abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191062789

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA.pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpgUntitled-1.png161372.giffoklogo.jpgmaxresdefault.jpg29fcpr4.jpg.png

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT: (kies maar :P )

Cuz I'm Mr. Brightside
pi_191062814
361 dagen gedaan om het vorige topic vol te krijgen :')

De OP is kapot ;(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_191063517
Die OP met Tinypic kapot _O-

Eigenlijk wel zonde
gr gr
pi_191068278
Is tinypic dood dan ofzo?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_191070698
Als er iemand iets te vertellen heeft over "Run from reality" / "Not an addict" dan is het wel PP i.p.v. Ran-D lijkt me. _O-
pi_191070701
Overigens: goede topic-titel. Zin in Dediqated!
  vrijdag 17 januari 2020 @ 13:19:27 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_191071783
Yeah bijna tijd voor dediqated *O*

Voor de rest ook al kaarten in da pocket voor Reverze, Rebirth, Supersized, Intents en Decibel :7
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_191074722
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 11:59 schreef Welten het volgende:
Als er iemand iets te vertellen heeft over "Run from reality" / "Not an addict" dan is het wel PP i.p.v. Ran-D lijkt me. _O-
Pp heeft niet meegewerkt aan Run from reality ;) Ran-D heeft aan beide gewerkt, vandaar :P

Ik vond Defqon Legends in 2017 echt heel dik. Ik heb die 3 uur hele uur al 2x bekeken en blijf me verbazen over die showcase. Dediqated gaat echt puur genieten worden
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_191103008
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 17:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Pp heeft niet meegewerkt aan Run from reality ;)
I know. Maar het is volgens mij een publiek geheim dat PP er niet in spuugt. _O-
pi_191105176
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 16:25 schreef Welten het volgende:

[..]

I know. Maar het is volgens mij een publiek geheim dat PP er niet in spuugt. _O-
Ik denk dat de meeste djs en producers niet vies zijn van een snoepje etc?

Zo heeft Headhunterz ooit een keer onder invloed van xtc op Defqon.1 gedraaid (2006 geloof ik). En anderen zullen ook vast wel eens gebruikt hebben op feestjes, net zoals de rest van de bezoekers.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_191120717
Ja, dat is allemaal wel bekend. Maar over het algemeen zijn dj's na hun sets wel vlug weg. En natuurlijk hebben ze wel eens wat gedaan, de meesten zijn ook wel als bezoeker begonnen. Maar het valt me op dat altijd wanneer ik PP zie hij naar de ratten is. _O- . Ik hoor anderen er ook vaak genoeg over.
pi_191121388
Technoboy stond / staat volgens mij ook niet vaak 'nuchter' te draaien :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_191121444
Maakt de ervaring van het DJ vak voor een enorm publiek wel nog mooier lijkt me :D
Totdat je een keer een te sterk iets neemt en je niet meer weet wat je doet :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:13:14 #14
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_191142052
Dediqated.... 90 euro!

en overdag! 90 fucking euro voor een kinderfeestje _O- _O-
pi_191142592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dediqated.... 90 euro!

duurt van 12:00 and 23:00 zie ik. DQ1 zaterdag duurt van 11:00 and 23:00 en kost ongeveer net zo veel, maar wel met heeeeel wat meer artiesten :P

maar ja, eenmalig feest, allerlei unieke dingen blablabla. raakt vast wel uitverkocht :+
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_191142940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dediqated.... 90 euro!

Stoere rawboii gespot :') met je kinderfeestje
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:20:52 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_191143554
Naar mijn mening zijn nachtfeestjes juist voor de jongelingen en de feestjes overdag voor de 30-plussers zoals ik die nog een normaal slaapritme willen behouden :@
Ik vind het tegenwoordig echt kut als een feest tot 5-7 uur 's nachts duurt en ik de hele zondag in m'n nest lig :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_191155052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:57 schreef ReMcOrE het volgende:
raakt vast wel uitverkocht :+
Dat had ik direct bij de kaartverkoop al verwacht maar ik vind het allemaal wel erg langzaam gaan. Tenzij ze plots vrijdagmiddag 'uitverkopen', zoals wel vaker gedaan wordt... Marketing-trucje.

Ik ben erg tevreden met deze tijden. Ik ben 31, ik ga eigenlijk al een paar jaar amper naar nachtfeesten. Toevallig afgelopen jaar 3 keer maar dat was een uitschieter. Ik vind het prima om rond 02:00 / 03:00 thuis te komen na een feest overdag. Meer tijd om te afteren (en alsnog een nacht over te slaan _O- )
  donderdag 23 januari 2020 @ 10:29:35 #19
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_191156055
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Stoere rawboii gespot :') met je kinderfeestje
Bijna goed, Hardcore :9~

Nee ik luister alles hoor, ging mij meer om de tijd.
Helemaal hip ineens, feesten overdag..
Raaaarrrr

Net als 25 years Elstak, had ik best heen willen gaan tot ik de tijd en de korte duur zag.
Jammer..
pi_191158396
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:20 schreef mstx het volgende:
Naar mijn mening zijn nachtfeestjes juist voor de jongelingen en de feestjes overdag voor de 30-plussers zoals ik die nog een normaal slaapritme willen behouden :@
Ik vind het tegenwoordig echt kut als een feest tot 5-7 uur 's nachts duurt en ik de hele zondag in m'n nest lig :')
Haha herkenning als 30'er :) om in het ritme te blijven zijn feestjes overdag idd fijner. Ook vanwege de zomer, lekker buiten in de zon met een biertje, heerlijk. O+
Soms nog wel eens naar een indoor nachtfeestje in mijn hometown dat tot 5 uur duurt. Dan kun je nog wel ff pitten tot een uur of 11 (indien geen after :+ ), dan is het wel te doen. Maar met nachtfeesten verder weg is het ritme vinden soms wat lastiger. Ach ja, "but in the end it's all worth it". ;)
The only way you can be original, is to be yourself.
  FOK!fotograaf donderdag 23 januari 2020 @ 16:46:51 #21
159915 -Menn0-
MNO
pi_191160216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Raaaarrrr

Beter juist! Zondag tussen 08:00-09:00 pas in je nest liggen omdat je rond 07:15 Gelrdome uit strompelt wordt niemand vrolijk van.
,,/
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:04:12 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191160436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Bijna goed, Hardcore :9~

Raaaarrrr

Net als 25 years Elstak, had ik best heen willen gaan tot ik de tijd en de korte duur zag.
Jammer..
Lekker man. 1u tukken en dan gewoon op zondagochtend een omeletje met spek maken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191171552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:46 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Beter juist! Zondag tussen 08:00-09:00 pas in je nest liggen omdat je rond 07:15 Gelrdome uit strompelt wordt niemand vrolijk van.
Dan ben je nog vroeg. Voor mij is dat al +- 2 uur rijden. Over het algemeen zijn we pas rond half 11 / 11 uur thuis na nachtfeesten in het Gelredome. Rond een uurtje of 8 van de parking af, goede 2 uur rijden, keertje stoppen onderweg etc. Kun je meteen door naar de supermarkt om boodschappen. _O-
pi_191214298
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:48 schreef Welten het volgende:

[..]

Dan ben je nog vroeg. Voor mij is dat al +- 2 uur rijden. Over het algemeen zijn we pas rond half 11 / 11 uur thuis na nachtfeesten in het Gelredome. Rond een uurtje of 8 van de parking af, goede 2 uur rijden, keertje stoppen onderweg etc. Kun je meteen door naar de supermarkt om boodschappen. _O-
Met het OV naar nachtfeesten dan. Eerste trein zondag weer terugpakken. Al die partymensen (waarvan sommigen als zombies uitzien) die als lemmingen op zondagochtend de AH to go binnen rennen om nog wat eten/drinken te halen. _O-
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_191215243
Hehe, dat is mooi ja.
Vlak voor Kerst zijn we naar Rotterdam Rave geweest, dat eindigde om 10 uur op zaterdagochtend. We stapten de al bomvolle metro binnen richting Centraal waar veel (oudere) mensen in zaten die richting centrum gingen voor de kerstinkopen. Dat is altijd wel ongemakkelijk, ja. _O-

Overigens, dit lijkt de volgorde van acts te worden op Dediqated, aangezien ze hebben aangegeven te eindigen met de top 25 voor de eindshow. Deze volgorde kwam in een recent filmpje voorbij:

Early Rave Rebels
Qlubtempo Parade
Fusion Records
Bella Hardstyle Italia
The Sacred Ritual
Masters of Melody part 1
Inqontrol
Praise The Reversed Bass
Viva Hollandia
World of Madness
Millenium Hardcore Mayhem
Scantraxx Records