Als er mensen zijn die (psychisch) lijden, is het voor iedereen beter als aan dat lijden een eind wordt gemaakt, en liever niet met de dood. Hoe stel jij je voor dat mensen met genderdysforie het beste geholpen kunnen worden, de huidige aanpak van professionals in aanmerking genomen?quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:45 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
1. Psychologie is een abstract speelveld, geen exacte wetenschap. Veel psychologisch onderzoek levert bij toetsing geen bevestiging van de oorspronkelijke conclusies op. Dat maakt dit soort zaken ook zo ontzettend lastig. Mensen proberen stoornissen vaak in een mal te stoppen maar vaak blijken hier veel haken en hogen aan te zitten.
2. Fysieke gesteldheid is in de meeste gevallen een stuk exacter te bepalen. Als mensen hun meningen daar op baseren vind ik dat niet onlogisch.
Het ligt er dus maar aan waar jij de meeste waarde aan hecht.
Oh maar hier kan ik ook zeker wel genuanceerd over denken hoor. Ik denk alleen dat je ook aandacht moet hebben voor de mensen die spijt krijgen van zo'n operatie of de mensen die dit soort stoornissen zelfs "aangepraat" krijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:02 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als er mensen zijn die (psychisch) lijden, is het voor iedereen beter als aan dat lijden een eind wordt gemaakt, en liever niet met de dood. Hoe stel jij je voor dat mensen met genderdysforie het beste geholpen kunnen worden, de huidige aanpak van professionals in aanmerking genomen?
Ik wil je daarbij ook wijzen op de lange geschiedenis van mensen die (zonder operatie) leefden als het andere geslacht, dus die aandrang is er wel degelijk, zelfs als dat grote sociale problemen oplevert wordt dat blijkbaar geprefereerd boven genoegen nemen met de bij het door de cultuur aan het geslacht toegewezen gender.
Ik kan mij niet voorstellen dat jij haar vorige week als man had gekwalificeerd.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:01 schreef Tailless het volgende:
[..]
onzin natuurlijk je ziet toch dat het een man is? Nu is het er voor uitgekomen en kan je dus man zeggen.
Och rot toch opquote:Op woensdag 15 januari 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb de indruk dat het alleen maar minder wordt hier mede door de moslim invloed die groter wordt.
Nope.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat ondersteunt de wetenschap juist wel. Er zijn talloze antropologische onderzoeken gedaan naar de rol van man en vrouw in verschillende culturen en ook naar de andere genders is volop onderzoek gedaan. Bijvoorbeeld het "derde geslacht" in India (mannen die als vrouw leven), de "dansjongens" uit Pakistan en omgeving (jonge jongens die als meisjes seksueel misbruikt worden), de Zuid-Afrikaanse weduwen (die als man zijn gaan leven na de dood van hun man), de gezworen maagden van de Balkan (vrouwen die als man leven vanuit religieuze overwegingen), de rol van de vrouw in de Noord-Afrikaanse culturen (die wezenlijk anders is dan bij ons), de rol van de broer van de moeder of homoseksuele verwanten als reserve-vader, het ontbreken van vaders (bij de opvoeding) in sommige culturen, etc. Er zijn zoveel voorbeelden van dat je biologische geslacht niet bepalend is voor hoe je je in de maatschappij "hoort" te gedragen, en de wetenschap heeft juist dat gender genoemd om het verschil met (biologisch) geslacht te maken.
Ik strooi ook niet met termen als homofoob als iemand geen seks wil met bv deze Nikkie.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daarom schrijf ik "ik".
Maar ik zie jou nog niet elke willekeurige vrouw aanduwen, want XX. Zo werkt dat niet.
Ik kan helaas geen bewijs vinden. Maar nee ik keek niet naar kanaal en zou ik nu ook niet doen. Ik heb geen lijst met mensen waarvan ik weet dat ze omgeboouwd zijn en zo wel zie ik ook niet om dat te delen/quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:07 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat jij haar vorige week als man had gekwalificeerd.
Over het algemene haal je transgenders er na een (goed en op tijd uitgevoerde) transitie er niet meer uit. Logisch ook, want alle mannelijke groei in de pupertijd wordt stilgezet.
Of wijs jij feilloos de transgender aan in het straatbeeld?
Dat is natuurlijk mijn punt niet. Maar: haal jij in het straatbeed de transgenders er feilloos uit?quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:13 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik kan helaas geen bewijs vinden. Maar nee ik keek niet naar kanaal en zou ik nu ook niet doen. Ik heb geen lijst met mensen waarvan ik weet dat ze omgeboouwd zijn en zo wel zie ik ook niet om dat te delen/
ja. maar het zijn ook gewoon mensen dus ik ga het niet lopen verkondigen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:14 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk mijn punt niet. Maar: haal jij in het straatbeed de transgenders er feilloos uit?
Dus als ik een plaatje aanlever met 20 vrouwen, wijs jij de transgenders aan? Dat vind ik wel een mooi experiment.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:17 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja. maar het zijn ook gewoon mensen dus ik ga het niet lopen verkondigen.
Gelukkig doen ze het ook niet voor mij.
Gisteren vroeg ik me dat ook al af met de 4 delen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:24 schreef Tailless het volgende:
5 topics hierover? Nog iets gezegd of niet?
Dat is framen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste ergernis over 'genderpropaganda' ook komt van die figuren die er een sport van hebben gemaakt om altijd in de slachtofferrol te kruipen en zich als nonbinary, queer, agender of wat dan ook gaan aanduiden, zodat ze zich vandaag vrouw kunnen voelen, morgen een man en overmorgen een kameel. Dan is op een gegeven moment ook het einde zoek... want je gaat niet even opzoeken hoe iemand aangesproken wil worden... "Het is maandag op een oneven week, dus het is vandaag 'zij', jij vuile transfoob"...
Ik denk dat ik dat wel zou kunnenquote:Op woensdag 15 januari 2020 11:21 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dus als ik een plaatje aanlever met 20 vrouwen, wijs jij de transgenders aan? Dat vind ik wel een mooi experiment.
Snap je ook dat sommige mensen dat als een hellend vlak zien? Fijn dat jij zegt: Tot hier en niet verder. Maar daar gaat niet iedereen in mee.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is framen.
De meeste transgenders willen niet "iets" zijn, maar man of vrouw, net als de meeste andere mannen of vrouwen.
De rest heeft andere oorzaken, voornamelijk het doorbreken van rolpatronen op basis van geslacht (voorbeeld: een vrouw alleen in bij een autodealer wordt niet geholpen omdat ze vast op haar man moet wachten). Doordat niet iedereen dat snapt is het inderdaad doorgeslagen, maar met genderdysforie heeft het niets te maken.
Het zijn alleen wel dat soort figuren (dus niet zoals Nikkie) die het hardste proberen te schreeuwen in de media, en daardoor ook normale situaties zoals kinderen genderneutraal opvoeden (dus geen stereotiepe rollen op proberen te dringen) ineens als 'die linkse mode van genderpropaganda' worden gezien.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Doordat niet iedereen dat snapt is het inderdaad doorgeslagen, maar met genderdysforie heeft het niets te maken.
Lachen, ben benieuwd! Laten we het als volgt doen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat wel zou kunnen
Zullen we het wel in ander topic doen?quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:30 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Lachen, ben benieuwd! Laten we het als volgt doen.
Ik ga ergens vanavond een plaatje in elkaar knutselen. Als ik die heb zal ik een mention in dit topic sturen. Dan prikken we even een moment (of direct als jij toevallig online bent), waarop ik hem plaats. Dan pik jij ze er direct uit (geen tijd voor een reverse google search - dat is wel zo clean).
Nee, dat de toevoeging van het aantal moslims een negatief effect heeft op de tolerantie van Nederland als land. Lijkt me niet te ontkennen eigenlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:27 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ja. Je vindt dat Nederlanders minder tolerant zijn door moslims? Goed argument, man.
Bij dezen!quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Zullen we het wel in ander topic doen?
lijkt mij een leuk expiriment
Het aantal dat echt spijt heeft is in Nederland marginaal door de psychische begeleiding.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:05 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Oh maar hier kan ik ook zeker wel genuanceerd over denken hoor. Ik denk alleen dat je ook aandacht moet hebben voor de mensen die spijt krijgen van zo'n operatie of de mensen die dit soort stoornissen zelfs "aangepraat" krijgen.
Ik zou daarover graag cijfers willen zien. Volgens mij leidt een genderneutrale opvoeding (of in mijn tijd: de rolmodellen doorbreken) niet tot genderdysforie, en bovendien lijkt me dat snel recht te breien in de psychotherapie die iedereen krijgt die zegt transgender te zijn.quote:Als ik soms hoor hoe kinderen gestimuleerd worden om gedrag van het andere geslacht aan te nemen dan vind ik dat geen goede zaak. (Genderneutraal opvoeden en dat soort onzin.)
en jij ontkent de invloed, dat is een goed argumentquote:Op woensdag 15 januari 2020 11:27 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ja. Je vindt dat Nederlanders minder tolerant zijn door moslims? Goed argument, man.
Nee, ze is er voor uitgekomen dat ze transvrouw is. Ze is geen man meer in sociaal-cultureel opzicht, alleen nog op medisch-biologisch vlak. Tenzij jij haar medisch behandelaar bent, heb je te handelen naar wat in haar paspoort staat: vrouw (F). Man zeggen is sociaal-cultureel dus niet wenselijk.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:01 schreef Tailless het volgende:
[..]
onzin natuurlijk je ziet toch dat het een man is? Nu is het er voor uitgekomen en kan je dus man zeggen.
En dat moet wetenschap voorstellen?quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nope.
https://www.google.nl/amp(...)ocial-construct/amp/
Ik ontken niets, ik geef je wel aan dat Nederlanders ook niet goed reageren op homoseksualiteit etc. Dat lees je terug in alle delen van dit topic.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
en jij ontkent de invloed, dat is een goed argument
Kom met bewijzen of zeg gewoon niks.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
en jij ontkent de invloed, dat is een goed argument
Meestal zie je het niet en soms zit jw ernaast:quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:13 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik kan helaas geen bewijs vinden. Maar nee ik keek niet naar kanaal en zou ik nu ook niet doen. Ik heb geen lijst met mensen waarvan ik weet dat ze omgeboouwd zijn en zo wel zie ik ook niet om dat te delen/
doe niet zo bijdehand, voorbeeldje; het douchen bij sportclubs in onderbroekquote:Op woensdag 15 januari 2020 11:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kom met bewijzen of zeg gewoon niks.
N=1quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Meestal zie je het niet en soms zit jw ernaast:
GC / Post hier de mooiste transgenders/transseksuelen
Eens. Vandaar mijn deelname in dw discussie: laten we de termen zuiver houden, dingen niet door elkaar halen, en vooral een groep mensen met problemen (transgenders) niet beschuldigen van al die sjw-onzin. Het zijn níet de transgenders die de NS ertoe hebben aangezet om "dames en heren" te vervangen voor "zigeuners".quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:28 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Snap je ook dat sommige mensen dat als een hellend vlak zien? Fijn dat jij zegt: Tot hier en niet verder. Maar daar gaat niet iedereen in mee.
Je = menquote:Op woensdag 15 januari 2020 12:01 schreef Tailless het volgende:
[..]
N=1
ik heb niet gereageerd in dit topic..
Renske de Greef en dochter Boris. Heb zo'n medelijden met dat kind.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het zijn alleen wel dat soort figuren (dus niet zoals Nikkie) die het hardste proberen te schreeuwen in de media, en daardoor ook normale situaties zoals kinderen genderneutraal opvoeden (dus geen stereotiepe rollen op proberen te dringen) ineens als 'die linkse mode van genderpropaganda' worden gezien.
Zolang dit nog niet officieel bevestigd is doordat dit nog niet op het ID kaart staat kan je nog vrouw zeggenquote:Op woensdag 15 januari 2020 11:01 schreef Tailless het volgende:
[..]
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:15 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Zolang dit nog niet officieel bevestigd is doordat dit nog niet op het ID kaart staat kan je nog vrouw zeggen
Hij/zij kan nog wel op een m/v lijken, maar zolang dit nog niet op het ID bewijs staat kan je nog m/v zeggen, wat hij/zij ervoor was.quote:
Het was een man he.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:28 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Hij/zij kan nog wel op een m/v lijken, maar zolang dit nog niet op het ID bewijs staat kan je nog m/v zeggen, wat hij/zij ervoor was.
In mijn definitie ben je of man of vrouw, onzijdig of niets bestaan niet (alleen in het gekke NL)
Leg mij nog eens een keer goed uit waarom dat belangrijk is?quote:
dat op de geboorte papieren man staat. dus volgens Gey is het een man.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij nog eens een keer goed uit waarom dat belangrijk is?
Ik moet heel erg de neiging onderdrukken om een foto van haar te sturen zonder make-up. Maar dat zal vast weer veel woeste reacties opleveren.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:31 schreef Marginal het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe je het noemt, het blijft een beetje een gek biggetje om te zien met 2 kilo plamuur er nog op ook
Dat is ook weer niet helemaal zo.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:28 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Hij/zij kan nog wel op een m/v lijken, maar zolang dit nog niet op het ID bewijs staat kan je nog m/v zeggen, wat hij/zij ervoor was.
In mijn definitie ben je of man of vrouw, onzijdig of niets bestaan niet (alleen in het gekke NL)
Dan doe ik het wel:quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:36 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik moet heel erg de neiging onderdrukken om een foto van haar te sturen zonder make-up. Maar dat zal vast weer veel woeste reacties opleveren.
Haha ja daar doet ze me ook aan denken. Niet om d'r omvang maar om het gezicht. Rozig, rond en kleine oogjes. Helemaal zonder make-up.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:31 schreef Marginal het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe je het noemt, het blijft een beetje een gek biggetje om te zien met 2 kilo plamuur er nog op ook
In dit geval voelt iemand zich man maar kan je duidelijk zien dat het een vrouw isquote:Op woensdag 15 januari 2020 12:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet helemaal zo.
https://universiteitvanne(...)tje-of-een-meisje-is
Interessante lezing en dit speelt ook in het buitenland. Het is allemaal niet zo zwart/wit.
Als jij dat wilt zijnquote:Op woensdag 15 januari 2020 12:39 schreef Stoney3K het volgende:
Ik zie het probleem niet zo zeer, maar misschien ben ik daarmee wel weer zo'n links deugmens.
quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan doe ik het wel:
[ afbeelding ]
Nepwijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |