor het ander je telefoonnummer verstrekken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie niet direct het verschil tusssen een sms’je en een app installeren. Gevoelsmatig zou ik zelfs zeggen dst die sms een lichtere inbreuk is. Maar goed. Het blijft grijs gebied. Dus jij kunt er anders over denken.
dan heeft de baas een probleem, niet ik.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:09 schreef capricia het volgende:
Het zou mij niet eens zozeer over die sms gaan. Maar wel dat je nu verplicht je privé telefoon mee moet nemen naar je werk.
Wat als je hem een keertje (per ongeluk) thuis laat, of als ie stuk is? Dan heb je dus een probleem op je werk. Wil je dat?
Snap ik helemaal. Soms moet je helaas dit soort onzin slikken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 20:34 schreef Modus het volgende:
Ook al heb ik wellicht een punt, ik ga er verder niet over zeiken. Teveel kans op gedoe, geen behoefte aan nu.
Maar verder gaan we echt nog wel eens nee moeten zeggen, verwacht ik.
dit inderdaad, een of andere gare app waarvan je helemaal niet weet wat die doet, mooi niet.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:06 schreef Speekselklier het volgende:
Een app vind ik al te ver gaan. Ik wil geen Apps op mijn telefoon waar ik niet van weet wat ze doen. De app van mijn vorige werkgever vroeg toegang tot mijn contacten.
mijn huidige wg stuurt voor 2fa een sms.
perfect geregeld wat mij betreft.
ik ben wel eens mijn laptop vergeten, gewoon eerst ingeklokt en toen terug geredenquote:Op maandag 20 januari 2020 15:09 schreef capricia het volgende:
Het zou mij niet eens zozeer over die sms gaan. Maar wel dat je nu verplicht je privé telefoon mee moet nemen naar je werk.
Wat als je hem een keertje (per ongeluk) thuis laat, of als ie stuk is? Dan heb je dus een probleem op je werk. Wil je dat?
inklokken... bestaat dat nog?quote:Op maandag 20 januari 2020 17:22 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ik ben wel eens mijn laptop vergeten, gewoon eerst ingeklokt en toen terug gereden
ja hoor, 11 jaar lang gedaan, men was van mening dat ook indirecten ook moesten klokken als men dat in de fabriek ook moest. Ach, op een gegeven moment weet je gewoon hoe het systeem werkt en kun je dat ook gebruiken in je voordeelquote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
inklokken... bestaat dat nog?
Vroeger toen ik tijdens mijn studententijd op de bloemenveiling werkte moest ik nog gewoon inklokken hoor en dat is ook niet super lang geleden. Ouderwets met zo'n machine.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik weet sowieso 1 bakkerij waar ik het kloksysteem geďnstalleerd heb en dat is al 10 jaar in gebruik.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij brand is het handig dat ze weten wie er wel en niet aanwezig is. Zo heb ik weleens gehoord.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |