Ik denk niet dat je rouwig zou zijn geweest als je het bestaan als kistkalf geheel kon overslaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is vlees consumptie slecht voor dieren? Zonder die consumptie waren ze er niet geweest
dat ben ik wel met je eens en sowieso zijn er teveel misstanden in de vleesindustrie maar dan nog vind ik het te makkelijk dat ze er maar niet hoeven te zijn omdat ze uiteindelijk dood gaan.quote:Op zondag 19 januari 2020 10:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je rouwig zou zijn geweest als je het bestaan als kistkalf geheel kon overslaan.
Worden gemaakt, om vervolgens met een kilo smaakversterkers te worden gegeten.quote:Op zondag 19 januari 2020 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens en sowieso zijn er teveel misstanden in de vleesindustrie maar dan nog vind ik het te makkelijk dat ze er maar niet hoeven te zijn omdat ze uiteindelijk dood gaan.
wat wil je nou zeggen?quote:Op zondag 19 januari 2020 17:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Worden gemaakt, om vervolgens met een kilo smaakversterkers te worden gegeten.
Subtiel verschil.
Je doet nu alsof zo'n beestje een waardevol bestaan heeft gehad terwijl zijn enige reden van bestaan was om uiteindelijk tot leverworst te worden gemalen.quote:
Reden van bestaan maakt leven niet meer of minder waard. Er zijn kinderen die gemaakt zijn puur om een huwelijk/relatie te redden. Wil niet zeggen dat deze kinderen minder waard zijn.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je doet nu alsof zo'n beestje een waardevol bestaan heeft gehad terwijl zijn enige reden van bestaan was om uiteindelijk tot leverworst te worden gemalen.
Want dat is hetzelfde om doodgemaakt te worden en na heftige bewerking te eten?quote:Op zondag 19 januari 2020 17:37 schreef Intint het volgende:
[..]
Reden van bestaan maakt leven niet meer of minder waard. Er zijn kinderen die gemaakt zijn puur om een huwelijk/relatie te redden. Wil niet zeggen dat deze kinderen minder waard zijn.
Waarom? Als er genoeg vraag naar is, wat is het probleem?quote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef danos het volgende:
Kap eens met die fake shit, verzin gewoon iets nieuws ipv vega unoxworsten enzo.
Zoals?quote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef danos het volgende:
Kap eens met die fake shit, verzin gewoon iets nieuws ipv vega unoxworsten enzo.
Dat is een analogie om aan te tonen dat je argument mbt reden van bestaan niet valide is.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want dat is hetzelfde om doodgemaakt te worden en na heftige bewerking te eten?
Heb je er last van ja?quote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef danos het volgende:
Natuurlijk wel. Doodgemaakt worden voor consumptie is niet hetzelfde als worden verwekt in de hoop dat dat het huwelijk van je ouders bij elkaar houdt. Jemig. Het ene is wel een waardeloos bestaan, het ander een begin dat mogelijk veel ellende kan veroorzaken maar niet meteen je leven waardeloos maakt.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:49 schreef Intint het volgende:
[..]
Dat is een analogie om aan te tonen dat je argument mbt reden van bestaan niet valide is.
Verzin gewoon iets origineels en eigens als naam, de vegetarische slager is ook zo'n schande. Neem niet een bestaand product en zet daar vega voor.quote:
Ik zal het doorgeven!quote:Op zondag 19 januari 2020 19:48 schreef danos het volgende:
[..]
Verzin gewoon iets origineels en eigens als naam, de vegetarische slager is ook zo'n schande. Neem niet een bestaand product en zet daar vega voor.
Het wordt daarmee ook steeds meer opletten in de supermarkt of je niet per ongeluk een vegavariant meeneemt ipv een lekkere sappige rookworst zoals god deze bedoeld heeft.
Dus je klacht is eigenlijk dat je te incompetent bent een verpakking te lezen?quote:Op zondag 19 januari 2020 19:48 schreef danos het volgende:
[..]
Verzin gewoon iets origineels en eigens als naam, de vegetarische slager is ook zo'n schande. Neem niet een bestaand product en zet daar vega voor.
Het wordt daarmee ook steeds meer opletten in de supermarkt of je niet per ongeluk een vegavariant meeneemt ipv een lekkere sappige rookworst zoals god deze bedoeld heeft.
Daar komt het wel op neer.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:14 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Dus je klacht is eigenlijk dat je te incompetent bent een verpakking te lezen?
quote:Op zondag 19 januari 2020 20:14 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Deze post had op Reddit een hoop upvotes gekregen.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:14 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Tja, de valse artsen hebben vermoedelijk ook dieren nodig voor bloedtransfusies en om hun chirurgische kunde met hun scherpe messen te kunnen oefenen. Anders zouden ze toch niets beters te doen weten dan duimen draaien.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:44 schreef Candaasje het volgende:
Dieren in de industrie hebben over het algemeen weinig 'bestaansrecht'. 70% van de dieren in gevangenschap (daar vallen ook dierentuindieren onder) kampt met gedragsproblemen. 95% van de varkens in NL ziet enkel daglicht op weg naar het slachthuis. ernstige gezondheidsproblemen zijn ook zeer veelvoorkomend.
Ik denk dat voor de grote meerderheid van deze dieren geldt dat ze niet bestaand veel beter af zouden zijn.
Dat is een bijkomend nadeel ja maar niet de hoofdklacht.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:14 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
ik vind er best wel wat inzitten hoor, ik erger me ook wel aan dat "product kapen" maar je schijnt kip zonder kip te kunnen verkopen aan mensen die kip zonder kip willenquote:Op zondag 19 januari 2020 21:40 schreef danos het volgende:
[..]
Dat is een bijkomend nadeel ja maar niet de hoofdklacht.
Maar ik ben kennelijk de enige, zal het wel weer eens met mijn psych bespreken dus
Iets bevalt me niet: verbiedt het!!!quote:Op zondag 19 januari 2020 23:52 schreef SwitchSwatch het volgende:
Bewerkt vlees zou verboden moeten worden. Had laatst een Vega saucijzenbroodje op en dat smaakte prima. Nog beter dan de vlees versie.
Goed voor het milieu om het te verbieden. En onbewerkt vlees moet natuurlijk gewoon beschikbaar blijven.
Je wil stiekem wel op me reageren... Je wil het wel, maar tot nu denk je dat je principes het gaan winnen. Want je weet wat je gezegd hebt, dan is het gezichtsverlies natuurlijk.quote:
Als dat een probleem is dan kan je kip filet/kippen poten/kippen dijen enzo ook niet uit elkaar halen neem ik aan?quote:Op zondag 19 januari 2020 22:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind er best wel wat inzitten hoor, ik erger me ook wel aan dat "product kapen" maar je schijnt kip zonder kip te kunnen verkopen aan mensen die kip zonder kip willen
Exact.quote:Op zondag 19 januari 2020 09:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Hij legt je gewoon de situatie uit en jij bent de gene die het labeltje 'typische vega' plakt en dan zeg jij iets over consgtructieve bijdrages...
Hij zegt letterlijk dat onbewerkt vlees gewoon beschikbaar moet blijven. Oh en dat hij een vega-saucijzenbroodje lekkerder vindt. Pfoeh daar zou ik ook een beroerte van krijgen hoorquote:Op maandag 20 januari 2020 00:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iets bevalt me niet: verbiedt het!!!
Ik vind hierbij dat vega's verboten moeten worden. Je vreet maar wat de pot schaft. Ondankbare kieskeurige vlegels!
Echt
Gewoon negeren, die gast is niet in staat tot dialoog. Hij negeert punten die anderen maken en trekt dingen in het absurde door. Meerdere mensen proberen hem dat duidelijk te maken maar hij ziet het zelf niet in.quote:Op maandag 20 januari 2020 00:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat onbewerkt vlees gewoon beschikbaar moet blijven. Oh en dat hij een vega-saucijzenbroodje lekkerder vindt. Pfoeh daar zou ik ook een beroerte van krijgen hoor
Lezen en begrijpen zijn ook al je sterkste eigenschappen niet...quote:Op maandag 20 januari 2020 00:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat onbewerkt vlees gewoon beschikbaar moet blijven. Oh en dat hij een vega-saucijzenbroodje lekkerder vindt. Pfoeh daar zou ik ook een beroerte van krijgen hoor
Lekker geformuleerde zin meidquote:Op maandag 20 januari 2020 00:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lezen en begrijpen zijn ook al je sterkste eigenschappen niet...
Wat wel?
Ah, nu ga je het zo proberen over tot ridiculiseren via anderen.quote:Op maandag 20 januari 2020 00:25 schreef soeverein het volgende:
[..]
Gewoon negeren, die gast is niet in staat tot dialoog. Hij negeert punten die anderen maken en trekt dingen in het absurde door. Meerdere mensen proberen hem dat duidelijk te maken maar hij ziet het zelf niet in.
Gossie, op je teentjes getrapt door een vleeseter?quote:
Heb echt al honderd keer gezegd dat ik zelf een vleeseter ben. Echt heer-lijk hoe zwakbegaafd jij bent.quote:Op maandag 20 januari 2020 00:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie, op je teentjes getrapt door een vleeseter?
Dan moet je wel reageren he.. voor je eergevoel. Vleeseter mogen namelijk niet winnen, dat is immers het schuim der aarde waarvan afgezet moet worden!!
Wanneer een groot deel van je userbase paniekaanvallen krijgt wanneer hun geliefde voedsel concurrentie krijgt waar ze niet mee om kunnen gaan kan dat. Wacht een maandje en dit topic heeft 5 delenquote:Op maandag 20 januari 2020 00:44 schreef Durmada het volgende:
Hoe kan een topic over vegetarische frikandellen nou twee topics hebben
Eh, ik zie maar 1 persoon constant reageren, dat ben jij (voor de duidelijkheid)quote:Op maandag 20 januari 2020 00:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wanneer een groot deel van je userbase paniekaanvallen krijgt wanneer hun geliefde voedsel concurrentie krijgt waar ze niet mee om kunnen gaan kan dat. Wacht een maandje en dit topic heeft 5 delen
Tuurlijk. Is toch puur vermaakquote:Op maandag 20 januari 2020 00:49 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Eh, ik zie maar 1 persoon constant reageren, dat ben jij (voor de duidelijkheid)
Is toch bizar? Je hoeft het niet te kopen en om nou te zeggen dat een frikandel bekend staat om het fantastische vlees wat er in zit...quote:Op maandag 20 januari 2020 00:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wanneer een groot deel van je userbase paniekaanvallen krijgt wanneer hun geliefde voedsel concurrentie krijgt waar ze niet mee om kunnen gaan kan dat. Wacht een maandje en dit topic heeft 5 delen
Uiteraard. Komen er straks nog een paar plaatjes van BBQ vlees aan en wat memes over vegan-extremisten. Lekker hoorquote:
Is gewoon vlees goedgekeurd door de overheid. Je kan het niet kopen, gelukkig is dit nog steeds een vrij land.quote:Op maandag 20 januari 2020 00:51 schreef Durmada het volgende:
[..]
Is toch bizar? Je hoeft het niet te kopen en om nou te zeggen dat een frikandel bekend staat om het fantastische vlees wat er in zit...
Grow somequote:Op maandag 20 januari 2020 00:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uiteraard. Komen er straks nog een paar plaatjes van BBQ vlees aan en wat memes over vegan-extremisten. Lekker hoor
Goed devies voor ze jaquote:
Inderdaad, waarom zou er dan ooit een topic in nws moeten staan hierover? Mora brengt een nieuw product uit, dat is toch geen nieuws? Of gaan we ook topics openen als Coca-Cola een nieuw smaakje heeft geïntroduceerd? Of als Robijn een nieuwe geur wasverzachter op de markt brengt? Wat een onzin zeg.quote:Op maandag 20 januari 2020 00:54 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Is gewoon vlees goedgekeurd door de overheid. Je kan het niet kopen, gelukkig is dit nog steeds een vrij land.
Eh ja, volgens mij zijn we het eensquote:Op maandag 20 januari 2020 01:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Inderdaad, waarom zou er dan ooit een topic in nws moeten staan hierover? Mora brengt een nieuw product uit, dat is toch geen nieuws? Of gaan we ook topics openen als Coca-Cola een nieuw smaakje heeft geïntroduceerd? Of als Robijn een nieuwe geur wasverzachter op de markt brengt? Wat een onzin zeg.
Wil je beweren dat een frikandel of burger op vlees lijkt? Het heeft niks te maken met vlees, het is zo bewerkt als wat.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 17:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is vlees consumptie slecht voor dieren? Zonder die consumptie waren ze er niet geweest
Ik bedoelde het juist andersom. Er zijn de afgelopen dagen best wat topics voorbij gekomen over vegan eten etc en het zijn in mijn optiek juist meestal (op een enkeling na) de mensen die de boodschap verdedigen die dit op een rustige constructieve manier doen en de mensen die anti zijn komen vaak met de persoonlijke aanvallen en de drogredenen.quote:Op maandag 20 januari 2020 00:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Want wat ik zie is alleen maar typisch 'vlees is fout en vleeseters zijn stom' gepush. Dat typische vega gedrag waar niemand om vraagt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |