Je werkgever is verplicht om bepaalde persoonsgegevens te verwerken voor specifieke doeleinden. Het gebruik van het telefoonnummer voor het hier beoogde doel valt niet onder die specifieke doeleinden.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:39 schreef The_End het volgende:
Stel je niet zo aan joh.
Daarnaast slaat je reactie nergens op. Alleen al bij a. Je werkgever is zelfs verplicht je persoonsgegevens te verwerken. Dus je mag niet eens ergens werken als je weigert je persoonsgegevens af te staan aan de werkgever. c,d,e zijn vaak van toepassing als b.v. medische gegevens beveiligd moeten worden of andermans persoonsgegevens.

Ik zie niet direct het verschil tusssen een sms’je en een app installeren. Gevoelsmatig zou ik zelfs zeggen dst die sms een lichtere inbreuk is. Maar goed. Het blijft grijs gebied. Dus jij kunt er anders over denken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 07:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat gaat over het gebruik van een app, is interpretatie en geen bewezen werkelijkheid. Hier moet het privé 06 verstrekt worden aan derden. Lijkt me anders, of zie je dat niet zo?
Voor een paar tientjes heeft werkgever een hardware token. Dan valt het kostenaspect uit de afweging waarschijnlijk al heel anders uit.

Lijkt me prima...maar dan wil ik geen gezeik over die blonde dame met dubbel d als achtergrond.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 10:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Draai het eens om, vind je het wel normaal dat mensen hun zakelijke laptop privé gebruiken?

Voor het één moet je mogelijk machtigingen geven, voor het ander je telefoonnummer verstrekken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie niet direct het verschil tusssen een sms’je en een app installeren. Gevoelsmatig zou ik zelfs zeggen dst die sms een lichtere inbreuk is. Maar goed. Het blijft grijs gebied. Dus jij kunt er anders over denken.

dan heeft de baas een probleem, niet ik.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:09 schreef capricia het volgende:
Het zou mij niet eens zozeer over die sms gaan. Maar wel dat je nu verplicht je privé telefoon mee moet nemen naar je werk.
Wat als je hem een keertje (per ongeluk) thuis laat, of als ie stuk is? Dan heb je dus een probleem op je werk. Wil je dat?

Snap ik helemaal. Soms moet je helaas dit soort onzin slikken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 20:34 schreef Modus het volgende:
Ook al heb ik wellicht een punt, ik ga er verder niet over zeiken. Teveel kans op gedoe, geen behoefte aan nu.
Maar verder gaan we echt nog wel eens nee moeten zeggen, verwacht ik.

dit inderdaad, een of andere gare app waarvan je helemaal niet weet wat die doet, mooi niet.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:06 schreef Speekselklier het volgende:
Een app vind ik al te ver gaan. Ik wil geen Apps op mijn telefoon waar ik niet van weet wat ze doen. De app van mijn vorige werkgever vroeg toegang tot mijn contacten.
mijn huidige wg stuurt voor 2fa een sms.
perfect geregeld wat mij betreft.

ik ben wel eens mijn laptop vergeten, gewoon eerst ingeklokt en toen terug geredenquote:Op maandag 20 januari 2020 15:09 schreef capricia het volgende:
Het zou mij niet eens zozeer over die sms gaan. Maar wel dat je nu verplicht je privé telefoon mee moet nemen naar je werk.
Wat als je hem een keertje (per ongeluk) thuis laat, of als ie stuk is? Dan heb je dus een probleem op je werk. Wil je dat?

inklokken... bestaat dat nog?quote:Op maandag 20 januari 2020 17:22 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ik ben wel eens mijn laptop vergeten, gewoon eerst ingeklokt en toen terug gereden

ja hoor, 11 jaar lang gedaan, men was van mening dat ook indirecten ook moesten klokken als men dat in de fabriek ook moest. Ach, op een gegeven moment weet je gewoon hoe het systeem werkt en kun je dat ook gebruiken in je voordeelquote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
inklokken... bestaat dat nog?

Vroeger toen ik tijdens mijn studententijd op de bloemenveiling werkte moest ik nog gewoon inklokken hoor en dat is ook niet super lang geleden. Ouderwets met zo'n machine.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]

Ik weet sowieso 1 bakkerij waar ik het kloksysteem geïnstalleerd heb en dat is al 10 jaar in gebruik.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]

Bij brand is het handig dat ze weten wie er wel en niet aanwezig is. Zo heb ik weleens gehoord.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |