dan krijg je het probleem dat het rendement van het dier omlaag gaat, meeste van die bewerkte vleesproducten zijn niet van de edele delen om het zo maar te zeggen.quote:Op zondag 19 januari 2020 23:52 schreef SwitchSwatch het volgende:
Bewerkt vlees zou verboden moeten worden. Had laatst een Vega saucijzenbroodje op en dat smaakte prima. Nog beter dan de vlees versie.
Goed voor het milieu om het te verbieden. En onbewerkt vlees moet natuurlijk gewoon beschikbaar blijven.
ik heb alleen een probleem met dat naamgeven, niet dat het wordt verkochtquote:Op maandag 20 januari 2020 00:14 schreef soeverein het volgende:
[..]
Als dat een probleem is dan kan je kip filet/kippen poten/kippen dijen enzo ook niet uit elkaar halen neem ik aan?
Mijn god hoe lastig is het. Meestal staan vleesvervangers in een aparte sectie lekker handig bij elkaar. Tegenwoordig heeft de AH labels met vegan en vegetarisch net als ze voor biologisch doen.
In het incidentele geval dat toch een vleesvervanger koopt als je dat niet wilt dat eet je die lekker op en is de wereld daarna een vegetariër rijker.
je mag alles maar iets kip noemen wat geen kip is nietquote:Op maandag 20 januari 2020 07:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wil je beweren dat een frikandel of burger op vlees lijkt? Het heeft niks te maken met vlees, het is zo bewerkt als wat.
Waarom mag je x wel bewerken in een lange, ronde vorm, maar y niet?
quote:Op maandag 20 januari 2020 08:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
je mag alles maar iets kip noemen wat geen kip is niet
Vlees consumptie is goed voor dieren, zonder vlees consumptie hadden die beesten nooit geleefd.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 17:18 schreef soeverein het volgende:
[..]
Jij gaat niet in op de punten die ik maak. Waarom doe je dat niet?
Een dieët is geen ideologie. Het enige wat ik jou toewens is dat je inziet dat vlees consumptie slecht is voor dieren. Daarnaast is het slecht voor het milieu en het klimaat. Te veel vlees is ook slecht voor je eigen gezondheid. Dat is geen ideologie om dat in te zien. Ik roep niet dat vlees eten verboden moet worden.
Maar anders stuur je nog een tweede doodsverwensing naar mij en blijf je mijn punten negeren. Dat zijn namelijk de construtieve bijdrages.
Als mensen opperen om jouw rechten in te perken vind jij dat ook vervelend.quote:Op maandag 20 januari 2020 07:55 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik bedoelde het juist andersom. Er zijn de afgelopen dagen best wat topics voorbij gekomen over vegan eten etc en het zijn in mijn optiek juist meestal (op een enkeling na) de mensen die de boodschap verdedigen die dit op een rustige constructieve manier doen en de mensen die anti zijn komen vaak met de persoonlijke aanvallen en de drogredenen.
"Het verwekken van kinderen om als seksslaafjes de mensenhandel in te drijven als ze 7 jaar zijn is goed voor deze kinderen, zonder hadden ze anders nooit geleefd"quote:Op maandag 20 januari 2020 09:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vlees consumptie is goed voor dieren, zonder vlees consumptie hadden die beesten nooit geleefd.
CO2 uitstoot zal best, als energie duurzaam wordt opgewekt zijn die beesten CO2 neutraal overigens.
Is al eerder voorbij gekomen maar even kort samengevat. Niet bestaan is beter dan het bestaan dat dieren in de bio-industrie hebben.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vlees consumptie is goed voor dieren, zonder vlees consumptie hadden die beesten nooit geleefd.
CO2 uitstoot zal best, als energie duurzaam wordt opgewekt zijn die beesten CO2 neutraal overigens.
en dat vind je niet misleidend? Stel dat het andersom was, dus in een vegetarisch gerecht toch een beetje vleesquote:Op maandag 20 januari 2020 08:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Het heet ook geen kip.
Er zijn vast ook een paar mensen geweest die dit destijds over de afschaffing van de slavenhandel hebben gezegd.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als mensen opperen om jouw rechten in te perken vind jij dat ook vervelend.
.. Tijd voor oorlog.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want dat is hetzelfde om doodgemaakt te worden en na heftige bewerking te eten?
Dat lijkt me geen prettig leven, wil je soms zeggen dat die beesten geen leuk leven genieten??quote:Op maandag 20 januari 2020 09:03 schreef Intint het volgende:
[..]
"Het verwekken van kinderen om als seksslaafjes de mensenhandel in te drijven als ze 7 jaar zijn is goed voor deze kinderen, zonder hadden ze anders nooit geleefd"
we kunnen het ze niet vragenquote:Op maandag 20 januari 2020 09:03 schreef soeverein het volgende:
[..]
Is al eerder voorbij gekomen maar even kort samengevat. Niet bestaan is beter dan het bestaan dat dieren in de bio-industrie hebben.
Wat negatief zeg van je.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:03 schreef soeverein het volgende:
[..]
Is al eerder voorbij gekomen maar even kort samengevat. Niet bestaan is beter dan het bestaan dat dieren in de bio-industrie hebben.
Uiteraard, de meerderheid beslist echter en ik hoop dat mensen met jouw vlees verbieden mening flink marginaal blijft. Dat de meerderheid van de bevolking gewoon nuchter blijft denken.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:04 schreef Intint het volgende:
[..]
Er zijn vast ook een paar mensen geweest die dit destijds over de afschaffing van de slavenhandel hebben gezegd.
We kunnen wel empathy hebben.quote:
Wat is er niet nuchter aan het besef dat we vanuit een gezondheidsperspectief te veel vlees eten, dat dit slecht is voor het milieu en dat de bio-industrie walgelijk is?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uiteraard, de meerderheid beslist echter en ik hoop dat mensen met jouw vlees verbieden mening flink marginaal blijft. Dat de meerderheid van de bevolking gewoon nuchter blijft denken.
Weer teveel Disney, jij maakt er een mensenverhaal van en het gaat in dit geval om een koequote:Op maandag 20 januari 2020 09:09 schreef soeverein het volgende:
[..]
We kunnen wel empathy hebben.
Is 5 jaar op rij verkracht/kunstmatig geinsemineerd worden waarna elke keer je kind/kalf wordt afgepakt binnen 24 uur na de geboorte een bestaan dat de moeite waard is? Na 5 jaar slachten ze je omdat je melk productie afneemt en hopelijk ben je binnen een halve minuut dood met een beetje pech minuten lang lijden.
Als je onderscheid maakt op basis van soort moet je ook erbij zeggen wat het verschil is. Go.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer teveel Disney, jij maakt er een mensenverhaal van en het gaat in dit geval om een koe
dat kan je zelf niet zien?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:17 schreef Intint het volgende:
[..]
Als je onderscheid maakt op basis van soort moet je ook erbij zeggen wat het verschil is. Go.
Gezondheid.. Man, heb je weleens gezien hoe mager gemiddelde vegan is? Hoeveel problemen ze hebben?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:09 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat is er niet nuchter aan het besef dat we vanuit een gezondheidsperspectief te veel vlees eten, dat dit slecht is voor het milieu en dat de bio-industrie walgelijk is?
Zucht. Ik heb vegan vrienden die bodybuilder en powerlifter zijn. Een van de sterkste mannen ter wereld is vegan. En problemen? Tuurlijk je zal vast wel een anekdote kunnen vinden over iemand die zegt dat hij na 20 minuten vegan leven permanente schade heeft opgelopen... Ik kijk echter liever naar onderzoek: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864quote:Op maandag 20 januari 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gezondheid.. Man, heb je weleens gezien hoe mager gemiddelde vegan is? Hoeveel problemen ze hebben?
Slecht voor milieu.. Niet dus, dat ligt aan de uitvoering.
In NL hebben die beesten een goed leven, kan vast nog beter maar doe maar niet alsof het alleen maar drama is. Daar klopt namelijk helemaal niks van. Of kijk jij naar boer zoekt vrouw alsof de boer een dierenmartelaar is? Dat bedoel ik nou. Totaal de rationaliteit verloren jullie extremisten.
niet het idee dat ik jou daarmee kan overtuigen als je er zo instaat dus ik laat je maar in de waan dat mensen en koeien hetzelfde zijn.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:18 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw invulling hiervan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |