Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?quote:Mora brengt vegetarische frikandel op de markt
Snackfabrikant Mora heeft op de Horecava beurs in Amsterdam een nieuwe snack gepresenteerd: de vegetarische frikandel. De vleesloze variant van de populaire frituursnack werd ontwikkeld in samenwerking met De Vegetarische Slager en ligt binnen drie weken in de Nederlandse frituur.
De vegetarische frikandel komt na eerdere successen zoals de vegetarische bitterbal en de volledig plantaardige kipkorn. De snackfabrikant verkocht op een jaar tijd al meer dan een miljoen vegetarische producten, en blijft het aanbod dan ook uitbreiden.
Het ontwikkelen van de vleesloze frikandel kostte echter tijd, liet Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager, anderhalf jaar geleden al weten aan de Nederlandse krant BN DeStem: “Lastig, lastig. We zijn ermee bezig. Hij moet meteen goed zijn, meteen de beste zijn qua smaak en structuur. Het lijkt simpel, maar in die zin is frikandel niet het makkelijkst om vega te maken”.
Die opdracht lijkt alvast gelukt. Op de Horecava beurs in Amsterdam werd de vega-frikandel enthousiast ontvangen. In de vleesloze variant zit soja en de kenmerkende kruiden die ook een gewone frikandel op smaak brengen. In de supermarkt komt een variant die ook je ook in de oven en airfryer kunt bereiden.
Wanneer Belgische snackliefhebbers de vegetarische lekkernij kunnen proeven is nog niet bekend.
https://m.hln.be/geld/con(...)p-de-markt~ad441237/
Frikandelen moeten van vlees gemaakt worden. Anders is het geen frikandel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:03 schreef Fok-it het volgende:
Spar heeft al vega-frikandellenbroodjes in de schappen liggen. Smaken meer dan prima en vrijwel vergelijkbaar. Niet dat TS dat ooit zal weten.
Yawn-topic nummer zoveel
Lekker blijven huilen. Vega-markt wordt groter. Kweekvlees gaat een happening worden. Maar blijf jij maar per se ECHT!! vlees willen hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Frikandelen moeten van vlees gemaakt worden. Anders is het geen frikandel.
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
Normaal gesproken eens met stelling, maar een frikandel lijkt ook niet op vlees.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
Nog nooit heb ik een snack van mora gegeten die in de buurt van een voldoende kwam.
Ik bedoel dat ze gewoon geen fatsoenlijk smakende snacks kunnen produceren dat heeft niks met vlees te maken.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.
Dat geeft een bepaalde smaak. Die krijg je kunstmatig niet voor elkaar.
Vind je? Er komt overal alleen vegetarisch voor te staanquote:Op donderdag 16 januari 2020 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
Wordt tijd dat de vlees branche nieuwe namen bedenkt voor haar producten want dit is toch allemaal knap verwarrend
Crunchy Chicken is wel ok.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
Nog nooit heb ik een snack van mora gegeten die in de buurt van een voldoende kwam.
Klinkt heel enthousiast.quote:
Lijkt me niet, omdat de smaak van die sauzen en ui domineren. Net als Indiaas, het maakt geen verschil wat je naar binnen werkt, alle smaken worden uitgewist door de curry.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik, als die hard frikandellenvreter, vind dit maar zozo. Maar ik ben wel benieuwd.
En als je dan de speciaal variant eet, met mayo curry en uitjes, zou je dan echt verschil merken?
Hmmm...
Deze gast is gekquote:Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:26 schreef ems. het volgende:
Oh nee, er komt een voedselproduct op de markt wat ik nooit ga eten. Laat ik keihard gaan slachtofferen over dat dingen mij opgedrongen worden.
Ik ben een echte vleeseter en ja heb wel eens wat van die Vivera producten gekocht. Eerlijk is eerlijk, er zitten best lekkere dingen tussen (groenteburger en kaaschnitzel) maar ook dingen die echt niet te vreten zijn. Ik verbaas me er gewoon over waarom het toch allemaal op vlees moet lijken en dezelfde naam draagt.... zo'n onzin.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:38 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben ook oprecht benieuwd of de fokkers die de grootste allergische reactie krijgen van vega weleens wat vegetarische snacks of vleesproducten op hebben. En dan niet die smerige soja-rookworst van Unox die de gemiddelde vegetariër waarschijnlijk nog niet eens weg krijgt. Vegetarische slager bijv. En of jullie het nou oprecht zoveel vonden verschillen.
Als vleeseter kan ik mij daar echt weinig bij voorstellen namelijk
Dit!!quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:38 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben ook oprecht benieuwd of de fokkers die de grootste allergische reactie krijgen van vega weleens wat vegetarische snacks of vleesproducten op hebben. En dan niet die smerige soja-rookworst van Unox die de gemiddelde vegetariër waarschijnlijk nog niet eens weg krijgt. Vegetarische slager bijv. En of jullie het nou oprecht zoveel vonden verschillen.
Kweekvlees heeft niets met de vegamarkt te maken. Kweekvlees is namelijk echt vlees.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lekker blijven huilen. Vega-markt wordt groter. Kweekvlees gaat een happening worden. Maar blijf jij maar per se ECHT!! vlees willen hoor.
Waarom begrijp je dat niet dan? Vegetariërs die geen dieren ervoor willen doden maar zo nog wel iets eten wat verwant is aan vlees? Is toch alleen maar prima? Het gaat er niet om dat het op vlees lijkt, naar vlees ruikt en smaakt. Het gaat erom dat er geen dood dier aan te pas komt. Dat is toch niet hypocriet? Dat is alleen maar logisch. Waarom zou een vegetariër niet mogen genieten vsn een goeie vega-burger zonder dat ze daar een schuldgevoel van hoeven te krijgen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ben een echte vleeseter en ja heb wel eens wat van die Vivera producten gekocht. Eerlijk is eerlijk, er zitten best lekkere dingen tussen (groenteburger en kaaschnitzel) maar ook dingen die echt niet te vreten zijn. Ik verbaas me er gewoon over waarom het toch allemaal op vlees moet lijken en dezelfde naam draagt.... zo'n onzin.
Ja heb je gelijk in. Had eigenlijk de in leven houdende dierenmarkt moeten zeggen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:59 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Kweekvlees heeft niets met de vegamarkt te maken. Kweekvlees is namelijk echt vlees.
Overigens denk ik dat best veel vleesliefhebbers geen probleem zouden hebben met kweekvlees mits het betaalbaar en lekker is.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in. Had eigenlijk de in leven houdende dierenmarkt moeten zeggen.
Je bent vegetariër en dan wil je iets eten wat verwant is aan vlees? Schiet mij maar lek....quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom begrijp je dat niet dan? Vegetariërs die geen dieren ervoor willen doden maar zo nog wel iets eten wat verwant is aan vlees? Is toch alleen maar prima? Het gaat er niet om dat het op vlees lijkt, naar vlees ruikt en smaakt. Het gaat erom dat er geen dood dier aan te pas komt. Dat is toch niet hypocriet? Dat is alleen maar logisch. Waarom zou een vegetariër niet mogen genieten vsn een goeie vega-burger zonder dat ze daar een schuldgevoel van hoeven te krijgen.
Zou het met die voorwaarden ook niet logisch vinden als je dan alsnog voor normaal vlees zou gaan. Zal nog wel tijdje duren thoughquote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:04 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat best veel vleesliefhebbers geen probleem zouden hebben met kweekvlees mits het betaalbaar en lekker is.
Zijn ook vaak mensen die eerst vlees hebben gegeten en nu uit dierenwelzijn of milieuoverweging zijn gestopt. Het is niet opeens zo dat ze vlees dan meteen verafschuwen en een kotsneiging krijgen wanneer ze een BBQ-lucht ruiken. Ze weten dat kip lekker is maar ze eten het niet omdat ze het niet goed vinden. Nu krijgen ze kip wat ze kunnen eten en weten dat er geen slacht aan te pas komt. Tuurlijk eten ze dan kip. Maar goed zal wel lastig te begrijpen zijn voor sommigen, ik vind het niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je bent vegetariër en dan wil je iets eten wat verwant is aan vlees? Schiet mij maar lek....
Eens!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zijn ook vaak mensen die eerst vlees hebben gegeten en nu uit dierenwelzijn of milieuoverweging zijn gestopt. Het is niet opeens zo dat ze vlees dan meteen verafschuwen en een kotsneiging krijgen wanneer ze een BBQ-lucht ruiken. Ze weten dat kip lekker is maar ze eten het niet omdat ze het niet goed vinden. Nu krijgen ze kip wat ze kunnen eten en weten dat er geen slacht aan te pas komt. Tuurlijk eten ze dan kip. Maar goed zal wel lastig te begrijpen zijn voor sommigen, ik vind het niet meer dan logisch.
wat is er mis met een scharrelkip? Dus een kip die buiten loopt, niet van die fokbatterijenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zijn ook vaak mensen die eerst vlees hebben gegeten en nu uit dierenwelzijn of milieuoverweging zijn gestopt. Het is niet opeens zo dat ze vlees dan meteen verafschuwen en een kotsneiging krijgen wanneer ze een BBQ-lucht ruiken. Ze weten dat kip lekker is maar ze eten het niet omdat ze het niet goed vinden. Nu krijgen ze kip wat ze kunnen eten en weten dat er geen slacht aan te pas komt. Tuurlijk eten ze dan kip. Maar goed zal wel lastig te begrijpen zijn voor sommigen, ik vind het niet meer dan logisch.
Voor mij niet veel. Maar ik kan me voorstellen dat de echte committed vegetariërs ook een kip die buiten loopt niet geslacht willen zien. Dan voelen ze zich hypocriet als ze daar dan opeens een uitzondering voor gaan maken. Slacht is slacht.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
wat is er mis met een scharrelkip? Dus een kip die buiten loopt, niet van die fokbatterijen
Heeft het lang geduurd voor je volledig stopte met vlees eten?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eens!
Ik heb 38 jaar vlees gegeten en vind alles heerlijk.
Maar ik eet het niet meer.
Vegetarische frikadel zou ik best eten.
Leven is leven, leven is sterven.quote:
Leven is niet dodenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:17 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Leven is leven, leven is sterven.
Nee, van de een op andere dag eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heeft het lang geduurd voor je volledig stopte met vlees eten?
Waarom?quote:
Wij zijn de meest ontwikkelde diersoort op aarde. We leven niet in het wild. We hoeven ondergeschikte dieren niet te doden om aan voldoende essentieel voedsel te komen.quote:
True. Ik ambieer zelf ook niet om volledig vegetarisch te eten verder. Misschien later wel, maar nu nog niet. Maar wel meerdere dagen per week geen vlees. Dat moet ook gewoon gemakkelijk kunnen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nee, van de een op andere dag eigenlijk.
Al aten we thuis al niet dagelijks vlees.
Ik denk wel dat het makkelijker is om vegetariër te zijn nu dan een jaar of twintig geleden. Er is veel meer en beter aanbod aan vleesvervangers.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wij zijn de meest ontwikkelde diersoort op aarde.![]()
We leven niet in het wild. Daar valt het een of ander over te zeggen.
We hoeven ondergeschikte dieren niet te doden om aan voldoende essentieel voedsel te komen. Klopt waarschijnlijk maar ik apprecieer de smaak en consistentie van vlees te veel.
Maar zoals ik al, ik eet zelf ook nog vlees dus dat is absoluut hypocriet. Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.![]()
Kweekvlees is niet vega.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lekker blijven huilen. Vega-markt wordt groter. Kweekvlees gaat een happening worden. Maar blijf jij maar per se ECHT!! vlees willen hoor.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Normaal gesproken eens met stelling, maar een frikandel lijkt ook niet op vlees.
Nee, dat is echt een maatje groter.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]![]()
Lijkt toch wel op bepaalde onderdelen van koeienstieren?
Het klinkt meer als kistkalveren.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:04 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat best veel vleesliefhebbers geen probleem zouden hebben met kweekvlees mits het betaalbaar en lekker is.
Lekkere vergelijking.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En veganisten hebben nooit een pas gezien.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking.
Kweekvlees is gewoon vlees, die sojatroep lijkt niet eens op vlees maar wil dat wel graag doen.
Vegetarische mensen zijn van het padje af
Er zijn al duizenden topics hierover op FOK! verschenen, nota bene 3 actieve op dit moment waarin meermaals is uitgelegd waarom vegetariërs iets willen eten wat op vlees lijkt. Als je de argumentatie na 100 keer nog niet begrijpt wil je het ook gewoon niet horen, maar dan vooral niet telkens weer met hetzelfde riedeltje komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:48 schreef Red_85 het volgende:
Als je er voor kiest om vega te zijn, waarom wil je dan toch iets hebben wat lijkt op vlees? Om het gat van het gemis op te vullen? Omdat vega's toch hetliefste wel een stuk dood dier in hun grote bekken willen schuiven... ?
Dat bekt toch niet? Vleeskopieërdersquote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:48 schreef Red_85 het volgende:
Als je er voor kiest om vega te zijn, waarom wil je dan toch iets hebben wat lijkt op vlees? Om het gat van het gemis op te vullen? Omdat vega's toch hetliefste wel een stuk dood dier in hun grote bekken willen schuiven... ?
Verder prima dat er iets komt. Maar wel naast, niet in plaats van.
En 'vegetarische slager', wat een naam. Noem je 'vleeskopieërders' ofso. Want een slager is het niet.
Moet er ook een topic quotum komen?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er zijn al duizenden topics hierover op FOK! verschenen, nota bene 3 actieve op dit moment waarin meermaals is uitgelegd waarom vegetariërs iets willen eten wat op vlees lijkt. Als je de argumentatie na 100 keer nog niet begrijpt wil je het ook gewoon niet horen, maar dan vooral niet telkens weer met hetzelfde riedeltje komen.
En elke feminist haat mannen, elke transgender plamuurt zn gezicht met 50 kg makeup en elke homo loopt dwars door Amsterdam met zijn latexpakje. Iets met een zwijgende meerderheid enzo. De nuance die je niet op social media zietquote:
Van mij niet. Misschien begrijpen sommige het na topic nummer zoveel opeens wel. Weinig hoop op maar soitquote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Moet er ook een topic quotum komen?
Idd soit, lekker laten gaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van mij niet. Misschien begrijpen sommige het na topic nummer zoveel opeens wel. Weinig hoop op maar soit
peulenpijpje met saus.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
Een frikandel is gemaakt van vlees, dus opzouten met je vegetarisch. Verzin zelf een naam, hele teams zijn daarvoor aanwezig, jullie kunnen het.
Bonne appetit!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Kijk daar is het eerste idee al, binnen een minuut
eensquote:
Vegetariërs zijn 'nieuwe hype dingen'.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
goh fok-it die het heftig opneemt voor vervelende nieuwe hype dingen in de wereld.
zijn het de transgenders niet zijn het de vegetariërs wel. gluten vrij neem je het zeker ook voor op.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vegetariërs zijn 'nieuwe hype dingen'.
Oke Mikey
Dag Mikeyquote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
zijn het de transgenders niet zijn het de vegetariërs wel. gluten vrij neem je het zeker ook voor op.
ja jij ook warrior van alle irritante hype dingen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dag MikeyJe kan niet inhoudelijk reageren dus blijf lekker in je psychose
Frikandellen zijn eigenlijk niet te vreten, (ok de eerste paar happen zijn best aardig, daarna gaat het tegen staan).quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:05 schreef Discombobulate het volgende:
Och wat doet het sommige mensen toch pijn dat er een vega variant is van een frikadel. Het lijkt wel een ideologie.
Ben overigens erg benieuwd hoe die smaakt. Zou echt heel cool zijn als ik deze zou verkiezen boven een normale frikadel. Zal wel niet aangezien het altijd heel lastig is met vega producten, maar wie weet.
Dus niet, deze form van misleidende reclame mag dus blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:38 schreef Cattivo het volgende:
Vegetarische slager
sla·ger (de; m,v; meervoud: slagers)
1
iem. die vlees en vleeswaren in het klein verkoopt
Dat zo iets maar word aangepakt.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:05 schreef Discombobulate het volgende:
Och wat doet het sommige mensen toch pijn dat er een vega variant is van een frikadel. Het lijkt wel een ideologie.
Ben overigens erg benieuwd hoe die smaakt. Zou echt heel cool zijn als ik deze zou verkiezen boven een normale frikadel. Zal wel niet aangezien het altijd heel lastig is met vega producten, maar wie weet.
Makkelijk kopiëren dan voor je.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er zijn al duizenden topics hierover op FOK! verschenen, nota bene 3 actieve op dit moment waarin meermaals is uitgelegd waarom vegetariërs iets willen eten wat op vlees lijkt. Als je de argumentatie na 100 keer nog niet begrijpt wil je het ook gewoon niet horen, maar dan vooral niet telkens weer met hetzelfde riedeltje komen.
Eensch!quote:
Nou gelukkig maar dat ik het dit topic ook nog heb uitgelegd. Paar pagina's terug klikken moet lukken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Makkelijk kopiëren dan voor je.
Ik ga geen 100x301 posts uitpluizen...
Lekker man, dood dier. Heerlijk. Dat mis je vast, daarom een substituut. Maar alles wat je kopieert is een slap aftreksel. Niks is zo lekker als het echte.
Allez, die hale gij bij ene frietkot he..quote:
Kijk zelf maar is geen uitleg.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar dat ik het dit topic ook nog heb uitgelegd. Paar pagina's terug klikken moet lukken.
Waarom zou ik. Je gaat er toch niet inhoudelijk op reagerenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk zelf maar is geen uitleg.
Dus leg het maar uit. Of quote maar. Jij weet waar het staat.
Tot nu toe vond ik nog geen enkel vegetarische vleesvervanger echt naar vlees smaken. Bovendien vraag ik me af of je dat wel moet willen. Juist die pogingen om het na te bootsen scheppen verwachtingen die niet per se vervuld kunnen worden, terwijl er eigenlijk slechts een plekje op je bord vervangen hoeft te worden. Dat mag best anders smaken, als het maar lekker is.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:38 schreef Fok-it het volgende:
Een scharrelkip is geen kip die buiten loopt, dus met een scharrelkip is vooral de misleidende naam mis.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
wat is er mis met een scharrelkip? Dus een kip die buiten loopt, niet van die fokbatterijen
De beyond burger en beyond sausage zijn echt goed. Veel mensen laten proeven die dachten dat het echt vlees was. Was het lekker? "Jahoor, heerlijk!". En dan vertel je ze dat het vegan was en zeggen ze "ja ik dacht al dat er iets anders was". Ik proef zelf amper verschil met echt vlees en de beyond burger/sausage. Het is dat je het weet dus je bent extra kritisch maar als je het niet vooraf weet denk je dat het echt is.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 04:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
Tot nu toe vond ik nog geen enkel vegetarische vleesvervanger echt naar vlees smaken. Bovendien vraag ik me af of je dat wel moet willen. Juist die pogingen om het na te bootsen scheppen verwachtingen die niet per se vervuld kunnen worden, terwijl er eigenlijk slechts een plekje op je bord vervangen hoeft te worden. Dat mag best anders smaken, als het maar lekker is.
[..]
Ik heb het weleens geprobeerd. En ja, het was best te vreten! Prima spul. Tenminste, dat wat ik gehad heb. Alleen de prijs.Het is belachelijk duur. Ik zie er eerder een goed verdienmodel in. "Wij hebben een product dat veel te duur is en niemand wil kopen dus praten we mensen maar een schuldgevoel aan en zeggen dat als ze ons vlees niet kopen ze dierenbeulen zijn."quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:38 schreef Fok-it het volgende:
Eet je dan ei en noten als alternatief ?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nee, van de een op andere dag eigenlijk.
Al aten we thuis al niet dagelijks vlees.
Ik denk wel dat het makkelijker is om vegetariër te zijn nu dan een jaar of twintig geleden. Er is veel meer en beter aanbod aan vleesvervangers.
Omdat de meeste vlees wel lekker vinden?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 00:48 schreef Red_85 het volgende:
Verder prima dat er iets komt. Maar wel naast, niet in plaats van.
En 'vegetarische slager', wat een naam. Noem je 'vleeskopieërders' ofso. Want een slager is het niet.
Nou mooi toch, dus als er meer vegetariërs komen en er is te weinig restvlees dan kunnen we toch nog frikandellen eten.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als er 1 snack is die het milieu en het dierenleed niet belast, dan is het de frikandel wel.
De snack wordt gemaakt van overgebleven delen vlees die anders gewoon weggegooid zouden worden. Bijzonder milieuvriendelijk dus en er worden geen extra dieren voor geslacht.
Oftewel: er is geen enkele reden voor vegetariërs om deze nieuwe snack te gaan eten ipv echte frikandellen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou mooi toch, dus als er meer vegetariërs komen en er is te weinig restvlees dan kunnen we toch nog frikandellen eten.
Dat zie je toch echt verkeerd.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oftewel: er is geen enkele reden voor vegetariërs om deze nieuwe snack te gaan eten ipv echte frikandellen.
Sterker: de productie van deze nieuwe vegetarische snack is veel milieu vervuilender dan echte frikandellen.
Omdat die delen anders gewoon weggegooid worden. Er worden 0 dieren geslacht vanwege het separatorvlees.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zie je toch echt verkeerd.
Die vegetariërs eten niet de kip, niet het varken, niet het paard, niet de koe, waarom dan wel het restafval van die dieren?
850.000 vegetariërs, 170.000 veganisten maar ook flexitariërs zorgen al voor dat er in Nederland minder dieren sneuvelen. En van die dieren komt ook geen restafval, geen stikstof uitstoot, ze hebben geen voer nodig, etc.
Dat heb ik ook nooit begrepen dat iemand die vegetarische zaken maakt zichzelf slager durft te noemen. Je zou kunnen zeggen dat de term 'slager' oorspronkelijk stamt van iemand die (professioneel) dieren slacht en het is niet eens vlees te noemen dus in ieder geval twee redenen waarom de naam nergens op slaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:38 schreef Cattivo het volgende:
Vegetarische slager
sla·ger (de; m,v; meervoud: slagers)
1
iem. die vlees en vleeswaren in het klein verkoopt
Dat zo iets maar word aangepakt.
Je bent niet goed in lezen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat die delen anders gewoon weggegooid worden. Er worden 0 dieren geslacht vanwege het separatorvlees.
Inderdaad. Separatorvlees heeft maar een beperkte economische waarde er word soms niet benut.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent niet goed in lezen.
850.000 vegetariërs, 170.000 veganisten maar ook flexitariërs eten (vrijwel) geen vlees.
Voor hen worden er geen dieren geslacht, er is dus ook geen restafval beschikbaar van die dieren.
Of stel jij nu dat er een onuitputtelijke voorraad restvlees is?
Correctie: die dieren zien uberhaupt nooit het levenslicht, want ze worden niet meer gefokt als de vraag naar vlees daalt. En wat niet leeft hoeft ook niet te ''sneuvelen'' inderdaad.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
850.000 vegetariërs, 170.000 veganisten maar ook flexitariërs zorgen al voor dat er minder dieren sneuvelen.
Maar de vleeseters eten al het restvlees van de dieren die ze eten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Separatorvlees heeft maar een beperkte economische waarde er word soms niet benut.
Nee, klopt. En je hoeft er ook geen soja uit Zuid-Amerika voor te importeren, ze stoten geen methaan uit, etc.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Correctie: die dieren zien uberhaupt nooit het levenslicht, want ze worden niet meer gefokt als de vraag naar vlees daalt. En wat niet leeft hoeft ook niet te ''sneuvelen'' inderdaad.
Eh nee. Dat is nu juist wat ik je probeer uit te leggen. Maar jij wil of kan dat niet inzien.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar de vleeseters eten al het restvlees van de dieren die ze eten.
Vegetariërs eten geen dieren dus worden er voor hen geen dieren geslacht en is er dus ook geen restvlees waar je een frikandel van kan maken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eh nee. Dat is nu juist wat ik je probeer uit te leggen. Maar jij wil of kan dat niet inzien.
Veel delen van dieren worden niet of nauwelijks gegeten en gewoon weggegooid.
Dat restvlees is er in overvloed. Als alle vegetariërs vanaf nu die delen van dieren gaan eten in plaats van hun nepvlees dan hoef je 0 dieren extra te slachten en bespaar je gigantische hoeveelheden soja en andere plantaardige eiwitten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vegetariërs eten geen dieren dus worden er voor hen geen dieren geslacht en is er dus ook geen restvlees waar je een frikandel van kan maken.
Dat laatste is niet waar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oftewel: er is geen enkele reden voor vegetariërs om deze nieuwe snack te gaan eten ipv echte frikandellen.
Sterker: de productie van deze nieuwe vegetarische snack is veel milieu vervuilender dan echte frikandellen.
Oh? Jij hebt de exacte cijfers?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat restvlees is er in overvloed.
Dus als morgen iedereen vegetarisch wordt dan kunnen we toch restvlees blijven eten want ondanks dat er geen dieren geslacht worden is er wel magisch restvlees.quote:Als alle vegetariërs die delen van dieren gaan eten in plaats van hun nepvlees en hoef je 0 dieren extra te slachten en bespaar je gigantische hoeveelheden soja en andere plantaardige eiwitten.
Dit. Al is een frikandel wel inderdaad grotendeels slachtafval maar de beweging van steeds meer vegetarisch alternatief is mooi.quote:
Nee, nu draai jij de zaken om. En de kans dat morgen ineens iedereen vegetarier is is uitgesloten. We praten verder als er 80% minder vlees gegeten word terwijl de vraag naar frikandellen en kroketten gelijk blijft. Want alleen dan dreigt er een tekort aan separatorvlees en zouden er mogelijk dieren geslacht moeten worden voor dat vlees.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh? Jij hebt de exacte cijfers?
[..]
Dus als morgen iedereen vegetarisch wordt dan kunnen we toch restvlees blijven eten want ondanks dat er geen dieren geslacht worden is er wel magisch restvlees.
Dat laatste is niet waar.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dat is best een goed iets.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Correctie: die dieren zien uberhaupt nooit het levenslicht, want ze worden niet meer gefokt als de vraag naar vlees daalt. En wat niet leeft hoeft ook niet te ''sneuvelen'' inderdaad.
Nogmaals: als je geen vlees eet, worden er geen dieren voor je geslacht en kan je ook niet het restvlees daarvan eten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, nu draai jij de zaken om. En de kans dat morgen ineens iedereen vegetarier is is uitgesloten. We praten verder als er 80% minder vlees gegeten word terwijl de vraag naar frikandellen en kroketten gelijk blijft. Want alleen dan dreigt er een tekort aan separatorvlees en zouden er mogelijk dieren geslacht moeten worden voor dat vlees.
Nope, want die dieren groeien niet zonder vreten. Wat altijd meer is dan plantaardige voeding direct eten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat restvlees is er in overvloed. Als alle vegetariërs vanaf nu die delen van dieren gaan eten in plaats van hun nepvlees dan hoef je 0 dieren extra te slachten en bespaar je gigantische hoeveelheden soja en andere plantaardige eiwitten.
Klopt, als de hoeveelheid vee wereldwijd met ongeveer 20% zou afnemen, zou je zoveel landbouwgrond beschikbaar hebben dat je de hele wereldbevolking kan voeden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Grappig dat de mensen die praten over een verlaging van de mensenpopulatie ineens dit als argument nemen.
Dat terwijl het aantal consumptiedieren het aantal mensen ver overtreft.
En dat ten koste van andere biodiversiteit.
Onbeperkt zijn jouw woorden. Ik probeer je de hele tijd uit te leggen dat separatorvlees er in overvloede is en dat het anders alleen maar weggegooid word.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogmaals: als je geen vlees eet, worden er geen dieren voor je geslacht en kan je ook niet het restvlees daarvan eten.
Het aantal vegetariërs, veganisten en flexitariërs neemt toe dus dat verband zal alleen nog maar sterker worden.
Blijf jij maar geloven dat er onbeperkt restvlees is en dat er geen honden- en kattenbrokken bestaan.
quote:Het verkregen separatorvlees wordt voornamelijk in de snackindustrie gebruikt, voor bijvoorbeeld frikandellen en kipnuggets. Verder zijn de botten na verwerking door de separator schoner dan bij meer traditionele slacht en dus meer geschikt als grondstof voor verdere verwerking. Om die reden noemt de Nederlandse Consumentenbond het procedé een vorm van duurzaamheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Separatorvlees
En er worden 0 dieren extra geslacht voor het vlees in de frikandellen. Als vanaf morgen niemand meer frikandellen eet dan worden er nog exact dezelfde hoeveelheid dieren geslacht.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nope, want die dieren groeien niet zonder vreten. Wat altijd meer is dan plantaardige voeding direct eten.
Elk dier dat niet geslacht wordt is winst.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:03 schreef Fok-it het volgende:
Spar heeft al vega-frikandellenbroodjes in de schappen liggen. Smaken meer dan prima en vrijwel vergelijkbaar. Niet dat TS dat ooit zal weten.
Yawn-topic nummer zoveel
Natuurlijk wordt het niet weggegooid, je kan er in het ergste geval ook "betere kwaliteit" honden- en kattenvoer van maken en als "premium brand" verkopen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onbeperkt zijn jouw woorden. Ik probeer je de hele tijd uit te leggen dat separatorvlees er in overvloede is en dat het anders alleen maar weggegooid word.
[..]
Maar er worden wel minder dieren geslacht voor de 850.000 vegetariërs (alleen al in Nederland) dus is daar geen seperatorvlees meer van, geen voer voor nodig, geen methaanuitstoot.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En er worden 0 dieren extra geslacht voor het vlees in de frikandellen. Als vanaf morgen niemand meer frikandellen eet dan worden er nog exact dezelfde hoeveelheid dieren geslacht.
Ik vind vegetarische kroketten echt een uitkomst. De vleesvariant hield ik nooit van, want afhankelijk van het merk wilden daar nog weleens dubieuze sliertjes inzitten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit. Al is een frikandel wel inderdaad grotendeels slachtafval maar de beweging van steeds meer vegetarisch alternatief is mooi.
Zou dat ondertussen niet al gebeuren? Je huisdier echt vlees voeren is wel in tegenwoordig. En genoeg baasjes die wel de portemonnee trekken voor kwaliteitsvoer.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt het niet weggegooid, je kan er in het ergste geval ook "betere kwaliteit" honden- en kattenvoer van maken en als "premium brand" verkopen.
Maar ondertussen heb je met 850.000 vegetariërs toch flink minder vlees geconsumeerd.
Is iets genuanceerder, niet elk land is even geschikt voor alles.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, als de hoeveelheid vee wereldwijd met ongeveer 20% zou afnemen, zou je zoveel landbouwgrond beschikbaar hebben dat je de hele wereldbevolking kan voeden.
Toch wel bizar als je daar over nadenkt.
Nee, uiteraard. Maar als het puur om overleven en het stillen van honger gaat dan zou dat voldoende zijn. Het is ook meer om aan te geven hoeveel landbouwgrond er nodig is voor de veeteelt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is iets genuanceerder, niet elk land is even geschikt voor alles.
Maar nogsteeds idd significant.
Dat er minder mensen op de wereld moeten zijn zie ik vaak in topics voorbij komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 08:39 schreef GereDathan het volgende:
Feit is dat de veestapel omlaag moet. Maar feit is ook dat het aantal mensen op aarde omlaag moet. Door deze vega kronkels houdt je de tweede in stand. In een normale situatie zou er op den duur gewoon geen eten meer zijn en sterven er een paar miljard mensen.
Het zou me niet verbazen als de meeste vegetariers geen vlees eten vanwege het milieu/ belachelijke schaalgrootte.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:41 schreef pokkerdepok het volgende:
prima toch.. raar dat vleesfanaten hier geïrriteerd over zijn.
veel mensen vinden vlees best wel lekker, maar eten het niet meer voor allerlei redenen. dan is een vega versie toch een goeie zaak..
Patat.quote:
Of het nu om spiervlees gaat, orgaanvlees of restvlees. Om het te verkrijgen is minstens het dubbele nodig aan grondstoffen dan wanneer je die grondstoffen direct zou gebruiken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En er worden 0 dieren extra geslacht voor het vlees in de frikandellen. Als vanaf morgen niemand meer frikandellen eet dan worden er nog exact dezelfde hoeveelheid dieren geslacht.
Het is dus een soort liegen tegen jezelf / jezelf voor de gek houden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat de meeste vlees wel lekker vinden?
Het is echt vrij simpel hoor. De smaak en textuur wel lekker vinden, maar er geen beestje voor dood willen maken.
Ook telt soms mee dat de overgang lastiger is, men nog niet een heel recepten boek onder de arm heeft of gewoon iets vertrouwds will eten. De vleesvervangers zorgen dan dat dezelfde maaltijden nogsteeds gegeten kunnen worden.
In deze dus een frietje met frikandel.
En vergis je niet in hoeveel mensen gewoon wat minder vlees willen eten. Niet vegetarisch zijn, maar wel vegetarische producten eten.
Voor de dagje geen vlees mensen zijn dit soort dingen ideaal.
Niet voor niets hebben dit soort producten een vlucht genomen sinds de en dagje/paar daagjes geen vlees per week mensen zijn toegenomen.
Het maakt het heel erg makkelijk te kiezen voor geen/minder vlees. En mensen zijn nu eenmaal best wel gemaksbeestjes.
Het verminderd ook de (wat overdreven) angst voor tekorten, want in die vleesvervangers zit meestal alles wat ook in vlees zit.
Toen ik begon met minder vlees eten was dat er amper en wat er was was echt heel erg slecht.
Daardoor ben ik zelf niet zo van de vleesvervangers, maar meer van maaltijden waarin vlees gewoon niet nodig is.
Maar het is tegenwoordig wel veel beter. Zoveel meer recepten en allerlei alternatieven.
Daardoor kan ieder die dat wil vrij makkelijk kiezen voor minder/geen vlees. Ook als ze vlees zo lekker vinden dat ze zich geen complete maaltijd zonder vlees voor kunnen stellen.
Deze burgerquote:Op vrijdag 17 januari 2020 06:27 schreef Moustachio het volgende:
[..]
De beyond burger en beyond sausage zijn echt goed. Veel mensen laten proeven die dachten dat het echt vlees was. Was het lekker? "Jahoor, heerlijk!". En dan vertel je ze dat het vegan was en zeggen ze "ja ik dacht al dat er iets anders was". Ik proef zelf amper verschil met echt vlees en de beyond burger/sausage. Het is dat je het weet dus je bent extra kritisch maar als je het niet vooraf weet denk je dat het echt is.
Daarom eet ik ze ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Serieus, elk dier minder is winst.
Wat jij wil, ik vind het allemaal best.quote:
Misschien doe ik dat wel, misschien doe ik dat ook niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 01:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou ik. Je gaat er toch niet inhoudelijk op reageren
ja, of tegen het idee dat je een dier moet doden voor je eten. terwijl dat ook gewoon anders kan.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als de meeste vegetariers geen vlees eten vanwege het milieu/ belachelijke schaalgrootte.
Als je tegen dieren slachten an sich gaat ben je namelijk veganist.
Voor melk / kaas/ ei / leer worden nog steeds dieren geslacht.
Af en toe een frikandel is lekker, maar vegetarisch en net zo lekker... waarom niet?
Beesten worden geslacht voor allerlei soorten vlees. Daar word niets van weggegooid omdat er genoeg vraag naar is.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Of het nu om spiervlees gaat, orgaanvlees of restvlees. Om het te verkrijgen is minstens het dubbele nodig aan grondstoffen dan wanneer je die grondstoffen direct zou gebruiken.
Verreweg in de meeste gevallen geld dat het dubbele een extreem lage inschatting is.
De minder vlees eter, vegetarier en de veganist eten ook geen/minder spiervlees. Waardoor er ook minder restvlees is.
Het is dus onwaar dat er exact evenveel dieren geslacht worden als de groep minder/geen vleeseters toeneemt.
Ze gaan echt niet gewoon door met beesten slachten waarvoor er geen afzetmarkt is.
Het is niet dat ze het gewoon leuk vinden beesten te slachten. De hoeveelheid is afhankelijk van de afzetmarkt.
Verlaag de behoefte en er worden minder dieren geslacht. Minder dieren die meer nodig hebben aan grondstoffen.
Serieus, elk dier minder is winst.
Bullshit.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is dus een soort liegen tegen jezelf / jezelf voor de gek houden.
Als ik een dag geen vlees eet, is het gewoon geen vlees. Ook geen vleesvervangers.
En dat doe ik totaal onbewust.
Als je dit soort zaken nodig hebt, nepvlees, ben je gewoon een zwakke lul/kut.
Jij en Cause_Mayhem blijven maar om de kern heen lullen. Er is altijd een overschot aan seperatorvlees, omdat het nergens anders voor gebruikt wordt. Het is een BIJPRODUCT van een geheel ander product, namelijk kwaliteitsvlees.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar er worden wel minder dieren geslacht voor de 850.000 vegetariërs (alleen al in Nederland) dus is daar geen seperatorvlees meer van, geen voer voor nodig, geen methaanuitstoot.
Wordt het weggegooid? Heb je daar cijfers van?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beesten worden geslacht voor allerlei soorten vlees. Daar word niets van weggegooid omdat er genoeg vraag naar is.
Maar stukken vlees als orgaanvlees en separatorvlees is er in overvloed en word soms of in veel gevallen meestal weggegooid omdat er amper vraag naar is. Voor die delen vlees worden 0 beesten extra geslacht en als niemand die delen vanaf vandaag meer zou eten dan zouden er 0 beesten minder voor worden geslacht omdat die stukken vlees amper economische waarde hebben.
Zo moeilijk is het echt niet hoor.
Nogsteeds geld dat voor de geen vleeseter er minder dieren geslacht hoeven te worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beesten worden geslacht voor allerlei soorten vlees. Daar word niets van weggegooid omdat er genoeg vraag naar is.
Maar stukken vlees als orgaanvlees en separatorvlees is er in overvloed en word soms of in veel gevallen meestal weggegooid omdat er amper vraag naar is. Voor die delen vlees worden 0 beesten extra geslacht en als niemand die delen vanaf vandaag meer zou eten dan zouden er 0 beesten minder voor worden geslacht omdat die stukken vlees amper economische waarde hebben.
Zo moeilijk is het echt niet hoor.
Als je geen vlees eet, wordt er voor jou geen dier geslacht en is er ook geen restafval.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Jij en Cause_Mayhem blijven maar om de kern heen lullen. Er is altijd een overschot aan seperatorvlees, omdat het nergens anders voor gebruikt wordt. Het is een BIJPRODUCT van een geheel ander product, namelijk kwaliteitsvlees.
Het gaat helemaal niet om het wel of niet slachten van dieren, om het klimaat of milieu, of over gebruik van landbouwgrond. Het gaat erom dat een vegetarische frikandel overbodige luxe is, want er is niet echt zoiets als ''vegetarisch junkfood''. Het is een heel ander type product dan een vleesfrikandel. Er worden geen bijproducten voor gebruikt, maar dezelfde grondstoffen als een dure vleesvervanger die bij de Appie in de schappen ligt.
Ongelofelijk dat dit na 3 pagina's gezever nog steeds niet door lijkt te dringen.
Stel dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als jullie te stom zijn om zoiets simpels als dit te begrijpen dan gaan jullie het nooit begrijpen. Veel makkelijker is het niet uit te leggen.
Nu ben ik de gek natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bullshit.
Ik doe het hetzelfde hoor, ben niet zo van de vleesvervangers. Maar waarom maak je je er zo druk over dat anderen daar wel zo van zijn?
Dat zit vooral in jouw hoofd, is jouw probleem.
Maak je wat minder druk om anderen. Denk wat minder voor ze. Dat is veel gezonder.
Er is niet zoiets als vegetarische junk food?????quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Jij en Cause_Mayhem blijven maar om de kern heen lullen. Er is altijd een overschot aan seperatorvlees, omdat het nergens anders voor gebruikt wordt. Het is een BIJPRODUCT van een geheel ander product, namelijk kwaliteitsvlees.
Het gaat helemaal niet om het wel of niet slachten van dieren, om het klimaat of milieu, of over gebruik van landbouwgrond. Het gaat erom dat een vegetarische frikandel overbodige luxe is, want er is niet echt zoiets als ''vegetarisch junkfood''. Het is een heel ander type product dan een vleesfrikandel. Er worden geen bijproducten voor gebruikt, maar dezelfde grondstoffen als een dure vleesvervanger die bij de Appie in de schappen ligt.
Ongelofelijk dat dit na 3 pagina's gezever nog steeds niet door lijkt te dringen.
Kan kloppen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu ben ik de gek natuurlijk.
Vega's, dat zijn gekkies. 'ik wil geen vleeeeeeeeees, vlees is moord, vlees wil ik niet eten'.
Maar missen dat ze het doen.
En dan tegen de ander zeggen dat ze moordenaars zijn en gek. Maar niet naar zichzelf kijken..
Vast chagrijnig ofso
Nou, dat klopt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stel dat je gelijk hebt.
Dan zouden vleeseters meer frikandellen moeten eten want dan hoeven er minder dieren geslacht te worden.
Blijft nog steeds dat er voor vegetariërs geen dieren geslacht worden.
De enige hier in deze discussie die zuur en sjago lijkt te zijn ben jij...quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu ben ik de gek natuurlijk.
Vega's, dat zijn gekkies. 'ik wil geen vleeeeeeeeees, vlees is moord, vlees wil ik niet eten'.
Maar missen dat ze het doen.
En dan tegen de ander zeggen dat ze moordenaars zijn en gek. Maar niet naar zichzelf kijken..
Vast chagrijnig ofso
Eigenlijk zou ik die in mijn sig moeten zetten. Maar die plek is al bezet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:11 schreef BertV het volgende:
Verder is de kans op depressie bij een gevoelig type vast groter dan bij zo'n botte lul als jij.
Leer jij eerst maar een lezen voordat je denkt jolig te gaan doen naar anderen.quote:
quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:26 schreef VoMy het volgende:
Ik heb enkel gezegd dat 1000 miljard voor de EU over een periode van 30 jaar
quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
Duizend miljard euro voor klimaatneutrale EU
De Europese Commissie presenteert morgen een Duurzaam Investeringsplan van 1000 miljard euro voor de komende tien jaar
En weer nope.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, dat klopt.
Als je vlees eet dan kan je zonder enig schuldgevoel vanwege dier of milieu frikandellen, bitterballen, kipnuggets, gewone kroketten of zoals in de meeste supermarkten tegenwoordig bepaalde soorten vlees die in overvloed is eten.
Als jij als flexitarier echt om het milieu of om dieren geeft dan raad ik je aan om dat te doen.
Albert Heijn heeft in hun meeste filialen tegenwoordig prima orgaanvlees wat je in plaats van gehakt kan gebruiken.
Gisteren geen vlees gegeten inderdaad.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De enige hier in deze discussie die zuur en sjago lijkt te zijn ben jij...
Wel vlees eten lijkt niet veel te helpen daarin zeg maar
Nog meer???quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:13 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik vind het wel mooi, al die vegetariërs. Dan blijft er tenminste meer vlees voor mij over
Draag jij eigenlijk schoenen van leer?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En weer nope.
De minder/geen vleeseter zorgt ook voor minder behoefte aan dat spiervlees. Waardoor er minder restvlees/orgaanvlees is.
Jij als wel vleeseter zou meer gebruik moeten maken van rest en orgaanvlees. Dan zou jij er ook voor zorgen dat er minder dieren nodig zijn om op te kweken en te slachten.
Hang dat niet aan de vegerarier die ook al dat andere niet vraagt.
Kan altijd wel meer... vlees is er nooit genoegquote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nog meer???
Eet je niet al wat je wil?
Nou goh jongen, wat rebels zeg.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gisteren geen vlees gegeten inderdaad.
Zal eens een dikke steak halen vandaag
???quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je tegen dieren slachten an sich bent ben je namelijk veganist.
Voor ei worden nog steeds dieren geslacht.
Schatje van me. Ik eet wel vlees, alleen niet iedere dag.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Draag jij eigenlijk schoenen van leer?
Of een riem ofso?
Heel vreemd inderdaad dat je je kennelijk alleen kan uitspreken hierover als je vegetariër bent. Wat een plaat heb je dan voor je kopquote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je hoeft geen die hard veganist te zijn om de feiten onder ogen te zien.
Je kan nu ook al enkel vlees eten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kan altijd wel meer... vlees is er nooit genoeg
Was alleen maar even om je een klein beetje uit te lokken omdat ik weet dat je snel hapt (hi hi)op dit onderwerp.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Schatje van me. Ik eet wel vlees, alleen niet iedere dag.
Heb ik alleen in deze discussie al meerdere keren aangegeven, zelfs in directe reacties naar jou toe.
Ik ben geen vegetarier en al zeker geen veganist.
Je hoeft geen die hard veganist te zijn om de feiten onder ogen te zien. Dat het best wat minder kan.
De legkip wordt na een jaar geslacht terwijl hij ze in natuurlijke omstandigheden 20 jaar zou kunnen worden. Minder eieren? Weg ermee. Logisch ook wel weer als het om maximale productie met minimale kosten gaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:29 schreef Messina het volgende:
[..]
???
Wij hebben hier best veel kippen rondlopen, maar die gaan alleen hemelen als ze erg ziek zijn, hoor.
Ja, maar ik heb zelf kippen, dus daar geldt dat niet voor.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:35 schreef BertV het volgende:
[..]
De legkip wordt na een jaar geslacht terwijl hij in natuurlijke omstandigheden 20 jaar zou kunnen worden. Minder eieren? Weg ermee. Logisch ook wel weer als het om maximale productie met minimale kosten gaat.
Ja en?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was alleen maar even om je een klein beetje uit te lokken omdat ik weet dat je snel hapt (hi hi)op dit onderwerp.
Om aan te geven dat ik graag vlees eet, maar wel groot voorstander ben van het hele dier gebruiken. Nothing goes to waste is wel een voorwaarde.
En wat ik nog wel vaak zie is dat zo'n vega een leuk stel schoenen draagt, of een riem om heeft. Waarvoor toch echt wel dierlijke materialen inzitten.
Volgens mij schaad een gebrek aan vlees je gevoel voor humorquote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je kan nu ook al enkel vlees eten.
Leuk dat je op het internet stoer doet, maar de waarheid is dat je dat niet echt wil.
Zelfs de inuit die zo graag aangehaald worden door vleeseters zijn zo blij als een mongool met een lolly dat ze niet enkel meer dierlijk hoeven te eten.
Gaat ook veel beter met ze sinds ze niet uit pure noodzaak enkel dat kunnen eten.
Een gezond voedingspatroon betekent dat je 40-70% van je energie uit koolhydraten haalt. Dat wordt wat lastig als je alleen vlees eet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je kan nu ook al enkel vlees eten.
Leuk dat je op het internet stoer doet, maar de waarheid is dat je dat niet echt wil.
Zelfs de inuit die zo graag aangehaald worden door vleeseters zijn zo blij als een mongool met een lolly dat ze niet enkel meer dierlijk hoeven te eten.
Gaat ook veel beter met ze sinds ze niet uit pure noodzaak enkel dat kunnen eten.
Je vindt jezelf echt grappig?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens mij schaad een gebrek aan vlees je gevoel voor humor
Doe ik al.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens mij schaad een gebrek aan vlees je gevoel voor humor
Neem gewoon ff een lekker groot stuk vlees en neem niet alles zo serieus joh.
quote:
Ik lees hier dat je jezelf een gek vindt. Dat heb je goed gezien. Acceptatie is de eerste stap naar een beter leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:
Leer jij eerst maar een lezen voordat je denkt jolig te gaan doen naar anderen.
Het is mogelijk. Die eskimo's zijn het bewijs. Rauw vlees incl organen en functioneren zonder koolhydraten. Je lichaam maakt dan zelf de suikers uit eiwitten en vetten.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een gezond voedingspatroon betekent dat je 40-70% van je energie uit koolhydraten haalt. Dat wordt wat lastig als je alleen vlees eet.
En hier het inuit argument...quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is mogelijk. Die eskimo's zijn het bewijs. Rauw vlees incl organen en functioneren zonder koolhydraten. Je lichaam maakt dan zelf de suikers uit eiwitten en vetten.
De gebeurt ook met lange-afstandslopers als ze op hun vetreserve lopen.
Gezonder dan de westerse levensstijl met suikers. (voor de persoon zelf dan)
Die bewerkte frikandel met 70-80% vlees gaat zo niet werken.
Jij denkt dat frikandel een dier is? Zoals kip een kip is?quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is.
Dat komt omdat het probleem niet aan die kant zit, je moet het aan de andere kant beperken.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat er minder mensen op de wereld moeten zijn zie ik vaak in topics voorbij komen.
En als je dan gaat rondvragen blijkt dan vreemd genoeg niemand te willen sterven voor die goede zaak
De Inuit leven nabij de fucking Noordpool. Lijkt mij niet echt een geschikte case als vergelijkmateriaal voor de rest van de mensheid.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De inuit hadden een vrij korte levensspanne. En kampte met allerlei problemen.
Die verminderd zijn door import van plantaardig voedsel.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De Inuit leven nabij de fucking Noordpool. Lijkt mij niet echt een geschikte case als vergelijkmateriaal voor de rest van de mensheid.
Het is niet zo dat er bepaalde soorten vlees in overvloed zijn. Als een dier geslacht wordt, heeft het karkas een bepaalde waarde. De mooiere stukken vlees worden biefstuk, terwijl het restvlees in de kipnuggets of knakworsten verdwijnt. Het is dus niet zo dat er vlees over is dat anders weggegooid wordt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 11:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, dat klopt.
Als je vlees eet dan kan je zonder enig schuldgevoel vanwege dier of milieu frikandellen, bitterballen, kipnuggets, gewone kroketten of zoals in de meeste supermarkten tegenwoordig bepaalde soorten vlees die in overvloed is eten.
Als jij als flexitarier echt om het milieu of om dieren geeft dan raad ik je aan om dat te doen.
Albert Heijn heeft in hun meeste filialen tegenwoordig prima orgaanvlees wat je in plaats van gehakt kan gebruiken.
Dit gaat om frikandellen. Niet om kip.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 13:28 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Geef het een andere naam dan. Waarom 'vegatarische kip' en dat soort meuk. KIP is een Dier is vlees.
Geef het op joh. Dit soort figuren luisteren alleen naar zichzelfquote:Op vrijdag 17 januari 2020 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit gaat om frikandellen. Niet om kip.
Begrijpend lezen bijdehandje.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit gaat om frikandellen. Niet om kip.
Ik zou zeggen: stap bij een willekeurige slager die zelf nog slacht binnen en vraag om tong, schapenhart of een willekeurig ander stuk orgaanvlees en de kans is groot dat je dat gewoon gratis krijgt als je er klant bent of iets anders bij koopt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is niet zo dat er bepaalde soorten vlees in overvloed zijn. Als een dier geslacht wordt, heeft het karkas een bepaalde waarde. De mooiere stukken vlees worden biefstuk, terwijl het restvlees in de kipnuggets of knakworsten verdwijnt. Het is dus niet zo dat er vlees over is dat anders weggegooid wordt.
Overigens bestaat een frikandel, waar dit topic mee begon, niet voor 100% uit restvlees. Er zit goedkoop, maar ook minder goedkoop vlees in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |