abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 11:17:21 #76
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191070075
Reviews Festival da cancao

Nou jongens, het is een lange tijd geleden dat ik dit gedaan heb. Maar ik heb een vrije dag, en geen zin om naar buiten te gaan. Dus het wordt tijd om eens liedjes te gaan luisteren.

1) Blasted – “Rebellion”
Het begint interessant, het eerste waar ik aan denk is een nummer van Bastille met een invloed van Marokkaanse sferen. En dan komt de overgang naar het refrein en komt er een 80’/90’s synthesiser in en beginnen ze als een paar matte boze Eminems (dus helaas niet op een ziedend. Woest. Manier) ‘Rebellion’ te roepen. Toch blijft het redelijk te pruimen. Jammer dat het nummer zich niet verder ontwikkeld dan dit, er zit potentie, maar het is er niet volledig uitgehaald. Het had allemaal nog wat krachtiger en heviger gemogen.

2) Kady – "Diz Só"
Dit is zo’n understaded reageatonbeatnummertje. Een koffiehuismuziekje, leuk om op te zetten, maar het past beter in een lift dan op het eurovisiepodium ben ik bang.

3) Elisa Rodrigues – "Não Volte Mais"
Dit klinkt ook best leuk, het refeintje is ook makkelijk mee te zingen. (Textueel waarschijnlijk wat dun dus, maar dat kan ook aan mijn Portugees liggen. :+ ) Maar het blijft muzikaal nogal op het vlakke. Ook dit nummer past helaas beter in een koffiehuis en lift dan op het eurovisiepodium ben ik bang.

4) Filipe Sambado – "Gerebera Amarela do Sul"
Die eerste noten doen me denken alsof iemand mijn oude Gameboy heeft gepakt, en een liedje uit Pokemon Gold heeft aangezet en het een klein beetje heeft gladgestreken.

Weer zo’n understaded zang. Ja, dat hebben we nu gehoord. Als er nu niet rap wat meer energie komt valt wordt FDC een snoozefest. Netjes afgeproduceerd verder. Heeft op de twee voorgaande in ieder geval het pokemonjengeltje voor. Maar er komt geen eind aan voor m’n gevoel. Pfft.

5) Jimmy P. – "Abensonhado
Hee een rappert. Begint wel interessant. Eerste couplet voelt wel wat lang aan als je tekst niet verstaat. Komaan, een goed refrein hopelijk.

‘ I’m sorry mama’ x3

Ja, dat is dan jammer he.

Hee, na het tweede couplet gebeurt er eindelijk weer wat. Die achtergrondzang is wel mooi. Komt een sterkere beat bij. En dan is het opeens over.

Was dit in het Nederlands geweest had ik het misschien een interessant nummer gevonden mogelijk, maar nu ik de tekst dus amper begrijp is het muzikaal gezien voor mij te dun om 3 minuten interessant te blijven.

6) MEERA - Copo de Gin
Kopje Gin? Begint leuk, en gaat ook best leuk door. Zit een klein beetje meer energie in dan de voorgaande 4 nummers. Een klein beetje ook maar hoor. Wel weer goed geproduceerd, en prettig om te luisteren op spotify bijvoorbeeld (Net zoals alle voorgaande nummers, dus kudos betreffende het algehele niveau tot nu toe), maar dit is ook niet hét nummer.

7) JJazz – Agora
Oeh. Een nummer met jazzy invloeden, en wat een interessant gebruik van instrumenten. Ja, hier houd ik wel van. Er zit ook een goede ontwikkeling in het nummer. Heeft wel een goede staging nodig, wil het goed overkomen op het podium denk ik. Dit valt op het eurovisiepodium denk ik wel het meeste op van wat ik tot nu toe gehoord heb. Het meest onderschijdende qua instrumenten enzo.

8) Luiz Caracol e Gus Liberdade
Een singer-songwriterliedje met echte Portugese invloeden. Leuk. Maar het is geen Kedvesem (2013, Hongarije red.) Wel gewoon een voldoende.

Oh, en dan moet er opeens gehipperdehopt worden, dat had van mij niet perse gehoeven. Zeker omdat het daarna niet doorgaat naar wat ruiger gitaarwerk, maar weer terug gaat naar het kabbelen. Toch een iets mindere voldoende nu.

9) Cláudio Frank - Quero-te Abraçar
Jeetje. Dit lijkt wel heel veel op nummers die ik eerder heb gehoord in deze luistersessie. Ja leuk. Voldoende enzo. MAAR IK HEB HET WEL GEHOORD MET DIE UNDERSTATED LATIN LIEDJES INMIDELSSSSCHH. Waar zijn in godsnaam de artiesten gebleven met een scheur van hier tot ginder en terug.

10) Dubio feat. +351 – Cegueira
‘Imagine me and you, I do
I think about you day and night, it's only right
To think about the girl you love and hold her tight
So happy together
If I should call you up, invest a dime
And you say you belong to me and ease my mind
Imagine how the world could be, so very fine
So happy together’. Anno 2020. Zo begint het.

En dan komen er eindelijk wat elektronische geluiden. Eindelijk. JUICHEN. *G*
Maar dan kabbelt het weer wat door als in het begin, en het ontwikkeld zich niet echt verder door. Hmm. Ik voel met niet helemaal voldaan, maar het was wel een ander geluid dan de massa.

11) Judas - Cubismo Enviesado

VEES OU NAO. VEES OU NAO. Vleesjes nou. Vezels mouw. Poesje miauw. Jammer van dat niet creatieve refrein. Verder klinkt het aardig.

12) Bárbara Tinoco - Passe-Partout
Koket. Erg koket. Valt wel direct op. Een liedje voor op een Frans marktpleintje. En dan een beetje contrabashoempa er in. Leuk. Lekker vol. Gaat wel hoog eindigen in deze voorronde, puur omdat het opvalt tussen de rest. Werkt het op een eurovisiepodium? Ik denk van wel eigenlijk.

13) Ian Mucznik - O Dia de Amanhã
In het begin doet me dit denken aan een ander nummer in de verte , deze: Heart –Alone

Alleen dat nummer blijft wel soort van leuk-ish. Dit nummer blijft echt puur gezever van een ouwe lul. Ruk. NEXT. :’)

14) Tomás Luzia - Mais Real que o Amor
Hee, een spaanse gitaar. Ondanks alle Latin hiervoor, was die nog niet voobij gekomen. Het heeft iets van een nummer uit 2000 ofzo, maar voelt niet oubollig aan. Ik vind het wel leuk, maar het is ook niet iets heel bijzonders. Voldoende. Kabbel kabbel met je gebabbel.

15) Throes + The Shine – Movimento
Bohwopwop. Hipperdehop. Zonder gekheid, dit valt tenminste een beetje op tussen de massa denk ik. Leuke productie, lekkere vibe. Vraag me wel af of dit Live overeind blijft, het zullen niet de eerste rapartiesten die dan finaal door het ijs zakken zijn. Prima. Als ze dit kiezen, kan ik er prima mee leven.

16) Elisa - Medo de Sentir
Oh. Dit klinkt wel mooi. Deze pakt me. Is misschien niet heel vernieuwend, maar boeiuh. Dit samen met voorgaande is het een van de weinige nummers waar een echte climax-opbouw in zit. En het is nog steeds niet over de top.

Mijn favorieten?
1) Medo de sentir
2) Movimento
3) Passe Partout
4) Ceguira
5) Agora
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 11:22:26 #77
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191070147
Maar wel complimenten voor het algehele niveau trouwens. FDC is echt wel vooruitgegaan de laatste jaren. Zitten amper onvoldoendes bij, veel is alleen echte rustige luistermuziek. Nouja, liever dat dan belegen discostampers ofzo.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 januari 2020 @ 11:25:29 #78
163650 Greys
pi_191070198
Leuk, reviews! _O_ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191076269
Kan wel blijven luisteren naar Medo de Sentir O+
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2020 @ 19:33:06 #80
368283 ato
pi_191076487
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 19:18 schreef Em31 het volgende:
Kan wel blijven luisteren naar Medo de Sentir O+
Lief liedje, kan best met een goede uitvoering positief verrassen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191083986
Oh god, wat is Medo De Sentir een prachtig nummer O+

Echt een hele mooie ballade en Elisa is haar stem is heel fragiel maar sterk tegelijkertijd, het heeft echt een hele mooie opbouw, niet super innoverend of origineel maar dat hoeft niet, dit is gewoon GOED.

Ik moet de rest nog even horen maar dit lied springt er voor mij echt uit _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_191084775
Wow, die reviews @ijs_beer _O_ O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191112704
Ik heb alles nog maar 1x geluisterd en toen meteen 7 nummers opgeslagen voor herbeluistering. Heb dus nog geen rankering maar dit zijn de nummers die ik vooralsnog heb opgeslagen.

Bárbara Tinoco – "Passe-Partout"
Dub.Io feat. +351 – "Cegueira"
Elisa Rodrigues – "Não Volte Mais"
Judas – "Cubismo Enviesado"
Kady – "Diz Só"
Throes + The Shine – "Movimento"
Tomás Luzia – "Mais Real Que O Amor"

Als ik 't me goed herinner vond ik Bárbara en Elisa Rodriquez het leukst.
Judas en Tomás vond ik volgens mij net niet dus verdwijnen waarschijnlijk weer van mijn lijstje.


Rebellion is een zooitje, onsamenhangend. Snap de hype niet. :')
Hotapnyc
pi_191113182
Weer wat geluisterd. Judas is bij nader inzien irritant met zijn refrein.

Tomás is erg jammer van het refrein ook, dat niet zo'n mooie melodie heeft en niet zo mooi gezongen wordt. Want de rest van het nummer is wel echt goed.

Kady dan, toch niet zo geschikt voor het ESF denk ik. Leuk dat er kizomba meedoet, maar ik heb betere kizomba gehoord die blijft hangen en waar je op kan swingen. Dit nummer is te ontspannend voor op een podium.

De resterende 4 nummers die ik eerder noemde zijn mijn favorieten dus.


Edit: zonder het refrein was Rebellion wel een kanshebber voor mij geweest.
Hotapnyc
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 januari 2020 @ 23:22:40 #85
163650 Greys
pi_191124654
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191260679
Als Passe-Partout het dan wordt (wat ik nog steeds hoop) heeft Portugal wel voordeel opzich met hun loting. Sowieso tweede helft in een zwakke semi (gebaseerd op track records van de landen). Daarbovenop stemt Spanje mee, en wellicht dat Passe-Partout Frankrijk ook enorm aanspreekt waardoor daar nog een hoop punten te halen zijn. Wat dat betreft heeft Portugal de best mogelijke loting gepakt.
pi_191260766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:35 schreef molloot200 het volgende:
Als Passe-Partout het dan wordt (wat ik nog steeds hoop) heeft Portugal wel voordeel opzich met hun loting. Sowieso tweede helft in een zwakke semi (gebaseerd op track records van de landen). Daarbovenop stemt Spanje mee, en wellicht dat Passe-Partout Frankrijk ook enorm aanspreekt waardoor daar nog een hoop punten te halen zijn. Wat dat betreft heeft Portugal de best mogelijke loting gepakt.
Portugal viel inderdaad op als de grote winnaar in de loting. Als ze in deze omstandigheden nog niet doorgaan, ligt het toch echt wel aan henzelf.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter zaterdag 15 februari 2020 @ 07:32:25 #88
87554 Cee
Welluk?
pi_191516695
Greys’ post uit ander topic even hier quoten:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:08 schreef Greys het volgende:
Running order semi finals

Semi-final 1 (22nd February)
1 MEERA “Copo de Gin”
2 Filipe Sambado “Gerbera Amarela do Sul”
3 Ian Mucznik “O Dia de Amanhã”
4 Bárbara Tinoco “Passe-Partout”
5 Blasted Mechanism “Rebellion”
6 Elisa “Medo de Sentir”
7 JJaZZ “Agora”
8 Throes + The Shine “Movimento”

Semi-final 2 (29th February)
1 Dubio feat. +351 “Cegueira”
2 Luiz Caracol & Gus Libedade “Dói-me o País”
3 Judas “Cubismo
4 Kady “Diz Só”
5 Elisa Rodriguez “Não Voltes Mais”
6 Cláudio Frank “Quero-te Abraçar”
7 Tomás Luzia “Mais Real Que O Amar”
8 Jimmy P “Abensonhado”
De twee topfavorieten middenin de semi, na elkaar zetten, why Portugal, why.
pi_191517263
Daar gaat Passe Partout :( Verspild potentieel. Ik hoop zo dat het het nog net redt. Maar goed nog geen 1 favoriet nummer heeft tot nu toe een NF gewonnen dit jaar.
pi_191517329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:02 schreef molloot200 het volgende:
Daar gaat Passe Partout :( Verspild potentieel. Ik hoop zo dat het het nog net redt. Maar goed nog geen 1 favoriet nummer heeft tot nu toe een NF gewonnen dit jaar.
Het zijn maar 8 nummers en Passe-Partout is twee keer zo veel beluisterd dan Rebellion en Medo de Sentir. De finale zal ze echt wel halen :P
pi_191517595
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:10 schreef Em31 het volgende:

[..]

Het zijn maar 8 nummers en Passe-Partout is twee keer zo veel beluisterd dan Rebellion en Medo de Sentir. De finale zal ze echt wel halen :P
In mijn idee is Rebellion echt veel populairder aan wat voor reacties erover lees hahaha. En de helft van die beluisteringen van Passe-Partout zijn van mij denk ik :D
pi_191517651
Het is Portugal. Die kiezen uiteindelijk toch wel iets waarbij iedereen “huh, hoe kan dat nou” zegt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191518779
Alleen vorig jaar hoor naar mijn idee (van de recente jaren). Amar pelos dois was gewoon heel mooi, daar kunnen we allemaal niet omheen en vind ik de beste winnaar van het afgelopen decennium. O Jardim vond ik zelf ook heel mooi en ondergewaardeerd in de eindklassering. Het had in ieder geval hoger kunnen eindigen dan Verenigd Koninkrijk, Slovenië en Spanje, maar ook Servië dat jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door molloot200 op 15-02-2020 11:51:54 ]
pi_191543128
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:44 schreef molloot200 het volgende:
Alleen vorig jaar hoor naar mijn idee (van de recente jaren). Amar pelos dois was gewoon heel mooi, daar kunnen we allemaal niet omheen en vind ik de beste winnaar van het afgelopen decennium. O Jardim vond ik zelf ook heel mooi en ondergewaardeerd in de eindklassering. Het had in ieder geval hoger kunnen eindigen dan Verenigd Koninkrijk, Slovenië en Spanje, maar ook Servië dat jaar.
O Jardim is prachtig inderdaad. Kan nog steeds niet snappen hoe het laatste heeft kunnen eindigen...
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 20:00:33 #95
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191572662
Dit weekend dus al. *G* Ik geloof wel vrij laat, pas om 23.00 onze tijd, zaterdag.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191572909
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:44 schreef molloot200 het volgende:
Alleen vorig jaar hoor naar mijn idee (van de recente jaren). Amar pelos dois was gewoon heel mooi, daar kunnen we allemaal niet omheen en vind ik de beste winnaar van het afgelopen decennium. O Jardim vond ik zelf ook heel mooi en ondergewaardeerd in de eindklassering. Het had in ieder geval hoger kunnen eindigen dan Verenigd Koninkrijk, Slovenië en Spanje, maar ook Servië dat jaar.
Salvador won ook maar nipt hoor. Voor het Portugese publiek werd die 2e :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191572950
Ik hoop op Passe-partout O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 20:15:04 #98
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191572970
Moet wel zeggen dat ik nu een paar weken na m'n luistersessie alleen nog kan herinneren hoe Passe-partout ging. Waarschijnlijk toch het onderscheidernstestete.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191573001
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop op Passe-partout O+
Ja, die mag het Avrotros team in mei wel een vrijstelling voor de finale geven O+
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191576028
En dan kan Passe-Partout mooi het gat vullen dat Frankrijk dit jaar heeft laten vallen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')