abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:37:34 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191043253
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Doe die berekening eens voor belastingbetalende beroepsbevolking / per gezin
dit bedoel je?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Even doem denken dat een kwart van de inwoners maar belasting betaald en wij Nederlanders het dubbele bijdrage aan de EU.
43 euro per maand ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:42:17 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191043307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

dit bedoel je?
[..]

Ah die had ik over het hoofd gezien idd.. Nederland zal meer bijdragen dan andere landen.

540 euro per jaar uitgeven aan een EU project is geen kattenpis trouwens. Dan zou ik moeten zien wat de exacte uitwerking is want ik vertrouw EU ambtenaren totaal niet met het effectief besteden van dit soort geld... De helft gaat sowieso op aan allemaal awareness sites en campagnes... topjes waar ambtenaren samen komen om te ouwehoeren etc... Nog even afgezien van en onkosten hoeren en cocaine die daar bij komt kijken.

Ik zie liever een lijst met harde maatregelen en per maatregel een kosten/baten analyse... "geef mij gewoon even 540 euro per jaar" is dikke doei voor mij.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:51:45 #103
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191043444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah die had ik over het hoofd gezien idd.. Nederland zal meer bijdragen dan andere landen.

540 euro per jaar uitgeven aan een EU project is geen kattenpis trouwens. Dan zou ik moeten zien wat de exacte uitwerking is want ik vertrouw EU ambtenaren totaal niet met het effectief besteden van dit soort geld... De helft gaat sowieso op aan allemaal awareness sites en campagnes... topjes waar ambtenaren samen komen om te ouwehoeren etc... Nog even afgezien van en onkosten hoeren en cocaine die daar bij komt kijken.

Ik zie liever een lijst met harde maatregelen en per maatregel een kosten/baten analyse... "geef mij gewoon even 540 euro per jaar" is dikke doei voor mij.
Voor 1000 miljard kun je wellicht enkele Fusion Powered Centrales weg zetten ;)
Zou een hoop oplossen hahah.

Als ik die 1000 miljard mocht besteden zou ik het wel weten.

- Hyperloops aanleggen tussen alle hoofdsteden.
- Sneltreinen tussen steden/regio's vanaf 200.000 inwoners richting de hoofdsteden/Hubs voor de hyperloop.
- Regionaal vlieverkeer bannen (hyperloop is net zo snel).
- Kweken van vlees in labs (veeteelt voor vlees overbodig maken)
- Uitbreiding van waterstof tank stations
- Uitbreiding van snellaad stations
- Wetenschappelijke kernfusie werkend krijgen
- Thorium zoutreactoren plaatsen.
- Elk nieuw gebouw moet minimaal voor 50% van de energie zelf kunnen opwekken.
- Batterij kennis opbouwen en verbeteren.

Gewoon heel veel inzetten op innovatie, dat levert werkgelegenheid op en de samenleving kan er de vruchten van plukken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:17:43 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191043870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:51 schreef nils7 het volgende:

[..]

- Sneltreinen tussen steden/regio's vanaf 200.000 inwoners richting de hoofdsteden/Hubs voor de hyperloop.

Gewoon heel veel inzetten op innovatie, dat levert werkgelegenheid op en de samenleving kan er de vruchten van plukken.
Ik snap je "post" als wens(denken). Het zijn echter stuk voor stuk luchtkastelen gebaseerd op verzonnen propaganda die alleen maar de kosten zullen en onze fragiliteit gaan opdrijven.
Elk van je onderwerpen zijn met wat nadenken, keihard busted.
En stel, stel dat je die technische hoogstandjes "ooit" werkend krijg, hoe ga je dat op termijn onderhouden, (ver)delen en bestendigen ?

De enige structurele oplossing zijn minder mensen, vergroten van onze (duurzame) efficiëntie en daarmee de (structurele) effectiviteit van oplossingen. Pas wanneer die laatste twee toenemen, kan je denken aan meer toegestane gebruikers.

Het grootste probleem zijn de aantallen mensen waarvan er ruwweg 1-2 miljard in een mate van een soort welzijn/welvaart leven. Er zijn ook 5-6 miljard (overigens terecht) anderen, die staan te trappelen van ongeduld hun "deel" daarin ook op te eisen.
We "zijn" sprinkhanen. Onze "groei" gaat vele malen sneller dan onze omgeving ons (nu) kan leveren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191044001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om een idee te geven:

¤1.000.000.0000.000 verdeeld over 512.000.000 inwoners
verdeeld over 30 jaar (2050)
verdeeld over 12 maanden
= ¤5,43 per persoon per maand
Oh als je het zo stelt dan is 1000 miljard inderdaad niks :)
pi_191044010
quote:

[..]

Lang lijstje voor maar 1000 miljard. De meest voorzichtige schatting van de kosten van een hyperloop door elon musk zit op 84 mlj per kilometer (84-124 mjn p/km is zijn schatting).

Dan kun je dus 11.904 km hyperloop aanleggen. Punt 1 uit je opsomming kost dus al meer dan 1000 mld.

En dan neem ik alle factoren die normaliter (internationale) infrastructuur duurder maken dan geschat niet mee.
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:26:54 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191044042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:25 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Lang lijstje voor maar 1000 miljard. De meest voorzichtige schatting van de kosten van een hyperloop door elon musk zit op 84 mlj per kilometer (84-124 mjn p/km is zijn schatting).

Dan kun je dus 11.904 km hyperloop aanleggen. Punt 1 uit je opsomming kost dus al meer dan 1000 mld.
kun je heel Europa door zonder uitstoot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191044086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En vergeet niet dat het gratis is, want gratis geld.

En zelfs als global warming een hoax is, dan krijgen we al dat mooie spul voor niets!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191044137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Voor 1000 miljard kun je Lissabon met Athene verbinden, vanuit Athene via Warschau naar Stockholm. Ergens tussen Stockholm em midden Duitsland is je geld vervolgens op. Je hebt dan 2 steden met 1 andere stad verbonden. En 2 steden op 2 steden.

Het verbinden van alle hoofdsteden met een hyperloop voor 1000 miljard is onrealistisch. Je krijgt nog niet 1 stad op alle hoofdsteden aangesloten voor dat geld.
pi_191044150
Timmermanned _O_
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:36:09 #111
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191044188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Thierry heeft dus toch gelijk gekregen met z'n 1000 miljard _O_ _O_ _O_ Maar nu hoor je daar niemand over.
De ultieme deugprins. En wat gaat het onder de streep redden niks. India Afirka en China doen toch wel waar ze zin in hebben. Al wonen we in een glazenhuis dan worden we nog door de bliksem getroffen.

Waar is hypocriet Deug-Rat-Links om Thierry uit te lachen. Natuurlijk nergens meer.
pi_191044192
quote:

[..]

Ik zou de volle 1000 miljard in energie onderzoek steken. Kernfusie, of volledig nieuwe methodes. Laat de wetenschap maar lekker los gaan en zie waar ze mee op de proppen komen. De wereld draait op energie. Los je dat probleem op dan los je alles op.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191044245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De ultieme deugprins. En wat gaat het onder de streep redden niks. India Afirka en China doen toch wel waar ze zin in hebben. Al wonen we in een glazenhuis dan worden we nog door de bliksem getroffen.

Waar is hypocriet Deug-Rat-Links om Thierry uit te lachen. Natuurlijk nergens meer.
Thierry zei dat het NEDERLAND meer dan 1000 miljard ging kosten (inclusief (bewust) onjuiste berekening van dat bedrag).

Of denk je dat NL voor de hele EU moet betalen?
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:10:28 #114
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191044592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:40 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Thierry zei dat het NEDERLAND meer dan 1000 miljard ging kosten (inclusief (bewust) onjuiste berekening van dat bedrag).

Denk je dat de overheid al die warmtepompen gaat betalen. Het is een oplopende rekening. Dat snapt een kind van 4.
pi_191044661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:16 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nou hoeveel denk jij dat Nederland vervuilt op wereldniveau?
Ik denk dat dit echt heel erg verwaarloosbaar is.

Ik bedoel meer dat zolang de grote landen niks doen, het geen groot verschil zal maken.
We zouden dus hetzelfde moeten doen als de grote landen? Stoken en de hete rook naar de kleine landen blazen?
pi_191044696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Denk je dat de overheid al die warmtepompen gaat betalen. Het is een oplopende rekening. Dat snapt een kind van 4.
Waarom verplaatst jij de doelpalen als ik je op een leugen wijs?
pi_191045130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:40 schreef Degodvader het volgende:

[..]

zou zomaar kunnen dat we dat bedrag gaan halen. de tijd zal t leren.
pi_191045403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Denken dat 1000 miljard voor de EU heel veel geld is over een periode van 30 jaar :') Dan heb je gewoon niet door wat voor bedragen er rondgaan in de wereldeconomie. :')

https://www.nu.nl/economi(...)-biljoen-dollar.html
[..]

Een paar jaar het begrotingstekort van de VS en je hebt het al hoor.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is je mening en de mening van nog heel veel mensen maar niet perse de waarheid.

1000 miljard klinkt overigens als veel maar dat komt ook omdat we 512 miljoen mensen in de EU hebben wonen, dat tikt nu eenmaal aan.

Omgerekend naar Nederland is het 33,5 miljard in 30 jaar, ofwel ruim 1 miljard per jaar. Dat is op het BNP een prik.
Het gaat niet om 1000 miljard voor 30 jaar. De eerste 10 jaar als opstapje kosten 1000 miljard.
Om daadwerkelijk de doelstellingen te halen zal er daarna tot 2050 nog een veelvoud van dat bedrag nodig zijn.

quote:
De Europese Commissie presenteert morgen een Duurzaam Investeringsplan van 1000 miljard euro voor de komende tien jaar om de EU te helpen in 2050 klimaatneutraal te zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 15 januari 2020 @ 18:08:57 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191045429
1000 miljard in de economie _O_

Mensen die doen alsof dit een probleem is :') :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191045694
Duitsland wil niet dus Frans moet een andere hobby zoeken.

https://www.independent.c(...)r#Echobox=1579101327
pi_191045817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:15 schreef torentje het volgende:

[..]

We zouden dus hetzelfde moeten doen als de grote landen? Stoken en de hete rook naar de kleine landen blazen?
Een middenweg zou mooi zijn.
pi_191047611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 18:36 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Een middenweg zou mooi zijn.
De achterlijke grote landen zijn toch extreem vervuilend? Dan kunnen we toch beter een tijdje kleine landen pesten, totdat de kleine landen ook extreem boos worden op de vervuiling van de achterlijke grote landen, zodat daartegen een meerderheid van kleine landen groeit?
  donderdag 16 januari 2020 @ 00:20:48 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191051262
THiddema twitterde op woensdag 15-01-2020 om 23:16:41 Nederland moet zorgen dat @TimmermansEU onder financiële curatele wordt gesteld. Die man weet niks van het klimaat, wil het beheer over miljarden en heeft met eigen handen nog nooit een cent gegenereerd. Waar is Willem Drees als je hem nodig hebt! #FVD https://t.co/P6J0swR2zW reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191051284
I will do what i must !!
pi_191051877
EU Brussel zal alles doen om de EU landen op hun knieën te krijgen opdat ze een gehele EU zijn geworden. Deze activiteit is geen doel maar een middel om dit met dwangbeleid verder te bereiken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')